27-04-2008 21:01:54 | ||
---|---|---|
treinfan
|
gevonden via http://www.opeenshadikhetforum.nl/ %01% http://nvbs.com/Excursies/Aankondigingen/20080501_SHM.htm Quote |
29-04-2008 18:41:02 | ||
---|---|---|
mren
|
Voor de oplettende lezertjes: een banner hiervoor heeft ook op Somda gedraaid %05% |
29-04-2008 20:00:03 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Had het al gelezen idd. Ben benieuwd! Ik sta donderdag idg wel in Hwd!! En terug wsl bij Weidevenne Laatst bewerkt door nsr1855 op 29-04-2008 20:00 |
29-04-2008 20:01:28 | ||
---|---|---|
fermon
|
Weet iemand om hoe laat en van welk spoor de excursietrein vertrekt 's morgens in Amersfoort? Dan weet ik waar ik moet wezen. |
29-04-2008 20:45:44 | ||
---|---|---|
treinfan
|
als je goed leest, zie je dat deze rond 9 uur vertrekt van Amf, mij lijkt dan 9:01 een logische preciese tijd en het zal dan wel spoor 4 of spoor 5b worden |
29-04-2008 22:37:40 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Wie gaan er van de somda'ders met deze trein mee? |
29-04-2008 22:39:14 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
ik sta in Hoorn de zooi optewachten mischien nog tijd voor een leuke line-up aldaar |
29-04-2008 23:16:37 | ||
---|---|---|
bart
|
Weet iemand of er nu ook daadwerkelijk weer een 2200 voor de trein komt vanaf Alkmaar? Dat zou wel erg stoer zijn, ook al is het niet echt meer nodig. %02% Op het stoomfestival in Medemblik van 23 t/m 25 mei zullen (onder voorbehoud) ook een aantal leuke gasten aanwezig zijn, onder andere de MBS 451, een NS 2400 (zal wel de VSM 2459 of 2530 zijn) en een Stadler GTW van Veolia. Bart |
29-04-2008 23:19:15 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Deze trein rijd toch van Amsterdam rechtstreeks naar Hoorn (dus niet via Alkmaar)? |
29-04-2008 23:21:29 | ||
---|---|---|
bart
|
Wat ik begrepen heb is het net als toen: heen via Alkmaar, terug via Purmerend. |
29-04-2008 23:28:41 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Dus ik kan de hele planning weer omzetten. Aan de andere kant: Ik heb wel iets te doen |
29-04-2008 23:32:09 | ||
---|---|---|
brugger
|
ik ga mee en we gaan vanamf naar asd, per blokkendoos(?)en van asd naar alkmaar met motorpost, dan naar hoorn met 2200 als ik het goed onthouden heb. |
30-04-2008 12:30:07 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Ik ga ook mee, vanaf Amf. Terugweg waarschijnlijk tot Asd omdat het voor mij anders een uur later thuis zijn is. Hangt een beetje af van hoe hout mijn kont geworden is |
30-04-2008 13:33:30 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Waarschijnlijk niet, aangezien er op dit moment geen 2200'en met hoofdlijn toelating zijn en de 302200'en i.v.m. die camera's geen rijtuigen mogen slepen. Shqiperise-lopers? |
30-04-2008 13:59:57 | ||
---|---|---|
mdj
|
VSM 2203/2207/2233 (ex-2208) hebben bij mijn weten gewoon ATB. Ook in het verleden heeft de 2233 op de hoofdlijn gereden met rijtuigen. (Zie Sneek 2005, Alkmaar 2005) Laatst bewerkt door mdj op 30-04-2008 14:01 |
30-04-2008 14:04:11 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik weet zo niet of al die VSM loks ATB hebben, dat betwijfel ik eigenlijk. Zowieso is de ATB plicht nog niet ingevoerd dus is het geen belemmering. |
30-04-2008 14:13:37 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Als het goed is, moeten de 2203 en 2207 nog ATB hebben. Maar ik heb begrepen dat deze locs uit de keuring zijn. Hoe zit het eigenlijk met de 2225. Is deze al toe gelaten of nog niet? |
30-04-2008 15:58:57 | ||
---|---|---|
1855
|
De 2225 is nog niet toegelaten, maar dat moet dit jaar wel gaan gebeuren. De VSM-2200'en hebben geen ATB. |
30-04-2008 19:39:45 | ||
---|---|---|
brugger
|
en de 2278 |
30-04-2008 19:47:36 | ||
---|---|---|
knuffie_nl
|
Niet toegelaten. |
30-04-2008 20:47:11 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Is er dan niemand die even de contactpersoon uit wil hangen!? Ik sta even voorbij station Hwd.%08% |
30-04-2008 21:21:31 | ||
---|---|---|
spoorloos
|
Langs de lijn foto's maken is natuurlijk prima, beter is echter zich aan te melden voor deelname aan dergelijke ritten, danwel lid te worden van de NVBS opdat dit in de toekomst ook mogelijk blijft. Ik hoop dat alle deelnemers een gedenkwaardige rit zullen meemaken. groet van de voorzitter Hoofdbestuur NVBS.%02% Laatst bewerkt door spoorloos op 30-04-2008 21:22 |
30-04-2008 21:47:04 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Ik ben al lid van de NVBS. Maar ik ben niet in de gelegenheid om mee te kunnen. Er zijn wat andere zaken van belang. Het zou inderdaad leuk zijn om dit in de toekomst met andere bijzondere ritten uit te voeren! |
01-05-2008 17:24:41 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Ik dacht dat de VSM de 2203 en 2207 juist hadden overgenomen omdat het ATB locs zouden zijn. Maar ik heb er verder geen verstand van. |
01-05-2008 22:31:21 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Het was dus inderdaad geen 2200 maar de 2530 van de VSM Shqiperise-lopers? |
02-05-2008 17:28:35 | ||
---|---|---|
louis
|
Ik ben met de rit meegeweest, voor degenen die er niet bij konden zijn een samenvatting. Iets voor 9:00 uur kwam de 2530 met 3 blokkendozen aan in Amf. Wegens technische redenen (welke werd niet gezegd maar het zal wel met ATB en toelating te maken hebben, zoals hierboven al is genoemd) kon de geplande 2200 niet mee doen. De 2530 was een goede vervanger. In Amf werd de mP Jules (ex NS/PTT 3032)voor de trein geplaatst die voor de tractie zorgde. De dieselmotor van de 2530 bleef overgens wel lopen. Persoonlijk had ik liever de roodbruine 3031 gezien maar ik heb geen idee of die wel rijvaardig is. Als trein 38000 met stops in Ndb en Asd werd via Hlm en Utg naar Amr gereden waar de Jules achteraan werd gehangen en de 2530 de trein verder naar Hn trok. In Hn werden Jules en de 2530 afgekoppeld en de SHM18(V) en de SHM30(A) voor de trein geplaatst en zo werd naar Mbk gereden. In Hn had een aantal figuranten van SHM zich bij ons gezelschap gevoegd. Ze waren gekleed in historische kleding van ik denk rond 1920/30, en met bijbehorende historische bagage (koffers, tasjes enz). Iemand had zelfs een veldwachtersuniform aangetokken. Verder waren er onderweg op de stationnetjes nog allelei historische attributen uitgestald, handkarren, kruiwagentjes, rieten manden met flessen, tonnetjes enzovoort om het sfeertje van vroeger weer voor even op te roepen. In Mbk werd de trein gesplitst. De SHM18 vertrok eerst met een koppelwagen en een blokkendoos terug naar Hn. Een klein half uurtje later vertrok de SHM30 met beide andere blokkendozen naar Hn. In Wn werd de SHM18 door de SHM30 gepasseerd. Terug in Hn werd de 2530 voor de trein geplaatst en de Jules achteraan gehangen, zo werd als trein 38001 aan de terugreis begonnen. Via Pmr en een stop in Asd werd weer via Hvs naar Amf gereden waar we rond 19:15 uur aangekwamen. Een reisje van zo'n 10 uur dus. In Amf werd Jules afgekoppeld en ging zijn eigen weg. De 2530 vetrok rond 19:30 met de 3 blokkendozen richting Apd. Met dank aan al degenen van de NVBS, de VSM, de HSM en ongetwijfeld nog andere personen en instanties die deze bijzondere rit toch maar weer voor elkaar gekregen hebben. |
02-05-2008 22:41:27 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteDe reden dat deze trein via Haarlem reed was een seinstoring (volgens een spotter op Asd kwam dat door een stroomstoring), waardoor er minder/geen treinen reden tussen Zaandam en Alkmaar. Ik heb foto's gemaakt op Amsterdam, Hoorn, Medenblik, net voor station Hoorn, en weer Amsterdam.%08% Foto's en een ''vergoeding'' voor de NVBS komen zo snel mogerlijk aan. |
02-05-2008 23:09:02 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Het had niets te maken met ATB/toelating! De 2530 heeft immers ook geen ATB. Waarschijnlijker is dat de bruine VSM 2200'en uit hun revisietermijn zijn en moet er eerst onderhoud plaats vinden. |
02-05-2008 23:17:36 | ||
---|---|---|
brugger
|
2530 heeft wel atb want tijdens de zlsm dieseldagen was de 2530 de einigste museum loc die de hoofd baan op mocht eventueel heb ik nog de foto's van de rit. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-05-2008 23:59:31 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote In Krommenie reden de treinen heel langzaam en gingen de spoorbomen niet meer open. Shqiperise-lopers? |
03-05-2008 20:45:58 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote De 2530 heeft geen ATB. Ik ben in Hoorn nog op de 2530 geweest en heb foto's gemaakt. Geen ATB te bekennen en de machinist bevestigde ook dat de 2530 nog geen ATB heeft. De 24/2500 heeft bij NS ook nooit ATB gehad. |
03-05-2008 21:27:07 | ||
---|---|---|
train85
|
Iemand al foto's van deze rit, ben zeer benieuwd hoe die trein eruit zag? |
03-05-2008 21:29:58 | ||
---|---|---|
treinfan
|
ja, http://treinfan.waarisdetrein.nl/ |
03-05-2008 23:35:33 | ||
---|---|---|
fermon
|
Hier nog meer foto's: http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_1602pb.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_1618pb.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_1652pb.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_1658pb.jpg |
04-05-2008 01:39:48 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Dat de 2530 toen de enigste was die de hoofdbaan op mocht lag aan het feit dat de Esslingen, 2278 en 2225 niet toegelaten waren op het hoofnet. Zo'n toelating is héél iets anders dan ATB. |
04-05-2008 13:32:01 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Mijn foto's zijn te zien op http://www.treinpunt.nl/site/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=2037.0 (grote foto's) en op http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=211313#211313 (kleine foto's, aanklikken op de foto voor vergroting) |
04-05-2008 15:48:39 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Ik liep gelukkig niet in de weg he%08% |
05-05-2008 11:42:26 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Een paar kleine opmerkingen: - er was geen noemenswaardige vertraging in Hoorn, dus het gekoppeld rijden van Hoorn naar Medemblik was daar geen gevolg van. Volgens onze dienstregeling was dit zo gepland. - De remwagen is geen remwagen maar een koppelwagen. De 18 heeft alleen een middenbuffer en kan dus niet koppelen met een blokkendoos. Daarom moest die koppelwagen mee en daarom kwam hij aan de achterkant van de trein. De "interessante" koppelmanoevre kwam omdat de koppelwagen op het naastliggend spoor stond en wij de mP nog achter ons hadden staan. - Die onbekende tram is waarschijnlijk de tussenslag (tram 103/104) naar Wognum. We stonden in Wognum namelijk met 3 trams, en de twee NVBS trams moesten elkaar inhalen. Ik heb mijn foto's inmiddels ook online: http://maasluip.xs4all.nl/trein/gallery/D20080501 Laatst bewerkt door mdeen op 06-05-2008 20:48 |