08-08-2008 12:32:06
fred67nl
fred67nl
Hallo

Ik ben begonnen met het opbouwen van de omlopen. Welke treinseries zitten aan elkaar gekoppeld?

Vul het lijstje aan s.v.p.

2100 Asd >2600
2600 Asd >2100
16000 Ht >13600
13600 Ht >16000
5000 Ledn >5700
5700 Ledn >5000


Alvast bedankt!!

Groeten,
Fred
 

08-08-2008 12:33:13
JdJ
JdJ
4000 Utg >5800  

08-08-2008 12:35:33
mark
mark
1600 Es > 1700 Gvc
en omgekeerd:
1700 Es > 1600 Shl
 

08-08-2008 12:38:24
treinfan
treinfan
5700 Ut > 4900
4900 Ut > 5700

let op dat er ook bij sommige treinseries het materieel van een enkele trein overgaat op een andere treinserie (denk aan de ICL uit de 2000 in de 3086(Toch??))
 


08-08-2008 12:39:38
lucky
lucky
Eh Mark, is dat niet een beetje kort door de bocht? De gehele 500-700-1600-1700-2800 zitten in elkaar verweven.  

08-08-2008 12:59:03
bloober
bloober
In Gvc zit de 6300 aan de 3400 en andersom ook.


Groetjes, Bloober
 

08-08-2008 13:07:31
bjornl
bjornl
3500 en 13500 zijn ook sterk verweven.  

08-08-2008 13:08:26
bloober
bloober
En we hebben ook nog de 3900 en de 4300 in Lelystad.


Groetjes, Bloober
 

08-08-2008 13:19:01
zakdoek
zakdoek
5400/4800 te asd  

08-08-2008 13:46:39
robbertc
robbertc
Gn
500-700 en andersom
Lw
10500/12500-10700/12700 ea
Zl
8000-3800 ea
10500/10700-500/700 ea
Ut
20500/21700-500/1700 ea
Rtd
20500/21700/12500/12700-2800 ea
Gvc
3400-6300 ea
Ehv
9600-6400 ea

Laatst bewerkt door robbertc op 08-08-2008 13:46
 

08-08-2008 13:46:53
WesselE
WesselE
19500 en 18800 zitten in Ledn aan elkaar


'Okeh'
 

08-08-2008 13:57:42
broek53
broek53
Ut: 4900 en 5700 v.v.

Laatst bewerkt door broek53 op 08-08-2008 13:58
 

08-08-2008 14:19:58
salieri
salieri
Gn: 30400 en 8400 zitten in elkaar, op ma t/m vr: Zb pendel wordt in de oneven uren bij aankomst te Gn een 8400 naar Leer  

08-08-2008 14:22:56
david_meye
david_meye
De 3000 en 800 zitten in elkaar toch of niet.  

08-08-2008 14:24:59
mvd
mvd
Bij enkele treinen wordt een treinstel afgekoppeld in Amr en die gaat dan de 3000 in.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

08-08-2008 14:25:52
broek53
broek53
Nee, alleen lopen er wel versterkingsstellen in Alkmaar over van de ene serie op de andere - maar daar zit geen vaste lijn in.  

08-08-2008 14:29:53
abcde
abcde
Quote
robbertc: Gn
500-700 en andersom
Lw
10500/12500-10700/12700 ea



Gaat in Gn en Lw standaard de 500 over op de 700 en andersom, of is dit zo nu en dan ?
 

08-08-2008 14:46:39
Dre
Dre
7000-10140 (bijv. 7019 -> 10141-A)
31200-30800 (bijv. 31228 -> 30823
30700-30900 (genoeg voorbeelden in het topic over de omloop van deze series)
1500-1600 (bijv. 1637 -> 1537)

En logischerwijze 3800-8000 (een trein die als 80xx aankomt te Zl, vertrekt weer als 38xx richting Emn).

Laatst bewerkt door Dre op 08-08-2008 14:50
 

08-08-2008 14:54:40
WesselE
WesselE
De 30000 en de 30100 lopen ook in elkaar over te Lw

Laatst bewerkt door WesselE op 08-08-2008 14:55


'Okeh'
 

08-08-2008 15:05:37
daniel_ddr
daniel_ddr
En in de ochtendspits gaan 4100 en 4200 op elkaar over in Hld, rest van de dag zijn die volledig van elkaar gescheiden.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

08-08-2008 15:14:27
robbertc
robbertc
Quote
abcde:
Quote
robbertc: Gn
500-700 en andersom
Lw
10500/12500-10700/12700 ea



Gaat in Gn en Lw standaard de 500 over op de 700 en andersom, of is dit zo nu en dan ?
In de spits willen ze idd wel eens op elkaar keren. Dat wisselt wel sterk, dus dat is eigenlijk niet zo 1-2-3 te zeggen
 

08-08-2008 15:14:58
lykele
lykele
Quote
abcde:
Quote
robbertc: Gn
500-700 en andersom
Lw
10500/12500-10700/12700 ea



Gaat in Gn en Lw standaard de 500 over op de 700 en andersom, of is dit zo nu en dan ?


Hiervoor is een planning, maar op sommige tijden gaat ze wel zo over (over het algemeen, bv in het weekend), maar er zijn legio uitzonderingen met korte keringen. Daarnaast wordt er ook veel gerangeerd, in Lw komen diverse treinen binnen en worden volledig afgerangeerd, andere komen dan vanaf het rangeerterrein. Dus over deze standaard overgang is weinig te zeggen, helaas.
 

08-08-2008 15:35:37
plant
plant
En de 6000 loopt in Ut over op de 16000, en dat werkt ook omgekeerd.
De 16000 keert in Ut op de 6000.


Youri
 

09-08-2008 13:40:01
fred67nl
fred67nl
Hallo

Met dank voor de aanvullingen, het lijstje tot zover;

1500 >>> >1600
1600 Es >1700
1700 ES >1600
2100 Asd >2600
2600 Asd >2100
3400 Gvc >6300 (Niet altijd)
3900 Lls >4300
4000 Utg >5800
4300 Lls >3900

4800 Asd >5400
4900 Ut >5700
5000 Ledn >5700
5400 Asd >4800
5700 Ut >4900
5700 Ledn >5000
5800 Utg >4000
6000 Ut >16000
6300 Gvc >3400 (Niet atijd)
7000 ??? >10140
13600 Ht >16000
16000 Ut >6000
16000 Ht >13600
18800 Ledn >19500
19500 Ledn >18800
30000 Lw >30100
30700 Ww >30900
30100 Lw >30000
30900 Ww >30700
30800 Zp >31200
31200 Zp >30800

Aanvullingen zijn welkom
Het gaat om de dagelijkse planmatige overgangen die voor de hele dag gelden.

Groeten,
Fred

Laatst bewerkt door fred67nl op 09-08-2008 14:10
 

09-08-2008 13:49:45
superboer
superboer
30700 ??? >30900
De enige vaste overgang die ik weet gebeurt in Wintersijk. Ik heb het idee dat er in Arnhem geen vaste overgang is.

31200 ??? >30800
Dat gebeurt in Zutphen


Garantie tot aan de voordeur.
 

09-08-2008 13:55:05
keesje
keesje
de 3400 en 6300 keren niet altijd op elkaar in Gvc. Hier zijn redelijk wat uitzonderingen te vinden waarbij 3400 op 3400 en 6300 op 6300 keert.  

09-08-2008 14:08:39
kleine_man
kleine_man
Zowel de 2100 als 2400 keren op de 2600 en omgekeerd in Asd. Doordeweeks keert de 2800 ook in Rtd op de 500/700. De 1500 ligt volgens mij los en keert iig in Asd/Amf/Dv op zichzelf. Hierbij moet echter rekening gehouden worden met LM tussen Amf en Dv (vv).
De 30700 en 30900 keren op zichzelf in Arnhem.

Groet Patrick
 

09-08-2008 14:13:27
gertjan
gertjan
Quote
kleine_man: Zowel de 2100 als 2400 keren op de 2600 en omgekeerd in Asd.
Eehm de 2400 is er niet meer
 

09-08-2008 14:26:11
keesje
keesje
Ik mis de vleugeltreinen nog, deze gaan immers ook op elkaar over:

Zl 500 > 10500 en v.v.
Zl 700 > 10700 en v.v.
Ut 1700 > 21700 en v.v.
Ut 500 > 20500 en v.v.
Std 800 > 20800 en v.v.

De doorkoppeling 9600 > Ehv > 6400 zag ik ook nog niet staan
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-08-2008 14:26:12
thieskes
thieskes
te eindhoven:

96xx (ht-ehv) -> 64xx (ehv -wt)
ook andersom
64xx -> 96xx

bijvoorbeeld:
9647 -> 6447
6450 -> 9650

edit: ze waren me net een seconde voor

Laatst bewerkt door thieskes op 09-08-2008 14:27


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

09-08-2008 14:26:59
keesje
keesje
Jammer, ik 1 seconde eerder %08%

Laatst bewerkt door keesje op 09-08-2008 14:27
 

09-08-2008 16:08:29
Dre
Dre
Quote
fred67nl: 7000 ??? >10140


Dat gebeurd waar de 7019 eindigd, Hgl. Als de 7030 bij vertrek uit Es uit twee stellen bestaat wordt het achterste afgetrapt en gaat via spoor 37 naar 3b. Even later komt de 7019 aan, laat op 3a de reizigers uitstappen, om daarna richting 3b te rangeren en te combineren met het stel uit de 7030. Gezamenlijk gaat het dan als 10141 naar Es.

Zoals al eerder gemeld. In de vakantiedienstregeling bestaat de 7030 vanaf Es uit 1 stel, het voorste stel van de 10141 staat dan over te Hgl, en zal ongetwijfeld ook uit de 7000 komen. De stellen die in de 10140 rijden, verdwijnen de volgende dag weer in de 7000.
 

09-08-2008 16:13:42
keesje
keesje
Zo kunnen we nog wel tientallen gevallen bespreken denk ik... Er zijn situaties dat een stel dat eerder op de dag uit de 5100 is gehaald te Gvc overgaat op de 9800. Er zijn ook gevallen in Amr dat een enkel stel van de 800 in de 3000 gaat.

Maar volgens mij gaat het om complete series die overgangen hebben en niet de talloze uitzonderingen?
 

09-08-2008 16:40:10
webguy
webguy
Deze lijst is een goed begin! Maar, om het verhaal compleet te krijgen om omlopen te kunnen realiseren/bekijken, zullen we ook precies moeten gaan kijken welke treinen (en posities) overlopen...

Laatst bewerkt door webguy op 09-08-2008 16:40


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

09-08-2008 16:45:50
seinhuis
seinhuis
De 8000 loopt in htn en htnc over op de 18000  

09-08-2008 17:33:40
lucky
lucky
Quote
webguy: Deze lijst is een goed begin! Maar, om het verhaal compleet te krijgen om omlopen te kunnen realiseren/bekijken, zullen we ook precies moeten gaan kijken welke treinen (en posities) overlopen...


Zijn de omlopen op zich dan niet wat handiger?

Ik neem bijvoorbeeld de 4900/5700 ect. Iemand heeft dit uitgezocht, waardoor de overgangen tussen de series duidelijk zijn. Er is bij gezet of het een DDAR is of Mat'64. Dus is niet het enige dat je nog moet bekijken of er een stel Mat'64 ergens af gaat en weer bij komt later?
 

09-08-2008 18:15:16
salieri
salieri
Quote
Sappie: Gn: 30400 en 8400 zitten in elkaar, op ma t/m vr: Zb pendel wordt in de oneven uren bij aankomst te Gn een 8400 naar Leer

Extra aanvulling: Op zaterdag gaan de 30400 en de 8400 ook op elkaar over, alleen dan niet met de Zb pendel.
Zondags is er wel een 8400 op 8400 kering en een 30400 op 30400 kering

Maar waarom staat deze dan niet in het rijtje wat tot nu toe geformuleerd is?
 

09-08-2008 19:26:38
ruysdael
ruysdael
Quote
seinhuis: De 8000 loopt in htn en htnc over op de 18000
?? Wat heeft de stoptrein Zwolle - Emmen met Houten te maken?
 

09-08-2008 19:33:19
lucky
lucky
Bedoeld wordt de 8100 serie..  

10-08-2008 12:14:09
seinhuis
seinhuis
Ik bedoel inderdaad de tram Htn-htnc  

10-08-2008 12:31:27
joost01
joost01
Reactie op koppeling 30800>31200 in Zutphen:

Voor zover ik weet gebeurt dat alleen 's avonds en op zondag, zodra de frequentie naar 1x/uur zakt. Overdag, als er een halfuursdienst wordt gereden, keert de 31200 gewoon op zichzelf.

Laatst bewerkt door joost01 op 10-08-2008 12:31
 

10-08-2008 12:38:13
superboer
superboer
Er zijn overdag wel degelijk treinen die in Zutphen als 30800 uit Winterswijk komen en dan als 31200 naar Oldenzaal gaan en andersom. Niet allemaal maar het gebeurt wel degelijk.


Garantie tot aan de voordeur.
 

10-08-2008 12:49:28
Dre
Dre
Standaard is 's morgens: 31228 -> 30823/30828 -> 31223 en 31230 -> 30825/30830 -> 31225.  

10-08-2008 19:52:27
keesje
keesje
Nog een zooitje overgangen:

Shl:
140 - 70140 Hfdo
700 - 70700 Hfdo
1600 - 71600 Hfdo
3500 - 73500 Hfdo

Hfd:
3300 - 73300 Hfdo
3900 - 73900 Hfdo
4300 - 74300 Hfdo

Hfdo:
74300 - 73900
73900 - 74300

Bh:
140 - 82140 Hgl (losse loc)

Hgl:
82140 - 140 Bh (losse loc)

Laatst bewerkt door keesje op 10-08-2008 19:53
 

10-08-2008 19:58:41
mark
mark
Sinds wanneer is de serie LLT-ritten Hgl-Bh geen 8234x meer?  

11-08-2008 07:56:21
treinfan
treinfan
Volgens de treinnummerlijst (versie 8.10 http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Dienstregeling%202008/Documents/Versie%208.10%20definitief%20Treinnummerlijst%202008.xls ) zijn nummers 821xx LM ritten van Dagplan proefritten / wegleren en de nummers 823xx LLT's van Hgl - Bh / Ah Em Jaarplan. Lijkt mij dus dat het nog gewoon 8234x is

Laatst bewerkt door treinfan op 11-08-2008 08:07
 

11-08-2008 08:28:05
dvdhoven
dvdhoven
Klopt, het is nog steeds 823xx


Dick van den Hoven
 

11-08-2008 11:01:13
joost01
joost01
Quote
Dre: Standaard is 's morgens: 31228 -> 30823/30828 -> 31223 en 31230 -> 30825/30830 -> 31225.
Ah, dank je. Wat is eigenlijk de reden voor deze materieel-wissel? Rouleren door een onderhoudswerkplaats?

Edit by Gertjan: Quote gemaakt.

Laatst bewerkt door joost01 op 11-08-2008 11:01
 

11-08-2008 15:04:22
Dre
Dre
Die treinen uit de 31200 rijden over 't algemeen met 2 stellen, die weer richting Ww worden 'afgevoerd'.