Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
29-12-2008 19:03:56 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Het AD meldt vandaag dat de eerste SLT's in Januari moeten gaan rijden.. Blijkbaar zijn de problemen dan toch echt bijna opgelost Zie: http://www.ad.nl/denhaag/zoetermeer/2875758/Nieuwe_Sprinter_in_startblokken.html Laatst bewerkt door raymond16 op 29-12-2008 19:04 |
29-12-2008 20:12:43 | ||
---|---|---|
bogger
|
Op de pagina met het interview met Aad Veenman in de Metro stond een soortgelijk bericht. De krant had het hier over half januari. |
30-12-2008 11:38:29 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote Over koppelen gesproken: Ik had begrepen dat de baklengtes van de SLT korter is dan de rest van de NS. Enig idee hoe zich dat gaat verhouden tot maximale treinlengte? kunnen we dan bijvoorbeeld 18 bakken SLT verwachten ofzo(3x6)? Of ben ik nou te optimistisch |
30-12-2008 11:46:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
SLT6 = 100 meter, SLT 4 = 70 meter. De perrons voor Sprinterdiensten zijn op zijn langst 270 meter, dus je kunt maximaal 16 bakken verwachten (ooit). |
30-12-2008 13:07:22 | ||
---|---|---|
ATBvv
|
Berichtgeving in kranten is soms wat optimistisch, immers vaak verstrekt door diegene (lees in dit geval: NS) welke er belang bij heeft. Als de stellen dan toch nog wat later komen, kan NS er altijd weer een nieuw persbericht verzenden (lees: nog meer aandacht....!) |
30-12-2008 13:17:51 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote in de voorschriften staat genoemd dat er maximaal 2 SLT6 en 1 SLT4 gecombineerd mogen rijden doordat de bakken korter zijn komt een 6je rond de 4 op het perron te staan en een 4tje tussen de 2 en 4. een 6je gaat namelijk geheel schuil achter een VIRM4 |
30-12-2008 16:55:58 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Met 14 bakken hebben ze in ieder geval al testritten gereden. http://img178.imageshack.us/img178/3707/dsc8397ti9.jpg Vraag me wel af hoe nuttig deze lengtes zijn. Oftewel, in de praktijk zal het wel nooit voorkomen dat men langer dan 2x6 of 3x4 zal rijden, lijkt me. |
30-12-2008 17:06:44 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Nja, voor bijvoorbeeld de 5600, Flevolijn en 6000 kan ik het me nog wel voorstellen.. |
31-12-2008 12:01:26 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Zeker aangezien DD-AR uit de stoptreindiensten zal gaan verdwijnen. Als je 8 bakken dubbeldeksmat vervangt door Sprinters, zul je wel lange treinen nodig hebben. In sommige gevallen is een trein van 4 of 5 keer Plan V ook nuttig, dus waarom 14 of 16 bakken SLT niet, wat ongeveer even lang is. |
31-12-2008 12:38:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou ja, omdat de vervoerscapaciteit van SLT veel groter is dan van mat '64 vooral. Het zit 'm bepaald niet alleen in de lengte van de treinen. |
31-12-2008 13:20:17 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Is het dan ook zo dat elke huidige (elektrische) stoptreindienst in de toekomst het domein van SLT/SGMm moet worden? Of blijft DDAR in drukke stoptreinseries nog een rol spelen? (en daaraan gekoppeld de vraag, die eigenlijk niet in dit topic thuishoort: als inderdaad alle stoptreinen SLT/SGMm worden, waar gaat dan het overblijvende DDAR heen?) |
31-12-2008 13:42:06 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Ik denk dat DDAR best in de 5600 kan blijven, ook als het gereviseerd is. |
31-12-2008 13:53:43 | ||
---|---|---|
rogier
|
Precies. De 5600 wordt dan gewoon een intercity, die op ieder tussengelegen station stopt, anders gaat het immers ten koste van het sprinterproduct. |
31-12-2008 14:05:08 | ||
---|---|---|
broek53
|
Hoe recht men zal blijven in de leer, is altijd de vraag natuurlijk, maar de hoofdlijn van dit moment is: alle stoptreinen (noem het sprinters) worden enkeldeks en de dubbeldekkers worden intercity of gesloopt. Overigens is daarbij niet de kwestie enkeldeks/dubbeldeks maatgevend, maar de toegankelijkheid van het materieel, anders gezegd: het lagevloer-aspect. |
31-12-2008 14:26:37 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wat dit laatste betreft: daar zijn toch onlangs een paar Duitse dubbeldekkers voor op bezoek geweest? Is het een serieuze optie dat NSR die ook gaat aanschaffen? Overigens moet ik er wel bij zeggen dat dat hele toegankelijkheidsverhaal ongelooflijk aan het doorslaan is. %03% Heel Nederland moet verbouwd gaan worden voor een relatief zeer kleine groep mensen die met een beetje assistentie nu ook prima kunnen reizen (denk bij de 'verbouwing' ook aan bushaltes e.d.). Begrijp me goed, ik ben dankbaar dat ik zelf geen reisbeperkingen heb, maar volgens mij kunnen we met hetzelfde geld véél betere dingen doen, ook voor gehandicapten ... Trouwens wat is er voor blinden? Geen braille-aanduidingen met spoornummers (volgens mij). En bijvoorbeeld hoge bushaltes zijn voor hen juist een val/struikelobject. Blinden en doven krijgen weinig aandacht, maar voor rolstoelers springt iedereen in de houding. Ik begrijp het niet Maar dit alles kan NSR natuurlijk ook niks aan doen. Laatst bewerkt door daniel81 op 31-12-2008 15:04 |
31-12-2008 14:29:39 | ||
---|---|---|
rogier
|
Die enkele rolstoel kan in een dubbeldekker ook op het balkon blijven staan, dus ik zie de achterliggende gedachte van de toegankelijkheidseis voor stoptreinen niet direct. En hoe moet het vervolgens met een intercity? |
31-12-2008 14:40:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
De balkons van (onze) dubbeldekkers zijn te hoog, daar gaat het om. Er is een toegankelijkheidsoffensief vanuit V&W gaande met lange programma's van stations die van liften voorzien worden (Baarn en op het moment Schagen zijn daar voorbeelden van), er gaan programma's lopen om alle perrons op + 76 BS te brengen en NS heeft zich daarin min of meer gecommitteerd om in het stoptreinsegment te zorgen voor vloeren op die hoogte. Dat komt niet uit e lucht vallen natuurlijk, maar ligt in het verlengde van de al gaande zijnde aanschaf van SLT's. NS heeft ook aangegeven dat het er voor het intercitysegment voorlopig niet aan kan voldoen, omdat ICM, ICR en VIRM nu eenmaal hoge balkons hebben. Er is overigens nog wel een vraagteken gesteld (in de kamer, meen ik) bij de bestelling VIRM-4 in dit verband. Anyway: het was het laatste zetje dat nodig was om nu eens te beslissen wat te doen met DDAR. Toen is dus besloten tot verbouwing naar het intercitysegment en tegelijk een flinke sloot SLT's erbij bestellen. |
31-12-2008 15:07:19 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wil zoiets inhoud hebben, dan betekent dat dus ook dat er op elk station een stoptrein (sprinter) moet gaan stoppen. Halfbakken IC's zoals de 8800 kunnen dan de prullenbak in ... |
31-12-2008 15:19:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Sure, maar dan komen we op het terrein van de mega-fout van het tweetreinensysteem. dat is een ander chapiter, waar ik ook wel zo mijn mening over heb en waarvan de dommigheid nog eens extra versterkt wordt door dit toegankelijkheidsaspect. Waarbij ik wel opmerk dat NS NIET heeft toegezegd dat elk station door een toegankelijke trein zal worden bediend, alleen dat de stoptrein/Sprinter"formule" binnen een aantal jaren geheel door toegankelijk materieel zal worden gereden (en de IC's niet). |
31-12-2008 15:29:14 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Dan mag ik wel hopen dat Prorail en NS daarin een beetje gaan samenwerken, en dat er niet eerst allerlei perrons opgehoogd gaan worden op plekken waar dat zinloos is doordat er toch geen bijpassend materieel komt. (een dergelijke megafout heeft de provincie Gelderland een paar jaar geleden begaan met bushaltes: de haltes langs de buslijnen Apd-Dv en Apd-Zp zijn allemaal opgehoogd en een half jaar later werden deze buslijnen opgeheven vanwege de opening van Apdo, Apdm, Twl en Vm) |
01-01-2009 21:05:47 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Hoe zit dat met SGMm? Dat is wel Sprintermaterieel, dat dus onbeperkt toegankelijk zou moeten zijn, maar dat niet is door de hoge balkons. Waarom wel dubbeldekkers uit het stoptreinsegment gooien, terwijl er minstens de komende tien jaar hogevloerssprinters blijven rijden? Of is het de bedoeling dat SGMm gemengd met SLT in bepaalde treinseries moet gaan rijden? Laatst bewerkt door luytjes op 01-01-2009 21:07 |
01-01-2009 21:10:47 | ||
---|---|---|
bz2
|
Het grootste deel van het SGM park is uit de jaren '70 en maakt het dus niet zo bijster lang meer. In 2015 (en we leven inmiddels al in 2009) zijn de eerste SGM al 40 jaar oud, en die leeftijd wordt tegenwoordig nauwelijks meer gehaald. De meeste Vs en Ts gaan er voor die tijd al uit... |
01-01-2009 21:20:58 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Het is een toekomstbeeld. Daar kan je niet direct aan voldoen en SGMm wijkt op wel meer punten af van het Sprinter-ideaalbeeld (bakovergangen!). SGMm zal denkelijk langzaamaan verdwijnen en vervangen worden door materieel dat wel aan alle eisen voldoet. |
01-01-2009 21:27:00 | ||
---|---|---|
duffelsm
|
QuoteVergeet echter niet dat de renovatie van de SGM3's net is afgerond en die van de SGM2's, welke dacht ik het oudste sprintermaterieel zijn, nog gaande is. Het zou mij, in dat licht bezien, niet verbazen als het SGM de 2015 relatief makkelijk zal halen. Min of meer hetzelfde zie je gebeuren met het gerenoveerde plan T, wat met veiligheidsbeurten zo lang mogelijk op de rails wordt gehouden. |
01-01-2009 22:26:07 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Je kunt er natuurlijk vanuitgaan dat gemoderniseerd SGM nog wel even blijft rijden. Dat zal na revisie toch wel 10-15 jaar mee gaan, dus reken maar uit. Verder rijdt er natuurlijk nog wel meer hogevloersmat, dus zo strikt zullen ze er niet de hand aan houden. |
01-01-2009 22:56:59 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote Nou, twee jaar geleden. Dus over vijf jaren zijn deze zo'n beetje aan de volgende revisie toe. Dat ze nu een grondige revisie hebben gehad zegt ook niet alles, zie ICK en Plan U. Tot slot kan je natuurlijk gaan schuiven en de oude, niet rolstoeltoegankelijke treinen inzetten in bijvoorbeeld spitstoevoegers. En de SGMm-II zitten alweer iets dichter tegen het Sprinter-ideaal aan: ze hebben immers geen toiletten |
02-01-2009 09:15:19 | ||
---|---|---|
MVB87
|
Kan deze discussie niet beter in het topic over de sprinterformule gevoerd worden? Hier is het een beetje off-topic haha |
03-01-2009 15:33:32 | ||
---|---|---|
lucky
|
Quote Ik zou het wel fijn vinden als ik met mijn rolstoel op station Kbd eruit moet zonder personeel daar...(met bijvoorbeeld een VIRM) Overigens heb ik geen beperking, maar ken wel mensen die dat wel hebben. |
03-01-2009 15:46:31 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Kijk dat is mooi nieuws. Benieuwd vanaf welke datum we deze treinen op het spoor gaan zien, zodat ik eens wat foto's kan nemen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-01-2009 15:57:31 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Ze rijden al maanden rond, dus wat let je? Laatst bewerkt door mark op 08-01-2009 09:19 |
03-01-2009 16:30:46 | ||
---|---|---|
trdl85
|
Ze gaan in januari rijden, dus in het ergste geval moet je nog 4 weken wachten. In de tussentijd worden er ongetwijfeld nog een aantal testritten uitgevoerd. De SLT zal voorlopig alleen in de 9800-serie (Gvc-Ut) worden ingezet. |
03-01-2009 18:23:55 | ||
---|---|---|
aarclay
|
@ Nielske90: Ik doelde dus op foto's aan de binnenkant, in een geplannede vaste dienstregeling. Laatst bewerkt door aarclay op 03-01-2009 18:25 |
03-01-2009 18:46:53 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Foto's aan de binnenkant tijdens de normale dienst leveren je over het algemeen alleen maar mensen op de foto op, die daar over het algemeen niet echt van gediend zijn... |
03-01-2009 20:39:29 | ||
---|---|---|
metrofan
|
Tja, dan moet je het op een rustig eindpunt proberen Kijk ook eens op www.fotobos.net |
08-01-2009 02:20:00 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
weet iemand al een datum? twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
08-01-2009 10:12:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
Neen, want die is er niet. |
08-01-2009 12:11:51 | ||
---|---|---|
bogger
|
Had ergens gelezen dat medio-januari er ook niet in zit. Sorry dat ik het nog even niet kan onderbouwen, zal zo snel mogelijk op zoek gaan naar de bron . Mvg |
08-01-2009 14:24:09 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
er is vandaag overleg tussen siemens-bombardier en NSR of de 2401-2402 en de 2601-2602 overgedragen gaan worden aan NSR |
08-01-2009 14:36:21 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Quote For the record: materieel heeft tegenwoordig juist de neiging langer in dienst geworden te houden dan bijna al het overige materieel sinds de jaren '40 geweest is. Zie mijn bijdrage hier: https://www.somda.nl/www/forum/2078/4/ (5 feb. 2008). |
08-01-2009 15:48:34 | ||
---|---|---|
nohab
|
Het materieel waarvoor die neiging geldt dateert wel uit een tijd dat spoorwegmaatschappijen staatsmonopolies waren en zelf eigenaar waren van al hun materieel. In de huidige tijd waarin materieel eigendom is van leasemaatschappijen kon dat wel eens anders komen te liggen. ERS stoot die Klazen al na minder dan 10 jaar af, bijvoorbeeld. |
08-01-2009 16:24:43 | ||
---|---|---|
bartdonker
|
Zou de reden daarvan niet zijn dat het goedkoper is om de container-shuttles met electrische tractie te rijden? Ik denk van wel en dan heeft dat dus niets met de levensduur van de klazen te maken. |
08-01-2009 16:29:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zker is dat wat ERS betreft zo, en ook allang gepland: de klazen hebben geen ETCS voor de Betuweroute gekregen ook. Maar in het algemeen zal het zo zijn dat een vervoerder sneller iets nieuwers gaat leasen dan nieuw laten bouwen, dunkt me. |
08-01-2009 16:30:09 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Eerder met betrouwbaarheid en comfort. |
08-01-2009 19:19:04 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteWaar lees jij dat ik stel dat dat met de technische levensduur van die dingen te maken heeft? Dat is nou juist niet zo! Wat ik alleen maar duidelijk wil maken is dat rollend materieel tegenwoordig heel anders wordt gefinancierd dan 'vroeger'. En met name voor materieel dat in het goederenvervoer wordt gebruikt zou dat wel eens kunnen leiden tot veel kortere levensduren. |
16-01-2009 14:42:15 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En uit interesse: Zijn ze al overgedragen aan NSR? |
16-01-2009 15:54:25 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Als ze zijn over gedragen, dan hoor je het snel genoeg |
24-01-2009 00:22:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ontwikkelingen op het SLT-front. Als jullie het niet doorvertellen: volgende week ma-do vier slagen Ut - Gdm met de stellen die op Ctw staan, de 2402, 2601 en 2602, in een imitatie-stopdienst. Plan is zowel solo als met twee en drie stellen gecombineerd; dienstregelingen niet vantevoren gepland. vr 30/1 proefritten op andere routes. Op ma 2/2 afnameproefritten, de week erna hopelijk de daadwerkelijke overname door NSR. De week erna afnameproefrit etc van de 2401 die in Ldd staat, en verder allerlei opleidingen en herinstructies met alle stellen en dan zou, als alles goed gegaan is, het proefbedrijf met 1 stel moeten beginnen in week 8 (16 feb). Voorts worden in week 6, rond 5 feb, de 2403 en 2603 in het land verwacht. |
24-01-2009 13:41:37 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Tof om te horen. Ik merk het wel als er in wd een SLT voor mijn neus stopt als ik naar mijn werk ga. Een misschien aparte vraag. De stuurtafel is nog steeds afgeplakt zeker omdat hij nog niet officieel aan NS is overgedragen? Just interesting. Laatst bewerkt door aarclay op 24-01-2009 13:42 |
24-01-2009 14:16:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jazeker, de fabrikanten doe er alles aan om ze zo fabrieksnieuw mogelijk te houden, om niet door gebruiksschade meteen bij overdracht een nieuwe stuurtafel te moeten plaatsen. |
26-01-2009 17:14:40 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Een paar dingen uit het opvallende dingen topic hier naartoe plaatsen:Quote QuoteCheck te utl om 15:13, waar hij ook stopte. Dus dit wilt zeggen dat ze met de testritten zijn begongen%02% |
26-01-2009 17:33:45 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Quote de stuurtafel en het interieur zijn niet meer afgeplakt van de 2401 die in LDD staat |
26-01-2009 19:42:27 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteEn om 16:20 uur weer terug naar Utctw, hij kwam uit Gdm de 2602+2601. |
26-01-2009 21:27:43 | ||
---|---|---|
nielske90
|
QuoteDaar zijn ze al een heel jaar mee bezig. Dit is een proefbedrijf |
07-02-2009 13:50:01 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Even ter bevestiging. Klopt het dat aankomende maandag de eerste SLT stellen in de 9800 gaan rijden. Of kwamen ze pas in de week, beginnend op 16/2. Alvast bedankt! Stephan |
07-02-2009 14:33:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
De planning is 16/2, met één stel (de 2601). Let wel: dat is de planning. |
07-02-2009 14:48:11 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Dat is goed nieuws Is het ook bekend in welke rit deze trein in zal worden gezet? Laatst bewerkt door seinhuis op 07-02-2009 15:32, reden: had de vorige bericht niet goed gelezen %12% |
07-02-2009 15:25:32 | ||
---|---|---|
Gekko123
|
Het geplande treinstel staat al in het bericht boven je. |
07-02-2009 15:44:09 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Dit stond op pagina 6.Quote |
07-02-2009 15:47:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hebben ze nou ook een Bioreactor? ja toch? |
07-02-2009 15:55:59 | ||
---|---|---|
lw-o
|
uberhaupt geen toilet toch?:p |
07-02-2009 17:19:44 | ||
---|---|---|
train85
|
Nee er zit geen toilet in en dan ook geen bioreactor. |
07-02-2009 17:54:08 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote bij de slt-6 moet de 9880 er nog bij. volgens mijn dienstkaartje van de 29ste januari keren we met de 85 direct op de 80 Mcn NS International Rtd |
07-02-2009 18:56:10 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Dus samenvattend is dit de aannemelijke dienstregeling. SLT-6: 9820, 9835, 9830, 9845, 9840, 9855, 9850, 9865, 9860, 9875, 9870, 9885, 9880. Laatst bewerkt door admin op 08-02-2009 11:26, reden: Onnodige quote verwijderd |
07-02-2009 19:13:50 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Dat is zo wanneer ze "officieel" in omloop gaan. De datum die broek53 noemt, is de datum dat de proeven met reizigers zouden moeten beginnen. Dat is niet per definitie een volledige omloop, sterker nog, waarschijnlijk worden er dan 'slechts' enkele slagen in de 9800 gemaakt.. |
07-02-2009 22:22:47 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Damn, dat was ik even straal vergeten Laatst bewerkt door aarclay op 07-02-2009 22:23 |
08-02-2009 14:44:23 | ||
---|---|---|
bogger
|
Quote Was het niet zo dat ze moesten uitlopen in Ut? Dan moeten ze zeker een SGMm van opstel plukken oid? |
08-02-2009 14:45:13 | ||
---|---|---|
bogger
|
Quote Maar die slagen komen dan wel uit die omloop toch? |
08-02-2009 14:51:41 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Weet ik niet, denk niet dat dat per se zo hoeft te zijn.. |
10-02-2009 21:28:38 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hm, als hij dus binnenkort met enkele slagen gaat rijden. Waarom is er gekozen voor 'enkele slagen', en geen hele omloop? Wat gebeurt er dan in de tussentijd zoal dan, als hij wat slagen gedaan heeft? Nagecontroleerd ofzo? En waarom dan nog als hij al als proeg reizigers heeft vervoerd? Er is toch geen verschil tussen proefritten met reizigers al zonder reizigers? Ik neem aan dat het niet vanwege de passagiers-belastbaarheid van de SLT gaat ofzo? |
10-02-2009 21:32:00 | ||
---|---|---|
lucky
|
Bij de proeven met de nieuwe VIRM IV's in de 3700 reden ze ook buiten de spitsen. Enigsinds logisch ook. De kans op problemen is wat groter en buiten de spits dupeer je in ieder geval minder reizigers. |
10-02-2009 21:38:29 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Yep, SLT doet nog niet helemaal wat hij moet doen. Dat is iig zeker. Verder zijn deze proeven om te theorie met de praktijk te toetsen. Je kan op papier van alles verzinnen, maar als het in de praktijk niet werkt, ga je nat. Kijk bijvoorbeeld naar de SGMm die automatisch de deuren sluit. Dat systeem overrulede ook het sleutelen en stond de HC op het perron. |
11-02-2009 11:19:50 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
In deze week is het vakantie, dus veel van de spits zul je niet merken |
11-02-2009 15:19:32 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ehm, schoolvakantie ja maar dat wil niet zeggen dat ook gelijk alle forensen thuis zitten De korte vakanties zijn nogal wat anders als de kerst- en zomervakantie wat dat betreft. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-02-2009 18:20:33 | ||
---|---|---|
trdl85
|
Quote Iets wordt nagekeken of gecontroleerd, maar niet nagecontroleerd Zeker met deze nieuwe treinstellen waar nog wel het een en ander aan wil mankeren is het verstandig om wat speling te houden bij de 1e inzet. Als je het stel in een volledige omloop stopt en er gaat iets niet goed, moet je hals over kop een vervangend stel gaan zoeken. |
12-02-2009 11:06:40 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
een reserve in de vorm van een Plan T? (Beetje flauw, ik snap de praktische beperkingen van de situatie wel)... |
12-02-2009 11:43:03 | ||
---|---|---|
ATBvv
|
QuoteDit is dus totale onzin !!! Edit door Rudolfph: er is een quote-functie, die graag gebruiken! En de reactie daarop ook verwijderd. Laatst bewerkt door rudolfph op 12-02-2009 13:03 |
12-02-2009 11:53:03 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
Nee hoor, Zelfs het personeel is via Railpocket daarover ingelicht, omdat het op dat moment met regelmaat voor kwam! |
12-02-2009 14:35:51 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Tussen de 16036 en de 838 reed een 4 bakken SLT (gespot tussen Houten en Lunetten, richting Utrecht cs). |
12-02-2009 19:09:40 | ||
---|---|---|
train85
|
Was stel 2402 met proefritten, 5 keer gezien te Ut. |
12-02-2009 19:45:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
Proefbedrijfje volgens recente info weer een week uitgesteld. |
12-02-2009 20:16:35 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Als conducteur zou ik gewoon het bekende foefje uithalen met de gele-deurknop aan de binnenkant om desbetreffende deur gewoon open te houden, zonder dat deze nog sluit. Misschien dat dit foefje niet bij alle conducteurs bekend is, dat het wel eens is misgegaan met het sleutelen? |
12-02-2009 20:41:50 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteAlweer? Het word probleem op probleem met deze trein%09% |
12-02-2009 21:30:17 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wat is er nu weer loos, ze zijn al overgedragen. NS lijkt nu eindelijk tevreden te zijn met de trein, en dan is het weer een week uitgesteld Watskebeurt...? |
12-02-2009 21:41:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik begrijp alle nieuwsgierigheid, maar als ik zoiets weet (en/of zoiets mag vertellen) dan doe ik dat echt wel zonder ertoe uitgenodigd te worden. Ik weet overigens niet of ze inmiddels overgenomen zijn. Een afnameproefrit is geen garantie dat er ook afname plaatsvindt - daar is het immers een proefrit voor. |
12-02-2009 21:42:45 | ||
---|---|---|
mdj
|
Volgens mij maken ze op dit moment PROEFritten... Die hebben als functie om 'dingen' te testen (!), niet om de hobbyist te pesten met in hun ogen zinloze ritjes. De NS leert van een te-snel-in-gebruik-gestelde PROTOS. Beter goed, lang, grondig testen, dan halverwege de hoofdbaan stil te staan, is het niet? |
12-02-2009 21:50:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou, de proefritten hebben ze wel gehad, en de ritten die op het moment om Utrecht heen gemaakt worden, zijn al opleiding van machinisten. Uiteraard zijn ze inmiddels zowat plat-getets, maar NS/NedTrain is bui-ten-ge-woon strak op een goed functioneren van deze eerste stellen. Ze nemen ze dus niet over met een aantal "restpuntjes" - daar zijn in het verleden genoeg negatieve ervaringen mee opgedaan, in de zin dat men nog maanden en soms jaren met een soort kinderziekteverhelperij bezig was. Bovendien ten ongerieve van de reizigers en voor een deel op kosten van NS. Het contract voor het SLT zit kennelijk een stuk beter in elkaar dan vorige, wat dat betreft: en tot nu toe is alle gedoe nog steeds voor de fabrikant en heeft de reziger er geen ongemak van. Overigens moet je het idee uit het hoofd zetten dat het slechte stellen zijn waar van alles aan mankeert: het gaat echt om allerlei kleine zaken. Ze zijn immers nog nooit gestrand of wat dan ook. |
12-02-2009 22:08:01 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Betekent het telkens uitstellen van het proefbedrijf ook dat de serieproductie wordt uitgesteld of is die inmiddels wel op gang aan het komen? |
12-02-2009 22:17:38 | ||
---|---|---|
jacokran
|
QuoteIk moet even denken aan A32. Zeker in de beginperiode reed hij soms.... Mijn advies aan NSR: Test goed. Klanten die je wegjaagt door onbetrouwbare dienstverlening zie je niet meer terug! De komst van het lightrail heeft echt reizigers weg gejaagd. |
12-02-2009 22:29:27 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Dat valt reuze mee, hoe meer de trein rijdt hoe meer mensen, daar zijn onderzoeken naar. En het lightrail concept is gebaseerd op een hogere frequentie. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
12-02-2009 22:31:18 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Ik denk dat jacokran doelt op de beginfase van de lightrail toen dergelijke voertuigen vaal uitvielen als gevolg van kinderziektes . |
12-02-2009 23:30:20 | ||
---|---|---|
geert
|
Quote Die is al bezig. De 2603 en 2604 hebben al proefritten gemaakt in het Siemens proefcentrum in Wildenrath, ik meen al in oktober of november vorig jaar. Zijn o.a. promotieritten daar mee geweest. |
13-02-2009 08:18:28 | ||
---|---|---|
jacokran
|
QuoteHet is OT hier, maar ik zal mijn bericht even wat verduidelijken. Het lightrail tussen Apn en Gd rijdt niet in een hogere frequentie dan de gewone treinen reden. In het begin waren er heel veel storingen, nog steeds scoort het lijntje hoog op TT751. Daar komt bij dat tot drgl 2007 de aansluitingen in Apn belabberd waren. Er zijn echt minder reizigers dan toen er nog gewone treinen reden. |
13-02-2009 10:55:46 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteMaar testen op een testterein is anders dan op het hoofdbaanvak. Laatst bewerkt door seinhuis op 13-02-2009 10:56 |
13-02-2009 17:17:30 | ||
---|---|---|
mren
|
Mwa, er worden vooral andere dingen getest lijkt me. Op een testbaan test je wat meer op hoofdlijnen als optrekken, remmen enzo en hier zullen ze meer praktijksituaties bekijken, dingen met deuren en beveiliging enzo. Meerstadt trouwens op nu.nl vandaag: "Vanaf volgende week komen de nieuwe sprinters in de dienstregeling en nieuwe dubbeldeks-intercity's rijden al." Laatst bewerkt door admin op 13-02-2009 17:26, reden: Onnodige quote verwijderd |
13-02-2009 18:04:08 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Zag om 17.40 een SLT 4 door Rm komen richting Ehv. |
13-02-2009 19:54:32 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Quote Inderdaad. En nu het vervoer daalt is er sowieso niet zo veel druk om SLT snel in dienst te krijgen. |
13-02-2009 20:02:01 | ||
---|---|---|
MDDM
|
@Fabrier, AMERSFOORT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) verwachten dit jaar een stagnatie in de groei van het reizigersvervoer. Dat zei president-directeur Bert Meerstadt vrijdag bij de presentatie van de jaarcijfers van het spoorbedrijf over 2008. ''Met de kennis van nu verwachten we een stagnatie van de groei, maar geen krimp'', aldus Meerstadt. http://www.nu.nl/economie/1916758/ns-ziet-het-somber-in-voor-2009.html Gr Joop mcn Lls |
13-02-2009 20:09:52 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Daarnaast ligt er ook wat druk om Mat '64 uit dienst te kunnen nemen (nasleep ongeval Coevorden, verlopen revisie- en leasetermijnen). |
13-02-2009 21:46:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als jullie bedoelen dat de NS het zich op het moment kan permitteren om "dan toch maar" SLT's in dienst te stellen die nog niet perfect zijn, dan is dat wel zo. Er valt met mat '64 op het moment weer genoeg te "spelen" met veiligheidsbeurten en het verlengen van lease om het nog een tijdje uit te zingen zonder SLT. In die zin laat NS zich niet opjagen. De fabrikanten wel: die zitten aan contracten vast over levering van SLT waar ze zwaar mee in de knel komen als ze zich er niet aan kunnen houden. NS speelt het dus hoog, daar komt het op neer. |
13-02-2009 23:29:54 | ||
---|---|---|
stel172
|
Het blad Op de Rails gelezen (wat is dat een mooi blad geworden!!%02%) Hoe is de stand van zaken nu. Gaan de nieuwe stellen nu echt rijden vanaf 18 februari? Vorige week in de Duitse tegenhanger gezeten; de 422, reed voortreffelijk. Dus erg nieuwsgierig naar de Nederlandse versie.%02% |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |