Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijder discussie uit je favorieten

Railion-1600'en naar ACTS

Maandag 15 sep 2008 - 21:25:03
broek53
broek53
Niet gerealiseerd dat er meer dan zes 1600-en terzijde stonden. De overgedragen locs zijn de 1607, 1608, 1610, 1617, 1618 en 1620. Hoeveel ervan rijvaardig gemaakt worden, weet ik iet. Het is duidelijk dat ze een hoofdrevisie moeten krijgen (om maar eens een ouderwetse term te gebrukken). De 1618 heeft overigens ooit zoiets al gehad, in de tijd dat men nog droomde van en gokte op verkoop naar tamelijk verre landen...

Maandag 15 sep 2008 - 21:31:16
nedtrain25
nedtrain25
krijgen ze dan tevens een schilderbeurt?

Maandag 15 sep 2008 - 21:33:13
broek53
broek53
Me dunkt dat ze in een actuele ACTS-outfit gebracht gaan worden en hoe dan ook niet geel blijven.

Maandag 15 sep 2008 - 21:33:45
2296
2296
Dat is denk ik afhankelijk hoeveel ACTS in die locs wil inversteren. Lijkt mij overigens wel handig omdat gelijk mee te pakken.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 15 sep 2008 - 21:59:05
mren
mren
Ik denk dat de kosten van een verf- of folielaag redelijk gering zijn tov de revisiekosten. En al helemaal niets voorstellen als je alle life cycle costs voor zo'n loc bekijkt.

Maandag 15 sep 2008 - 22:07:38
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Staat de 1605 nog in Hlmwph of is die inmiddels weer in Tbwph?
Bij mijn weten zijn de door broek53 genoemde 6 exemplaren ook het snelst weer op de baan te brengen, alleen de 1620 heeft botsschade, terwijl de 1618 weer zo goed als (?) compleet is en de andere 4 met verlopen revisietermijnen aan de kant zijn gezet.

Maandag 15 sep 2008 - 22:10:29
maxime
maxime
Een goede verflaag is natuurlijk nooit slecht, dus als de locs meteen in de nieuwe kleurstelling gespoten worden is dat alleen maar mooi meegenomen lijkt me.

Maandag 15 sep 2008 - 22:12:00
1855
1855
Quote
broek53: Niet gerealiseerd dat er meer dan zes 1600-en terzijde stonden. De overgedragen locs zijn de 1607, 1608, 1610, 1617, 1618 en 1620. Hoeveel ervan rijvaardig gemaakt worden, weet ik iet. Het is duidelijk dat ze een hoofdrevisie moeten krijgen (om maar eens een ouderwetse term te gebrukken). De 1618 heeft overigens ooit zoiets al gehad, in de tijd dat men nog droomde van en gokte op verkoop naar tamelijk verre landen...
De 1618 is met de completering inderdaad "licht" gereviseerd, maar ga er maar vanuit dat er een volledige revisie nodig zal zijn. Mocht deze kar weer gaan rijden tenminste, hetgeen voor het eerst in 8,5 jaar zal zijn, de nodige proefritjes vanuit Tb niet meegerekend.
Mooie rijtjes voor de nummerfreaks straks: 1606 t/m 1610 en 1617 t/m 1621, of moet er nou een topic gestart worden met voorstellen voor een nieuwe nummerreeks? (1660 t/m 1670?)

Laatst bewerkt door 1855 op Maandag 15 sep 2008 om 22:12:58

Maandag 15 sep 2008 - 22:18:17
mark
mark
Quote
WesselE: En... de 1607 komt weer op de baan, wat ik persoonlijk heel goed nieuws vind!
En de 1610 vind ik ook helemaal niet erg!


Maandag 15 sep 2008 - 22:28:31
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Quote
1855:Mooie rijtjes voor de nummerfreaks straks: 1606 t/m 1610 en 1617 t/m 1621, of moet er nou een topic gestart worden met voorstellen voor een nieuwe nummerreeks? (1660 t/m 1670?)
Had ACTS destijds niet gekozen voor de 1200'n om bij 1250 te beginnen, omdat het ook een NS traditie zou zijn geweest?

Maandag 15 sep 2008 - 22:43:32
eloc
eloc
Nee, de 1200 moest vooral een 1200 blijven en de 1215 werd
dus door de 1 en de 5 om te draaien de 1251. Dat lukte ook
nog bij de 1225 vs 1252. Bij de 1214 kwam de 4 overeen,
toeval maar wel grappig. Ja je hoort nog eens wat tussen
het klussen

groet,
marco

Maandag 15 sep 2008 - 23:20:54
hvondelen
hvondelen
Ik wil niet te hard van stapel lopen, maar is er al bekend met ingang van welke datum dit gaat gebeuren?
En het lijkt me logisch dat de evt revisie die de locs krijgen in Tb gedaan gaan worden?

EDIT: als ik op de hoofdpagina kijk, zie ik met ingang van 15 september, vandaag dus....

Laatst bewerkt door hvondelen op Maandag 15 sep 2008 om 23:31:40

http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!

Dinsdag 16 sep 2008 - 06:04:14
Arjen-V
Arjen-V
inmiddels is de 1619 omgeruild voor de 1612 omdat de eerste te veel problemen had.
GreetZ Arie

Dinsdag 16 sep 2008 - 08:26:50
maxime
maxime
Keert de 1619 weer terug nadat de problemen verholpen zijn of neemt de 1612 gewoon zijn plaats bij de verkoop?

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 16 sep 2008 om 08:26:59

Dinsdag 16 sep 2008 - 09:41:07
rudolfph
rudolfph
Alles verwerkt in het overzicht als het goed is .

Dinsdag 16 sep 2008 - 15:05:35
diesels
diesels
Quote
arie81: inmiddels is de 1619 omgeruild voor de 1612 omdat de eerste te veel problemen had.
GreetZ Arie
1612 is alleen tijdelijk verhuurd

Laatst bewerkt door diesels op Dinsdag 16 sep 2008 om 15:10:06

Dinsdag 16 sep 2008 - 16:20:04
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Overigens deed de 1612 vandaag nog een Railion klus.

Dick van den Hoven

Zondag 05 okt 2008 - 16:38:02
dutchtrain
dutchtrain
Volgens een ACTS Machinist zal ACTS 12 locomotieven van het type 1600 overnemen. Welke zijn nog niet bekend. Wel is bekend dat ze een algehele revisie krijgen en tevens de ACTS huisstijl krijgen. Hoe die huisstijl gaat worden zijn ze nog aan het uitzoeken.

Alle terzijde staande 1600'en nog met NS-logo's op het terrein van Werkplaats-Tilburg staan er zoiezo 2 binnen. de 1618 en 1625. De 1622 staat ook op de lijst om binnengenomen te worden. Hoe en waarom laat zich denk ik makkelijk raden. Ik hoop dat ACTS ze heeft overgenomen en dat ze nu dus binnen staan voor Revisie.

De 1605 en 1620 van Railion die met botsschade in Tilburg staan. Worden naar alle waarschijnlijk ook hersteld. De 1605 is al deels hersteld van een kromme bufferbalk. Goed is wel te zien dat het een plukloc is geweest. Hier een foto: img48.imageshack.us

Hopen dat iemand mijn verhaal kan aanvullen.

Zondag 05 okt 2008 - 17:26:09
treinfan
treinfan
ACTS heeft reeds de 1606-1610 en 1617-1621 gekocht, zie ik op www.railfan.nl
verder staat er hier op somda dat de 1612 ook bij ACTS zit, dan hebben we dus al 11 locs...

Laatst bewerkt door treinfan op Zondag 05 okt 2008 om 17:38:49

[Bezig met laden...]

Zondag 05 okt 2008 - 17:28:29
rudolfph
rudolfph
Daar zit een typfout in, anders zou ACTS 1607-1610 zelfs twee keer bezitten .

Zondag 05 okt 2008 - 17:39:13
treinfan
treinfan
Ik heb de typfout hersteld 1617 ipv 1607..

[Bezig met laden...]

Zondag 05 okt 2008 - 18:07:45
lamote_ban
lamote_ban
De overname van locs door ACTS lijkt langzamerhand een meerjaren project te worden. Ik vraag me af wat er uiteindelijk van terecht gaat komen.

Zondag 05 okt 2008 - 18:13:29
1855
1855
Quote
dutchtrain: Volgens een ACTS Machinist zal ACTS 12 locomotieven van het type 1600 overnemen. Welke zijn nog niet bekend. Wel is bekend dat ze een algehele revisie krijgen en tevens de ACTS huisstijl krijgen. Hoe die huisstijl gaat worden zijn ze nog aan het uitzoeken.

Alle terzijde staande 1600'en nog met NS-logo's op het terrein van Werkplaats-Tilburg staan er zoiezo 2 binnen. de 1618 en 1625. De 1622 staat ook op de lijst om binnengenomen te worden. Hoe en waarom laat zich denk ik makkelijk raden. Ik hoop dat ACTS ze heeft overgenomen en dat ze nu dus binnen staan voor Revisie.

De 1605 en 1620 van Railion die met botsschade in Tilburg staan. Worden naar alle waarschijnlijk ook hersteld. De 1605 is al deels hersteld van een kromme bufferbalk. Goed is wel te zien dat het een plukloc is geweest. Hier een foto: img48.imageshack.us

Hopen dat iemand mijn verhaal kan aanvullen.
Soort van aanvulling: je verhaal is complete onzin!

Zondag 05 okt 2008 - 18:46:48
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Graag ook enige onderbouwing...


Zondag 05 okt 2008 - 19:40:18
thom
thom
Het lijkt me zowieso kolder dat ze die schadebakken gaan opknappen als ze er ook een aantal voor de pluk zullen gebruiken...

Laatst bewerkt door thom op Zondag 05 okt 2008 om 19:40:40

Zondag 05 okt 2008 - 20:19:05
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ik geloof dat 1855 voldoende dicht bij het vuur zitten om er genoeg vanaf te weten...
Zie ook het topic op RolandRail, dat is volgens mij dichter bij de waarheid.

Zondag 05 okt 2008 - 23:35:36
t.ricksen_
t.ricksen_
Quote
lamotep: De overname van locs door ACTS lijkt langzamerhand een meerjaren project te worden. Ik vraag me af wat er uiteindelijk van terecht gaat komen.
Bespaar ons het eeuwige doemdenken alsjeblieft.

Maandag 06 okt 2008 - 08:59:48
jbt
jbt
Flickr BartGrunewold
Quote
jordydl1: 1613 vandaa op de kijfhoek,
de 13 ontbreekt aan een kant
Toch jammer dat niet alleen wat cijfers ontbreken, maar ook inmiddels het stadswapen van mijn vaderstad.
PS: dit topic lang niet meer doorgelezen, vandaar een late reactie

Laatst bewerkt door jbt op Maandag 06 okt 2008 om 09:01:14

Maandag 06 okt 2008 - 09:02:49
ijnte
ijnte
Ik meen dat alleen de 3 mist. Ik heb hem zaterdag nog voorbij zien rijden @ Klp om 7:35 ri Ah. Misschien mist hij wel aan beide zijde letters Maar dit valt een beetje buiten de discussie wellicht...

Maandag 06 okt 2008 - 12:01:01
gkw1969
gkw1969
Afgelopen vrijdag reed de 1611 gekoppeld met de 161x in volle vaart richting Bentheim. Dit was zo tegen 17.00 in Oldenzaal. Beiden hadden nog Railion bestikkering, van de 2e heb ik geen goed nummer kunnen ontwaren omdat daar een cijfertje miste....


Maandag 06 okt 2008 - 12:04:48
Arjen-V
Arjen-V
Voorals nog rijden de 1619 1606 en nog een derde 1600 voor ACTS.
de rest is (nog) niet in dienst van ACTS.
GreetZ Arie

Maandag 06 okt 2008 - 12:10:32
verschuyl
verschuyl
Die derde is toch de 1609? En de 1612 schijnt al weer bij Railion te zijn.

Groet'n uut Tubberg'n, Jacco

Dinsdag 07 okt 2008 - 11:30:56
maxime
maxime
Op railcolor.net had iemand een site gevonden van een designbureau, die de nieuwe ACTS-kleurstelling had ontworpen. Dat lijkt op zich niet zo bijzonder, maar de tekening was gebaseerd op een Bombardier Traxx 2 locomotief!

Deze loc kennen we beter als de Duitse BR 185.1. Gaat ACTS mogelijk een buitenlands avontuurtje aan of moeten we het zien als een algemene kleurstelling. (die misschien ook wel toegepast gaat worden op de 1600'en?) Wie weet meer?

www.bruut.com

Vooral het bovenste ontwerp is interessant.

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 07 okt 2008 om 12:55:29

Dinsdag 07 okt 2008 - 11:38:34
kmark
kmark
Flickr markrail
Quote
maxime:Gaat ACTS mogelijk een buitenlands avontuurtje aan of moeten we het zien als een algemene kleurstelling, die misschien ook wel toegepast gaat worden op de 1600'en? Wie weet meer?.
Rustig aan, blijven ademen dit (Br 185.1) is alleen als voorbeeld gebruikt om het ontwerp/kleurstelling te laten zien

Dinsdag 07 okt 2008 - 12:49:58
maxime
maxime
Het was een beetje ongelukkig geformuleerd, maar dat bedoelde ik eigenlijk met die algemene kleurstelling.;)

En zo'n opmerking als "rustig aan blijven ademen" vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven...ik vroeg juist om verduidelijking.

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 07 okt 2008 om 12:55:45

Dinsdag 07 okt 2008 - 19:23:10
t.ricksen_
t.ricksen_
Quote
gkw1969: Afgelopen vrijdag reed de 1611 gekoppeld met de 161x in volle vaart richting Bentheim. Dit was zo tegen 17.00 in Oldenzaal. Beiden hadden nog Railion bestikkering, van de 2e heb ik geen goed nummer kunnen ontwaren omdat daar een cijfertje miste....
De 1611 gaat dan ook niet over aan ACTS, dus ik weet niet wat je had verwacht te zien.

Woensdag 08 okt 2008 - 02:09:48
trdl85
trdl85
RolandRail.net meldt de overname van 10 RN 1600'n door ACTS:

1606 (reeds verhuurd aan ACTS) --> wordt gereviseerd*
1609 (reeds verhuurd aan ACTS) --> wordt gereviseerd*
1619 (reeds verhuurd aan ACTS) --> wordt gereviseerd*
1621 (uit rijdende dienst Railion) --> wordt gereviseerd*
1607 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1608 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1610 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1617 (terzijde Maastricht) --> inzet na revisie
1618 (schadelok Tilburg) --> pluklok
1620 (schadelok Tilburg) --> pluklok

*1606, 1609, 1619 en 1621 worden gereviseerd als de 1607, 1608, 1610 en 1617 gereviseerd zijn.

Laatst bewerkt door trdl85 op Woensdag 08 okt 2008 om 02:12:18

Woensdag 08 okt 2008 - 10:22:51
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Als je dat dan toch overklopt, zeg er dan ook bij dat ik bewust zeg "Als de geruchten kloppen dan ...". Bijna niets veranderlijker als ACTS en eerst zien, dan geloven.

Woensdag 08 okt 2008 - 12:14:02
broek53
broek53
Langzamerhand werd ik benauwd dat ik een wild gerucht had opgetypt, maar de nummers van de terzijde staande locs die ACTS zal (zou) overnemen, zijn gelukkig nog steeds dezelfde als die ik een maandje geleden vernam (zie bovenaan de pagina in dit topic). Enige consistentie lijkt er dus wel te zijn in de berichten.
Alleen vind ik het vreemd dat de 1618 als schadeloc betiteld wordt, maar dat terzijde.

Laatst bewerkt door broek53 op Woensdag 08 okt 2008 om 12:15:09

Woensdag 08 okt 2008 - 12:18:20
wouderobva
wouderobva
Quote
verschuyl: Die derde is toch de 1609? En de 1612 schijnt al weer bij Railion te zijn.
Zaterdag 4 oktober reed de 1612 de Leeuwarden-shuttle 60263 Gespot op de Oosterspoorbaan in Utrecht

Woensdag 08 okt 2008 - 12:21:31
verschuyl
verschuyl
Ik dacht bij Roland op zijn forum te lezen dat de loc zondag of maandag weer bij Railion zou rijden. Hij was gezien met een 6400 en die zijn van Railion.

Laatst bewerkt door verschuyl op Woensdag 08 okt 2008 om 12:22:21

Groet'n uut Tubberg'n, Jacco

Woensdag 08 okt 2008 - 12:42:01
wouderobva
wouderobva
Op RR zondag 5 oktober:
Roland: RN 1612+64xx+kalktrein om 15u langs km 32.r rg Bvhc. De 1612 blijkbaar dus al niet meer tijdelijk bij ACTS? Ingewikkeld allemaal...
Ralf036: Nee hoor, de 1612 stond vanmiddag nog op Kfh. Waarschijnlijk was het de RN 1613 die je zag.
Het blijft dus ???.

Woensdag 08 okt 2008 - 22:14:40
trdl85
trdl85
Quote
rolandrail: Als je dat dan toch overklopt, zeg er dan ook bij dat ik bewust zeg "Als de geruchten kloppen dan ...". Bijna niets veranderlijker als ACTS en eerst zien, dan geloven.
Excuus, vergeten erbij te vermelden, je hebt helemaal gelijk

Zondag 19 okt 2008 - 10:08:54
diesels
diesels
Quote
wouderobva: Op RR zondag 5 oktober:
Roland: RN 1612+64xx+kalktrein om 15u langs km 32.r rg Bvhc. De 1612 blijkbaar dus al niet meer tijdelijk bij ACTS? Ingewikkeld allemaal...
Ralf036: Nee hoor, de 1612 stond vanmiddag nog op Kfh. Waarschijnlijk was het de RN 1613 die je zag.
Het blijft dus ???.
Nou zo onduidelijk is het niet. 1621 is alweer een tijdje terug bij ACTS in plaats van de 1612 die er tijdelijk reed. Dat is al eerder gemeld en feitelijk is het nooit veranderd. Het is alleen te danken aan de vele 'deskundigen' hier die het denken beter te weten waardoor er vaak onware geruchten als waarheid worden aangenomen en zo in de overzichten worden verwerkt (waarbij ook nog eens opvalt dat de ├ęchte waarheid er nog altijd niet in staat). Kost alleen maar tijd en het lijkt inderdaad net alsof het erg ingewikkeld is.

Zondag 19 okt 2008 - 12:20:37
hvondelen
hvondelen
Het kan ook voorkomen dat er sommige mensen zijn die niet ALLES lezen, en als ze wat denken, hoefen we ze dan niet meteen de mond te snoeren!

http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!

Zondag 19 okt 2008 - 13:42:01
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Denken is wat anders als voor waar verkondigen.

Zondag 19 okt 2008 - 17:31:21
wouderobva
wouderobva
Quote
diesels:
Quote
wouderobva: Op RR zondag 5 oktober:
Roland: RN 1612+64xx+kalktrein om 15u langs km 32.r rg Bvhc. De 1612 blijkbaar dus al niet meer tijdelijk bij ACTS? Ingewikkeld allemaal...
Ralf036: Nee hoor, de 1612 stond vanmiddag nog op Kfh. Waarschijnlijk was het de RN 1613 die je zag.
Het blijft dus ???.
Nou zo onduidelijk is het niet. 1621 is alweer een tijdje terug bij ACTS in plaats van de 1612 die er tijdelijk reed. Dat is al eerder gemeld en feitelijk is het nooit veranderd. Het is alleen te danken aan de vele 'deskundigen' hier die het denken beter te weten waardoor er vaak onware geruchten als waarheid worden aangenomen en zo in de overzichten worden verwerkt (waarbij ook nog eens opvalt dat de ├ęchte waarheid er nog altijd niet in staat). Kost alleen maar tijd en het lijkt inderdaad net alsof het erg ingewikkeld is.
Vaststaat dat de 1612 op 4 oktober nog voor ACTS reed. Kennelijk nog steeds op huurbasis
Vaststaat dat de spots van de 1612 op 5 oktober van de een niet strookt met de spot van een ander.
Meer staat er feitelijk niet. Het ging en het gaat alleen om de spots, die voor deze goegemeente duidelijk moesten maken dat de 1612 op die datum nog voor ACTS reed. Daarom begrijp ik jouw bijdrage/reactie op mijn vermelding niet.
Of de 1612 na 4 / 5 oktober terug is naar Railion. Ik weet het niet. Op 10 oktober reed de 1612 in ieder geval nog voor ACTS.

Zondag 19 okt 2008 - 17:40:15
diesels
diesels
Ik doel uiteraard op een aantal zaken die als waar verkondigd zijn (door wie doet er niet toe) en ook direct zijn overgenomen op de overzichtspagina, niet alleen met betrekking tot dit onderwerp maar in het algemeen. Later moet dat dan weer ontkracht worden en zo ontstaat de vermeende wispelturigheid van een bedrijf als ACTS die verondersteld werd in het door mij gequote bericht.
De 1621 is van ACTS, de 1612 niet. Deze loc is alleen tijdelijk verhuurd vanwege omstandigheden rond de 1621. Dat was van het begin af aan al duidelijk. Er is echter uitgebreid beweerd dat de 1621 dan wel niet meer van ACTS zou zijn en de 1612 dan dus maar wel, wat dus onjuist is. Iets meer voorzichtigheid zou nuttig zijn voor de duidelijkheid.
En dit is dus maar een voorbeeld....

Laatst bewerkt door diesels op Zondag 19 okt 2008 om 17:43:50

Zondag 19 okt 2008 - 18:13:16
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Dit topic is bedoeld voor aanvullingen. Als er dingen zijn die niet kloppen, geef dit dan aan in dit topic of mail dan 1 van de beheerders, zodat dit aangepast kan worden.

Woensdag 08 jul 2009 - 10:47:09
dutchtrain
dutchtrain
Weet iemand hoe het er voorstaat met de 1600'en die bij ACTS rondrijden?

Hoe zit het met de revisie? Huisstijl? Ben al een hele tijd benieuwd naar het hoe en wat.

Woensdag 08 jul 2009 - 11:47:23
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Tot op heden geen revisie en geen huisstijl.

Laatst bewerkt door rolandrail op Woensdag 08 jul 2009 om 12:04:16

Woensdag 08 jul 2009 - 15:50:07
dutchtrain
dutchtrain
blijft ook duren dan...

Woensdag 08 jul 2009 - 21:02:50
broek53
broek53
Er is een crisis die niet in de planning stond, nietwaar? Het zou mij niet verbazen als het er voorlopig helemaal niet van komt en ACTS begint met de rijvaardige locs gewoon af en op te rijden zoals ook railion, pardon: die schenkerbedoening doet.

Woensdag 08 jul 2009 - 21:21:56
MarkJB
MarkJB
Er is anders ook al (langer geleden) sprake geweest van verkoop aan een (buitenlandse) koper

Vaarwel Mat'64...

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 08 jul 2009 - 23:17:58
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ja, dat was zo'n succes dat ze nog steeds niet verkocht zijn

Donderdag 09 jul 2009 - 07:24:00
Dre
Dre
Je zou Railmotion (waar die dingen aan verkocht zijn) kunnen zien als 'de buitenlandse koper'. Basel ligt namelijk niet bepaald in Nederland.