07-10-2008 20:49:09 | ||
---|---|---|
geertw
|
Zaterdag 11 en zondag 12 oktober zijn er werkzaamheden tussen Delft en Den Haag Hollandsch Spoor/Den Haag Centraal. Aanvulling op het bericht "Werkzaamheden rond Den Haag HS" op https://www.somda.nl/www/drgls/444/ De 2100 Ddr/Vs-Rtd gaat waarschijnlijk door naar Utrecht (kan ik nu niet checken, maar deze treinen staan vreemd vermeld in de planner). Tussen Ut-Rtd v.v. wordt in ieder geval als 692100 gereden in het pad van de reguliere NoordOost (maar met aangepaste treinnummers dus). Verder vond ik de route van de ingelegde 7021xx niet duidelijk blijken uit het bericht: deze rijdt dus Gvc - Ledn - Shl - Asd v.v., idem voor 6922xx: deze doet Gvc - Laa - Ledn - Had - Hlm - Ass - Asd. http://www.ovinnederland.nl/ |
07-10-2008 20:55:10 | ||
---|---|---|
train85
|
De 2100 gaat rijden Vs-Rsd-Rtd-Ut (tussen Rtd-Ut in de pad van de reguliere NoordOost). Over die 702100 en 692200 heb je helemaal gelijk in. Ben zelf op me afdeling 2 weken bezig geweest om dat weekend en de 3 dagen erna aan te passen in VPT. Was de grootste klus die ik ooit heb gehad, maar wel een uitdagende klus. Een extra berichtje voor dit weekend en de 3 dagen erna. De 9800 gaat vanaf woerden 3 minuten later rijden om de 9200/9300 voorbij te laten rijden. Laatst bewerkt door train85 op 07-10-2008 20:59 |
07-10-2008 20:59:02 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Het is trouwens wel vaag in Ut, volgens de planner. De 692100 vertrekt van spoor 8a, maar daar vertrekken ook al de normale 500 en 1700. Die twee lijken overigens in hun geheel naar Gvc te rijden. Een rechtstreekse Amf - Rtd is er met de 500/1700 namelijk ook niet uit te halen. Stephan |
07-10-2008 21:00:22 | ||
---|---|---|
train85
|
Zal morgen nog is effe voor je kijken, heb nog wel ruim 30 A4'tjes liggen met dit alles. |
07-10-2008 21:08:26 | ||
---|---|---|
geertw
|
De 692100 komt volgens de planner aan op spoor 11b te Ut. Uitgaande van een korte kering te Ut zou je daar dan ook weer willen vertrekken lijkt mij, moet dat ding dan niet op 12 of 9 binnenkomen? http://www.ovinnederland.nl/ |
08-10-2008 09:02:06 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Als de 692100 aankomt op 11b en weer vertrekt van 8a, dan zal ie wel omgerangeerd worden? |
08-10-2008 09:33:06 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Lokale Planning Utrecht heeft inmiddels de treinen 6921xx gewijzigd naar spoor 9, vertrek zowel als aankomst. Of dit nog doorkomt naar de Reisplanner, weet ik niet. Ook Lokale Planning Rotterdam heeft een spoorwijziging doorgevoerd, treinen 21xx naar Vlissingen vertrekken van spoor 7 ipv 6 zoals nog in de Reisplanner staat. Laatst bewerkt door dvdhoven op 08-10-2008 10:29 Dick van den Hoven |
08-10-2008 15:22:24 | ||
---|---|---|
Marc-sch
|
Wie iemand ook wat de 'omvangrijke werkzaamheden' gaan inhouden? Er wordt voornamelijk naar Den-Haag HS gewezen, maar het lijkt me dat daarvoor (Dt-Gv) ook wel wat gaat gebeuren. Zou het kunnen dat de ontsporingsschade van de 1826 bij Dta , welke ik laatst ontdekte, hersteld gaat worden? --> http://img139.imageshack.us/img139/3193/schadefr3.jpg Laatst bewerkt door Marc-sch op 08-10-2008 15:23 www.spoortechniek.nl | De online spoorweg encyclopedie |
08-10-2008 15:27:54 | ||
---|---|---|
train85
|
Grootste werkzaamheden zijn: Injecteren tunnelwand Rijswijk. En het weekend wat kleine werkzaamheden te Gv. Laatst bewerkt door train85 op 08-10-2008 15:28 |
08-10-2008 16:44:12 | ||
---|---|---|
bruno
|
"Treinserie 92xx, Asd - Brussel Zuid wordt omgeleid, zie apart topic" Kan het aparte topic niet vinden; vandaar mijn vraag hier: Hoe word de 9200 omgeleid en wordt er eventueel ergens gekeert? Groet, Bruno |
08-10-2008 16:45:28 | ||
---|---|---|
WesselE
|
De Benelux wordt omgeleid via Asb, Bkl, Wd en Gd, dit is te vinden op https://www.somda.nl/www/drgls/443/ Laatst bewerkt door WesselE op 08-10-2008 16:45 'Okeh' |
08-10-2008 16:52:42 | ||
---|---|---|
bruno
|
Betekent dit dat als de trein vanaf de Wgm komt er in Asd gekeert moet worden, of wordt Asd dat weekend overgeslagen? |
08-10-2008 17:33:07 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Rijdt a.s. zaterdag de IC500 uit Gn en Lw en IC1700 uit Deventer te Utrecht dan in zijn geheel door naar Den Haag, of moet je naar den Haag ook overstappen in Utrecht ? |
08-10-2008 17:37:54 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
500 en 1700 rijden inderdaad in hun geheel door naar Den Haag CS. Dick van den Hoven |
08-10-2008 23:41:58 | ||
---|---|---|
geertw
|
Quote Ook dan doen 9200/9300 Asd aan. http://www.ovinnederland.nl/ |
09-10-2008 08:59:34 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Gewoonlijk rijden in de IC500 4 stellen ICM : 2 stellen uit Gn en 2 uit Lw. Gaan deze na Utrecht ook alle 4 door naar Den Haag C ? Is hiervoor voldoende perronlengte in Gouda, of wordt er in Utrecht nog afgetrapt ? Laatst bewerkt door abcde op 09-10-2008 12:55 |
09-10-2008 13:43:46 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Dat moet volgens mijn berekeningen geen probleem zijn. Max is 15 bakken ICM, gereden door 5x ICM-III geeft 380.550 meter. En een combi van 3x ICM-IV+ 1x ICM-III geeft 382.740 meter. Vervolgens kijken we in een mooie tabel van ProRail, welke ons zegt dat; op spoor 3 AB een nuttige lengte is van 388 meter voor de richting Utrecht. En op spoor 5 is er een nuttige lengte van 395 meter beschikbaar. Enig probleem is het spoor naar Den Haag, daar heb je uiterlijk 350 meter beschikbaar. Oplossing, De dienstdoende collega moet even de trein Gvc - Ut op spoor 3 binnen nemen, en de trein Ut - Gvc op spoor 5. Dan is er geen enkel probleem. |
09-10-2008 17:14:14 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Al eens in Gouda gekeken en gezien hoe de treinenloop daar is, toevallig? Je oplossing is namelijk totaal niet werkbaar, op het moment dat de NoordOost richting Gvc rijdt rijdt er namelijk ook een 2800/2000 ri Utrecht, die in 90% van de gevallen naast elkaar op spoor 3 en 5 staan. Gouda is sowieso al knelpunt eerste klas, en het spoorwijzigen daar is eigenlijk gegarandeerd zorgen voor vertragingen door kruisen, overkruisen en te krappe treinopvolgingen op de perrons. |
09-10-2008 17:17:20 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Het is een mogelijke oplossing, maar niet de beste. Dat ben ik met je eens. Het is dan dus beter om met max 12 bakken naar het Haagse te rijden. Al met al een leuk stukje planwerk voor dagplan dit. |
13-10-2008 08:30:36 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Weet iemand overigens of het de bedoeling was om dit weekend het spoor op het viaduct te Dt te vervangen? Daar zijn afgelopen vrijdag namelijk wel nieuwe rails neergelegd naast de sporen, maar die liggen er nu nog steeds... |
13-10-2008 08:58:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
De werkzaamheden stonden in de folder met als oorzaak "werk aan het spoor rond Den Haag HS". Nu weet ik niet of Dt volgens ProRail ook "rond Gv" ligt, maar als ze daar aan het werk zouden gaan zouden er t/m woensdag toch wel meer treinen opgeheven zijn geweest dan alleen de 5000 Lijkt me dat het gaat om het traject Dta-Gv waar kennelijk maar twee sporen bruikbaar zijn. Niet geheel toevallig zijn immers juist treinen opgeheven/omgeleid op de momenten dat daar normaal twee treintjes naast elkaar rijden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-10-2008 10:51:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het gaat om het vervangen van het (heel erg grote) viaduct over de Vaillantlaan bij Den Haag HS, wellicht bekend van de stenen torentjes die je kunt (kon?) zien staan. |
13-10-2008 10:56:19 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ach tuurlijk, dat had ik nog gelezen Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-10-2008 15:03:41 | ||
---|---|---|
smarkie
|
ook werd en wordt er gewerkt in de tunnel van rsw van dt naar gv wordt er bij dta linkerspoor gereden |