Wijzigingen per 25 augustus
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
24-07-2008 23:34:33
rogier
rogier
Met ingang van 25 augustus verandert er (wederom) een aantal zaken in de dienstregeling. De adviesaanvraag staat inmiddels online: http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/Images/Locov%202008-176%20getekend%20Adviesaanvraag%20kleine%20wijzigingen%20dienstregeling%20per%2025%20augustus%202008_tcm61-226281.pdf

Verder was ik de roosters van Ut het bekijken, het viel me hierbij op dat de inzet van Mat'64 en SGM op een aantal fronten is omgewisseld:
- 9800 vooral SGM (is nu MAT64);
- 28300 wordt MAT (ipv SGM-II);
- een MDDM in de 5100;
- MAT in de 14100 (ipv SGM-II);
- MAT in de 5500 (ipv SGM);
- een MDDM in de 19800 (nu Plan T).

Kunnen we nog extra inzetten van de vrijgemaakte (onverbouwde) SGM-IItjes verwachten, of worden deze in de omloop vervangen door nieuwe vlavlips?
 

25-07-2008 00:22:22
broek53
broek53
Het mat ´64 in de serie 5500 en de Sprinters in de 9800 zijn gewisseld als een soort preventieve herfstmaatregel (Sprinters op Utrecht - Baarn gaan erg glijden) en daarnaast opent het de mogelijkheid een paar verbouwde Sprintertweetjes in de 9800 in te zetten: er komen drie combintaties 2 + 3 een eentje 3 + 3 (naast een losse plan T). Onverbouwde tweetjes zitten nog in de 19500 (6 stuks) en de 14100 (eentje). In de andere 14100 zit trouwens een plan V, die er op papier in oktober weer uit gaat - dus dat is wel apart in dat Sprinter-rijkje.  

25-07-2008 00:48:01
broek53
broek53
Op verzoek nog wat meer te verwachten wijzigingen per 25 augustus.
De extra diensten VIRM (door de nieuwe stellen) worden deels in de bestaande VIRM-series opgenomen en er wisselt een en ander aan vieren met zesjes, maar opvallend anders zal de inzet zijn van een combinatie van 2 x 4 in de serie 2200 (ipv 2 x DDAR). Verder gaat er een vier in de dienst in de serie 3500 die voortdurend jojoot tussen ICM en VIRM, die begint met 3519. Verder een combinatie van 2 x 4 in de serie 3700, waarmee de laatste (drie) plan V's daar vervangen worden. Uit de serie 5600 verdwijnen de plan V's weer (5620 wordt weer 2xDDAR), maar in de serie 6000 blijft het DDAR ook. Wat er zoal aan plan V is vrijgemaakt, wordt vooral gebruikt om de serie 5700 en 4900 te versterken en een dienst van plan T te vervangen.
De maatregelen om negen diensten plan V te vervangen (voor de elf terzijde gestelde stellen) zijn nog niet in de omloop opgenomen en dus zullen de dagelijkse regelingen nog een hele tijd voortgezet moeten worden, die erop neerkomen dat de 9 diensten plan V in de 12100 vervangen worden door twee VIRM4, een DDAR en een plan T. Bij de verdergaande instroming van VIRMen worden dat allemaal VIRM's (en in oktober gaan de DDAR-en dan naar elders om plan T te vervangen).

Laatst bewerkt door broek53 op 25-07-2008 00:50
 

25-07-2008 00:50:25
lucky
lucky
8 bakken Virm klinkt als een aardige overkill als het 3 plan V vervangt. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat 6 bakken VIRM teveel was voor de 3700. Nu krijg je dus zelfs nog meer capaciteit.  


25-07-2008 00:57:08
broek53
broek53
Bij nadere bestudering blijkt de combi van 2 x VIRM4 alleen in de ochtendspits in 3716 te zitten: een van de viertjes gaat daarna naar Onnen in onderhoud en ik neem aan dat de andere vier de rest van de dag alleen rijdt.
Het zesje dat nu in 3716 enz. zit, verhuist naar 3720 enz., de dienst waar nu nog 3xV in zit.
 

25-07-2008 08:51:05
keesje
keesje
Op de IJssellijn gaan op ma-vr de 2x VIRM IV rijden de 3716, 3731, 3752 en 3767.
Bovendien: wo 3728, 3755 ook met 2x VIRM IV en gaat de VIRM IV na 3728v als 73728 naar On t.b.v. onderhoud. Pas de week erop komt deze terug op wo als 73755 en gaat dan weer in 3755v.

Verder zit op vrijdag het opvallende buitenbeentje in de vorm een ICM-III in de slag 3783/80 er nog steeds in.

Plan T's zijn ma-vr met 21 diensten grofweg ingezet in:
3400/6300: 3 diensten
5000/5700/4900: 9 diensten, waarbij 5764 als LM naar Hfdo gaat en dan nog 3585/84 rijdt. Trein 5719 komt van 3317 uit Ekz en 5782 keert te Ledn op 6395.
5100: 5 diensten
9800: 1 dienst, waarbij 9864v overgaat in 5179a.
19800: 2 diensten, waarbij 19823 komt van 6321.
De laatste dienst betreft onderhoud te Aswplz.

Uitzonderingen op zaterdag:
7400: 1 dienst
3500: 1 dienst (3575/74/85/84)

Uitzonderingen op zondag:
7400: 1 dienst
6000/16000/13600: 1 dienst, startend in 6023.

Laatst bewerkt door keesje op 25-07-2008 08:55
 

25-07-2008 10:42:13
aaron
aaron
Quote
rogier: Verder was ik de roosters van Ut het bekijken, het viel me hierbij op dat de inzet van Mat'64 en SGM op een aantal fronten is omgewisseld:
- 9800 vooral SGM (is nu MAT64);
- 28300 wordt MAT (ipv SGM-II);
- een MDDM in de 5100;
- MAT in de 14100 (ipv SGM-II);
- MAT in de 5500 (ipv SGM);
- een MDDM in de 19800 (nu Plan T).
Waar rijdt de serie 28300?
EDIT Gertjan: quote hersteld
 

25-07-2008 10:43:19
aaron
aaron
Hm, ik bedenk me nu dat het de pendel naar Maliebaan wel zal zijn.
EDIT Gertjan: Als je reageert op het laatste bericht, dan hoef je niet te quoten
 

25-07-2008 10:45:32
nielske90
nielske90
Nog eentje die ik er even uit wil lichten; De 5200 ri.Tbwt krijgt in Ehv een kortere pauze en zal drie minuten eerder vertrekken. Zou er dan eindelijk een einde komen aan de "haltering" van de 1900 op Oisterwijk...  

25-07-2008 11:58:30
mvd
mvd
Ook opmerkelijk: "NS stelt voor de dienstregeling van de stoptreinen 6826 en 6828 tussen Mtr en Mt met twee minuten te vervroegen". Volgensmij moeten die dingen volgens de vertrekstaat in Mtr http://www.ns.nl/vertrekstaten/mtr0.pdf al twee minuten eerder vertrekken sinds het vorige wijzigingsblad (de reisplanner blijft de normale vertrektijd aangeven)...


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

25-07-2008 12:23:36
rogier
rogier
Bedankt voor de antwoorden, ik vind dit soort zaken altijd erg interessant.

Quote
broek53: Het mat ´64 in de serie 5500 en de Sprinters in de 9800 zijn gewisseld als een soort preventieve herfstmaatregel (Sprinters op Utrecht - Baarn gaan erg glijden) en daarnaast opent het de mogelijkheid een paar verbouwde Sprintertweetjes in de 9800 in te zetten: er komen drie combintaties 2 + 3 een eentje 3 + 3 (naast een losse plan T).
Betekent dit dat de omwisseling van SGM en MAT tussen deze twee series alleen voor de herfst geldt, of heeft het een meer permanent karakter?

Voor het weekend viel me verder op dat er ICM in de 8800 rijdt en dat de 2800 gereden wordt met ICM en IRM.

Laatst bewerkt door rogier op 25-07-2008 12:49
 

25-07-2008 13:13:15
keesje
keesje
Klopt, ICM rijdt op zaterdag en zondag alle treinen in de 8800 tussen Ledn en Ut. Door de week zitten er VIRM-en IV en VI in.

De 2800 krijgt in het weekend een kering van 5 minuten in Rtd en rijdt bijna volledig met VIRM, op een enkele compositie ICM na. De Noordoost keert lang in Rtd (35 minuten).
 

25-07-2008 13:43:59
mren
mren
Quote
lucky: 8 bakken Virm klinkt als een aardige overkill als het 3 plan V vervangt. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat 6 bakken VIRM teveel was voor de 3700. Nu krijg je dus zelfs nog meer capaciteit.

Die vervanging is natuurlijk niet integraal, maar moet je op lijnniveau zien.

IRM-VI mag de 3700 best hebben trouwens overdag. 's Avonds wil het ook best met een IRM-IV of ICM-IV.
 

25-07-2008 13:44:14
reisthijs
reisthijs
Quote
rogier: Betekent dit dat de omwisseling van SGM en MAT tussen deze twee series alleen voor de herfst geldt, of heeft het een meer permanent karakter?

Vanaf december zou er SLT in de 9800 gaan rijden. Het SGM in die serie zal dus tijdelijk zijn.
 

25-07-2008 14:58:39
broek53
broek53
Dat laatste is zeker, ja. Volgens de voorliggende plannen van 2009 (nog niet definitief natuurlijk) blijft de 5500 mat '64.  

25-07-2008 17:36:55
abcde
abcde
Quote
keesje: Klopt, ICM rijdt op zaterdag en zondag alle treinen in de 8800 tussen Ledn en Ut. Door de week zitten er VIRM-en IV en VI in.

De 2800 krijgt in het weekend een kering van 5 minuten in Rtd en rijdt bijna volledig met VIRM, op een enkele compositie ICM na. De Noordoost keert lang in Rtd (35 minuten).



Wat is de reden, dat de 2800 in het weekend met VIRM gaat rijden ?
Met zo'n korte kering van 5 min. in Rtd, wordt bijsturing ingeval van vertraging toch lastig ?
Verder is de huidige situatie (alles rijdt met ICM) toch beter uitwisselbaar en beheersbaar ? %04%

Laatst bewerkt door abcde op 25-07-2008 17:52
 

25-07-2008 18:54:21
rogier
rogier
Klopt het, gezien het feit dat het MAT uit de 5600 en 3700 weggaat, dat het setje van 2x Plan V in de 9100 in het weekend ook weer weggaat?

Laatst bewerkt door rogier op 25-07-2008 18:54
 

25-07-2008 20:17:46
keesje
keesje
Quote
abcde:
Quote
keesje: Klopt, ICM rijdt op zaterdag en zondag alle treinen in de 8800 tussen Ledn en Ut. Door de week zitten er VIRM-en IV en VI in.

De 2800 krijgt in het weekend een kering van 5 minuten in Rtd en rijdt bijna volledig met VIRM, op een enkele compositie ICM na. De Noordoost keert lang in Rtd (35 minuten).



Wat is de reden, dat de 2800 in het weekend met VIRM gaat rijden ?
Met zo'n korte kering van 5 min. in Rtd, wordt bijsturing ingeval van vertraging toch lastig ?
Verder is de huidige situatie (alles rijdt met ICM) toch beter uitwisselbaar en beheersbaar ? %04%


Behalve bij vele (verwachte) buitendienststellingen op de as Rtd-Ut-Amf. De 2800 sneuvelt dan als eerste. Voor de NoordOost-series scheelt dat een heel karwei aan (her)planwerk als de serie 2800 in een aparte omloop rijdt, want daarmee raak je de NoordOost niet.
 

25-07-2008 22:46:33
floriss
floriss
Quote
reisthijs: Vanaf december zou er SLT in de 9800 gaan rijden. Het SGM in die serie zal dus tijdelijk zijn.


Vanaf december gaat SLT in 19800 rijden, deze rijdt alleen tussen Den Haag Centraal en Gouda Goverwelle. Bovendien hebben we tot begin volgend jaar 'slechts' de beschikking over vier treinstellen. 2x S70 en 2x S100.

Verder kwam ik bijgaande wijzigingen tegen, kan iemand daar een toelichting op geven. Rijden er op dit moment treinen te dicht op elkaar? Is het een poging om een of andere vervallen aansluiting te herstellen? Ik lees het graag:

8. Dienstregelingswijzigingen ten behoeve van een robuuste uitvoering
NS streeft naar een robuust en betrouwbaar treinproduct en is daarom doorlopend op zoek naar verbetermogelijkheden. Om die reden wil NS de dienstregeling van een aantal treinen
aanpassen.
8.1, Knooppunï'sHertogenbosch
NS wil de dienstregeling van enkele stoptreindiensten in Noord-Brabant aanpassen. Het betreft de volgende wijzigingen:
stoptrein Eindhoven - Tilburg West (serie 5200) gaat op alle stations 3 minuten eerder aankomen en vertrekken:
stoptrein Eindhoven -'s Hertogenbosch (serie 9600) gaat tussen de 1 en 2 minuten eerder aankomen en vertrekken:
stoptrein Breda -'s Hertogenbosch (serie 13600) gaat op alle stations 1 minuut later aankomen en vertrekken, aankomsttijd in 's Hertogenbosch wijzigt niet;
stoptrein's Hertogenbosch - Breda (serie 13600) gaat op alle stations 1 minuut later aankomen en vertrekken, aankomsttijd in Breda wijzigt niet.

Tenslotte nog twee korte berichtjes, die ik uit de adviesaanvraag heb gehaald.

De doorgaande stoptreinverbinding Ede-Wageningen - Arnhem - Zutphen, wordt waarschijnlijk al per 25 augustus a.s. verbroken. De perroncapaciteit in Arnhem krijgen de twee nieuwe treinseries onderling geen aansluiting.
7600 wordt Arnhem - Zutphen
17600 wordt Ede-Wageningen - Arnhem

In verband met werkzaamheden aan de Hemboog ten behoeve van het nieuwe stations Sloterdijk Hemboog, zal de treinserie 3300 op werkdagen vanaf 20.00 uur 's-avonds en in het weekend de gehele dag, alleen rijden tussen Hoorn Kersenboogerd en Amsterdam Sloterdijk. Ter vervanging gaat de sneltrein Amsterdam Centraal - Den Haag Centraal, op die tijden extra in Hoofddorp stoppen.

Laatst bewerkt door floriss op 25-07-2008 23:05
 

25-07-2008 23:11:31
NDS
NDS
Wat heeft december met het wijzigingsblad van 25 augustus te maken, volgensmij worden hier dingen door elkaar gehaald. Het gaat hier niet over de dienstregeling 2009!

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

25-07-2008 23:14:57
vinny004
vinny004
Bovenstaande zaken hebben betrekking op de wijzigingen per 25 augustus  

25-07-2008 23:42:26
dumpy_dump
dumpy_dump
Die series rond Arnhem worden 17500 en 7500 volgens mij. SLT gaat per december echt in de 9800 rijden (tenminste, dat is de huidige stand van zaken). 19800 heb ik even niet op mijn netvlies, geen idee wat daar dan in gaat.
Het verschuiven van de 13600 is ongetwijfeld het gevolg van het enigszins verschuiven van de 16000 door het ook op Utl gaan stoppen van de 6000 en het blijven bieden van kwartierdiensten. 9600 lag dacht ik in 's-Hertogenbosch problematisch met goederenpaden.
 

26-07-2008 00:41:07
bjornl
bjornl
Ik vraag me af hoe ze die knip in de 7500 per 25 augustus materieeltechnisch gaan uitwerken. Als je op dezelfde tijden als nu de pendel Ed-Ah gaat rijden krijg je exreem lange keringen in Ah:
17535 Ed 11:06 -> Ah 11:21
17540 Ah 12:07 -> Ed 12:23
17543 Ed 13:06 -> Ah 13:21 etc
Betekent dat je twee composities nodig hebt om een uursdienst te rijden (waarbij met materieel 75% van de tijd stilstaat!). Ik neem aan dat ze dan één van de twee een half uur zullen verschuiven.
 

26-07-2008 06:49:18
NDS
NDS
Ik mag hopen dat ze met tijden van het deel Ah-Ed v.v. gaan schuiven maar het zal me nie verbazen als ze het niet doen. Verder gaat het dan ook weer de vraag zijn hoe de verdere spoor bezetting er uit gaat zien op Ah als 4 en 6 terug in dienst zijn en 7 en 8 er uit gaan.

Voorlopig lijkt het er trouwens op dat alleen de sporen 4 en 6 of 5 en 6 weer ingebruik kunnen komen. Op het nieuwe viaduct zijn 2 stukken noodperron in aanleg op houten palen waardoor de ruimte daar zichtbaar te smal is voor 3 sporen. Is er iemand die daar iets meer van af weet toevallig?

Groetjes Michiel

Laatst bewerkt door NDS op 26-07-2008 06:49


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

26-07-2008 12:41:15
thom
thom
Quote
rogier: Klopt het, gezien het feit dat het MAT uit de 5600 en 3700 weggaat, dat het setje van 2x Plan V in de 9100 in het weekend ook weer weggaat?

Welk 'mat', Mat'36

Mat is gewoon de afkorting van Materieel en het lijkt me een kleine moeite om die 2 cijfers er ook even bij te zetten. Dit ziet er zo stom uit steeds...
 

26-07-2008 13:28:20
keesje
keesje
Heb het niet nagekeken, maar het lijkt me logisch dat - als er geen Mat '64 meer naar Zl komt in met de 5600 en 3700 - er geen Mat '64 meer in de 9100 zit. Of het moeten diensten zijn uit de Zl-Emn stellen Mat '64.  

26-07-2008 17:39:15
Michel74
Michel74
Quote
reisthijs: stoptrein Eindhoven -'s Hertogenbosch (serie 9600) gaat tussen de 1 en 2 minuten eerder aankomen en vertrekken:
stoptrein Breda -'s Hertogenbosch (serie 13600) gaat op alle stations 1 minuut later aankomen en vertrekken, aankomsttijd in 's Hertogenbosch wijzigt niet;

Da's een leuke %03% Hoe creeer ik een nieuw probleem. Door deze maatregel komen de 13600 en 9600 tegelijkertijd aan in Den Bosch. Daarbij moet de 13600 nu al voor de inrijder wachten om de vertrekkende 9600 naar Ehv voorlangs te laten kruisen. Dat zal nu dus 2 treinen worden voor de inrijder......

Quote
reisthijs:
stoptrein's Hertogenbosch - Breda (serie 13600) gaat op alle stations 1 minuut later aankomen en vertrekken, aankomsttijd in Breda wijzigt niet.
Dan zal de 1900 nu voortaan zeker vanaf Gz achter de 13600 gaan boemelen........
 

26-07-2008 17:42:00
Michel74
Michel74
Quote
broek53: Verder gaat er een vier in de dienst in de serie 3500 die voortdurend jojoot tussen ICM en VIRM, die begint met 3519.
Da's nu al praktijk. Deze hele week zag ik een V-IRM 4 in deze dienst rondrijden, i.i.g. de 3519
 

26-07-2008 17:50:47
lamote_ban
lamote_ban
@Michel74
Door de 13600 richting Bd een minuut later uit Ht te laten vertrekken, wordt het mogelijk om de 13600 in de tegenrichting tussen Vught en Ht ook over het derde, meest westelijke spoor te laten rijden. Daardoor hoeft deze trein dan niet meer te kruisen met de 9600 richting Ehv.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 26-07-2008 17:51
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


26-07-2008 18:04:38
robbertc
robbertc
Rond de wijzigingen met deze stoptreinen in Brabant is wel wat discussie geweest; zal ik verder niet al te diep op in gaan. Op papier leveren deze wijzigingen een aantal conclicten op (overkruis-situaties, opvolgtijden e.d.), echter zouden de wijzigingen de doorstromingen moeten vergrootten (niet meer onnodige wachten e.d.), wat weer een positief gevolg op moet gaan leveren voor de punctualiteit in de regio Brabant. En daar is het uiteindelijk om te doen..  

26-07-2008 18:17:38
Michel74
Michel74
Quote
lamotep: Door de 13600 richting Bd een minuut later uit Ht te laten vertrekken, wordt het mogelijk om de 13600 in de tegenrichting tussen Vught en Ht ook over het derde, meest westelijke spoor te laten rijden. Daardoor hoeft deze trein dan niet meer te kruisen met de 9600 richting Ehv.
Het is een vreemde 'move' om de 5200 naar Tbwt eerder uit Ehv te laten vertrekken om een remming van de 1900 in Ot te vermijden. Vervolgens vertrekt de 13600 doodleuk één minuut later uit Ht en komt ook later aan in Bd, waar de 1900 vanaf Gz op dit moment al de 13600 op de hielen zit.

Dat noem ik geen consequent beleid

Laatst bewerkt door Michel74 op 26-07-2008 18:18
 

26-07-2008 18:29:29
Michel74
Michel74
Quote
robbertc: Rond de wijzigingen met deze stoptreinen in Brabant is wel wat discussie geweest; zal ik verder niet al te diep op in gaan. Op papier leveren deze wijzigingen een aantal conclicten op (overkruis-situaties, opvolgtijden e.d.), echter zouden de wijzigingen de doorstromingen moeten vergrootten (niet meer onnodige wachten e.d.), wat weer een positief gevolg op moet gaan leveren voor de punctualiteit in de regio Brabant. En daar is het uiteindelijk om te doen..
Als het op papier al conflicten geeft, dan zal dit in praktijk zeker het geval zijn.

Op dit moment is het gewoon het probleem dat de vertrekkende 9600 naar Ehv te laat vertrekt, waardoor de 13600 naar Ht 'bijna altijd' voor de inrijder staat te wachten. De oorzaak is dat de 3500 Shl-Ehv eerst moet vertrekken voordat de 9600 kan vertrekken. Het leuke is dat de 3500 bij Vga weer op de 13600 staat te wachten voordat deze is doorgewisseld bij Vga.

Met de nieuwe opzet, dus bij Vg doorwisselen naar het derde spoor, moet je wachten op 3600 naar Tb. Als deze te laat is, kun je daar op gaan wachten. Een ander groot nadeel is dat je geheid weer in Ht voor de inrijder komt te staan omdat je het gehele emplacement van Ht mag oversteken om naar spoor 3 te gaan. Over een sneeuwbaleffect gesproken, mag de 13600 naar Bd langs het perron daar op staan wachten............
 

26-07-2008 18:39:25
gertjan
gertjan
Quote
thom: Welk 'mat', Mat'36

Mat is gewoon de afkorting van Materieel en het lijkt me een kleine moeite om die 2 cijfers er ook even bij te zetten. Dit ziet er zo stom uit steeds...
Staat ook gewoon MAT op de dienstkaartjes van NSR En waarom die 2 cijfers erachter, als we de term maar voor 1 materieelsoort gebruiken, wat nog in de reizigersdienst zit Het kan er stom uitzien, maar iedereen weet wat men bedoelt.
 

26-07-2008 18:40:07
lamote_ban
lamote_ban
@Michel74
In theorie is de nieuwe opzet beter, het zwakke punt blijven echter de vele vertragingen van de 3600 richting Tilburg, die ook in de nieuwe opzet kettingreakties zullen blijven veroorzaken.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 26-07-2008 18:41
 

26-07-2008 19:04:22
Michel74
Michel74
Dat is ook wat ik betoogde. In mijn vorig bericht heb ik ik kort aangegeven wat de gevolgen zijn van een verlate 3600 naar Tb voor de 13600 naar Ut.  

26-07-2008 19:25:17
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
gertjan: Staat ook gewoon MAT op de dienstkaartjes van NSR En waarom die 2 cijfers erachter, als we de term maar voor 1 materieelsoort gebruiken, wat nog in de reizigersdienst zit Het kan er stom uitzien, maar iedereen weet wat men bedoelt.
Ik moet zeggen dat ik de term voor het eerst hier op Somda tegenkwam, en toen ook moest nadenken wat er bedoeld werd. Het is dus zeker geen overal binnen NS gebruikelijke term. Het lijkt mij slim om hier gewoon de normale termen te gebruiken (dus Mat 64 of plan V/T), we hebben het tenslotte ook niet over T-mat voor dat spul (want ook die term wordt ervoor gebruikt...). Maargoed, andere discussie weer...

Laatst bewerkt door dumpy_dump op 26-07-2008 19:25
 

26-07-2008 23:08:14
keesje
keesje
De 13600 naar Ht rijdt naast de 9600 naar Ht en dat geeft geen conflict. de 13600 op het middenspoor, de 9600 op het rechterspoor vanaf Vga. De tegemoetkomende 3500 naar Ehv gaat over het derde spoor rijden, zeg maar het meest rechter spoor vanaf Ht gezien.
De 3600 en 13600 gaan beiden 1 minuut eerder uit Ht vertrekken in zuidelijke richting: om resp. 19/49 en 29/59.

@Lamotep:
De 3600 vertraagd naar Tb? Ik merk juist de laatste weken, vooral sinds de 3600 eerder uit Nm/O vertrekt, dat de 3600 vroeg te Ht arriveert (niet zelden al om '16/'46). Hierdoor gebeurt het ook vaker dat de 3500 uit Ut sneller achter de 3600 binnenkruipt te Ht waardoor de schijnaansluitingen weer vaker te halen zijn.

Laatst bewerkt door keesje op 26-07-2008 23:09
 

27-07-2008 09:58:25
Michel74
Michel74
Quote
keesje:

De 13600 naar Ht rijdt naast de 9600 naar Ht en dat geeft geen conflict. de 13600 op het middenspoor, de 9600 op het rechterspoor vanaf Vga. De tegemoetkomende 3500 naar Ehv gaat over het derde spoor rijden, zeg maar het meest rechter spoor vanaf Ht gezien.
De 3600 en 13600 gaan beiden 1 minuut eerder uit Ht vertrekken in zuidelijke richting: om resp. 19/49 en 29/59.
....om vervolgens beide voor de inrijder van Ht te staan, omdat de 9600 naar Ehv van spoor 1 naar het derde spoor moet doorwisselen (dus het gehele emplacement oversteken !). Dit is de dagelijkse praktijk die ik elke dag meemaak

Quote
keesje: @Lamotep:
De 3600 vertraagd naar Tb? Ik merk juist de laatste weken, vooral sinds de 3600 eerder uit Nm/O vertrekt, dat de 3600 vroeg te Ht arriveert (niet zelden al om '16/'46). Hierdoor gebeurt het ook vaker dat de 3500 uit Ut sneller achter de 3600 binnenkruipt te Ht waardoor de schijnaansluitingen weer vaker te halen zijn.
De oorzaak voor deze malheur is de enkelsporige brug bij Ravenstein. Dat is de bottleneck van de drgl op Ht - Nm. Als de 3600 naar Ah te laat uit Ht vertrekt, dan moet de 4400 uit Nm erop wachten.

Door een snelheidsbeperking als gevolg van problemen met de brug bij Ravenstein, vertrokken de treinen inderdaad eerder uit Ht en Nm om de schade van vertragingen te beperken. Echter na het verhelpen van de problemen, is de oude situatie qua dienstregeling hersteld.

Laatst bewerkt door Michel74 op 27-07-2008 13:33
 

27-07-2008 10:17:59
julius
julius
Quote
Michel74: Echter na het verhelpen van de problemen, is de oude situatie qua dienstregeling hersteld.
Dat is niet waar, vanuit Ah wordt nog steeds om .26/.56 vertrokken.
 

27-07-2008 10:21:15
lamote_ban
lamote_ban
Quote
Michel74
De oorzaak voor deze malheur is de enkelsporige brug bij Ravenstein. Dat is de bottleneck van de drgl op Ht - Nm. Als de 3600 naar Ah te laat uit Ht vertrekt, dan moet de 3600 naar Rsd erop wachten.

Mijn eigen ervaring is dat veel 3600'en al met vertraging uit Nm vertrekken, vooral op de uren dat de 2000 tussen Ah en Nm er vlak voor zit.
Dat is ook de oorzaak waarom veel 4400'en te laat zijn tussen Nm en Ht.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 27-07-2008 11:05
 

27-07-2008 13:03:03
keesje
keesje
@michel74:
Dde 9600 hoeft helemaal niet het hele emplacement over te steken: het rijdt geheel rechts vanaf Vga en blijft geheel rechts bij aankomst te Ht op spoor 1.

De 13600 komt er vanaf Vga via het middenspoor naast te rijden en gaat in Ht naar spoor 3, geheel conflictvrij met de 9600.

De snelheidsbeperking te Rvs is niet meer van kracht, dus die indianenverhalen kunnen de wereld uit.

Laatst bewerkt door keesje op 27-07-2008 13:04
 

27-07-2008 13:26:04
Michel74
Michel74
Quote
keesje: De 9600 hoeft helemaal niet het hele emplacement over te steken: het rijdt geheel rechts vanaf Vga en blijft geheel rechts bij aankomst te Ht op spoor 1.

De 13600 komt er vanaf Vga via het middenspoor naast te rijden en gaat in Ht naar spoor 3, geheel conflictvrij met de 9600..
Zoals ik al eerder schreef is de vertrekkende 9600 Ht - Ehv het grote conflict. Deze moet het gehele emplacement oversteken om van spoor 1 naar het derde spoor tussen Ht en Vga te gaan. Zoals je zelf schrijft gebruikt de 13600 het middenspoor en de 9600 Ehv - Ht het andere.

Quote
keesje: De snelheidsbeperking te Rvs is niet meer van kracht, dus die indianenverhalen kunnen de wereld uit.
Dat schreef ik ook. Maar desondanks blijft de brug bij Ravenstein wel de grote bron van vertraging op Ht - Nm voor de 3600 en 4400 vanwege het feit dat de brug enkelsporig is en er bij vertragingen op elkaar gewacht moet worden.
 

27-07-2008 13:29:37
Michel74
Michel74
Quote
julius: Dat is niet waar, vanuit Ah wordt nog steeds om .26/.56 vertrokken.
Okee. In Ht is de oude situatie weer hertseld en er word weer om xx.14/xx.44 vertrokken naar Nm - Ah.
 

27-07-2008 13:46:21
Michel74
Michel74
In een aantal postings zijn een aantal problemen besproken over de aankomst en vertrek van treinen aan de zuidkant van Ht. Sommige geven toe dat de komende wijzigingen op papier de beste zijn, maar de praktijk zal dit moeten uitwijzen. Ook is er al toegegeven dat er nog steeds een aantal conflicten qua rijwegen blijven bestaan.

In mijn visie is de allereerste spoorbezetting van Ht de beste. Namelijk zoals deze bij het begin van de dienstregeling 2006/2007 is ingevoerd. De situatie was toen als volgt: de treinen naar Tb (2 stuks) werden behandeld op spoor 7, de treinen naar Ehv (2 stuks) op spoor 6, de stoptrein uit Ehv keerde op spoor 4b, de stoptrein uit Nm keerde op spoor 4a en de treinen naar Ut/Nm (4 stuks) stopten allemaal op spoor 3a/b. Eerlijk toegegeven, spoor 3 werd hiermee behoorlijk belast en bij vertragingen had je een probleem. Maar daar is zeker ook een oplossing voor, namelijk de vertraagde trein binnennemen op spoor 1 ipv 3. Zodoende isoleer de vertraging van het drukbezette spoor 3. Bijkomend voordeel is dat je aan zowel aan de noordkant als de zuidkant geen overstekende treinen hebt, die een geheel emplacement bezet houden.

Deze spoorbezetting is al vrij vlug aan de kant geschoven ten faveure van de huidige spoorbezetting. Echter als men proactief meewerkt door een vertraagde trein binnen te nemen op een ander spoor, werkt dit naar mijn mening het beste.
 

27-07-2008 14:21:03
dumpy_dump
dumpy_dump
Daarmee maak je dus een conflict tussen binnenkomende 13600 uit Tb en binnenkomende 9600 uit Ehv, die zijn immers tegelijk (tenminste, dat betoogde jij een aantal berichten geleden) maar moeten elkaar wel kruisen?  

27-07-2008 15:35:45
jacokran
jacokran
Quote
keesje: Klopt, ICM rijdt op zaterdag en zondag alle treinen in de 8800 tussen Ledn en Ut. Door de week zitten er VIRM-en IV en VI in.

ICM in de 8800, dat scheelt een hoop lege bakken. Ik vraag mij wel af hoeveel ICM er ingezet gaat worden, een 3-tje zaterdag rond 17:00 uit Ut gaat niet passen denk ik.
 

27-07-2008 15:39:02
Michel74
Michel74
Quote
dumpy_dump: Daarmee maak je dus een conflict tussen binnenkomende 13600 uit Tb en binnenkomende 9600 uit Ehv, die zijn immers tegelijk (tenminste, dat betoogde jij een aantal berichten geleden) maar moeten elkaar wel kruisen?
Als je de minutenwijzigingen zoals die per 25 augustus worden ingevoerd, wel ja. Maar ik ga nu uit van de huidige situatie met de drgl zoals die op dit moment wordt gereden; dus zonder de minutenwijzigingen. Ik denk dat met deze toewijzingen van sporen, de zaak een stuk robuuster maakt.
 

27-07-2008 15:46:10
keesje
keesje
@jakokran: de bedoeling is drie setjes ICM III+IV en een setje ICM III+III, dus geen losse stellen.
@michel74: ik begrijp nog steeds niet over welk conflict je het hebt: de 13600 uit Tb komt om .30/.00 binnen te Ht en de 9600 naar Ehv vertrekt om .26/.56 uit Ht. De 4 minuten overkruis is precies volgens norm.

Wel is er een conflict tussen de 3500 Ht-Ehv en tussen de 13600 Tb-Ht op Vga. Het schijnt een bewuste keuze te zijn om die treinen in conflict te leggen, raar maar waar.
 

27-07-2008 16:15:00
jacokran
jacokran
Bedankt voor het uitzoeken!  

27-07-2008 16:23:47
mren
mren
Quote
keesje: Het schijnt een bewuste keuze te zijn om die treinen in conflict te leggen, raar maar waar.

Kan dat wel, planmatig aansturen op conficterende rijwegen?
Of is dat een afweging a la Zl-Emn waarbij de vervoerder met zijn plan alleen zichzelf in de weg zit, waardoor ProRail de voorliggende dienstregeling wel goedkeurt?
 

27-07-2008 18:03:26
fabrierban
fabrierban
Quote
Michel74:
Deze spoorbezetting is al vrij vlug aan de kant geschoven ten faveure van de huidige spoorbezetting. Echter als men proactief meewerkt door een vertraagde trein binnen te nemen op een ander spoor, werkt dit naar mijn mening het beste.

Vertraagde treinen werden in het eerste plan op sp 1 binnengenomen maar dan moesten iedere keer in de spits grote volksstammen op het laatste moment van perron wisselen en dat leverde nog meer vertaging op.
 

27-07-2008 18:04:58
fabrierban
fabrierban
Quote
keesje:
Wel is er een conflict tussen de 3500 Ht-Ehv en tussen de 13600 Tb-Ht op Vga. Het schijnt een bewuste keuze te zijn om die treinen in conflict te leggen, raar maar waar.

Nee, het is juist de bedoeling om ze niet meer te laten kruisen bij Vga, door de 13600 via het westelijke spoor te laten rijden.
 

27-07-2008 18:08:08
robbertc
robbertc
Dit lijkt idd op het conflict waar ik eerder op doelde. Volgens mij was het probleem redelijk onoplosbaar; ook het LSP rijden van de 13600 vanaf Vga zou, volgens mij, problemen op gaan leveren.  

27-07-2008 18:27:58
keesje
keesje
@fabrier/robbertc:
Nog een keertje dan:
9600 Vga-Ht via het meest oostelijke spoor
13600 Vga-Ht tegelijkertijd via het middelste spoor
3500 Ht-Vga via het westelijke spoor, gevolgd door de
9600 Ht-Vga ook via het westelijke spoor, gevolgd door de
13600 Ht-Vga ook via het westelijke spoor
 


27-07-2008 19:13:02
thieskes
thieskes
Quote
floriss: ....stoptrein Eindhoven - Tilburg West (serie 5200) gaat op alle stations 3 minuten eerder aankomen en vertrekken:....

5200 serie is deurne - tilburg west.
Veranderd er dan op deurne - eindhoven helemaal niks, of wordt de 5200 dn-tbwt vervangen door ehv-tbwt en een nieuwe serie voor dn-ehv?

Laatst bewerkt door thieskes op 27-07-2008 19:13


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

27-07-2008 19:15:12
robbertc
robbertc
De stop in Ehv voor die 5200 wordt 3 minuten korter. Dus Dn-Ehv verandert niks, Ehv-Tbwt wordt 3 minuten eerder.  

27-07-2008 21:57:43
Michel74
Michel74
Quote
keesje: ik begrijp nog steeds niet over welk conflict je het hebt: de 13600 uit Tb komt om .30/.00 binnen te Ht en de 9600 naar Ehv vertrekt om .26/.56 uit Ht. De 4 minuten overkruis is precies volgens norm.

Wel is er een conflict tussen de 3500 Ht-Ehv en tussen de 13600 Tb-Ht op Vga. Het schijnt een bewuste keuze te zijn om die treinen in conflict te leggen, raar maar waar.
Die norm van 4 minuten is theorie. De praktijk is weerbarstiger en elke dag zie ik dat de 13600 voor de inrijder staat te wachten op de vertrekkende 9600. In de nieuwe situatie komt daar de aankomende 9600 erbij %03%

Maar daar komen we toch niet over uit, dus wat mij betreft een berg zand erover %08%
 

27-07-2008 22:02:32
fabrierban
fabrierban
Quote
keesje: @fabrier/robbertc:
Nog een keertje dan:
9600 Vga-Ht via het meest oostelijke spoor
13600 Vga-Ht tegelijkertijd via het middelste spoor
3500 Ht-Vga via het westelijke spoor, gevolgd door de
9600 Ht-Vga ook via het westelijke spoor, gevolgd door de
13600 Ht-Vga ook via het westelijke spoor

Dat moet je verkeerd begrepen hebben (hoop ik).
En als het er wel echt staat zal het in de praktijk nooit worden toegepast.
Dit is net zo'n idioot studeerkamer idee als destijds die lege spooktreinen Ht-Tb.

Laatst bewerkt door fabrierban op 27-07-2008 22:03
 

27-07-2008 22:02:33
Michel74
Michel74
Quote
fabrier: Vertraagde treinen werden in het eerste plan op sp 1 binnengenomen maar dan moesten iedere keer in de spits grote volksstammen op het laatste moment van perron wisselen en dat leverde nog meer vertaging op.
Da's een kwestie van vooruitkijken. Als bijvoorbeeld een trein met een kwartier vertraging uit Ehv vertrekt, dan heeft deze trein dat in Ht niet ingehaald. Dus bij vertrek uit Ehv weet je dat er een conflict is en kun je daar op anticiperen door proactief te werken.
 

27-07-2008 22:07:42
fabrierban
fabrierban
@Michel74
De eenvoudigste oplossing was destijds om de treinen toch gewoon na elkaar op sp3 te behandelen. In de praktijk gaf dat de minste problemen, het was juist het geschuif van de verkeersleiding dat de zaak uit de hand liet lopen. Terug naar het eerste schema is inderdaad het beste, ben je gelijk af van het gelazer dat je nu steeds hebt met met wintersport- bedevaart- en autoslaap- en andere feesttreinen.

Laatst bewerkt door fabrierban op 27-07-2008 22:24
 

28-07-2008 18:13:06
JcJay
JcJay
Wat betreft de 6300: ik las op treinreiziger.nl dat er "slechts" 2 treinen in de ochtend naar Amsterdam doorrijden na Haarlem en terug (nl. Hlm vertrek om 7.54u en 8.24u - vertrek Asd 7.49u en 8.19u). Das niet veel, maar tenminste wat.

Maar zijn het er echt maar 2? Had zelf gedacht dat t er meer zouden zijn (7.24u, 7.54u, 8,24u en 8.54u). Of is dit pas vanaf de echte nieuwe dienstregeling?

En hoe zit dat in de middagspits? Daar is niks over terug te vinden...

Laatst bewerkt door JcJay op 28-07-2008 18:13
 

28-07-2008 18:25:35
daniel_ddr
daniel_ddr
Uit het gesloten topic...
Quote
-> nieuwe aansl Rtd 2100 - 5100 in dal, 1x p.u
Betreft neem ik aan de 5100 Gvc-Ddr die later uit Rtd gaat vertrekken i.p.v. z'n lange stop op Zwd vanwege de brugopening.

Lijkt me vooral een hoop onduidelijkheid geven, vooral omdat de overstap alleen in de daluren en dan ook nog maar bij de helft van de treinen mogelijk is. Maarja, met de 5100'en die naar Rsd doorrijden kom je nu eenmaal in conflict met de 1900 als ze later gaan rijden.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

28-07-2008 19:50:03
dumpy_dump
dumpy_dump
Naar Hlm gaan inderdaad maar 2 treinen (in beide richtingen) rijden, alleen in de ochtendspits.  

28-07-2008 20:29:46
fabrierban
fabrierban
Quote
JcJay: Wat betreft de 6300: ik las op treinreiziger.nl dat er "slechts" 2 treinen in de ochtend naar Amsterdam doorrijden na Haarlem en terug (nl. Hlm vertrek om 7.54u en 8.24u - vertrek Asd 7.49u en 8.19u). Das niet veel, maar tenminste wat.

Maar zijn het er echt maar 2? Had zelf gedacht dat t er meer zouden zijn (7.24u, 7.54u, 8,24u en 8.54u). Of is dit pas vanaf de echte nieuwe dienstregeling?

Voorlopig twee, per december komen er een stel bij.
Zie Locov-site onder advies dienstregeling 2009.
 

28-07-2008 20:44:18
keesje
keesje
@fabrier/michel74:
Kan er ook niks aan doen dat het zo in de plannen staat voor Ht. Of hebben jullie een ander plan in jullie bezit?
 

29-07-2008 15:37:03
robbertc
robbertc
Quote
keesje: Heb het niet nagekeken, maar het lijkt me logisch dat - als er geen Mat '64 meer naar Zl komt in met de 5600 en 3700 - er geen Mat '64 meer in de 9100 zit. Of het moeten diensten zijn uit de Zl-Emn stellen Mat '64.
Mat'64 in de 9100 was idd maar van korte duur. Per 25 augustus wordt het setje vervangen door 2x DM'90. De overige 3 omlopen van de 9100 blijven ICM.

Nog een kleine materieel-wijziging in de 5600: De 5659 en 5661 gaan met 2x DDAR/mDDM rijden; trein 5663 (nu nog 2x DDAR/mDDM) wordt met een DDAR+loc gereden.
 

31-07-2008 17:18:28
seinhuis
seinhuis
Ook uit het gesloten topic:

Quote
:Alle stoptreinen stoppen te Utrecht Lunetten
Dit wilt zeggen dat vanaf 25 augustus alle stoptreinen van de NS op alle stations stoppen. Maarr ik dacht dat er geen ruimte in de DRGL is, hoe kan dat er opeens wel ruimte is?
 

31-07-2008 20:33:20
keesje
keesje
Als iets moet dan kan het altijd, ook al kan het niet.

Hier kan je in spoorland wel een tegeltje van laten maken.

Laatst bewerkt door keesje op 31-07-2008 20:33
 

01-08-2008 08:08:25
bart84
Moderator
bart84
@seinhuis: Klik eens op de link in het eerste topic-bericht en kijk vervolgens op in bijlage 1 (derde pagina van achter). Daar staat de nieuwe tijden, van de 6000 en 16000.


Mvg. Bart
 

01-08-2008 11:21:33
martw
martw
Een leuke afwisseling dat er ICM in de 8800 komt in het weekend!%02%

Verder nog een vraagje over het SGM in de 9800: is dit ook in het weekend of alleen van maandag t/m vrijdag? In het weekend is immers meestal minder materieel nodig en dus kan de vloot V'tjes dan (denk ik) wel verdeeld worden over de series 9800 én 5500, of heb ik het nu mis?

Martijn
 

01-08-2008 16:29:14
floriss
floriss
Minder materieel ten opzichte van wanneer? In vergelijking met de spitsuren ja. In vergelijking met de daluren, zal dat wel meevallen. 9800 rijdt op dit moment in de daluren en in het weekend met 2x Plan V. 5500 rijdt volgens mij in daluren en het weekend met losse SGMm-3 treinstellen.

Het omwisselen van materieel tussen de 8800 en 2800 heeft meer te maken met logistieke redenen in verband met werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort.
 

01-08-2008 16:50:46
broek53
broek53
Quote
martw: Verder nog een vraagje over het SGM in de 9800: is dit ook in het weekend of alleen van maandag t/m vrijdag? In het weekend is immers meestal minder materieel nodig en dus kan de vloot V'tjes dan (denk ik) wel verdeeld worden over de series 9800 én 5500, of heb ik het nu mis? Martijn
Los van de vraag of het gebeurt (dat weet ik niet): waarom zou men het willen, ander materieel in het weekend dan doordeweeks?
 

01-08-2008 16:58:57
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Ik zou het ook niet weten, maar volgens mij gebeurt er hetzelfde in de 7400 in het weekend (planmatige inzet van mat'64 ipv SGMm)  

01-08-2008 17:37:54
abcde
abcde
Quote
broek53: Los van de vraag of het gebeurt (dat weet ik niet): waarom zou men het willen, ander materieel in het weekend dan doordeweeks?



In de IC 2800 gaat er in het weekend (VIRM) wel anders materieel rijden als doordeweeks (ICM).
Wat is hier dan de achterliggende reden van ?

Laatst bewerkt door abcde op 01-08-2008 17:38
 

01-08-2008 20:42:33
floriss
floriss
Nog even de eerste berichten in dit topic gelezen. Linksom of rechtsom zal de 9800 hoe dan ook een gemengde inzet van SGMm en Plan T kennen. Vanuit de 5500 komen 'slechts' drie composities vrij plus wat SGMm II. Verder wordt er nog een plan T aan toegevoegd.

Laatst bewerkt door floriss op 01-08-2008 20:46
 

01-08-2008 22:41:00
marcel1651
marcel1651
Quote
robbertc: De stop in Ehv voor die 5200 wordt 3 minuten korter. Dus Dn-Ehv verandert niks, Ehv-Tbwt wordt 3 minuten eerder.


Gaat de 5200 naar Tbw dan voorlangs de binnenkomende 3600 naar Arnhem kruisen? Nu wacht de 5200 normaliter en kruist achter de 3600 naar Tbw.
 

02-08-2008 11:09:08
NDS
NDS
Even een vraag, is er iemand die weet wat de nieuwe aankomst en vertrek indeling van de sporen op Ah gaat worden vanaf 25 augustus? 4 t/m 6 moet dat in dienst komen en 7/8 gaat er dan uit.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

02-08-2008 12:06:24
lucky
lucky
Even alle bestemmingen in de reisplanner intypen en je hebt je antwoord. Heb net even getest met Zwolle - Arnhem, en hij geeft keurig de nieuwe sporen per 25/8 aan.  

02-08-2008 12:27:22
superboer
superboer
Wat ik in de reisplanner zie:
3600 gaat van Spoor 3(nu Spoor 4)
3700 gaat van Spoor 4(nu spoor 3>Zl en 7>Nm)
7500 gaat van spoor 8
17500 gaat van spoor 3
30700 gaat afwisselend van Spoor 9 en 6(nu spoor 9)
30900 gaat afwisselend van Spoor 9 en 6(nu spoor 8)
31100 gaat van Spoor 4(nu spoor 3)
3000 en 2000 vertrekken afwissend van spoor 6 en 7 en 2000 komt binnen op Spoor 4(nu 3)

Als ik de reisplanner moet geloven gaan de gewijzigde vertreksporen al in op 17 Augustus.

Laatst bewerkt door superboer op 02-08-2008 12:42


Garantie tot aan de voordeur.
 

02-08-2008 13:06:19
mren
mren
Quote
superboer: Als ik de reisplanner moet geloven gaan de gewijzigde vertreksporen al in op 17 Augustus.
Dat zou best kunnen, die sporenindeling daar is immers grotendeels afhankelijk van de voortgang van de bouw en niet van de ingang van een nieuw wijzigingsblad.
 

02-08-2008 15:43:44
NDS
NDS
Waarom vergeet ik nu altijd dat dat soort dingen ook via een reisplanner te vinden zijn

Bedankt voor het zoek werk, het enige wat ik niet verwacht had zijn de Achterhoekers deels op 6. Verder is het 100% wat ik gister avond eigenlijk zelf al had zitten bedenken.

Het kan inderdaad goed kloppen dat het 17-8 al ingaat, de vorige wijzigging ging ook al 2 weken voor het wijzigingsblad in.

Straks dan alle internationale nog even na zoeken en dan een overzichtje maken van het spul.

Groetjes Michiel

Edit; ik zit ff de reisplanner te bekijken en vanaf de 17e zijn de sporen aangepast maar vanaf de 25e geeft de planner weer de huidige vertreksporen aan, dus dat hebben ze nog niet aangepast.

Laatst bewerkt door NDS op 02-08-2008 16:02


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

02-08-2008 15:53:46
superboer
superboer
Ik kan je vertellen dat de ICE's allemaal verschillende vertreksporen hebben. Er vertrekken er in ieder geval een paar van Spoor 4, 6 en 9. Hoe het met CNL zit weet ik niet.


Garantie tot aan de voordeur.
 

02-08-2008 16:07:36
NDS
NDS
Hispeed geeft na veel gedoe aan dat ze allemaal van 6b gaan zie ik net, groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

02-08-2008 21:27:06
bjornl
bjornl
Vanaf de 18e zie ik ook de "gebroken" 7500, vanaf de 25e echter niet meer. Opvallend is dat de 17500 in de daluren op ongewijzigde tijden rijdt volgens de reisplanner en dus twee extreem lange keringen van bijna 45 minuten op een rijtijd van 15 minuten heeft!  

02-08-2008 22:01:09
WesselE
WesselE
Misschien hoort het hier niet thuis, maar toch. Op de NS site staat vermeld dat de vakantiedienstregeling geldt tot en met 25 Augustus. Als ik echter op de NS site op zoek ga naar spitstreinen (19500, 18800, 17400, 14100 etc.) dan staan deze er niet in. Rijden deze treinen pas per 1-9 weer??


'Okeh'
 

02-08-2008 22:25:56
zugführer
zugführer
Ik meende tussen de wijzigingen gelezen te hebben dat die spitstreinen juist eerder weer gingen rijden in plaats van wat eerst aangekondigd was.  

02-08-2008 22:26:27
lucky
lucky
Ik weet wel zeker van niet, echter is de reisplanner nog niet up to date bijgewerkt tot die datum, dus waarschijnlijk is over een week of iets dergelijks dit wel terug te vinden.  

02-08-2008 22:53:45
daniel_ddr
daniel_ddr
Het spoorboekje meldt voor de genoemde spitstreinen dat die vanaf 1 september weer rijden


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-08-2008 23:36:39
rogier
rogier
Laten we maar teruggaan naar de feiten:

6. Vakantiedienstregeling
Vanwege de verminderde vervoervraag heeft NS in de vakantieperiodes de dienstregeling aangepast. In Midden-Nederland geldt een vakantiedienstregeling tot en met 29 augustus 2008. In verband met mutaties in de periode waarin het planproces bij NS wordt doorgevoerd, stelt NS voor om de vakantieperiode met een week te verkorten. Dit betekent dat de volgende treinseries weer kunnen rijden per 25 augustus a.s.:
- stoptreinserie 5000 tussen Dordrecht en Leiden Centraal;
- Sprinterserie 9700 tussen Gouda Goverwelle en Rotterdam Centraal;
- Sprinterserie 14100 tussen Vlaardingen Centrum en Rotterdam Centraal;
- stoptreinserie 18800 tussen Alphen aan den Rijn en Leiden Centraal;
- stoptreinserie 19500 tussen Alphen aan den Rijn en Gouda;
- Sprinterserie 17400 tussen Veenendaal Centrum en Utrecht Centraal;
- Intercityserie 13500 fussen Utrecht Centraal en Schiphol.

Bron: http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/Images/Locov%202008-176%20getekend%20Adviesaanvraag%20kleine%20wijzigingen%20dienstregeling%20per%2025%20augustus%202008_tcm61-226281.pdf
 

03-08-2008 16:37:09
NDS
NDS
Quote
bjornl: Vanaf de 18e zie ik ook de "gebroken" 7500, vanaf de 25e echter niet meer. Opvallend is dat de 17500 in de daluren op ongewijzigde tijden rijdt volgens de reisplanner en dus twee extreem lange keringen van bijna 45 minuten op een rijtijd van 15 minuten heeft!

Ik neem aan dat je de 7500 bedoelt, de 17500 is Ah-Zp, die hoeft niet gewijzigt te worden.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

03-08-2008 16:37:35
thijs
thijs
Quote
superboer: Wat ik in de reisplanner zie:
3600 gaat van Spoor 3(nu Spoor 4)
3700 gaat van Spoor 4(nu spoor 3>Zl en 7>Nm)
7500 gaat van spoor 8
17500 gaat van spoor 3
30700 gaat afwisselend van Spoor 9 en 6(nu spoor 9)
30900 gaat afwisselend van Spoor 9 en 6(nu spoor 8)
31100 gaat van Spoor 4(nu spoor 3)
3000 en 2000 vertrekken afwissend van spoor 6 en 7 en 2000 komt binnen op Spoor 4(nu 3)


De 3000 en 2000 zullen bijna altijd van 6 blijven vertrekken, m.u.v. een aantal keer per dag. De 3000 naar Hdr vertrekt om 9.28 (CNL), 16.58 (wat zit er dan in de weg?), 19.58 (weer CNL) van 7. Aankomst uit Hdr is altijd op 7 behalve 3x op 6.

De 2000 vertrekt 's middags 1x 2 minuten later, namelijk om 16.48 i.p.v. 16.46 van spoor 7, net als om 17.16 (waarom?), 17.46 (ICE), 19.46 (ICE).

De 2000 zal niet op 4, maar op 7 binnenkomen, met uitzondering om 16.45 (4) en 19.45 (6).

De 30700 vertrekt altijd van 9 zoals ik het heb kunnen zien, de 30900 ook, behalve vijf keer.

Kortom, toch flink wat veranderingen met uitzonderingen.

Laatst bewerkt door thijs op 03-08-2008 16:50
 

03-08-2008 16:46:47
NDS
NDS
Vanuit Ah rijden geen autotreinen, DBAZ is de maatschappij waar alle CNL's onder vallen.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

03-08-2008 16:50:20
thijs
thijs
Das waar ook. Verbeterd  

03-08-2008 21:03:05
bjornl
bjornl
Quote
mftrains: Ik neem aan dat je de 7500 bedoelt, de 17500 is Ah-Zp, die hoeft niet gewijzigd te worden.

Ehm, ja, ik had ze andersom in mijn hoofd
 

03-08-2008 21:56:34
julius
julius
Quote
thijs: De 3000 en 2000 zullen bijna altijd van 6 blijven vertrekken, m.u.v. een aantal keer per dag. (...) Aankomst uit Hdr is altijd op 7 behalve 3x op 6.
Sporen 6 en 7 structureel omgedraaid kan kennelijk niet? Vroeger was dat wel zo (met spoor 6 dus voor treinen uit Utrecht en spoor 7 voor die naar Utrecht) en dat is sneller. Beide kanten op hoef je dan als ik http://sporenplan.nl mag geloven namelijk niet over 40 km/u-wissels; in de huidige opzet scheelt het ook overkruis bij Arnhem Berg van 3000 van/naar Utrecht (waar de een meestal op de ander staat te wachten) en straks dus ook 2000.
 

03-08-2008 23:14:18
NDS
NDS
De 2000en uit Gvc worden trouwens niet op 4 behandeld, dat is onmogelijk als daar zowel de gehele 3700( in beide richtingen) en de 31100 behandeld worden.
De 2000 gaat s'avonds in iedergeval op 7 binnen komen volgens de railpocket van een medewerker van Ticket & Service.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

04-08-2008 00:17:28
thijs
thijs
Quote
thijs: De 2000 zal niet op 4, maar op 7 binnenkomen, met uitzondering om 16.45 (4) en 19.45 (6).

Quote
mftrains: De 2000en uit Gvc worden trouwens niet op 4 behandeld, dat is onmogelijk als daar zowel de gehele 3700( in beide richtingen) en de 31100 behandeld worden. De 2000 gaat s'avonds in iedergeval op 7 binnen komen volgens de railpocket van een medewerker van Ticket & Service.

Dat zeg ik.

Laatst bewerkt door thijs op 04-08-2008 00:17
 

04-08-2008 00:40:08
NDS
NDS
Ooh die heb ik dan even gemist, sorry%08%, groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

04-08-2008 08:35:46
qj7141
qj7141
@seinhuis:
Er is dus ook geen ruimte in de drgl. Bij vertrek uit Ut maakt de 6000 ook gebruik van het goederenpad Ut-Gdm, als dit pad wordt bezet door een goederentrein volgt de 6000 op blokafstand, maar loopt dus bij aankomst in Gdm 2 à 3 minuten vertraging op, want er is totaal geen speling om de vertraging op te vangen. De 'robuuste' drgl van 2007 is hiermee om zeep geholpen.

Laatst bewerkt door qj7141 op 04-08-2008 08:36
 

04-08-2008 12:10:26
NDS
NDS
Even een vraag over de CNL379, deze heeft nu de reserveringnummers 171 t/m 174, op de nieuwe samenstellingsborden die vanaf de 25e( in de praktijk de 17e op Ah) gaan gelden staan ze als 271 t/m 274 gemeld, klopt dit of is dit het zoveelste foutje van Hispeed?

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort