07-12-2012 08:57:17 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
QuoteTip: kijk eens naar je eigen username. |
07-12-2012 09:20:59 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Martijnmet: zullen we het gezellig houden? Graag weer terug naar de ontwikkelingen rondom de Hanzelijn. |
07-12-2012 09:30:38 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Vanwege het winterweer heeft NS alle ritten met museummat min of meer verboden. Dus zondag ook geen HW. Of de gratis ritten doorgaan weet ik niet. Ik weet wel dat de persoon waar ik het bericht van kreeg dat er niet gereden gaat worden, daar wel blij mee is. Dit ivm de kwetsbaarheid van oa de tractiemotoren. Het is jammer, want ook ik had graag iets ouds in een mooi wit landschap willen fotograferen. Maar ik wil ook graag dat ze nog jaren kunnen blijven rijden. Dus de hoop op iets ouds met iets wits zal lastig blijven. jaapfan. |
07-12-2012 09:44:27 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Hoe kan NS die ritten verbieden? FR1908 |
07-12-2012 09:49:17 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Dat weet ik ook niet, maar het logiets lijkt mij dat ze het risico niet willen lopen dat "oud" mat onderweg strand en dat ze het niet weg kunnen slepen en ook ter onlasting van de dienstregeling. Het is natuurlijk niet op een museumlijn waar ze mat hebben om af te slepen en waar nu maar 1 of 2x per dag een trein rijd. jaapfan. |
07-12-2012 09:53:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDoor de treinen op te heffen. NS is de verantwoordelijke vervoerder op wiens attest de treinen rijden. |
07-12-2012 09:57:45 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Ah, op die manier. Dank u. FR1908 |
07-12-2012 09:58:48 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Misschien een gek idee, maar wellicht is het een interessante optie om de discussie over museummaterieel in de sneeuw af te splitsen? Daar is ongetwijfeld meer over te zeggen, maar dat heeft met de Hanzelijn niets van doen. Met vriendelijke groet, Robin |
07-12-2012 10:46:09 | ||
---|---|---|
thom
|
Inderdaad zullen er geen extra museumtreinen rijden dit weekeind, dit is besloten ivm de te verwachte weersomstandigheden door NSR.Quote NSR heeft ze niet verboden alsof ze een boze god zijn, maar dat is gewoon in goed overleg besloten NSR is ten eerste de organisator van het gebeuren op de Hanzelijn en huurt de museumtreinen daarvoor in, en zoals Michiel al zei rijden deze onder hun vervoerdersattest. Inderdaad kun je je daarbij ook afvragen of je wel wilt rijden in die natte sneeuwtroep, de treinen hebben het vroeger natuurlijk altijd wel gedaan maar toen waren er veel meer en was er ook een grote reservevoorraad onderdelen en dat is toch iets waar we nu zuinig op moeten zijn. Laatst bewerkt door thom op 07-12-2012 10:51 |
07-12-2012 10:57:32 | ||
---|---|---|
snowie
|
Mijn vraag was alleen of er iets meer informatie beschikbaar is over het wel of niet aanwezig zijn van de Blokkendoos dan een regel dat hij er niet is .... verder niets , als dat al reden is om zo tekeer te gaan .... jammerrr hoor .... Laatst bewerkt door snowie op 07-12-2012 11:06 |
07-12-2012 11:00:59 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Daarnaast zou het ook wel vreemd overkomen dat je reguliere treinen schrapt vanwege het winterweer en dat het rijden met museumtreinen in dezelfde omstandigheden wel mogelijk is. Los van dat het natuurlijk jammer is, want het zou mooie plaatjes hebben opgeleverd. |
07-12-2012 11:01:58 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat laatste is ook zeker zo Verder is het zeker een punt wat je zegt ZJ37, je kunt het niet maken de ene kant je spoor gebruik te verminderen en aan de andere kant voor de lol rondjes gaan rijden en ook dat beseft NSR zich wel degelijk. @Snowie, De blokkendoos moet wel eerst naar Lelystad komen vanuit Leidschendam en na de ritten zou die retour gaan naar Blerick, dan ben je toch aardig het land aan het doorkruisen, en ongetwijfeld raak je ergens in de sneeuw. Laatst bewerkt door spiketrain op 07-12-2012 11:19, reden: Echte naam verwijderd. |
07-12-2012 11:07:20 | ||
---|---|---|
snowie
|
Dank voor de informatie die nu gegeven is, daar kan ik wat mee |
07-12-2012 12:12:39 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Hoe groot is nu de kans dat de extra gratis ritten ook niet doorgaan? Gaan deze niet door, dan ga ik vanuit Zl via Ah naar Rsd. Daar misschien een Veetje platen, eten en op huis aan. Gaan ze wel door dan ga ik vanuit Zl meteen door naar Lls en daarna v 16:00 via Shl a16:51 v 17:01 naar Rsd a18:32. Dit om toch nog even in een Benelux te zitten. Terugreis heb ik om 20:44 gepland ivm dat ik er in Rtd uit ga en mijn reisgenoot (nfl) er in Ledn uit moet. jaapfan. |
07-12-2012 13:10:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Nou weet ik het alleen vanuit de museale kant, maar als NSR besluit geen extra vervoer te doen, ben ik bang dat de publieksritten dan ook eveneens sneuvelen. Buiten dat, met dit weer gaat niemand voor zijn plezier op pad dus zal de opkomst toch niet te hoog worden. |
07-12-2012 13:16:42 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Als NS besluit geen publieksritten te rijden heeft men in de vier langsliggende plaatsen veel feesttenten en activiteiten voor niets georganiseerd en zou dat nu minder dan 24 uur van te voren wel een keertje bekend mogen wezen. |
07-12-2012 13:19:01 | ||
---|---|---|
thom
|
Wie weet wat er achter de schermen allemaal speelt op het moment, maar ik snap je punt zeker. Laatst bewerkt door thom op 07-12-2012 13:19 |
07-12-2012 13:21:30 | ||
---|---|---|
treintim
|
Overigens wordt het morgen zonnig en lekker weer, juíst met de sneeuw zijn er dan genoeg mensen die er voor hun plezier op uit trekken. |
07-12-2012 13:28:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Morgen lijkt een mooie rustige zonnige vriesdag te worden. En op de Hanzelijn kan een blind paard geen schade doen voor de dienstregeling in de rest van het land - ik zie daarom niet in waarom je dan daar niet zou kunnen/willen rijden. |
07-12-2012 13:33:47 | ||
---|---|---|
treintim
|
Precies ja, dat gaat helemaal op voor de gewone ritten, de Blokkendoos (vanuit Ldd komend en terug naar Br) buiten beschouwing gelaten. Het lijkt me ook sterk dat NS het zou toelaten dat deze feestelijke (lang vooraf aangekondigde en overal ook) publieksprimeur voor zoveel mensen geheel geannuleerd wordt. Het zaakje rijdt vast wel morgen. Laatst bewerkt door treintim op 07-12-2012 13:36 |
07-12-2012 13:38:12 | ||
---|---|---|
icened
|
Wie weet worden een aantal van de gewone ritten wel met de NID gedaan. Op de site Flickr The Hanzelijn Pool is te zien dat deze trein als openingtrein werd gebruikt achter de koninklijke trein. |
07-12-2012 15:25:12 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/97277/historische-treinrit-op-de-hanzelijn-afgelast |
07-12-2012 16:37:45 | ||
---|---|---|
thom
|
Ware het niet dat het niets met personeelsinzet te maken heeft, maar met het winterweer zoals gezegd. En 30 man, er gaan er wel iets meer in de doos Laatst bewerkt door thom op 07-12-2012 16:39 |
07-12-2012 18:56:27 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Dat de Blokkendoos niet gaat rijden kan ik helemaal begrijpen, je gaat nu toch ook niet met dit weer met je T-Ford of Citroën Traction Avant de weg op? Of in je zondagse pak in de sneeuw ravotten? Shqiperise-lopers? |
07-12-2012 19:00:03 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
|
Voor de geìnteresseerde: volgens de NS twitter gaan de gewone ritten morgen wel gewoon door. Zoomzoomzoom |
07-12-2012 19:02:51 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: topic opgeschoond. Vanaf nu gaan we weer respectvol met elkaar om, laten we speculatie achterwege en houden we de berichtgeving on-topic! Groet, Spiketrain |
07-12-2012 19:18:02 | ||
---|---|---|
icened
|
http://www.youtube.com/watch?v=4rderqifAWU Een filmpje over Hanzelijn op 6 december. Laatst bewerkt door icened op 07-12-2012 19:18 |
07-12-2012 22:21:54 | ||
---|---|---|
david_meye
|
http://www.lelystad.nl/smartsite.net?id=45106 |
08-12-2012 10:34:12 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
|
wow een "DDZ8" dat moet ik zien Zoomzoomzoom |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-12-2012 12:23:22 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dat krijg je vanzelf als je twee stellen combineert. Groetjes, Emiel |
08-12-2012 15:49:19 | ||
---|---|---|
icened
|
Nog te kort om vandaag de enorme hoeveelheid treinreizigers te vervoeren. Hier een impressie van de rit over de Hanzelijn: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=154784 Laatst bewerkt door icened op 08-12-2012 15:52 |
08-12-2012 17:14:45 | ||
---|---|---|
thijss
|
Afgeladen vol waren de treinen. Gelukkig hadden ze tussen Zl en Lls geen last van het winterweer en konden er zelfs extra ritten worden ingelegd. Ik zag een rit leeg van Zl naar Kpnz waar de reizigers aldaar konden instappen. Thijs Laatst bewerkt door thijss op 08-12-2012 17:17 |
09-12-2012 13:04:23 | ||
---|---|---|
treintim
|
Weet iemand waar ergens precies dit welkomstbord langs de Hanzelijn staat? http://www.flickr.com/photos/blontt/8255147977/in/photostream/ |
09-12-2012 13:21:18 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ergens tussen Swifterband en Lelystad. Je ziet nl de windmolens en die staan daar, viel me gisteren op En als ik met Streetview kijk, is het in de buurt van de Edelhertweg. Lastige is dat Streetview in een bladerrijke tijd is opgenomen en de boerderijen verstopt liggen achter de bomen. Anders kon je de dakvormen makkelijk vergelijken. Laatst bewerkt door dvdhoven op 09-12-2012 13:30 Dick van den Hoven |
09-12-2012 14:57:21 | ||
---|---|---|
nohab
|
SwifterbanT. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
09-12-2012 15:21:53 | ||
---|---|---|
b2py
|
Die hooibalen stonden bij Swifterbant, was wel een geinig gezicht. Ipv bij iedere stoeptegel een station anno 2012 bij iedere hooibaal een station! |
09-12-2012 18:45:09 | ||
---|---|---|
hehoka
|
Hallo, is er al bekend of er ook goederenvervoer over de Hanzelijn komt??? Bij het merendeel van jullie zal daar meer kennis over zijn dan bij mij..... mvgr, Henry Kampen |
09-12-2012 18:54:45 | ||
---|---|---|
snowie
|
QuoteYep, deze boer heeft veel meer zaken in de kant van zijn land staan .... het is het laatste stuk land aan de rechterzijde van de Hanzelijn komend vanuit Lelystad richting Dronten vlak voor het Viaduct in de Elandweg ... hier staat oa. ook een grote dennenappel van beton, een kunstwerk en natuurlijk de Chicks on the Move, een verrijdbare kippenstal. Laatst bewerkt door snowie op 09-12-2012 18:56 |
09-12-2012 19:05:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEr zijn geen goederentreinen vast ingelegd over de Hanzelijn; zal dus hooguit bij omleidingen incidenteel voorkomen. |
09-12-2012 19:07:37 | ||
---|---|---|
snowie
|
Quote Hierbij een quote van RolandRail van 3 maart 2012 .... |
09-12-2012 19:58:36 | ||
---|---|---|
icened
|
Op de Hanzelijn zou met de huidige frequentie best goederentreinen kunnen rijden. Maar wanneer is de Flevolijn geschikt voor goederentreinen? |
09-12-2012 20:07:47 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Dat is het al. Gr Joop mcn Lls |
09-12-2012 22:09:37 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Geluid is hooguit een probleem en in de toekomst is schaarse capaciteit het probleem. (Zwaar toevallig wanneer het geluidsprobleem is opgelost%08%) |
13-12-2012 19:39:22 | ||
---|---|---|
joostb1
|
Artikel in de Stentor over de luchtdruk in de treinen die de tunnel inrijden: ProRail: niets te doen aan 'klapperende orentunnel' http://www.destentor.nl/regio/zwolle/prorail-niets-te-doen-aan-klapperende-orentunnel-1.3558885 Afgelopen zaterdag zat ik in een VIRM-treinstel dat afremde voordat de tunnel ingereden werd. Mij viel het daarom erg mee. Heimatbahnhof Wormerveer. Honderden gebruikers; even zovele stijlen en smaken. Sta jezelf toe om even in de war te mogen zijn van andermans bijdragen. Dan zijn normatieve reacties niet nodig! |
13-12-2012 19:58:47 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan anderen. Ik heb in de tunnel van Best ook last, maar inderdaad even slikken en het is weg. |
13-12-2012 20:37:23 | ||
---|---|---|
aarclay
|
In de eerste instantie vind ik het even erg als de Schipholtunnel, en die tunnel ben ik inmiddels al wel gewend... Choo choo..... |
13-12-2012 22:04:30 | ||
---|---|---|
david_meye
|
Hier nog de Uitzending van 6 december van de opening van de Hanzelijn hij duurt 2:15 uur http://www.omroepflevoland.nl/uitzending-gemist/video-player?p=opening+hanzelijn&d=201212061000 . Laatst bewerkt door david_meye op 13-12-2012 22:04 |
13-12-2012 22:47:30 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ergens bij de 65 minuten wordt mijn naam even genoemd. Helaas doen ze suggereren dat ik in de Koninklijke Trein zat, waar geen sprake van was, maar toch geeft het wel een euh.. Koninklijke gevoel van binnen, als je dat zo hoort. Choo choo..... |
14-12-2012 00:05:09 | ||
---|---|---|
david_meye
|
Goed dat je het nog helemaal terug kan bekijken de uitzending van 6 december. |
23-01-2013 21:26:57 | ||
---|---|---|
anton_
|
Ik heb een vraagje over de wachtsproen in Swiferbant. Is het nodig om daar regelmatig roest te rijden, of is het een optie om die een paar jaar niet te gebruiken en pas te ontroesten als er goederen treinen over de Hanzelijn gaan rijden. Deze vraag na aanleiding van een ritje over het wachtspoor met IC 12735 afgelopen zaterdag. |
23-01-2013 22:30:10 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
|
Dat er planmatig geen goederentreinen over rijden betekent niet dat het nooit gebeurt bijvoorbeeld bij calamiteiten ofzo (al denk ik niet dat er veel goederen machinisten zijn met wegbekendheid). En het kan ook zijn dat er een keer lm/overbrengingsritten moeten wachten. Zoomzoomzoom |
23-01-2013 23:06:59 | ||
---|---|---|
mren
|
Het lijkt erop dat in de weekends van 9/10 en 23/24 maart de IC Berlijn over de Hanzelijn zal rijden (rechtstreeks Asd-Zl). NSR informeert de reizigers pas twee weken van tevoren, maar Hafas weet het gelukkig al wel. |
24-01-2013 21:51:50 | ||
---|---|---|
train85
|
Ik kan bevestigen dat dat klopt. Want er is dan tussen Hvs-Amf v.v. geen treinverkeer mogelijk en dan doet die die route. |
25-01-2013 10:10:41 | ||
---|---|---|
renew40
|
roestrijden zal wel weer gaan gebeuren als wissels weer in gebruik worden genomen na de wintermaatregelen want doen ze het nu gaan die dingen zeker in de storing. |
25-01-2013 10:51:08 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Quote Maar ook die is niets wijzer, dan NS wil. Hafas laat je op weg naar Utrecht dus gewoon een klein half uur wachten in Hengelo en de volgende 1700 nemen. Blijft het snelst (op dit moment dan nog). Een ervaren internationale reiziger weet dan ook nu al genoeg, maar de incidentele weekend reiziger staat straks raar te kijken. Ik heb dit toch geboekt... |
25-01-2013 12:32:33 | ||
---|---|---|
maurits
|
Tja, dat komt omdat NSR het goed genoeg vind om pas enkele dagen voor vertrek de reisinformatie aan te passen voor werkzaamheden, dan spuugt de planner foutieve informatie uit, prutsers.... Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
25-01-2013 12:40:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat komt omdat de reisinfo geen eigenstandig iets is, maar een product van de concrete planning. M.a.w.: zolang de wijzigingen nog niet in Dagplan zijn ingevoerd (van welke werkzaamheden dan ook) toont de reisinfo de standaard-jaardienstinformatie. |
25-01-2013 18:21:48 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De reisplanner toch bedoelt om actuele reisinformatie op te vragen, en dus niet dagen of weken van tevoren? %04% Shqiperise-lopers? |
25-01-2013 20:18:37 | ||
---|---|---|
maurits
|
Jawel, zeker bij internationale reizen. De spoorwegmaatschappijen sturen erop aan dat de reiziger zo vroeg mogelijk boekt door voordelige tarieven beperkt beschikbaar te stellen. Daarbij is het reisschema zoals de klant uit de reisplanner krijgt, bindend voor de overeenkomst. Als men tussentijds allerlei werkzaamheden in de planner zet, zijn de regelingen voor geld terug bij vertraging gewoon van toepassing. Het reisschema zoals bij boeking bekend was, is het uitgangspunt hiervoor. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
25-01-2013 23:49:03 | ||
---|---|---|
mren
|
Nog wat klein leed naast het niet-informeren van reizigers: http://dronten.flevopost.nl/?n_id=273908 |
05-02-2013 12:06:10 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
De Stentor komt vandaag met een voorpagina-artikel over de tarieven voor de Hanzelijn: http://www.destentor.nl/regio/lelystad/ruzie-treinprijs-naar-kookpunt-1.3647627 Volgens de krant heeft Mansveld tegen de Kamer gezegd dat het hogere tarief voortkomt uit een "foutje" van NS, maar nu geeft NS aan de Stentor toe dat het hogere tarief een bewuste keuze is om beide mogelijkheden van Zwolle naar Amsterdam tegen hetzelfde tarief aan te bieden. En dan krijgt de kortere route toch een hogere prijs dan feitelijk volgens de kilometers zou moeten. En nu kan de muis toch nog weer een staart krijgen, kan zomaar zijn dat Mansveld weer naar de Kamer moet komen. Dick van den Hoven |
05-02-2013 12:10:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er moet iets te leuteren overblijven. Als men overal de echte kilometers in plaats van tariefkilometers zou willen, dan stort er een heel kaartenhuis in elkaar. |
05-02-2013 12:22:05 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Zeker omdat het hoogst intelligente systeem OV-chipkaart op het spoor geen manier kent om onderscheid in de route te maken. Als dat te regelen zou zijn, dan was je van héél veel problemen af, waaronder ook deze... |
05-02-2013 14:38:18 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Nou ik denk niet dat dat alleen met de ovc te maken heeft. Het gelijke tarief moet ook voorkomen dat mensen een routekeuze op basis van prijs ipv op basis van reisadvies gaan maken, lijkt me. Dat men vervolgens verkiest het duurdere alternatief op de kortere route in te voeren, in plaats van andersom, is weer een andere discussie. |
05-02-2013 14:47:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
kweenie of het nog zo is, maar Woerden - Breukelen was altijd bijna tweemaal zo lang als het werkelijk is om dezelfde reden (Amsterdam - Rotterdam) en de route via Schiphol is niet geheel toevallig even lang als die via Haarlem. |
05-02-2013 17:44:53 | ||
---|---|---|
abcde
|
Is nog steeds zo. De langste route Rtd - Asd is via Haarlem. Ook de route via Woerden en Breukelen, en vanaf 1981/86 via Shl kregen dezelfde kilometers, al zijn al deze routes korter. |
05-02-2013 18:26:09 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Het is dat er geen IC rijdt op Asd-Rtd via Wd, anders had ik best eens een wedstrijdje willen doen. Kijken wie eerder in Rtd is. |
05-02-2013 19:19:32 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Het gaat wat offtopic, maar 14 tussenstops in 1:18 (via Bkl), 8 tussenstops in 1:11 (via Hlm) en 8 tussenstops in 1:09 (via Shl), dan is via Bkl toch de snelste route volgens mij. |
06-02-2013 08:52:19 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En zeker wanneer je er een IC van zou maken, met - slechts 6 - tussenstops op Asa, Dvd, Asb, Wd, Gd en Rta, dan kun je m.i. binnen het uur over zijn. Laatst bewerkt door AgentX op 06-02-2013 08:53 |
06-02-2013 09:03:13 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Heeft ook echt met de Hanzelijn te maken... Gr Joop mcn Lls |
06-02-2013 09:13:21 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nja, gaat een beetje offtopic inderdaad. Laten we het hier maar bij houden |
23-02-2013 01:27:20 | ||
---|---|---|
trainz2009
|
Eens in de 24 uur moeten er treinen over de sporen rijden op de hanzelijn. Dit geld zowel voor alle wissels als voor de wachtsporen bij Swiferbant. De treindienstleider bepaald zelf welke treinen hij over de sporen laat rijden. Dit is wel van te voren vastgelegd, Echter kunnen ze daar vanafwijken |
07-03-2013 20:32:34 | ||
---|---|---|
edegroot
|
edegroot: Gedeelte over ATB 160 is afgesplitst naar een apart topic: https://www.somda.nl/forum/13132/ATB+160/ Gaarne de discussie hierover daar verder voeren |
11-03-2013 05:43:05 | ||
---|---|---|
icened
|
Soms zie je ook andere treinen op de Hanzelijn dan V-IRM, ICM-M en SLT: http://www.flickr.com/photos/cees_1251/with/8541802193/ |
11-03-2013 17:42:55 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Dit is het nu afgelopen weekend gebeurd. Wat is de reden hiervan ? Er waren toch geen geplande werkzaamheden tussen Asd en Dv ? |
11-03-2013 19:38:12 | ||
---|---|---|
sfj
|
Zondag 10-3 tussen Apd en Dv geen treinverkeer Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
11-03-2013 20:14:16 | ||
---|---|---|
b2py
|
Quote Was vanwege het bommenruimen rond Deventer, ging van het weekend niet door maar zal aankomend weekend wel starten. Hier slingert ergens op Somda nog een topic van rond als je er meer over wilt weten. |
12-04-2013 08:12:13 | ||
---|---|---|
icened
|
Morgen rijdt de IC Berlijn weer over de Hanzelijn omdat het omgeleid wordt. |
06-10-2013 12:30:35 | ||
---|---|---|
wietse
|
Nog niet voorbij zien komen: NS schaft materieel aan voor snelle Hanzelijn: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/ns-schaft-materieel-aan-voor-snelle-hanzelijn-1.4037359 |
06-10-2013 13:17:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is hetzelfde materieel als waarover in de beloften voor de dienst over de HSL gesproken wordt. Komt erop neer dat de nieuwe generatie IC-materieel -de opvolgers van ICM en ICR - geschikt wordt voor 200 km/h en (geheel of gedeeltelijk) voor 25 kV. Jaartje of tien wachten nog. Laatst bewerkt door broek53 op 07-10-2013 10:46 |
06-10-2013 23:38:32 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Nieuwe generatie ICR materieel? Dat suggereert dat het rijtuigen en geen treinstellen worden, of vat ik de suggestie verkeerd op? |
06-10-2013 23:44:30 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
IC-mat. |
07-10-2013 07:01:31 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Het zijn allemaal nog maar plannen en dit kwam aan het licht toen NS hun voorstel voor de voortgang van de HSL-concessie aan de minister voorlegde. Voor de HSL zullen ze ook materieel voor 200 km/h en 25 kV moeten bestellen en omdat dat ook maar een klein materieelpark is ligt het voor de hand om meer plekken te zoeken waar je dat kunt inzetten. Ook al was de NS voorheen niet van zins om 200 te gaan rijden buiten de HSL. |
07-10-2013 09:00:11 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteVast en zeker treinstellen, geen getrokken materieel. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
07-10-2013 10:47:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik heb de verwarring stichtende R weggehaald. Voor nieuw materieel is getrokken spul niet erg waarschijnlijk, ook getrekduwd spul trouwens. |
10-10-2013 12:46:05 | ||
---|---|---|
abcde
|
Ik heb meerdere keren gebruik gemaakt van de Hanzelijn, meest op zaterdag. Veel keren ontstond vertraging tussen Hoofddorp en Almere, wat tussen Almere en Zwolle (het rustiger deel) er niet uitgereden werd. Gevolg : te late aankomst in Zl. Hoe is de puntualiteit van de IC (12)700 over de Hanzelijn ? |
10-10-2013 12:51:57 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Richting Amsterdam heel goed. Maar richting het Noorden komen +5jes bij Duivendrecht heel veel voor. Er gaat dan kennelijk iets fout tussen Den Haag en Asmterdam Zuid. |
10-10-2013 12:55:33 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Asdz. Daar wordt vast gehouden aan geplande aan/verteksporen. Dynamisch afhandelen is op Asdz niet toegepast. Je staat regelmatig voor de inrijder te wachten, terwijl er 1 perronspoor vrij is. Gr Joop mcn Lls |
10-10-2013 14:09:03 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
In Asdz zuid is, als die werkt, een om en om automaat actief. Je zou dus niet moeten hoeven wachten. |
10-10-2013 14:09:55 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Staat vaker uit dan aan dan Gr Joop mcn Lls |
10-10-2013 14:32:21 | ||
---|---|---|
sneltram
|
Heb het idee dat de (12)700 inderdaad regelmatig met een kleine plus in Zl aankomt. Wat ik zelf het meeste meemaak is dat de aankomst in Ledn al te laat is (vertraagde 2200?) of tussen Gpda en Lls wordt langzaam gereden (achter vertraagde 2600?). Die vertraging wordt er meestal niet uitgereden voor Zl. Gelukkig moet ik altijd naar Lw, want wie naar Gn moet ziet regelmatig (ik gok zo'n 25% van alle ritten die ik reis) dat de 500 al weg is als de 12700 aankomt (zelfs bij een kleine plus). |
10-10-2013 14:35:01 | ||
---|---|---|
himym
|
Waarbij de 500 noordwaarts niet kan wachten omdat anders de boel bij Hea in de soep loopt en hiermee de rest van de knoop Zl |
10-10-2013 16:14:43 | ||
---|---|---|
rjz222
|
Vooral naar het noorden is de (12)700 inderdaad niet heel punctueel. Vaak wordt er tussen Alm en Almo ernstig gesukkeld omdat de 4300 ervoor hangt en dus de (12)700 vlak voor een station tot stilstand komt. Deze trein toevallig niet. Groet vanuit een stipte 12755 met een zee van ruimte! Laatst bewerkt door rjz222 op 10-10-2013 20:44 Mijn website: http://www.treinenwereld.eu |
10-10-2013 19:01:22 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteEn ik daarom ook nooit een 12700 neem als ik naar Gn moet. Dat overstappen in Zl vertrouw ik voor geen meter. |
10-10-2013 20:30:54 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Dat zou toch eenvoudig verholpen kunnen worden door een inhaalbeweging op Alm |
10-10-2013 20:44:15 | ||
---|---|---|
rjz222
|
Dat dacht ik nou ook, maar hij blijft altijd tot Almo keurig achter de 4300 plakken, dus kom je met +5 in Lls aan... Mijn website: http://www.treinenwereld.eu |
10-10-2013 20:50:31 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Blijft niet achter de 4300 hangen, maar rijd gezellig 4 minuten achter de 2600 aan. En die hangt dan weer wel achter de 4300. Gr Joop mcn Lls |
10-10-2013 21:04:25 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Dan zou het dus handiger zijn als de 12 5/700 op zulke momenten de 2600 inhaalt te Alm (wel even omroepen dat doorgaande reizigers dan al in Alm moeten overstappen). |
10-10-2013 22:17:07 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Hoezo dan? De 2600 vertrekt .00 of .30 de 12 5/700 4 min later. Gr Joop mcn Lls |
10-10-2013 23:05:54 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Als de 4300 te laat is de 2600 even ophouden zodat de (12)700 in ieder geval de gang erin kan zetten. Het scheelt toch weer twee minuten opvolging.. Aan de andere kant.. Twee minuten.. Ik heb toch het idee dat het vaker misgaat voor de Flevolijn dan op de Flevolijn zelf. Daar mag best iets op verzonnen worden. |