Railion-1600'en naar ACTS
Forum: Algemeen - Algemeen
15-09-2008 21:25:03
broek53
broek53
Niet gerealiseerd dat er meer dan zes 1600-en terzijde stonden. De overgedragen locs zijn de 1607, 1608, 1610, 1617, 1618 en 1620. Hoeveel ervan rijvaardig gemaakt worden, weet ik iet. Het is duidelijk dat ze een hoofdrevisie moeten krijgen (om maar eens een ouderwetse term te gebrukken). De 1618 heeft overigens ooit zoiets al gehad, in de tijd dat men nog droomde van en gokte op verkoop naar tamelijk verre landen...  

15-09-2008 21:31:16
nedtrain25
nedtrain25
krijgen ze dan tevens een schilderbeurt?  

15-09-2008 21:33:13
broek53
broek53
Me dunkt dat ze in een actuele ACTS-outfit gebracht gaan worden en hoe dan ook niet geel blijven.  

15-09-2008 21:33:45
2296
2296
Dat is denk ik afhankelijk hoeveel ACTS in die locs wil inversteren. Lijkt mij overigens wel handig omdat gelijk mee te pakken.  


15-09-2008 21:59:05
mren
mren
Ik denk dat de kosten van een verf- of folielaag redelijk gering zijn tov de revisiekosten. En al helemaal niets voorstellen als je alle life cycle costs voor zo'n loc bekijkt.  

15-09-2008 22:07:38
taigagaai
Moderator
taigagaai
Staat de 1605 nog in Hlmwph of is die inmiddels weer in Tbwph?
Bij mijn weten zijn de door broek53 genoemde 6 exemplaren ook het snelst weer op de baan te brengen, alleen de 1620 heeft botsschade, terwijl de 1618 weer zo goed als (?) compleet is en de andere 4 met verlopen revisietermijnen aan de kant zijn gezet.
 

15-09-2008 22:10:29
maxime
maxime
Een goede verflaag is natuurlijk nooit slecht, dus als de locs meteen in de nieuwe kleurstelling gespoten worden is dat alleen maar mooi meegenomen lijkt me.  

15-09-2008 22:12:00
1855
1855
Quote
broek53: Niet gerealiseerd dat er meer dan zes 1600-en terzijde stonden. De overgedragen locs zijn de 1607, 1608, 1610, 1617, 1618 en 1620. Hoeveel ervan rijvaardig gemaakt worden, weet ik iet. Het is duidelijk dat ze een hoofdrevisie moeten krijgen (om maar eens een ouderwetse term te gebrukken). De 1618 heeft overigens ooit zoiets al gehad, in de tijd dat men nog droomde van en gokte op verkoop naar tamelijk verre landen...


De 1618 is met de completering inderdaad "licht" gereviseerd, maar ga er maar vanuit dat er een volledige revisie nodig zal zijn. Mocht deze kar weer gaan rijden tenminste, hetgeen voor het eerst in 8,5 jaar zal zijn, de nodige proefritjes vanuit Tb niet meegerekend.
Mooie rijtjes voor de nummerfreaks straks: 1606 t/m 1610 en 1617 t/m 1621, of moet er nou een topic gestart worden met voorstellen voor een nieuwe nummerreeks? (1660 t/m 1670?)

Laatst bewerkt door 1855 op 15-09-2008 22:12
 

15-09-2008 22:18:17
mark
mark
Quote
WesselE: En... de 1607 komt weer op de baan, wat ik persoonlijk heel goed nieuws vind!%02%
En de 1610 vind ik ook helemaal niet erg! %02%
 

15-09-2008 22:28:31
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
1855:Mooie rijtjes voor de nummerfreaks straks: 1606 t/m 1610 en 1617 t/m 1621, of moet er nou een topic gestart worden met voorstellen voor een nieuwe nummerreeks? (1660 t/m 1670?)
Had ACTS destijds niet gekozen voor de 1200'n om bij 1250 te beginnen, omdat het ook een NS traditie zou zijn geweest?
 

15-09-2008 22:43:32
eloc
eloc
Nee, de 1200 moest vooral een 1200 blijven en de 1215 werd
dus door de 1 en de 5 om te draaien de 1251. Dat lukte ook
nog bij de 1225 vs 1252. Bij de 1214 kwam de 4 overeen,
toeval maar wel grappig. Ja je hoort nog eens wat tussen
het klussen

groet,
marco
 

15-09-2008 23:20:54
hvondelen
hvondelen
Ik wil niet te hard van stapel lopen, maar is er al bekend met ingang van welke datum dit gaat gebeuren?
En het lijkt me logisch dat de evt revisie die de locs krijgen in Tb gedaan gaan worden?

EDIT: als ik op de hoofdpagina kijk, zie ik met ingang van 15 september, vandaag dus....

Laatst bewerkt door hvondelen op 15-09-2008 23:31


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

16-09-2008 06:04:14
Arjen-V
Arjen-V
inmiddels is de 1619 omgeruild voor de 1612 omdat de eerste te veel problemen had.
GreetZ Arie
 

16-09-2008 08:26:50
maxime
maxime
Keert de 1619 weer terug nadat de problemen verholpen zijn of neemt de 1612 gewoon zijn plaats bij de verkoop?

Laatst bewerkt door maxime op 16-09-2008 08:26
 

16-09-2008 09:41:07
rudolfph
rudolfph
Alles verwerkt in het overzicht als het goed is .  

16-09-2008 15:05:35
diesels
diesels
Quote
arie81: inmiddels is de 1619 omgeruild voor de 1612 omdat de eerste te veel problemen had.
GreetZ Arie

1612 is alleen tijdelijk verhuurd

Laatst bewerkt door diesels op 16-09-2008 15:10
 

16-09-2008 16:20:04
dvdhoven
dvdhoven
Overigens deed de 1612 vandaag nog een Railion klus.


Dick van den Hoven
 

05-10-2008 16:38:02
dutchtrain
dutchtrain
Volgens een ACTS Machinist zal ACTS 12 locomotieven van het type 1600 overnemen. Welke zijn nog niet bekend. Wel is bekend dat ze een algehele revisie krijgen en tevens de ACTS huisstijl krijgen. Hoe die huisstijl gaat worden zijn ze nog aan het uitzoeken.

Alle terzijde staande 1600'en nog met NS-logo's op het terrein van Werkplaats-Tilburg staan er zoiezo 2 binnen. de 1618 en 1625. De 1622 staat ook op de lijst om binnengenomen te worden. Hoe en waarom laat zich denk ik makkelijk raden. Ik hoop dat ACTS ze heeft overgenomen en dat ze nu dus binnen staan voor Revisie.

De 1605 en 1620 van Railion die met botsschade in Tilburg staan. Worden naar alle waarschijnlijk ook hersteld. De 1605 is al deels hersteld van een kromme bufferbalk. Goed is wel te zien dat het een plukloc is geweest. Hier een foto: http://img48.imageshack.us/my.php?image=1605px8.jpg

Hopen dat iemand mijn verhaal kan aanvullen.
 

05-10-2008 17:26:09
treinfan
treinfan
ACTS heeft reeds de 1606-1610 en 1617-1621 gekocht, zie ik op www.railfan.nl
verder staat er hier op somda dat de 1612 ook bij ACTS zit, dan hebben we dus al 11 locs...

Laatst bewerkt door treinfan op 05-10-2008 17:38
 

05-10-2008 17:28:29
rudolfph
rudolfph
Daar zit een typfout in, anders zou ACTS 1607-1610 zelfs twee keer bezitten .  

05-10-2008 17:39:13
treinfan
treinfan
Ik heb de typfout hersteld 1617 ipv 1607..  

05-10-2008 18:07:45
lamote_ban
lamote_ban
De overname van locs door ACTS lijkt langzamerhand een meerjaren project te worden. Ik vraag me af wat er uiteindelijk van terecht gaat komen.  

05-10-2008 18:13:29
1855
1855
Quote
dutchtrain: Volgens een ACTS Machinist zal ACTS 12 locomotieven van het type 1600 overnemen. Welke zijn nog niet bekend. Wel is bekend dat ze een algehele revisie krijgen en tevens de ACTS huisstijl krijgen. Hoe die huisstijl gaat worden zijn ze nog aan het uitzoeken.

Alle terzijde staande 1600'en nog met NS-logo's op het terrein van Werkplaats-Tilburg staan er zoiezo 2 binnen. de 1618 en 1625. De 1622 staat ook op de lijst om binnengenomen te worden. Hoe en waarom laat zich denk ik makkelijk raden. Ik hoop dat ACTS ze heeft overgenomen en dat ze nu dus binnen staan voor Revisie.

De 1605 en 1620 van Railion die met botsschade in Tilburg staan. Worden naar alle waarschijnlijk ook hersteld. De 1605 is al deels hersteld van een kromme bufferbalk. Goed is wel te zien dat het een plukloc is geweest. Hier een foto: http://img48.imageshack.us/my.php?image=1605px8.jpg

Hopen dat iemand mijn verhaal kan aanvullen.


Soort van aanvulling: je verhaal is complete onzin!
 

05-10-2008 18:46:48
nielske90
nielske90
Graag ook enige onderbouwing...  

05-10-2008 19:40:18
thom
thom
Het lijkt me zowieso kolder dat ze die schadebakken gaan opknappen als ze er ook een aantal voor de pluk zullen gebruiken...

Laatst bewerkt door thom op 05-10-2008 19:40
 

05-10-2008 20:19:05
timtrein
timtrein
Ik geloof dat 1855 voldoende dicht bij het vuur zitten om er genoeg vanaf te weten...
Zie ook het topic op RolandRail, dat is volgens mij dichter bij de waarheid.
 

05-10-2008 23:35:36
t.ricksen_
t.ricksen_
Quote
lamotep: De overname van locs door ACTS lijkt langzamerhand een meerjaren project te worden. Ik vraag me af wat er uiteindelijk van terecht gaat komen.
Bespaar ons het eeuwige doemdenken alsjeblieft.
 

06-10-2008 08:59:48
jbt
jbt
Quote
jordydl1: 1613 vandaa op de kijfhoek,
de 13 ontbreekt aan een kant

Toch jammer dat niet alleen wat cijfers ontbreken, maar ook inmiddels het stadswapen van mijn vaderstad.
PS: dit topic lang niet meer doorgelezen, vandaar een late reactie

Laatst bewerkt door jbt op 06-10-2008 09:01
 

06-10-2008 09:02:49
ijnte
ijnte
Ik meen dat alleen de 3 mist. Ik heb hem zaterdag nog voorbij zien rijden @ Klp om 7:35 ri Ah. Misschien mist hij wel aan beide zijde letters%05% Maar dit valt een beetje buiten de discussie wellicht...  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-10-2008 12:01:01
gkw1969
gkw1969
Afgelopen vrijdag reed de 1611 gekoppeld met de 161x in volle vaart richting Bentheim. Dit was zo tegen 17.00 in Oldenzaal. Beiden hadden nog Railion bestikkering, van de 2e heb ik geen goed nummer kunnen ontwaren omdat daar een cijfertje miste....  

06-10-2008 12:04:48
Arjen-V
Arjen-V
Voorals nog rijden de 1619 1606 en nog een derde 1600 voor ACTS.
de rest is (nog) niet in dienst van ACTS.
GreetZ Arie
 

06-10-2008 12:10:32
verschuyl
verschuyl
Die derde is toch de 1609? En de 1612 schijnt al weer bij Railion te zijn.


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

07-10-2008 11:30:56
maxime
maxime
Op railcolor.net had iemand een site gevonden van een designbureau, die de nieuwe ACTS-kleurstelling had ontworpen. Dat lijkt op zich niet zo bijzonder, maar de tekening was gebaseerd op een Bombardier Traxx 2 locomotief!

Deze loc kennen we beter als de Duitse BR 185.1. Gaat ACTS mogelijk een buitenlands avontuurtje aan of moeten we het zien als een algemene kleurstelling. (die misschien ook wel toegepast gaat worden op de 1600'en?) Wie weet meer?

http://www.bruut.com/acts.php

Vooral het bovenste ontwerp is interessant.

Laatst bewerkt door maxime op 07-10-2008 12:55
 

07-10-2008 11:38:34
kmark
kmark
Quote
maxime:Gaat ACTS mogelijk een buitenlands avontuurtje aan of moeten we het zien als een algemene kleurstelling, die misschien ook wel toegepast gaat worden op de 1600'en? Wie weet meer?.
Rustig aan, blijven ademen dit (Br 185.1) is alleen als voorbeeld gebruikt om het ontwerp/kleurstelling te laten zien
 

07-10-2008 12:49:58
maxime
maxime
Het was een beetje ongelukkig geformuleerd, maar dat bedoelde ik eigenlijk met die algemene kleurstelling.;)

En zo'n opmerking als "rustig aan blijven ademen" vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven...ik vroeg juist om verduidelijking.

Laatst bewerkt door maxime op 07-10-2008 12:55
 

07-10-2008 19:23:10
t.ricksen_
t.ricksen_
Quote
gkw1969: Afgelopen vrijdag reed de 1611 gekoppeld met de 161x in volle vaart richting Bentheim. Dit was zo tegen 17.00 in Oldenzaal. Beiden hadden nog Railion bestikkering, van de 2e heb ik geen goed nummer kunnen ontwaren omdat daar een cijfertje miste....
De 1611 gaat dan ook niet over aan ACTS, dus ik weet niet wat je had verwacht te zien.
 

08-10-2008 02:09:48
trdl85
trdl85
RolandRail.net meldt de overname van 10 RN 1600'n door ACTS:

1606 (reeds verhuurd aan ACTS) --> wordt gereviseerd*
1609 (reeds verhuurd aan ACTS) --> wordt gereviseerd*
1619 (reeds verhuurd aan ACTS) --> wordt gereviseerd*
1621 (uit rijdende dienst Railion) --> wordt gereviseerd*
1607 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1608 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1610 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1617 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1618 (schadelok Tilburg) --> pluklok
1620 (schadelok Tilburg) --> pluklok

*1606, 1609, 1619 en 1621 worden gereviseerd als de 1607, 1608, 1610 en 1617 gereviseerd zijn.

Laatst bewerkt door trdl85 op 08-10-2008 02:12
 

08-10-2008 10:22:51
rolandrail
rolandrail
Als je dat dan toch overklopt, zeg er dan ook bij dat ik bewust zeg "Als de geruchten kloppen dan ...". Bijna niets veranderlijker als ACTS en eerst zien, dan geloven.  

08-10-2008 12:14:02
broek53
broek53
Langzamerhand werd ik benauwd dat ik een wild gerucht had opgetypt, maar de nummers van de terzijde staande locs die ACTS zal (zou) overnemen, zijn gelukkig nog steeds dezelfde als die ik een maandje geleden vernam (zie bovenaan de pagina in dit topic). Enige consistentie lijkt er dus wel te zijn in de berichten.
Alleen vind ik het vreemd dat de 1618 als schadeloc betiteld wordt, maar dat terzijde.

Laatst bewerkt door broek53 op 08-10-2008 12:15
 

08-10-2008 12:18:20
wouderobva
wouderobva
Quote
verschuyl: Die derde is toch de 1609? En de 1612 schijnt al weer bij Railion te zijn.
Zaterdag 4 oktober reed de 1612 de Leeuwarden-shuttle 60263 Gespot op de Oosterspoorbaan in Utrecht
 

08-10-2008 12:21:31
verschuyl
verschuyl
Ik dacht bij Roland op zijn forum te lezen dat de loc zondag of maandag weer bij Railion zou rijden. Hij was gezien met een 6400 en die zijn van Railion.

Laatst bewerkt door verschuyl op 08-10-2008 12:22


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

08-10-2008 12:42:01
wouderobva
wouderobva
Op RR zondag 5 oktober:
Roland: RN 1612+64xx+kalktrein om 15u langs km 32.r rg Bvhc. De 1612 blijkbaar dus al niet meer tijdelijk bij ACTS? Ingewikkeld allemaal...
Ralf036: Nee hoor, de 1612 stond vanmiddag nog op Kfh. Waarschijnlijk was het de RN 1613 die je zag.
Het blijft dus ???.
 

08-10-2008 22:14:40
trdl85
trdl85
Quote
rolandrail: Als je dat dan toch overklopt, zeg er dan ook bij dat ik bewust zeg "Als de geruchten kloppen dan ...". Bijna niets veranderlijker als ACTS en eerst zien, dan geloven.


Excuus, vergeten erbij te vermelden, je hebt helemaal gelijk
 

19-10-2008 10:08:54
diesels
diesels
Quote
wouderobva: Op RR zondag 5 oktober:
Roland: RN 1612+64xx+kalktrein om 15u langs km 32.r rg Bvhc. De 1612 blijkbaar dus al niet meer tijdelijk bij ACTS? Ingewikkeld allemaal...
Ralf036: Nee hoor, de 1612 stond vanmiddag nog op Kfh. Waarschijnlijk was het de RN 1613 die je zag.
Het blijft dus ???.

Nou zo onduidelijk is het niet. 1621 is alweer een tijdje terug bij ACTS in plaats van de 1612 die er tijdelijk reed. Dat is al eerder gemeld en feitelijk is het nooit veranderd. Het is alleen te danken aan de vele 'deskundigen' hier die het denken beter te weten waardoor er vaak onware geruchten als waarheid worden aangenomen en zo in de overzichten worden verwerkt (waarbij ook nog eens opvalt dat de échte waarheid er nog altijd niet in staat). Kost alleen maar tijd en het lijkt inderdaad net alsof het erg ingewikkeld is.
 

19-10-2008 12:20:37
hvondelen
hvondelen
Het kan ook voorkomen dat er sommige mensen zijn die niet ALLES lezen, en als ze wat denken, hoefen we ze dan niet meteen de mond te snoeren!


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

19-10-2008 13:42:01
rolandrail
rolandrail
Denken is wat anders als voor waar verkondigen.  

19-10-2008 17:31:21
wouderobva
wouderobva
Quote
diesels:
Quote
wouderobva: Op RR zondag 5 oktober:
Roland: RN 1612+64xx+kalktrein om 15u langs km 32.r rg Bvhc. De 1612 blijkbaar dus al niet meer tijdelijk bij ACTS? Ingewikkeld allemaal...
Ralf036: Nee hoor, de 1612 stond vanmiddag nog op Kfh. Waarschijnlijk was het de RN 1613 die je zag.
Het blijft dus ???.

Nou zo onduidelijk is het niet. 1621 is alweer een tijdje terug bij ACTS in plaats van de 1612 die er tijdelijk reed. Dat is al eerder gemeld en feitelijk is het nooit veranderd. Het is alleen te danken aan de vele 'deskundigen' hier die het denken beter te weten waardoor er vaak onware geruchten als waarheid worden aangenomen en zo in de overzichten worden verwerkt (waarbij ook nog eens opvalt dat de échte waarheid er nog altijd niet in staat). Kost alleen maar tijd en het lijkt inderdaad net alsof het erg ingewikkeld is.
Vaststaat dat de 1612 op 4 oktober nog voor ACTS reed. Kennelijk nog steeds op huurbasis
Vaststaat dat de spots van de 1612 op 5 oktober van de een niet strookt met de spot van een ander.
Meer staat er feitelijk niet. Het ging en het gaat alleen om de spots, die voor deze goegemeente duidelijk moesten maken dat de 1612 op die datum nog voor ACTS reed. Daarom begrijp ik jouw bijdrage/reactie op mijn vermelding niet.
Of de 1612 na 4 / 5 oktober terug is naar Railion. Ik weet het niet. Op 10 oktober reed de 1612 in ieder geval nog voor ACTS.
 

19-10-2008 17:40:15
diesels
diesels
Ik doel uiteraard op een aantal zaken die als waar verkondigd zijn (door wie doet er niet toe) en ook direct zijn overgenomen op de overzichtspagina, niet alleen met betrekking tot dit onderwerp maar in het algemeen. Later moet dat dan weer ontkracht worden en zo ontstaat de vermeende wispelturigheid van een bedrijf als ACTS die verondersteld werd in het door mij gequote bericht.
De 1621 is van ACTS, de 1612 niet. Deze loc is alleen tijdelijk verhuurd vanwege omstandigheden rond de 1621. Dat was van het begin af aan al duidelijk. Er is echter uitgebreid beweerd dat de 1621 dan wel niet meer van ACTS zou zijn en de 1612 dan dus maar wel, wat dus onjuist is. Iets meer voorzichtigheid zou nuttig zijn voor de duidelijkheid.
En dit is dus maar een voorbeeld....

Laatst bewerkt door diesels op 19-10-2008 17:43
 

19-10-2008 18:13:16
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dit topic is bedoeld voor aanvullingen. Als er dingen zijn die niet kloppen, geef dit dan aan in dit topic of mail dan 1 van de beheerders, zodat dit aangepast kan worden.  

08-07-2009 10:47:09
dutchtrain
dutchtrain
Weet iemand hoe het er voorstaat met de 1600'en die bij ACTS rondrijden?

Hoe zit het met de revisie? Huisstijl? Ben al een hele tijd benieuwd naar het hoe en wat.
 

08-07-2009 11:47:23
rolandrail
rolandrail
Tot op heden geen revisie en geen huisstijl.

Laatst bewerkt door rolandrail op 08-07-2009 12:04
 

08-07-2009 15:50:07
dutchtrain
dutchtrain
blijft ook duren dan...  

08-07-2009 21:02:50
broek53
broek53
Er is een crisis die niet in de planning stond, nietwaar? Het zou mij niet verbazen als het er voorlopig helemaal niet van komt en ACTS begint met de rijvaardige locs gewoon af en op te rijden zoals ook railion, pardon: die schenkerbedoening doet.  

08-07-2009 21:21:56
MarkJB
MarkJB
Er is anders ook al (langer geleden) sprake geweest van verkoop aan een (buitenlandse) koper


Vaarwel Mat'64...
 


08-07-2009 23:17:58
timtrein
timtrein
Ja, dat was zo'n succes dat ze nog steeds niet verkocht zijn  

09-07-2009 07:24:00
Dre
Dre
Je zou Railmotion (waar die dingen aan verkocht zijn) kunnen zien als 'de buitenlandse koper'. Basel ligt namelijk niet bepaald in Nederland. %08%