Werkzaamheden Gn - Zl 21/22 juni
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
14-06-2008 10:55:48
woepje
woepje
Volgens NS.nl kun je per trein van Gn naar Hgv. Aldaar moet je overstappen op een bus die naar Zl rijdt. Maar de trein uit Lw rijdt wel gewoon Lw - Zl. Waarom moeten de reizigers uit Gn niet alleen het stukje Hgv-Mp met de bus en Mp-Zl met de trein doen? Ik meen me namelijk te herinneren dat men een paar maanden geleden (toen Hgv-Mp er ook uit lag) gewoon vanaf Mp weer met de trein verder kon. Nu weet ik niet of het 'Groningen deel' dan gewoon vanaf Mp begon of dat het Lw deel extra stopte in Mp.

Laatst bewerkt door woepje op 14-06-2008 10:56
 

14-06-2008 12:27:10
lucky
lucky
Ik wou met diezelfde dag ook naar ut en mij viel precies hetzelfde op...
Vermoedelijk is het niet bevallen en hebben ze er nu voor gekozen om een snelbus direct naar zl te doen en daar aansluiting bieden op een trein die een half uur later gaat.
Wat ook nog genaaid is, is dat ze de eerste trein gewoon uit de dienstregeling schrappen. Je kunt nu pas om 7.04 in plaats van 6.38 (Op za)

Daar heb ik een vraag gestuurd naar de ns klantenservice... maar je vraag wordt daar behandeld door mensen uit de eerste klas van de middelbare school... knippen en plakken en klaar zijn we. (Standaard antwoord over werkzaamheden)
 

14-06-2008 12:41:35
geertw
geertw
Helaas, toevallig ken ik een medewerkster van de klantenservice en die zit echt niet in de eerste klas van de middelbare school (uberhaupt niet op de middelbare school).

Over die werkzaamheden: je bent 30 of 40 minuten langer onderweg dan normaal, dat is redelijk normaal voor werkzaamheden...


http://www.ovinnederland.nl/
 

14-06-2008 12:42:26
lykele
lykele
Ik denk dat er in Mp minder perronsporen beschikbaar zijn, en de laatste keer dat de hele rits naar Lw doorreed waren in een aantal treinen de 10 bakken echt te weinig, en daar zullen ze wel veel klachten over gehad hebben. Dat lijkt mij een logische verklaring.
Het lijkt er overigens op dat de 10xxx wel stopt te Mp, gezien de reisplanner. Helaas ontbreken de treinnummers tegenwoordig in de reisplanner.
Wil je via Mp, dan kun je de stopbus pakken, en te Mp overstappen. Levert je volgens mij geen tijdwinst op, alleen in de spits misschien.
 


14-06-2008 12:48:27
broek53
broek53
De nummers in de reisplanner zijn er weer, overigens. Met de cursor boven "reisdetails ' blijven staan enhij popt up.  

14-06-2008 14:05:05
lykele
lykele
Bedankt voor de tip!
Net even gekeken, en inderdaad stoppen alle treinen (die ik bekene heb) Lw-Zl op Mp, behalve de 12570. Dus dan zal er wel een 570 Mp-Zl rijden.
Dus vermoedelijk is er niet altijd genoeg spoor te Mp beschikbaar om een trein Mp-Zl-Rtd/Shl te rijden, en doen ze vanwege de drukte de snelbus maar naar Zl laten rijden.
 

14-06-2008 23:53:29
j.jager
j.jager
Zo te zien op ns.nl staan de treinen te Hgv gepland op spoor 1, dit houd in dat er vanuit Gn de treinen ri Hgv vanaf Bl via het linkerspoor gaan rijden, en dat is al gauw 14 km.  

16-06-2008 12:00:29
jacokran
jacokran
21/6 is er ook een open dag op de luchtmachtbasis in Lw. Ik kan mij voorstellen dat de bussen naar Hgv dan vanaf Zl vertrekken, zodat reizigers ri gn niet in de trein naar lw zitten.