Werkzaamheden Gouda Goverwelle - Woerden 17&18 mei
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
12-05-2008 14:35:25
david_meye
david_meye
Volgens hier rijd er de 9800 serie in twee delen en wel Wd-Ut als 709800 en Gvc-Gd 9800 serie maar volgens de reisplanner rijd alleen de 8800 serie als stoptrein tussen Ut-Wd.  

12-05-2008 15:00:01
geertw
geertw
Zowel de 8800 als de 709800 rijden dan tussen Wd en Ut.
709820 Ut-Utt-Vtn-Wd, v 08.06
8822 Ut-Wd-Bdg-Apn-Ldl-Ledn, v 08.26
etc.

Tussen Gvc en Gdg rijden zowel 9800 als 19800 (met verder de normale tijden en treinnummers).


http://www.ovinnederland.nl/
 

12-05-2008 15:07:58
david_meye
david_meye
Maar de 8800 rijd ook al als stoptrein  

12-05-2008 15:15:01
geertw
geertw
Nou, en?


http://www.ovinnederland.nl/
 


12-05-2008 15:16:28
david_meye
david_meye
Is dat niet een beetje overdreven dan??  

12-05-2008 15:18:54
martw
martw
Ik heb het ook even nagekeken, en ik ben het met je eens: het is wat overdreven. Aan de andere kant: reizigers van/naar Vleuten en Utrecht Terwijde hebben het (qua aantal stoppende treinen) komend weekend lekker luxe!%02%

Martijn
 

12-05-2008 15:21:12
david_meye
david_meye
Ja dat is ook zo lekker af wisselt Vtn en Utt zo wel als V-IRM/Plan V.  

12-05-2008 16:38:52
stephan90
stephan90
Het klinkt wel luxe ja. Maar er rijden geen snelbussen Ut - Gd en alle reizigers vanuit Ut naar Gd, Rtd en Gvc zullen dus deze treinen gebruiken. Het is dus maar goed dat beiden treinen rijden. Dat de 8800 stopt op Utt en Vtn zal er mee te maken hebben dat reizen naar Gvc het snelst is via Ldn.  

12-05-2008 22:26:10
kwant_ban
kwant_ban
Quote
david_meye: Maar de 8800 rijd ook al als stoptrein
Dat is al jaren zo. Ik beb tot een jaar of vier geleden in Bodegraven gewoond. Onze trein reed naar Leiden en Utrecht en in beide richtingen was het een stoptrein. Ze hebben ook 'maar' enkel spoor daar. Sinds de nieuwe dienst slaat de trein wel Vleuten en Terweide over, maar dat wordt gedaan omdat 4x per uur voor een dorpie als Vleuten wel wat oversize was. Alleen was het vroeger andersom. De trein Leiden stopte toen WEL in Vleuten (Terweide was er nog niet) em de trein uit Gouda reed door. Maar nu hebben ze het dus omgekeerd. Alleen nu met de werkzaamheden en het busvervoer tussen Worden en Gouda stopt de 8800 weer gewoon in Vleuten en nu Tetweide er is, ook in Terweide. En vanaf 2009 stopt de 8800 ook weer gewoon in Terweide in Vleuten. Dan is het geen oversize meer, als alle nieuwe huizen daar bewoond zullen zijn.
 

12-05-2008 22:45:53
dumpy_dump
dumpy_dump
Dan weet jij meer dan ik. Volgens mij gaat de 8800 niet stoppen op Vleuten en Terwijde. Er zijn wel plannen voor een extra stoptrein Utrecht - Woerden, maar die komt pas als de viersporigheid klaar is.  

12-05-2008 22:58:48
kwant_ban
kwant_ban
Waarom zou de 8800 daar niet moeten stoppen. Ik vindt het maar raar dat sommige stations niet worden aangedaan. Dan is het een sneltrein, maar die treinsoort bestaat niet meer. Maar dat is niet alleen met de 8800 zo. De trein Tiel - Arnhem v.v. stopt niet op de sprinterhalte "Arnhem Zuid" en de stoptrein Tiel-Utrecht Centraal stopt overdag niet in Utrecht Lunetten. En de laatste trein Amersfoort-Harderwijk-Zwolle stopt niet in Amersfoort Schothorst, Amersfoort Valhordt, Ermelo, Nunspeet, 't Harde en Wezep. Dat is die trein die rijdt terwijl het al nacht is. Het is geen officiele nachttrein twouwens. Vroeger sloegen bepaalde stoptreinen van Arriva ook stations over (Grijpskerk, Sauwerd, Kropswolde, Sappemeer Oost) maar dat bebeurt nu niet meer. Dat stations overslaan maakt het maar onoverzichtelijk. Dus laat NS (en Syntus) het voorbeeld van Arriva opvolgen. De 8800 moet dus gewoon stoppen in Vleuten en Terwijde. Eventuel kun je de 9800 inkorten tot Woerden als het oversize is.  

12-05-2008 23:35:02
noof
noof
Als jij de 9800 inkort tot Woerden, hoe wil je dan buiten de spits (dan rijdt de 19800 immers) van Woerden naar Den Haag op tussengelegen stations stoppen? En op Gouda Goverwelle - Woerden dus rijden zonder stoptrein?

(sorry als ik je nu verkeerd begrijp of iets dergelijks, zonnesteek.)
 

13-05-2008 10:05:26
dumpy_dump
dumpy_dump
Arriva slaat nog steeds keurig Sauwerd over met de stoptrein naar Roodeschool (al is dat een tijdje anders geweest). De 8800 is geen stoptrein maar men noemt het een Intercity, ik zie het probleem niet in het overslaan van Terwijde en Vleuten door die treinserie. De stoptrein Tiel - Utrecht gaat volgens de huidige plannen komend jaar ook stoppen op Lunetten. Dat Arnhem Zuid niet logisch is, zijn we verder wel eens.

Maar ondertussen ben ik nog steeds nieuwsgierig naar jouw bron van het weer in Terwijde en Vleuten gaan stoppen van de 8800...
 

13-05-2008 14:52:31
martw
martw
Laat ik het nog eens nuanceren: de 8800 is een Intercity, die alleen maar op alle tussengelegen stations stopt tussen Woerden en Leiden, omdat deze trein daar de enige trein is. Als er tussen Woerden en Leiden dubbelspoor had gelegen, had men daar waarschijnlijk een stoptrein Utrecht - Leiden gehad en een sneltrein/Intercity, stopt onderweg bijvoorbeeld alleen in Alphen a/d Rijn en Woerden. Maar omdat er tussen Woerden en Leiden (grotendeels) enkelspoor ligt, heeft men gekozen voor een "Intercity", welke toevallig overal stopt tussen Woerden en Leiden.
En over die extra stoptreinen Woerden - Utrecht v.v.: zoals hierboven al vermeld, deze komen pas als de viersporigheid voltooid is en zullen onderdeel uit gaan maken van RandstadSpoor en dus doorrijden naar Houten Castellum en (dit weet ik niet zeker) naar Tiel. Aan de Woerdense kant zullen deze keren bij Woerden Molenvliet.
Maar zullen we nu weer teruggaan naar het onderwerp, werkzaamheden tussen Gouda Goverwelle en Woerden komend weekend?

Martijn

Laatst bewerkt door martw op 13-05-2008 14:58
 

13-05-2008 17:37:56
rudolfph
rudolfph
Een IC én een stoptrein Ut-Ledn is onzin, zoveel reizigers heb je daar niet. Bovendien heeft het baanvak wel voldoende capaciteit, kijk maar naar de treinen Gd-Apn-Ledn. De reden dat de 8800 opgewaardeerd is, is dat NS graag vanaf Ut naar alle bestemmingen IC's wilde rijden. Niks anders dan een marketingtruuc met zeer gering resultaat.  

13-05-2008 17:45:03
broek53
broek53
Uitleg van een hoog boosaardig gehalte. Waarom denkt vrijwel iedereen toch altijd en eeuwig in het negatieve over alles wat NS doet en niet doet? Alles heeft een bijbedoeling, overal liegen ze over, alles is een truc kennelijk. Ik word er beroerd van (van die communis opinio dan).  

13-05-2008 17:47:05
martw
martw
@rudolfph: je leest mijn bericht niet goed. Ik zei: als er dubbelspoor had gelegen, was er de mogelijkheid voor een IC én een stoptrein Ut-Ledn. Aangezien er enkelspoor ligt, is die er niet.
Ik heb niet gezegd dat ik én een IC én een stoptrein wilde; ik lees uit jouw bericht namelijk dat ik dat gesuggereerd zou hebben. Als ik het mis heb, moet je het maar zeggen...

Martijn
 

13-05-2008 17:51:17
WesselE
WesselE
Quote
En over die extra stoptreinen Woerden - Utrecht v.v.: zoals hierboven al vermeld, deze komen pas als de viersporigheid voltooid is en zullen onderdeel uit gaan maken van RandstadSpoor en dus doorrijden naar Houten Castellum en (dit weet ik niet zeker) naar Tiel. Aan de Woerdense kant zullen deze keren bij Woerden Molenvliet.


Tiel is dan net zo goed deel van RandstadSpoor, dus die treinen zullen waarschijnlijk inderdaad doorrijden naar Tiel.


'Okeh'
 

13-05-2008 17:59:12
rudolfph
rudolfph
@Martw: je hebt inderdaad niet gesuggereerd dat je een stopper en IC wilt, maar wat ik vooral bedoelde is dat het baanvak wel voldoende capaciteit heeft.

@Broek53: Over het algemeen weet ik mezelf redelijk in te houden over NS (toch?), maar het irriteert me dat het begrip IC's zo aan inflatie blootgesteld is. NS gebruikt IC als een marketingmiddel, terwijl het dat, zeker in een serie als de 8800, niet is. Het zou een stuk overzichtelijker zijn als er nog een drie-treinen-systeem bestond en de 8800 als sneltrein zou rijden.
 

13-05-2008 19:36:54
goverwelle
goverwelle
Weet iemand waar er precies wordt gewerkt ? Gdg, Odw, Wd ?  

13-05-2008 19:38:35
martw
martw
Papekop, dat ligt tussen Wd en Odw.

Martijn
 

13-05-2008 20:27:09
broek53
broek53
Quote
rudolfph: @Broek53: Over het algemeen weet ik mezelf redelijk in te houden over NS (toch?), maar het irriteert me dat het begrip IC's zo aan inflatie blootgesteld is. NS gebruikt IC als een marketingmiddel, terwijl het dat, zeker in een serie als de 8800, niet is. Het zou een stuk overzichtelijker zijn als er nog een drie-treinen-systeem bestond en de 8800 als sneltrein zou rijden.
Dat laatste is allemaal waar, dat NS zich heeft laten verleiden tot een vreemde soort systeemdwang zonder het systeem als zodanig in te voeren, ook. Dat NS het begrip IC gebruikt als markeringmiddel is pertinente onzin. Maar goed, daar heb je het al: iemand slingert een verder nergens op gestoelde beschuldiging de wereld in en vervolgens moet je gaan betogen dat het niet waar is. Daar ben ik nu voor het laatst ingestonken en reken maar dat ik dat niet meer doe. Scheelt ook weer in de mailflow en bovendien kan iedereen dan zwelgen in zijn vermeende gelijk ten aanzien van die verdorven NS. Alleen maar winnaars ! ()
 

13-05-2008 20:49:56
treinfan
treinfan
@broek53, volgens mij bedoel je dat de NS het begrip IC niet gebruikt als marketingsmiddel.
Een markeringsmiddel is het wel, het is handig om er treinen mee te kunnen onderscheiden die op alle stations stoppen en trein die dat niet doen
 

13-05-2008 21:33:47
broek53
broek53
Ja hoor, whatever.  

13-05-2008 21:46:35
mark
mark
Mark: Heren, graag weer terug naar de werkzaamheden! Praten over andere zaken mag in een nieuw onderwerp!  

14-05-2008 09:52:10
elizabeth
elizabeth
Gaan ze nu het dak leggen van de tunnel in Papenkop? Want ik geloof dat ze er alleen maar naast aan graven zijn geweest. Zal het straks zien, moet toch naar Gd en dan kom ik er langs. En doen ze dan meteen wat aan het bruggetje wat meer naar Gdg toe gezien vanaf Wd?


jaapfan.
 

14-05-2008 19:40:54
mren
mren
Hier staat wat ze gaan doen: http://www.prorail.nl/ProRail/Pers/Persberichten/Actueel/Regionaal/ProRail+nadert+mijlpaal+in+bouw+onderdoorgang+Papekopperdijk.htm  

14-05-2008 20:03:13
gertjan
gertjan
Dat bruggetje heeft al ruim 3 jaar een snelheidsbeperking 13/8 dus lijkt mij weleens tijd worden ...


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

14-05-2008 22:05:42
elizabeth
elizabeth
Toch staat er voor gewone reizigerstreinen 13 maar vanmorgen remde de mcn van de sprinter naar Rtd er toch voor. Of het moet vanwegen een afwijkend seinbeeld zijn geweest bij Odw? Dat heb ik niet bekenen. Maar er lagen er voor en er na wel sluven naast aan de kant van Odw. Dus ik vermoed dat ze er tzt toch wat aan gaan doen.


jaapfan.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


14-05-2008 22:15:02
goverwelle
goverwelle
Gertjan, dat is tussen Gdg en Odw en daarvoor moesten personentreinen terug naar 100 en goederen terug naar 40 km/h (werd niet veel opgevolgd). Dit weekend word het dak van de tunnel die tussen Wd en Odw ligt geplaatst.  

14-05-2008 22:44:50
gertjan
gertjan
Hmm, das raar, want ik heb het al 3 jaar lang vanuit een aantal cabine's mogen bekijken, en er stond toen echt 13/8 (zie ook signatuur). Het kan zijn dat het nu aangepast is, maar ben der ook al een paar weekjes niet meer geweest. (zal over een paar weken wel weer zover zijn)
Kan ook zijn dat het ander bruggetje is, want het stikt daar van de duikers ...

Laatst bewerkt door gertjan op 14-05-2008 22:46


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

15-05-2008 10:21:57
daan-ns
daan-ns
Die snelheidsbeperking wordt vrijwel niet opgevolgd.


Groetjes Daan
 

15-05-2008 10:22:45
david_meye
david_meye
Klopt ze gaan gewoon met hun normale snelheid er overheen.  

15-05-2008 10:37:57
broek53
broek53
Ik hoop dat jullie bedoelen dat reizigerstreinen niet hoeven af te remmen omdat de beperking alleen voor goederentreinen is (60 km/h). TSB's niet opvolgen is niet aan de orde, c.q. een doodzonde.  

15-05-2008 13:30:14
gertjan
gertjan
De TSB is niet van kracht voor reizigerstreinen, omdat die een TSB 13 krijgen, terwijl de baanvaksnelheid al 130 km/h is. Nogal raar dat ze dan niet hoeven te remmen


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

15-05-2008 18:56:26
Somda
Somda
Quote
daan-ns: Die snelheidsbeperking wordt vrijwel niet opgevolgd.

Zozo,jij durft.%07%
 

15-05-2008 18:58:20
Somda
Somda
Quote
david_meye: Klopt ze gaan gewoon met hun normale snelheid er overheen.

Mja als er in de TSB staat dat er gewon 130 gereden mag worden,dan doe je dat ook.
En voor de rest vindt ik het net als bij Daan-ns een gedurfde uitspraak.%07%
 

15-05-2008 19:41:25
daan-ns
daan-ns
Zo ervaar ik het tenminste.
Maar bij deze m'n excuses als ik er mensen mee kwets of er mensen mee beledig.


Groetjes Daan
 

16-05-2008 11:06:39
martw
martw
Werk spoortunnel schouwspel
Door BERT VAN DEN HOOGEN

PAPEKOP - Wie ook zo van werken houdt, maar dan om naar te kijken, kan dit weekend urenlang lui genieten bij het spoor in Papekop.
Zaterdag wordt het betonnen tunneldek op zijn plek geschoven. Prorail verwacht dat het spektakel zo veel bekijks trekt, dat er een heuse tribune voor 96 mensen voor wordt gebouwd. Ook aan catering is gedacht.
De tribune komt aan de zuidkant van het spoor en is zaterdag van 12.00 ’s middags tot 1.00 uur ’s nachts voor iedereen toegankelijk. Volgens Woordvoerder Lidwien de Pater is vanaf de tribune goed zicht op de grote bouwplaats.
,,Ze zien dan een grote bouwplaats met hele grote machines waar heel veel mensen aan het werk zijn. Het plaatsen van het tunneldek gaat gepaard met ‘het geweld van mankracht en machinerie’. Te zien is het weghalen van het spoor en de bovenleiding, het graven en het uiteindelijk ingraven van het tunneldek,’’ aldus De Pater.
Kijkers komen niets tekort, want de catering wordt op kosten van Prorail verzorgd door het naastgelegen restaurant De Dijketelg.
De mogelijkheid om als buitenstaander het imposante werk te kunnen aanschouwen is volgens De Pater uniek. Ze verwacht dan ook veel publiek. ,,We wilden het al eens een keer doen in Haarlem, maar daar was geen ruimte. Toen hebben we een paar webcams geplaatst, waardoor op onze website het werk was te volgen. Dat heeft veel hits opgeleverd. Nu is er wel ruimte.’’

Bron: AD Groene Hart, 16 mei 2008.

Zo te zien verwacht ProRail nog wel wat mensen! Het is alleen jammer dat het zo regent, anders zou ik misschien ook nog wel even gaan kijken.%04%

Martijn
 

16-05-2008 11:24:14
daniel_ddr
daniel_ddr
Zo uniek is't nu ook weer niet... toen het tunneldek werd ingeschoven bij de Laan der VN in Ddr had men ook al een tribune neergezet.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

17-05-2008 02:57:13
mren
mren
Zo ook bij het inschuifkarwei over de A2 bij Den Bosch vorig jaar.  

17-05-2008 09:14:18
goverwelle
goverwelle
Hmmm, géén goederentreinen vandaag dus aanwezig. %04%  

17-05-2008 11:26:09
mat64
mat64
zullen wel via Breda den bosch gaan  

17-05-2008 17:47:41
stefanuzz
stefanuzz
Ik had eigenlijk een spotmiddagje bij Zevenaar in gedachte. Is het verstandiger om er nu voor te kiezen om bij Venlo e.o. te gaan spotten? Neem aan dat het grootste gedeelte dan daar langs wordt gestuurd...  

17-05-2008 17:57:53
nielske90
nielske90
Ik zou op het traject Dordrecht-Tilburg gaan staan.

De CARGO's over Venlo blijven via Venlo rijden, de CARGO's over Arnhem gaan nu via Breda en Den Bosch naar Emmerich...Tussen Dordrecht en Tilburg heb je dus een dubbele hoeveelheid.
 

17-05-2008 18:37:37
dvdhoven
dvdhoven
En die van/voor Bentheim, voor zover aanwezig, gaan meest via Lunetten en het Museum of Utrecht.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 17-05-2008 18:38


Dick van den Hoven
 

18-05-2008 13:55:29
ijsm
ijsm
Quote
goverwelle: Gertjan, dat is tussen Gdg en Odw en daarvoor moesten personentreinen terug naar 100 en goederen terug naar 40 km/h (werd niet veel opgevolgd).
40 km/h? Maak er maar 60 km/h van. Ik heb trouwens nog nooit het idee gehad dat goederentreinen gewoon met 90 km/h over dat bruggetje gaan, maar jij zult wel de hele dag langs het spoor zitten en dat weten.
 

18-05-2008 14:40:25
goverwelle
goverwelle
Ik heb zelf een keer op dat traject meegerden met een RD trein. Ik dacht dat wij toen der tijd terug moesten naar 40 volgens de TSB. Echter wordt er weinig op gelet. Ik ken één mcn bij R4C en die houd zich er wel aan %08%...  

18-05-2008 14:45:17
robbertc
robbertc
Zullen we er maar gewoon van uit gaan dat de TSB's opgevolgd worden  

18-05-2008 14:56:12
ijsm
ijsm
Uiterst professionele actie van die machinist om je niet aan de regels te houden als je gasten bij je hebt. Daarnaast riskeert 'ie heel wat door die TSB daar niet op te volgen (hij zit er niet voor niets in hè...).