Wijzigingen per 6 oktober 2008
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
30-09-2008 12:51:09
jacokran
jacokran
Ik hoorde laatst een omroepbericht, in Leiden dacht ik, dat er sporen wijzigen per 6 oktober. Weet iemand wat er gaat wijzigen per 6 oktober?

ns.nl levert mij zoals gewoonlijk niet wat ik zoek.
 

30-09-2008 12:54:37
robbertc
robbertc
Die laatste zin stimuleert me niet om het op te zoeken...  

30-09-2008 13:29:32
fastguy84
fastguy84
aan het LOCOV is geen advies gevraagd, dus daar is wel uit af te leiden dat het om minimale aanpassingen zal gaan. Als je het wilt weten, probeer de reisplanner eens uit zou ik zeggen, met reisjes van/naar Ledn zowel vóór als na 6 oktober.  

30-09-2008 15:53:29
bogger
bogger
Las in het topic over mat'64 dat er op 6 oktober wel een aantal materieelverschuivingen plaatsvinden, ivm buitendienststelling van een aantal Plan V.

Is hier al iets concreets over bekend?
 


01-10-2008 00:05:31
broek53
broek53
De plan V's die rond deze tijd aan de kant gaan, waren niet als zodanig gepland en worden binnen een paar weken fysiek vervangen door teruggekeerde Arriva-plan V's, terwijl verder wat reserves verlaagd zijn. In de omloop vind je dat dus niet terug.
In het wijzigingsblad van 6 oktober wordt nu wel de vorige afvoergolf definitief geregeld, die van de 11 stellen per 1 juli jl. Wijzigingsbladen hebben een lange incubatietijd en dus wordt nu geregeld wat al sinds 1 juli in Dagplan dagelijks wordt bij-geregeld, alleen wat meer gestroomlijnd denk ik.
Het gaat om de vervanging van alle plan V's in de serie 12100 (Zeeuwse Lijn) door VIRM ( elf diensten plan V tegen vier VIRM-vieren). Verder wordt er een plan T in de 5000/5700/4900 vervangen door een DDAR en een combinatie plan T+V in de 19800 ook door een DDAR. In de serie 7400 komt een setje van 2 x plan V te lopen in plaats van het setje van 2 x Sprintertwee (trein 7425 e.v.), de plan V in de 14100 op de Hoekse Lijn wordt weer een ongereviseerde Sprintertwee en op papier wordt de hele serie 19500 gereviseerde Sprintertweetjes (maar dat zal in d epraktijk wel wat geleidelijker gaan).
 

01-10-2008 11:15:18
daan1714
daan1714
Die 2x Plan V in de 7400 is weer net als vorig jaar voor de Sandité denk ik?  

01-10-2008 19:10:53
jacokran
jacokran
Quote
broek53: op papier wordt de hele serie 19500 gereviseerde Sprintertweetjes (maar dat zal in d epraktijk wel wat geleidelijker gaan).
In de 19500 en 18800 wordt zoveel gesplitst en gecombineerd dat je weinig mogelijkheden hebt. 5 niet gerenoveerde of 5 wel gerenoveerde sprinters. Zijn er inmiddels genoeg gerenoveerde stelletjes om deze series met gemoderniseerd materieel te rijden?

Laatst bewerkt door jacokran op 01-10-2008 19:11
 

01-10-2008 19:16:56
lucky
lucky
Er zijn er veel meer dan 5, alleen zitten ze overal door het land aan vooral 3tjes. (Veelal in de 9800 en 7400 overigens)  

02-10-2008 00:39:53
broek53
broek53
Er zijn nu 10 gerenoveerde tweetjes in het land. In het wijzigingsblad van 6 oktober zijn 11 diensten opgenomen, dus helemaal matcht dat nog niet. Er zijn nog 6 niet-gerenoveerde Sprinters en daarvoor zijn maar 2 diensten, dus er moet tijdelijk nog wel nieuw door oud vervangen worden. Dat is niet zo ingewikkeld, want de museumpendel staat er nu op voor een SGMm. Verder zit er 1 dienst in de 7400, 3 in de 9800 en dus 5 in de 19500 (en eentje onderhoud).  

02-10-2008 00:46:43
lucky
lucky
Even in navolging op dit alles, gaat de spitstrein op de hoekse lijn na december weer verder met V'tjes of worden dat ook sprinters? Want bij mijn enige waarneming met plan V leek het of de rijtijden niet gehaald konden worden. (Reed met +5-+10 rond)  

02-10-2008 08:23:56
daniel_ddr
daniel_ddr
Als ze het materieel net zo goed in de omloop houden als nu zullen het wel Sprinters worden D'r heeft sinds het laatste wijzigingsblad als ik me niet vergis maarliefst vijf keer een Plan V in de Plan V-omloop van die serie gereden
Alle andere keren waren 't gewoon Sprintertjes van uiteenlopende lengte en kleur.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-10-2008 09:09:53
geertw
geertw
De rijtijden van de 14100 (en overigens ook de 4100 en 4200) zijn inderdaad te krap voor Mat '64. Het lijkt mij de handigste serie om tot het laatste moment SGM-II in te laten rijden; er zijn immers maar twee omlopen en ze zijn ook gemakkelijk te vervangen door iets anders (splitsen en combineren komt niet voor).


http://www.ovinnederland.nl/
 

02-10-2008 09:39:33
broek53
broek53
Uit mijn eerdere bericht over het wbl 6/10: "...de plan V in de 14100 op de Hoekse Lijn wordt weer een ongereviseerde Sprintertwee (...)"  

02-10-2008 10:48:44
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
geertw: (splitsen en combineren komt niet voor).
Werden die twee stelletjes niet gekoppeld van de tuin naar spoor 2b gereden voor ze ingezet worden? Dacht 't wel namelijk... maarja, kost je hooguit een wandelingetje voor de machinist als 't niet-koppelbaar materieel is.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-10-2008 10:57:31
geertw
geertw
Dat wel inderdaad, maar niet in de rijdende dienst.


http://www.ovinnederland.nl/
 

02-10-2008 11:16:40
lucky
lucky
Quote
broek53: Uit mijn eerdere bericht over het wbl 6/10: "...de plan V in de 14100 op de Hoekse Lijn wordt weer een ongereviseerde Sprintertwee (...)"


Dat weet ik, maar ik had het over december, wanneer het einde verhaal is voor de oude SGM.
 

02-10-2008 21:02:23
stephan90
stephan90
Je mag dan verwachten dat er gewoon een gereviseerd tweetje in komt te lopen. Al het materieel wat geen Sprinter heet is gewoon niet geschikt voor die lijn. Net zoals die Zoetermeerstadslijn  

04-10-2008 00:42:23
trdl85
trdl85
Quote
jacokran: Ik hoorde laatst een omroepbericht, in Leiden dacht ik, dat er sporen wijzigen per 6 oktober. Weet iemand wat er gaat wijzigen per 6 oktober?

Ik hoop op 5700 op spoor 5a en de 2200 op 5b
Geeft wat meer ruimte in de bijsturing als de 2100 12 bakken heeft!
 

04-10-2008 11:33:30
rogier
rogier
Op de site van het locov staat inmiddels de adviesaanvraag:
http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/Images/Locov%202008-222%20adviesaanvraag%20kleine%20wijzigingen%20dienstregeling%20per%206-10-2008_tcm61-231203.pdf

Het gaat om het bekende minutenschnabbelen:
1. 16000 tussen Gdm en Ht een minuut verschoven;
2. 6000 aangepast te Ut met een minuut;
3. een hele rits treinen die wijzigen als gevolg van het onderhoudsrooster, met name in de 4000.
 

04-10-2008 12:59:44
fastguy84
fastguy84
Inderdaad erg minimale wijzigingen, voornamelijk ook nog in aankomsttijden, dat merk je nauwelijks. Blijft alleen nog de vraag: waar is pagina 4? (en belangrijker: wat staat er op...?)  

10-10-2008 12:41:43
gvttreinen
gvttreinen
Quote
rogier:2. 6000 aangepast te Ut met een minuut;.
Enkele treinen uit de 6000 serie doen over `t stukkie Utl - Ut 10 minuten i.p.v. 7 minuten!

Laatst bewerkt door gvttreinen op 10-10-2008 12:42
 

10-10-2008 16:05:10
martw
martw
Weet iemand of per 6 oktober ook de planmatige inzet van trein 2036 veranderd is? Ik zag 'm namelijk (voornamelijk op maandag en woensdag) altijd met IRM-VI + IRM-IV rijden, maar deze week voornamelijk met een losse IRM-VI. Dus: is dit nu planmatig geworden?  

10-10-2008 17:18:13
bultena
bultena
Quote
fastguy84: Blijft alleen nog de vraag: waar is pagina 4? (en belangrijker: wat staat er op...?)

Als je het voorblad meetelt hebt je 4 pagina's + een blanco (1 return teveel gegeven).
 

10-10-2008 22:43:29
bjornl
bjornl
Quote
martw: Weet iemand of per 6 oktober ook de planmatige inzet van trein 2036 veranderd is? Ik zag 'm namelijk (voornamelijk op maandag en woensdag) altijd met IRM-VI + IRM-IV rijden, maar deze week voornamelijk met een losse IRM-VI. Dus: is dit nu planmatig geworden?

Van 2036 weet ik niets, maar er lijkt meer veranderd: de twee keer dat ik de 2026 deze week trof was het ICL (voorheen ICRm) en de 2069 was juist ICRm waar ik ICL had verwacht vandaag. Maar of dat nou planmatig is
 

11-10-2008 00:24:07
keesje
keesje
Quote
gvttreinen:
Quote
rogier:2. 6000 aangepast te Ut met een minuut;.
Enkele treinen uit de 6000 serie doen over `t stukkie Utl - Ut 10 minuten i.p.v. 7 minuten!


Zal wel het gevolg zijn van opjaagacties: bij elke stop t/m het op een na laatste station 'in de min' plannen om zo het vertrek zo snel mogelijk plaats te laten vinden en op het eindpunt een dikke speling om niet te laat te komen.