Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijder discussie uit je favorieten

Railion-1600'en naar ACTS

Zondag 23 mrt 2008 - 17:47:12
dutchtrain
dutchtrain
Hallo,

Ik las op wikipedia, en ook hier ergens, dat er een aantal 1600'en van Railion zijn overgenomen door ACTS.

Hoe zit dit nu precies? Want ik wil namelijk altijd alles weten over de 1600'en en 1800'en.

Welke 1600'en zijn er precies overgemomen? En met welk doel? De 1200 vervangen? Of gewoon ter versterking van hun loccenpark?

Worden die locomotieven ook grondig gereviseerd? En krijgen ze een ACTS jasje?
Voor de grap is een goede vriend van me aan het kleuren gegaan... Dit is het resultaat: img245.imageshack.us

Dus wie kan me alles over de overname vertellen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Joep Klazen

Zondag 23 mrt 2008 - 17:53:39
dumpy_dump
dumpy_dump
Volgens mij wordt hier volgende week dinsdag meer over bekend

Zondag 23 mrt 2008 - 17:59:04
midnight-s
midnight-s
Waarom verbaast mij dit niet als het waar is..... Maar het schijnt ook zo te zijn dat de ACTS een of meer loc type traxx heeft besteld.

Echt Twello!!!!! Leuk dorp aan de rand van de Veluwe!

Zondag 23 mrt 2008 - 18:09:09
texel
texel
Inderdaad: volgende week dinsdag zouden er al instructieritten plaats moeten vinden. Dienstregelingen volgen.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zondag 23 mrt 2008 - 18:10:54
Arjen-V
Arjen-V
hey hey

even voor de duidelijkheid het is geen 1 april grap.
Er gaan inderdaad 4 railion 1600 locs door Acts geleasd/gekocht worden.
eerste inzet zal zo rond mei zijn meer details ontbreken.
GreetZ Arie

Zondag 23 mrt 2008 - 18:29:51
v200
v200
Joep schreef: Voor de grap is een goede vriend van me aan het kleuren gegaan... Dit is het resultaat: (tekening van blauw/gele 1600)

Als het al gebeurd, dan zullen ze niet blauw worden, dat is namelijk de oude kleur van ACTS. Nieuwe kleuren zijn grijs/groen.

Zondag 23 mrt 2008 - 18:34:31
htmtram
htmtram
Quote
texel: Inderdaad: volgende week dinsdag zouden er al instructieritten plaats moeten vinden. Dienstregelingen volgen.
dit had ik ook al gehoord, ze rijden tussen rottedam en arnhem ofzo, ik ga ze ook spotten tussen oosterbeek en ede - wageningen.

Laatst bewerkt door htmtram op Zondag 23 mrt 2008 om 18:35:30

Zondag 23 mrt 2008 - 18:36:38
midnight-s
midnight-s
Om welke loc zou het gaan? een 16xx of de traxx? Bij mutatie goederenmat stond al dat de 1252 uit dienst is...... Goed voor de museumloc's aan gang te houden!

Laatst bewerkt door midnight-s op Zondag 23 mrt 2008 om 18:38:24

Echt Twello!!!!! Leuk dorp aan de rand van de Veluwe!

Zondag 23 mrt 2008 - 18:43:59
jack5812
jack5812
Quote
dutchtrain: Welke 1600'en zijn er precies overgemomen? En met welk doel? De 1200 vervangen? Of gewoon ter versterking van hun loccenpark?
Gezien het aantal van 4 denk ik dat dit (helaas)ter vervanging van de 1200'en is
De 1600'en zijn mijn inziens alleen geschikt voor de Coevorden en Leeuwarden shuttles. Voor de Veendammer lijkt het me handiger om dieseltractie te handhaven. Dan maar snel nog wat 1200'en platen voor het definitief over is.
Worden die 1600'en tijdelijk gehuurd in afwachting van Traxx locs?

Gr Jack

Laatst bewerkt door jack5812 op Zondag 23 mrt 2008 om 18:45:55

Zondag 23 mrt 2008 - 18:45:56
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Quote
htmtram: ik ga ze ook spotten tussen oosterbeek en ede - wageningen.
Joepie, een losse RN loc...

Zondag 23 mrt 2008 - 18:53:23
midnight-s
midnight-s
ìk had zoiets gelezen in het Rail magazine..... Maar zou ook de nieuwe Voith loc kunnen zijn

Echt Twello!!!!! Leuk dorp aan de rand van de Veluwe!

Zondag 23 mrt 2008 - 19:14:34
peterselie
peterselie
Quote
jack5812: De 1600'en zijn mijn inziens alleen geschikt voor de Coevorden en Leeuwarden shuttles.
Een Eloc op de Lw shuttle kan wel, alleen hangt er boven de goederensporen geen waslijn, waardoor er nog met een dieselloc gerangeerd moet worden.

Zondag 23 mrt 2008 - 19:17:17
dh3201
dh3201
Quote
zugchef:
Quote
htmtram: ik ga ze ook spotten tussen oosterbeek en ede - wageningen.
Joepie, een losse RN loc...
Prima te doen met die leuke doorkijkjes tussen de bomen door, waar je precies 1 loc vrij kunt krijgen.

Shqiperise-lopers?

Zondag 23 mrt 2008 - 20:23:14
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
De Coevordenshuttle? Ik heb gelezen dat de BE een reko-V200.1 krijgt, met ATB, mede voor diensten naar Rotterdam, dus wat er met de Co-sh gaat gebeuren mag u raden...

Zondag 23 mrt 2008 - 20:32:38
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Ook leuk, V200 in Nederland

Zondag 23 mrt 2008 - 21:19:23
htmtram
htmtram
Quote
dh3201:
Quote
zugchef:
Quote
htmtram: ik ga ze ook spotten tussen oosterbeek en ede - wageningen.
Joepie, een losse RN loc...
Prima te doen met die leuke doorkijkjes tussen de bomen door, waar je precies 1 loc vrij kunt krijgen.
een loc los is ook wel mooi, beter dan de goederen er bij...

Zondag 23 mrt 2008 - 21:46:47
ruysdael
ruysdael
Quote
timtrein: De Coevordenshuttle? Ik heb gelezen dat de BE een reko-V200.1 krijgt, met ATB, mede voor diensten naar Rotterdam, dus wat er met de Co-sh gaat gebeuren mag u raden...
En de Co2 dan

Zondag 23 mrt 2008 - 22:21:35
v200
v200
De CO2 uitstoot stijgt dan weer als er een diesel voor zit

Zondag 23 mrt 2008 - 22:28:30
spotter
spotter
Flickr wesselverberne
Hij bedoelde denk ik niet de CO2-uitstoot, maar de tweede Coevorden-shuttle

Laatst bewerkt door spotter op Zondag 23 mrt 2008 om 22:31:39

Zondag 23 mrt 2008 - 22:38:07
jack5812
jack5812
Quote
timtrein: De Coevordenshuttle? Ik heb gelezen dat de BE een reko-V200.1 krijgt, met ATB, mede voor diensten naar Rotterdam, dus wat er met de Co-sh gaat gebeuren mag u raden...
Ik heb het idee dat dit nog wel eens een 1 april grap kan zijn
Ik hoop uiteraard van niet, want een V 200 in Nederland zou wel heel gaaf zijn.
Maar goed, terug maar dan naar de 1600'en voor ACTS
Gr Jack

Zondag 23 mrt 2008 - 22:42:25
mren
mren
Zoiets? tinyurl.com

Zondag 23 mrt 2008 - 22:47:18
jack5812
jack5812
Precies. Daar was ik ook bij. Echt machtig mooie machines zijn dat
Gr Jack

Maandag 24 mrt 2008 - 09:43:42
salieri
salieri
Quote
dumpy_dump: Volgens mij wordt hier volgende week dinsdag meer over bekend
En welke datum is het volgende week dinsdag?... Juist

Laatst bewerkt door salieri op Maandag 24 mrt 2008 om 09:44:52


Maandag 24 mrt 2008 - 09:53:01
treinfreak
treinfreak
Quote
jack5812: Precies. Daar was ik ook bij. Echt machtig mooie machines zijn dat
Acts heeft wel iets met klassiekke loks dus het kan wel

wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!

Maandag 24 mrt 2008 - 10:15:57
thieskes
thieskes
Flickr Thieske_1987
het zou fantastisch zijn, maar is overduidelijk een 1 april grap

http://www.flickr.com/photos/thieske_1987

Maandag 24 mrt 2008 - 10:27:36
maxime
maxime
Even voor de duidelijkheid. Het gaat hier nu om twee berichten:

1) Een V200 voor de Bentheimer Eisenbahn om zelf treinen naar Rotterdam te rijden.
2) 1600'en die naar ACTS gaan.

Wat beiden betreft, we zien en horen het vanzelf (misschien wel op 1 April, ja. Maar dat is dan toeval)

Laatst bewerkt door maxime op Maandag 24 mrt 2008 om 11:45:09

Maandag 24 mrt 2008 - 11:17:41
broer
broer
De BE heeft zeker wel een V200 besteld en moet deze maand nog afgeleverd worden.

Maandag 24 mrt 2008 - 11:22:37
niels arno
niels arno
En volgens de april uitgave van Eisenbahn Kurier is dit inmiddels vertraagd naar Juni

Maandag 24 mrt 2008 - 11:25:34
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
De 1600'n die naar ACTS gaan, zullen de 4 machines zijn die in Mt aan de kant staan. Dus de 1607, 1608, 1610 en 1617.

Maandag 24 mrt 2008 - 11:26:50
dh3201
dh3201
Quote
treinfreak: Acts heeft wel iets met klassiekke loks dus het kan wel
Active Classic Trains Society ?

Shqiperise-lopers?

Maandag 24 mrt 2008 - 13:02:06
willy84
willy84
Quote
taigagaai: De 1600'n die naar ACTS gaan, zullen de 4 machines zijn die in Mt aan de kant staan. Dus de 1607, 1608, 1610 en 1617.
In een ander topic kan je lezen dat NS die wilde overnemen. De prijs was echter zo hoog dat ze net zo goed nieuwe konden kopen.
En ACTS, een commerciele speler op het gebied van goederenvervoer, met vele concurrenten acht het wel financieel haalbaar om die ouwe gebakjes te kopen waaraan nog ontzettend veel aan verspijkerd kan worden.

Ach ik hou wel van humor, maar dan meer de Amsterdamse humor

Maandag 24 mrt 2008 - 13:13:31
roelli
roelli
Die 1607 kan wel lange treinen trekken

Roel op het Veld

Maandag 24 mrt 2008 - 18:15:16
thom
thom
Quote
willy84:
Quote
taigagaai: De 1600'n die naar ACTS gaan, zullen de 4 machines zijn die in Mt aan de kant staan. Dus de 1607, 1608, 1610 en 1617.
In een ander topic kan je lezen dat NS die wilde overnemen. De prijs was echter zo hoog dat ze net zo goed nieuwe konden kopen.
En ACTS, een commerciele speler op het gebied van goederenvervoer, met vele concurrenten acht het wel financieel haalbaar om die ouwe gebakjes te kopen waaraan nog ontzettend veel aan verspijkerd kan worden.

Ach ik hou wel van humor, maar dan meer de Amsterdamse humor
Voor NSR was er natuurlijk een grote uitgave om een lok weer geschikt te maken voro reizigers vervoer.
ACTS heeft daar geen last van uiterard

Maandag 24 mrt 2008 - 18:51:03
2296
2296
Er hoeft niet zoveel aan te gebeuren om de lok weer voor reizigers treinen in te kunnen zetten. Alleen een revisie is nodig.

Maandag 24 mrt 2008 - 19:31:39
thom
thom
En naar ik dacht een hele rits Cw's die bij NSR in de 1800 zijn doorgevoerd, maar nooit in die 1600en van RN...

Maandag 24 mrt 2008 - 20:33:54
1309_ban
1309_ban
10 jaar terug reden ze zonder die CW's ook prima met reizigerstreinen.... Voor ze opnieuw in te mogen zettten (reizigers of goederen) hebben die dingen alleen een revisie nodig. Maar waar men die nog zou kunnen geven?

Maandag 24 mrt 2008 - 20:36:07
mren
mren
Gewoon in Tilburg lijkt me, of een goedkopere (Oost-Europese?) treinenknutselaar.

Maandag 24 mrt 2008 - 20:39:24
broek53
broek53
Eén ding is zeker: er gaan geen 1600-en naar NS, dus deze zijtak van het topic kunnen we rustig afzagen.

Maandag 24 mrt 2008 - 21:15:05
zaza
zaza
Zou het toejuichen als inderdaad de 1607 een van de vier loks zou zijn die we onder de ACTS vlag weer terug zouden gaan zien in de actieve dienst.
Is toch een lok met een verhaal (lees: langste reizigerstrein ter wereld in 1989) en e.e.a. verhoogt de kans dat deze bijzondere lok voor het nageslacht bewaard zal blijven.

Maandag 24 mrt 2008 - 21:41:12
bahnrunner
bahnrunner
Als ze maar de ATB kasten laten zitten(anders krijg je bijna zo'n zelfde verhaal als met die 1200)

Maandag 24 mrt 2008 - 21:46:08
broek53
broek53
Mocht Railion 1600-en aan ACTS verkopen (je weet maar nooit), dan is er natuurlijk geen enkele reden om de ATB eruit te halen. De 1200-en stonden destijds al bij en voor de sloperij toen ACTS op het idee kwam er een paar te willen verwerven.

Maandag 24 mrt 2008 - 22:02:26
ov_wijzer
ov_wijzer
Ik dacht dat uit de 1608 de ATB al was gehaald voor een andere loc toendertijd.

Maandag 24 mrt 2008 - 23:07:34
1855
1855
Correct.
Vier 1600'en in één week reviseren? Eén 1600 zal al niet lukken... O ja, vergeten we ook niet even GSMR in te bouwen? Daarnaast hebben die karren de afgelopen jaren ook nog een paar CW's gemist.

Laatst bewerkt door 1855 op Dinsdag 25 mrt 2008 om 18:41:43

Dinsdag 25 mrt 2008 - 08:39:29
willy84
willy84
Quote
broek53: De 1200-en stonden destijds al bij en voor de sloperij toen ACTS op het idee kwam er een paar te willen verwerven.
Middels rechtzaken.

Dinsdag 25 mrt 2008 - 10:10:22
nohab
nohab
Flickr bvisser
Die niet doorgingen.

Dinsdag 25 mrt 2008 - 10:20:20
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Omdat NS Cargo de bui al zag hangen...

Dinsdag 25 mrt 2008 - 17:23:01
dutchtrain
dutchtrain
Ben wel benieuwd of ze de ACTS huisstijl gaan krijgen na de Revisie...

Dinsdag 25 mrt 2008 - 17:35:39
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
ben eerder benieuwd of we hier niet weer temaken hebben met een 1 april grap
*herinner me nog t geintje blauwe plan V op de kippenlijn,waarvan veel dachten iets leuks te fotograferen*
Ik zeg maar zo 1st zien en dan geloven

Dinsdag 25 mrt 2008 - 17:55:13
seinhuis
seinhuis
Maar de overnamen van Syntus van de lijn Tiel Arnhem was geen grap. De overnamen vond plaats op 1 april (2000?).

Dinsdag 25 mrt 2008 - 18:05:57
midnight-s
midnight-s
Vandaag bij 't harde een 16xx gezien met open wagens.... Misschien een testtrein?

Echt Twello!!!!! Leuk dorp aan de rand van de Veluwe!

Dinsdag 25 mrt 2008 - 18:20:10
treinfan
treinfan
Als het een van het volgende rijtje: 1607, 1608, 1610 en 1617 betrof, dan wel, anders niet. Railion rijdt genoeg treinen met open wagens

[Bezig met laden...]

Dinsdag 25 mrt 2008 - 18:29:57
midnight-s
midnight-s
Het nummer was niet te zien...... Maar met open wagens die gebruikt worden voor hout tussen Zwolle en Harderwijk..... beetje vreemd.

Edit Taigagaai: Bericht aangepast. Lees de forum regels waarom

Dinsdag 25 mrt 2008 - 19:14:09
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Open wagens? = Eanos'en of soortgelijk? Er heeft vanmorgen wel een extra houttrein naar Veendam gereden, kan best zijn dat die over Amersfoort is gestuurd. Dan zou je 'm tussen 13 en 14u gezien moeten hebben?

ACTS houden we gewoon op een 1-april-grap...

Dinsdag 25 mrt 2008 - 19:16:49
Arjen-V
Arjen-V
niets 1 april gaat gebeuren zoals ik al eerder zei inzet is begin mei.
GreetZ Arie

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 25 mrt 2008 - 19:32:50
raoul
raoul
En toch houden we het lekker op een 1 april grap!

Anders kom je maar een keer met een bron aanzetten!

Dinsdag 25 mrt 2008 - 19:38:30
gertjan
gertjan
Sinds wanneer vertrouwen we het personeel van ACTS zelf nietmeer?

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Dinsdag 25 mrt 2008 - 20:04:48
thom
thom
Sinds we het Nedtrain personeel ook niet meer moeten geloven anders
Quote
1855: Correct.
Vier 1600'en in één week reviseren? Eén 1600 zal al niet lukken... O ja, vergeten we ook niet even GSMR in te bouwen? Daarnaast hebben die karren de afgelopen jaren ook nog een paar CW's gemist.

Dinsdag 25 mrt 2008 - 20:07:18
gertjan
gertjan
van 25-03 tot 01-05 is volgens mij meer dan 1 week hoor

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Dinsdag 25 mrt 2008 - 20:39:16
1855
1855
Yeah right, toen ik mijn eerdere bericht schreef sprak men nog over volgende week dinsdag. In het verleden heeft Railion al vaker 1600'en aan ACTS verkocht, toevalligerwijs gebeurde dat iedere keer eind maart...

Dinsdag 25 mrt 2008 - 20:59:50
jeroen
jeroen
en dat is zeker een garantie dat het deze keer ook een grap betreft?

Dinsdag 25 mrt 2008 - 21:22:46
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ik sluit niet uit dat RN toch locs verkoopt, maar dan zijn ze daar wel tot inkeer gekomen - gezien de prijs die NSR eerder moest betalen, en waarvoor ze nog beter zusterlocs uit Frankrijk konden halen...
Tweede puntje is dat het dan in ieder geval geen locs uit de mottenballen betreft, maar een aantal van de nog rijdende exemplaren.

Maar eerst zien dan geloven, niet omdat ik de mensen niet vertrouw, maar ik heb al meer dingen gezien die achteraf toch niet doorgingen

Woensdag 26 mrt 2008 - 10:53:45
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
het gaat hier niet om het niet vertrouwen van wie z'n personeel dan ook.
Het enige wat het dubieus maakt is simpelweg RN verkocht nooit locs maar stuurde deze als ze overbodig waren naar de schroothoop.
Zie ook het verhaal RN en ACTS ivm 1200én aanschaf wat RN niet wilde eigenlijk
het 2e is waarom zou RN locs die men zelf nog gebruikt verkopen,hebben ze ineens een loc overschot of komen er nieuwe locs aan die de plaats van de 1600en in gaan nemen ?
Bij mijn weten(heb er ook nergens over gehoord/gelezen)is dat niet het geval.
Dus vandaar dat ik zeg,1st zien en dan geloven
*p.s dat overnemen van die lijn klopte wel,maar t "beloofde" blauwe v'tje niet.
dat bedoelde ik *

Woensdag 26 mrt 2008 - 11:09:01
mdeen
mdeen
Zeker komen er nieuwe locs aan. Sterker nog, ze rijden al: de 189. Ik zie er in SOMDA toch een stuk of 10 zo op een dag gespot worden, en elke spot van een 189 is een 1600 die niet gebruikt hoeft te worden.
En als RN veel over de Betuweroute gaat vervoeren en er is verder geen vervoersgroei, dan zullen er zeker een paar 1600'den overbodig zijn.

De vraag is dus: vervangt een 189 een 1600 of is er zoveel vervoersgroei dat alle 1600'den ook gebruikt moeten worden?
En de DB had toch veel te veel 189'ers aangeschaft?

Woensdag 26 mrt 2008 - 13:49:01
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Misschien niet toevallig, misschien ook wel: Laten we niet vergeten dat er vorige week of de week daarvoor, een RN 1600 een extra containertrein naar Onnen (-Veendam) heeft gereden...

Woensdag 26 mrt 2008 - 14:04:43
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
ja dat er 27 189ers zijn,dat is bekend.
maar dat zegt niks over het gebruik van 1600en,bovendien staan 1600en los van de BR.
Waar het omgaat is dit: RN heeft altijd een aversie tegen verkoop van eigen(overbodig) materieel,de BR brengt meer groei in het goederen vervoer(zeker in concentratie,straks moet alles over de BR zowat)
Maar waarom zou het beleid van RN ineens gewijzigd zijn ?
kan me zo voorstellen(ergens ook niet)dat t niet leuk is als een concurrent met jouw voormalig spul geld binnenhaalt om je miss van de baan te mikken.
Zover ik weet komt RN niet om in locs,van de 1600en staan r al een paar met gebreken buiten dienst,dus heb je elke werkende loc nodig om je zaken draaiend te houden.
Echter kan t ook zijn dat straks wat 1600 diensten worden overgenomen door 232ers,al maakt dat het verkoop beleid(van RN) mijn inziens niet ineens anders.
Dus blijft mijn idee verkoop van RN 1600en aan ACTS,een geval van 1st zien en dan geloven.
Zeker als je nagaat dat ACTS een order heeft uitstaan voor de aanschaf van ik dacht 186ers
Dit ter vervanging van 1200en

Woensdag 26 mrt 2008 - 14:07:27
gertjan
gertjan
Quote
phantom: Het enige wat het dubieus maakt is simpelweg RN verkocht nooit locs maar stuurde deze als ze overbodig waren naar de schroothoop.
Zie ook het verhaal RN en ACTS ivm 1200én aanschaf wat RN niet wilde eigenlijk
Sinds wanneer is Railion eigenaar geweest van de 1200jes Die kwestie was tussen ACTS en NS (cargo).

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Woensdag 26 mrt 2008 - 14:33:16
Somda
Somda
Quote
mdeen:
De vraag is dus: vervangt een 189 een 1600 of is er zoveel vervoersgroei dat alle 1600'den ook gebruikt moeten worden?
En de DB had toch veel te veel 189'ers aangeschaft?
Rn wil zich meer gaan toeleggenop grensoverschreidend vervoer en binnenlands vervoer gaan beperken.Dus hebben ze meer profijt van een 189 dan van een 1600.
En totdat ACTS de beschikking heeft over de 186 kunnen zo mooi in de tussetijd gebruik maken van die ouwe RN tractors (1600)


Woensdag 26 mrt 2008 - 14:39:39
ijsm
ijsm
Quote
zugchef: Misschien niet toevallig, misschien ook wel: Laten we niet vergeten dat er vorige week of de week daarvoor, een RN 1600 een extra containertrein naar Onnen (-Veendam) heeft gereden...
Uhuhuh, maar vergeet niet dat de wensen van de klant weinig te maken hebben met 'nieuw' materieel. Dat klusje werd door ACTS gewoon uitbesteed aan een andere vervoerder, had net zo goed RRF kunnen zijn die die trein reed.
Quote
phantom: ja dat er 27 189ers zijn,dat is bekend.
30.
Quote
phantom: maar dat zegt niks over het gebruik van 1600en
Als ik iets nieuws koop, dan vervang ik daarmee toch (een deel van) mijn oude producten?
Quote
phantom: Maar waarom zou het beleid van RN ineens gewijzigd zijn ?
Er gaan weldegelijk de komende tijd nog meer 1600'en aan de kant.
Quote
phantom: Echter kan t ook zijn dat straks wat 1600 diensten worden overgenomen door 232ers
Men probeert de inzet van 232'ers in Nederland juist te beperken...

Woensdag 26 mrt 2008 - 16:01:14
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
Quote
Quote
phantom: maar dat zegt niks over het gebruik van 1600en
Als ik iets nieuws koop, dan vervang ik daarmee toch (een deel van) mijn oude producten?
30.
en als straks de 189ers op de BR rijden dan zal je toch iets moeten hebben aan tr actie wat in NL blijft rijden,of zie ik dat verkeerd.
Neem aan dat later de 189ers exclusief BR rijden ipv het verkeer van punt A ri kfh en dan via kfh en BR naar punt B te regelen.
Quote
phantom: Maar waarom zou het beleid van RN ineens gewijzigd zijn
Er gaan weldegelijk de komende tijd nog meer 1600'en aan de kant.
30.
Bedoelde dus het verkoop beleid
*ps de lege berichten kan men wel wissen,de quote,quote functie is hier echt van slag *

Laatst bewerkt door phantom op Woensdag 26 mrt 2008 om 16:04:50

Woensdag 26 mrt 2008 - 16:14:34
ijsm
ijsm
Quote
phantom: Neem aan dat later de 189ers exclusief BR rijden ipv het verkeer van punt A ri kfh en dan via kfh en BR naar punt B te regelen.
Het is nooit de bedoeling geweest om de 189'ers exclusief de Betuweroute te laten bevolken. Ze zijn bedoeld voor grensoverschrijdende inzet, of dat nu via de BR plaatsvindt of via de Brabantroute maakt niet zoveel uit - er zijn immers toch treinen die nooit over de Betuweroute zullen gaan rijden.

Laatst bewerkt door ijsm op Woensdag 26 mrt 2008 om 16:15:36

Woensdag 26 mrt 2008 - 20:02:37
dh3201
dh3201
Beverwijk ligt niet aan de Betuweroute, daar rijden de 189'ers nu ook al heen ter vervanging van 1600'en die daar eerder nog reden.

Shqiperise-lopers?

Woensdag 26 mrt 2008 - 20:15:21
2296
2296
En die 1600'en zijn weer doorgeschoven naar de diensten waar 6400 rijdt. En die kunnen voor een deel dan naar Denemarken voor inbouw van ECTS apparatuur.

Woensdag 26 mrt 2008 - 21:57:40
maxime
maxime
Is het op termijn ook mogelijk dat de 189'ers ook bijvoorbeeld de kalktreinen via Maastricht naar Belgie vv gaan rijden?

Woensdag 26 mrt 2008 - 22:01:17
jack5812
jack5812
Bij mijn weten is de BR189 niet toegelaten in België. Dus dat zal eerst geregeld moeten worden.
Gr Jack

Donderdag 27 mrt 2008 - 13:23:44
hvondelen
hvondelen
Dan heb je er weer 2 extra nodig, de nachttreinen van/naar Jemelle worden normaliter met één loc gereden die de treinen in Sittard uitwisselt met een 6500 uit of naar België.
Dus een toelating in België is niet nodig.
En de trein van/naar Hermalle die de ene dag heen gaat en de andere dag terug, deze loc keert weer op de trein naar/van Veendam.
Met die laatste zou het zoieso handiger om een 6400 te nemen aangezien hij nu in Onnen door een 6400 wordt overgenomen, dan kan hij in de toekomst doorrijden.
(misschien een beetje offtopic)

Laatst bewerkt door hvondelen op Donderdag 27 mrt 2008 om 13:24:46

http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!

Donderdag 27 mrt 2008 - 13:31:23
mat64
mat64
waarom geen 232 dan voor de dolemiet? is toch ook toegelaten in belgie of was dat 241?

Donderdag 27 mrt 2008 - 14:17:21
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
232 kan niet radiografisch lossen boven de put in Veendam, en dat is wel verrekte handig...
Maar Railion zal nooit door gaan rijden naar België, aangezien ze dan "concurrent" van B-Cargo worden en dat durven de ex-staatsbedrijven blijkbaar niet aan. Op zich ook niet zo gek, als je weet hoe het Belgische personeel zich opstelt, zeker in Wallonië. Maar dit wordt wat off-topic... zeker omdat de 1600'en van ACTS (zo die komen) ook niet in België kunnen rijden

Donderdag 27 mrt 2008 - 15:10:37
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
241(.8) is in België ook niet toegelaten. Mag tot Montzen komen en geen meter verder.

Donderdag 27 mrt 2008 - 22:55:11
dh3201
dh3201
Quote
timtrein: Maar Railion zal nooit door gaan rijden naar België, aangezien ze dan "concurrent" van B-Cargo worden en dat durven de ex-staatsbedrijven blijkbaar niet aan.
Maar toch wel ter compensatie van B-Cargo treinen die doorgaand Nederland in rijden. Railion rijdt toch ook al door tot Antwerpen?

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 28 mrt 2008 - 09:53:19
seinhuis
seinhuis
Quote
2296: En die 1600'en zijn weer doorgeschoven naar de diensten waar 6400 rijdt. En die kunnen voor een deel dan naar Denemarken voor inbouw van ECTS apparatuur.
Een geke vraag, maar bestaan geen loc's die op een wasdraad en op dissel kan rijden? Dan kan zo'n loc mileuvrienderlijk doorrijden

Vrijdag 28 mrt 2008 - 10:58:45
daan6
daan6
Zullen ongetwijfeld bestaan, maar wat denk je dat dat kost...

Vrijdag 28 mrt 2008 - 11:28:06
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Dat gaat volgens mij nog steeds op basis van verrekening met elkaar; Belgische locs in Nederland rijden dan evenveel als Nederlandse locs in België. Machinistenpark idem. Of heeft iemand een betere verklaring?

Vrijdag 28 mrt 2008 - 17:41:37
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Laat me het dan zo stellen,grensoverschrijdend vervoer dmv 189ers ri het buitenland dat is logisch,en wordt al uitgevoerd(heb dat zelf al ondervonden met 189-065 in duitsland)
Maar in NL zelf is er weinig wat t idee schept dat men echt van punt A(bedrijf) in NL naar punt B(producent/verwerker) in bv Duitsland rijd.En die tijdelijke opschuiving van diensten met 189 die door 1600 werden gereden,is ook niet echt van permanente aard(toch ?)
Buiten dat alles om vind ik het zelf vergezocht (zie het verleden van NSR/RN) dat men nu ineens wel 1600 over mag nemen,zelf zie ik dat als een geval "broodroof" .Dat zou inhouden dat RN in dit geval er niet mee zit als voormalig eigen tractie voor een concurrent gaat rijden en daarmee potentieel RN klussen afpakt/kan pakken.
Dat lijkt me sterk,geen enkele zichzelf respecterende vervoerder gaat een "concurrent" helpen aan tractie waardoor men potentieel zelf werk verliest.
Om maar te zwijgen over ACTS die mijn inziens niet zoveel geld zouden hebben om zowel 1600 te kopen als 186ers(geen van beide is goedkoop,denk ik zo).En als er dan ook nog sprake zou zijn van de aanschaf van een 3e nieuwe tractie vorm om de Lw/Co shuttles mee te rijden,dan moet je al helemaal geld te veel hebben.Kortom e.e.a. gaat naar mijn idee niet echt allemaal gebeuren

Vrijdag 28 mrt 2008 - 18:09:52
mren
mren
Quote
phantom: Buiten dat alles om vind ik het zelf vergezocht (zie het verleden van NSR/RN) dat men nu ineens wel 1600 over mag nemen,zelf zie ik dat als een geval "broodroof" .Dat zou inhouden dat RN in dit geval er niet mee zit als voormalig eigen tractie voor een concurrent gaat rijden en daarmee potentieel RN klussen afpakt/kan pakken.
Maar misschien verwacht men wel dat het eventuele verlies aan ritten minder is dan de waarde van verkoop.
Quote
phantom: Om maar te zwijgen over ACTS die mijn inziens niet zoveel geld zouden hebben om zowel 1600 te kopen als 186ers(geen van beide is goedkoop,denk ik zo).
Waarom denk je dat? Bovendien is het volstrekt normaal om productiemiddelen met geleend geld te kopen. Vergeet niet dat als je je aanschaf van 3 miljoen over 25 jaar verdeelt (tegen 15% kapitaalkosten), dit maar 14.100 per jaar is.

Laatst bewerkt door mren op Vrijdag 28 mrt 2008 om 18:11:02

Vrijdag 28 mrt 2008 - 23:25:08
lint27
lint27
En Railion is toch mede-eigenaar van ACTS?

Vrijdag 28 mrt 2008 - 23:44:52
thom
thom
Euh, nou nee, niet bepaald...

Zaterdag 29 mrt 2008 - 00:54:34
1309_ban
1309_ban
Niet? Laat ik het zo typen, ACTS en Railion hebben even veel met elkaar te maken als het NSM met tRom.
Quote
Een geke vraag, maar bestaan geen loc's die op een wasdraad en op dissel kan rijden? Dan kan zo'n loc mileuvrienderlijk doorrijden
Ja die bestaan er, maar die zijn niet voor jou voorstel gebouwd. Kijk hier maar eens de.wikipedia.org . Er zijn er meer, maar dit zijn volgens mij de meest bekende.

Zondag 30 mrt 2008 - 16:56:23
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Nou jah goed laat me t simpel stellen ACTS rijd het volgende aan treinen:
tilburg shuttle,acht shuttle,coevorden shuttle,en voor t moment nog de leeuwarden shuttle.(naar vernomen geruchten gaat er met de laatste wat gebeuren qua vervoerder/of anderswijs)
Bovenstaande in acht nemende vraag ik me dan dus af,waar zou dan t geld vandaan moeten komen om al die tractie aan te schaffen(186ers en 1600en).
Vergeet niet dat een totale revisie(want dat hebben die ouwe 1600en wel nodig)behoorlijk in de centen gaat lopen.
Persoonlijk zou ik dan voor 186ers gaan(extra) die zijn nieuw en je kan in een contract laten opnemen dat indien het stuk gaat dat er dan een derde partij mag komen om voor t ongemak c.q t reparatiewerk op te draaien.
Dit is natuurlijk zomaar even vlot (best wel economisch) nadenken

Zondag 30 mrt 2008 - 17:02:54
sik214
sik214
Vergeet de Veendammer niet, de Lw2 en Vdm2 en diverse onregelmatig vervoertjes als oud papier, ketelwagens, rijtuigen etc.

Zondag 30 mrt 2008 - 17:06:38
Arjen-V
Arjen-V
we moeten het nog maar gaan zien of die 186ers er gaan komen, omdat de ERTMS van bombardiers is afgekeurd voor gebruik in nl. daarmee zouden ITL en NS-hispeed een mooie miskoop hebben begaan. nieuwe locs waarmee je niet over de havenlijn, Betuweroute of Hsl mag rijden.
GreetZ Arie

Zondag 30 mrt 2008 - 20:01:23
willy84
willy84
Neem aan dat ze daar wel iets op gaan vinden.

Zondag 30 mrt 2008 - 20:16:41
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Wat zit er nu dan in de 186's van ITL? Ik neem toch aan ERTMS met STM-ATB??

Laatst bewerkt door timtrein op Zondag 30 mrt 2008 om 20:20:41

Maandag 31 mrt 2008 - 00:24:52
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
In de 186'ers zit afgekeurde ERTMS van Bombardier en dus moet dat eruit gebouwd en ERTMS van een wel goedgekeurd fabrikaat erin...

Dinsdag 01 apr 2008 - 17:11:31
salieri
salieri
Nou, het is al langere tijd 1 april... Is er al meer bekend, of zal dit een grap zijn?


Dinsdag 01 apr 2008 - 20:49:50
bernd85
bernd85
Ik denk niet dat we dit moeten gelove, zou wel denk ik 1 april grap zijn, want personeel van acts mag denk ik niks zeggen over deze dingen op internet. Tenminste, dat denk ik. Denk eerder dat zei dit erop zetten voor 1 april grap. Is wel een goede!!!

Dinsdag 01 apr 2008 - 21:01:16
superboer
superboer
Twitter OVMaik Youtube maik17
Het personeel van ACTS heeft hier nooit gezegd dat er vandaag een 1600 zou gaan rijden... Dat was gewoon één of andere grappenmaker

Garantie tot aan de voordeur.

Dinsdag 01 apr 2008 - 21:12:52
bernd85
bernd85
Quote
arie81: even voor de duidelijkheid het is geen 1 april grap.
Er gaan inderdaad 4 railion 1600 locs door Acts geleasd/gekocht worden.
eerste inzet zal zo rond mei zijn meer details ontbreken.
Ik bedoelde dit bericht. Ik moest wel lachuh, want als je van de acts bent, mag je dit dan plaatsen? Ik dacht eerst van niet vandaar dat ik dacht dat het wel een 1 april grap moest zijn en er geen 1600 naar de acts gaat

Laatst bewerkt door bernd85 op Dinsdag 01 apr 2008 om 21:13:14

Dinsdag 01 apr 2008 - 21:16:16
superboer
superboer
Twitter OVMaik Youtube maik17
In zijn bericht zie ik nergens staan dat er 1 April 1600'n naar ACTS gaan, enkel in Mei. Dat heeft dus niks met 1 April te maken

Garantie tot aan de voordeur.

Dinsdag 01 apr 2008 - 21:30:14
bernd85
bernd85
Hij zegd in zijn bericht: het is geen 1 april grap. Vandaar dat ik dacht dat het daarom juist wel er een was. En aangezien later staat dat hij van de acts is en ik dacht dat je zulke dingen dan juist niet mag schrijve, dacht ik dat het wel een 1 april grap was. Haha, misschien dacht ik wel te veel door we zien het wel

Dinsdag 01 apr 2008 - 22:37:42
kmark
kmark
Flickr markrail
Pfff is het mogelijk iets beter in de Nederlandse schrijftaal te typen? Dat leest wat makkelijker...

Dinsdag 01 apr 2008 - 22:53:15
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
En waarom zou iemand dat niet mogen zeggen? Als het e.e.a. geregeld is, dan lijkt me zoiets geen staatsgeheim...

Woensdag 02 apr 2008 - 09:32:10
bernd85
bernd85
Ja, dat is misschien ook wel zo. Ik weet natuurlijk niet wat daarover is afgesproken.... En excuses voor mijn schrijftaal. Ik zal er op gaan letten

Woensdag 02 apr 2008 - 17:35:47
admin
Moderator
admin
admin: Zo is het wel weer genoeg over 1 april of niet.

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Maandag 07 apr 2008 - 19:17:47
daan6
daan6
Het Cargonieuws op RolandRail (www.rolandrail.net) meldt het volgende:
Quote
- Volgens somda.nl zullen de in Mt al lange tijd terzijde staande RN 1607, 1608, 1610 & 1617 aan ACTS verkocht worden. U kijkt nu natuurlijk naar de datum bij dit nieuwtje en denkt "Hm, vroege 1 april grap zeker?" Het is echt geen grap, maar of die mottenballenvlootnummers kloppen is een ? maar er gaan echt 1600'n naar ACTS toe. Natuurlijk wacht u gewoon rustig wat er komen gaat.


Laatst bewerkt door daan6 op Maandag 07 apr 2008 om 19:18:04

Maandag 07 apr 2008 - 20:35:49
ijsm
ijsm
Quote
phantom: Dit is natuurlijk zomaar even vlot (best wel economisch) nadenken
Jij kunt beter gewoon foto's blijven maken

Zaterdag 19 apr 2008 - 21:44:02
dutchtrain
dutchtrain
Iemand nog nieuws erover? Want ik ben erg benieuwd.

Zaterdag 19 apr 2008 - 21:50:05
goverwelle
goverwelle
"Natuurlijk wacht u gewoon rustig wat er komen gaat."

Zondag 20 apr 2008 - 15:07:54
mdeen
mdeen
Gisteren op de open dag van Voith was er iemand die zeker wist dat er 5 verkocht werden. Ik heb er niet op doorgevraagd, dus misschien praatte hij ook alleen Somda na, maar op de opmerking van iemand dat het een 1 april grap was was hij toch zeker dat het dat niet was.

Zondag 20 apr 2008 - 15:13:44
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Oeverloos geneuzel weer hier. Gewoon wachten wat er komen gaat.

Zondag 20 apr 2008 - 15:14:52
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Nee, dat is ook wel ontkracht inmiddels. Uit wat je als betrouwbare bronnen zou kunnen beschouwen valt alleen te halen dat het er vier stuks zijn, dat ze in mei zouden komen en dat het rijvaardige locs zijn (dus niet die grafbakken uit Mt). De rest is volgens mij alleen speculatie.

Maandag 21 apr 2008 - 19:40:50
treinhobby
treinhobby
Zoals ook in de opvallende dingen van vandaag te lezen is, heeft ACTS vandaag een proefrit gemaakt met de 1601.

Of dit nummer ook daadwerkelijk bij ACTS blijft is natuurlijk een vraag.
Vandaag stond er nog gewoon Railion op.

Maandag 21 apr 2008 - 20:22:17
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Op het RR forum wordt gemeld dat de 1601 per heden verhuurd is aan ACTS. Dit is ook als zodanig verwerkt in het nieuwsoverzicht.

Dinsdag 22 apr 2008 - 16:42:22
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Op de 1601 werd vandaag in Amf instructie gegeven. Waarschijnlijk aan mcn'en van ACTS...

Woensdag 23 apr 2008 - 08:10:27
maxime
maxime
www.railcolor.net

Bij de update van de 22e wordt gemeld dat Traxx loc 186 108 op een ACTS spoor geplaatst is te Kijfhoek! Toeval?

Woensdag 23 apr 2008 - 16:57:11
treinfreak
treinfreak
hier heb ik ook nog een foto van gevonden.
www.flickr.com

wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!

Woensdag 23 apr 2008 - 17:00:34
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Die staat bij het nieuwsberichtje op de site.

1600 is dus gespot te Zl o.a.

Vrijdag 25 apr 2008 - 01:36:35
Rolffiej19
Rolffiej19
Die 186er heeft niks te maken met het eventueel aanschaffen van 186ers voor ACTS , die hebben namelijk inmiddels 189ers besteld

Vrijdag 25 apr 2008 - 07:47:05
verwoert
verwoert
Een 186'er is te duur, aldus ACTS, maar een 189'er niet? Laten we hier nou niet over gaan speculeren, maar wacht nou eens rustig af. Dat er wat staat te gebeuren in goederenland, is bekend. Dat komt tegen die tijd ook wel naar buiten. Tegen die tijd blijven wij gewoon lekker de 1601 voor ACTS spotten.

Vrijdag 25 apr 2008 - 08:20:35
ruysdael
ruysdael
Quote
verwoert: Een 186'er is te duur, aldus ACTS, maar een 189'er niet?
Nee, de ERTMS-apparatuur van Bombardier (dus 186) is afgekeurd...

Vrijdag 25 apr 2008 - 09:15:00
maxime
maxime
Hoe zit het dan met de ITL 186'ers en die van NS HiSpeed?

En heb je ook een serieus te nemen bron, Rolffiej19?

Vrijdag 25 apr 2008 - 13:52:34
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Quote
maxime: Hoe zit het dan met de ITL 186'ers en die van NS HiSpeed?
Die moeten daardoor een andere versie (andere producent) van de ERTMS-apparatuur ingebouwd krijgen...


Vrijdag 25 apr 2008 - 14:01:40
maxime
maxime
Zo, dat zal wel een duur grapje zijn dan.

Vrijdag 25 apr 2008 - 15:04:50
Rolffiej19
Rolffiej19
bron is een medewerker van ACTS !!

Vrijdag 25 apr 2008 - 18:04:53
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
De schoonmaker of de materieelmanager? Om maar even wat te noemen...

Vrijdag 25 apr 2008 - 18:09:07
Rolffiej19
Rolffiej19
kan je ook nog normaal een vraag stellen inplaats van sarcastiche opmerkingen te plaatsen , een medewerker van acts een machinist als je dat zo graag wilt weten..

Vrijdag 25 apr 2008 - 18:28:25
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Het gaat om het kunnen beoordelen van de waarde van de bron. Als jij dat sarcasme wil noemen dan is dat aan jou.

Vrijdag 25 apr 2008 - 18:42:05
Somda
Somda
Arie81 is mcn (in opleiding)bij ACTS.
Die heeft van de week op de chat bevestigd.


Vrijdag 25 apr 2008 - 18:53:52
Rolffiej19
Rolffiej19
Arie81 is iniedergeval niet mijn bron om dat even duidelijk te stellen

Vrijdag 25 apr 2008 - 19:50:45
ijsm
ijsm
Quote
verwoert: Een 186'er is te duur, aldus ACTS, maar een 189'er niet?
Dat is onzin, want een 189'er is juist vele malen duurder als een 186'er (dan praat je dus over duizenden euro's per maand). Feit is dat ACTS recent heeft besloten nog wat schroot over te nemen van Railion (daarmee moderniseren ze dan wel weer het loccenpark ...), en de weg naar moderne elocs dus nog lang lijkt...

Vrijdag 25 apr 2008 - 20:02:21
2296
2296
Maar waarom zou je hele dure lok's aanschaffen als toch een groot deel van je vervoer in het binnenland ligt. Het is alleen handig als je over de Betuweroute gaat rijden. Dan heb je alle nieuwe apparatuur nodig.

Vrijdag 25 apr 2008 - 22:08:39
maxime
maxime
Ik weet niet of iedereen iets heeft meegekregen van de nieuwe bedrijfsstructuur van ACTS? Rangeerdiensten -> Portfeeders, Lijndiensten -> ACTS Railways, enz... Punt is dat er achter "ACTS" een grote investeerder zit als ik het goed heb. Waarschijnlijk wordt er dus geïnvesteerd in een "moderne" vloot voor ACTS Railways om de groeiende concurrentie met Europese bedrijven als ITL enzo aan te kunnen. Ook kan het meespelen dat er G1206'en naar Portfeeders gaan en die dus vervangen moeten worden, terwijl men ook meteen wil groeien.

Vrijdag 25 apr 2008 - 22:43:58
sik214
sik214
Een investeerder wil ook niet zomaar van z'n geld af hoor! ACTS rijdt voor 't meerendeel binnenlands verkeer en zo'n 1600 functioneert dan prima op bijvoorbeeld Kfh-On en is veel goedkoper. Ook een 186 of 189 haalt Vdm niet hoor, dus daar zit 't verschil ook niet. En inderdaad als de 1600'en komen is de eloc-leeftijd opeens wel zo'n 30 jaar jonger.

Zaterdag 26 apr 2008 - 00:32:57
maxime
maxime
Ik zeg ook niet voor niets "moderne" vloot, want daar bedoel ik dan ook de 1600'en mee.

Een 186/189 beschouw ik alleen maar als logisch om het aandeel van vervoer naar het buitenland te vergroten. Stel dat er straks vervoerders als Veolia, Rurtalbahn, ITL, enzovoort delen van het binnenlandse vervoer af zouden snoepen! Wat blijft er dan over? Precies, niet veel. In dat opzicht zou ik de aankoop van een 186/189-loc een logische investering vinden.

Zaterdag 26 apr 2008 - 00:34:21
thom
thom
Quote
maxime: Ik weet niet of iedereen iets heeft meegekregen van de nieuwe bedrijfsstructuur van ACTS? Rangeerdiensten -> Portfeeders, Lijndiensten -> ACTS Railways, enz... Punt is dat er achter "ACTS" een grote investeerder zit als ik het goed heb. Waarschijnlijk wordt er dus geïnvesteerd in een "moderne" vloot voor ACTS Railways om de groeiende concurrentie met Europese bedrijven als ITL enzo aan te kunnen. Ook kan het meespelen dat er G1206'en naar Portfeeders gaan en die dus vervangen moeten worden, terwijl men ook meteen wil groeien.
En naar ik aanneem zal oko een deel van het werk met de G1206'en meeverhuizen...

Zaterdag 26 apr 2008 - 00:37:01
maxime
maxime
Niet alle G1206'en gaan volgens mij naar Portfeeders, waardoor ook een Acht-shuttle bijvoorbeeld gegarandeerd blijft.

Zaterdag 26 apr 2008 - 02:51:09
Rolffiej19
Rolffiej19
hehe er gaat ook maar 1 1600 lok naar ACTS

Zaterdag 26 apr 2008 - 11:15:14
maxime
maxime
En waar mogen we die in gaan spotten? De Coevordenshuttle toevallig?

Maar zouden er eerst gaan 4 1600'en naar ACTS gaan dan?

Laatst bewerkt door maxime op Zaterdag 26 apr 2008 om 11:16:10

Zaterdag 26 apr 2008 - 13:05:55
Rolffiej19
Rolffiej19
ze hebben er voorlopig 1 op proef en ze zijn nog niet zeker of er meerdere gehuurd gaan worden

Zaterdag 26 apr 2008 - 16:09:08
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Quote
ijsm:
Quote
verwoert: Een 186'er is te duur, aldus ACTS, maar een 189'er niet?
Dat is onzin, want een 189'er is juist vele malen duurder als een 186'er
Dat wilde ik er ook mee te zeggen. Een 189'er is duurder dan een 186'er. En Rolffiej19, als je iets niet zeker weet, ga dan ook niet zo maar wat roepen. Er is namelijk al bevestigd dat er 4 stuks 1600'n naar ACTS gaan en er zullen waarschijnlijk meer komen. RN gaat zich alleen nog maar richten op het grensoverschreidend verkeer en ACTS gaat naar alle waarschijnlijkheid de leeggevallen gaten op vullen. RN is nu al bezig met gedeeltelijk afstoten van activiteiten. Zie het sternet en binnenkort is ook de vuiltrein aan de beurt. En dit alles is te lezen in het Cargonieuws op RR.

Zaterdag 26 apr 2008 - 18:39:50
bruno
bruno
Youtube trainspotterzwd Flickr spoorpunt
Vanmiddag stond de 1601 op het ACTS spoortje van de kijfhoek

Laatst bewerkt door bruno op Zaterdag 26 apr 2008 om 18:40:20

Zaterdag 10 mei 2008 - 21:20:18
ijsm
ijsm
De 1611-1614 worden ACTS-locs.

Zaterdag 10 mei 2008 - 21:53:31
ov_wijzer
ov_wijzer
Enig idee per wanneer dat zal zijn?

Zaterdag 10 mei 2008 - 22:09:05
kmark
kmark
Flickr markrail
Dan was dat er vast wel meteen bij vermeld... dus "ontspannen" dat hoor je vanzelf.

Zondag 11 mei 2008 - 13:05:41
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Quote
maxime: Ik weet niet of iedereen iets heeft meegekregen van de nieuwe bedrijfsstructuur van ACTS? Rangeerdiensten -> Portfeeders, Lijndiensten -> ACTS Railways, enz... Punt is dat er achter "ACTS" een grote investeerder zit als ik het goed heb.
Het enige wat achter de verandering zit is de innige samenwerking met RN die achter de schermen al in 2007 begonnen is. Niet grote investeerder of iets dergelijks, ACTS gaat werk doen waar RN/RD van af wil en er vanaf willen ligt geheel in geldgraaistrategie die RD al jaren lang toepast bij overnames. Extreem voorbeeld is Denemarken: bijna geen ruk meer te beleven op cargogebied anders dan transitverkeer en nog wat kruimelwerk door privémaatschappijen die miraculeus wél klein vervoer rendabel kunnen rijden daar waar RD en partners dat als onmogelijk zien. Hetzelfde is hier nu ook van start gegaan, werkplaatssternet naar het asfalt overgeheveld, vuilvervoer wordt stukje voor stukje afgestoten naar ACTS en mijn verwachting is dat RN/RD straks bijna nergens meer te zien is met Unit-Cargo en het bedienen van de klanten behalve in de R'damse havens. Goddank hebben we hier ruim 10 gretige privévervoerders die niet de diep trieste oogkleppen hebben zoals RD/RN en ook niet zoals RD een belang hebben in een wegvervoerder...

Vrijdag 06 jun 2008 - 19:11:00
robbie
robbie
Gisteren is de 1612 naar ACTS gegaan, vanaf Amf, waar hij van spoor 11 gehaald is, heeft hij de 69953 (Veendammer)naar de Kijfhoek gereden. De 1601 bleef defect achter op spoor 11.

Maandag 16 jun 2008 - 21:22:23
1200gek
1200gek
Tijdje stil geweest op dit onderwerp. Toch begon ik me af te vragen of het toch nog gaat gebeuren, of is gebeurd? Vandaag zag ik dit op de 1616 te Westhavens staan.
i180.photobucket.com en i180.photobucket.com

ps foto is niet bewerkt op de pc! Staat echt zo op de lok.

Laatst bewerkt door 1200gek op Maandag 16 jun 2008 om 21:53:19

op jacht naar de 1824

Maandag 16 jun 2008 - 21:52:10
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Uh, ja, er rijdt er in elk geval 1 bij ACTS (nu de 1613 geloof ik). Die laatste foto is een interessante soort humor

Dinsdag 17 jun 2008 - 08:12:22
maxime
maxime
Haha, we zullen zien. Ik kan me voorstellen dat er na het verdwijnen van de class 58's en de 1200'en wel meer dan 4 nieuwe locs nodig zijn.;)

Als het ook op andere 1600'en staat die voor ACTS zijn bestemd dan weet je genoeg lijkt me. Spot ze dus

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 17 jun 2008 om 08:16:16

Donderdag 19 jun 2008 - 15:29:43
dutchtrain
dutchtrain
Het schijnt dat die loc's ook de ACTS huisstijl gaan krijgen. Na een Revisie.. Laten we dat allemaal hopen

Donderdag 19 jun 2008 - 15:33:50
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Quote
maxime: Haha, we zullen zien. Ik kan me voorstellen dat er na het verdwijnen van de class 58's en de 1200'en wel meer dan 4 nieuwe locs nodig zijn.;)

Als het ook op andere 1600'en staat die voor ACTS zijn bestemd dan weet je genoeg lijkt me. Spot ze dus
Volgens mij is het nog nooit hardop uitgesproken dat de 1200'en weggaan. Voorbarige conclusies?!

Donderdag 19 jun 2008 - 17:34:44
maxime
maxime
Op termijn zullen ze wel weggaan. Dat hoeft niet deze maand te zijn, maar ik zie ze het jaar 2009 echt niet halen hoor.

Laatst bewerkt door maxime op Donderdag 19 jun 2008 om 17:52:54

Donderdag 19 jun 2008 - 17:38:41
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Quote
1200gek: [..] ps foto is niet bewerkt op de pc! Staat echt zo op de lok.
Zou je de foto's even kunnen hosten op een andere site (b.v. Tinypic.com). De servers van Photobucket hebben een flinke crash achter de rug. De foto's van jou zijn dus niet meer te zien helaas.

Donderdag 19 jun 2008 - 17:39:37
Rolffiej19
Rolffiej19
Volgens mij zouden ze eind deze maand samen met de 5800 uit dienst gaan

Donderdag 19 jun 2008 - 17:40:11
lucky
lucky
Quote
stefanuzz:
Quote
1200gek: [..] ps foto is niet bewerkt op de pc! Staat echt zo op de lok.
Zou je de foto's even kunnen hosten op een andere site (b.v. Tinypic.com). De servers van Photobucket hebben een flinke crash achter de rug. De foto's van jou zijn dus niet meer te zien helaas.
De foto's werken gewoon.

Donderdag 19 jun 2008 - 17:42:04
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Vreemd, bij mij namelijk niet (en ik ben overigens niet de enige, zie www.atspace.com ).

Laatst bewerkt door stefanuzz op Donderdag 19 jun 2008 om 17:43:02

Donderdag 19 jun 2008 - 17:57:01
maxime
maxime
Quote
Rolffiej19: Volgens mij zouden ze eind deze maand samen met de 5800 uit dienst gaan
Dat meldt Nico Spilt inderdaad ook op het forum van Rolandrail met als toevoeging de 6700 serie.;) Al heeft hij het wel over dit jaar en niet deze maand.

Laatst bewerkt door maxime op Donderdag 19 jun 2008 om 17:57:50

Donderdag 19 jun 2008 - 18:13:17
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Als Nico Split het zegt... dan zal het ongetwijfeld waar zijn! Dan ga ik het ook maar geloven

Donderdag 19 jun 2008 - 18:15:28
ruysdael
ruysdael
Op de 1616 die vandaag in de CNL reed stond "vanaf 01-01-09 ACTS".


Donderdag 19 jun 2008 - 18:42:25
Rolffiej19
Rolffiej19
toch blijft het een vreemde datum maar goed we zullen zien

Donderdag 19 jun 2008 - 19:19:42
salieri
salieri
Ik sprak laatst een ACTS machinist, en deze vertelde mij dat er eerst maar 1 5800 loc weggaat. De andere 2 van de 5800 locs gaan pas later weg.

Maar welke diesellocs krijgt ACTS er dan eigenlijk voor terug? Een E-loc 1600 kan natuurlijk niet op een dieselbaanvak rijden. En volgens mij zijn de 7100 locs ook vrij bezet in den lande.


Donderdag 19 jun 2008 - 19:34:47
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
In eerste instantie zijn de 1600'n bedoeld als overbrugging. Vervanging komt er aan. En geloof me, er komen dit jaar genoeg locs bij voor ACTS. Railion is bezig om vervoer af te stoten, zie ook het RR Cargonieuws. ACTS probeert de gaten te vullen die ontstaan.
De 5811 gaat eind van dit jaar weer terug naar Engeland, de 5812 volgend jaar en de 5814 kan nog tot 2011 blijven rijden, aldus Op de Rails.
De 1250'n zullen naar alle waarschijnlijk in 2009 aan de kant gaan, maar bij ernstige defecten mogelijk al eerder. Zie de 1252. Wanneer de 1250'n eruit gaan, zullen ook de 6700'n het veld gaan ruimen. Tegen die tijd zijn namelijk al genoeg locs ingestroomd om dit mogelijk te maken.
En zoals altijd met cargo, gewoon rustig blijven zitten naast de baan en kijk maar wat er voorbij komt. Dan zie je nieuwe dingen van zelf.

Donderdag 19 jun 2008 - 19:37:31
maxime
maxime
@ 103 220-0: Nee, dat zeg ik toch ook niet. Niet zo op je teentjes getrapt zijn. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat iedereen het over verschillende periodes en data heeft, dus dat niemand het eigenlijk echt weet en dat we gewoon af moeten wachten. Het had iets duidelijker gekund, dat geef ik toe.

Laatst bewerkt door maxime op Donderdag 19 jun 2008 om 20:25:27

Donderdag 19 jun 2008 - 19:45:12
salieri
salieri
Tegen wie heb je het nou maxime?

Oke, nog 1 vraagje taigagaai, krijg ACTS dan gloednieuwe locs? Of gaat men deze huren van bijvoorbeeld Raillon?

Het maakt mij verder ook niet zo heel veel uit wát er komt, alleen ben ik benieuwd of het nieuwe locs zijn of gehuurde locs.


Donderdag 19 jun 2008 - 19:51:58
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
De locs zullen geleased worden.

Donderdag 19 jun 2008 - 21:26:03
gertjan
gertjan
Quote
salieri: Maar welke diesellocs krijgt ACTS er dan eigenlijk voor terug? Een E-loc 1600 kan natuurlijk niet op een dieselbaanvak rijden. En volgens mij zijn de 7100 locs ook vrij bezet in den lande.
Misschien nemen ze wel nieuwe locs erbij Nee, ik verklap niets.

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Donderdag 19 jun 2008 - 21:34:31
geertw
geertw
Quote
stefanuzz: Vreemd, bij mij namelijk niet (en ik ben overigens niet de enige, zie www.atspace.com ).
In de link die je zelf geeft staat de echte oorzaak van het probleem al gegeven. De servers zijn niet gecrashed, alle foto's staan er nog op. Alleen het DNS-record (van de domeinnaam photobucket.com) is aangepast ('gehacked', zo je wilt). Binnen enkele etmalen moeten alle links weer werken.

http://www.ovinnederland.nl/

Donderdag 19 jun 2008 - 23:05:29
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Quote
maxime: @ 103 220-0: Nee, dat zeg ik toch ook niet. Niet zo op je teentjes getrapt zijn. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat iedereen het over verschillende periodes en data heeft, dus dat niemand het eigenlijk echt weet en dat we gewoon af moeten wachten. Het had iets duidelijker gekund, dat geef ik toe.
Wees gerust, ik was niet op mijn teentjes getrapt hoor! Ik verbaas me er alleen over dat iemand op een forum wat roept (zuiver gebaseerd op wat roddel en achterklap - zonder zinvolle onderbouwing) en iedereen neemt het voor waar aan.

Donderdag 19 jun 2008 - 23:10:03
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ja, vrij bijzonder inderdaad. Er wordt een excursie met wat locs aangekondigd en gelijk roept iedereen dat na die rit de locs buiten dienst gaan
Voor de 1200'en wordt al (erg) lang 2009 als jaar van buitendienststelling aangekondigd. De 6700'en zullen dan wel min of meer tegelijk volgen, en de 58's hebben een lease van 5 jaar geloof ik. Reken maar uit...

Vrijdag 20 jun 2008 - 06:55:38
nohab
nohab
Flickr bvisser
Quote
ass-er: Op de 1616 die vandaag in de CNL reed stond "vanaf 01-01-09 ACTS".
Ach, de eerste de beste gek met een dikke stift...

Vrijdag 20 jun 2008 - 10:58:04
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Zonder dat ik een exacte afvoerdatum weet het volgende:
Invoering van ATB-vv (in 2009 in het materieel) is niet mogelijk op de 1200'n omdat ze met ATB fase 3 rijden, inbouw ATB-fase 4 of moderner is aannemelijk te duur. Feit is wel dat de 1200'n al een hele tijd geleden bij voorbeeld zijn toebedeeld aan die en gene voor als ze b.d. gaan (don't ask!).
Zonder 1200'n verliezen de 6700'n hun inzet, immers zonder ATB is er hooguit wat rangeerwerk wat ze kunnen doen.
Leasecontract 5811 (in dienst sept 2003) en 5812 (in dienst okt 2003) loopt dit jaar af, 5814 (in dienst mei 2005) in 2010.

Vrijdag 20 jun 2008 - 11:31:28
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Vraag is dan tot welke datum materieel zonder ATB-w mag rijden. En museummaterieel welke ook fase 3 heeft (Bijv. de ACTS 1250 in de toekomst) krijgt dat een uitzondering of is het einde oefening?

Vrijdag 20 jun 2008 - 14:41:57
treinfreak
treinfreak
Ik vond deze ook nog op een site --> www.flickr.com

wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!

Vrijdag 20 jun 2008 - 18:36:41
2296
2296
Quote
rolandrail: Zonder dat ik een exacte afvoerdatum weet het volgende:
Invoering van ATB-vv (in 2009 in het materieel) is niet mogelijk op de 1200'n omdat ze met ATB fase 3 rijden, inbouw ATB-fase 4 of moderner is aannemelijk te duur. Feit is wel dat de 1200'n al een hele tijd geleden bij voorbeeld zijn toebedeeld aan die en gene voor als ze b.d. gaan (don't ask!).
Fase 3 materieel blijft ook nog rijden na 01-01-2009.Zou NSR niet leuk vinden als dat niet meer mag rijden. Ik weet niet waar het ieder keer vandaan komt maar dat wordt telkens weer gezecht dat het door de ATB komt. Dat is wel erg makkelijk om te zeggen. Het materieel is gewoon op na een hele lange loopbaan bij het spoor.

Vrijdag 20 jun 2008 - 19:29:17
jordydl1
jordydl1
Facebook jordydl Flickr Jordydl1
1613 vandaa op de kijfhoek,
de 13 ontbreekt aan een kant


Vrijdag 20 jun 2008 - 19:44:37
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Dat doet hij al een jaar of 4

Vrijdag 20 jun 2008 - 21:10:38
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
2296: Fase 3 materieel blijft ook nog rijden na 01-01-2009.Zou NSR niet leuk vinden als dat niet meer mag rijden. Ik weet niet waar het ieder keer vandaan komt maar dat wordt telkens weer gezecht dat het door de ATB komt.
Het kan natuurlijk ook zijn dat bij fase 3 dure aanpassingen nodig zijn aan de installatie. Maar dat de 1200'en in 2009 eruit gaan is volgens mij wat ACTS al een paar jaar roept, ook al voor het ATB VV-verhaal.

Vrijdag 20 jun 2008 - 22:36:56
nedtrain25
nedtrain25
volgens mij zit er in een 1600 ook atb fase 3 dus de verhalen kloppen voor geen meter

Vrijdag 20 jun 2008 - 23:04:33
seinhuis
seinhuis
Er kan ATB-4 worden ingebouwd, en later uitgebouwd om in een andere trein te zetten.

Zaterdag 21 jun 2008 - 00:26:50
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Quote
nedtrain25: volgens mij zit er in een 1600 ook atb fase 3 dus de verhalen kloppen voor geen meter
Tja, dat is wat ik opving op mijn werk. Aangezien de communicatie bij NSR over ATB-vv erg gering is dacht ik hier voorzichtig wat te kunnen opmerken. Wat ook niet waar is dan zeker is dat het (atb-vv) v.w.b. het materieel een software-aanpassing is, niet zichtbaar in de cabine. Fase-3 heeft geen software maar is een relais-gebeuren.

Zondag 22 jun 2008 - 00:54:06
train85
train85
De 1613 zag ik rond de klok van 18:15 uur GDST staan te Kfh op de ACTS spoortjes.

www.mat64.nl

Zondag 22 jun 2008 - 10:28:00
groen47
groen47
Foto van de 1613 met Leeuwarden shuttle (gemaakt 21 juni):
www.flickr.com

Zondag 22 jun 2008 - 13:43:31
Rolffiej19
Rolffiej19
hehe ze hebben em maar even een wasbeurtje gegeven zo te zien

Zondag 22 jun 2008 - 18:53:19
kevinevers
kevinevers
WOW ziet er zo een schone 1600 uit


Zondag 22 jun 2008 - 19:08:00
thom
thom
Vind je hem schoon dan ?

Vind het nogwel meevallen eigenlijk....

Zondag 22 jun 2008 - 19:35:42
groen47
groen47
Dit is voor Railion schoon:
www.flickr.com
maar zo schoon als deze is er geen:
www.flickr.com

Laatst bewerkt door groen47 op Zondag 22 jun 2008 om 19:39:32

Zondag 22 jun 2008 - 21:36:59
salieri
salieri
Het lijkt wel alsof er op die 1603 een nieuwe/herstelde kop zit.
Klopt dat?


Zondag 22 jun 2008 - 22:12:17
1855
1855
Nee.

Maandag 23 jun 2008 - 09:26:28
2296
2296
Quote
salieri: Het lijkt wel alsof er op die 1603 een nieuwe/herstelde kop zit.
Klopt dat?
Paar keer met zijn kop in de wasstraat geweest.

Maandag 23 jun 2008 - 14:51:00
hellfire
hellfire
Inspectie zal wel geklaagd hebben dat de neus niet meer geel was. Af en toe lijkt het alsof de 1600'en bij MRCE geleased zijn, zo zwart zijn ze. Het geeft wel aardig aan hoe Raillion met de 1600'jes om gaat.

Laatst bewerkt door hellfire op Maandag 23 jun 2008 om 14:51:17

Maandag 23 jun 2008 - 14:56:53
gertjan
gertjan
Eehm, wat heeft dit eigelijk nog met de 1600en die naar acts gaan te maken?

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Maandag 23 jun 2008 - 14:58:30
mark
mark
Mark: On-topic graag!


Maandag 15 sep 2008 - 19:23:26
broek53
broek53
Doorgaans betrouwbare bron meldt dat heden vandaag tien 1600-en van Railion aan ACTS zijn verkocht: de vier rijvaardige die al bij ACTS dienstdoen, plus de zes terzijde staande exemplaren.

Maandag 15 sep 2008 - 19:38:08
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Nou zullen we de 1200 wel helemaal niet meer in actie zien vrees ik Jammer dit, maar voor het vervoer van ACTS zelf is dit natuurlijk wel goed nieuws

Maandag 15 sep 2008 - 19:50:45
WesselE
WesselE
Flickr Janstanner
En... de 1607 komt weer op de baan, wat ik persoonlijk heel goed nieuws vind!

'Okeh'

Maandag 15 sep 2008 - 19:58:56
VIRM
VIRM
Welke is de vierde loc? Ik weet dat de 1606, 1609 en de 1619 bij ACTS rijden. Of heb ik iets gemist

Maandag 15 sep 2008 - 20:03:12
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
1621 sinds zaterdag jl.

Maandag 15 sep 2008 - 20:03:49
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Quote
WesselE: En... de 1607 komt weer op de baan, wat ik persoonlijk heel goed nieuws vind!
Juich niet te vroeg, een deel van de 10 is voor de pluk.

Maandag 15 sep 2008 - 20:45:57
1855
1855
Quote
broek53: Doorgaans betrouwbare bron meldt dat heden vandaag tien 1600-en van Railion aan ACTS zijn verkocht: de vier rijvaardige die al bij ACTS dienstdoen, plus de zes terzijde staande exemplaren.
Terzijde: 1605, 1607, 1608, 1610, 1617, 1618, 1620, 1622 en 1625. Maar liefst negen stuks dus, waarvan vier (1605, 1620, 1622 en 1625) met schade, al dan niet zwaar. Ik ben benieuwd welke schadebak nog hersteld zal worden

Laatst bewerkt door 1855 op Maandag 15 sep 2008 om 20:47:35

Maandag 15 sep 2008 - 20:49:36
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
1605 is een leeg casco. Het worden de vier in Mt (1607, 1608, 1610 en 1617) en dan dus nog twee uit Tb. En voor pluk hoef je niet te herstellen.

Laatst bewerkt door rolandrail op Maandag 15 sep 2008 om 20:50:29

Maandag 15 sep 2008 - 21:02:29
1855
1855
Alle terzijde gestelde 1600'en zullen in ieder geval gereviseerd moeten worden en de nodige CW's zullen nog uitgevoerd moeten, zoals inbouw GSMR.

Maandag 15 sep 2008 - 21:25:03
broek53
broek53
Niet gerealiseerd dat er meer dan zes 1600-en terzijde stonden. De overgedragen locs zijn de 1607, 1608, 1610, 1617, 1618 en 1620. Hoeveel ervan rijvaardig gemaakt worden, weet ik iet. Het is duidelijk dat ze een hoofdrevisie moeten krijgen (om maar eens een ouderwetse term te gebrukken). De 1618 heeft overigens ooit zoiets al gehad, in de tijd dat men nog droomde van en gokte op verkoop naar tamelijk verre landen...

Maandag 15 sep 2008 - 21:31:16
nedtrain25
nedtrain25
krijgen ze dan tevens een schilderbeurt?

Maandag 15 sep 2008 - 21:33:13
broek53
broek53
Me dunkt dat ze in een actuele ACTS-outfit gebracht gaan worden en hoe dan ook niet geel blijven.

Maandag 15 sep 2008 - 21:33:45
2296
2296
Dat is denk ik afhankelijk hoeveel ACTS in die locs wil inversteren. Lijkt mij overigens wel handig omdat gelijk mee te pakken.

Maandag 15 sep 2008 - 21:59:05
mren
mren
Ik denk dat de kosten van een verf- of folielaag redelijk gering zijn tov de revisiekosten. En al helemaal niets voorstellen als je alle life cycle costs voor zo'n loc bekijkt.

Maandag 15 sep 2008 - 22:07:38
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Staat de 1605 nog in Hlmwph of is die inmiddels weer in Tbwph?
Bij mijn weten zijn de door broek53 genoemde 6 exemplaren ook het snelst weer op de baan te brengen, alleen de 1620 heeft botsschade, terwijl de 1618 weer zo goed als (?) compleet is en de andere 4 met verlopen revisietermijnen aan de kant zijn gezet.

Maandag 15 sep 2008 - 22:10:29
maxime
maxime
Een goede verflaag is natuurlijk nooit slecht, dus als de locs meteen in de nieuwe kleurstelling gespoten worden is dat alleen maar mooi meegenomen lijkt me.

Maandag 15 sep 2008 - 22:12:00
1855
1855
Quote
broek53: Niet gerealiseerd dat er meer dan zes 1600-en terzijde stonden. De overgedragen locs zijn de 1607, 1608, 1610, 1617, 1618 en 1620. Hoeveel ervan rijvaardig gemaakt worden, weet ik iet. Het is duidelijk dat ze een hoofdrevisie moeten krijgen (om maar eens een ouderwetse term te gebrukken). De 1618 heeft overigens ooit zoiets al gehad, in de tijd dat men nog droomde van en gokte op verkoop naar tamelijk verre landen...
De 1618 is met de completering inderdaad "licht" gereviseerd, maar ga er maar vanuit dat er een volledige revisie nodig zal zijn. Mocht deze kar weer gaan rijden tenminste, hetgeen voor het eerst in 8,5 jaar zal zijn, de nodige proefritjes vanuit Tb niet meegerekend.
Mooie rijtjes voor de nummerfreaks straks: 1606 t/m 1610 en 1617 t/m 1621, of moet er nou een topic gestart worden met voorstellen voor een nieuwe nummerreeks? (1660 t/m 1670?)

Laatst bewerkt door 1855 op Maandag 15 sep 2008 om 22:12:58

Maandag 15 sep 2008 - 22:18:17
mark
mark
Quote
WesselE: En... de 1607 komt weer op de baan, wat ik persoonlijk heel goed nieuws vind!
En de 1610 vind ik ook helemaal niet erg!


Maandag 15 sep 2008 - 22:28:31
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Quote
1855:Mooie rijtjes voor de nummerfreaks straks: 1606 t/m 1610 en 1617 t/m 1621, of moet er nou een topic gestart worden met voorstellen voor een nieuwe nummerreeks? (1660 t/m 1670?)
Had ACTS destijds niet gekozen voor de 1200'n om bij 1250 te beginnen, omdat het ook een NS traditie zou zijn geweest?

Maandag 15 sep 2008 - 22:43:32
eloc
eloc
Nee, de 1200 moest vooral een 1200 blijven en de 1215 werd
dus door de 1 en de 5 om te draaien de 1251. Dat lukte ook
nog bij de 1225 vs 1252. Bij de 1214 kwam de 4 overeen,
toeval maar wel grappig. Ja je hoort nog eens wat tussen
het klussen

groet,
marco

Maandag 15 sep 2008 - 23:20:54
hvondelen
hvondelen
Ik wil niet te hard van stapel lopen, maar is er al bekend met ingang van welke datum dit gaat gebeuren?
En het lijkt me logisch dat de evt revisie die de locs krijgen in Tb gedaan gaan worden?

EDIT: als ik op de hoofdpagina kijk, zie ik met ingang van 15 september, vandaag dus....

Laatst bewerkt door hvondelen op Maandag 15 sep 2008 om 23:31:40

http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!

Dinsdag 16 sep 2008 - 06:04:14
Arjen-V
Arjen-V
inmiddels is de 1619 omgeruild voor de 1612 omdat de eerste te veel problemen had.
GreetZ Arie

Dinsdag 16 sep 2008 - 08:26:50
maxime
maxime
Keert de 1619 weer terug nadat de problemen verholpen zijn of neemt de 1612 gewoon zijn plaats bij de verkoop?

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 16 sep 2008 om 08:26:59

Dinsdag 16 sep 2008 - 09:41:07
rudolfph
rudolfph
Alles verwerkt in het overzicht als het goed is .

Dinsdag 16 sep 2008 - 15:05:35
diesels
diesels
Quote
arie81: inmiddels is de 1619 omgeruild voor de 1612 omdat de eerste te veel problemen had.
GreetZ Arie
1612 is alleen tijdelijk verhuurd

Laatst bewerkt door diesels op Dinsdag 16 sep 2008 om 15:10:06

Dinsdag 16 sep 2008 - 16:20:04
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Overigens deed de 1612 vandaag nog een Railion klus.

Dick van den Hoven

Zondag 05 okt 2008 - 16:38:02
dutchtrain
dutchtrain
Volgens een ACTS Machinist zal ACTS 12 locomotieven van het type 1600 overnemen. Welke zijn nog niet bekend. Wel is bekend dat ze een algehele revisie krijgen en tevens de ACTS huisstijl krijgen. Hoe die huisstijl gaat worden zijn ze nog aan het uitzoeken.

Alle terzijde staande 1600'en nog met NS-logo's op het terrein van Werkplaats-Tilburg staan er zoiezo 2 binnen. de 1618 en 1625. De 1622 staat ook op de lijst om binnengenomen te worden. Hoe en waarom laat zich denk ik makkelijk raden. Ik hoop dat ACTS ze heeft overgenomen en dat ze nu dus binnen staan voor Revisie.

De 1605 en 1620 van Railion die met botsschade in Tilburg staan. Worden naar alle waarschijnlijk ook hersteld. De 1605 is al deels hersteld van een kromme bufferbalk. Goed is wel te zien dat het een plukloc is geweest. Hier een foto: img48.imageshack.us

Hopen dat iemand mijn verhaal kan aanvullen.

Zondag 05 okt 2008 - 17:26:09
treinfan
treinfan
ACTS heeft reeds de 1606-1610 en 1617-1621 gekocht, zie ik op www.railfan.nl
verder staat er hier op somda dat de 1612 ook bij ACTS zit, dan hebben we dus al 11 locs...

Laatst bewerkt door treinfan op Zondag 05 okt 2008 om 17:38:49

[Bezig met laden...]

Zondag 05 okt 2008 - 17:28:29
rudolfph
rudolfph
Daar zit een typfout in, anders zou ACTS 1607-1610 zelfs twee keer bezitten .

Zondag 05 okt 2008 - 17:39:13
treinfan
treinfan
Ik heb de typfout hersteld 1617 ipv 1607..

[Bezig met laden...]

Zondag 05 okt 2008 - 18:07:45
lamote_ban
lamote_ban
De overname van locs door ACTS lijkt langzamerhand een meerjaren project te worden. Ik vraag me af wat er uiteindelijk van terecht gaat komen.

Zondag 05 okt 2008 - 18:13:29
1855
1855
Quote
dutchtrain: Volgens een ACTS Machinist zal ACTS 12 locomotieven van het type 1600 overnemen. Welke zijn nog niet bekend. Wel is bekend dat ze een algehele revisie krijgen en tevens de ACTS huisstijl krijgen. Hoe die huisstijl gaat worden zijn ze nog aan het uitzoeken.

Alle terzijde staande 1600'en nog met NS-logo's op het terrein van Werkplaats-Tilburg staan er zoiezo 2 binnen. de 1618 en 1625. De 1622 staat ook op de lijst om binnengenomen te worden. Hoe en waarom laat zich denk ik makkelijk raden. Ik hoop dat ACTS ze heeft overgenomen en dat ze nu dus binnen staan voor Revisie.

De 1605 en 1620 van Railion die met botsschade in Tilburg staan. Worden naar alle waarschijnlijk ook hersteld. De 1605 is al deels hersteld van een kromme bufferbalk. Goed is wel te zien dat het een plukloc is geweest. Hier een foto: img48.imageshack.us

Hopen dat iemand mijn verhaal kan aanvullen.
Soort van aanvulling: je verhaal is complete onzin!

Zondag 05 okt 2008 - 18:46:48
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Graag ook enige onderbouwing...


Zondag 05 okt 2008 - 19:40:18
thom
thom
Het lijkt me zowieso kolder dat ze die schadebakken gaan opknappen als ze er ook een aantal voor de pluk zullen gebruiken...

Laatst bewerkt door thom op Zondag 05 okt 2008 om 19:40:40

Zondag 05 okt 2008 - 20:19:05
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ik geloof dat 1855 voldoende dicht bij het vuur zitten om er genoeg vanaf te weten...
Zie ook het topic op RolandRail, dat is volgens mij dichter bij de waarheid.

Zondag 05 okt 2008 - 23:35:36
t.ricksen_
t.ricksen_
Quote
lamotep: De overname van locs door ACTS lijkt langzamerhand een meerjaren project te worden. Ik vraag me af wat er uiteindelijk van terecht gaat komen.
Bespaar ons het eeuwige doemdenken alsjeblieft.

Maandag 06 okt 2008 - 08:59:48
jbt
jbt
Flickr BartGrunewold
Quote
jordydl1: 1613 vandaa op de kijfhoek,
de 13 ontbreekt aan een kant
Toch jammer dat niet alleen wat cijfers ontbreken, maar ook inmiddels het stadswapen van mijn vaderstad.
PS: dit topic lang niet meer doorgelezen, vandaar een late reactie

Laatst bewerkt door jbt op Maandag 06 okt 2008 om 09:01:14

Maandag 06 okt 2008 - 09:02:49
ijnte
ijnte
Ik meen dat alleen de 3 mist. Ik heb hem zaterdag nog voorbij zien rijden @ Klp om 7:35 ri Ah. Misschien mist hij wel aan beide zijde letters Maar dit valt een beetje buiten de discussie wellicht...

Maandag 06 okt 2008 - 12:01:01
gkw1969
gkw1969
Afgelopen vrijdag reed de 1611 gekoppeld met de 161x in volle vaart richting Bentheim. Dit was zo tegen 17.00 in Oldenzaal. Beiden hadden nog Railion bestikkering, van de 2e heb ik geen goed nummer kunnen ontwaren omdat daar een cijfertje miste....


Maandag 06 okt 2008 - 12:04:48
Arjen-V
Arjen-V
Voorals nog rijden de 1619 1606 en nog een derde 1600 voor ACTS.
de rest is (nog) niet in dienst van ACTS.
GreetZ Arie

Maandag 06 okt 2008 - 12:10:32
verschuyl
verschuyl
Die derde is toch de 1609? En de 1612 schijnt al weer bij Railion te zijn.

Groet'n uut Tubberg'n, Jacco

Dinsdag 07 okt 2008 - 11:30:56
maxime
maxime
Op railcolor.net had iemand een site gevonden van een designbureau, die de nieuwe ACTS-kleurstelling had ontworpen. Dat lijkt op zich niet zo bijzonder, maar de tekening was gebaseerd op een Bombardier Traxx 2 locomotief!

Deze loc kennen we beter als de Duitse BR 185.1. Gaat ACTS mogelijk een buitenlands avontuurtje aan of moeten we het zien als een algemene kleurstelling. (die misschien ook wel toegepast gaat worden op de 1600'en?) Wie weet meer?

www.bruut.com

Vooral het bovenste ontwerp is interessant.

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 07 okt 2008 om 12:55:29

Dinsdag 07 okt 2008 - 11:38:34
kmark
kmark
Flickr markrail
Quote
maxime:Gaat ACTS mogelijk een buitenlands avontuurtje aan of moeten we het zien als een algemene kleurstelling, die misschien ook wel toegepast gaat worden op de 1600'en? Wie weet meer?.
Rustig aan, blijven ademen dit (Br 185.1) is alleen als voorbeeld gebruikt om het ontwerp/kleurstelling te laten zien

Dinsdag 07 okt 2008 - 12:49:58
maxime
maxime
Het was een beetje ongelukkig geformuleerd, maar dat bedoelde ik eigenlijk met die algemene kleurstelling.;)

En zo'n opmerking als "rustig aan blijven ademen" vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven...ik vroeg juist om verduidelijking.

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 07 okt 2008 om 12:55:45

Dinsdag 07 okt 2008 - 19:23:10
t.ricksen_
t.ricksen_
Quote
gkw1969: Afgelopen vrijdag reed de 1611 gekoppeld met de 161x in volle vaart richting Bentheim. Dit was zo tegen 17.00 in Oldenzaal. Beiden hadden nog Railion bestikkering, van de 2e heb ik geen goed nummer kunnen ontwaren omdat daar een cijfertje miste....
De 1611 gaat dan ook niet over aan ACTS, dus ik weet niet wat je had verwacht te zien.

Woensdag 08 okt 2008 - 02:09:48
trdl85
trdl85
RolandRail.net meldt de overname van 10 RN 1600'n door ACTS:

1606 (reeds verhuurd aan ACTS) --> wordt gereviseerd*
1609 (reeds verhuurd aan ACTS) --> wordt gereviseerd*
1619 (reeds verhuurd aan ACTS) --> wordt gereviseerd*
1621 (uit rijdende dienst Railion) --> wordt gereviseerd*
1607 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1608 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1610 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1617 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1618 (schadelok Tilburg) --> pluklok
1620 (schadelok Tilburg) --> pluklok

*1606, 1609, 1619 en 1621 worden gereviseerd als de 1607, 1608, 1610 en 1617 gereviseerd zijn.

Laatst bewerkt door trdl85 op Woensdag 08 okt 2008 om 02:12:18

Woensdag 08 okt 2008 - 10:22:51
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Als je dat dan toch overklopt, zeg er dan ook bij dat ik bewust zeg "Als de geruchten kloppen dan ...". Bijna niets veranderlijker als ACTS en eerst zien, dan geloven.

Woensdag 08 okt 2008 - 12:14:02
broek53
broek53
Langzamerhand werd ik benauwd dat ik een wild gerucht had opgetypt, maar de nummers van de terzijde staande locs die ACTS zal (zou) overnemen, zijn gelukkig nog steeds dezelfde als die ik een maandje geleden vernam (zie bovenaan de pagina in dit topic). Enige consistentie lijkt er dus wel te zijn in de berichten.
Alleen vind ik het vreemd dat de 1618 als schadeloc betiteld wordt, maar dat terzijde.

Laatst bewerkt door broek53 op Woensdag 08 okt 2008 om 12:15:09

Woensdag 08 okt 2008 - 12:18:20
wouderobva
wouderobva
Quote
verschuyl: Die derde is toch de 1609? En de 1612 schijnt al weer bij Railion te zijn.
Zaterdag 4 oktober reed de 1612 de Leeuwarden-shuttle 60263 Gespot op de Oosterspoorbaan in Utrecht

Woensdag 08 okt 2008 - 12:21:31
verschuyl
verschuyl
Ik dacht bij Roland op zijn forum te lezen dat de loc zondag of maandag weer bij Railion zou rijden. Hij was gezien met een 6400 en die zijn van Railion.

Laatst bewerkt door verschuyl op Woensdag 08 okt 2008 om 12:22:21

Groet'n uut Tubberg'n, Jacco

Woensdag 08 okt 2008 - 12:42:01
wouderobva
wouderobva
Op RR zondag 5 oktober:
Roland: RN 1612+64xx+kalktrein om 15u langs km 32.r rg Bvhc. De 1612 blijkbaar dus al niet meer tijdelijk bij ACTS? Ingewikkeld allemaal...
Ralf036: Nee hoor, de 1612 stond vanmiddag nog op Kfh. Waarschijnlijk was het de RN 1613 die je zag.
Het blijft dus ???.

Woensdag 08 okt 2008 - 22:14:40
trdl85
trdl85
Quote
rolandrail: Als je dat dan toch overklopt, zeg er dan ook bij dat ik bewust zeg "Als de geruchten kloppen dan ...". Bijna niets veranderlijker als ACTS en eerst zien, dan geloven.
Excuus, vergeten erbij te vermelden, je hebt helemaal gelijk

Zondag 19 okt 2008 - 10:08:54
diesels
diesels
Quote
wouderobva: Op RR zondag 5 oktober:
Roland: RN 1612+64xx+kalktrein om 15u langs km 32.r rg Bvhc. De 1612 blijkbaar dus al niet meer tijdelijk bij ACTS? Ingewikkeld allemaal...
Ralf036: Nee hoor, de 1612 stond vanmiddag nog op Kfh. Waarschijnlijk was het de RN 1613 die je zag.
Het blijft dus ???.
Nou zo onduidelijk is het niet. 1621 is alweer een tijdje terug bij ACTS in plaats van de 1612 die er tijdelijk reed. Dat is al eerder gemeld en feitelijk is het nooit veranderd. Het is alleen te danken aan de vele 'deskundigen' hier die het denken beter te weten waardoor er vaak onware geruchten als waarheid worden aangenomen en zo in de overzichten worden verwerkt (waarbij ook nog eens opvalt dat de échte waarheid er nog altijd niet in staat). Kost alleen maar tijd en het lijkt inderdaad net alsof het erg ingewikkeld is.

Zondag 19 okt 2008 - 12:20:37
hvondelen
hvondelen
Het kan ook voorkomen dat er sommige mensen zijn die niet ALLES lezen, en als ze wat denken, hoefen we ze dan niet meteen de mond te snoeren!

http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!

Zondag 19 okt 2008 - 13:42:01
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Denken is wat anders als voor waar verkondigen.

Zondag 19 okt 2008 - 17:31:21
wouderobva
wouderobva
Quote
diesels:
Quote
wouderobva: Op RR zondag 5 oktober:
Roland: RN 1612+64xx+kalktrein om 15u langs km 32.r rg Bvhc. De 1612 blijkbaar dus al niet meer tijdelijk bij ACTS? Ingewikkeld allemaal...
Ralf036: Nee hoor, de 1612 stond vanmiddag nog op Kfh. Waarschijnlijk was het de RN 1613 die je zag.
Het blijft dus ???.
Nou zo onduidelijk is het niet. 1621 is alweer een tijdje terug bij ACTS in plaats van de 1612 die er tijdelijk reed. Dat is al eerder gemeld en feitelijk is het nooit veranderd. Het is alleen te danken aan de vele 'deskundigen' hier die het denken beter te weten waardoor er vaak onware geruchten als waarheid worden aangenomen en zo in de overzichten worden verwerkt (waarbij ook nog eens opvalt dat de échte waarheid er nog altijd niet in staat). Kost alleen maar tijd en het lijkt inderdaad net alsof het erg ingewikkeld is.
Vaststaat dat de 1612 op 4 oktober nog voor ACTS reed. Kennelijk nog steeds op huurbasis
Vaststaat dat de spots van de 1612 op 5 oktober van de een niet strookt met de spot van een ander.
Meer staat er feitelijk niet. Het ging en het gaat alleen om de spots, die voor deze goegemeente duidelijk moesten maken dat de 1612 op die datum nog voor ACTS reed. Daarom begrijp ik jouw bijdrage/reactie op mijn vermelding niet.
Of de 1612 na 4 / 5 oktober terug is naar Railion. Ik weet het niet. Op 10 oktober reed de 1612 in ieder geval nog voor ACTS.

Zondag 19 okt 2008 - 17:40:15
diesels
diesels
Ik doel uiteraard op een aantal zaken die als waar verkondigd zijn (door wie doet er niet toe) en ook direct zijn overgenomen op de overzichtspagina, niet alleen met betrekking tot dit onderwerp maar in het algemeen. Later moet dat dan weer ontkracht worden en zo ontstaat de vermeende wispelturigheid van een bedrijf als ACTS die verondersteld werd in het door mij gequote bericht.
De 1621 is van ACTS, de 1612 niet. Deze loc is alleen tijdelijk verhuurd vanwege omstandigheden rond de 1621. Dat was van het begin af aan al duidelijk. Er is echter uitgebreid beweerd dat de 1621 dan wel niet meer van ACTS zou zijn en de 1612 dan dus maar wel, wat dus onjuist is. Iets meer voorzichtigheid zou nuttig zijn voor de duidelijkheid.
En dit is dus maar een voorbeeld....

Laatst bewerkt door diesels op Zondag 19 okt 2008 om 17:43:50

Zondag 19 okt 2008 - 18:13:16
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Dit topic is bedoeld voor aanvullingen. Als er dingen zijn die niet kloppen, geef dit dan aan in dit topic of mail dan 1 van de beheerders, zodat dit aangepast kan worden.

Woensdag 08 jul 2009 - 10:47:09
dutchtrain
dutchtrain
Weet iemand hoe het er voorstaat met de 1600'en die bij ACTS rondrijden?

Hoe zit het met de revisie? Huisstijl? Ben al een hele tijd benieuwd naar het hoe en wat.

Woensdag 08 jul 2009 - 11:47:23
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Tot op heden geen revisie en geen huisstijl.

Laatst bewerkt door rolandrail op Woensdag 08 jul 2009 om 12:04:16

Woensdag 08 jul 2009 - 15:50:07
dutchtrain
dutchtrain
blijft ook duren dan...

Woensdag 08 jul 2009 - 21:02:50
broek53
broek53
Er is een crisis die niet in de planning stond, nietwaar? Het zou mij niet verbazen als het er voorlopig helemaal niet van komt en ACTS begint met de rijvaardige locs gewoon af en op te rijden zoals ook railion, pardon: die schenkerbedoening doet.

Woensdag 08 jul 2009 - 21:21:56
MarkJB
MarkJB
Er is anders ook al (langer geleden) sprake geweest van verkoop aan een (buitenlandse) koper

Vaarwel Mat'64...

Woensdag 08 jul 2009 - 23:17:58
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ja, dat was zo'n succes dat ze nog steeds niet verkocht zijn

Donderdag 09 jul 2009 - 07:24:00
Dre
Dre
Je zou Railmotion (waar die dingen aan verkocht zijn) kunnen zien als 'de buitenlandse koper'. Basel ligt namelijk niet bepaald in Nederland.