Werkzaamheden Velsertunnel zomer 2009
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
14-10-2008 14:00:57
hvondelen
hvondelen
Velserspoortunnel in zomer tijd dicht.

VELSEN ZUID - De velserspoortunnel gaat in de zomer van 2009 een maand dicht. Er rijdt dan geen trein door Velsen. Een exacte datum is nog niet bekend, maar Lidwien de Pater van Prorail denkt dat dit eind juli, begin augustus zal zijn. Prorail gaat dan het spoor vervangen en de veiligheid in de tunnel verbeteren.

Dagelijks rijden er 150 reizigerstreinen en vijftien goederentreinen door de velserspoortunnel. Om ongelukken te voorkomen kunnen deze straks niet meer tegelijk door de tunnel. De vluchtmogelijkheden worden verbeterd door het verhogen van het loopad en het aanpassen van de vluchtwegaanduiding, en de ventilatie. Daarnaast worden het spoor en de dwarsliggers vervangen.

Voor de renovatie in de zomervakantie is gekozen omdat er de de minste reizigers gebruik maken van de trein. Tussen Haarlem en Beverwijk zal tijdens de werkzaamheden geen direct treinverkeer mogenlijk zijn. De treinen worden dan omgeleid via Amsterdam-Sloterdijk. Ook zullen er bussen rijden bij de Velsertunnelse NS-stations Driehuis, Santpoort Noord en Santpoort Zuid. Nadere Details hierover komen later naar buiten.

In eerste instantie zoude renovatie van de tunnel al in Augustus 2008 plaatsvinden. Er was toen nog geen aannemer gevonden. Om reizigers niet in de weg te zitten zijn de werkzaamheden een jaar uitgesteld, naar de volgende zomervakantie. Corus maakt veel gebruik van de tunnel voor goederenvervoer. Het staalbedrijf verwacht echter geen problemen door de sluiting.
 

14-10-2008 14:25:26
maxje
maxje
Dat zijn nogal wat werkzaamheden die er utigevoerd gaan worden. Maarja de tunnel is toch al heel wat jaartjes oud. En om hem langer mee te laten gaan is dat wel nodig.  

14-10-2008 14:49:56
broek53
broek53
Waar komt dat bericht vandaan?
Het is waar dat de tunnel een maand buiten dienst gaat, maar verder staat er nogal wat nonsens in. De exacte data zijn allang heel erg bekend: van zaterdag 11 juli t/m zondag 9 augustus. Buiten dienst gaan doordeweeks: de Velsertunnel, één spoor tussen de tunnel en Santpoort Noord en wisselend de perronsporen van Beverwijk. In de weekenden gaat heel Beverwijk buiten dienst en het baanvak Beverwijk - Uitgeest, alsmede het tweede spoor tussen de tunnel en Santpoort Noord, en spoor 1 en 2 te Sptn. Doordeweeks is er dus busdienst Beverwijk - Driehuis en in het weekend Uitgeest - Santpoort Noord. De goederentreinen rijden ouderwets via Uitgeest; reizigerstreinen worden NIET omgeleid (de reizigers wel, zoveel mogelijk). Kortom: het hele verhaal is er een van de klok en de klepel, maar zit er nou net naast.
 

14-10-2008 15:00:17
Arjen-V
Arjen-V
dit is vorige week gemeld in een lokaal krantje wat hier ook in de bus is gevallen.
hoop niet dat het zo is anders wordt het veel omrijden
GreetZ Arie
 


14-10-2008 15:10:34
hvondelen
hvondelen
Het stond vandaag in de IJmuidercourant, ik kon het niet op internet vinden, dus heb ik het maar over getikt.
In iedergeval bedankt voor de verbeteringen Broek53!


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

14-10-2008 16:58:27
JcJay
JcJay
Een treinvervangend busdienst tussen Beverwijk en Santpoort Noord... Uiteraard goed voor een Beverwijker die op één van die tussenstations tussen Beverwijk en Haarlem moet zijn (of andersom). Echter, een ieder uit die streek weet ook dat buslijn 73 slechts een half uurtje doet over Beverwijk-Haarlem. En bij eerdere werkzaamheden tussen Beverwijk en Haarlem doen treinvervangende bussen 20 min. (snelbus) resp. 30 min. (stopbus) over van Beverwijk naar Haarlem v.v.

Vroeg me dus af of het wel een goede zet is om slechts op het traject Beverwijk - Santpoort Noord treinvervangende bussen in te zetten en de treinen door te laten rijden tot Sptn (komende uit Asd) in plaats van de treinen te laten vervallen tussen Haarlem en Beverwijk en een treinvervangende busdienst Haarlem-Beverwijk. Zal waarschijnlijk een kostenoverweging zijn.

Hoe denken jullie erover?

Laatst bewerkt door JcJay op 14-10-2008 17:00
 

14-10-2008 17:33:39
MDDM
MDDM
Er zijn ook mensen met een maand/jaar traject kaart.Die stappen zo de NS bus in.
Als ze met een gewone bus moeten,moeten ze dokken.(extra)


Gr Joop mcn Lls
 

14-10-2008 18:10:42
jesse_z
jesse_z
Er zou in dat geval natuurlijk ook wel wat te regelen zijn met de busexploitant aldaar. Dat de NS wat vergoed en dat de abbohouder zo de bus in kan stappen. Is voor de NS misschien nog wel goedkoper dan zelf bussen regelen.  

14-10-2008 18:13:03
JcJay
JcJay
Quote
MDDM: Er zijn ook mensen met een maand/jaar traject kaart.Die stappen zo de NS bus in.
Als ze met een gewone bus moeten,moeten ze dokken.(extra)

Uiteraard (indien ze de lijndienstbus pakken) en ja doorgaande reizigers zullen omreizen via Uitgeest, echter denk ik dat een pendelaar Beverwijk-Haarlem(-Leiden-Den Haag/Rotterdam) v.v. liever een NS bus Haarlem-Beverwijk heeft dan een NS bus Beverwijk-Santpoort Noord, als het om reistijd gaat

Laatst bewerkt door JcJay op 15-10-2008 13:58
 

14-10-2008 18:14:09
hvondelen
hvondelen
Quote
Er zou in dat geval natuurlijk ook wel wat te regelen zijn met de busexploitant aldaar. Dat de NS wat vergoed en dat de abbohouder zo de bus in kan stappen. Is voor de NS misschien nog wel goedkoper dan zelf bussen regelen.
Ik denk het niet, want treinen rijden kost ook geld, en omdat die niet rijden besteden ze dat geld aan bussen, en zoveel bussen hebben ze niet nodig denk ik.

Laatst bewerkt door hvondelen op 14-10-2008 18:14


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

14-10-2008 19:44:19
rogier
rogier
Quote
JcJay: Vroeg me dus af of het wel een goede zet is om slechts op het traject Beverwijk - Santpoort Noord treinvervangende bussen in te zetten en de treinen door te laten rijden tot Sptn (komende uit Asd) in plaats van de treinen te laten vervallen tussen Haarlem en Beverwijk en een treinvervangende busdienst Haarlem-Beverwijk. Zal waarschijnlijk een kostenoverweging zijn.

Hoe denken jullie erover?

a. Waarom treinen laten vervallen op Sptn - Hlm als dat niet nodig is wegens werkzaamheden?
b. Waarom is het niet mogelijk om naast stopbus Bv - Sptn en trein Sptn - Hlm een snelbus (Utg? -) Bv - Hlm te laten rijden?
 

14-10-2008 21:31:07
rudolfph
rudolfph
Even "zomer 2009" aan de topictitel toegevoegd voor de duidelijkheid %02%.  

14-10-2008 22:12:26
fabrierban
fabrierban
Als dit maar weer niet het volgende ProRail-drama wordt.  

14-10-2008 22:16:57
hvondelen
hvondelen
Ja als we zo gaan beginnen kan je maar beter niet meer met de trein reizen.%03%

Quote
rogier: a. Waarom treinen laten vervallen op Sptn - Hlm als dat niet nodig is wegens werkzaamheden?


Ik denk dat dit inderdaad de beste oplossing is, de trein komt om .56 aan uit Hlm en vertrekt om .03 weer naar Hlm. Als je op Drh zou keren heb je een te korte kering, namelijk 1 minuut.
En een bus naar alle stations tussen Bv en Hlm is ook geen optie, dat gaat veel te lang duren, voor een weekendje kan het nog wel, maar niet voor een maand.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

14-10-2008 22:42:34
broek53
broek53
Het idee waar we nu mee spelen qua treindienst is: 4800 iets vervroegd tot Driehuis en iets verlaat vanaf Driehuis, daartussen in een kwartierligging een extra stopdienst (mogelijk in Haarlem kerend op en van de 6300). Aan de andere kant de "4800" tussen Beverwijk en Uitgeest, in Uitgeest kerend op/doorgaand als 4700, en de 3400 die begint en eindigt in Beverwijk en een extra stop in Heemskerk maakt. Zo onstaat een kwartierstopdienst aan beide zijden van de tunnel en is de extra reistijd t.g.v. de busdienst een kwartier. Iedereen die over het hele traject Uitgeest - Haarlem reist, wordt geadviseerd via Sloterdijk te reizen, net als reizigers van Beverwijk en Heemskerk richting Amsterdam en verder.
Nog zeer voorlopig en "Ohne Gewähr", benadruk ik nogmaals.
 

14-10-2008 23:29:33
bjornl
bjornl
Quote
fabrier: Als dit maar weer niet het volgende ProRail-drama wordt.

Waarom zou dit specifiek een drama worden? En wat was het vorige "ProRail-drama"?
Toen de bovenleiding van het dak van de tunnel "geschoren" werd door een SGM, dát was pas een drama!
 

14-10-2008 23:34:45
hvondelen
hvondelen
Alleen daar kon prorail niks aan doen.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

15-10-2008 00:09:32
mark
mark
Quote
bjornl:
Quote
fabrier: Als dit maar weer niet het volgende ProRail-drama wordt.

Waarom zou dit specifiek een drama worden? En wat was het vorige "ProRail-drama"?
Noodspoor Aml? %06%
 

15-10-2008 00:21:50
fabrierban
fabrierban
Quote
hvondelen: Dagelijks rijden er 150 reizigerstreinen en vijftien goederentreinen door de velserspoortunnel. Om ongelukken te voorkomen kunnen deze straks niet meer tegelijk door de tunnel.

Wat betekent dit concreet? Wordt de tunnel in beide richtingen afgesloten als er goederentrein doorheen moet? Ik hoop toch echt dat ik dit verkeerd heb begrepen!

Laatst bewerkt door fabrierban op 15-10-2008 00:22
 

15-10-2008 00:29:49
Jayvd
Jayvd
Één trein per tunnel betekend dat, de ProRail site kan misschien wat meer duidelijkheid bieden.

http://www.prorail.nl/Pers/Persberichten/Archief/Regionaal/Pages/Veiligheidsmaatregelen%20Velsertunnel.aspx

Laatst bewerkt door Jayvd op 15-10-2008 00:38
 

15-10-2008 00:35:54
broek53
broek53
Het betekent concreet dat een reizigerstrein en een goederentrein niet tegelijk in de tunnel mogen zijn. Twee goederentreinen wel.  

15-10-2008 00:46:13
fabrierban
fabrierban
@broek53
De veiligheid-hysterie bij V&W neemt steeds onthutsender vormen aan. Als ze dit soort onzin in Duitsland of Zwitserland zouden invoeren konden ze gelijk het alve spoorwegnet sluiten.

Laatst bewerkt door fabrierban op 15-10-2008 00:48
 

15-10-2008 00:48:09
lucky
lucky
Als ik de prorail site lees staat dat bij 2006/2007, dus dat zou nu al circa 1-2 jaar werkelijkheid moeten zijn?  

15-10-2008 00:49:00
Jayvd
Jayvd
Niet op ProRail af te vallen, maar ze zijn niet altijd even stipt met hun werkzaamheden .  

15-10-2008 00:56:32
broek53
broek53
De dienstregeling zit zo in elkaar dat goederentreinen niet tegelijk met een reizigerstrein in de tunel zitten. Het wordt alleen niet afgedwongen door de beveiliging of zoiets.  

15-10-2008 14:06:04
JcJay
JcJay
Quote
rogier: b. Waarom is het niet mogelijk om naast stopbus Bv - Sptn en trein Sptn - Hlm een snelbus (Utg? -) Bv - Hlm te laten rijden?

Dit vind ik persoonlijk ook een goede optie: de reizigers naar/van Sptn verliezen zo idd niet onnodig de trein én een snelbus Hlm-Bv zou reistijd én omreizen sparen voor de reizigers op de lijn (Utg-)Bv-Hlm-(Asd/Gvc/Rtd)
 

15-10-2008 14:28:30
ruysdael
ruysdael
Quote
broek53: Aan de andere kant de "4800" tussen Beverwijk en Uitgeest, in Uitgeest kerend op/doorgaand als 4700, en de 3400 die begint en eindigt in Beverwijk en een extra stop in Heemskerk maakt.
Sinds dit jaar, of vorig jaar (dat is mij even ontschoten) rijdt de 5800 ook gewoon in de zomermaanden Asd-Zd-Utg. Zou deze dan (lang) op zichzelf keren in Uitgeest?
 

15-10-2008 19:03:31
broek53
broek53
Ja, nou ja: die kering hoeft niet lang te zijn, gelukkig. Er is een spooropstellinkje in ontwerp waarin we nog net ergens 1 minuut overkruistijd tekort komen om de 5800 te keren op spoor 3. Tegelijk wordt op spoor 4a en b de 3400 in twee richtingen afgewerkt namelijk, alles voor de Betere Crossplatform (ook voor de omreizende reiziger). Maar ik zeg er nog maar eens bij: het is allemaal nog erg concept, alleen dacht ik dat jullie het wel eens leuk zouden vinden een blik in de keuken te werpen Het kan dus zijn dat op een gegeven moment iemand besluit een IC in Uitgeest extra te laten stopppen, en dan wordt het plan weer tamelijk anders. Bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt door broek53 op 15-10-2008 19:04
 

15-10-2008 19:27:07
ruysdael
ruysdael
Quote
broek53: Maar ik zeg er nog maar eens bij: het is allemaal nog erg concept, alleen dacht ik dat jullie het wel eens leuk zouden vinden een blik
Iets, wat ik in ieder geval, waardeer .

Laatst bewerkt door ruysdael op 15-10-2008 20:26
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


15-10-2008 19:29:57
hvondelen
hvondelen
Het zou in ieder geval wel gaaf zijn als er een extra serie op Sptn zou gaan stoppen, maar ik las hierboven dat spoor 1 op Sptn waarschijnlijk als enige open blijft, net als 1 spoor naar de Velsertunnel, alleen 8 treinen per uur op een enkel spoor? ookal is het maar tussen Sptn en Drh!
En als de 4800 en die andere serie allebei in Drh stoppen, moeten ook allebei de series aan gepast worden. De 4800 is al uitgelegd, maar de 3400? komt .12/.42 door Drh naar Gvc en .18/.48 naar naar Hn.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

15-10-2008 20:39:42
Iceman
Iceman
Is het geen idee om:

-3400 hn>utg. Deze op utg door te laten gaan op de 5800 naar asd/amf (spoor 3).
-3400 utg>hn. Het materieel hiervoor komt uit de 5800 uit de richting asd (spoor 1a).
-4800>4700. (spoor 1b)
-En dan een extra treinserie (om de 4 per uur dienst utg>bv te behouden en een aansluiting te bieden op de 5800) utg>bv in het pad van de 3400 (spoor 4b).

In het weekend, als de 5800 niet rijdt, zal de 3400 dan wel doorrijden naar bv.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

15-10-2008 23:15:27
broek53
broek53
Jawelzeker, dat kan. De vraag is voornamelijk met welke variant je de meeste reizigers een plezier doet - dienstregelingtechnisch kan het allebei.  

15-10-2008 23:28:58
broek53
broek53
Quote
hvondelen: Het zou in ieder geval wel gaaf zijn als er een extra serie op Sptn zou gaan stoppen, maar ik las hierboven dat spoor 1 op Sptn waarschijnlijk als enige open blijft, net als 1 spoor naar de Velsertunnel, alleen 8 treinen per uur op een enkel spoor? ookal is het maar tussen Sptn en Drh!
En als de 4800 en die andere serie allebei in Drh stoppen, moeten ook allebei de series aan gepast worden. De 4800 is al uitgelegd, maar de 3400? komt .12/.42 door Drh naar Gvc en .18/.48 naar naar Hn.
Als je dat eruit gelezen hebt, heb ik het niet goed opgeschreven. Santpoort Noord blijft doordeweeks helemaal in dienst, plus het rechterspoor Stpn - Dh. Treinen maken in Stpn dus van de normale sporen gebruik en het enige stukje enkelspoor is Stpn - Dh (en dat is niet meer dan één blok). In het weekend is in Stpn alleen spoor 3 in dienst en keren daar de treinen.
Vanaf Haarlem rijdt de 3400 NIET, maar een extra stoptrein, die in ongeveer een kwartierligging met de 4800 wordt ingelegd. In Haarlem keert het materieel daarvan waarschijnlijk op de serie 6300, voornamelijk om de spooropstelling van Haarlem rond te krijgen.
 

16-10-2008 00:18:38
keesje
keesje
In de Velsertunnel geldt een nogal apart tunnelregime, anders dan andere tunnels in Nederland. Zoals gezegd mogen er geen reizigerstreinen in de tunnel bevinden zolang zich er een goederentrein in bevindt, ook al komt deze van de andere richting.

In andere tunnels, zoals de Hemtunnel of Willemspoortunnel, moet de buis waar de goederentrein in zit leeg blijven totdat de goederentrein deze weer verlaten heeft. In de naastliggende buizen mogen gewoon andere treinen rijden.
 

16-10-2008 00:37:40
broek53
broek53
Ja, dat komt voornamelijk omdat de Velsertunnel één tunnelbuis met twee sporen is, en de andere genoemde tunnels voor elk spoor een aparte buis hebben.  

11-03-2009 21:14:56
ruysdael
ruysdael
Schopje.

Is er misschien al een stukje meer bekend over hoe het opgelost gaat worden van de zomer?
 

11-03-2009 21:17:54
rick
rick
Er zou gereden worden tot Driehuis stond lang terug in de IJmuider Courant, als ik me dat goed herinner. Keren in Santpoort Noord lijkt me makkelijker en dan heb je meer tijd, maar goed.  

11-03-2009 21:21:22
broek53
broek53
Waarom ?  

11-03-2009 21:23:30
ruysdael
ruysdael
Ik ben vooral benieuwd wat er ten noorden van de tunnel gebeurd. Is het nog steeds in beeld om de 4800 te laten keren op de 4700? (En de 5800 dan op zichzelf?)

Laatst bewerkt door ruysdael op 11-03-2009 21:23
 

11-03-2009 22:58:26
hvondelen
hvondelen
Quote
rick: Er zou gereden worden tot Driehuis stond lang terug in de IJmuider Courant, als ik me dat goed herinner. Keren in Santpoort Noord lijkt me makkelijker en dan heb je meer tijd, maar goed.

In Drh heb je precies twee minuten, lijkt me wat krabjes inderdaad, in Sptn heb je zeven minuten. EDIT: Ik zie net dat Broek53 al heeft gemeld dat de tijden waarschijnlijk iets worden aangepast om te kunnen keren te Drh.
Qua makkelijkheid maakt het niets uit, de wissels liggen aan beide kanten van Sptn, dus vanuit Drh kan je gemakkelijk op het goede spoor komen

Laatst bewerkt door hvondelen op 12-03-2009 00:08


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

12-03-2009 09:18:07
broek53
broek53
Quote
maccerr: Ik ben vooral benieuwd wat er ten noorden van de tunnel gebeurd. Is het nog steeds in beeld om de 4800 te laten keren op de 4700? (En de 5800 dan op zichzelf?)
Neen, dat gebeurt helaas niet. Verder is het beeld nog steeds hetzelfde: doordeweeks maakt de 3400 een extra stop in Heemskerk en eindigt in Beverwijk, en in een kwartierligging wordt er gepondeld tussen Utg en Bv. Aan de zuidkant keert de (wat aangepaste) 4800 in Driehuis en rijdt in een kwartierligging een extra stoptrein, die in Haarlem (zeer waarschijnlijk) keert op en van de 6300.
In het weekend ligt alles tussen Uitgeest en Santpoort Noord plat en wordt er bijgevolg in Stpn gekeerd. Overigens worden er in twee tijdslots wel goederentreinen van Utg naar Bvhc v.v. geloodst.
 

12-03-2009 14:39:33
rick
rick
Quote
broek53: Waarom ?
Omdat je dan meteen op het goede spoor kan komen en je iets meer tijd hebt. Maar aangezien ze de tijden toch aanpassen maakt dat ook niet uit.
 

12-03-2009 17:47:21
hvondelen
hvondelen
Quote
broek53:Overigens worden er in twee tijdslots wel goederentreinen van Utg naar Bvhc v.v. geloodst.

Wat bedoel je precies met twee tijdslots? Dat er twee paden per uur beschikbaar zijn?


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

12-03-2009 17:55:35
broek53
broek53
Neen, dat er tijdens de werkzaamheden enkele periodes (van twee uur, meen ik) zijn waarin goederentreinen over één vastgelegde route van Uitgeest naar Bvhc en terug kunnen rijden.
.
 

12-03-2009 18:57:59
jacokran
jacokran
Als ik even een domme vraag mag stellen: Als Bv gewoon bereikbaar is, dan is Bvhc toch ook gewoon bereikbaar?  

12-03-2009 19:04:40
bjornl
bjornl
Quote
broek53: In het weekend ligt alles tussen Uitgeest en Santpoort Noord plat
 

12-03-2009 19:31:40
jacokran
jacokran
Ik vrees dat ik mij diep moet schamen....

Laatst bewerkt door jacokran op 12-03-2009 19:32
 

13-03-2009 07:34:33
jacokran
jacokran
Als de 3400 niet naar Amr en Hn kan rijden is mijn ervaring dat in gvc en ledn net na vertrek van de 2600 wordt geadviseerd om via ass te rijden. Is het een idee om tijdens de werkzaamheden dat advies eerder te geven. Bijvoorbeeld 10 minuten voor vertrek 3400 nog een keer omroepen? Reizigers hebben dan nog een mogelijkheid om zonder overstap in ass te komen.  

13-03-2009 08:52:54
broek53
broek53
Ja, dat is een goed idee. Het basisplan is ook om zoveel mogelijk reizigers om te laten reizen per trein en niet in de bus door de velsertunnel te stoppen. Eigenlijk wordt iedereen die vanaf Uitgeest en noordelijker komt en in Haarlem of zuidelijker moet zijn, "omgeleid" via Sloterdijk.  

13-03-2009 13:01:44
ruysdael
ruysdael
Rijdt de Zaanlijn dan ook versterkt, of blijft de normale dienst gehandhaaft?  

13-03-2009 13:35:30
broek53
broek53
De Zaanlijn rijdt als normaal (een enkele uitzondering in de uitwerking daargelaten), en daarmee met een procent of 30 tot 45 aan overcapaciteit. Het werk wordt immers in de hoogzomer uitgevoerd, in de vier weken die de landelijke bouwvak- en schoolvakanties gemeenschappelijk hebben.

Laatst bewerkt door broek53 op 13-03-2009 13:35
 

28-06-2009 17:39:45
ruysdael
ruysdael
De gevolgen vanaf 11 juli tot en met 9 augustus zijn:

Boven Noordzeekanaal:
- 693400 Hn-Bv Sneltrein, deze stopt op ALLE tussen gelegen stations, dus ook Hk.
- 694800 Bv-Utg Stoptrein.
(Noot: Zowel in Hoorn, Uitgeest als Beverwijk keren de treinen op zichzelf.)

Beneden Noordzeekanaal:
- 3400: Hlm-Gvc.
- 4800: Asd-Drh, keert in Drh op zichzelf.
- 696300: Hlm-Drh, keert in Drh op zichzelf, keert in Hlm op de 6300.

Dit zou kunnen betekenen: planmatig Mat'64 op het stuk Hlm-Drh .

Laatst bewerkt door ruysdael op 28-06-2009 17:43
 

28-06-2009 19:10:00
hvondelen
hvondelen
Dat zou inderdaad wel heel erg mooi zijn! En wie weet wat voor moois ze allemaal vanuit Gvc laten komen

Alleen snap ik niet waarom de 693400 dan sneltrein wordt genoemd als deze op alle tussen gelegen stations stopt. Het zal wel te moeilijk zijn geweest binnen NS om van treinsoort te veranderen....

Laatst bewerkt door hvondelen op 28-06-2009 19:10


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

01-07-2009 13:13:35
parkietje
parkietje
Veel belangrijker is het of er genoeg ruimte is voor extra passagiers tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk.

Laatst bewerkt door parkietje op 08-07-2009 11:09, reden: zie opmerking reactie
 


01-07-2009 13:14:49
ruysdael
ruysdael
Ruimte voor wat?  

02-07-2009 07:26:50
Jack5812
Jack5812
De 3400 wordt iig niet omgeleid. Reizigers voor Ledn Gv(c), Rtd en verder stappen over in Ass

Laatst bewerkt door Jack5812 op 02-07-2009 07:27
 

02-07-2009 07:30:26
Duitje
Duitje
Nog even een vraagje over de 3400, rijden de treinen eigenlijk ook in het weekend Hlm-Gvc of is dat net als nu alleen op de doordeweekse dagen?  

02-07-2009 07:36:22
Jack5812
Jack5812
alleen doordeweeks net als nu  

02-07-2009 19:46:21
daniel81
daniel81
Voor het beheer: is het voor de vindbaarheid niet beter dit topic te verplaatsen naar de afdeling Werkzaamheden?  

02-07-2009 19:59:37
rudolfph
rudolfph
Zullen we dat dan maar even doen?  

04-07-2009 15:50:41
Iceman
Iceman
Ik vraag me af hoe er tijdens de werkzaamheden mat 64 in Ekz komt tbv de 3317. Normaal gesproken komt dat uit trein 3460, maar aangezien de 3400 nu geknipt is kan die dus niet doorkomen naar Hoorn.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

08-07-2009 12:36:40
ruysdael
ruysdael
Misschien rijdt er planmatig een dienst Plan T in de 693400-serie? En anders wordt de dienst wellicht overgenomen door een DDAR, aangezien de 5000-serie niet rijdt zal het me niet verbazen als er meer DDAR in de 5700 rijdt.

Overigens moet de Zaanlijn de omreizigers prima kunnen opvangen, in de maanden juli en augustus is het immers goedkoper om vanuit de Zaanstreek per Connexxion-bus naar Amsterdam (2,50 retour, dus zelfs voor NS-abonnementhouders (vanaf Zd is het 2,60 met korting, 4,30 zonder korting, vanaf Zdk, Wm etc. loopt de korting dus steeds meer op) is dat een goedkoper alternatief) te gaan dan per trein.

Laatst bewerkt door ruysdael op 08-07-2009 13:44
 

08-07-2009 16:36:58
rick
rick
In de lokale krant hier (Ijmuider Courant) stond dat er naast de werkzaamheden aan de tunnel ook aan het emplacement in Beverwijk gewerkt word. Weet iemand wat ze daar gaan doen?  

08-07-2009 21:06:10
broek53
broek53
Een paar perronsporen vernieuwen en de overloopwissels aan de noordkant van het emplacement vervangen; dat worden 60 km/u - wissels richting het goederenkopspoor 2c. Daarnaast komt nog een tweede goederenspoor, maar ik weet niet of dat nu al aangelegd wordt. Voltooiing daarvan - met een overloopwissel naar spoor 2c o.a. - kan pas als de overweg Agtenpoort vervangen is door een tunnel.  

12-07-2009 21:56:18
rick
rick
Quote
maccerr: - 696300: Hlm-Drh, keert in Drh op zichzelf, keert in Hlm op de 6300.

Dit zou kunnen betekenen: planmatig Mat'64 op het stuk Hlm-Drh .
En zojuist (ongeveer om 21:20) zag ik 2 plan V'tjes vertrekken uit Driehuis dus dat klopt.

@Broek53: Bedankt voor de info.
 

13-07-2009 12:11:17
keesje
keesje
Wel aardig: Het 'rechtzettertje' van de Plan T die in Ekz overnacht t.b.v. 3317 komt gedurende de werkzaamheden als Intercity 4586 uit Asd naar Ekz. Deze IC slaat geen enkel station over, maar dat terzijde...

Laatst bewerkt door keesje op 13-07-2009 12:12
 

13-07-2009 12:14:06
ruysdael
ruysdael
Wow, dat is interessant! Bedankt! %02%  

13-07-2009 21:25:02
bart
bart
Quote
keesje: Wel aardig: Het 'rechtzettertje' van de Plan T die in Ekz overnacht t.b.v. 3317 komt gedurende de werkzaamheden als Intercity 4586 uit Asd naar Ekz. Deze IC slaat geen enkel station over, maar dat terzijde...

Trein 3317 had morgen ook gewoon vanuit de (69)3460 van een Plan T voorzien kunnen worden, want er zat een Plan T in trein 693460, gezien te Obdam.
Het stel kwam echter een halfuurtje later weer ledig terug uit Hoorn richting Alkmaar.

Hopen dat dit zo blijft de komende weken. %02%
 

13-07-2009 21:39:46
Iceman
Iceman
Quote
keesje: Wel aardig: Het 'rechtzettertje' van de Plan T die in Ekz overnacht t.b.v. 3317 komt gedurende de werkzaamheden als Intercity 4586 uit Asd naar Ekz. Deze IC slaat geen enkel station over, maar dat terzijde...


Super bedankt voor het uitzoeken! Leuke oplossing.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

13-07-2009 21:42:20
bart
bart
Ja wel leuke oplossing, maar niet zo fotogeniek....  

14-07-2009 20:38:07
robbertc
robbertc
Nou, in principe is het geen leuke oplossing natuurlijk. Immers, de doorgaande verbinding 4084 > 4586 wordt verbroken. Soms moet je wat..  

14-07-2009 22:39:18
ruysdael
ruysdael
Ja, dat zal wel weer niet aangepast worden op de vertrekstaten/CTA's...

Maar goed, buiten dat: Er rijdt gewoon een Plan T in de 693400 waarom doen ze dan in vredesnaam zo moeilijk . Als de 693400 's avonds een uurdienst wordt, kan die T in principe toch gewoon naar Enkhuizen, zoals altijd...
 

14-07-2009 23:09:54
keesje
keesje
Dan zul je die andere Plan T op een of andere manier in Hn moeten zien te krijgen!  

14-07-2009 23:58:37
ruysdael
ruysdael
Ik zat te denken aan de 4708/10 (beide gaan in Alkmaar over in de (69)3400) . Maargoed, meen heeft nu eenmaal besloten het zo te doen, dus we zullen er mee moeten leven (wat ik persoonlijk niet betreur).  

15-07-2009 08:52:37
keesje
keesje
Nog niet gemeld maar wel aardig: Vanwege die buitendienststelling Drh-Bv zijn de omlopen van Plan T ook een beetje overhoop gehaald. Één dienst is daarbij wel opvallend: di-do rijdt een Plan T een slag 2285/2282. Op di en wo daarbij vergezeld van een Plan V en op donderdag solo. In 2295 rijdt ook Plan T, maar dat is volgens mij het hele wijzigingsblad al zo.  

24-07-2009 17:03:03
nsr1855
nsr1855
In trein 3444 en 3467 reed Plan T. Nu zal ik wel wat hebben gemist, ben er 3 weken tussen uit geweest;-). Gaat die ledige slag uit Hn waar Bart het overhad nog door naar Amr of gewoon Ekz zoals normaal?  

24-07-2009 17:43:55
bart
bart
In ieder geval door naar Alkmaar, en misschien nog wel verder zuidwaarts omdat ik 'm op een doordeweekse avond vorige week in Alkmaar niet op het emplacement kon vinden. Denk dat hij ten zuiden van Alkmaar 's avonds nog nodig is om Uitgeest, Heemskerk en Beverwijk nog een halfsuurdienst te kunnen geven.

Overigens vraag ik me na gisteravond af of de rit terug uit Hoorn nog wel ledig is, want ik ontwaarde meerdere mensen in de trein bij het terugkijken van een foto....?

Maar om terug te komen op je vraag; hij komt in ieder geval iedere dag om ff over half negen langs Heerhugowaard, dus dat biedt fotoperspectieven voor je.


Groetjes,
Bart (Vermaakt zich de laatste 2 weken best met het tijdelijke omloopje met Plan T, iedere 2 uur!) %02%

Laatst bewerkt door bart op 24-07-2009 17:45