08-08-2008 12:32:06 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Hallo Ik ben begonnen met het opbouwen van de omlopen. Welke treinseries zitten aan elkaar gekoppeld? Vul het lijstje aan s.v.p. 2100 Asd >2600 2600 Asd >2100 16000 Ht >13600 13600 Ht >16000 5000 Ledn >5700 5700 Ledn >5000 Alvast bedankt!! Groeten, Fred |
08-08-2008 12:33:13 | ||
---|---|---|
JdJ
|
4000 Utg >5800 |
08-08-2008 12:35:33 | ||
---|---|---|
mark
|
1600 Es > 1700 Gvc en omgekeerd: 1700 Es > 1600 Shl |
08-08-2008 12:38:24 | ||
---|---|---|
treinfan
|
5700 Ut > 4900 4900 Ut > 5700 let op dat er ook bij sommige treinseries het materieel van een enkele trein overgaat op een andere treinserie (denk aan de ICL uit de 2000 in de 3086(Toch??)) |
08-08-2008 12:39:38 | ||
---|---|---|
lucky
|
Eh Mark, is dat niet een beetje kort door de bocht? De gehele 500-700-1600-1700-2800 zitten in elkaar verweven. |
08-08-2008 12:59:03 | ||
---|---|---|
bloober
|
In Gvc zit de 6300 aan de 3400 en andersom ook. Groetjes, Bloober |
08-08-2008 13:07:31 | ||
---|---|---|
bjornl
|
3500 en 13500 zijn ook sterk verweven. |
08-08-2008 13:08:26 | ||
---|---|---|
bloober
|
En we hebben ook nog de 3900 en de 4300 in Lelystad. Groetjes, Bloober |
08-08-2008 13:19:01 | ||
---|---|---|
zakdoek
|
5400/4800 te asd |
08-08-2008 13:46:39 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Gn 500-700 en andersom Lw 10500/12500-10700/12700 ea Zl 8000-3800 ea 10500/10700-500/700 ea Ut 20500/21700-500/1700 ea Rtd 20500/21700/12500/12700-2800 ea Gvc 3400-6300 ea Ehv 9600-6400 ea Laatst bewerkt door robbertc op 08-08-2008 13:46 |
08-08-2008 13:46:53 | ||
---|---|---|
WesselE
|
19500 en 18800 zitten in Ledn aan elkaar 'Okeh' |
08-08-2008 13:57:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ut: 4900 en 5700 v.v. Laatst bewerkt door broek53 op 08-08-2008 13:58 |
08-08-2008 14:19:58 | ||
---|---|---|
salieri
|
Gn: 30400 en 8400 zitten in elkaar, op ma t/m vr: Zb pendel wordt in de oneven uren bij aankomst te Gn een 8400 naar Leer |
08-08-2008 14:22:56 | ||
---|---|---|
david_meye
|
De 3000 en 800 zitten in elkaar toch of niet. |
08-08-2008 14:24:59 | ||
---|---|---|
mvd
|
Bij enkele treinen wordt een treinstel afgekoppeld in Amr en die gaat dan de 3000 in. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
08-08-2008 14:25:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, alleen lopen er wel versterkingsstellen in Alkmaar over van de ene serie op de andere - maar daar zit geen vaste lijn in. |
08-08-2008 14:29:53 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Gaat in Gn en Lw standaard de 500 over op de 700 en andersom, of is dit zo nu en dan ? |
08-08-2008 14:46:39 | ||
---|---|---|
Dre
|
7000-10140 (bijv. 7019 -> 10141-A) 31200-30800 (bijv. 31228 -> 30823 30700-30900 (genoeg voorbeelden in het topic over de omloop van deze series) 1500-1600 (bijv. 1637 -> 1537) En logischerwijze 3800-8000 (een trein die als 80xx aankomt te Zl, vertrekt weer als 38xx richting Emn). Laatst bewerkt door Dre op 08-08-2008 14:50 |
08-08-2008 14:54:40 | ||
---|---|---|
WesselE
|
De 30000 en de 30100 lopen ook in elkaar over te Lw Laatst bewerkt door WesselE op 08-08-2008 14:55 'Okeh' |
08-08-2008 15:05:37 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
En in de ochtendspits gaan 4100 en 4200 op elkaar over in Hld, rest van de dag zijn die volledig van elkaar gescheiden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
08-08-2008 15:14:27 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteIn de spits willen ze idd wel eens op elkaar keren. Dat wisselt wel sterk, dus dat is eigenlijk niet zo 1-2-3 te zeggen |
08-08-2008 15:14:58 | ||
---|---|---|
lykele
|
Quote Hiervoor is een planning, maar op sommige tijden gaat ze wel zo over (over het algemeen, bv in het weekend), maar er zijn legio uitzonderingen met korte keringen. Daarnaast wordt er ook veel gerangeerd, in Lw komen diverse treinen binnen en worden volledig afgerangeerd, andere komen dan vanaf het rangeerterrein. Dus over deze standaard overgang is weinig te zeggen, helaas. |
08-08-2008 15:35:37 | ||
---|---|---|
plant
|
En de 6000 loopt in Ut over op de 16000, en dat werkt ook omgekeerd. De 16000 keert in Ut op de 6000. Youri |
09-08-2008 13:40:01 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Hallo Met dank voor de aanvullingen, het lijstje tot zover; 1500 >>> >1600 1600 Es >1700 1700 ES >1600 2100 Asd >2600 2600 Asd >2100 3400 Gvc >6300 (Niet altijd) 3900 Lls >4300 4000 Utg >5800 4300 Lls >3900 4800 Asd >5400 4900 Ut >5700 5000 Ledn >5700 5400 Asd >4800 5700 Ut >4900 5700 Ledn >5000 5800 Utg >4000 6000 Ut >16000 6300 Gvc >3400 (Niet atijd) 7000 ??? >10140 13600 Ht >16000 16000 Ut >6000 16000 Ht >13600 18800 Ledn >19500 19500 Ledn >18800 30000 Lw >30100 30700 Ww >30900 30100 Lw >30000 30900 Ww >30700 30800 Zp >31200 31200 Zp >30800 Aanvullingen zijn welkom Het gaat om de dagelijkse planmatige overgangen die voor de hele dag gelden. Groeten, Fred Laatst bewerkt door fred67nl op 09-08-2008 14:10 |
09-08-2008 13:49:45 | ||
---|---|---|
superboer
|
30700 ??? >30900 De enige vaste overgang die ik weet gebeurt in Wintersijk. Ik heb het idee dat er in Arnhem geen vaste overgang is. 31200 ??? >30800 Dat gebeurt in Zutphen Garantie tot aan de voordeur. |
09-08-2008 13:55:05 | ||
---|---|---|
keesje
|
de 3400 en 6300 keren niet altijd op elkaar in Gvc. Hier zijn redelijk wat uitzonderingen te vinden waarbij 3400 op 3400 en 6300 op 6300 keert. |
09-08-2008 14:08:39 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Zowel de 2100 als 2400 keren op de 2600 en omgekeerd in Asd. Doordeweeks keert de 2800 ook in Rtd op de 500/700. De 1500 ligt volgens mij los en keert iig in Asd/Amf/Dv op zichzelf. Hierbij moet echter rekening gehouden worden met LM tussen Amf en Dv (vv). De 30700 en 30900 keren op zichzelf in Arnhem. Groet Patrick |
09-08-2008 14:13:27 | ||
---|---|---|
gertjan
|
QuoteEehm de 2400 is er niet meer |
09-08-2008 14:26:11 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ik mis de vleugeltreinen nog, deze gaan immers ook op elkaar over: Zl 500 > 10500 en v.v. Zl 700 > 10700 en v.v. Ut 1700 > 21700 en v.v. Ut 500 > 20500 en v.v. Std 800 > 20800 en v.v. De doorkoppeling 9600 > Ehv > 6400 zag ik ook nog niet staan |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-08-2008 14:26:12 | ||
---|---|---|
thieskes
|
te eindhoven: 96xx (ht-ehv) -> 64xx (ehv -wt) ook andersom 64xx -> 96xx bijvoorbeeld: 9647 -> 6447 6450 -> 9650 edit: ze waren me net een seconde voor Laatst bewerkt door thieskes op 09-08-2008 14:27 http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
09-08-2008 14:26:59 | ||
---|---|---|
keesje
|
Jammer, ik 1 seconde eerder %08% Laatst bewerkt door keesje op 09-08-2008 14:27 |
09-08-2008 16:08:29 | ||
---|---|---|
Dre
|
Quote Dat gebeurd waar de 7019 eindigd, Hgl. Als de 7030 bij vertrek uit Es uit twee stellen bestaat wordt het achterste afgetrapt en gaat via spoor 37 naar 3b. Even later komt de 7019 aan, laat op 3a de reizigers uitstappen, om daarna richting 3b te rangeren en te combineren met het stel uit de 7030. Gezamenlijk gaat het dan als 10141 naar Es. Zoals al eerder gemeld. In de vakantiedienstregeling bestaat de 7030 vanaf Es uit 1 stel, het voorste stel van de 10141 staat dan over te Hgl, en zal ongetwijfeld ook uit de 7000 komen. De stellen die in de 10140 rijden, verdwijnen de volgende dag weer in de 7000. |
09-08-2008 16:13:42 | ||
---|---|---|
keesje
|
Zo kunnen we nog wel tientallen gevallen bespreken denk ik... Er zijn situaties dat een stel dat eerder op de dag uit de 5100 is gehaald te Gvc overgaat op de 9800. Er zijn ook gevallen in Amr dat een enkel stel van de 800 in de 3000 gaat. Maar volgens mij gaat het om complete series die overgangen hebben en niet de talloze uitzonderingen? |
09-08-2008 16:40:10 | ||
---|---|---|
webguy
|
Deze lijst is een goed begin! Maar, om het verhaal compleet te krijgen om omlopen te kunnen realiseren/bekijken, zullen we ook precies moeten gaan kijken welke treinen (en posities) overlopen... Laatst bewerkt door webguy op 09-08-2008 16:40 Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
09-08-2008 16:45:50 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
De 8000 loopt in htn en htnc over op de 18000 |
09-08-2008 17:33:40 | ||
---|---|---|
lucky
|
Quote Zijn de omlopen op zich dan niet wat handiger? Ik neem bijvoorbeeld de 4900/5700 ect. Iemand heeft dit uitgezocht, waardoor de overgangen tussen de series duidelijk zijn. Er is bij gezet of het een DDAR is of Mat'64. Dus is niet het enige dat je nog moet bekijken of er een stel Mat'64 ergens af gaat en weer bij komt later? |
09-08-2008 18:15:16 | ||
---|---|---|
salieri
|
Quote Extra aanvulling: Op zaterdag gaan de 30400 en de 8400 ook op elkaar over, alleen dan niet met de Zb pendel. Zondags is er wel een 8400 op 8400 kering en een 30400 op 30400 kering Maar waarom staat deze dan niet in het rijtje wat tot nu toe geformuleerd is? |
09-08-2008 19:26:38 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Quote?? Wat heeft de stoptrein Zwolle - Emmen met Houten te maken? |
09-08-2008 19:33:19 | ||
---|---|---|
lucky
|
Bedoeld wordt de 8100 serie.. |
10-08-2008 12:14:09 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Ik bedoel inderdaad de tram Htn-htnc |
10-08-2008 12:31:27 | ||
---|---|---|
joost01
|
Reactie op koppeling 30800>31200 in Zutphen: Voor zover ik weet gebeurt dat alleen 's avonds en op zondag, zodra de frequentie naar 1x/uur zakt. Overdag, als er een halfuursdienst wordt gereden, keert de 31200 gewoon op zichzelf. Laatst bewerkt door joost01 op 10-08-2008 12:31 |
10-08-2008 12:38:13 | ||
---|---|---|
superboer
|
Er zijn overdag wel degelijk treinen die in Zutphen als 30800 uit Winterswijk komen en dan als 31200 naar Oldenzaal gaan en andersom. Niet allemaal maar het gebeurt wel degelijk. Garantie tot aan de voordeur. |
10-08-2008 12:49:28 | ||
---|---|---|
Dre
|
Standaard is 's morgens: 31228 -> 30823/30828 -> 31223 en 31230 -> 30825/30830 -> 31225. |
10-08-2008 19:52:27 | ||
---|---|---|
keesje
|
Nog een zooitje overgangen: Shl: 140 - 70140 Hfdo 700 - 70700 Hfdo 1600 - 71600 Hfdo 3500 - 73500 Hfdo Hfd: 3300 - 73300 Hfdo 3900 - 73900 Hfdo 4300 - 74300 Hfdo Hfdo: 74300 - 73900 73900 - 74300 Bh: 140 - 82140 Hgl (losse loc) Hgl: 82140 - 140 Bh (losse loc) Laatst bewerkt door keesje op 10-08-2008 19:53 |
10-08-2008 19:58:41 | ||
---|---|---|
mark
|
Sinds wanneer is de serie LLT-ritten Hgl-Bh geen 8234x meer? |
11-08-2008 07:56:21 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Volgens de treinnummerlijst (versie 8.10 http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Dienstregeling%202008/Documents/Versie%208.10%20definitief%20Treinnummerlijst%202008.xls ) zijn nummers 821xx LM ritten van Dagplan proefritten / wegleren en de nummers 823xx LLT's van Hgl - Bh / Ah Em Jaarplan. Lijkt mij dus dat het nog gewoon 8234x is Laatst bewerkt door treinfan op 11-08-2008 08:07 |
11-08-2008 08:28:05 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Klopt, het is nog steeds 823xx Dick van den Hoven |
11-08-2008 11:01:13 | ||
---|---|---|
joost01
|
QuoteAh, dank je. Wat is eigenlijk de reden voor deze materieel-wissel? Rouleren door een onderhoudswerkplaats? Edit by Gertjan: Quote gemaakt. Laatst bewerkt door joost01 op 11-08-2008 11:01 |
11-08-2008 15:04:22 | ||
---|---|---|
Dre
|
Die treinen uit de 31200 rijden over 't algemeen met 2 stellen, die weer richting Ww worden 'afgevoerd'. |