Stoomtreindagen simpelveld ZLSM 12 en 13 juli
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
01-07-2008 12:53:00
john2
john2
Op 12 en 13 juli 2008 heb je in Simpelveld bij de ZLSM de jaarlijkse stoomtreindagen. Hier bij zijn diverse gastlocs aanwezig. Deze gastlocs komen op eigen kracht naar Simpelveld. De SSN komt op 12 juli ook met een trein. Deze trein zal bij Somda bij de bijzondere diensregeling komen te staan. maar die ander locs weet ik niet of Somda die plaats. Als iemand hier de tijden van weet, dan zij of hij dat mij dan laten weten op dit forum. Dan hebben ander mensen hier ook wat aan. Ik heb al hier over E - mail contact gehad met de ZLSM. Ik kon enkele dagen voor het stoomweekend telefonisch contact met de ZLSM opnemen voor tijden. De ZLSM had nog geen aanschrijvingen gehad. Wat ze hier mee precies bedoelen weet ik niet. Ik denk de rijtijden. DE ZLSM mailde me nog dat de gastlocs over Valkenburg of over Kerkrade Centrum naar hun kunnen toekomen, dat wisten ze nog niet. Als iemand nou al weet of er van die gastlocs bij de heen en/of terugweg langs Nuth komen en hoe laat dan had ik die graag geweten. Groetjes John.
De discussie gaat eigenlijk een zijspoor op, een kant op waar ik hem niet voor bedoeld had. Ik wou alleen achter doorkomsten komen van bijzondere treinen te Nuth weten op 12 en 13 juli.
De DRGL van de SSN trein, voor zaterdag 12 juli 2008 staan inmiddels bij Nico Spilt op zijn website, onder de link agenda.

Laatst bewerkt door john2 op 15-07-2008 09:28
 

01-07-2008 12:54:45
nielske90
nielske90
Quote
john2: Deze trein zal bij Somda bij de bijzondere diensregeling komen te staan. maar die ander locs weet ik niet of Somda die plaats.
Ja, die worden gewoon in de drgl´s bekend gemaakt, als deze bekend zijn bij het beheer.

Laatst bewerkt door nielske90 op 01-07-2008 12:54
 

01-07-2008 12:56:39
gertjan
gertjan
We gaan niet vragen naar dienstregelingen ... Als wij ze weten staan ze, zo snel mogelijk*, op de site. Als wij ze niet weten, kunnen wij ze niet publiceren. Vragen naar dienstregelingen komt erg onbeschoft over op onze leveranciers.

*) Met uitzondering van Militair-vervoer, Koninklijke ritten met HKH, Kernafval transport.
 

01-07-2008 15:07:22
bloober
bloober
De dienstregeling van de Stoomtreindagen zelf is in ieder geval al wel beschikbaar:

http://www.zlsm.nl/downloads/stoomtreindagen2008.pdf


Groetjes, Bloober
 


01-07-2008 15:20:31
kevinevers
kevinevers
Quote
john2: Als iemand nou al weet of er van die gastlocs bij de heen en/of terugweg langs Nuth komen en hoe laat dan had ik die graag geweten. Groetjes John.


Ik zag dit op de website van Nico Spilt:

Zaterdag 12 juli 2008: SSN Limburg Expres
Vertrek rond 8 uur uit Rotterdam, via Breda, Tilburg (opstapplaats) en Eindhoven naar Kerkrade en ZLSM. Terugreis vertrek rond 18 uur, aankomst Rotterdam rond 22 uur. Zie www.stoomstichting.nl.
 

01-07-2008 15:30:51
gertjan
gertjan
Ja, maar daar kunnen wij geen DRGL van in elkaar toveren  

01-07-2008 18:38:24
seinhuis
seinhuis
Quote
gertjan: *) Met uitzondering van Militair-vervoer, Koninklijke ritten met HKH, Kernafval transport.
Dat jullie geen Kernafval transportten op zetten, vind ik begrijperlijk, maar waarom geen Militair-vervoer?

En wat bedoel je met HKH?
 

01-07-2008 18:44:19
jesse_z
jesse_z
HKH betekent dat iemand van de koninklijke familie zich in de trein bevindt. (HKH staat officieel voor Hare Koninklijke Hoogheid).

En militair-vervoer is ook altijd wat dubieus. Ik weet nog wel van die twee vliegtuigspotters in Griekenland die daar een aardige tijd in de cel hebben gezeten omdat ze een foto maakten van een militair vliegtuig. Dit zal wel te maken hebben met terrorisme etc.
 

01-07-2008 21:28:49
Timmetje
Timmetje
Welke loc van de VSM komt eigenlijk?  

01-07-2008 21:59:19
taigagaai
Moderator
taigagaai
Er is ook een algemeen topic om evenementen in te plaatsen. Zie https://www.somda.nl/www/forum/3358/ Op deze manier blijft het ook wat overzichtelijker, omdat niet voor ieder evenement een apart topic geopend hoeft te worden.  

01-07-2008 22:26:53
rolandrail
rolandrail
Quote
seinhuis: Dat jullie geen Kernafval transportten op zetten, vind ik begrijperlijk, maar waarom geen Militair-vervoer?
Omdat dat gevoelig ligt. De meeste mensen hier die drgl'n publiceren hier kunnen dat doen door hun werk of door een direct contact met dergelijk werk. Het publiceren zoals hier en o.a. op mijn site wordt gedoogd, het zijn immers bedrijfsgegevens en wet weten allemaal wat daar over in de regels staat van de werkgevers.
Het gedogen gebeurd zolang er geen gevoelige dienstregelingen worden gepubliceerd, ook in de download-tdr die ik maak blijven een aantal treinen onvermeld. Dat zijn stilzwijgende afspraken die ik heb en koester, het zorgt ervoor dat ik al jarenlang de download-tdr kan publiceren zonder gedonder te krijgen.
Dus, accepteer dat niet álle dienstregelingen beschikbaar zijn, het zorgt er voor dat heel veel wél beschikbaar is. Gaat iemand wél gevoelige zaken publiceren dan is het heel snel over met de beschikbare dienstregelingen.
 

03-07-2008 07:38:47
admin
Moderator
admin
Exact, dank voor je uitleg Roland!


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

11-07-2008 11:40:41
gizmo
gizmo
De vsm is met de 23 076, slaaprijtuig en 5 blokkendozen om 10.30 uur uit Dieren vertrokken.  

11-07-2008 11:49:51
john2
john2
Beste Gizmo. Harstikke bedank voor je informatie van John2. Moet ik alleen nog met het spoorboekje proberen uit te knobbelen wanneer deze in Zuid Limburg is. En nu maar hopen dat hij langs Nuth komt. Ik doe dit bericht extra hieronder zetten en niet boven aan bij mijn eerste bericht. Dan wordt dit misschien door jou eerder gelezen als ik het bij mijn eerste bericht bewerkt. Groetjes John2.

Laatst bewerkt door john2 op 11-07-2008 12:16
 

11-07-2008 11:54:36
djm008
djm008
Neemt de VSM dit jaar slechts met 1 stoomloc deel aan de stoomdagen? Normaal waren er meestal 2 VSM locs, 1 SSN loc en dan de SSN loc die een rit naar de Miljoenenlijn maakt.

Ik vermoed dat er dit jaar dan alleen de 23'er van de VSM is, de 1220, 1289 (beide ZLSM), en op de zondagmiddag dan even de 01 1075. Jammer dat er zo weinig gastlocs dit jaar op het evenement aanwezig zijn.
 

11-07-2008 13:14:24
Timmetje
Timmetje
Hoe laat is de VSM in Simpelveld ongeveer?  

11-07-2008 14:06:12
gertjan
gertjan
Zeg, we gaan toch niet naar tijden/dienstregelingen vragen hé  

11-07-2008 18:31:08
john2
john2
Als Somda op de tijd is met DRGL's plaatsen, als ze tenminste voorradig zijn, dan hoeft er ook niet om gevraagd te worden.  

11-07-2008 18:33:45
maxime
maxime
De beheerders van somda hebben naast somda ook nog een leven, lijkt me. Dus je kan het ze niet kwalijk nemen als ze eens geen tijd hebben. Dat hebben jij en ik voor tal van andere zaken ook niet altijd.

Wees blij met wat je hebt, zou ik zeggen;)
 

11-07-2008 20:11:30
gertjan
gertjan
Quote
john2: Als Somda op de tijd is met DRGL's plaatsen, als ze tenminste voorradig zijn, dan hoeft er ook niet om gevraagd te worden.
Als er een DRGL in mn postvak staat, is ie binnen 10 minuten online

Gertjan: Laten we nu maar weer terugkeren naar de stoomtreindagen, en het gezever over de DRGL's maar achterwegen laten.
 

13-07-2008 12:55:16
thom
thom
Misschien handig om nog even te weten dat Somda de dienstregelingen toegestuurd krijgt als iemand ervan in bezit is.

Het is dus niet zo dat Somda overal de dienstregelingen van heeft of krijgt, en zelf de keus maakt om die te publiceren.

Je kunt dus niemand hier iets kwalijk nemen dat een dienstregeling er niet staat, dan is die simpelweg gewoon niet bekend...
 

13-07-2008 13:20:47
groen47
groen47
Foto's gisteren gemaakt in Schin op Geul vind je op mijn Flickr pagina: http://www.flickr.com/photos/groen47/  

15-07-2008 17:26:33
djm008
djm008
Even een slotvraag; ik vond dat er dit jaar niet zoveel gastlocomotieven waren als bijvoorbeeld in 2006. Toen was er de rit met de SSN 01 op de zaterdag en de zondag van Rotterdam naar Limburg, waren er 2 VSM locs en 1 SSN loc. Was er een bepaalde reden voor om minder gastlocs te laten komen? Ik zou zelf als reden bijvoorbeeld aan het kostenplaatje denken...  

15-07-2008 17:49:02
jbt
jbt
(Stoom)ritten naar evenementen als deze zijn in twee categorien onder te verdelen: of de uitnodigende organisatie betaalt de rit (dat zou in dit geval de ZLSM zijn geweest) of de uitvoerende organisatie betaalt de rit (in dit geval bijvoorbeeld de SSN). Het laatste komt - met name in Duitsland, zoals laatst met Pinksteren bij het Dampflokfest in Bebra - het meeste voor. De uitvoerende organisatie moet dan haar trein 'vol' zien te krijgen om uit de kosten te komen. Pas als er voldoende dekking voor de kosten is, vindt de betreffende rit plaats. In 2006 heeft de ZLSM voor haar rekening en risico de 65 018 uit Rotterdam laten komen en heeft de SSN de rit op zaterdag met lok 01 1075 - net als dit jaar - voor haar eigen rekening en risico verzorgd.  

15-07-2008 18:34:32
thom
thom
En zowieso hoeft niet elk evenement elk jaar hetzelfde te zijn natuurlijk...

Vaak denk ik dat we maar tevreden moeten zijn met wat er allemaal wél geregeld word...
 

16-07-2008 02:17:05
djm008
djm008
Ik moet zeggen dat ik ook meer dan tevreden was. Ik ben wel blij met de uitleg van JBT.