18-07-2008 10:19:43 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Er vinden werkzaamheden plaats tussen Amersfoort en Stroe Gevolgen: Treinserie 15xx is opgeheven tussen Amersfoort en Deventer Treinserie 16xx is opgeheven tussen Amersfoort en Enschede Treinserie 17xx is opgeheven tussen Amersfoort en Enschede Ingelegd treinserie 6916xx Stroe - Enschede in het pad van de opgeheven 16xx Sto v .53; Sto a .09 Ingelegd treinserie 6917xx Stroe - Enschede in het pad van de opgeheven 17xx Sto v .23; Sto a .39 LET OP: In het pad van de gewijzigde 14x rijdt een 6916xx! rijden de treinseries 6916xx en 6917xx vanaf stroe?Dat kan toch niet, want stroe heeft geen station meer! Dus het lijkt mij onlogisch! Werkzaam bij Arriva |
18-07-2008 10:30:32 | ||
---|---|---|
mren
|
Ja hoor, Stroe heeft nog altijd een perron. En werd voorgaande keren ook gebruikt, omdat het wat handiger bereikbaar is per bus. Over welke data hebben we het trouwens? 26/27 juli? Edit: 9/10 augustus dus. Laatst bewerkt door mren op 18-07-2008 10:33 |
18-07-2008 10:34:20 | ||
---|---|---|
edje
|
Stroe heeft nog een perron. Het ligt aan het extra spoor wat naast de hoofdbaan ligt. Vanaf daar is het sneller met de bus naar Amersfoort dan helemaal vanaf Apeldoorn http://lh3.ggpht.com/_kFxSkTN7sVk/R1aX7ExM0_I/AAAAAAAABiI/Z70DTysP4uk/P1000121.JPG http://picasaweb.google.com/msneknibbe/Veluwe/photo#5140463078723081218 http://picasaweb.google.com/msneknibbe/Veluwe/photo#5140463095902950418 http://picasaweb.google.com/msneknibbe/Veluwe/photo#5140463108787852322 Laatst bewerkt door edje op 18-07-2008 10:35 |
18-07-2008 10:45:35 | ||
---|---|---|
mren
|
Ze moeten trouwens wel eerst snoeien, want het perron + uitbouw zijn aardig overwoekerd de laatste tijd. edit: inderdaad zoals op bovenstaande foto's te zien is Laatst bewerkt door mren op 18-07-2008 10:46 |
18-07-2008 10:54:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat nodige snoeiwerk is een aantal weken geleden uitgevoerd. |
18-07-2008 10:57:08 | ||
---|---|---|
mren
|
Dan wordt het tijd dat ik weer uit het raam ga zitten staren op mn vaste trajecten %08% |
18-07-2008 11:02:53 | ||
---|---|---|
fastguy84
|
@edje: ik krijg een 404-error bij jouw bovenste link... |
18-07-2008 11:03:23 | ||
---|---|---|
berkel73
|
Duren deze werkzaamheden trouwens niet tot 15 augustus, aangezien de 140-serie tot en met die datum blijft omrijden via Zwolle? |
18-07-2008 11:10:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, dat klopt. Maar Stroe wordt alleen gebruikt op 9 en 10 augustus, de overige tijd zitten de werkzaamheden (ook) tussen Stroe en Apeldoorn kennelijk. Het gaat om het compleet horren van het baanvak, dus dat zal wel een flink logistiek circus opleveren met ballasttreinen ook, denk ik zo. Laatst bewerkt door broek53 op 18-07-2008 11:43 |
18-07-2008 11:19:46 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Quote Dat snap ik ook niet, maar de werkzaamheden zijn alleen za 9 en zo 10 augustus! Werkzaam bij Arriva |
18-07-2008 13:35:02 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Vet, gaat de 140 (en dan vooral de 142) ook stoppen te Zl? Dat zou nou echt eens service zijn, aangezien ik dan terug van Berlin kom %08%. EDIT: kijk in de DRGL en ja, hij stopt! Op sp2 . . . . Beetje jammer, want in het verleden stoptte de 140 soms wel te Zl (aan een perronspoor). |
18-07-2008 14:39:09 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Dan heb je geluk! Werkzaam bij Arriva |
18-07-2008 15:29:08 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
En waar is perron 2 dan in Zl? Spoor 2 ligt tussen de perronsporen 1 en 3 en heeft dus géén perron . |
18-07-2008 16:05:07 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Tja,dan zal ie wel van een ander perron vertrekken! Werkzaam bij Arriva |
18-07-2008 16:10:02 | ||
---|---|---|
berkel73
|
Nee, je kunt er gewoon niet uit- en instappen %09%. |
18-07-2008 16:17:13 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteEen tip voor je, voor je een volgende keer weer zo hard gaat toeteren zonder van de hoed en de rand te weten. Klop een reisje in in de reisplanner en je zult verbaasd staan. En nog een tip: www.sporenplan.nl Laatst bewerkt door dvdhoven op 18-07-2008 16:18 Dick van den Hoven |
18-07-2008 16:37:19 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Wow, ziet er apart uit als je het intikt op NS.nl. Blijkbaar is een retourtje Stroe-Enschede nog gratis ook...%08% 'Okeh' |
18-07-2008 16:51:05 | ||
---|---|---|
thijs
|
Overigens, als ik een reis Apd-->Amf op NS.nl plan tussen maandag 11 augustus en vrijdag 15 augustus, dan geeft de planner niets aan, terwijl het weekend van 9/10 augustus er wel in staat. Rijden de treinen doordeweeks wel tussen Apd en Amf? |
18-07-2008 16:55:56 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Zoals het er nu uit ziet wel. Gelukkig, want ik moet werken en heb helemaal geen zin in minstens een uur extra per dag. Dick van den Hoven |
18-07-2008 17:19:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ze rijden echt niet. Ik denk dat de reisplanners voor die week nog niet "bij" zijn, want andere werkzaamheden en de gevolgen daarvan zie ik ook nog niet staan. Verder hoop ik maar voor de betrokkenen dat mijn documentatie over die buitendienststelling niet compleet is. Zover ik kan zien, rijden er namelijk ten oosten van Amersfoort richting Twente helemaal geen intercity's die week: de 1500-en worden (uiteraard) opgeheven tussen Amersfoort en Deventer, en de 1600 en 1700 worden opgeheven tussen Amersfoort en Enschede - zonder vervanging dus. Nogmaals: zover ik kan overzien, ik laat mij graag corrigeren. EDIT: heb inmiddels het vervolg gevonden en gelukkig: er rijden wel intercity's in het oosten. Ze keren de hele week in Stroe. Laatst bewerkt door broek53 op 18-07-2008 20:02 |
18-07-2008 17:26:39 | ||
---|---|---|
Dre
|
Lees ik het overigens goed, rijdt de 140 los van de (69)1600? Waarbij de stops te Apd en Aml komen te vervallen? |
18-07-2008 17:50:36 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
De 14x rijdt die dagen apart en stopt niet in Almelo; Apeldoorn kan zowiezo niet, de trein gaat via Zwolle. En de planning voor week 33 toont nu voor maandag t/m vrijdag dezelfde regeling als het voorafgaande weekend; nl treinen Enschede - Stroe vv. Tsja, dat worden lange dagen voor mij %04% Laatst bewerkt door dvdhoven op 18-07-2008 17:51 Dick van den Hoven |
19-07-2008 21:57:27 | ||
---|---|---|
maurits
|
Volgens de DRGL hier op Somda stopt de 140 niet in oostelijke richting in Aml, wel in westelijke richting. Verder nog wat andere opvallende dingen: - De treinen in oostelijke richting staan van .06 tot .23 in Dv, dat zal aannemelijk langs spoor 2 gebeuren, die die week niet voor de 1500 gebruikt wordt. - In de westelijke richting moet de trein halteren in Dv van .45 tot .46, langs welk spoor wil met dat gaan doen Langs spoor 4 lijkt me erg krap tussen de 1600 en 3700 door, langs spoor 2 levert een conflicterende rijweg op met de binnenkomende 1700. Het enige wat ik me kan voorstellen is de 1700 binnennemen op spoor 2 en de 140 richting het westen op spoor 3, maar dan help je de cross-platform 3700-1700 vv om zeep. - De treinen in oostelijke richting komen om .49 door Aml, maar dat is hetzelfde moment dat de 7900 naar Hgl er ook uit moet, die zal dan een paar minuten later gaan rijden? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
19-07-2008 22:41:55 | ||
---|---|---|
Dre
|
Volgens Hafas stopt de IC143 i.i.g. wel in Aml: http://plannerint.b-rail.be/bin/traininfo.exe/nn/95433/101348/19866/21878/4095/ld=IA&L=b-rail&seqnr=4&ident=f7.055522.1216499788& Dat zou helemaal conflicteren met de 691637 die dan zal rijden. Dus het lijkt erop dat Hafas ernaast zit. @maurits: voor de 140 geldt het devies dat alles daar plaats voor moet maken, ga er dus maar vanuit dat het voor de 7900 op die momenten +5 wordt. Ach ja, dat creëert in Hgl weer de overstap Odz/Hglo -> Esd/Es. |
21-07-2008 08:03:43 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteKlopt QuoteLangs spoor 2; de 6917xx wordt gewijzigd naar .48 aankomst. Overigens is het compleet theoretisch. In de praktijk gaat dit meer kosten. Als je om .45 uitrijdt van spoor 4, dan krijg je het sein van spoor 2 op zijn vroegst pas .46 veilig en voordat de Int vertrokken is en zijn staart in de wissels ingetrokken heeft, is het .48, dan moet de 6917xx, die al ongeduldig in het park staat te trappelen, nog binnenkomen. Dit zijn de ervaringen van een oud-treindienstleider Deventer. QuoteKlopt, de 7900 wordt gewijzigd naar .52. Dick van den Hoven |
22-07-2008 13:31:35 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
Even los van de internationale treinen, wat gaat er zoal aan goederen via Zl worden vervoerd? Dit lijkt mij al wel logisch: * ERS * Volvotrein * Pon-trein(?) * Nodige ritjes die normaliter ook niet zijn aangekondigd. |
22-07-2008 14:24:41 | ||
---|---|---|
zugchef
|
ERS rijdt via Lochem, Ook staat er iig 1 Volvotrein via Lochem gepland (zie DRGL-blok), aannemelijk zal dat met de overige Volvotreinen ook wel gebeuren. Pontrein lijkt mij wel via Zwolle te rijden, aangezien die Amf als eindpunt heeft. |
22-07-2008 17:48:18 | ||
---|---|---|
Dre
|
Op zaterdag kan niet via Hgl-Zp gereden worden. Tot een uur of 9 's avonds is er nog een halfuursdienst in de 31200, waardoor de fysieke capaciteit ontbreekt. Op zaterdag zal het dan nog wel via Hgl-Aml-Dv-Zp gaan. Door de uursdienst op zondag ontstaat er inderdaad een pad voor goederentreinen, met kruising te Go en Lr. |
22-07-2008 17:55:40 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Volgens mij kruisen ze bij een half uursdienst in Laren-Almen en Goor. Dan blijven er nog 3 kruisingstations over: Lochem, Markelo en Delden. Dus met een beetje handigheid en schuiven, kun je er nog wel een trein tussen door vlechten. En dat is ook al meerdere malen vertoond. Ik herinner me dat nog niet zo lang geleden bij een versperring tussen Almelo en Hengelo er ook cargo's via Hengelo - Zutphen hebben gereden op een normale doordeweekse dag voor 21:00 uur. Laatst bewerkt door dvdhoven op 22-07-2008 17:57 Dick van den Hoven |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-07-2008 18:29:36 | ||
---|---|---|
Dre
|
De analyse capaciteitsverdeling Hgl-Zp meldt dat er geen plaats voor is (i.i.g. niet voor de 4625x) http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Prorail/Documenten/Capaciteitsanalyse%20baanvak%20Zutphen%20-%20Hengelo.pdf Mk valt weg als kruisingsmogelijkheid. Met 160 meter is dat voor de gemiddelde goederentrein te kort om te passeren. Of je moet de Syntus-trein aan de kant doen. Verdere inhaalmogelijkheden: Ddn = 500 meter Go = 630 meter (wordt tot 21.00 uur al gebruikt) Lc = 390 meter Lr = 510 meter (wordt tot 21.00 uur al gebruikt) |
22-07-2008 18:42:57 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Als één van de treinen te lang is, heb je geen probleem. Dan steekt zijn staart gewoon buiten. Zodra de tegentrein binnen is, trekt de lange jongen op en kan de tegentrein door, zodra de staart is ingetrokken. Kruisen van 2 te lange treinen is een probleem; dan heb je een deadlock. En Markelo is onlangs nog voor een cargo gebruikt. Staat een plaatje van in het recente Cargo Nieuws op RR. En ook kun je de dienstregeling zo ontwerpen dat de goederentrein door rijdt. Er is nergens voorgeschreven dat hij moet stilstaan. Laatst bewerkt door dvdhoven op 22-07-2008 19:28 Dick van den Hoven |
23-07-2008 07:22:53 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteZoals de stand van de planning nu is, gaan van ERS 42330 en 42331 via Zwolle, de Melniks via Zutphen met kopmaken op Dvge. De dag Volvo's, Bertschi's, Buna-treinen idem. De Pontrein gaat via Zwolle. Via Hengelo - Zutphen gaan de nacht Volvo's Maar dat is de planning zoals die er nu ligt. In ruim 2 weken kan nog het eea veranderen. Dick van den Hoven |