24-04-2008 19:47:14
ruysdael
ruysdael
Op de website van NS staat het volgende erover vermeld:

Quote

NS rijdt op 30 april een aangepaste dienstregeling rond Amsterdam. Daardoor kunt u te maken krijgen met een extra overstap op bijvoorbeeld Amsterdam Amstel of Amsterdam Centraal. Ook rijden er minder treinen tussen Amersfoort en Schiphol.
Weer een NO die naar Asd gaat i.p.v. Shl?

Quote
Extra treinen
De stoptreinen tussen Den Haag Centraal en Haarlem rijden extra van en naar Amsterdam Centraal. Hierdoor onstaat er een extra verbinding tussen Amsterdam, Leiden en Den Haag. 's Avonds rijden er extra Intercity's naar Alkmaar en Lelystad Centrum.


Wat moet ik verstaan onder die extra Intercity's? 800 die 's avonds blijft rijden naar Alkmaar?

Laatst bewerkt door ruysdael op 24-04-2008 19:48
 

24-04-2008 19:49:29
martijn
martijn
Jep, NO rijdt weer ouderwets naar Amsterdam Centraal! Ze verzinnen ook elk jaar weer wat nieuws

Laatst bewerkt door martijn op 24-04-2008 19:50
 

24-04-2008 19:54:28
rogier
rogier
Is er enig idee waar het DDM-1 die dag te vinden zal zijn?  

24-04-2008 21:38:25
sander14
sander14
Nou, de DDM-1 denk ik rijdt gewoon waar het altijd rijdt, dus hoogst waarschijnlijk een paar stammen in de 2200.  


24-04-2008 21:45:53
dannytrein
dannytrein
op station Vb hingen er veel briefjes dat er nacht treinen rijden die nacht voor mensen die willen feesten in denhaag verder heb ik er niet zoveel op gelet  

24-04-2008 21:49:05
david_meye
david_meye
Klopt die hingen ook op Wd over extra stoptreinen tussen Ut en Gvc.  

24-04-2008 23:34:23
willy84
willy84
Als ik het goed zie zijn het gewoon weer de standaard maatregelen die ieder jaar genomen worden.
GVB heeft dit jaar wel weer de trams enigzins aangepast na een aantal jaren.
 

25-04-2008 14:32:19
superboer
superboer
Syntus rijdt tussen Zevenaar en Winterswijk, Winterswijk en Zutphen en Zutphen en Oldenzaal als op Zaterdag. Tussen Zevenaar en Arnhem en Arnhem en Tiel rijden extra treinen zodat er tussen Zevenaar en Arnhem elk kwartier, en tussen Arnhem Tiel elk half uur een trein rijdt%02%


Garantie tot aan de voordeur.
 

25-04-2008 15:20:22
seinhuis
seinhuis
Verder rijden Int. treinen van/tot Amersfoort (140), Schiphol (thalys, Benelux) of Utrecht (ICE, CNL).  

25-04-2008 15:20:30
spiketrain
Moderator
spiketrain
Quote
rogier: Is er enig idee waar het DDM-1 die dag te vinden zal zijn?
Zullen we dat, indien mogelijk, de avond ervoor of die ochtend uitzoeken?


Groet, Spiketrain
 

25-04-2008 15:24:40
htmtram
htmtram
extra nacht stoptreinen tussen den haag centraal en utrecht centraal.  

25-04-2008 19:19:53
dvdhoven
dvdhoven
Quote
seinhuis: Verder rijden Int. treinen van/tot Amersfoort (140)
Waarbij de 140 in de richting Duitsland een kwartier eerder rijdt en niet stopt in Apd en Aml en vanuit de richting Duitsland een kwartier later rijdt en weer niet stopt in Aml en Apd. In het pad van de 140 rijden Intercity's van/naar Amsterdam.


Dick van den Hoven
 

25-04-2008 19:49:38
dumpy_dump
dumpy_dump
DDM wordt volgens plan ingezet in de 4600 en de 5800 (die Amf-Asd rijdt).  

25-04-2008 20:33:14
rogier
rogier
Thank you very much for your assistance in this matter %02%.  

25-04-2008 20:59:16
treinfan
treinfan
YesYesYesYesYes%02% (naast loc-fan ben ik ook DDM-1-fan)
Vorig jaar zat er ook DDM-1 in de 5800 op koninginnedag, alleen reden toen de 700, 1600 en 1500 niet tussen amf en asd/shl

Laatst bewerkt door treinfan op 25-04-2008 21:00
 

25-04-2008 22:59:34
JcJay
JcJay
De 6300 wordt in ieder geval wederom na Haarlem doorgetrokken tot Amsterdam Centraal (en begint in Amsterdam C. ipv. Haarlem)! Vertrek uit Haarlem '24 en '54... Hebben ze iig meer capaciteit om de feestvierders in Amsterdam te krijgen.

Op zo'n dag missen de Haarlemmers wel de oude verbinding naar Limburg, de trein met 12 bakkies
 

27-04-2008 09:09:11
cabby
cabby
Er staat op teletekst 753:
geen ic's amerfoort-schiphol
minder ic's amersfoort-amsterdam

rijdt de NO dan wel?
 

27-04-2008 09:17:49
treinfan
treinfan
met "minder ic's amersfoort-amsterdam" denk ik dat ze bedoelen dat er een IC Amf-Asd (1500) niet rijdt (een IC minder), maar er toch nog een IC rijdt op dat traject (700/1600)  

29-04-2008 12:05:36
willy84
willy84
Ik had eigenlijk verwacht dat rond de spits de 1500 en de "normale" NO vanaf Amsterdam CS dubbel zou rijden. Dit is niet het geval. Enkel de normale NO rijdt en wel op de tijden van de 1500.  

29-04-2008 14:33:10
lykele
lykele
Is de NO dan ook langer dan normaal? Of rijden er 10-11 bakken?
Ik kan me heugen dat ergens de afgelopen jaren in Lw al staanplaatsen waren en in heerenveen mensen achterbleven, omdat er een zaterdagregeling reed met een single ICM-III.
 

29-04-2008 19:05:16
kbrandsma
kbrandsma
Op www.arriva.nl staat niets vermeld, maar het lijkt mij dat de serie 30100, Lw - Hlgh op volle sterkte rijdt, en wel met 5 bakken, wegens het koninklijke gebeuren te Franeker.  

29-04-2008 21:38:29
ruysdael
ruysdael
Weet iemand wat de nummers worden van de doorgaande NO-treinen naar Amsterdam tussen Amf en Asd? Voorgaande jaren was dat meen ik 691600 en 690700 meen ik.  

29-04-2008 23:08:33
j.jager
j.jager
Probeer met deze reisplanner er maar eens uit te komen. http://bahn.hafas.de/bin/query.exe/  

29-04-2008 23:27:01
lucky
lucky
Die geeft dus de normale treinnummers, alleen met eindbestemming asd dus.  

30-04-2008 00:20:01
Dre
Dre
Quote
dvdhoven:
Quote
seinhuis: Verder rijden Int. treinen van/tot Amersfoort (140)
Waarbij de 140 in de richting Duitsland een kwartier eerder rijdt en niet stopt in Apd en Aml en vanuit de richting Duitsland een kwartier later rijdt en weer niet stopt in Aml en Apd. In het pad van de 140 rijden Intercity's van/naar Amsterdam.

NS Hispeed krijgt het op Koninginnedag nog zowaar zoals met het wil, niet geïntegreerd in de NO, en geen stop te Apd en Aml.
 

30-04-2008 07:17:22
treinfan
treinfan
Quote
lucky: Die geeft dus de normale treinnummers, alleen met eindbestemming asd dus.
Dus dan zal dat ook wel zo zijn: Deze zijn volgens mij al wel eens eerder naar Asd gegaan ipv Shl en toen bleven ook gewoon de oorspronkelijke nummers
 

30-04-2008 09:03:37
zugführer
zugführer
Zie DRGL's:

Treinserie 7xx rijdt als 6907xx en rijdt van/naar Amsterdam ipv Schiphol en rijdt Amersfoort-Amsterdam in het pad van 15xx

Treinserie 16xx rijdt als 6916xx en rijdt van/naar Amsterdam ipv Schiphol en rijdt Amersfoort-Amsterdam in het pad van 15xx
 

30-04-2008 19:45:17
lucky
lucky
Quote
lykele: Is de NO dan ook langer dan normaal? Of rijden er 10-11 bakken?
Ik kan me heugen dat ergens de afgelopen jaren in Lw al staanplaatsen waren en in heerenveen mensen achterbleven, omdat er een zaterdagregeling reed met een single ICM-III.


De 700 van 9.04 uit gn vertrok met 9 of 10 bakken, lijkt me dus goed op sterkte.
 

30-04-2008 21:02:16
treinfan
treinfan
690752 reed zelfs met 13 bakken, wat te lang was voor het perron te hvs
(Ach wat, iedereen in het achterste stel moest naar Asd )
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


30-04-2008 21:46:02
thejag
thejag
precies, ik dacht al op de terugweg uit Asd (ri Dv) een viertje in een trein van vier treinstellen te zien ri Asd. Hoeveel bakken kunnen de perrons te Hvs eigenlijk hebben, 12 op het 'nieuwe' perron en 15 op het 'oude' oid?


grt, Michiel
 

01-05-2008 08:06:52
treinfan
treinfan
spoor 1 weet ik niet precies, 8, 9 of 10 bakken
op sporen 2 en 3 passen nu 12 bakken, dit wordt iets van 15 of 16 bakken
op sporen 4 en 5 passen 12 bakken

Laatst bewerkt door treinfan op 01-05-2008 08:07
 

01-05-2008 13:07:12
ruysdael
ruysdael
4000 was geknipt Utg-Asd en Asd-Rtd, Utg-Asd al wel 704000 geweest zijn?  

01-05-2008 13:21:57
peterselie
peterselie
Bijna goed. 694000 was het  

01-05-2008 13:59:20
ruysdael
ruysdael
Ok, dank. Zal mn spots aanpassen.
Nog aan aanvullinkje: de 2600 stopte op Hfd.

Laatst bewerkt door ruysdael op 01-05-2008 14:03
 

01-05-2008 20:49:02
daniel_ddr
daniel_ddr
Kwam op 't forum van m'n eigen site nog wat opmerkelijks tegen, zie http://www.ovronddordt.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=17&t=401

Kleine samenvatting: nachtnet Brabant reed afgelopen nacht dus niet tot grote verrassing van velen. In alle mogelijke tabellen in het spoorboekje waarin die treinen vermeld staan staat er echter een voetnoot bij met daarin o.a. dat ze ook in de nacht van 30 april op 1 mei rijden
Voor de gestrande reizigers is uiteindelijk nog een extra trein ingelegd.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-05-2008 21:18:41
geert
geert
Werd in Ut ook al de hele week netjes omgeroepen dat in de nacht van 30 april op 1 mei alleen de 'normale' nachtnettreinen zouden rijden (werd mee bedoeld het rondje Ut - Rtd en dan 1x per uur).
Overigens waren de omroepberichten over Koninginnedag en het Oranjeretour sowieso van belabberde kwaliteit qua inhoud. Tijd dat daar eens wat aan gedaan wordt, want zelfs voor de kenner is er nu niets meer van te maken. Idem geldt ook vaak met bandjes over werkzaamheden.

Groetjes,
Geert.
 

01-05-2008 21:33:10
daniel_ddr
daniel_ddr
Tja, ik vraag me nu eigenlijk ook wel af wat hierover op de vertrekstaten stond... in de zaterdagsdienst verwacht je in ieder geval toch wel dat de treinen die normaal op zaterdag rijden, al helemaal als dat zelfs expliciet in het spoorboekje vermeld wordt.
Op dat bandje trouwens ook niks gehoord over nachttreinen die van 29 op 30 april alleen van Rtd naar Ehv reden, wat volgens het spoorboekje dus wel het geval was...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-05-2008 22:32:14
Somda
Somda
Quote
geert: Overigens waren de omroepberichten over Koninginnedag en het Oranjeretour sowieso van belabberde kwaliteit qua inhoud. Tijd dat daar eens wat aan gedaan wordt, want zelfs voor de kenner is er nu niets meer van te maken.
Wat was er dan zo belabberd aan dan? Er werd netjes omgeroepen dat mensen die een Oranje retour hadden en naar Asd gingen,dat ze via Asa of Asb of Asdz konden reizen.Tevens werd daar nog aan toegevoegd dat het kaartje geldig was in tram,metro en bus.Zo belabberd en onduidelijk was het omroep bericht dus niet.
En voor de gene die extra info wilde,liepen er ook nog eens een overtal aan rood petten (respectvol bedoeld)rond in de hallen en op de perrons.
 

01-05-2008 23:09:44
geertw
geertw
Quote
geert: Overigens waren de omroepberichten over Koninginnedag en het Oranjeretour sowieso van belabberde kwaliteit qua inhoud.

Ik vond ze juist zeer duidelijk: reizigers richting Asd werd dringend aangeraden om niet naar Asd te reizen, maar naar Asa, Asb of Asdz. Op deze stations werd dan weer omgeroepen om gebruik te maken van metro, bus of tram.
Reizigers die een Oranjeretour kochten bij de automaat kregen er meteen een tweede deel bij waarop het reisadvies vermeld staat naar zowel Museumplein als het centrum: http://i291.photobucket.com/albums/ll282/djiwie/SSM12021.jpg

Bovendien werd in Utrecht door de stationsomroeper nog eens omgeroepen dat reizigers richting Asdz gebruik konden maken van de 3500 en 7400. Hoe duidelijk wil je het hebben?


http://www.ovinnederland.nl/
 

01-05-2008 23:19:18
Somda
Somda
Quote
geertw:
Bovendien werd in Utrecht door de stationsomroeper nog eens omgeroepen dat reizigers richting Asdz gebruik konden maken van de 3500 en 7400. Hoe duidelijk wil je het hebben?

En daar werd goed gebruik van gemaakt (3500).
Het leek wel of de huishoudbeurs er weer was.%08%
Maar hoe (on)duidelijk het ook was,het is overduidelijk dat het nooit goed is.
 

02-05-2008 01:58:55
dumpy_dump
dumpy_dump
De 3500 (en zeker de 7400) waren wel een oase van rust, vergeleken met de 800 en de 3000 (waar we af en toe maar mensen op het perron achtergelaten hebben).

Over dat nachtnet van 30 april op 1 mei: op Utrecht hadden we oranje vertrekstaten waar ze duidelijk niet op stonden, maar in Amsterdam hebben ze vrolijk beweerd dat het wel reed. Resultaat: tientallen gestrande reizigers...
 

02-05-2008 09:48:27
geert
geert
Quote
geertw:
Quote
geert: Overigens waren de omroepberichten over Koninginnedag en het Oranjeretour sowieso van belabberde kwaliteit qua inhoud.

Ik vond ze juist zeer duidelijk: reizigers richting Asd werd dringend aangeraden om niet naar Asd te reizen, maar naar Asa, Asb of Asdz. Op deze stations werd dan weer omgeroepen om gebruik te maken van metro, bus of tram.
Reizigers die een Oranjeretour kochten bij de automaat kregen er meteen een tweede deel bij waarop het reisadvies vermeld staat naar zowel Museumplein als het centrum: http://i291.photobucket.com/albums/ll282/djiwie/SSM12021.jpg

Bovendien werd in Utrecht door de stationsomroeper nog eens omgeroepen dat reizigers richting Asdz gebruik konden maken van de 3500 en 7400. Hoe duidelijk wil je het hebben?


Los van de slechte verstaanbaarheid in Utrecht, had men het over zaken als 'normale' treinen in het nachtnet, 'normale' nachtstoptreinen Ut-Gvc etc. Ik snap het wel, maar voor de gemidelde treinreiziger en zeker voor de incidentele treinreiziger (waar je er met Koninginnedag heel veel van hebt) is het bijzonder onduidelijk.
Idem gold voor de vertrekstaten, er waren papierenversies opgehangen, alleen was men in Ut vergeten de originele plastic staten om te draaien en daardoor werden ze erg onleesbaar.
Communicatie is een vak en hoewel ik in z'n algemeenheid vind dat dit bij NS het laatste jaar beter gaat (meer rode petten met meer verstand, vaker een omroepbericht in de trein en op het station, conducteurs komen soms zelfs weer langs etc), zijn we er met NS zeker nog niet en vond ik Koninginnedag weer een triest dieptepunt.

Groetjes,
Geert.

Laatst bewerkt door geert op 02-05-2008 09:48
 

02-05-2008 10:04:58
rogier
rogier
Als in het spoorboekje staat dat bepaalde treinen ook op 30 april rijden, waarom rijden ze dan uiteindelijk toch niet op 30 april?

Laatst bewerkt door rogier op 02-05-2008 10:05
 

02-05-2008 13:34:28
willy84
willy84
Nogal vreemd idd.
Ik kan helemaal niet meepraten over koninginnedag en treinen want ben de hele dag in de stad geweest. Zag aleen dat de tram vanaf Amsterdam Amstel naar Museumplein bommetje vol zat met reizigers uit heel NL.%08%
 

02-05-2008 13:40:11
ruysdael
ruysdael
Tja, dan had ik het toch wel goed... met een zo goed als lege bus 18 %08%