11-03-2008 14:45:29 | ||
---|---|---|
mren
|
Op de voorpagina ontbreken bij de DRGL'en nog wat werkzaamheden. Op zich niet raar, want NS en ProRail weten er ook niets van (althans, ze communiceren ze niet). Treinseries 29000 (RB64) en 29050 (RB51) rijden niet van vrijdag 14 t/m dinsdag 18 maart op Es-G-Epe/Ochtrup. Zie http://www.prignitzer-eisenbahn.de/aktuell/verkehr_nrw.html Laatst bewerkt door mren op 11-03-2008 14:47 |
12-03-2008 14:49:12 | ||
---|---|---|
thijs
|
Grappig, ik zat net ook al te zoeken of de werkzaamheden (die op Gbr vandaag aangegeven staan met papiertjes) op teletekst of op de site van Prorail te vinden zijn: niet dus. Waarom eigenlijk niet? Slechte zaak mijns inziens. |
12-03-2008 14:51:00 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat traject is ook niet van prorail, daarom staat het nooit op hun site. |
12-03-2008 15:16:02 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Dank je wel voor het melden mren. Ik ga hem erbij zetten. EDIT: Inmiddels staat hij erin Laatst bewerkt door gertjan op 12-03-2008 15:22 - - - Hierlangs afscheuren - - - |
12-03-2008 15:41:59 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Volgens mij is dat stuk weldegelijk van ProRail, maar wellicht is het onderhoud uitbesteed aan DB Netz ofzo. |
12-03-2008 15:46:01 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Het baanvak zal wel tot de grens onder ProRail vallen, het is volgens Nederlandse normen aangelegd, idioot genoeg. Alleen de treindienst, daar bemoeit ProRail zich niet mee. Die wordt geheel geregeld door de treindienstleider in Gronau. Een soort blinde vlek, dus Laatst bewerkt door dvdhoven op 12-03-2008 15:46 Dick van den Hoven |
12-03-2008 17:11:44 | ||
---|---|---|
mren
|
Ja want omroepen hoor je er nooit, terwijl de installatie er wel ligt. Maar wel ProRail werkzaamhedenposters, die vrij traditioneel over de vertrektijden worden geplakt. |
12-03-2008 19:37:50 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Er zal wel weer niks over zijn afgesproken tussen ProRail, NS en de betreffende vervoerder... |
12-03-2008 20:27:55 | ||
---|---|---|
webguy
|
Zit Ex-Rover-er Arco weer te slapen ofzo Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
12-03-2008 20:41:25 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Die is hier niet actief, Webguy. Houden zo!%08% Groet, Spiketrain |
12-03-2008 20:44:31 | ||
---|---|---|
mren
|
Och, inhoudelijk heeft hij vaak wel gelijk. Maar dat gedoe met Es-G speelt al langer, dat is voor ProRail vooral vergeten gebied. Het is zelfs fysiek afgesneden...stel je voor dat men door zou willen gaan rijden tot Hengelo of Zwolle... |
12-03-2008 20:44:50 | ||
---|---|---|
rogier
|
QuoteIs het mogelijk om discussies of bepaalde personen hier al dan niet erwunscht zijn elders te voeren? Laatst bewerkt door rogier op 12-03-2008 21:28 |
12-03-2008 21:20:14 | ||
---|---|---|
edegroot
|
edegroot: Idd graag stoppen met dit soort commentaar, daar zitten we op somda niet op te wachten |
12-03-2008 21:26:44 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Quote Bij mijn weten hoeven ze dan alleen een stootblok van de rails af te schroeven en even te ontroesten. Als men die dienst wil gaan rijden, is dat zo gebeurd... In geval van omleiding van treinen zou het misschien wel nut kunnen hebben als het spoor permanent te berijden valt... |
12-03-2008 21:48:31 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Nouja, twee stootblokken eraf en iets van 20cm rails leggen |
12-03-2008 22:15:39 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
En de beveiling aanpassen en een paar borden erbij zetten. Maar ook voor int. goederentreinen zal dat handig zijn. |
12-03-2008 22:32:05 | ||
---|---|---|
mren
|
Ik geloof niet dat het lijntje (het is deels een ingraving op Es-Ese in stedelijk gebied en deels door een nieuwbouwwijk) erg geschikt is voor goederenvervoer. Bovendien is het enkelspoor met een reistijd G-Es van 11 minuten en een kering van 7 minuten te Es zonder passeermogelijkheid omdat de IC op spoor 4 staat te Es en er geen enkel spoor lang genoeg is voor meer dan 6 bakken en spoor 5 het enige is dat vanuit Duitsland is te bereiken. |