17-02-2008 22:21:42 | ||
---|---|---|
kwant_ban
![]() |
Op mijn mobiele telefoon kreeg ik het volgende te zien toen ik informatie opvraagde over werkzaamheden op zaterdag 1 maart. Zwolle-Groningen Wanneer: zaterdag 1 en zondag 2 maart Oorzaak: werk aan het spoor Advies: Maak gebruik van de overige treinen en de bussen: reis tussen Zwolle en Meppel met de Intercity reis tussen Meppel en Hoogeveen met de NS-bus reis tussen Hoogeveen en Groningen met de stoptrein die op andere tijden rijdt dan gebruikelijk Extra Reistijd: een half uur Logistieke informatie: opgeheven: tr.serie 9100 geheel opgeheven: tr.serie 500/700 tussen mp-hgv ingelegd: tr.serie 69500/69700 stoptrein hgv-gn: hgv a+v sp.1 tr.serie 10500 van/naar lw stopt extra te mp Lokale informatie: niet van toepassing NS-bushalteplaatsen: mp: busstation hgv: voorzijde station Hieruit zou blijken dat de intercity's en stoptreinen uit Zwolle tot Meppel rijden om daar de reizigers op de bus te zetten naar Hoogeveen. Maar waarom stoppen de Intercity-treinen in de serie 10500 dan extra in Meppel? Na een speurtocht over internet kreeg ik op verschillende reisplanners te zien dat de treinserie's 500 en 700 niet verder zouden rijden dan Zwolle. Daar moet namelijk overgestapt worden op de stoptrein (10700) of de in Meppel extra stoppende Intercity (10500). Maar wat is nu waar. Klopt de site van NS-mobiel of de NS-reisplanner. Rijden de 500/700 nu echt niet verder dan Zwolle of wordt er gewoon door gereden tot Meppel? |
17-02-2008 22:46:15 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
10500 en 10700 zijn de vleugeltreinen van de 500 en 700 naar en van Leeuwarden. Ik neem aan dat (voorzover de perronlengte dat toestaat) de 500 en 700 uit Amersfoort na Zwolle doorrijden naar Leeuwarden en extra stoppen te Meppel om reizigers naar Groningen daar op de bus te kunnen laten overstappen. Shqiperise-lopers? |
17-02-2008 22:48:42 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Lijkt me dat je niet over hoeft te stappen van de 500 op de 10500, maar dat de treinen in hun geheel doorgaan naar Lw onder het gebruikelijke 10500 nummer met extra stop te Mp![]() Alleen op de tijden dat er een 12500 of 12700 vanuit Rtd komt en een aparte 500 uit Gvc of 700 uit Shl zal die laatste dan tot Mp rijden. Op de overige tijden zie je dat alleen niet in de planner, omdat 'ie dan achter de 10500 hangt... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-02-2008 23:17:23 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Volgens mij word de 500/700 gewoon gesplitst/gecombineerd te Zl. wat de 10500/10700 moet zijn rijd dan normaal, en wat normaal als 500/700 naar Gn gaat, eindigt te Mp. |
17-02-2008 23:22:49 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Reisadvies: Maak gebruik van de overige treinen en de bussen: reis tussen Zwolle en Meppel met de Intercity reis tussen Meppel en Hoogeveen met de NS-bus reis tussen Hoogeveen en Groningen met de stoptrein die op andere tijden rijdt dan gebruikelijk Bron: ns.nl Het lijk mij dat de 69500 en de 69700 niet zullen rijden (in het pad van resp. 500 en 700), maar dat de er een 699100 gaat rijden (of een ander exotisch nummertje). @ J.Jager: Lijkt me wat overdreven om de 500/700 te splitsen en vervolgens de 500/700 maar te laten rijden tot Meppel. Daarnaast lijkt het mij handiger om de 500/700 in z'n geheel door te laten rijden naar Leeuwarden (mits perronlengte dat toestaat), omdat er ook reizigers zullen zijn die eventueel via Leeuwarden naar Groningen willen reizen of reizigers die ergens op het traject Groningen-Leeuwarden moeten zijn en normaal via Groningen zouden gaan, maar nu via Leeuwarden. Maar goed, ik weet er ook het fijne niet van, dit was meer mijn mening. Laatst bewerkt door bart84 op 17-02-2008 23:28 Mvg. Bart |
17-02-2008 23:27:05 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote De 690500 of 690700 is meestal wel gebruikelijk bij dit soort treinstremmingen hier op deze lijn. In een aantal voorgaande stremmingen gebeurde het dat wel zo, dat er in Zl werd gesplitst en gecombineerd. Laatst bewerkt door j.jager op 17-02-2008 23:28 |
17-02-2008 23:30:19 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Reizen via lw is een uur om. Dus reken er maar niet op dat mensen via lw gaan hoor. Dat stukje met de bus is een stukje sneller. |
17-02-2008 23:33:04 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Een uur is inderdaad wat aan de ruime kant. Hier in het zuiden wordt bij geplande (en ook niet geplande stremmingen) tussen std en mt of hrl geregeld geadviseerd om om te reizen via resp. hrl of mt dat levert hier ongeveer een +30 op, wat nog wel te doen is. Mvg. Bart |
17-02-2008 23:34:38 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
En daarbij komt trouwens nog dat lw - gn van arriva is, en dat ns arriva niet gaat sponseren hoor.![]() |
17-02-2008 23:47:31 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
En Heerlen - Maastricht is wel van NS? |
18-02-2008 00:10:57 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Ook niet (Veolia), maar ik wilde daar verder niet op in gaan. Het gaat namelijk om Meppel-Groningen Mvg. Bart |
18-02-2008 10:14:49 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteJep. We krijgen 690526, 690528, 690530 enzovoorts tussen Gn en Hgv (elk half uur een stoptrein). |
18-02-2008 16:46:27 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Quote Ga er maar rustig vanuit dat er gewoon de hele dag gesplitst en gecombineerd wordt in Zwolle. Wat dus inhoud dat er 1 trein naar Groningen gaat vanaf Zwolle tot Meppel (keert daar op sp3), en gewoon een trein normaal naar Leeuwarden. (die zal sp2 gebruiken de hele dag). Dit is altijd al zo geweest bij stremmingen Meppel - Hoogeveen en daar zal men nu ook niet vast afwijken. Ook de los liggende IC'S (12500/12700) zullen gewoon normaal rijden. Dus dan combineert het gedeelte uit Meppel (groningen) dus niet in Zwolle. Zo simpel is het gewoon. |
18-02-2008 17:22:48 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
Veel interessanter in deze kwestie zijn natuurlijk de omleidingen van ACTS-treinen 60244 en vooral de 60249. |
18-02-2008 17:37:10 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
De 60249 zou idd nog wel eens bij Veenwoudsterwal of te Lwc te fotograveren zijn![]() |
18-02-2008 17:41:34 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Daar moeten ze toch voor aanvragen en dat duurt toch heel lang? of heeft ACTS dat al ver van te voren geregeld? Wanneer mogen goederentreinen dan pas echt op Lw-Gn rijden? Ik zou het wel mooi vinden, elke dag weer een goederentrein op en nevenlijn in Frl, alleen jammer dat die niet langs Nijhuizum komt![]() Laatst bewerkt door manuel25 op 18-02-2008 17:43 |
18-02-2008 18:21:00 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Ik kan zeggen dat voor het reizigersvervoer er vanavond nog een Drgl aankomt. Dan weten de noordelingen ook wat ze kunnen werwachten aan creatieve nummers ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
18-02-2008 18:33:23 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Werkzaamheden worden ook al 2 jaar van te voren gepland. ![]() |
18-02-2008 21:34:25 | ||
---|---|---|
kwant_ban
![]() |
Quote Dat was altijd zo. Maar de 500 reed dan tot Meppel en de 10500 reed van Zwolle naar Lw zonder te stoppen te Mp. Nu staat er duidelijk dat de 10500 in Meppel stopt. Als de 500 naar Meppel rijdt, hoeft de 10500 daar toch niet te stoppen. Het is de een of de ander. |
18-02-2008 22:07:45 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Maar de 500 gaat niet naar Mp, zoals ook in de Drgl te zien is. Of de trein gaat in zijn geheel door naar Lw, of in Zl gaan ze knippen. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
18-02-2008 22:15:05 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Lw kan op spoor 3 geloof ik zeker 10 en misschien 11 bakken hebben. Op spoor 4 zijn dat er 11, dus ik vermoed dat er in Zl heel wat rangeerwerk plaats zal vinden en dat er overdag telkens een bak of 9 doorgaan naar Lw. Laatst bewerkt door peterselie op 18-02-2008 22:22 |
18-02-2008 22:22:37 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Die goederentreinen op za gaat arriva niet leuk vinden. Het is allemaal nogal krap daar met een half uurs dienst en dan een langzame goederentrein er tussen. |
18-02-2008 22:28:04 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Of anders die Veendam shuttle op 3 maart laten rijden. Shqiperise-lopers? |
18-02-2008 22:56:52 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Of ze het leuk vinden of niet, hij gaat gewoon over Lw - Gn ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
18-02-2008 23:00:21 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Ik mis bij de cargoritten, trein 46320(Bh>On). |
18-02-2008 23:21:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteEr is ten tijde van de vervanging van de brug bij Akkrum een zaak over aangespannen bij de NMA, die door ACTS glansrijk gewonnen is. Prorail is daar op de vingers getikt en heeft opdracht gekregen Arriva aan de kant te schuiven als ACTS erdoor moest. Dat heeft nog een heeeel lang staartje gekregen, onder andere de complete waanzinnige constructie dat alle werkzaamheden van enige omvang voor 2009 deze maand bekend moeten zijn en in april geprogrammeerd, bijvoorbeeld. Kortom: juist bij ACTS dat over Lw - Gn wil, gaat echt niemand moeilijkheden maken, reken dat maar. Of ACTS dat ook wil, is een tweede natuurlijk. |
19-02-2008 09:44:19 | ||
---|---|---|
robm
![]() |
QuoteDat is geen vast rijdende trein, dus die zul je wel blijven missen! ![]() |
19-02-2008 21:19:01 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
ACTS zal dan rijden via Gn-Lw met een 5800. Rijden ze dan tot/van Lw met een 1200 of blijft de 5800 ervoor staan? Mocht dat laatste het geval zijn, zijn er op zondag wel treinen van ACTS die normaal gesproken met een 1200 rijden? Dit omdat ik graag nog een keer 1200'en wil fotograferen, en ik alleen maar op zondagen de tijd heb om een dagje te kunnen gaan treinen. Laatst bewerkt door spotter op 19-02-2008 21:21 |
19-02-2008 21:23:00 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@spotter. De 60244/60249 rijd altijd met een 5800/MRCE513-9, en word niet met een 1200/6700 gereden. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-02-2008 21:37:53 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
edit door edegroot: Als je weet dat het offtopic is, vriendelijk verzoek om het dan ook *niet* te plaatsen |