Werkzaamheden Deventer 5/6 april
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
27-03-2008 22:09:45
noof
noof
Ik zie dat o.a. om 21:07 er een stoptrein van NS (!) vertrekt van Zutphen naar Hengelo. Heeft dit te maken met de werkzaamheden in Deventer en laat NS daar extra treinen rijden om de reizigers die normaal via Dv zouden reizen op te vangen?

27-03-2008 22:43:24
rogier
rogier
Volgens de reisplanner zijn het treinnummers in de 39700-serie, en volgens de Prorail treinnummerlijst zijn dat nummers voor Syntus.
Ik gok inderdaad op extra treinen wegens de werkzaamheden. De reguliere dienst is rond die tijd uitgedund tot een uursdienst.

02-04-2008 18:39:06
superboer
superboer
Dan heb ik daar nog een vraagje over. Ik zag dat het omreisadvies Enschede-Apeldoorn via Zutphen is. Betekent dat dat er weer een paar NS DM'90 stellen bij Syntus rijden tussen Zupthen en Oldenzaal zoals dat ook gebeurde tijdens de Almelo-Soap?

Garantie tot aan de voordeur.

03-04-2008 13:47:51
mren
mren
Ik denk dat Syntus zelf in het weekend wel genoeg stellen heeft om Hgl-Zp met twee gekoppelde Lintjes te rijden.

03-04-2008 14:02:30
edje
edje
superboer: Dan heb ik daar nog een vraagje over. Ik zag dat het omreisadvies Enschede-Apeldoorn via Zutphen is. Betekent dat dat er weer een paar NS DM'90 stellen bij Syntus rijden tussen Zupthen en Oldenzaal zoals dat ook gebeurde tijdens de Almelo-Soap?

Nee, want de DM'90 stellen zijn gewoon nodig voor Zwolle - Enschede, wat dan met 4 bakken rijdt.
Syntus rijdt overigens ook met 4 bakken, dus ik denk 2x Lint.

03-04-2008 14:21:10
stefanvdw
stefanvdw
Deze extra treinen worden gereden door DM'90 van NSR én personeel van NSR tussen Zp en Hgl.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 03-04-2008 14:24

03-04-2008 17:52:35
goverwelle
goverwelle
Weet iemand of er nog werktreinen aanwezig zijn ?

03-04-2008 18:49:32
dvdhoven
dvdhoven
Ja. Vanmiddag waren ze de materialen voor het tijdelijke perron op platte wagens (Kls) aan het laden op Dvge.
Alleen spotten zal lastig worden. Er hing vanmiddag een papier in de hal dat de tunnel op 5 en 6 april wordt afgesloten en dat betekent dat je het perron niet op kunt. Enig punt is dan nog het hek langs Dvge en het viaduct Brinkgeverweg. Bepaald geen loge plaatsen.

Dick van den Hoven

04-04-2008 18:12:37
goverwelle
goverwelle
Ik ga morgen toch even kijken of ik misschien wat kan platen. Thanks!

04-04-2008 20:49:11
nskoploper
nskoploper
De consessie Zutphen - Hengelo is toch van Syntus, dan mag NSR er niet rijden!

04-04-2008 20:50:45
daniel_ddr
daniel_ddr
Ooow, NS mag daar best rijden hoor... ze mogen er alleen geen reizigers vervoeren
Maar zoals 't hier beschreven staat zal NSR in opdracht van Syntus rijden en dat mag gewoon.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

04-04-2008 20:54:51
nskoploper
nskoploper
Waarom dat. Op dat tijdstip heeft Syntus zelf wel treinstellen beschikbaar!

04-04-2008 21:01:55
superboer
superboer
Jawel, maar zoals gezegt moeten(of kunnen) reizigers dit weekend tussen Enschede en Apeldoorn omreizen via Zutphen. Dat betekent dat syntus met 2 stellen moet rijden. Ze zouden daarvoor hun eigen DM'90's tussen Arnhem en Winterswijk kunnen laten rijden om Linten vrij te maken voor Zp-Odz maar dat doen ze dus niet. Ze laten dus ook 2(?) treinen rijden met NS DM'90 zodat ze de andere 2 treinen met 2x Lint kunnen laten rijden. Dat gebeurde ook tijdens de problemen in Almelo.

04-04-2008 21:07:47
seinhuis
seinhuis
daniël_ddr: Ooow, NS mag daar best rijden hoor... ze mogen er alleen geen reizigers vervoeren
Maar zoals 't hier beschreven staat zal NSR in opdracht van Syntus rijden en dat mag gewoon.
Dit gebeurd ook tussen Almerlo en Mariëberg. Syntus rijd in opdracht van CXX.

04-04-2008 22:07:13
Dre
Dre
Hoe gaat dat eigenlijk op de zaterdagavond en de zondag? Tussen Zp en Hgl is er dan een uursdienst, en tussen Hgl en Odz een halfuursdienst. Keert de stopper uit Odz die om .40 in Hgl aankomt op de stopper die om .45 weer naar Odz rijdt? M.a.w. rijden er geen Buffels tussen Odz en Hgl?

superboer: Ze zouden daarvoor hun eigen DM'90's tussen Arnhem en Winterswijk kunnen laten rijden om Linten vrij te maken voor Zp-Odz maar dat doen ze dus niet.

Ik snap eigenlijk totaal niet waarom er standaard altijd met 2 stellen tussen Ww en Ah gereden moet worden, kan me niet voorstellen dat het daar zó ontzettend druk is. Van de week was het ook weer vaak raak in de 31200, zowel de 31215 als 31217 moesten het meerdere malen zonder 2e stel doen. Arme mensen te Go, maar goed, dat is hier OT.

04-04-2008 22:14:47
mark
mark
De extra treinen uit Zp keren te Hgl op spoor 3b. Aankomst :41 vertrek :44. Treinen van en naar Oldenzaal keren op spoor 3a. Aankomst :40 vertrek :45.

Om de vraag "waarom niet andersom zodat je niet met kruisende rijwegen zit?": Geen idee. Is bedacht door mensen die ervoor gestudeerd hebben, dus die zullen er wel meer verstand van hebben dan ons

04-04-2008 22:16:47
superboer
superboer
Dre: Hoe gaat dat eigenlijk op de zaterdagavond en de zondag? Tussen Zp en Hgl is er dan een uursdienst, en tussen Hgl en Odz een halfuursdienst. Keert de stopper uit Odz die om .40 in Hgl aankomt op de stopper die om .45 weer naar Odz rijdt? M.a.w. rijden er geen Buffels tussen Odz en Hgl?
Volgens de NS Reisplanner rijdt de 31200 gewoon normaal. Dus .59 uit Odz door naar Zutphen, en .29 uit Odz tot Hgl maar... Er is een extra serie ingelegd tussen Hengelo en Zutphen(39700) Die aansluiten op die treinen. Mogelijk dat die treinen alleen met DM'90 rijden?
Dre:
Ik snap eigenlijk totaal niet waarom er standaard altijd met 2 stellen tussen Ww en Ah gereden moet worden, kan me niet voorstellen dat het daar zó ontzettend druk is. Van de week was het ook weer vaak raak in de 31200, zowel de 31215 als 31217 moesten het meerdere malen zonder 2e stel doen. Arme mensen te Go, maar goed, dat is hier OT
In de spits is het hier echt wel nodig. vorig jaar reisde ik dagelijks met de 30924 die standaard met 2x Lint reed. Deze zat in Aalten al vol en dan moet je nog stoppen in Vsv, Tbg, Gdr en in Dtc stroomde de trein dan weer leeg maar daar stappen dan natuurlijk ook weer mensen in ri Ah. Uiteraard zat ie dan niet helemaal vol want het drukste stuk is toch wel Zv-Ah

Laatst bewerkt door superboer op 04-04-2008 22:17

04-04-2008 22:31:47
Dre
Dre
mark: Om de vraag "waarom niet andersom zodat je niet met kruisende rijwegen zit?": Geen idee. Is bedacht door mensen die ervoor gestudeerd hebben, dus die zullen er wel meer verstand van hebben dan ons

Volgens mij zou verstandiger zijn om de 31200 en 39700 beide gewoon midden op het kruiswissel tussen 2a/b en 3a/b te laten stoppen (zoals dat gewoonlijk ook gebeurd bij de 31200), dat vereenvoudigd de overstap, en tussen .40 en .45 zijn er toch geen andere treinen die ze dan in de weg staan. de trein naar Odz op 3a zetten en de trein naar Zp op 3b is wel het meest onlogisch.

Volgende week vrijdag maar eens kijken hoe de zaken in Dv zijn veranderd ten opzichte van vanmiddag.

05-04-2008 18:44:45
lucky
lucky
Op utrecht was het omreis advies telkens via zwolle. Dus mensen luisteren daar slecht naar en dus toch exrta treinen?

05-04-2008 18:58:09
dvdhoven
dvdhoven
De extra treinen via Zutphen zijn bedoeld voor reizigers naar Apeldoorn. Reisadvies tussen Enschede/Hengelo en Apeldoorn was via Zutphen
Dit staat daarover in de folder:
Apeldoorn naar Hengelo/Enschede
Reis vanaf Apeldoorn (en Osseveld) per trein via Zutphen naar Hengelo
en verder. Uw extra reistijd is ongeveer een half uur.

Reisadvies naar Amersfoort, Utrecht en daarachter is via Zwolle.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 05-04-2008 18:58

Dick van den Hoven

05-04-2008 21:20:29
Dre
Dre
dvdhoven: Reisadvies naar Amersfoort, Utrecht en daarachter is via Zwolle.

Maar dat doet niemand, want Amf - Hgl via Zl = 1 uur en 50 minuten reistijd, Amf - Hgl via Zp = 1 uur en 30 minuten reistijd. Reisadvies via Zl is alleen omdat je dan volledig van NS-treinen gebruik maakt.

Laatst bewerkt door Dre op 05-04-2008 21:28

05-04-2008 21:53:39
jeepee
jeepee
Dat doen ze dus wel (gezien de regelmatig grote groep mensen die zat te wachten op de 7900 te Zl. Is ook wel logisch want:
- Mensen gaan niet puzzelen zoals spoorhobbyisten, als NS zegt dat men het best via Zl kan reizen, dan doet men dat;
- Via Zp is vanaf Amf 2, 3x overstappen (Apd, Zp en eventueel Hgl (voor reizigers die niet naar Hgl moeten)). Via Zl is het 1x -> minder overlast.

05-04-2008 21:55:45
lucky
lucky
Als je in ut staat en daar de omroep hoort is het 2x overstappen he. Je zult in amf ook moeten overstappen.

05-04-2008 22:19:56
jeepee
jeepee
Volgens mij rijden er toch ook rechtstreekse treinen tussen Ut en Zl, of bestaat de 500 niet meer

05-04-2008 22:27:58
lucky
lucky
Natuurlijk. Maar de omroep dat je moet opreizen komt logischerwijs wanneer de 1700 vertrekt. Deze mensen hebben als doel hengelo/enschede.

Dus wanneer die omroep komt zul je 2x moeten overstappen.

Bij de 500 komt die omroep niet.

05-04-2008 22:29:53
jeepee
jeepee
Is dat je ervaring of gok je dit?? Bij werkzaamheden tussen Amf en Zl roept men ook op de tijden van de 1700 om dat men moet omreizen via Dv. Doen ze dit nu niet dan is dit amateurisme van degene die omroepberichten inkoopt.

05-04-2008 22:31:51
lucky
lucky
Ik heb vandaag 2 uur op ut gestaan, dus ik vermoed dat ik het goed heb gehoord.

05-04-2008 22:42:50
jeepee
jeepee
OK dan moet er iemand wakker worden voor de omroepberichten service

06-04-2008 01:53:12
dumpy_dump
dumpy_dump
Die is allang wakker: de tijd dat ik op Ut was (8 uur lang...) draaide dat bandje ook voor de 500.

Overigens is omreizen via Apd-Zp alleen sneller naar Hgl: naar Aml niet, naar Es scheelt het 10 minuten. Vanaf Ut naar Hgl was trouwens sowieso sneller via Ah, niet via Apd...

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!

06-04-2008 11:43:17
zugchef
zugchef
Ben benieuwd of ik morgen zonder geklooi Dv kan bereiken om 8:12 %08%

06-04-2008 11:52:05
mikos
mikos
Ik mag inderdaad hopen dat ze vanavond op tijd klaar zijn... Ik moet er nogal vaak langs om op Shl te komen. Zolang het niet zo wordt als de Almelo-soap van vorig jaar... %08%

Laatst bewerkt door mikos op 06-04-2008 11:52

www.ov-ervaringen.nl

06-04-2008 17:06:15
thejag
thejag
zo vanaf het busstation te zien ligt het tijdelijk perron er inmiddels. Dat is uiteraard geen garantie dat het allemaal op tijd klaar is, maar ze zijn in ieder geval druk bezig.

Overigens vond ik het dit weekend een groot drama om met de bus naar Apd te komen. Er was een prachtig 'transferium' gebouwd nabij Dvc op het parkeerterrein van de Scheg. Bussen reden tussen Ost en Zp, Apd en Rsn en een pendeldienst tussen dat transferium en Dv. Op zich prima geregeld, maar wel hopeloos traag, het kostte me ruim een uur om in Apd te komen (en terug) wat normaalgesproken een kwartiertje is. Wat wel zeer positief was was het grote aantal NS medewerkers die de reizigers van informatie voorzagen op de diverse opstappunten. En gratis koffie op het transferium!

grt, Michiel

06-04-2008 18:04:12
zugchef
zugchef
Ik begrijp dat ook komende week de 1500 gewoon nog van het reguliere vertrekspoor vertrekt? Hoe zijn de vooruitzichten eigenlijk mbt de werkzaamheden in zn totaliteit gezien?

06-04-2008 18:16:29
Dre
Dre
mikos: Ik mag inderdaad hopen dat ze vanavond op tijd klaar zijn... Ik moet er nogal vaak langs om op Shl te komen. Zolang het niet zo wordt als de Almelo-soap van vorig jaar... %08%

Het is weer begin april, dus...

Overigens, de NS Reisplanner klopt niet, in Hgl komt de 397xx aan op spoor 2a, en in de tijd dat ik er keerde de 312xx afwisselend op spoor 2a en 3a/b. Vreemd dat het op de blauwe borden op het station zelf wel goed vermeld staat.

06-04-2008 18:24:15
stefanvdw
stefanvdw
De setjes van 2xDM'90 was ook zwaar teveel vandaag, ook gisteravond. Ik zat een aantal keer met slechts één ander persoon in de voorste DM'90(in beide richtingen gezien) terwijl de achterste een stuk voller zat. Eén DM'90 was voordeliger geweest, maar dat vind ik niet erg De machinisten van NSR zaten er trouwens alleen op, er zaten geen HC's op de extra treinen serie 397xx van NSR.

06-04-2008 18:47:47
Dre
Dre
Er zat op de 39743 wel een "controleur" van Syntus. Die is in Hgl overgestapt op de 31251 naar Odz. Ik dacht in eerste instantie dat de mcn ook van Syntus was, omdat de koersdisplay leeg was (is toch een kleine moeite om er Hgl of Zp op te zetten).

06-04-2008 18:55:38
dvdhoven
dvdhoven
thejag: zo vanaf het busstation te zien ligt het tijdelijk perron er inmiddels. Dat is uiteraard geen garantie dat het allemaal op tijd klaar is, maar ze zijn in ieder geval druk bezig.
Dat perron is niet zo zeer bepalend of het morgen allemaal goed loopt, meer het werk dat ze aan seinen en wissels hebben uitgevoerd. Zo te zien zijn er allerlei nieuwe kabels aangesloten en allerlei nieuwe apparatuur geplaatst en aangesloten. En dat baart me meer zorg dan dat perron.
Vanmiddag passeerde ik tijdens een fietstochtje de overweg Aarninksweg en alle vier zichtbare seinen stonden rood. En bij geen treinverkeer zou ik aan de Colmschater kant 2 gele moeten zien en aan de Almelose kant 2 groene. Dus maw ze zijn met de seinen aan het sleutelen.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 06-04-2008 19:06

Dick van den Hoven

06-04-2008 19:05:55
mark
mark
Dre: Overigens, de NS Reisplanner klopt niet, in Hgl komt de 397xx aan op spoor 2a, en in de tijd dat ik er keerde de 312xx afwisselend op spoor 2a en 3a/b. Vreemd dat het op de blauwe borden op het station zelf wel goed vermeld staat.
Nog vreemder: Het scherm met actuele vertrektijden in het hokje van de servicemedewerker geeft aan dat 2a een afwijkend vertrekspoor is %09%

06-04-2008 22:02:45
sik214
sik214
dvdhoven:
thejag: zo vanaf het busstation te zien ligt het tijdelijk perron er inmiddels. Dat is uiteraard geen garantie dat het allemaal op tijd klaar is, maar ze zijn in ieder geval druk bezig.
Dat perron is niet zo zeer bepalend of het morgen allemaal goed loopt, meer het werk dat ze aan seinen en wissels hebben uitgevoerd. Zo te zien zijn er allerlei nieuwe kabels aangesloten en allerlei nieuwe apparatuur geplaatst en aangesloten. En dat baart me meer zorg dan dat perron.
Vanmiddag passeerde ik tijdens een fietstochtje de overweg Aarninksweg en alle vier zichtbare seinen stonden rood. En bij geen treinverkeer zou ik aan de Colmschater kant 2 gele moeten zien en aan de Almelose kant 2 groene. Dus maw ze zijn met de seinen aan het sleutelen.

Ongetwijfeld zullen met de seinen bezig zijn, maar met een zkl* voor werkzaamheden kunnen de seinen toch ook op rood komen?

*zkl= zelfsignalerende kortsluitlans, deze gebruikt men om 'gebieden' (sporen) te beveiligen als er werkzaamheden plaats vinden. Om te voorkomen dat er treinen naar toe gaan.

06-04-2008 23:26:09
thom
thom
Misschien zijn er ook werkzaamheden aan het seinenstelsel zelf

07-04-2008 07:26:52
lucky
lucky
Zo te zien is het gelukt want alle treinen rijden gewoon op tijd in deventer.

07-04-2008 07:44:50
dvdhoven
dvdhoven
Waar haal je die wijsheid vandaan? Er was vanmorgen wegens uitgelopen werkzaamheden geen treinverkeer mogelijk tussen Deventer en Rijssen.
Trein 1614 had bij vertrek uit Deventer +37, dat noem ik niet op tijd. Die kwam leeg af, dus uit Zutphen.
Trein 1716 had +10 en kwam eveneens leeg af in Deventer, dus ook uit Zutphen
Trein 7016 had +7

Dick van den Hoven

07-04-2008 14:49:20
sik214
sik214
lucky: Zo te zien is het gelukt want alle treinen rijden gewoon op tijd in deventer.
Om 07.30 misschien, vanochtend was het gewoon (een koud) drama. Bovendien rijden de trein ook in Deventer gewoon op het spoor ipv tijd %02%%02%