Werkzaamheden Ut-Gdm 29-30 maart
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
29-03-2008 21:15:57
mdeen
mdeen
Ik was vandaag o.a. tussen Gdm en Ut onderweg en had dus met de uitval van de 6000 te maken. Alleen toen we naar Ut reden (met de 16038) en ook op de terugweg (met de 857) heb ik niks van werkzaamheden gezien. Ik had vanwege de uitval van de 6000 minstens verwacht dat er ergens een stuk enkelspoor was, maar alles leek normaal te verlopen.

Wat wordt er dan gedaan?
 

29-03-2008 21:17:49
WesselE
WesselE
Volgens mij heeft het ermee te maken dat alle internationale treinen over Ut - Ht gaan vandaag en morgen. Daarom heeft men meer spoorcapaciteit nodig, en daarom is de 6000 eruit gehaald, zodat ze meer plek hebben voor de internationale treinen.


'Okeh'
 

29-03-2008 21:26:04
nielsie21
nielsie21
Klopt helemaal;),alleen bij NS heet dit altijd werkzaamheden  

29-03-2008 21:55:10
mdeen
mdeen
Dat was eigenlijk ook wel waar ik aan dacht, maar voor een paar ICE's hoef je die 6000 niet te schrappen.
Maar nu ik er verder over nadenk: al het goederenverkeer moet er natuurlijk ook langs.
Dan nog vind ik dat NS dat best wel duidelijk mag communiceren: vanwege beperkte capaciteit of zo.

En hoe zit dat met de vervoerders onderling? Accepteert NS het zomaar dat hun treinen geschrapt worden ten faveure van andere omdat Prorail ergens anders aan het werk is?
 


29-03-2008 21:58:42
seinhuis
seinhuis
Ik denk dat ze dit wel moeten, want anders mag de ICE niet omrijden, maar moet elders in het land begingen.

(dit is een vermoede)
 

29-03-2008 22:00:46
gertjan
gertjan
Tuurlijk vinden ze dat niet erg. Er rijd minder materieel, dus ze besparen reiniging en onderhoudskosten, en die treinen kunnen de punctualiteit niet omlaag halen


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

29-03-2008 23:06:37
nielske90
nielske90
Quote
mdeen: Maar nu ik er verder over nadenk: al het goederenverkeer moet er natuurlijk ook langs.


Is het dan niet zo dat het grootste deel van het extra goederenvervoer bij Btl gewoon de Brabantroute blijft volgen en niet omrijdt via Utrecht dan?%03%
In principe moet dat tussen Bd en Tb lukken, omdat ik vandaag niet eens zo heel veel goederen heb gezien...
 

29-03-2008 23:17:18
zugchef
zugchef
Emmerich was vandaag gewoon open hoor. Vervoer van/naar de Rotterdamse Haven dat via Emmerich het land in/uit gaat, is vandaag gewoon onderlangs gereden en vervolgens via Ht-Nm-Ah naar Em gegaan. Morgen is het een ander verhaal..

Goederenvervoer uit de Amsterdamse Westhaven en Beverwijk is wel via Venlo gereden, o.a. zodat er niet kopgemaakt hoeft te worden bij Ht

Laatst bewerkt door zugchef op 29-03-2008 23:18
 

30-03-2008 10:36:22
fabrierban
fabrierban
Ik neem aan dat de titel "Werkzaamheden Ut-Gdm 29-30 maart" had moeten zijn.  

30-03-2008 10:45:25
mdeen
mdeen
Oeps, ja natuurlijk, dit weekend.

Overigens, toen ik die ICE zo voorbij zag komen op mijn terugrit naar Dn dacht ik "wat een gemiste kans is het dat die ICE niet over de Betuweroute mag".
 

30-03-2008 11:42:41
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
gertjan: Tuurlijk vinden ze dat niet erg. Er rijd minder materieel, dus ze besparen reiniging en onderhoudskosten, en die treinen kunnen de punctualiteit niet omlaag halen
Er rijdt zelfs meer materieel: de 16000 rijdt planmatig de hele dag met 4xV op Ut-Gdm, en de keringen zijn beroerd dus je hebt 2xV extra nodig...