Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
22-01-2008 20:50:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Bij Berlijn worden op het moment proefritten gemaakt met de 2601, zoals in andere topics hier en daar genoemd. Als alles goed gaat, wordt de 2401 op 24 of 25 januari naar Nederland overgebracht, meer precies: naar de Bokkeduinen. Laatst bewerkt door spiketrain op 02-01-2014 20:07, reden: Topictitel gewijzigd. |
22-01-2008 21:00:37 | ||
---|---|---|
salieri
|
Misschien een idee voor Admin om deze nummers alvast vrij te geven, voor als het stel naar Nederland komt en mensen hem spotten?%02% |
22-01-2008 21:11:21 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Nummer is allang vrijgegeven Alleen mag Peter even Dieselloc gaan vervangen tot SLT %08% - - - Hierlangs afscheuren - - - |
22-01-2008 21:33:24 | ||
---|---|---|
salieri
|
Hehe |
23-01-2008 00:29:44 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Da's vlot. Ik dacht dat ze later zouden komen? Verder zal NedTrain Leidschendam natuurlijk ermee gaan proefrijden, en ATB in dit ding frotten. Maar ik ben benieuwd naar de pics van de 2401 \o/ |
23-01-2008 13:57:28 | ||
---|---|---|
fastguy84
|
ETCS met ATB-STM mag ik toch hopen? |
23-01-2008 17:53:54 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Nou, ik ben wel benieuwd wanneer we instructie gaan krijgen |
23-01-2008 18:17:35 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Ik heb er al 1 gespot, vanaf de parkeerplaats van discotheek Starfish in Aken kun je Sprinters in de naastgelegen Bombardier-loods zien staan @broek53 Is 2401 een tikfout of is er zowel een serie 2400 als 2600 ingedeeld naar aantal bakken? |
23-01-2008 18:18:32 | ||
---|---|---|
treinfan
|
er komt een serie 2400 (SLT-IV) en een serie 2600 (SLT-VI) Laatst bewerkt door treinfan op 23-01-2008 18:19 |
23-01-2008 19:34:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Uitermate sterke geruchten willen dat vannacht de 2402 zal arriveren: om ongeveer 2.44 uur in Venlo en tegen de ochtend in Amersfoort. |
23-01-2008 19:51:33 | ||
---|---|---|
david_meye
|
Dan gaat hij zeker via Ehv en Ut rijden. |
23-01-2008 19:53:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jawel, en de Maliebaan. Maar ik neem 100 % aan dat hij gesleept wordt. |
23-01-2008 20:01:42 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de viertjes en zesjes verschillen. Is het straks zo dat van een viertje een zesje gemaakt kan worden door er twee bakken tussen te schuiven? Of is het meer zoals bij ICM en Mat '64, dat de indeling verschilt tussen de twee varianten? |
23-01-2008 20:06:13 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Waarom komt de 2402 eigenlijk als eerste, en niet de 2401? 'Okeh' |
23-01-2008 20:08:56 | ||
---|---|---|
webguy
|
Kan goed zijn dat de 2401 een 'fabriekstest opstelling' heeft en 2402 een 'rijtest opstelling', net zoiets als de grijze Protos die alleen voor testen was. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
23-01-2008 20:45:11 | ||
---|---|---|
treinfan
|
de grijze protos is niet als 5030 genummerd wat de blauwe protossen wel zijn Verder zal de 2401 ook 'gewoon in Nederland arriveren' |
23-01-2008 20:58:50 | ||
---|---|---|
webguy
|
Ja, ok, maar dat betekent niet dat ze bijvoorbeeld het een en ander moeten ombouwen naar de 'echte' uitvoerings, zoals bijvoorbeeld de Grijze Proto Protos niet inzetbaar was in de reizigersdienst omdat 'ie dusdanig anders was... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
23-01-2008 22:02:01 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
QuoteDat is juist: Vl v. 2.45, Ht 3.53 - 4.20, Utm 5.23, Amf 5.40. En dat allemaal achter de 6452 (onder voorbehoud!) in tr. 49744. Groet, Spiketrain |
23-01-2008 22:22:09 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Omdat de 2401 nog ergens bij Berlin rondhangt? Of is die daar ook alweer van terug? Shqiperise-lopers? |
23-01-2008 22:45:46 | ||
---|---|---|
Marc-sch
|
Is het nog steeds zeker dat hij gestald wordt te Bokkeduinen? Anders ga ik morgen even kijken... |
23-01-2008 22:51:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat laatst mag ik niet bevorderen, dus ga ik ook niet zeggen dat het 100 % zeker is dat hij op de Bokkeduinen komt te staan. En al helemaal niet dat alle nieuwe stellen naar de Bokkeduinen zullen gaan, waar Bombardier ook neerstrijkt. Mij zul je niet horen .. |
23-01-2008 22:54:13 | ||
---|---|---|
Marc-sch
|
Ik waag het erop...en anders een leuk ritje! |
23-01-2008 22:57:10 | ||
---|---|---|
lucky
|
Gewoon kwart voor 6 in amf staan morgen vroeg. Ik neem aan dat ie ergens in de buurt van het perron kop maakt om op bokkeduinen te komen. |
23-01-2008 22:59:58 | ||
---|---|---|
Marc-sch
|
Hij zal inderdaad kop moeten maken als hij via utrecht komt, maar om kwart voor 6 is mij iets te vroeg... |
24-01-2008 05:39:41 | ||
---|---|---|
edegroot
|
Ik heb de rest van dit draadje verwijderd. De gebruikers zoals Iceman en Rolffiej19 mogen er eens op gaan letten om er hier geen persoonlijke chat van te maken. Ook reisplanningen zijn in dit draadje taboe. |
24-01-2008 08:02:36 | ||
---|---|---|
train85
|
Volgens dienstregeling zou die om half zes aangekomen moeten zijn te Amf op spoor 10, onder treinnummer 49744. |
24-01-2008 09:14:06 | ||
---|---|---|
thejag
|
En de bevestiging, hij staat inderdaad op de Bokkeduinen, rond 08:00 nog wat verstopt achter een Sprinter en een Protos. grt, Michiel |
24-01-2008 10:19:05 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
QuoteDat was aantal berichten eerder al gemeld ... Groet, Spiketrain |
24-01-2008 10:52:59 | ||
---|---|---|
daan-ns
|
Weet iemand wanneer hij naar Ldd komt? Groetjes Daan |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-01-2008 12:23:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nog lange niet, nog lange niet , of het zou moeten zijn voor een beleefdheidsbezoekje. De stellen gaan nu een traject van maaaaanden in om de toelating tot het NL-spoorwegnet te verkrijgen en het centrum van die activiteiten is de Bokkeduinen, waar ook Bombardier neerstrijkt. Hotte edit %01% men heeft er vertrouwen in! Vanaf maandag as. gaat het stel al proefrijden tussen Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht en Arnhem. Vooropgesteld dat er niks tegen zit bij het rijvaardig maken, natuurlijk Laatst bewerkt door broek53 op 24-01-2008 12:30 |
24-01-2008 12:33:55 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Dat is snel zeg! Maar wel goed nieuws, kunnen we hem rijdend in actie zien%02%. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
24-01-2008 13:03:15 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Hangen er nu al magneetremmen onder dat ding? |
24-01-2008 13:26:22 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Dat ligt eraan of ze die al geplaatste hebben. Het stel word de komende dagen rijvaardig gemaakt door onze vriendjes van Bombardier. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
24-01-2008 13:49:12 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Valt hij vanuit de trein vanaf Ut-Amf te zien op het emplacement van de Bokkeduinen? |
24-01-2008 13:53:31 | ||
---|---|---|
noof
|
Ga er maar van uit van niet. Laatst bewerkt door noof op 24-01-2008 13:53 |
24-01-2008 14:00:44 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
jep valt te zien ik heb al vast de eerste foto`s %08% http://www.flickr.com/photos/23128087@N04/?saved=1 |
24-01-2008 14:01:24 | ||
---|---|---|
wesley
|
Wat ik alleen niet helemaal snap is waarom die dingen test ritten gaan rijden in het toch wel oosten van het land, zoals eerder vermeld: Amf, Apd, Ah. Want uiteindelijk zullen ze toch alleen in de randstad en tot Amf komen. |
24-01-2008 14:06:01 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Het lijkt me toch dat Zl-Emn een traject bij uitstek voor de nieuwe Sprinter is. Ze hebben zelfs kunstgrepen aan Plan V moeten toepassen om de dienst beter te kunnen rijden. |
24-01-2008 14:07:17 | ||
---|---|---|
u932178
|
Hij staat nu nog op spoor 209 op de bokkeduinen tussen de schutwagens. Als er niets op de sporen 201-208 staat is het stel zichtbaar vanaf het hoofdspoor Amf-Hvs. Maar de Protos van Cxx staat meestal op 205 dus...... Groeten, Nico lollinga |
24-01-2008 14:08:05 | ||
---|---|---|
webguy
|
Over die foto's: konden ze nog hogere rem/koppelwagens kiezen? Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
24-01-2008 14:09:11 | ||
---|---|---|
robbertc
|
@ Wesley: En bovendien is er in het westen van het land nou ook weer niet zo veel ruimte in de dienstregeling om uitgebreid te gaan testen. En voor het testen zelf zal het wel niet uit maken op welk traject het moet gebeuren. Dan is het logisch dat je in de regio Amf blijft Laatst bewerkt door robbertc op 24-01-2008 14:09 |
24-01-2008 14:09:11 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
In het oosten hebben ze voor testritten meer ruimte, de randstad is veel te druk hiervoor, en of ze nu in de randstad of in het oosten testritten afleggen, de rails is hetzelfde http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
24-01-2008 14:14:23 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
http://farm3.static.flickr.com/2241/2216646816_f0272dd3ba_b.jpg < Wat me opvalt op deze foto is dat de 1ste en 2de klassen stickers er nog niet helemaal op zitten (alleen rechts op de foto, links niet meer.) Zal vast en zeker vergeten zijn |
24-01-2008 14:15:13 | ||
---|---|---|
2296
|
Als je in de randstad gaat proefritten en het gaat een keer mis dat hij defect gaat hebben er een heleboel mensen last van. Op de andere trajecten heb je er minder last van. Minder intensief treinverkeer. |
24-01-2008 14:15:43 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Quote Dat was in het begin bij de SGMm en de ICMm ook al zo ja, maar vergeten zijn ze het denk ik niet, het is tenslotte een testvoertuig. Laatst bewerkt door hvondelen op 24-01-2008 14:16 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
24-01-2008 14:16:32 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Misschien had men nog geen 3'en. |
24-01-2008 14:44:38 | ||
---|---|---|
saturn01
|
Quote Mooie plaatjes. Geeft altijd zo'n sneaky gevoel, de eerste plaatjes in Nederland van nieuw materiaal. Zeker als het op een plaats gefotografeerd is waarvan de vraag is hoe het gefotografeerd is (behalve die uit de trein)%08% Nieuw materieel is altijd welkom. Maar nu de 1e spottersvraag : waar staan de nummers (of beter : wat voor verrekijker moet ik het vervolg bij me hebben om ze kunnen lezen). GRR.. ik vrees weer het ergste... |
24-01-2008 14:52:46 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Nummers? http://farm3.static.flickr.com/2001/2216646670_4bb905c5b1_b.jpg dat blauwe vlekje naast de inkeping voor je voet van de cabinedeur. Das het nummer. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
24-01-2008 14:58:53 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
haha ik heb er maar ongv 1uurtje voor moeten lopen stukje bos doorgestoken opzich wel leuk om toch weer de goede weg proberen te vinden%08% |
24-01-2008 15:00:08 | ||
---|---|---|
saturn01
|
Quote Precies. Dat bedoel ik. Straks is de tijd echt voorbij dat je vanaf enige tientallen meters naast het spoor nog de nummers kon lezen. Je moet nu echt binnen 30 meter van de trein (of zelfs dichter) bij de trein staan (Protos, ICMm, SGMm)%04%. Maar goed, ik dwaal af. Kijken of ik 'm vanmiddag zie staan. |
24-01-2008 15:16:39 | ||
---|---|---|
Marc-sch
|
Wat een hopeloos eind lopen... 2km! Heb wel een heleboel foto's kunnen nemen. Helaas stond Protos er recht voor. Bombardier was bezig, waardoor de cabinedeur open stond. Ik mocht helaas het Nedtrain-terrein niet op... Meer foto's volgen vandaag nog op mijn site. EDIT: zoals gezegd, de eerste foto's online: http://www.spoortechniek.nl Laatst bewerkt door Marc-sch op 24-01-2008 16:11 |
24-01-2008 15:58:06 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Kunstgrepen? |
24-01-2008 16:55:31 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
Quote Leuk. Vooral op de laatste foto is het grappig om te zien dat de folie nog om de bankstellen heen zitten. Laat toch zien dat ze heel 'zunig' zijn |
24-01-2008 17:04:00 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Bij het invoeren van de SLT, komt er bijv diesselloc 2402 te staan, moet wat aan veranderd worden. Ik heb nog niks ingevoerd maar zag ik toevallig: Dieselloc 2402 GDST Let op: SLT/Sprinter LightTrain. Gestald te bkd, 12:30h Donderdag 24 januari 2008 Marc-sch Bkd Laatst bewerkt door hvondelen op 24-01-2008 17:04 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
24-01-2008 17:08:46 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Quote Per saldo valt dat wel mee denk ik. Bedenk dat er (deels) ter vervanging van Mat64 ook een nieuwe VIRM vloot komt waarvan de nummers juist superduidelijk zijn. En als straks alle Veolia Veliosjes die grote portretten hebben kun je die van 500 meter afstand nog herkennen. Op de foto's van de SLT zie ik trouwens dat alle apparatuur op het dak bloot ligt. Komen daar nog kappen op? (Net zoals bij de Protos, bij FTD01 was ook alles zichtbaar op het dak, bij de eigenlijke order was dit keurig weggewerkt) |
24-01-2008 17:15:57 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteZe hebben de loks 2400 er nog in zitten daarom wordt het als dieselloc aangegeven. |
24-01-2008 17:45:14 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Als peter deze aanpast: let op de museumlocs 2459 en 2498 |
24-01-2008 17:59:14 | ||
---|---|---|
micky
|
Die 2402 is zeker nog niet helemaal af?? Op de foto´s zijn de schotten nog niet geplaatst. Wat wordt de serie voor nummer 2400 en ????. Komt de 2401 niet???? micky Laatst bewerkt door micky op 24-01-2008 18:02 |
24-01-2008 18:04:40 | ||
---|---|---|
lucky
|
Beide antwoorden staan in dit topic! Succes met lezen. |
24-01-2008 18:49:00 | ||
---|---|---|
edegroot
|
Ik heb opnieuw 2 berichten verwijderd uit dit topic. Vriendelijk verzoek om hier normale berichten te plaatsen die ook nog een beetje ontopic zijn. Micky mag in het vervolg het topic eerst goed doorlezen. |
24-01-2008 18:52:16 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Over die spots. Je kan dieselloc gewoon laten staan als ze gewoon als SLT24** worden ingevoerd%06% |
24-01-2008 19:03:22 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Dat lijkt me nou niet handig, want dat worden nogal veel 'uitzonderingen'... Als 't echt niet anders kan, dan die museumlocs maar anders invoeren. Hoewel er volgens mij helemaal geen overlappende nummers komen... |
24-01-2008 19:05:51 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Overlapping gaat wel komen, Loc 2412 zal nl ook naar nederland komen, zie https://www.somda.nl/www/forum/3186/ |
24-01-2008 19:07:59 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Zullen we spotsbeheer hier maar over laten beslissen? - - - Hierlangs afscheuren - - - |
24-01-2008 19:39:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Misschien is het in dit verband een klein beetje van belang dat NS gaat proberen de terminologie S70 en S100 in te voeren voor de vieren en de zessen, waarbij de 70 en 100 op hun lengte slaan. De kreet SLT met "Light" erin slaat nergens meer op (stellen zijn gewoon heavy) en vieren en zessen kunnen verwarring opleveren met bestaande vier- en zeswagenstellen. Nu zie ik S70 en S100 niet echt ingeburgerd raken (het "bekt" niet), maar we kunnen het proberen natuurlijk%09%. |
24-01-2008 19:41:48 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Dus we hebben straks geen SLT-IV, maar een S70 gezien. Ook leuk... Ik ben benieuwd wat er van komt. |
24-01-2008 19:46:42 | ||
---|---|---|
webguy
|
Iemand op OVL herinnerde mij er ook aan dat je als je de letters S-L-T uitspreekt al heel snel een andere woord hebt... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
24-01-2008 19:47:40 | ||
---|---|---|
saturn01
|
Vanavond vanuit de rijdende 1561 inderdaad de 2402 gespot op Bkd. Dat kan dus inderdaad MET EEN VERREKIJKERTJE (10X25 Kijkshop). Dat viel me niet tegen. Maar zonder is vanaf die afstand dus onmogelijk. Overigens stond er geen wagon voor aan de kant van Amf. |
24-01-2008 19:55:13 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
https://www.somda.nl/www/drgls/212/ Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
24-01-2008 19:58:50 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Of zijn de rijtuigbakken bij verschillende vestigingen/fabrieken afgebouwd? Misschien dat de ene vestiging/fabriek al wel aan de stickers is toegekomen en de andere niet. Shqiperise-lopers? |
24-01-2008 20:03:59 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
De materieel-benamingen zijn aangepast, onze richtlijnen zullen we zsm aanpassen. Heeft er iemand een goede foto van de kop van het ding die we bij de DRGLs kunnen en mogen gebruiken? Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
24-01-2008 20:23:57 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Misschien kan je die vraag beter stellen na komende maandag, als dat ding op eigen kracht een rondje gaat maken Laatst bewerkt door zugchef op 24-01-2008 20:24 |
24-01-2008 21:01:24 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteZeg, het is toch geen Volvo S70? |
24-01-2008 21:59:11 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Quote Quote Ik zal kijken of er maandagmiddag een fraaie foto van de S70 is te schieten op Ut-Ah. |
24-01-2008 22:57:28 | ||
---|---|---|
knuffie_nl
|
QuoteGelukkig is het nog altijd V70 en geen S70 bij de Volvo. |
24-01-2008 23:27:10 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Quote Zie hier: http://www.spoortechniek.nl/fotos/reizigerstreinen/SLT/image10.jpg EDIT: Hoor nu dat ie recht van voren moet zijn... (Lijkt me trouwens vrij lastig, hoewel er wel ergens een nieuwsfoto van de presentatie van het nieuwe model in omllop is) Laatst bewerkt door nielske90 op 24-01-2008 23:29 |
24-01-2008 23:33:15 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Er staat een foto op Wikipedia van de voorkant, maar die is niet helemaal legaal (copyrights enzo) Shqiperise-lopers? |
25-01-2008 09:24:29 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
De foto's die op wikipedia staan, rusten geen copyrights op |
25-01-2008 11:16:18 | ||
---|---|---|
webguy
|
Dat is a) geen discussie voor hier en b) onjuist. Er zijn inderdaad veel foto's op Wikipedia onder een 'Creative Commons' licentie. Dat betekent niet dat de copyright vervalt, maar dat je het mag gebruiken zonder kosten van de auteur. In het geval van de SLT foto heeft 'ie geen licentie informatie, en het is een foto van tijdens de persintroductie, dus 't zal wel van een persbureau of zoiets zijn... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
25-01-2008 19:07:59 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ik bedoel dat die foto op Wikipedia van die SLT bij de fabriek illegaal op Wikipedia staat, wegens het ontbreken van een geldige licentie, en binnenkort daar dan ook verwijderd wordt. Maar goed, Peter heeft al een plaatje voor bij de drgl. Shqiperise-lopers? |
25-01-2008 19:25:19 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Aub einde discussie over fotorechten Ik heb zojuist nog enkele aanvullende ritten geplaatst in de DRGL: https://www.somda.nl/www/drgls/212/ Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
25-01-2008 19:27:19 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Ik las ergens anders dat de serie 425/426 van de DB, waarvan de SLT is afgeleid, veel detectieproblemen heeft gehad. Ben dus erg benieuwd naar het verloop van de proefritten hier in Nederland. En remproef nemen schijnt niet meer nodig te zijn: gaat allemaal automatisch %08% |
25-01-2008 19:46:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik weet niet zeker of het ermee te maken heeft, maar ergens tussen Maarn en Driebergen is een meet-opstelling voor de detectie van materieel. Daar zijn een jaar of twee geleden ook alle twijfelachtige materieelsoorten langs geweest, tot aan de trams van Gouda - Alphen aan toe. Wellicht dat daarom deze ritten ook steeds dit baanvak nemen (het heten immers ook detectie-proefritten). Ik weet niet of de opmerking van een tijd geleden al beantwoord is, maar beter twee keer dan helmaal niet: ja, het nieuwe materieel heeft ETCS met een STM-ATB. Laatst bewerkt door broek53 op 25-01-2008 19:47 |
25-01-2008 19:48:09 | ||
---|---|---|
mark
|
Vandaar dat er in 2006 DM'90 juist daar getest werd op detectie...%06% |
25-01-2008 20:46:27 | ||
---|---|---|
rob1
|
De LR Gouda-Alphen werd getest in maart 2005. En in mei 2005 ook de DB EuregioBahn!QuoteNog een vraagje: ik neem aan dat de testritten op eigen kracht gereden gaan worden? Laatst bewerkt door rob1 op 25-01-2008 20:52 |
25-01-2008 21:18:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Lijkt me wel handig, anders detecteer je de loc, en als die beter detecteerd.... |
25-01-2008 21:36:56 | ||
---|---|---|
timtrein
|
We noemen ze ook gewoon Quitschi, net als in Duitsland... (luister maar eens naar 't geluid dat ze maken) |
25-01-2008 22:12:14 | ||
---|---|---|
ICMM
|
Ik heb er een foto gemaakt toen ik over het rangeerterrein heen reed. (onze trein reed over het rangeerterrein vanwege een vertraagde intercity naar SHL.) |
26-01-2008 01:47:25 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Hoewel enorm offtopic: er bestaat weldegelijk een Volvo S70; een doorontwikkelde 960 sedan. Wordt nu niet meer gemaakt. |
26-01-2008 11:59:54 | ||
---|---|---|
metrofan
|
Weet iemand ook op welk spoor op Utrecht de spinter binnen komt? |
26-01-2008 13:50:12 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
Staat dit stel op het rangeerterrein aan de soesterweg nabij het sportpark? zoja dan ga ik hem morgen even bezoeken. groetjes Nick Menke |
26-01-2008 20:07:59 | ||
---|---|---|
edegroot
|
QuoteDat soort vragen zijn net zoals het vragen om dienstregelingen "*not done*" op somda.. vriendelijk verzoek om dat dan ook niet meer te doen. Gewoon naar Ut gaan en afwachten. |
26-01-2008 20:16:01 | ||
---|---|---|
webguy
|
Voor degenen die Maandag wilden gaan spotten, lees dit: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=8122&start=35 Lijkt er dus op dat ze zijn opgeheven... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
27-01-2008 12:28:12 | ||
---|---|---|
NDS
|
Ik zit net even de foto's hier in dit topic te bekijken en er valt mij 1 ding direct op: De midden bakken hebben per zijwand 6 ramen waar de duitse Br425 er 7 heeft. Zijn de NSR midden bakken korter of hebben ze grotere ramen en evt. bredere deuren? Groetjes Michiel |
27-01-2008 13:56:54 | ||
---|---|---|
fastguy84
|
Dat geldt ook voor de kopbakken. Die 'missen' bovendien nog een deur. Dat zou doen vermoeden dat de breedte van de deuren niet (of: minder) van invloed is, en het dus aan de lengte van de bakken, danwel (de plaatsing van) de ramen ligt. |
27-01-2008 14:19:24 | ||
---|---|---|
geertw
|
Waarom zijn die deuren eigenlijk zo raar verdeeld over de trein? |
27-01-2008 14:52:24 | ||
---|---|---|
NDS
|
Bij de 1e klas is heel duidelijk te zien dat de ramen vele malen groter zijn als bij de Br425. Vind het wel een beetje jammer die deurindeling van de kopbakken. Maarja zoveel dingen zijn jammer aan dat spul, hopen dat de stoelen dan uiteindelijk wel beter blijk als de Duitse. Ze hadden beter gewoon het standaard product Br425 met de Br422 kop kunnen bestellen als je het mij vraagd. Groetjes Michiel |
27-01-2008 14:54:36 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
En dan ook graag de magneetremmen van de Br 422 De originele Br425 (en 423) hebben remprestaties van een oude krant. Dick van den Hoven |
27-01-2008 15:29:29 | ||
---|---|---|
idolaat
|
Ik ben nog even wat kiekjes wezen maken.. http://www.flickr.com/photos/idolaat/ |
27-01-2008 16:00:22 | ||
---|---|---|
webguy
|
Ziet er mooi uit! Ben ik nou gek of lijkt het alsof er op de bovenkant nog platen horen die wat bovenop zit afschermt? (ala Protos) Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |