Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
24-02-2009 22:57:42
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
Lucchese:
Quote
kuba.g: Hoe lang blijven zij gebak uitdelen? Ik ga hem namelijk morgen uitproberen

Nog de rest van de week. Tenminste wat is wat er werd gezegd.

@ robbertc: Ik zat zelf in dat gedeelte waar de verwarming stuk was(had ik inderdaad beter moeten formuleren). Maar ik had het zelf niet eens door


hehe tja de verwarming is inpreciepe niks mis mee alleen stond de schakelaar op het dak niet in de goede stand dus stond lekker de airco aan %08% goeie plek toch voor zo`n schakelaar maare dan zal ik jou of jij mij vast wel gezien hebben ik liep in de Eerste slag Ut-Gvc en Gvc-Ut beetje heen en weer tussen de 2 cabine`s in me niet opvallende jasje%08%
 

25-02-2009 11:25:43
Spamkip
Spamkip
Vandaag reed ie niet om 10:35, ik hoorde iemand zeggen dat ie stuk is, maar daar weet ik het fijne niet van  

25-02-2009 11:46:25
elizabeth
elizabeth
Ik ga zo eens proberen om voor het eerst in de SLT mee te rijden. Hoop de 9840 te pakken vanaf Wd. Weet iemand waar je een (vouw) fiets er in kwijt moet?


jaapfan.
 

25-02-2009 12:22:04
NCK
NCK
De slt rijd niet. In plaats daarvan rijd een ICMm.  


25-02-2009 12:51:11
martw
martw
Dit was vandaag nummertje 4024. Zat ook heerlijk, maar ik had toch gerekend op SLT. Een kleine teleurstelling dus...  

25-02-2009 13:10:36
Jeffrenzo
Jeffrenzo
word de 9840 en de 9855 wel met SLT gereden? of ook niet?


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

25-02-2009 13:44:08
broek53
broek53
Nee, ook door de 4024 zo te zien.  

25-02-2009 16:04:22
Xander140
Xander140
Quote
NCK: De slt rijd niet. In plaats daarvan rijd een ICMm.

Vind ik niet vreemd. Bij de eerste rit maandag waren er ook al storingen genoeg. En niet alleen met de verwarming maar ook met de remmen.
 

25-02-2009 16:34:27
bjornl
bjornl
Quote
Spamkip: Vandaag reed ie niet om 10:35, ik hoorde iemand zeggen dat ie stuk is, maar daar weet ik het fijne niet van

De HC die maandag ook al mee was en min of meer de aanstuurder van SLT-opgeleide HC's leek te zijn zei "ik denk dat ie stuk is" in antwoord op een vraag (denkelijk van een teleurgestelde en/of hongerige spotter).
 

25-02-2009 16:41:43
daan-ns
daan-ns
De HC´s boeien het niet zoveel of er nu spotters of ´gewone´ pass op de trein zitten. Als je dat bedoelt;)


Groetjes Daan
 

25-02-2009 18:43:22
bjornl
bjornl
Huh? Nee, ik gaf alleen aan wat ik gehoord had over het stuk zijn. Zo'n opmerking (met dus nog een stuk onzekerheid: "ik denk") kan snel een heel eigen leven gaan leiden.  

25-02-2009 18:43:51
elizabeth
elizabeth
Zag wel om 17:33 een SLT (lang) in Wd richting Gd rijden, maar ja zo heb je er niets aan. Ook ik had gerekend op SLT in de 9840 en ook dat was de 4024. Volgens de hc (v) waren er te veel problemen en rekende hun ook op SLT.


jaapfan.
 

25-02-2009 18:58:10
treinhobby
treinhobby
Maar gelukkig kregen we op Utrecht wel een gebakje als troost voor het niet rijden van de SLT  

25-02-2009 19:01:12
ruysdael
ruysdael
Dat is in ieder geval een geruststelling...  

25-02-2009 19:02:44
Lucchese
Lucchese
Quote
Rolffiej19:

hehe tja de verwarming is inpreciepe niks mis mee alleen stond de schakelaar op het dak niet in de goede stand dus stond lekker de airco aan %08% goeie plek toch voor zo`n schakelaar maare dan zal ik jou of jij mij vast wel gezien hebben ik liep in de Eerste slag Ut-Gvc en Gvc-Ut beetje heen en weer tussen de 2 cabine`s in me niet opvallende jasje%08%

Ik heb tijdens de rit veel mensen op-en-neer zien gaan in totaal onopvallende jasjes. Tijdens de rit zaten er veel mensen met onopvallende jasjes bij cabine 1 in de eerste klas. Deze mensen praatten(Dankjewel Treinfan %02%) veel met elkaar en een paar ook het de HC's. Ik zelf zat steeds in coach opstelling voorin met de rijrichting mee. Ik had zelf een bomberjack aan. Ik had wel ruzie met de deur toen ik in Gd wou uitstappen(9845)%08%.

Laatst bewerkt door Lucchese op 26-02-2009 19:06
 

25-02-2009 19:08:07
dannytrein
dannytrein
Quote
Jeffrenzo: word de 9840 en de 9855 wel met SLT gereden? of ook niet?
Deze zijn door de 9419 gereden

Laatst bewerkt door dannytrein op 25-02-2009 19:08
 

25-02-2009 19:53:25
jordydl1
jordydl1
Quote
dannytrein:
Quote
Jeffrenzo: word de 9840 en de 9855 wel met SLT gereden? of ook niet?
Deze zijn door de 9419 gereden


de 9840 is door de 4024 gereden en niet door de 9419.
de 9855 niet gezien en kan ik dus ook niks over zeggen.
 

25-02-2009 20:51:38
aarclay
aarclay
Ik gok op een tussenproefrit ofzo

Laatst bewerkt door aarclay op 03-03-2009 18:44


Choo choo.....
 

25-02-2009 21:53:11
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Ah, vandaar dat we vandaag de gebakjes in het personeelsverblijf kregen! De SLT reed niet, dus gebak voor het rijdend personeel.

Laatst bewerkt door admin op 25-02-2009 22:53, reden: Bijnamen materieel niet toegestaan
 

25-02-2009 22:12:45
jordydl1
jordydl1
en om 13.45 stond te ut op spoor 10 de 2603 deze ging daarna richting cartesiusweg. waarschijnlijk is deze op beproeving.

Laatst bewerkt door admin op 25-02-2009 22:54, reden: Originele bericht is aangepast
 

25-02-2009 23:11:18
aarclay
aarclay
De 5e SLT is dus binnen begrijp ik?
Laat de SLT-tjes maar uitgerold worden (woordspeling) op het traject. %02%%02%
 

25-02-2009 23:18:52
nielske90
nielske90
Ja, en nummer 6 is er ook al (2403).  

25-02-2009 23:32:43
aarclay
aarclay
Waneer aangekomen? Vandaag?  

25-02-2009 23:33:14
lucky
lucky
Nee, beide stellen al eerder aangekomen.  

26-02-2009 00:44:26
broek53
broek53
Bericht van 't hoofdkwartier: zolang het goed gaat, rijdt deze en volgende week steeds de bekende twee slagen met SLT. Daarna wil men een van de geplande complete diensten gaan rijden (de hele dag dus) en eind maart de beide geplande diensten. Het is en blijft een proefbedrijf, dus het zijn alleen maar de plannen van vandaag, waarschuw ik erbij.
Verloopt dit alles overwegend goed, dan gaat SLT per 20 april naar zijn geplande inzet van 8 diensten per dag.
 

26-02-2009 11:56:55
nielske90
nielske90
En wat doet men er mee in de spits? Worden dan al stellen gekoppeld gereden, of blijft het bij een los 4'tje?  

26-02-2009 13:16:22
broek53
broek53
De zesjes zullen op zeker moment ook in de strijd geworpen worden. Maar er bestaat een dienst voor een solo-viertje, ook in de spits. Ik heb 'm alleen niet direct paraat.  

26-02-2009 14:22:06
spoorfan10
spoorfan10
Zojuist (14.09) in Den Haag Centraal binnen gekomen één SLT 4. Het nummer helaas onbekend vanwege de afstand.
Zou dit de aanzet zijn voor de dienst Gouda Goverwelle-Den Haag Centraal?

Aanvulling vertrek om 14.23.

Spoorfan10

Laatst bewerkt door spoorfan10 op 26-02-2009 14:27
 

26-02-2009 14:26:32
raymond16
raymond16
Dat is waarschijnlijk dan gewoon de 9840 met een kleine vertraging geweest, het tweede slagje wat voor deze week ingepland staat, zoals eerder gemeld. Kerend in Gvc op de 9855

Laatst bewerkt door raymond16 op 26-02-2009 14:26
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


26-02-2009 16:22:19
bjornl
bjornl
2402 in de 9845 op tijd rijdend tussen Gdg en Ut. Wederom gebak en folders! Volgens de HC, die wat moeite had om blind het gat voor de sleutel te vinden, zou de tweede die ingezet ging worden een zesje zijn, maar eerst gaan ze nog proberen om het viertje een hele dienst in te zetten (zoals al eerder gemeld). In de trein waren ook mensen van Bombardier aanwezig.
Bij het binnenrijden van Ut een snelremming, waardoor we slechts half aan het perron stonden. Na even wachten reden we verder tot de gebruikelijke stopplaats.
 

26-02-2009 18:12:07
bogger
bogger
Dan hebben wij een trein gedeeld . Wel een beetje lullig die snelremming, het ging net zo goed %08%.

Maar ik heb ook nog even rondgevraagd en de volgende info kreeg ik te horen:

- Volgende week misschien gekoppelde inzet.
- Het zesje krijgt volgende week volgens plan ook een dienst/enkele slagen.
 

26-02-2009 20:03:39
Xander140
Xander140
Quote
bjornl: 2402 in de 9845 op tijd rijdend tussen Gdg en Ut. Wederom gebak en folders! Volgens de HC, die wat moeite had om blind het gat voor de sleutel te vinden, zou de tweede die ingezet ging worden een zesje zijn, maar eerst gaan ze nog proberen om het viertje een hele dienst in te zetten (zoals al eerder gemeld). In de trein waren ook mensen van Bombardier aanwezig.
Bij het binnenrijden van Ut een snelremming, waardoor we slechts half aan het perron stonden. Na even wachten reden we verder tot de gebruikelijke stopplaats.

Dat is een probleem met de software vertelde de Hc dit gebeurde al eerder in Ut. Ik nam de trein van Lw naar Ut en stapte over op SLT van 14:05 maar bij aankomst van de SLT op Ut was het zelfde probleem.
 

26-02-2009 22:25:21
mfwv
mfwv
Als passief Somda-lid vandaag meegeweest met de 9830, waren er nog anderen bij? Heb gelijk wat duidelijke foto's van het interieur gemaakt voor Wikipedia, die ontbraken daar nog:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sprinter_Lighttrain
 

26-02-2009 22:48:13
timtrein
timtrein
Quote
mfwv: Als passief Somda-lid vandaag meegeweest met de 9830, waren er nog anderen bij?
Nou, aan de foto's te zien niet %02%
 

27-02-2009 08:05:53
nohab
nohab
Zijn ze voor inspiratie voor het interieur soms eerst bij de tandarts geweest?? Wat een verschrikking!  

27-02-2009 12:21:39
ruysdael
ruysdael
Je kunt het overdrijven...
De stoelen zien er naar mijn mening al een stuk comfortabeler uit dan die van SGMm.
 

27-02-2009 12:53:47
keesje
keesje
Je kunt ook teruggaan naar de tijd van Mat. '54 en Plan U bijvoorbeeld. Dát waren pas banken! En in de 1e klas is het verschil nog groter geworden: van pluche toen naar bijna houten bankjes nu. Geef mij maar de treintjes van weleer als het om comfort gaat...

SLT zesje 2602 is gisteren overigens rond 17.25 uur van Ut naar Ldd gegaan, dus daar zat ook weer beweging in.
 

27-02-2009 15:00:21
seinhuis
seinhuis
De 9830 reed met SGM-III. Dus helaas geen SLT. Ook geen gebak.  

27-02-2009 15:04:37
spoorhaas
spoorhaas
Reed het maar met een SGM III, dan was ik wel heel snel naar Gvc gekomen...

Je bedoeld dus SGMm III?
 

27-02-2009 15:36:19
seinhuis
seinhuis
Helaas voor jouw, het duurt iets te lang voordat je in Gvc bent, dan is die trein weg.

Maar ik bedoel idd een SGMm-III.
 

27-02-2009 17:41:26
stephan90
stephan90
Ja, zat ook in 9830. Deed even een klein ritje Terwijde - Woerden. Maar een tweezites uitgekozen, zitten erg ruim. De mcn had iedere keer wat problemen bij het openen van de deuren. Duurde steeds vrij lang, voor deze geopend waren. Vond de stoelen wat weg hebben van de Belgische I11 rijtuigen.

@Seinhuis en Spoorhaas: SGMm bestaat niet meer. Alle Sprinter in Nederland zijn gereviseerd en dan valt de kleine 'm' weg. Of tellen de ongereviseerde in Denemarken ook mee?

Stephan
 

27-02-2009 18:01:11
timtrein
timtrein
Over mierenneuken gesproken zeg... SGMm is ook SGM, of was je van plan al die irritante m's tot in de eeuwigheid uit te blijven spreken? Iedereen snapt toch wat je bedoelt met een SGM-drietje?  

27-02-2009 18:06:46
keesje
keesje
Voor NS is het in ieder geval weer SGM hoor. Toen voor de materieelplanning onderscheid werd gemaakt tussen gereviseerde en ongereviseerde 3-wagenstellen, werden respectievelijk de materieelcode's LMM en LM gebruikt. Nu alles gereviseerd is, wordt LMM niet meer gebruikt en is het weer LM.  

27-02-2009 18:53:38
dennistd
dennistd
Vandaag geen SLT in de 9830 en 9855, dus waarschijnlijk ook niet in de 9840 en 9845.  

27-02-2009 18:58:03
keesje
keesje
Dat weet ik wel zeker.  

27-02-2009 19:38:20
ruysdael
ruysdael
Ik kan me, uit de goeie oude tijd, nog herinneren dat er voor de SGM-II's de code LV werd gebruikt, is er ook voor de gereviseerde tweetjes de code 'LVM' gebruikt? En welke code wordt nu gebruikt?  

27-02-2009 19:57:32
robbertc
robbertc
LV  

27-02-2009 22:36:20
htmtram
htmtram
Edit door admin: een beetje lezen kan geen kwaad, 2 gebruikers zijn je al voor geweest

Laatst bewerkt door admin op 27-02-2009 23:05
 

27-02-2009 22:58:32
bjornl
bjornl
Toen we met de 2979 als 9855 voor Ut stonden te wachten werden we wel rechts ingehaald door een SLT viertje, nummer helaas niet gezien. Nadat we Ut binnen waren gegaan (en gekoppeld hadden met een collega-SGMm) zag ik de SLT het station weer uitrijden in noordelijke richting.

edit: Nog een vraagje: als ik de tekeningen in OdR bekijk lijkt het erop dat een zesje ook qua inrichting simpelweg twee extra bakken ertussen geschoven heeft gekregen (mABk-B-A-B-B-mABk in plaats van mABk-B-B-mABk). Klopt het dat de extra bakken gewoon kopieën zijn van de pantoloze B van een viertje (behalve natuurlijk dat er een stuk eerste klas is gemaakt, maar ik bedoel meer de technische opbouw)?

Laatst bewerkt door bjornl op 27-02-2009 23:11
 

28-02-2009 01:46:45
trdl85
trdl85
Quote
maccerr: Ik kan me, uit de goeie oude tijd, nog herinneren dat er voor de SGM-II's de code LV werd gebruikt, is er ook voor de gereviseerde tweetjes de code 'LVM' gebruikt? En welke code wordt nu gebruikt?

Toen SGM-II en SGMm-II beiden actief waren werd de code LV gebruikt voor de gele SGM-II'tjes en de code LVM voor de gereviseerde SGMm-II'tjes.
Nu wordt gewoon de code LV gebruikt, omdat alle "oude" tweetjes het land uit zijn en pas terug komen als deze gereviseerd zijn.
Zelfde principe werd toegepast voor de SGM(m)-III ten tijde van de revisering , hier werden de codes LM en LMM gebruikt, nu enkel nog LM
 

28-02-2009 10:35:29
geertw
geertw
Quote
stephan90: Ja, zat ook in 9830. Deed even een klein ritje Terwijde - Woerden. Maar een tweezites uitgekozen, zitten erg ruim. De mcn had iedere keer wat problemen bij het openen van de deuren. Duurde steeds vrij lang, voor deze geopend waren.

Er komt een soort treeplankje uitschuiven voordat de deur open gaat, dat kost ook een paar seconden.


http://www.ovinnederland.nl/
 

01-03-2009 11:34:46
Damian
Damian
Ik moet wel lachen om de aankondiging in de media van de SLT dat de trein een glazen wand heeft waardoor de reizigers kunnen meekijken met de machinist.

De glazen wand zit er inderdaad in, maar wel met rolgordijnen die de gemiddelde NS machinist dicht zal doen.

1 tip: als je erg je best doet kan je de onderbenen van de machinist zien %08%
 

01-03-2009 17:49:42
dh3201
dh3201
Rijden er ook machiniste's op de SLT's? %08%


Shqiperise-lopers?
 

01-03-2009 18:01:25
admin
Moderator
admin
Zullen we deze discussie gewoon netjes houden?


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 


01-03-2009 19:33:44
MDDM
MDDM
Quote
keesje: Voor NS is het in ieder geval weer SGM hoor. Toen voor de materieelplanning onderscheid werd gemaakt tussen gereviseerde en ongereviseerde 3-wagenstellen, werden respectievelijk de materieelcode's LMM en LM gebruikt. Nu alles gereviseerd is, wordt LMM niet meer gebruikt en is het weer LM.

Op de dienstkaartjes staat nog gewoon SGMM ,zoals er ook MDDM DDAR en IRM opstaat
*laatste 3 ff ter info*


Gr Joop mcn Lls
 

01-03-2009 19:44:23
ruysdael
ruysdael
Dat is iets anders dan de termen die gebruikt worden in de materieelomlopen, waar het expliciet van belang is of het een SGMm-dienst was of een SGM-dienst was. Nu speelt dat neit meer, dus worden alle Sprinter 3'en en Sprinter 2'en weer onder 1 lettercombinatie (resp. LM en LV) gebruikt, los van het feit of deze SGMm of SGM genoemd worden.

Laatst bewerkt door ruysdael op 01-03-2009 19:46
 

01-03-2009 20:02:39
Damian
Damian
Quote
MDDM: Op de dienstkaartjes staat nog gewoon SGMM ,zoals er ook MDDM DDAR en IRM opstaat
*laatste 3 ff ter info*


Op de dienstkaartjes in Ut staat wel degelijk SLT.
Scroll maar naar de diensten met een 90 nummer die daar speciaal voor zijn ingericht.


http://www.roostercommissie.com/Huidige/MCN-vroeg2.htm

Laatst bewerkt door Damian op 01-03-2009 20:03
 

01-03-2009 20:08:44
MDDM
MDDM
Ik had het ook niet over de SLT.Mijn reactie was gericht aan Keesje.
Mooie vroege diensten overigens


Gr Joop mcn Lls
 

02-03-2009 15:04:44
mdeen
mdeen
Quote
broek53: Het is en blijft een proefbedrijf, dus het zijn alleen maar de plannen van vandaag, waarschuw ik erbij.
Verloopt dit alles overwegend goed, dan gaat SLT per 20 april naar zijn geplande inzet van 8 diensten per dag.
Ik neem aan dat het proefbedrijf zich (ook na de komdende twee weken) nog beperkt tot ma-vr? Krijgt de uiteindelijke geplande inzet (dus wat vanaf 20 april voorzien wordt) ook inzet in het weekend?

Laatst bewerkt door admin op 02-03-2009 16:42, reden: Quote ingekort
 

02-03-2009 17:29:14
keesje
keesje
Vanaf het nieuwe wijzigingsblad april zijn er even uit mijn hoofd 11 diensten opgenomen voor SLT, allemaal op de 9800.  

02-03-2009 20:41:36
broek53
broek53
... waarbij de vraag dus is of er ook diensten zijn op za en zo. Ik verwacht het wel, maar zeker weten doe ik het (nog) niet.  

03-03-2009 17:08:42
booij1990
booij1990
Vandaag ook maar een ritje gemaakt met de SLT in de 9855. Ik moet zeggen dat ik de E-GTW toch prefereer om zijn zitcomfort, en halteomroep, verder vond ik het koud in de SLT, kan zijn dat dat juist de bedoeling was maar ik vond het niet echt prettig.. Ik zag nog verschillende mensen plaatjes maken en druk schrijven als er een trein langskwam. Nog somda-gebruikers toevallig?
Al met al, ben blij dat Arriva de MLL exploiteerd..
 

03-03-2009 17:14:10
treintim
treintim
Het lijkt me dat de conducteur verantwoordelijk is voor hoe warm het in een trein is, ongetwijfeld zal het in een SLT wel lekker warm gestookt kunnen worden. Daar zul je je denk ik geen zorgen om hoeven te maken, tenzij er een kapotte kachel was ofzo (dat was vorige week wel zo in een bepaald deel van de trein meen ik me te herinneren uit de reisverhalen). In elk geval helpen de zelf-sluitende deuren na zoveel seconden vast wel tegen de tocht, iets wat Mat'64 niet heeft.
En geen gebak vandaag meer zeker in de trein?%04%

Laatst bewerkt door treintim op 03-03-2009 17:17
 

03-03-2009 17:18:49
train85
train85
Ik heb ook een rit gemaakt in trein 9840+9855. In trein 9855 was duidelijk te voelen dat de airco op redelijk koele lucht stond, maar zo koud was het ook al weer niet. Het zitcomfort tussen E-GTW en SLT is zeker wat anders en daar zijn en blijven de meningen verschillend. Zelf heb ik ook treinen bijgehouden die ik zag, maar dan in me mobiel. De SLT rijdt er rustig en een goed rijcomfort.  

03-03-2009 17:46:41
bjornl
bjornl
Quote
booij1990: Ik moet zeggen dat ik de E-GTW toch prefereer om zijn zitcomfort

Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik ben het er absoluut niet mee eens. Ik ben vorige week zowel met de Arriva E-GTW als de SLT en de Syntus LINT op pad geweest. Hoewel de E-GTW stukken beter is dan de LINT kan ie wat mij betreft toch echt niet op tegen de SLT (waarbij aangetekend dat ik in de SLT alleen eerste klas heb gezeten).
 

03-03-2009 21:34:36
stephan90
stephan90
Quote
keesje: Vanaf het nieuwe wijzigingsblad april zijn er even uit mijn hoofd 11 diensten opgenomen voor SLT, allemaal op de 9800.


11 diensten? Capaciteit is leuk, maar is dat niet wat overdreven. Er zijn 5 setjes materieel nodig voor de 9800. Zit de 19800 niet toevallig ook daarin opgenomen?
 

03-03-2009 22:14:03
kleine_man
kleine_man
1 setje --> 2 stellen --> 5X2=10 diensten op. Dan nog iets van onderhoud/reserve kan toch zomaar 11 diensten opleveren  

03-03-2009 22:25:16
broek53
broek53
Het zouden acht diensten rijdend moeten zijn, met in de ochtendspits 2 combinaties van 2 vieren en drie losse zesjes, en een zesje in de 19800 - als men het plan van een aantal weken geleden althans zo heeft ingevoerd.  

03-03-2009 22:35:45
keesje
keesje
Heb het inderdaad over het aantal diensten en dat zijn er 11. Maar enkele daarvan zijn inderdaad GDST of OND. Ik meen ook diensten gezien te hebben in de 19800. ZOek dat nog wel even uit binnenkort.  

05-03-2009 20:32:31
aarclay
aarclay
En heeft de SLT afgelopen week wel zijn meeste ritten kunnen doen? Vorige week heeft hij de helft van de tijd geloof ik niet gereden wegens storingen.

Ik was even benieuwd, dan kan ik extra hopen dan ik hem morgen in de 9830 tegenkom...


Choo choo.....
 

05-03-2009 20:35:39
superboer
superboer
Hint: https://www.somda.nl/www/spots/m2402/7/  

06-03-2009 11:56:01
leen
leen
SLT 2402 5 min in de plus door Ztmo in Tr 9830 http://www.flickr.com/photos/treinen_leen/3332198559/

Laatst bewerkt door leen op 11-03-2009 07:44
 

06-03-2009 13:33:23
aarclay
aarclay
Zo, vandaag voor de 1e keer in de SLT gezeten. Dat ding rijdt echt rustig en comfortabel. Hulde aan Bombardier en Siemens.

Ook heb ik enkele foto's met mijn mobieltje ervan genomen. Ik zal deze spoedig uploaden vandaag.

Wat ik me afvraag, zijn de bakken van SLT makkelijk uitwisselbaar bij e.v.t. schades?

Laatst bewerkt door aarclay op 06-03-2009 13:34


Choo choo.....
 

06-03-2009 13:36:04
mren
mren
Uiteraard, al dat nieuwe spul is zo modulair als wat.  

09-03-2009 20:45:03
aarclay
aarclay
AH, okee dan. Viel me op vanwege de hechte bakovergangen en dergelijke.
Nu maar hopen dat het komende tijd nog niet hoeft te gebeuren.

En even wat foto's van mij, van de SLT afgelopen vrijdag in de 9845 tussen Wd en Ut.
http://i39.tinypic.com/20sbxbc.jpg
http://i39.tinypic.com/2ymglsi.jpg
http://i40.tinypic.com/rh337m.jpg
http://i44.tinypic.com/2cqe7iv.jpg
http://i40.tinypic.com/qsl9hu.jpg
http://i39.tinypic.com/nnnn29.jpg
http://i41.tinypic.com/a0kvmt.jpg

(waarom gebruik ik geen Picasa of Flickr ofzo :+ )

Laatst bewerkt door aarclay op 09-03-2009 20:59


Choo choo.....
 

10-03-2009 16:55:44
joahn93
joahn93
vandaag reed er een SLT-6 in de 9830. omdat ik op school zat geen nummer gezien  

10-03-2009 16:57:35
fff604
fff604
Volgens de spots van vandaag was het de 2603  

10-03-2009 17:30:30
aarclay
aarclay
Ik neem aan dat er nu twee diensten rijden met SLT?
Of is de 2402 gewisseld met de 2603

Laatst bewerkt door aarclay op 10-03-2009 17:31


Choo choo.....
 

10-03-2009 17:40:24
train85
train85
De 2603 rijdt nu is die diensten, dus omgewisseld, als ik de spots mag geloven.  

10-03-2009 18:11:21
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
klopt, stel 2603 reed vandaag o.a. trein 9845. Volgens de HC van trein 9845 wordt SLT vanaf volgende week standaard in de 9800 (hoewel, in zijn vage omschrijving kun je ook interpreteren dat de SLT's vanaf volgende week volledige diensten gaan rijden. Dat lijkt me waarschijnlijker dan dat er genoeg SLT in het land is voor de volledige 9800).  

10-03-2009 19:23:36
Rolffiej19
Rolffiej19
2402 staat defect te Ldd  

10-03-2009 19:49:46
robbertc
robbertc
De bedoeling is dat er volgende week 2 volledige diensten met SLT gaan rijden. Eén met een SLT4 (2401) en één met een SLT6 (2601). Dit is overigens nog gewoon 'reizigers-proefbedrijf', dus mocht het nog niet zo voortvarend gaan, kan er ook wat anders in terecht komen
Deze week is het de bedoeling dat SLT6 2603 de 4 bekende slagen maakt.
 

10-03-2009 20:20:38
wouderobva
wouderobva
2403 werd om plm 14:00 op Asd uitgebreid bekeken door geel gejackerde mensen.  

10-03-2009 20:47:22
broek53
broek53
De 2403 staat voorlopig in Asd voor instructie.  

10-03-2009 23:27:38
broek53
broek53
Quote
Rolffiej19: 2402 staat defect te Ldd
Nee hoor, die reed vandaag instructieritten tussen Utrecht en Geldermalsen.
 

11-03-2009 08:15:42
hansverker
hansverker
Quote
leen: SLT 2402 5 min in de plus door Ztmo in Tr 9830 http://www.flickr.com/photos/treinen_leen/3332198559/


svp ondertiteling voor een niet-NS-er, voor wie hopelijk dan de Somda-forums ook leesbaar worden!!
 

11-03-2009 08:36:26
joahn93
joahn93
SLT 2402 kwam met 5 minuten vertraging door zoetermeer oost  

11-03-2009 08:59:09
daniel_ddr
daniel_ddr
Vanmorgen viel me op dat twee van de SLT-IV's op Utctw verhuisd zijn naar een minder achteraf gelegen spoortje, ze stonden nu tussen het normaal in gebruik zijnde materieel. Een derde viertje stond nog wel ergens achteraan, waar het vierde stel dat er gistermiddag nog stond gebleven is zou ik niet weten.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-03-2009 09:27:05
aarclay
aarclay
Quote
hansverker: svp ondertiteling voor een niet-NS-er, voor wie hopelijk dan de Somda-forums ook leesbaar worden!!
Als je de afkortingen bedoelt. Houd je muis er maar eens boven.
Even een vraag trouwens:
Als een machinist zijn eerste instructieritten met SLT-4 gaat maken. Dan moet dat voor hem zeker ook apart gebeuren voor de SLT-6?

Laatst bewerkt door admin op 11-03-2009 11:14, reden: Quote ingekort


Choo choo.....
 

11-03-2009 18:02:00
smarkie
smarkie
Quote
aarclay:
Als een machinist zijn eerste instructieritten met SLT-4 gaat maken. Dan moet dat voor hem zeker ook apart gebeuren voor de SLT-6?


nee dit is niet nodig, een 4 en een 6 zijn qua bediening gelijk, technisch is zijn er wel kleine verschillen maar die komen bij deze instructie aan bod.
verschillen zitten hem in de aangedreven assen, aantal parkeerremcilinders (4 op een 6 en 3 op een 4 per kopdraaistel) en aantal bakken natuurlijk


Mcn NS International Rtd
 

11-03-2009 18:32:58
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
broek53:
Quote
Rolffiej19: 2402 staat defect te Ldd
Nee hoor, die reed vandaag instructieritten tussen Utrecht en Geldermalsen.


ahaa dan is ie weer gemaakt hehe
 

12-03-2009 17:08:22
bjornl
bjornl
2603 reed vandaag weer in in ieder geval de 9840. Vlak na Gd een snelremming.  

12-03-2009 20:31:01
daniel_ddr
daniel_ddr
En iets na 17.00 uur zag ik 'm vanaf Ut naar Utctw afgerangeerd worden.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

12-03-2009 21:07:36
seinhuis
seinhuis
Ik zie dat het volgende bij de bezondere DRGL's saan: "een Rit met SLT-4 materieel t.b.v. "Tijd voor lezen"". Wat moet ik hierbij voorstellen?  

12-03-2009 21:15:48
train85
train85
Het is deze week boekenweek 2009 en daarom hebben ze een SLT-4 deze keer gekozen om Utctw-Hlm heen en weer te gaan rijden. Wordt op Utctw gestickerd.  

12-03-2009 22:40:15
sik214
sik214
Is deze trein op (een deel van) het traject toegankelijk voor gewone reizigers?  

12-03-2009 23:25:41
train85
train85
Nee gezelschapsvervoer is het.

Laatst bewerkt door train85 op 12-03-2009 23:25
 

13-03-2009 01:07:35
aarclay
aarclay
Welk gezelschap?


Choo choo.....
 

13-03-2009 03:04:06
train85
train85
Wat voor soort gezelschap weet ik helaas niet.  

13-03-2009 07:38:56
joahn93
joahn93
waarom rijd de trein zo vroeg?  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl