02-04-2008 15:58:33
thijmen007
thijmen007
Hallo,

Het komt zo uit dat ik in de meivakantie in de buurt van Lille kom. Nou kom ik daar nou ook weer niet maandelijks en pak ik die kans maar gelijk om een paar treinen te fotograferen. Weet iemand dan toevallig een mooi plekje waar ik bijv. de Eurostar of de TGV kan fotograferen? Het zou ook mooi zijn als er nog een plekje is waar ik goederentreinen kan fotograferen. Het maakt niet zo veel uit waar het rond Lille ligt.

B.v.d. Thijmen.
 

02-04-2008 16:40:09
johnrail
johnrail
Sorry, ga verder met deze topic.

Groetjes,
Johan de Lange

Laatst bewerkt door johnrail op 02-04-2008 21:34
 

02-04-2008 16:52:07
stefanuzz
stefanuzz
Want? Hij vraagt toch gewoon om een mooi spotplekje. Nog niets staat vast.
@ Thijmen: Google Maps al een beetje afgespeurd? Daar kun je meestal ook wel veel op vinden.
 

02-04-2008 18:38:56
thijmen007
thijmen007
Bedankt, dat ga ik nu nog maar even doen dan.
Weet iemand dan toevallig nog een goederenlijn in de buurt van lille?
 


02-04-2008 19:16:25
hvondelen
hvondelen
Tussen Lille en Parijs loopt de LGV-Nord, deze loopt bijna de hele route paralel aan de snelweg A1.
Omdat het hele gebied bestaat uit velden en naar het zuiden toe wat meer heuvels maar eigenlijk allemaal open zijn er genoeg plekjes te vinden.
Zelfs vanaf de Parkeerplaatsen langs de A1 kan je al aardige plaatjes schieten.
Het beste zou ik je aanraden om vlakbij Lille te gaan staan, tussen het plaatsje Lesquin en de Université des Sciences komt de LGV uit Brussel en de LGV uit Lille samen vlak voor deze Lille in loopt.
Hier rijden ze niet zo hard en is vast wel een plekje te vinden.
Er rijden hier het meeste Eurostars, zowel de eurostars uit Parijs en uit Brussel komen hier richting Londen.
Als je Thalys wilt dan zit je hier verkeert, dan moet je iets zuidelijker gaan, de Thalys stopt niet te Lille en suist er voorbij.
Voor CARGO kun je volgens mij het beste naar steden als Douai of Valenciennes, niet heel ver van Lille maar in Lille komt volgens mij (bijna) niks, maar dat laat ik aan de CARGO-kenners op dit forum over.

Ik hoop voldoende Info te hebben gegeven, Succes nog!!

Laatst bewerkt door hvondelen op 02-04-2008 19:18


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

03-04-2008 15:56:33
thijmen007
thijmen007
Dit is precies de informatie die ik zocht!!%02%
Heel erg bedankt!!!!
 

03-04-2008 20:33:52
nohab
nohab
Tussen Moeskroen en Tourcoing letterlijk vlak voor de grens ligt een leuk punt in een straatje langs het spoor. Het straatje heet Rue des Hirondelles. Het is een beetje een achterafstraatje waar alleen garages op uitkomen maar het is qua entourage verder best leuk en als je hier op een doordeweekse dag in de ochtend en begin van de middag een paar uurtjes doorbrengt moet dat het nodige aan cargo's opleveren. Hoofdzakelijk reeks 12. Dan is er nog de belangrijke as Aulnoye-Lille-Hazebrouck-Calais (Kanaaltunnel)-Dunkerque waar veel goederenverkeer tussen de Kanaaltunnel en Duitsland rolt. Goede fotopunten kan ik je helaas niet geven maar een goede kaart doet wonderen. Qua tractie moet je veel BB27000 verwachten.

Laatst bewerkt door nohab op 03-04-2008 20:38