Werkzaamheden Ehv-Vl 18 en 19 oktober a.s.
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
05-10-2008 17:01:48
spotter
spotter
Dit weekend rijden er helemaal geen treinen tussen Ehv en Vl. Wat gaat er dan wel niet allemaal gebeuren en waar op het traject gaat dat precies gebeuren? Iemand die mij daar antwoord op kan geven?

Edit door admin: er is een speciale categorie in het forum voor Werkzaamheden, bericht verplaatst

Laatst bewerkt door spotter op 05-10-2008 17:07
 

05-10-2008 17:09:35
nielske90
nielske90
Het betreft in ieder geval bovenleidinswerkzaamheden, en zal zeker plaatsvinden in en rond Helmond. Andere locaties weet ik niet...
Ook zware werkzaamheden aan de overweg Churchillaan in Helmond, maar weet niet wat.

Verder zou het kunnen dat er het een en ander vernieuwd wordt, zoals wissels. Echt duidelijke informatie heb ik verder ook niet.
 

05-10-2008 19:34:22
thieskes
thieskes
het "plaatselijke" nieuwsblad (de trompetter van vorige week niels) waarin wordt verteld:
Quote
.....De werkzaamheden vormen onderdeel van het groot onderhoud waarbij het spoorgrind, wissels en overwegen vernieuwd of verbeterd worden. Soms behoort daarbij ook de bovenleiding.
Voor het traject Helmond houdt dat in onderhoud aan de bovenleidingen, spooronderhoud van de houtse parallelweg tot aan het viaduct brandevoortsedreef en bij het station in het centrum het saneren van de wissels. Dus geen werkzaamheden aan spoorovergangen.

Tijdens de nachten van:
-27 op 28 september
-28 op 29 september
-4 op 5 oktober
-5 op 6 oktober
-11 op 12 oktober
-12 op 13 oktober
worden er voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd tussen 23:00 uur en 7:00 uur.
Tussen 17 oktober 23:30 uur tot en met maandag 20 oktober 5:00 uur vinden er continu werkzaamheden plaats.


Mogelijk word spoor 4 en 5 te station helmond verwijderd en mogelijk ook de twee kopspoortjes (op sporenplan te zien als: 84 t/m 87. http://www.sporenplan.nl ). Deze worden namelijk al zeer lange tijd niet gebruikt.

edit: link hersteld

Laatst bewerkt door thieskes op 05-10-2008 19:37


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

05-10-2008 19:56:19
railfan
railfan
In het groot weekend van week 42 worden sporen 84, 85 en 87 gesaneerd en de bijbehorende wissels. Spoortje 86 blijft gewoon liggen. Tegelijkertijd bovenleidingsvernieuwingen op het gehele empl. Hm.
Overwegen doen we niets aan.

Laatst bewerkt door railfan op 05-10-2008 19:58
 


05-10-2008 21:04:58
nielske90
nielske90
Quote
thieskes: Deze worden namelijk al zeer lange tijd niet gebruikt.

Vorig najaar nog twee keer in gebruik gezien, nummertje 84. Een keer voor ICK-overbrenging en een keer een goederenloc%05%

Overigens is de echte reden van deze ruimactie een heel andere denk ik: De gemeente Helmond wil het huidige station flink aanpakken en zal dus maar wat blij zijn met de vrijgekomen ruimte. Er komt namelijk een zuidelijke ingang van het station.
 

05-10-2008 21:41:22
zugchef
zugchef
En wat is er het weekend daarna dan aan de hand tussen Ehv en Vl?, ik had vernomen dat er dan e.e.a. via de Noordelijke Maaslijn werd omgeleid (26-okt)...

Laatst bewerkt door zugchef op 05-10-2008 21:41
 

05-10-2008 23:07:22
topliner14
topliner14
Maak me gek! Omleidingen via noordelijke maaslijn! (zet tent alvast op langs de spoorlijn t.h.v. Venray)  

05-10-2008 23:34:10
t.ricksen_
t.ricksen_
Oh jee, gaan we al stuiteren?
Als ik het me goed herinner wordt er in één richting (het land uit) via de noordelijke Maaslijn omgeleid. Veel verkeer zal het overigens niet zijn.
 

05-10-2008 23:42:42
topliner14
topliner14
Veel verkeer zal het overigens niet zijn! Wat is niet veel als je nu 0 gewend bent! Het zullen in ieder geval de ersttreinen zijn en wat een ERS'jes.

En qua foto's is het land uit exact de juiste richting! Ik laat me verassen!

Laatst bewerkt door topliner14 op 05-10-2008 23:45
 

05-10-2008 23:57:28
mich
mich
Ertstreinen doen ze als het even kan niet voor zover ik weet.  

06-10-2008 00:00:22
railfan
railfan
Hou nou eens op met dat eeuwige gestuiter. Dat wordt tzt vast wel ergens bekend wat er al dan niet omgeleid gaat worden. En ertstreinen zullen dat 'in ieder geval' al niet zijn...  

06-10-2008 08:01:50
topliner14
topliner14
Nou nou railfan! Wat een enthousiasme toch weer................  

06-10-2008 08:03:55
admin
Moderator
admin
Admin: klaar


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

06-10-2008 08:07:17
dvdhoven
dvdhoven
Quote
zugchef: En wat is er het weekend daarna dan aan de hand tussen Ehv en Vl?, ik had vernomen dat er dan e.e.a. via de Noordelijke Maaslijn werd omgeleid (26-okt)...
Voor zover ik het kan zien, is het op 26-10 raak tussen Btl en Tb. Ehv-Vl lijkt gewoon in dienst.


Dick van den Hoven
 

06-10-2008 08:11:23
keesje
keesje
Tot nu staat er nog niks gepland via Nm-Vl. Wel gaat er het nodige cargo tussen Vl en Ehv via Rm.  

06-10-2008 21:30:50
mich
mich
Quote
topliner14: Maak me gek! Omleidingen via noordelijke maaslijn! (zet tent alvast op langs de spoorlijn t.h.v. Venray)


Jammer dat je vanmiddag niet langs de maaslijn stond, er kwam een mooie werktrein door Vry om 13.10 met Strukton Carin, een goederenwagen met spoorstaven, 2 railkranen, een stopmachine en nog wat werkmaterieel.
 

06-10-2008 22:19:47
rambons
rambons
In het verleden is het zat gebeurt dat goederentreinen over de noordelijke maaslijn werden omgeleid, ik kan me in 2006 nog een dag vol ertstreinen herinneren. En een dag met diverse ERS treinen, dus het kán zeker wel. En ik snap niet dat ze bij voorkeur toch eerst naar Roermond willen rijden de laatste 2 jaar met omleidingen.  

06-10-2008 22:24:50
topliner14
topliner14
Mich: In welke richting reed deze trein?

Rambon: Ik snap dat ook niet helemaal. Ik hoop dat als straks de verbindingsbogen bij Elst open zijn er wordt omgeleid via BR en noordelijke maaslijn. We wachten het wel af!
 

06-10-2008 22:32:50
gertjan
gertjan
Voorkeur om via Rm te gaan is omdat je op de Heilige lijn 2x een TSB hebt voor 6 assige Faals met een max aslast van 20 ton. Heb je een aslast van 22.5 ton, mag je nieteens over de Heilige lijn, omdat deze daarvoor niet is vrijgegeven.

TSB'en voor de Heilige lijn zijn;
%01% Nm - Br Km. 27.897, Maasbrug bij Mook. Vmax 30 Km/h (ook erg rottig voor overige treinverkeer op deze lijn).
%01% Rm - Vl Km. 51.173, Swalmbeek. Vmax 60 Km/h.

Bron: Infradocumenten ProRail, datering 2008.
 

18-10-2008 09:58:21
rambons
rambons
Zojuist toch omleiding over de Heilige Lijn gespot, ERS6606 kwam met een containertrein naar Venlo 15min aan de kant in Boxmeer.  

18-10-2008 12:23:09
roelli
roelli
Ik zag net een ertstrein langs Belfeld komen met 4 locs, Voorste loc zal wel een van de ATB-NG locs zijn geweest.


Roel op het Veld
 

18-10-2008 12:32:56
train85
train85
Dienstregelingen staan op rolandrail.nl bij forum en dan Spots&tips.  

18-10-2008 12:51:04
thieskes
thieskes
stand van zaken om 12:00 te helmond (uitgaande van nummeringen op www.sporenplan.nl):
- spoor 81 heeft bijna over de gehele perronlengte nieuwe verticale hangdraden gekregen (nog niet gespannen)
- spoor 84 is er bijna compleet uit, klein stukje tegen de churchillaan aan ligt er nog (wissel 433)
- spoor 85 ligt er nog, alleen het wissel is verwijderd
- op spoor 85 liggen grote oude stukken spoor van spoor 84
- spoor 87 is er compleet uit
- wissel 451/455A ligt eruit samen met het eerste stuk van spoor 83
- net voor wissel 459B was men ook aan de bovenleiding bezig
- dwergsein 450 stond nog gewoon op z'n plaats

Laatst bewerkt door thieskes op 18-10-2008 20:18


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

18-10-2008 16:27:30
t.ricksen_
t.ricksen_
Quote
roelli: Ik zag net een ertstrein langs Belfeld komen met 4 locs, Voorste loc zal wel een van de ATB-NG locs zijn geweest.
6416+6404+6414 (ertspendel)+6411 (ex-45734) volgens de boeken.

Laatst bewerkt door t.ricksen_ op 18-10-2008 16:27
 

18-10-2008 16:52:18
thieskes
thieskes
stand van 16:15:
- waar de aansluiting moet komen tussen spoor 83 en wissel 451/455A was men bezig een gedeelte af te graven voor een nieuw balastbed
- dwergsein 450 was uit de grond gehaald, maar stond nog wel ongeveer waar hij eerst stond
- spoor 85 is grotendeels verwijderd
- de verticale hangdraden werden op spanning gebracht

edit: om 23:00 moet er een klein stopmachientje te helmond zijn, deze zal op een vrachtwagen worden aangevoerd

Laatst bewerkt door thieskes op 18-10-2008 20:17


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

18-10-2008 20:17:36
thieskes
thieskes
stand van 19:30:
- het balastbed voor het stuk spoor dat tussen spoor 83 en wissel 451/455A komt had om 18:00 al klaar moeten zijn, om 19:30 was dit nog niet halverwege. Zelfs een spoorvernieuwing van nog geen 100 meter kunnen ze niet eens volgens planning uitvoeren.
- bij hetzelfde stuk spoor komt een ontspoortong, dit werd pas aan de werknemers medegedeelte toen ze aankwamen te helmond
- Deze bovenstaande zaken kwamen voornamelijk door gebrek aan leidinggevende, iedereen was maar met vanalles bezig in plaats van waar ze mee bezig moesten zijn (zo werd mij verteld)
- dwergsein 450 stond nog op dezelfde plaats als om 16:15, dit zou voorlopig nog niet verwijderd worden omdat tie nog compleet aangesloten was
- spoor 85 compleet verwijderd, vrachtwagen met het oude spoor reed net weg
- verticale hangdraden waren nog steeds niet allemaal op spanning


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

18-10-2008 20:41:38
nielske90
nielske90
Een foto van vanmiddag: http://img171.imageshack.us/img171/7126/dsc7092rw2.jpg

Wil je meer van dit soort foto's zien, dan kun je naar http://www.spoortechniek.nl/forum.html (wel even registreren)

Laatst bewerkt door nielske90 op 19-10-2008 13:48
 

19-10-2008 13:30:02
thieskes
thieskes
stand om 12:15:
- laatste stuk spoor is net ingemeten (had om 7:00 al gedaan moeten zijn)
- er werd nog wat aan de bovenleidingen gekloot bij wissel 423A en B
- dwergsein 450 is verwijderd, alleen de betonnen voet lag er nog
(wat gebeurt er eigenlijk met dit dwergsein?)
- stopmachientje MINIMA 2S van BAM was klaar met haar werk en stond uit te puffen
- er moet alleen nog een beetje opgeruimd worden en dan is men klaar (volgens mij)


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

19-10-2008 13:45:42
rolandrail
rolandrail
Quote
nielske90:Wil je meer van dit soort foto's zien, dan kun je naar http://www.spoortechiek.nl/forum.html (wel even registreren)
Link mist een 'n'. Verder nogal sneu dat je moet registreren om dat forum te kunnen lezen, dat hoeft zelfs met mijn forum niet.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-10-2008 13:51:51
nielske90
nielske90
Dank, link aangepast. Overigens kan ik daar helaas ook niks aan doen (ben geen admin).  

19-10-2008 14:08:00
taigagaai
Moderator
taigagaai
Of zet je foto's ergens anders neer. Op Flickr bijvoorbeeld. Ik ga me niet voor iedere reportage bij een 1 of ander vaag forum registeren om daarna nooit weer terug te komen. (Dit betreft een persoonlijke mening)  

19-10-2008 14:10:47
geertw
geertw
Je bent niet eens een admin van een forum dat op je eigen site draait? Handig


http://www.ovinnederland.nl/
 

19-10-2008 14:15:47
railfan
railfan
Quote
thieskes: stand van 19:30:
- het balastbed voor het stuk spoor dat tussen spoor 83 en wissel 451/455A komt had om 18:00 al klaar moeten zijn, om 19:30 was dit nog niet halverwege. Zelfs een spoorvernieuwing van nog geen 100 meter kunnen ze niet eens volgens planning uitvoeren.
- bij hetzelfde stuk spoor komt een ontspoortong, dit werd pas aan de werknemers medegedeelte toen ze aankwamen te helmond
- Deze bovenstaande zaken kwamen voornamelijk door gebrek aan leidinggevende, iedereen was maar met vanalles bezig in plaats van waar ze mee bezig moesten zijn (zo werd mij verteld)
Ik heb het al weer gemerkt, de beste stuurlui stonden op het perron (waar je eigenlijk ook niet mocht komen, aangezien het werkterrein is, waar was je helm?). Dus als de een of andere persoon jou iets verteld, hoeft dat nog niet te kloppen met wat er echt aan de hand kan zijn. Gelukkig liepen er genoeg vakmensen rond die echt wel wisten waar ze mee bezig waren...

Quote
thieskes: stand van 19:30:
- verticale hangdraden waren nog steeds niet allemaal op spanning
Sporen 81-82-83 hebben allemaal nieuwe hangdraden gekregen, die allemaal weken vooraf ingemeten en gemaakt zijn, een enkele is ter plekke opnieuw gemaakt. Horizontale hangdraden bestaan trouwens niet...

Quote
thieskes: stand om 12:15:
- er werd nog wat aan de bovenleidingen gekloot bij wissel 423A en B

Wij sleutelen met vakmanschap aan de bovenleiding, wij staan niet te 'kloten' zoals jij het respectloos noemt... Anders kom je ons de volgende keer maar meehelpen, eens kijken of je dan nog wat op te merken hebt...
 

19-10-2008 14:32:56
thieskes
thieskes
Quote
railfan:Ik heb het al weer gemerkt, de beste stuurlui stonden op het perron (waar je eigenlijk ook niet mocht komen, aangezien het werkterrein is, waar was je helm?). Dus als de een of andere persoon jou iets verteld, hoeft dat nog niet te kloppen met wat er echt aan de hand kan zijn. Gelukkig liepen er genoeg vakmensen rond die echt wel wisten waar ze mee bezig waren...

Het perron was geen werkterrein. Bovendien behoor ik niet tot die stuurlui, ik zet alleen hier neer wat mij verteld wordt door de vakmensen.


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

19-10-2008 14:37:07
nielske90
nielske90
Quote
geertw: Je bent niet eens een admin van een forum dat op je eigen site draait? Handig

Heel voorspelbaar, deze reactie, dus daarom zal ik de situatie even uitleggen. Het forum komt oorspronkelijk van de site www.railcam.nl, die achter de railcam van Hmh zit. Het oorspronkelijke forum ging echter kaduuk, en toen hebben we van www.spoortechniek.nl besloten het forum op onze site te laten draaien. De oude beheerders zijn daarbij aangebleven. Overigens is mijn mede-beheerder van www.spoortechniek.nl wél degelijk admin van het forum.

Quote
railfan: Ik heb het al weer gemerkt, de beste stuurlui stonden op het perron (waar je eigenlijk ook niet mocht komen, aangezien het werkterrein is, waar was je helm?).

Hoezo mag je niet op het perron komen? Gisteren stond daarvan nergens iets aangegeven en werd niemand aangesproken. Er was helemaal niks te merken dat je er niet mocht komen. De vakmensen maakten zelfs uiterst vriendelijk een praatje.
 

19-10-2008 16:44:51
wadloper
wadloper
Het valt mij in het algemeen erg op dat bepaalde hobbyisten altijd alles beter weten zodra er iets aan de hand is aan de spoorlijn waar zij wonen of in de plaats waar ze wonen en dan vooral dat "groot taalgebruik" van bepaalde mensen alsof ze zich zoveel meer voelen. Mijn excuus dat ik dit hier even vermeld, maar ik dacht in dit topic iets interessants te kunnen lezen over de werkzaamheden rondom Helmond, maar dat is ver te zoeken.  

19-10-2008 17:14:51
nielske90
nielske90
edit door edegroot: bericht verwijderd, neem maar contact op via email waarom  

19-10-2008 18:47:03
rob_ehv
rob_ehv
Een aantal foto's van de werkzaamheden op : http://www.robtreinsite.fotopic.net/c1588767.html (beetje naar onder scrollen)
Voor de rest met niemand gepraat daar. Alleen in nuenen gevraagt aan iemand van prorail die er stond of er nog werkmaterieel voorbij kwam maar die wist alleen te vertellen dat er net een bam werktrein voorbij was.


robq
 

20-10-2008 18:50:28
thieskes
thieskes
Quote
wadloper: Het valt mij in het algemeen erg op dat bepaalde hobbyisten altijd alles beter weten zodra er iets aan de hand is aan de spoorlijn waar zij wonen of in de plaats waar ze wonen en dan vooral dat "groot taalgebruik" van bepaalde mensen alsof ze zich zoveel meer voelen. Mijn excuus dat ik dit hier even vermeld, maar ik dacht in dit topic iets interessants te kunnen lezen over de werkzaamheden rondom Helmond, maar dat is ver te zoeken.
Ik vind deze reactie overkomen alsof mijn bijdrage in deze topic niet gewenst is. Ik zet me in om iedereen hier op de hoogte te houden van wat er gedaan is. Bij eventuele volgende werkzaamheden hoeft er dus helemaal geen topic over de werkzaamheden aangemaakt te worden omdat er volgens u toch niet gemeld hoeft te worden wat er gedaan is.

Quote
railfan:Ik heb het al weer gemerkt, de beste stuurlui stonden op het perron (waar je eigenlijk ook niet mocht komen, aangezien het werkterrein is, waar was je helm?).
hoe weet u trouwens dat ik op het perron stond? Langs het spoor ligt ook nog een ventweg van waaraf je de werkzaamheden kon overzien.

Quote
railfan:Anders kom je ons de volgende keer maar meehelpen, eens kijken of je dan nog wat op te merken hebt...
Lijkt mij geen probleem. Ik help graag mee, krijg ik dan een helm van jullie in bruikleen?

Laatst bewerkt door thieskes op 20-10-2008 18:51


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

20-10-2008 19:16:09
admin
Moderator
admin
Admin: dat lijkt me wel weer voldoende. De rest vechten jullie maar per mail uit


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek