17-09-2009 01:46:04 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote Dat was toch een mDDM? Laatst bewerkt door bjornl op 17-09-2009 01:46 |
17-09-2009 01:49:36 | ||
---|---|---|
jmt
|
Hmm, dat betwijfel ik ff, als ik het zo goed zie op die foto is het een ABv, en die zat toen niet aan de mABK 7739 (die Bjorn inderdaad bedoelt). De enige 2 ABv's die nu -voor zover ik weet- b.d. staan zijn de 7525 + 7555 met ("bots")schade (eentje @ Zwolle en de andere @ Halfweg, beide niet zo lang geleden) Laatst bewerkt door jmt op 17-09-2009 01:50 |
18-09-2009 00:20:34 | ||
---|---|---|
thom
|
De brand op de IJsselbrug betrof twee baken, een motorwagen en het rijtuig erachter, en dat zou weleens deze kunnen zijn. Laatst bewerkt door thom op 18-09-2009 00:21 |
18-09-2009 00:27:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
De mDDM van de IJsselbrug is de 390 7739, die weer wordt opgebouwd (ten dele letterlijk vanaf de bodemplaat) en zeker een prototype voor de Revisie wordt. Het rijtuig erachter (althans op de IJsselbrug) was de 280 7208. Of die hersteld wordt als proto weet ik niet, maar het ligt natuurlijk wel voor de hand. |
18-09-2009 01:07:06 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
voor een impressie van de voortgang van de mddm kun je hier even klikken : http://www.flickr.com/photos/23128087@N04/sets/72157622399969052/ |
18-09-2009 01:15:13 | ||
---|---|---|
jmt
|
Zo he, dat ziet er ehm.... bijna als nieuw uit! |
18-09-2009 18:00:46 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zo te zien weten ze nog niet hoe de be-streping op de zijkant er uit komt te zien. Want helemaal in het geel, nee dat zie ik niet in de dienst rijden. Overigens er komen toch ook lampen op de balkons van de kopbakken die aangeven of de cabine bezet is, t.b.v. vrijhouden van het balkon bij evacuaties. Choo choo..... |
18-09-2009 18:07:56 | ||
---|---|---|
htmtram
|
Klopt het gerucht dat het DD-AR rijtuig wat in HLM driehoek staat, dat die ook gereonveert wordt? |
18-09-2009 18:23:58 | ||
---|---|---|
rick
|
QuoteDat weet ik, ik bedoelde hoe het er nu mee staat maar dat kan ik op de foto's van Rolf zien. @aarclay: Of ze weten al wel hoe de bestreping eruit komt te zien maar het is nog niet aangebracht. De reclamebanen zijn immers ook later apart aangebracht. |
18-09-2009 18:49:55 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteLijkt er meer op dat die bak net gespoten is.Blauwe strepen worden later aangebracht. Gr Joop mcn Lls |
18-09-2009 19:00:15 | ||
---|---|---|
treintim
|
Hehe, hebben we weer een gesprek over de kleur.. hoe is het mogelijk.%08% Wel, wat mij betreft mogen ze hem zo laten, ziet er prachtig uit, zo'n gele banaan MDDM. Laatst bewerkt door treintim op 18-09-2009 19:00 |
18-09-2009 19:28:06 | ||
---|---|---|
mrcl1985
|
Het ziet eruit alsof de ramen boven op een andere plaats zitten, klopt dat? Ze zaten toch altijd in de 'knik' en nu lijkt het alsof de ramen eronder blijven. |
18-09-2009 19:31:46 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
mddm heeft altijd al de ramen onder de knik gehad, overige bakken zitten de bovenste ramen wel in de knik. Laatst bewerkt door Arjen-V op 18-09-2009 19:32 |
18-09-2009 19:37:32 | ||
---|---|---|
mrcl1985
|
ah ik zie het al! de onderste zijn geen ramen maar is waar het technische deel hoort te zitten, vandaar de verwarring |
18-09-2009 20:04:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Staat er een DDAR-rijtuig in de driehoek? Ik dacht dat daar een DDM-1 staat (Bv 26-37 472) en die maakt op zichzelf weinig kans (omdat het een DDM-1 is...) |
18-09-2009 20:12:15 | ||
---|---|---|
mark
|
Ja, Bv 280 7208 staat daar, die destijds uitbrandde te IJbrzl |
19-09-2009 17:40:03 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Dan heb ik al de nieuwe naam bedacht: Dubbelvla %02% Maar laten we maar wachten op de striping. Ik denk dat het waarschijnlijk net als de ICMm zal worden, met halfrond aflopende banen. Tijd zal het leren. Laatst bewerkt door aarclay op 19-09-2009 17:40 Choo choo..... |
19-09-2009 18:06:07 | ||
---|---|---|
treinfreak
|
Leuk om te zien dat er al vooruitgang in zit. Maar gaan alle ramen naar beneden onder de knik of kwam het gewoon uit bij de MDDM ? wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
19-09-2009 18:29:15 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Bij de mABk zaten de ramen - zoals al eerder gezegd - altijd al onder de knik. |
19-09-2009 18:37:54 | ||
---|---|---|
visscher
|
QuoteIk vermoed dat de striping eerder richting VIRM gaat, aangezien DDAR natuurlijk net als VIRM ook dubbeldeks is en ICM enkeldeks materieel is. Laatst bewerkt door admin op 20-09-2009 13:32, reden: Quote ingekort |
20-09-2009 20:37:12 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Eerder al, werd aangegeven dat DDAR waarschijnlijk materieel wordt voor het Intercity-segment. Dan ligt een VIRM-kleurstelling voor de hand... |
20-09-2009 20:41:56 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Maar aarclay zegt alleen maar dat hij de afgeronde uiteinden van de IC-strepen op ICMm verwacht. Dat sluit de zigzag-lijn van VIRM verder niet uit. Laatst bewerkt door bjornl op 20-09-2009 20:42 |
20-09-2009 21:40:12 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
ja, en ik zeg dat de oude diagonale strepen er op komen.... tsjonge jonge, wacht het gewoon af wat het word voordat we alle mogelijke striping krijgen... want was dit forum niet zo gebaseerd: wat je ziet wat je noteerd? %08% |
20-09-2009 21:52:05 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Er komt idd een soort Virm/ICMm achtige blauwe streep over de complete DD-ARm kan ik je alvast verklappen |
21-09-2009 00:02:55 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote Nou nou nou, de sfeer is hier echt weer geweldig. Ik zie dat mensen elkaar niet helemaal lijken te begrijpen, probeer daar wat duidelijkheid te scheppen en dan krijg ik zoiets? Awel, dan kan ik me voortaan maar beter de moeite besparen. Weer wat geleerd. |
21-09-2009 20:04:06 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
ja, sorry hoor, maar dat is iets waar ik me nogal aan erger op dit forum: constand is het: "ik denk dat..." ik wil liever de feiten horen... kijk tuurlijk zal het vast wel op de Virm/ICMm striping lijken, maar dat weten we nog niet. Maarjah, we houden het hier maar bij want ook ik ging vanmorgen de mist in (zie OD 21/9) |
21-09-2009 22:26:03 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Waarom is die nu nog niet te zien? Ik bedoel, is een ICMm bak ook eerst helemaal geel waar later een blauwe band op wordt aangebracht? Het lijkt me toch dat er vanaf de grondverf meteen geel en blauw opkomt? |
21-09-2009 22:32:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Het is makkelijker eerst de hele bak geel te spuiten, dan af te plakken en het blauw te doen. Anders zou je eerst wat blauw moet worden af moeten plakken en de bak geel spuiten, en dan het gele af moeten plakken en het blauw moeten spuiten. Daarnaast ook beter voor de bescherming, naden tussen kleuren die maar even niet aansluiten bieden geen bescherming aan de ondergrond. |
04-11-2009 00:54:46 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Misschien niet helemaal het goede topic, maar wat gaat er gebeuren met MDDM 7737 uit stam 7865? Wordt die net als 7739 meteen gereviseerd of wordt hij gerepareerd? (wat was er mee gebeurd?) |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-11-2009 12:20:56 | ||
---|---|---|
davidov08
|
En als aanvulling daarop; wanneer zou de 7739 'af zijn' cq. weer in dienst treden? |
04-11-2009 15:25:12 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Quote van deze mddm waren de stroomafnemers eraf gereden in woerden. deze komt gewoon weer als normale mddm in dienst. ook weer in de 7865 |
04-11-2009 15:27:29 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Quotede revisie van DD-ARm (zoals het project heet) zal de tweede helft van 2010 beginnen. MDDM 7739 word eerst helemaal hersteld voordat zijn revisie gaat beginnen. dus daar is het van afhankelijk. Laatst bewerkt door admin op 04-11-2009 16:12, reden: Quote hersteld |
12-11-2009 11:28:35 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Voor de liefhebbers die graag meer foto's willen zien over hoe het eruit komt te zien: http://www.puurruimte.nl/nieuwe-dubbeldekker-intercity/ Vooral die zitbank lijkt me sweet. Beter dan een stelletje harde klapstoelen met beperkte ruimte. Choo choo..... |
12-11-2009 11:32:03 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Origineel patroon ook op die paars-blauwe stoelen... Hoop dat de kwaliteit van hun producten beter is dan die van hun taal, 4 fouten in zo'n mini-blokje tekst is wel veel In Op de Rails van november stond over DD-AR/DDM-1 dat volgend jaar definitief (..?) gekeken wordt of de modernisering van DD-AR nog wordt uitgebreid of niet. Bij uitbreiding zou ook een deel van DDM-1 betrokken worden. Blijven hopen dus! |
12-11-2009 11:37:08 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
Laatste impressie-foto is niet aanklikbaar, maar linkje heb ik even boven water weten te halen http://www.puurruimte.nl/wp-content/plugins/fresh-page/files_flutter/1255284044DDAR_marktonderzoek-001.jpg Edit: ik vind de kleur iets te veel naar paars neigen, dus even een kleurcorrectie toegepast... want ik neem aan dat ze net als bij ICMm blauw gaan doen. http://i36.tinypic.com/3146t8g.jpg Laatst bewerkt door stefanuzz op 12-11-2009 11:42 |
12-11-2009 11:56:58 | ||
---|---|---|
davidov08
|
Hmmm... leuke impressies. Het idee van een loungebank is wel aardig. Alleen de stoelen zien er nogal plank-achtig en smal uit, ook geen (verplaatsbare) leuning tussen de stoelen.Quote Als DDM1 nou niet gereviseerd wordt (omdat ze samen met de andere trek-duwstammen binnen afzienbare tijd verdwijnen), hoe/met wat wordt dit materieel dan vervangen? Sinds het aan de kant zetten van ICL, ICK en (deels) DM90 en Mat'64 is het wagenpark van NS nou niet echt heel ruim meer te noemen t.o.v. het benodigd materieel voor uitvoering van de DRGL. Laatst bewerkt door davidov08 op 12-11-2009 11:57 |
12-11-2009 13:33:32 | ||
---|---|---|
bjornl
|
De terzijdestellingen hebben geen substantiële verkrapping veroorzaakt, hoor. Er zijn tegelijkertijd 51 dubbeldeks-vierwagenstellen ingestroomd en de revisie van SGM is beëindigd. Over welke andere verdwijnende trek-duwstammen heb je het? Verder is de ambitie van NSR om alle Sprinters/stoptreinen met enkeldeksmaterieel te rijden; DD-AR zal dus denkelijk door SLT worden "afgelost". Verdere instroom van SLT kan VIRM uit een aantal Sprinter/stoptreinseries "verjagen" wat dan DDM-1 uit relevante treinseries kan vervangen - dit alles voor zover je het natuurlijk in vervangacties kan zien, zoals sommigen hier laten zien ligt de inzetplanning vaak stukken complexer dan het simpelweg schuiven met materieel tussen series. |
12-11-2009 13:58:20 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dan mag dit natuurlijk ook niet vergeten worden! De wc's http://www.puurruimte.nl/toiletmodule-iintercity/ Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
12-11-2009 13:59:11 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Even iets anders: Ik neem aan dat de schadebakken van het DD-AR niet meer gerepareerd zullen worden, aangezien er een overschot is. Van de Bvk's heb ik hier al gelezen dat ze niet meer gerepareerd zullen worden (7079, 7072, 7041, 7040 (is die wel met schade?)), de MDDM, wordt dus wel gerepareerd, van 7555 heb ik foto's gezien dat hij hersteld werd, maar bak 7208 en 7272? Is daar hoop voor? |
12-11-2009 14:07:07 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Quote Bak 7040 heeft volgens mij een aanrijding met stel 419 gehad te Ldd. |
12-11-2009 16:37:16 | ||
---|---|---|
geert
|
Voor wat betreft het uiterlijk: gisteren kreeg ik in mijn mailbox een enquete over hoe ik het uiterlijk 'beleef'. Hier werd een voorstel gedaan voor 3 varianten en welke mij de beste beleving en gevoel bracht etc. De variant waar extra vragen over waren, was de variant in de huidige vorm van de koploper, dus met rond einde en verder de blauwe strepen als op VIRM. Andere varianten waren de huidige VIRM maar dan op DD-AR in de bekende donker blauwe kleur en een meer blauwe variant, waarbij het blauw doorliep tot op het dak. |
12-11-2009 16:45:31 | ||
---|---|---|
Daan!
|
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18958.0 je bedoelt vast deze |
12-11-2009 18:20:52 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
http://www.puurruimte.nl/wp-content/plugins/fresh-page/files_flutter/1255287031DDAR_toiletmudule_concept_e.jpg Het balkon ziet er ook mooi uit. |
12-11-2009 18:43:09 | ||
---|---|---|
mdj
|
Alleen een beetje klein (in de breedte)? Bij twijfel: gebruik beton. |
12-11-2009 19:24:26 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De toilet neemt wat breedte voor de deur weg volgens mij, daardoor lijkt het nogal smal |
05-06-2010 19:31:30 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Voor de geinteresseerden die benieuwd zijn naar de status van het DDZ-materieel. Ze zijn bezig inmiddels in Haarlem bezig met een try-out voor het interieur. Helaas heb ik er geen foto's van, en die zullen jullie voorlopig nog niet te zien krijgen. De buitenkant is nog steeds zoals eerst.... Choo choo..... |
07-06-2010 10:50:59 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Ik zie dat de cabineramen worden gewijzigd.. Beter! |
07-06-2010 11:40:06 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Vergeet niet dat het een design-tekening is, en dat er e.e.a. kan veranderen. Als ik mijn keuze mag maken in de beschildering, dan gaat mijn keuze naar 1 toe, dit omdat dit ook veel weg heeft van de V-IRM. De rest oogt te druk of lijkt zelfs naar IC+ te neigen. Choo choo..... |
07-06-2010 11:50:18 | ||
---|---|---|
john563
|
wat ik begrepen heb worden de zijramen dicht gemaakt, de voorspijlen eruit en 1 groot raam, deze week word bij 1 bak het dak uitgezaagd om te kijken voor een airco unit zoals de VIRM. |
07-06-2010 13:16:59 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Met de huidige cabineramen is niks mis mee hoor Gr Joop mcn Lls |
07-06-2010 13:29:29 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Het toilet word opnieuw ontworpen en word waarschijnlijk nu vierkant (ICMm-toilet vermoed ik) aangezien het tijdens de try-out bleek dat dit totaal niet pastte en 1/3e van de deuropening belemmerde (bij het steunpaaltje in de deur bleek dat er rechts van dat paaltje geen enkele loopmogelijkheid is. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-06-2010 14:34:51 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Quote Het is puur subjectief natuurlijk, maar in mijn ogen (en ik denk ook in de ogen van vele anderen) is de huidige DDM-kop gedateerd, saai, ongeïnspireerd, noem maar op Daar mag van mij best een facelift overheen. Bovendien heeft het ook een praktisch voordeel: geen uitzichtsbelemmerende spijlen in de voorruit en geen inval van zonlicht door de zijruiten meer. Laatst bewerkt door luytjes op 07-06-2010 14:35 |
07-06-2010 14:47:54 | ||
---|---|---|
edje
|
geen uitzichtsbelemmerende spijlen meer, lol, DD-AR heeft een zere fijne cabine om je werk te kunnen doen. De spijltjes vormen echt geen problemen met je uitzicht. Sterker nog je hebt een heel mooi uitzicht zo, en dat komt ook mede door de zijramen. Het is echt een troon waar je op zit, niks meer aan doen dus..... ja misschien een beetje fluweel op de stoel enzo. |
07-06-2010 15:25:49 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Rolgordijntje er voor en je bent daar ook vanaf . En voor het overige sluit ik mij bij edje aan. Niks aan toe te voegen. Gr Joop mcn Lls |
07-06-2010 15:52:52 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Alsof ik verantwoordelijk ben voor die aanpassingen Ik noem alleen wat mogelijke praktische redenen om de kop aan te passen. Een rolgordijntje is een simpele oplossing. Het dichtmaken van het ruitje is wat rigoureuzer, maar effectiever. Laatst bewerkt door luytjes op 07-06-2010 15:53 |
07-06-2010 15:58:56 | ||
---|---|---|
edje
|
zijruitjes voorzien van inklapbare spiegels, kan de machinist nog even langs de trein kijken bij het wegrijden dat er niemand die alsnog wil proberen in te stappen tussen de trein valt. |
07-06-2010 16:06:18 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ik denk dat er daar weinig aan word gedaan, het enige wat ik denk wel te verwachten zijn de zogeheten luchtgeleiders op de rand van de cabine (verminderd het gesuis door de rijwind). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |