28-03-2008 07:24:08
rob_ehv
rob_ehv
Hallo
weet iemand toevallig welke van deze 2 de zwarte traxx lok is?
CNL 318 (29 maart) Vl 07.10/.26, Ehv 08.05/.12, Btl 08.25/.34, Ht 08.46/.56, Ut 09.26/.30, Asd 09.55
OF
CNL 300 (29 maart) Vl 10.08/.26, Ehv 11.09/.12, Btl 11.25/.38, Ht 11.47/.56, Ut 12.27/.30, Asd 12.55

Alvast bedankt


robq
 

28-03-2008 07:30:03
train85
train85
CNL300 rijdt met de 189.092 en die is van MRCE en geen Traxx.

Laatst bewerkt door train85 op 28-03-2008 07:30
 

28-03-2008 08:12:14
daan6
daan6
Traxx is het type, niet de leasemaatschappij...  

28-03-2008 08:33:37
dvdhoven
dvdhoven
Die zin begrijp ik niet.
Trein 300 wordt normaliter de laatste tijd gereden door de 189 092. Dat is een zwarte 189 geleasd door DB Autozug van MRCE Dispolok. Dat zwart is de huiskleur van MRCE.
Een 189 is geen Traxx!! Het is een lok uit de familie van de Eurosprinters, zeer nauw verwant aan de serie 12xx van de ÖBB.
Traxx wordt gebouwd door Bombardier
Eurosprinter wordt gebouwd door Siemens.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 28-03-2008 08:34


Dick van den Hoven
 


28-03-2008 10:13:00
spiketrain
Moderator
spiketrain
Waarom is deze topic eigenlijk 'Opvallende dingen' genoemd @Beheer: als morgenochtend de planning binnen is, open ik een nieuwe topic Opvallende dingen 29 maart' op de geijkte plaats.

Laatst bewerkt door spiketrain op 28-03-2008 10:15


Groet, Spiketrain
 

28-03-2008 10:17:32
admin
Moderator
admin
Topic hernoemd


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

28-03-2008 11:28:06
user37
user37
Quote
dvdhoven:
Een 189 is geen Traxx!! Het is een lok uit de familie van de Eurosprinters, zeer nauw verwant aan de serie 12xx van de ÖBB.
Traxx wordt gebouwd door Bombardier
Eurosprinter wordt gebouwd door Siemens.

Overigens lijken een 186 (Traxx) en een 189 (Eurosprinter) wel heel erg veel op elkaar.
 

28-03-2008 11:38:12
nohab
nohab
Kijk dan nog maar eens goed want als er twee loctypes doodsimpel uit elkaar te houden zijn zijn het die twee wel. Een 189 (bij Siemens bekend als ES 64 F4) heeft i.t.t. tot een Traxx een geribbelde zijkant.

Laatst bewerkt door nohab op 28-03-2008 11:39
 

28-03-2008 11:39:34
timtrein
timtrein
Vind je?
Dan vind je zeker alle nieuwe DB-locs op elkaar lijken??
 

28-03-2008 11:40:56
nohab
nohab
Quote
Een 189 is geen Traxx!! Het is een lok uit de familie van de Eurosprinters, zeer nauw verwant aan de serie 12xx van de ÖBB.
Het is eigenlijk andersom. De Oostenrijkse Taurus (series 1016, 1116 en 1216) is gebaseerd op de Eurosprinter.
 

28-03-2008 11:42:50
timtrein
timtrein
"Verwant aan" en "gebaseerd op" is niet hetzelfde he...  

28-03-2008 12:24:40
nohab
nohab
Klopt, bij het woord 'verwant' denk ik namelijk aan dieren, bij het woord 'gebaseerd' denk ik aan technische zaken. En de Taurus is echt gebaseerd op de Taurus, niet andersom. Dispolok noemt die dingen niet voor niets ES 64 U2 en ES 64 U4.

Laatst bewerkt door nohab op 28-03-2008 12:25
 

28-03-2008 16:10:12
103 220-0
103 220-0
Ik snap niks van bovenstaand bericht.
Daarbij komt dat Dispolok helemaal geen ES64U4 heeft. Er zijn slechts twee smaken: ES64 U2 (Taurus - als ÖBB 1116) en ES64 F4 (BR 189) (afgezien van de Oer-EuroSprinter, de vroegere 127 001).
De typeaanduiding is als volgt opgebouwd:
ES - EuroSprinter familie
64 - 6400 kW
U - Universele loc/F - Freight (goederenloc)
2 - Tweesysteemloc / 4 - viersyteemloc

De ES64 U4 bestaat wel, maar niet bij MRCE/Dispolok. De 1216 van de ÖBB is een ES64 U4. Daarnaast zijn nog enkele maatschappijen die een ES64 U4 hebben, zoals RTS.
 

28-03-2008 16:36:06
thijmen007
thijmen007
Vanaf gisteren rijd de CNL 300/301 weer met 189 090.  

28-03-2008 17:38:05
treinfan
treinfan
bedoel je niet 318/319?
de 300/301 heeft nog nooit met de 189 090 gereden, deze had de laatste tijd de 189 092 als tractie
 

28-03-2008 17:46:17
thijmen007
thijmen007
Als aller eerste zwarte lok heeft de 189 090 voor CNL 300/301 gezeten. Na een ontsporing van de lok is deze naar Duitsland gebracht en is de gerepareerd. De lok heeft ook nog een paar testrondes gereden met andere zwarte loks door Duitsland. Toen heeft de ES 64 F4-032 van DB Autozug de trein een tijdje tussen Frankfurth en Emmerich gereden. Daarna is de 189 092 ervoor gekomen. En nu is dan eindelijk de 189 090 weer als tractie voor een tijdje voor CNL 300/301.  

28-03-2008 18:03:50
treinfan
treinfan
Dan heb ik dus iets verkeerd onthouden, sorry  

28-03-2008 18:07:14
vinny004
vinny004
Juist. Ik zie de zwarte loc met 'City Night Line' erop steeds vaker voorbij komen. Ik herken de TRAXX-vormgeving erin. Vraag: Ik dacht dat CNL door Raillion locs wordt getrokken; hoe is deze constructie bedacht?
Vraag 2: Betreft dit multicourante locs, zodat een locwissel bij Emmerich tot het verleden kan gaan behoren; zodat de treinen sneller van Amsterdam in het Roergebied zijn?
En vraag 3: Gaan alle CNL-treinen met dit type loc rijden?
 

28-03-2008 18:46:49
ijsm
ijsm
Die gelijkende vormgeving heeft voornamelijk te maken met de crashtest-normen van de EU. Als je een foto van de kop van een 189 naast die van een 185 legt, zie je overigens wel degelijk grote verschillen. Uiteindelijk lijken ze allemaal een beetje op elkaar (101, 120, 152, 185, 189). Dan op je vragen:
1: NS Internationaal zag het rijden van nachttreinen niet als een kernactiviteit, en heeft dat dus afgesoten. DB Autozug zocht wel tractieleveranciers voor die treinen (machinisten waren geen probleem, dat zijn gewoon Duitsers), en huurde daarom een aantal 1600'en bij Railion. De zwarte 189'ers worden door DB rechtstreeks geleasd bij MRCE.
2: Het zijn vierspanningslocs, die in princiepe overal in Europa kunnen rijden. De tijdwinst zal wel beperkt blijven tot ongeveer 20 minuten: het zijn echte goederenlocs met een maximaal toegelaten snelheid van 140 km/h. Daarnaast staat de 189 maar tot Frankfurt voor de trein, zodat de tijdwinst bij de grenzen beperkt blijft. Vraag van mij: wordt er in Emmerich doorgereden, zodat deze trein elke dag te vroeg in Nederland is, of staat de trein daar gewoon stil?
3: DB is al langer bezig om een aantal 189'ers bij Railion te huren. Die kunnen ze echter niet missen, dus reken maar op 'nee' (vooralsnog).
 

28-03-2008 19:04:36
nohab
nohab
Quote
103 220-0: Ik snap niks van bovenstaand bericht.
Excuus, er had moeten staan dat de Taurus is gebaseerd op de Eurosprinter. En verder bedoel ik precies hetzelfde als jij. Er zijn geen locomotieven die fysiek rondrijden als ES 64 U4, maar Siemens noemt ze wel zo.
 

28-03-2008 19:11:26
rambons
rambons
Quote
NS DB Autozug zocht wel tractieleveranciers voor die treinen machinisten waren geen probleem, dat zijn gewoon Duitsers.




Dat is niet waar dat er alleen maar Duitsers op zitten want er reden ook Railionners op en tegenwoordig ook veel Spoorflex.

Laatst bewerkt door rambons op 28-03-2008 19:11
 

28-03-2008 19:13:40
manuel25
manuel25
Quote
ijsm: Vraag van mij: wordt er in Emmerich doorgereden, zodat deze trein elke dag te vroeg in Nederland is, of staat de trein daar gewoon stil?

Toen ik laatst met de 301 naar Lugano ging stopte hij wel in Emmerik, verder stopte hij op veel stations die niet in het spoorboekje waren aangegeven. Met de 300 weet ik het niet, daar heb ik niet in gezeten.
 

28-03-2008 19:32:33
ijsm
ijsm
Hmm, ok, thx. Iemand die de 300 wel is in Arnhem te vroeg ziet binnenkomen?  

28-03-2008 19:43:47
thijmen007
thijmen007
@manuel25, De lok stopt in Emmerich omdat, er van stroomsterkte gewisseld moet worden. Dus andere pantograaf op enzo.
@ijsm, Nee ik heb de trein nog nooit te vroeg zien rijden. (eerder te laat)
 

28-03-2008 19:55:15
dh3201
dh3201
Kan een 189 dat niet rollend doen? Zoals een ICE zonder te stoppen in Emmerich doet?


Shqiperise-lopers?
 

28-03-2008 20:09:15
daan6
daan6
Dat zal wel moeten... Als je van panto wisselt als je stilstaat kom je alsnog onder de 'verkeerde' spanning terecht  

28-03-2008 20:10:56
ijsm
ijsm
Quote
thijmen007: @manuel25, De lok stopt in Emmerich omdat, er van stroomsterkte gewisseld moet worden. Dus andere pantograaf op enzo.
Dat doen ze rijdend hè
 

28-03-2008 20:24:11
treinfan
treinfan
Quote
ijsm: Vraag van mij: wordt er in Emmerich doorgereden, zodat deze trein elke dag te vroeg in Nederland is, of staat de trein daar gewoon stil?
Je kan als regel vasthouden dat de 300 vertraging heeft, een groot deel wordt dan in 1 keer ingelopen bij Emmerich
 

28-03-2008 20:37:15
julius
julius
Quote
ijsm: Vraag van mij: wordt er in Emmerich doorgereden
Kan niet, Emmerich is ook een stop voor reizigers.
Quote
daan6: Dat zal wel moeten... Als je van panto wisselt als je stilstaat kom je alsnog onder de 'verkeerde' spanning terecht
Gezien de verdere uitstraling van het station zou je het niet zeggen, maar ook in Emmerich beschikt men over omschakelbare bovenleiding.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-03-2008 23:38:23
NDS
NDS
De 346/347 zullen in iedergeval niet met een Br189 kunnen gaan rijden, die treinen zijn grotendeels met 200km/u* ingelegd, dus een snelle loc is pure noodzaak.

*Duisburg-Düsseldorf-Köln 200km/u, Hamm(westf)-Hannover hbf ingelegd met 160km/u bij vertragingen deels met 200km/u, Hannover-Berlin 200km/u, bron cheftrein op 9-12-2007

De 318/319 heeft ook wel enkele stukjes waar 200km/u gereden kan worden maar of het bij die trein noodzakelijk is om de dienstregeling te halen weet ik niet.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

29-03-2008 00:30:18
mren
mren
Quote
mftrains:
De 318/319 heeft ook wel enkele stukjes waar 200km/u gereden kan worden maar of het bij die trein noodzakelijk is om de dienstregeling te halen weet ik niet.


Meestal niet want nachttreinen zijn enorm ruim ingelegd. Vaak kun je ze -als je ze gemist hebt ergens- met een IC(E) op een later station nog bijhalen.
 

29-03-2008 01:41:53
Rolffiej19
Rolffiej19
Vanaf 1april worden eenaantal DB Autozug treinen gereden door spoorflex mensen en deze mensen gaan ook de lok zelf omrijden op de zaanstraat!  

29-03-2008 06:33:35
nohab
nohab
Quote
thijmen007: @manuel25, De lok stopt in Emmerich omdat, er van stroomsterkte gewisseld moet worden.
In Emmerich wordt niet van stroomsterkte gewisseld (wellicht ook wel), maar waar het daar om gaat is dat er van spanning wordt gewisseld en dat is totaal iets anders. Dat die CNL met 189 in Emmerich stopt heeft niets met die spanningswissel te maken. Technisch is het geen probleem om rijdend om te schakelen. De ICE doet dat immers ook. De stop van de 300 en 301 in Emmerich is trouwens maar 2 minuten.

Laatst bewerkt door nohab op 29-03-2008 06:35
 

29-03-2008 07:59:56
thijmen007
thijmen007
Bedankt voor de info Nohab! %02%
Maar de stop van de trein is zeker nog wel 15 tot 20 minuten. Alleen als hij vertraging heeft stopt hij korter.

Laatst bewerkt door thijmen007 op 29-03-2008 08:00
 

29-03-2008 10:30:01
NDS
NDS
Quote
mren:
Quote
mftrains:
De 318/319 heeft ook wel enkele stukjes waar 200km/u gereden kan worden maar of het bij die trein noodzakelijk is om de dienstregeling te halen weet ik niet.


Meestal niet want nachttreinen zijn enorm ruim ingelegd. Vaak kun je ze -als je ze gemist hebt ergens- met een IC(E) op een later station nog bijhalen.

Precies en daar is de EN346/347 een uitzondering in, die kan alleen op Hamm(westf.)-Hannover hbf echt wat terug winnen( ook niet meer als een minuut of 15 a 20).

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

29-03-2008 13:25:48
thieskes
thieskes
cnl 300 reed in ieder geval met een zwarte loc voorop


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

29-03-2008 14:42:38
kitetrain
kitetrain
Was de 189 092 (i.i.g. in Htn )

Laatst bewerkt door kitetrain op 29-03-2008 14:43
 

29-03-2008 14:46:02
phantom
phantom
dat klopt idd,met vertraging te Geldermalsen vastgelegd op foto.
Tractie was zoals bijna gewoonlijk 189-092 %08%
 

29-03-2008 14:57:08
wouderobva
wouderobva
De E189092 kwam met de CNL300 om 12:22 over de Lekbrug bij Culemborg. Daarvoor RN 1616 met CNL346; zeer vertraagd. Foto's op mijn site.

Laatst bewerkt door wouderobva op 31-03-2008 16:20
 

29-03-2008 19:41:45
vinny004
vinny004
Quote
nohab:
Quote
thijmen007: @manuel25, De lok stopt in Emmerich omdat, er van stroomsterkte gewisseld moet worden.
In Emmerich wordt niet van stroomsterkte gewisseld (wellicht ook wel), maar waar het daar om gaat is dat er van spanning wordt gewisseld en dat is totaal iets anders. Dat die CNL met 189 in Emmerich stopt heeft niets met die spanningswissel te maken. Technisch is het geen probleem om rijdend om te schakelen. De ICE doet dat immers ook. De stop van de 300 en 301 in Emmerich is trouwens maar 2 minuten.
Vreemd; toen de dienstregeling net van start ging werd er in Emmerich nog van loc gewisseld. Dat duurt minstens 10 minuten. Is deze dan tussentijds gewijzigd?
 

29-03-2008 21:23:26
user37
user37
Het was aanvankelijk de bedoeling om vanaf de start met een 189 te rijden, er was dus ook geen tijd ingeplanned voor een locwissel, hierdoor liep het ding in Emmerich standaard een x-aantal minuten vertraging op, die waarschijnlijk tussen Düsseldorf en Keulen weer werd ingehaald.  

30-03-2008 23:42:26
phantom
phantom
En om het dan zijdelings nog wat ingewikkelder te maken,RN en DB zijn voor wat het goederen en hun locs 1 pot nat tegenwoordig
zo bewijst het feit dat het 1st RD (railion duitsland) was en tegenwoordig (zie ook de stickers op de locs) DB schenker ofwel RN (railion nederland is er feitelijk niet)
T is een onderdeel geworden van RD ofwel DB schenker.
Blijft het trouwens opzich wel raar dat DB autozug nu locs leent van DB schenker die op hun beurt de locs weer van MRCE least,terwijl die locs 1st DB schenker (RN/RD) eigendom waren.
Kun je er net zo goed een rode loc van jezelf voor mikken met een NL pakket erin %08%
 

31-03-2008 00:10:34
dh3201
dh3201
Verschijnen er logo's van DB Schenker op de locs? Ik dacht dat dat niet zou gebeuren, in verband met vervoer voor concurrenten van Schenker. Zover ik weet wordt het materieel nu voorzien van logo's van DB Logistics, de moedermaatschappij waaronder DB Schenker (voorheer Railion Deutschand), Railion Nederland, Railion Italia en Railion Scandinavia (voorheen Railion Danmark) vallen. DB Logistics valt vervolgens weer onder het allesoverkoepelende DB.


Shqiperise-lopers?
 

31-03-2008 01:19:09
railfan
railfan
Alle nieuw te leveren locs zullen alleen nog een simpel DB-logo krijgen, geen Schenker, geen Logistics. Dit om het zo neutraal mogelijk te houden. MRCE 189 090 en 092 hebben alleen CityNightLine opschriften, geen DB-logos.  

31-03-2008 07:00:49
nohab
nohab
Quote
phantom:Blijft het trouwens opzich wel raar dat DB autozug nu locs leent van DB schenker die op hun beurt de locs weer van MRCE least,terwijl die locs 1st DB schenker (RN/RD) eigendom waren.
Volgens mij worden die locs door DB Autozug rechtsreeks geleased van MRCE, die is immers de eigenaar. Uit het feit dat Railion die andere CNL's door Nederland rijdt moet je niet afleiden dat Railion die MRCE-locs huurt en ze inzet voor die CNL's.
 

31-03-2008 13:04:40
rolandrail
rolandrail
DB Autozug rijdt onder eigen toelating in Nederland en huurt daarvoor 1600'n van RN en least een 189'er van MRCE.  

28-06-2008 20:44:01
Damian
Damian
Morgen (zondag 29-6) rijden de 300/301 gewoon met een RN 1600. Dit i.v.m een defecte 189-er.  

28-06-2008 21:10:10
mat64
mat64
vandaag de 189.092 zat ervoor  

28-06-2008 23:12:17
hvondelen
hvondelen
Ja, daarom is het ook MORGEN


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

28-06-2008 23:14:10
mat64
mat64
jij snapt MIJ blijkbaar niet he?
hoe kan die nou defect zijn als die net gewoon nog reed ze hebben er toch maar 1 nodig verder dan frankfurt am main rijd die toch niet
 

28-06-2008 23:16:26
NDS
NDS
Precies het is maar 1 loc die ingezet word en die dus constand tussen Amsterdam en Frankfurt pendeld, vandaag zat er inderdaad een zwarte 189er, dus morgen ook tenzij deze het ook af laat weten.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

28-06-2008 23:39:46
rambons
rambons
Toen die 189.092 voor ACTS op proef reed, werd dit bij deze trein opgevangen door de 090. Misschien dat dit morgen het geval is, want de 092 rijd altijd de 300/1 en maar af en toe de 090.

Laatst bewerkt door rambons op 28-06-2008 23:41
 

29-06-2008 09:47:24
thijmen007
thijmen007
Op Drehscheibe staat dat er een BR 115 voor de E189 092 zit. De trein is met +90 aangekomen in Frankfuhrt en bij Köln moet de trein nog een omleiding volgen.  

29-06-2008 10:37:59
Damian
Damian
Quote
mat64: jij snapt MIJ blijkbaar niet he?
hoe kan die nou defect zijn als die net gewoon nog reed ze hebben er toch maar 1 nodig verder dan frankfurt am main rijd die toch niet


Een defect betekend niet dat een loc dan gelijk niet kan rijden. Er is waarschijnlijk iets wat hersteld moet worden, en dat doen ze vandaag.
Vanmorgen stonden er ook drie 1600-en op spoor 66 te EM. 1 voor de 318, 1 voor de 346 en jawel... 1 voor de 300.
 


29-06-2008 14:40:51
HGKSpotter
HGKSpotter
Quote
thijmen007: Op Drehscheibe staat dat er een BR 115 voor de E189 092 zit. De trein is met +90 aangekomen in Frankfuhrt en bij Köln moet de trein nog een omleiding volgen.
Onzin !!!! Trein heeft gewoon ze eigen route gereden. En Frankfuhrt is nog altijd Frankfurt.
 

29-06-2008 20:51:45
Jack5812
Jack5812
Vandaag werd de CNL300 getrokken door RN1612.
Gr Jack
 

30-06-2008 00:11:15
NDS
NDS
Quote
Damian:
Quote
mat64: jij snapt MIJ blijkbaar niet he?
hoe kan die nou defect zijn als die net gewoon nog reed ze hebben er toch maar 1 nodig verder dan frankfurt am main rijd die toch niet


Een defect betekend niet dat een loc dan gelijk niet kan rijden. Er is waarschijnlijk iets wat hersteld moet worden, en dat doen ze vandaag.
Vanmorgen stonden er ook drie 1600-en op spoor 66 te EM. 1 voor de 318, 1 voor de 346 en jawel... 1 voor de 300.

Je had gelijk dat er vandaag een 1600 voor zat, maar dan volgt uiteraard de vraag waar hangt dan de 189 090 uit, dat is ook een CNL loc, zijn beide locs buitendienst door defecten vandaag?

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

01-07-2008 15:39:11
Damian
Damian
Quote
mftrains: Je had gelijk dat er vandaag een 1600 voor zat, maar dan volgt uiteraard de vraag waar hangt dan de 189 090 uit, dat is ook een CNL loc, zijn beide locs buitendienst door defecten vandaag?
Ik heb echt geen idee. Het enige dat ik weet is dat er bij Spoorflex extra machinisten werden ingehuurd om de 300 en 301 te rijden. Als dat gebeurd weet ik dat er een 1600 voor staat.

Laatst bewerkt door Damian op 01-07-2008 15:40
 

01-07-2008 15:45:25
nohab
nohab
Waarom zijn daar Spoorflexmachinisten voor nodig? Zover ik weet kennen die Duitse machinisten ook de 1600.  

01-07-2008 16:08:50
jordydl1
jordydl1
waarschijnlijk ligt dat aan dat de spoorflexmachinisten niet met de BR189 mogen werken  

01-07-2008 16:14:07
gertjan
gertjan
Quote
nohab: Waarom zijn daar Spoorflexmachinisten voor nodig? Zover ik weet kennen die Duitse machinisten ook de 1600.
Dat is iets makkelijker met de loc vervangen


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

01-07-2008 17:29:35
Damian
Damian
Het heeft inderdaad met het gemak te maken. Puur logistiek.

Er zijn inderdaad Duitse machinisten die op de 1600 rijden, al komt het geloof ik niet vaak meer voor. De 318/319 wordt door een spoorflex-mcn gereden, de 346/347 door een Railion-mcn en de 300/301 door een Duitser met de 189-er. Deze situatie blijft in iedergeval t/m 31 augustus.

Overigens hebben de Duitsers het voornemen om Emmerich alleen nog maar onder Duitse spanning te zetten. Dan is het sowieso over met de 1600-en in Emmerich. Er ontstaat dan een vreemde situatie want Prorail wil het stukje vanaf de grens naar Betuweroute aansluiting niet wijzigen en dat blijft dus 1800V. In heb me laten vertellen dat daarom de 185-er nooit door vervoerders zijn besteld omdat de 185-er niet op dat kleine stukje met 1800V kan rijden. Maar dat laatste heb ik ook maar gehoord....
 

10-07-2008 09:17:52
NDS
NDS
Volgensmij heb ik een jaar terug ofzo eens ergens voor bij zien komen dat die spannings grens naar Zevenaar verlegt zou gaan worden per 2012. De laatste maanden heb ik daar hier, in de op de rails en in de hov-rn echter niks meer over gehoord dus of dat nog gaat gebeuren geen idee.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

10-07-2008 18:06:07
timtrein
timtrein
Volgens mij is het plan ook nog niet helemaal concreet...  

25-06-2009 23:17:04
train85
train85
Als je de zwarte MRCE189 nog voor de CNL wil zien moet je snel zijn, DB Schenker wil het leasecontract zo snel mogelijk ontbinden(per 1-7 of zelf nog vroeger), omdat hun eigen rode 189en een aantal ervan niks meer te doen hebben. En ze willen daarom rode 189ers inzetten voor de CNL, dus zwart wordt rood zeg maar.

Laatst bewerkt door train85 op 25-06-2009 23:18
 

25-06-2009 23:22:49
bart84
Moderator
bart84
Achja, dan heeft ERS kans om wat extra BR189 in gebruik te nemen.
189 090, 091, 092 en 097, 098, 099


Mvg. Bart
 

26-06-2009 19:59:44
WesselE
WesselE
ERS heeft nu ook de beschikking over de locs 189 202 en 206, de locs van de CNL zijn dus niet nodig lijkt me.


'Okeh'