Materieelinzet Heerlen-Aachen en verder
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
01-10-2008 16:17:10
AlbertP
AlbertP
Weet iemand met welk materieel de 8941 Hrl-Khb en de 8942 Khb-Hrl rijdt?
Volgens de dienstregeling van deze site rijdt deze trein niet verder dan Stolb, maar de dienstregeling hierna, tot Heimbach/Eifel (Khb) is:
Stolberg/Rheinland Hbf 9:16
Eschweiler Hbf 9:19/9:20
Nothberg 9:23/9:24
Langerwehe 9:28/9:29
Düren 9:38/9:50
Dr Annakirmesplatz 9:53
Dr-Kuhbrücke 9:55
Dr-Lendersdorf 9:58
Dr Renkerstraße 9:59
Niederau-Tuchmühle 10:00
Kreuzau Bf 10:03
Krz Eifelstraße 10:05
Üdingen 10:07
Untermaubach-Schlagstein 10:13
Obermaubach 10:15
Zerkall 10:21
Nideggen-Brück 10:23
Abenden 10:27
Blens 10:30
Hausen/bei Düren 10:32
Heimbach/Eifel 10:36

Laatst bewerkt door AlbertP op 01-10-2008 16:18
 

01-10-2008 16:48:13
sander14
sander14
Dat kan niet anders dan een Talent. Want ander dieselmaterieel uit Duitsland is niet in Nederland toegelaten.  

01-10-2008 16:50:26
mvd
mvd
De trein rijdt in ieder geval op een gedeelte onder een ander treinnummer. Via Bahn: Verkehrt als RB 8941 bis Düren, danach als RTB82256 en Verkehrt als RTB82243 bis Düren, danach als RB 8942

Deze trein wordt met een Talent gereden.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

01-10-2008 17:12:30
keesje
keesje
Misschien handig om dit topic te wijzigen in 'Materieelinzet Hrl-Khb'? Dan hoef je het niet alleen over 8940 te hebben.  


01-10-2008 17:40:51
webguy
webguy
Das echter een veel te makkelijke vraag: dat is altijd een Talent


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

01-10-2008 17:53:09
rudolfph
rudolfph
Topictitel gewijzigd.  

01-10-2008 18:29:30
keesje
keesje
Quote
webguy: Das echter een veel te makkelijke vraag: dat is altijd een Talent


Voor als het ooit eens wijzigt dan.
 

01-10-2008 19:32:18
daniel81
daniel81
Zijn het dan ook altijd stellen 643.2? Of zit er stiekem ook wel eens een verdwaalde 643.0 tussen?  

01-10-2008 19:39:22
mvd
mvd
In Hrl komen alleen maar 643.2xx-stellen voorbij.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

01-10-2008 20:35:47
AlbertP
AlbertP
Maar er rijden toch geen Talenten in de 822xx omlopen? Deze Talent zou dan van 10:36 tot 17:17 in deze omloop rijden. En heeft een Talent dan kaartautomaten van Rurtalbahn, de vervoerder van Düren-Heimbach/Eifel? Op de stations Annakirmesplatz t/m Heimbach/Eifel staan geen automaten, hier wordt naar de kaartautomaat in de trein verwezen.
Op de lijn Düren-Heimbach/Eifel rijden toch alleen maar de RegioSprinters van Rurtalbahn?
 

01-10-2008 20:55:51
eix
eix
Klopt, maar dit is een bijzondere rit en die rijdt wel met een talent. Men maakt er zelfs reclame voor: http://www.avv.de/fileadmin/sites/avv/download_FTP/Fahrplaene/Nationalpark/euregiobahn_heimbach_nl.pdf

Misschien dat er een conducteur mee rijdt voor de kaartverkoop. Daarnaast kan het ook zijn dat de talent gewoon in Heimbach wordt afgerangeerd tot de retourrit 's avonds. Hoewel ik er het fijne ook niet van weet.
 

01-10-2008 22:06:46
lamote_ban
lamote_ban
Ik weet niet hoe het dit jaar geregeld was, maar vorig jaar zat er inderdaad een conducteur op de trein en bleef hij overdag in Heimbach staan.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 01-10-2008 22:06
 

02-10-2008 10:00:05
AlbertP
AlbertP
Heimbach heeft inderdaad opstelruimte: op een spoor 20m achter het station en op een spoor naast het station. Voordat de talent aankomt, staat er een regiosprinter op het opstelspoor achter het station. De regiosprinter vervangt dan denk ik de talent, en 's avonds vervangt de talent de regiosprinter weer.
Het sporenplan is te zien op http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/db_normaal/db_nrw/aachen-krefeld.pdf
 

02-10-2008 10:15:50
103 220-0
103 220-0
En zo heb je het prima samengevat %02%

----
www.raymondkies.nl
 

02-10-2008 19:00:18
mren
mren
Quote
sander14: Dat kan niet anders dan een Talent. Want ander dieselmaterieel uit Duitsland is niet in Nederland toegelaten.

Br624 ook
 

03-10-2008 17:00:52
mvd
mvd
Toevallig reed de trein naar Heimbach vandaag en kon ik dus het materieel checken: het waren twee Euregiobahn-Talenten .


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

07-10-2008 11:21:20
mdeen
mdeen
Quote
AlbertPool: Maar er rijden toch geen Talenten in de 822xx omlopen? Deze Talent zou dan van 10:36 tot 17:17 in deze omloop rijden. En heeft een Talent dan kaartautomaten van Rurtalbahn, de vervoerder van Düren-Heimbach/Eifel?

Ik heb gemerkt dat de AVV zeer goed let op ritten waarvoor je geen kaartjes op het perron of in de trein kunt kopen.
Een paar weken geleden ben ik naar de extra rit naar Breinig geweest (halte verder dan Stolberg-Altstadt) en in Stolberg-Altstadt stapten naast een machinist met bevoegdheid ook twee conductrices in. En dat voor één station zonder kaartautomaat.
 

05-12-2008 02:55:17
spoormans
spoormans
In de deelstaat Nordrhein-westfalen is er sinds 2 jaar geen kaartverkoop meer in de Regionale treinen, wat DB-treinen betreft. Op de Probahn-site genoeg verhalen over Wildwest taferelen, waar menig NS-conducteur of controleteam nog kleintjes bij is! Voor wie het nog niet kent het volgende missleijke toppunt: ergens in Mecklenburg-Vorpommern werd zelfs, (geheel tegen de wettelijke regels in!), een meisje van 12 jaar met cello en al uit de trein gezet, toen bleek dat ze haar treinkaartje thuis had laten liggen. Voorstellen van een aantal medereizigers om met z'n allen de boete van 40 Euro plus nieuw kaartje te kopen, (iets van 5-6 Euro per persoon), werden door de betreffende conductrice geheel negeerd!


Zullen we alle IC-treinen een naam geven? IC 3014/15: Mariken v Nieumeghen, IC 3016/17: West Friesland, IC 3523/24 LichtjesExpress. Tankstations en (snel)wegen hebben toch ook allemaal een naam?!
 

06-12-2008 19:11:27
vinny004
vinny004
Dat verhaal wordt ook steeds gekker. Eerst was het een meisje van 14 en toen had ze ineens een cello; nu is ze in eens twee jaar jonger en wilden de treinpassagiers haar boete betalen... %03%  

08-12-2008 11:30:44
mdeen
mdeen
Dat komt omdat het in een maanden tijd drie keer is gebeurd.
De eerste keer een 12-jarige met een cello in de buurt van Rostock, toen een 13-jarige in Wittstock en als laatste een 14-jarige in Albrechtshof.

Dus de verwarring is begrijpelijk.
 

08-12-2008 20:51:12
thom
thom
Ze worden steeds ouder, dan lost dat probleem ookwel op %08%  

30-04-2015 11:17:44
ToH
ToH
Iemand een idee met welk materieel de DB gaat rijden tussen Heerlen en Aken zodra de spoorlijn geëlektrificeerd is?  

30-04-2015 11:59:34
reisthijs
reisthijs
Geen, want Heerlen-Aken wordt onderdeel van de concessie Limburg.  

30-04-2015 12:30:45
yappa
yappa
En in die concessie (die gegund was aan Abellio maar deze week weer ingetrokken) wordt geëist dat dit met tricourant materieel wordt gereden, waarmee vanuit Aachen in elk geval naar Mt gereden wordt. Door TRIcourant mat voor te schrijven (waar BIcourant zou volstaan) suggereert de provincie duidelijk dat de lijn in de jaren die volgen mogelijk eventueel doorgetrokken zou moeten kunnen gaan worden naar Visé / Luik.  

30-04-2015 13:21:54
hw1969
hw1969
Nee, dat het materieel ook geschikt moet zijn om naar Eijsden of België te rijden. Of dat een doorgaande dienst is kun je hieruit niet afleiden.  

30-04-2015 15:06:36
daniel81
daniel81
Er is geen doorgaande dienst voorzien
Zie http://www.limburg.nl/Beleid/Verkeer_en_Vervoer/Openbaar_vervoer/Spoorverbindingen/Railagenda en dan onder 'projecten' de tweede: 'De Limburglijnen"
Zou overigens ook niet erg zinvol zijn want Aken - Luik via Nederland is wel een erg vreemde omweg.
 

30-04-2015 15:08:20
daniel81
daniel81
Overigens een andere interessante vraag in dit kader: hoe gaat deze verbinding eruit zien zolang Lg-Hz nog niet geëlectrificeerd is maar de Euregiobahn al wel rondjes gaat rijden? Komt er dan een pendel Hrl-Hz?  

30-04-2015 15:09:47
dennistd
dennistd
Het gaat ook niet om Aachen-Luik maar om Aachen-Maastricht en Heerlen-Luik.

En die pendel Hrl-Hz komt er al vandaag december volgens mij
 

01-05-2015 08:40:42
spurt2244
spurt2244
Het wordt nog een heel klus om de NMBS van Maastricht - Luik af te krijgen.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


01-05-2015 08:42:50
hw1969
hw1969
Quote
daniel81 (do 30 apr 2015 15:08:20 https://www.somda.nl/forum/5683/p537420/): Overigens een andere interessante vraag in dit kader: hoe gaat deze verbinding eruit zien zolang Lg-Hz nog niet geëlectrificeerd is maar de Euregiobahn al wel rondjes gaat rijden? Komt er dan een pendel Hrl-Hz?

ja
 

01-05-2015 18:10:52
didam2009
didam2009
ik denk dat de DB de Baureihe 442 of wel hamsterbakken gaat in zetten na eventuele ëlectrificatie.


Groeten uit het weinig spoorse Montferland
 

01-05-2015 18:32:04
martijn
martijn
Want ze krijgen de concessie?  

01-05-2015 18:56:39
nohab
nohab
Eerst maar eens afwachten waar de spanningsscheiding komt. Of is dat al bekend? Mijn gok is dat die op de vrije baan komt, locwissels zijn nogal 20e eeuw en het is veel goedkoper.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

02-05-2015 10:20:21
john2
john2
En hoe met sprinters modellen waar geen loc wissels hoeft plaats te vinden? De spanningssluis zou tussen Eygelshoven markt en de Nederlands - Duitse grens kunnen komen, ter hoogte waar enkele sporen liggen voor de Amerikaanse legerbasis.  

02-05-2015 10:51:57
giuseppe
giuseppe
Daar is nu het al vaker besproken meerspanningsmaterieel voor.
Quote
spurt2244 (vr 01 mei 2015 08:40:42 https://www.somda.nl/forum/5683/p537488/): Het wordt nog een heel klus om de NMBS van Maastricht - Luik af te krijgen.

Dat hoeft toch ook niet, gewoon NMBS personeel vanaf Visé. Er is namelijk niet meer zo heel veel Belgisch materieel dat naar Maastricht mag, en dat wordt steeds minder.

Laatst bewerkt door giuseppe op 02-05-2015 10:55