Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
01-04-2008 23:16:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Mja, Ok, dat zou kunnen... Persoonlijk zou ik de casco's ook onder de seriebouw schalen maar misschien dat hun er anders over denken |
01-04-2008 23:28:30 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote En die casco's die al af zijn gaan ze dan fijn even een half jaar in het magazijn opbergen.... Shqiperise-lopers? |
02-04-2008 21:56:05 | ||
---|---|---|
floriss
|
Quote Voor wat de 19800 en 9800 betreft, volgens mij worden deze serie nu omloopmatig met Plan V gereden. Na de instroom van de nieuwe Sprinters, zullen deze Plan V's waarschijnlijk verkassen naar inzetgebieden, waar ze Plan T's kunnen vervangen in de stoptreindiensten en de Plan T's kunnen dan buiten dienst worden gesteld. De 17400 en 7400 is een SGM(m) serie. Waar ze heen gaan, geen flauw idee. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat ze binnen de Randstad blijven en in een treinserie terechtkomen, waarbij geen mixdiensten met ander materieel (mat' 64 en/of DDAR) nodig is. Voor de hand liggende series zouden dan de 3300 en de 5100 kunnen zijn. Stiekem denk ik nog het meest aan de 3300... Tot zover deze gedachtenkronkel, want meer is het niet.... |
02-04-2008 22:07:57 | ||
---|---|---|
floriss
|
Quote Waarom zou daar nog van alles aan kunnen veranderen dan? Volgens mij als je in je vervoersplan 2008 een duidelijke prognose geeft, waar je je vervolgbestelling S70 en S100 kwijt wilt, dan heb je daar bepaalde redenen voor lijkt me. Afgezien daarvan zou het ook nog praktisch zijn, de stoptreinen naar Almere en Lelystad worden bijna allemaal met DDAR gereden, en deze serie zal worden omgebouwd naar IC materieel. Volgens het persbericht over de vervolgbestelling S70 en S100 die versneld geleverd zou moeten worden, zouden de laatste treinstellen medio eind 2010 op de baan moeten zijn... Nog een andere vraag: In oktober komen die vier prototreinstellen defintief naar Nederland. NS rept in zijn nieuwe dienstregeling over de inzet van nieuw sprintermaterieel medio eind 2008. Gaan die vier stellen dan in eerste instantie alleen in de 19800 rijden? Hebben ze dan aan de vier stellen, waarvan twee lange en twee kortere treinstellen, genoeg materieel en capaciteit? |
02-04-2008 22:16:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteTja, alleen nu is er in de 5100 juist wel sprake van een mix met DDAR En je moet bij die serie ook even in de gaten houden of je handig kunt splitsen: de 5116 rijdt bv. nu met 8 bakken Mat'64 waar je na de spits makkelijk twee treintjes van 4 bakken van kan maken. Met sprinters kom je dan, tenzij je vier tweetjes gaat inzetten, op een drie- en vijfbaks trein uit wat dus een net te kleine en een wat erg grote trein geeft Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-04-2008 22:30:12 | ||
---|---|---|
floriss
|
Tenzij de serie SGMm II en III vanuit de 17400/7400 groot genoeg is om deze serie in zijn geheel over te kunnen nemen. Twee keer SGMm3 + 1 SGMm2 vormen samen ook acht bakken. Dus maakt weinig verschil. Na de spits koppel je het tweetje af en blijf je met de gekoppelde drietjes rondrijden. Als er op de Binckhorst dan nog een SGMm3 over is, koppel je die aan die SGMm2 en heb je ook twee setjes. |
02-04-2008 22:33:38 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ja het ging me ook niet aan het zodanig koppelen dat je 8 bakken hebt... meer dat je het op een wijze kunt splitsen dat je materieel voor twee treinen hebt, i.p.v. slechts voor eentje Verder heb ik niet veel reiservaring met de 5100, maar zover ik ze weleens zie kunnen losse SGMm-III'en weleens krap worden in de spitstreinen die nu met 4 bakken rijden. Dan zou je dus of twee tweetjes in moeten gaan zetten, of je moet naar vijf bakken toe (zes is weer wat teveel denk ik zo) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-04-2008 23:21:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, de speculatiebank staat weer open, place your bets . Geloof mij maar dat er voor de inzet vanaf 2010 nog helemaal niets vast staat. In die zin kun je inderdaad nog van alles verzinnen ! Laatst bewerkt door broek53 op 02-04-2008 23:32 |
02-04-2008 23:32:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteNiet als je bedoelt dat ze de hele serie zouden moeten rijden, natuurlijk. In eerste instantie gaat er maar één zes en één vier rijden in een soort proefbedrijf. In april 2009 nemen vier zessen en vijf vieren de hele serie 9800 over, in juni komt er de serie 19800 bij, met vier vieren en een zes. Als daarna de planning nog gevolgd wordt en alles op schema ligt, gaat in september de 7400 en 17400 over. |
04-04-2008 20:38:28 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Quote Die kans is aanwezig. De klant is immers bijna koning. NS wil snel nieuw materiaal, dan kunnen ze dat krijgen. Al zit hier natuurlijk wel een prijskaartje aan. Er moet immers tijdelijk opslagruimte gehuurd worden. Hoeveel ruimte zou er nodig zijn om per week 1 stel af te kunnen leveren? Dan moet er juist een veel grotere productiehal voorhanden zijn. Om maar te zwijgen over de enorme personele belasting die ineens ontstaat (of de stellen moeten gespreid over een hand vol locaties gemaakt worden). |
04-04-2008 20:42:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er is buitengewoon scherp onderhandeld met Siemens en Bombardier, waarbij het in de snelheid natuurlijk ook helpt dat deze twee grote bedrijven samen de bouw verzorgen. De deal over de vervolgserie is vlak voor de presentatie van het eerste protostel in oktober 2007 gesloten, mede onder druk van die presentatie. Dit overigens terwijl met Bombardier ook al een vrijwel onhaalbaar contract was afgesloten over de bliksemlevering van VIRM-4... |
04-04-2008 21:58:28 | ||
---|---|---|
floriss
|
Quote Wat is er mis met wat speculeren? Ik bedoel als we hier puur over droge feiten moeten gaan discussieren dan blijft er maar weinig over van het forum en de berichten die worden geplaatst. Speculaties leiden vaak tot aardige discussies en evt tot vragen en opmerkingen over mogelijkheden en onmogelijkheden. Wat mij betreft speculaties, mits onderbouwd en goede discussies horen thuis op een forum als deze. Niemand is verplicht om te reageren. |
04-04-2008 22:36:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tuurlijk vind ik het best, en gelukkig ben ik niet verplicht om erop in te gaan. En ik word er tamelijk moei van, omdat ik het wel allemaal schuin door wil lezen omdat er ook serieuze vragen en zo tussen staan, die ik zou kunnen beantwoorden. Zo service-gericht ben ik wel . Vandaar de verzuchting %09% |
04-04-2008 22:43:25 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
QuoteIk had het idee dat jij het als feiten bracht. Niet als speculaties. En dan krijg je rare discussies. |
04-04-2008 22:49:48 | ||
---|---|---|
floriss
|
Zonder nou helemaal off topic te gaan. Wil ik je in ieder geval wel bedanken voor je regelmatige bijdragen. We krijgen via jouw berichten toch een aardig beeld van het reilen en zeilen bij het spoor. Wellicht tijd voor een rubriek vragen aan en antwoorden door spoorwegpersoneel? Dan hoef je al die 'vermoeiende speculatiediscussies' niet meer te volgen. |
04-04-2008 22:54:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een soort Lieve Lita door spoorlui, de hemel beware me %05% |
04-04-2008 23:06:58 | ||
---|---|---|
floriss
|
Quote Bij mijn laatste speculaaspop stond toch duidelijk het woord gedachtekronkel en meer niet.... Verder probeer ik zaken te onderbouwen door het lezen van artikelen in railbladen, beleidstukken van Verkeer en Waterstaat, documenten, persberichten op de websites van Prorail en NS, krantenberichten enz... Daarnaast wil logisch nadenken ook nog wel eens helpen! Om de laatste speculaaspop nog maar eens in herinnering te brengen: als de NS zelf aangeeft in haar beleidstukken dat ze bezig is met invoeren van een Sprinterformule en deze dient het eerst te worden uitgerold in de Randstad, krijg je van mij geen speculaas in de zin, goh misschien rijden ze straks wel in Zuid Limburg. Ik probeer op mijn manier een bijdrage aan dit forum te leveren. Op basis van een uitgegeven persbericht, mits niet overdreven gedateerd, kun je bepaalde zaken inschatten. Het zijn geen feiten, maar je kunt soms dichter bij de waarheid zitten, dan jezelf vermoedt. Wat mij betreft gaan we terug naar onderwerp met en zonder speculaties over de nieuwe Sprinters.%05% Laatst bewerkt door floriss op 04-04-2008 23:20 |
05-04-2008 09:32:04 | ||
---|---|---|
floriss
|
Quote Toch nog even een vraag. Volgens bovenstaand quote komen de vier protostellen in oktober (terug) naar Nederland. In een andere bericht geef je aan dat er twee stellen in een proefbedrijf gaan. Wat gaan die andere twee protostellen dan doen na defintieve aflevering? Laatst bewerkt door floriss op 05-04-2008 09:32 |
05-04-2008 09:42:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
Reserve & onderhoud, en vooral: instructie en opleiding. |
05-04-2008 09:46:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Planning van dit moment: op 14 april komt de 2602 terug, komt ook de 2401 naar Nederland èn gaat de 2402 stroomafnemers wisselen in het OB Watergraafmeer. |
05-04-2008 15:46:12 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Quote Rijden ze dan gekoppeld? (2602+2401) Edit door admin: vragen naar DRGL's is niet toegestaan |
07-04-2008 13:37:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
In principe komen ze niet gekoppeld, omdat ze uit twee verschillende plaatsen komen. Ze komen wel allebei naar de Bokkeduinen en de 2402 na het stroomafnemer wisselen ook, met de bedoeling koppelproeven te doen - dat dan weer wel %09% Laatst bewerkt door broek53 op 07-04-2008 14:01 |
09-04-2008 13:53:41 | ||
---|---|---|
mich
|
(Vanaf) volgende week maandag zouden er proefritten plaats vinden met 3 gekoppelde SLT's, gehoord van een Spoorflex machinist die ermee testgereden heeft. Laatst bewerkt door mich op 09-04-2008 13:54 |
09-04-2008 18:58:02 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ah, vandaar dat er dus een derde stel naar Nederland moet komen. Shqiperise-lopers? |
09-04-2008 23:46:41 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Oorzaak en gevolg kunnen natuurlijk ook precies andersom liggen... |
10-04-2008 10:37:00 | ||
---|---|---|
train85
|
De 2402 kwam net om half 11 door Ut uit de ri.Utva. |
11-04-2008 13:32:20 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteDe 2602 is vandaag de 11e April nederland binnengekomen. |
11-04-2008 14:34:20 | ||
---|---|---|
webguy
|
Ah, dan kwam die vanmiddag rond 12:15 door Eindhoven rijden, met koppelwagens en een Railion loc als trekkracht. De platen boven op het dak zijn nu grijs en de blauwe lijn loopt hierover door, ook zijn er klasse-aanduidingen overal te zien. Of heb ik een ander stel gezien? Er zou ook een treinstel in Blerick bij Cabooter hebben gestaan... Maar welke nou welke is weet ik niet Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-04-2008 16:24:19 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Dat is idd de 2602 die jij gezien heeft deze heeft in duitsland test gereden met een 4tje gekoppeld (evenals de 2601 die dat ook gedaan heeft) Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 12-04-2008 16:27 |
15-04-2008 21:56:15 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Vandaag hebben de 2602, 2402 en 2401 testritten gereden tussen Ehv en Hrt. Hierbij werden erg korte keringen toegepast te Hrt en Ehv (max. 10min) Geen idee vanwaar dat slagje naar Ehv werd gemaakt, ipv keren in Hm zoals gebruikelijk is%03% Om 16h30 stond het drietal levenloos op spoor 3 te Helmond, dus goede kans dat ze morgen weer testritten rijden op het traject...%02% |
13-06-2008 12:36:25 | ||
---|---|---|
JcJay
|
foto's van interieur SLT: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jeroentijm/ |
13-06-2008 12:42:58 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
De stoelen lijken op een eersteklasstoelen van een ICK. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
13-06-2008 12:49:58 | ||
---|---|---|
nielske90
|
En zijn heel krap... Jammer dat je geen foto hebt van de beenruimte in de tweede klas... |
13-06-2008 14:31:48 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Over de SGMm-II foto's onderaan: Echt slim om het fietsenbalkon direct achter de cabine te situeren. Het zal niet lang duren of de cabinedeur wordt doodleuk door een stel fietsen geblokkeerd, strepen of niet.%03% Shqiperise-lopers? |
13-06-2008 14:38:19 | ||
---|---|---|
Somda
|
En als dat gebeurd wordt er niet gereden. Edit: Als het de bediende cabine betreft dan. Laatst bewerkt door Somda op 13-06-2008 14:39 |
13-06-2008 16:25:07 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Oef... net uit beeld gebleven %02% Om er nog een positieve draai aan te geven: De stoelen van de SLT zitten heel lekker. Duidelijk zachter dan de stoelen in de SGMm. Niks mis mee |
13-06-2008 16:32:15 | ||
---|---|---|
bjornl
|
De stoelen in de SGMm-II zijn daarentegen net zo hard als die van hun langere broertjes. Wel had ik het idee dat ik in de 1e klas meer beenruimte had. |
13-06-2008 21:44:38 | ||
---|---|---|
mark
|
Maar SGM heeft in de 1e klasse altijd al meer beenruimte gehad (Behalve de 2001-2080, die hadden oorspronkelijk de 1e klasse in de kopbak.) |
14-06-2008 00:24:05 | ||
---|---|---|
mich
|
Ik zie zoveel gelijkenis met GTW: Stotspaneel, koppeling, opstelling bedieningshandels en remmeters, bagagerekken allemaal hetzelfde. Zelfs de ruitenwisser, al hoewel die iets korter is. Ook noodontgrendeling, dat paneel van de omroepinstallatie, de stoelen lijken er erg op. |
14-06-2008 00:32:53 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote En hier zit het dus ook in de kopbak (een SGMm-II heeft tenslotte alleen maar kopbakken), maar ze hebben maar 6 rijen banken op drieeneenhalf raam gedaan. Ik had ook het gevoel nog iets meer ruimte te hebben dan in een SGMm-III. |
14-06-2008 07:43:00 | ||
---|---|---|
mark
|
Ach ja tuurlijk, ik was even in de war, tweetjes hebben natuurlijk geen middenbak, in tegenstelling tot die drietjes die in de 1e klasse in de middenbak duidelijk bredere ramen hebben |
14-06-2008 10:49:41 | ||
---|---|---|
Dre
|
Van binnen ziet het er toch meer uit als een opgepimpte Lint. En het zal in dit topic vast wel ergens besproken zijn, maar afgelopen donderdag zag ik watertanks in de SLT-VI 2601, wat is daarvan de bedoeling? Het simuleren van gewicht van reizigers? |
14-06-2008 11:59:08 | ||
---|---|---|
mich
|
@ keistad, Ja, die onderdelen die ik noemde van de SLT lijken erg op de GTW. |
14-06-2008 12:03:35 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Klopt inderdaad Werkzaam bij Arriva |
14-06-2008 15:06:14 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
beetje een kruising tussen een GTW en een V-irm |
14-06-2008 22:10:39 | ||
---|---|---|
JcJay
|
Quote YES! %08% |
21-07-2008 11:51:51 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Even een compleet andere vraag. De samenstelling van een viertje is mABk1+B1+mB1+mABk en een zesje is mABk3+mB2+AB+B1+mB3+mABk4. Maar het zijn stellen die een jacobsdraaistel hebben, wat is er met de "o" gebeurd?? Het zou eigenlijk resp. mABko1+Boo1+mBoo1+mABko2 en mABko3+mBoo2+ABoo+mBoo3+mABko4 moeten zijn. Groet Patrick |
21-07-2008 13:32:39 | ||
---|---|---|
luytjes
|
De "o" is voor het laatst gebruikt bij Mat'40, dus het lijkt me niet een aanduiding die heden ten dage nog gebruikt wordt Laatst bewerkt door luytjes op 21-07-2008 13:32 |
21-07-2008 20:00:24 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Die o is destijds ook alleen maar gebruikt om verschillende bakaanduidingen te krijgen. Een ElD-5 zou anders drie C's hebben gehad. Dubbele bakaanduidingen voorkomen we tegenwoordig door een volgnummertje. Voor het eerst bij plan T: Bk1 en Bk2. Shqiperise-lopers? |
05-09-2008 02:49:54 | ||
---|---|---|
pav
|
Het is hier (en op Opeens Had Ik Het) al een tijdje stil over de SLT's na een periode van veel activiteit. Vandaag (is eigenlijk gister 4 sept) zag ik op Ut de 2401 om 9:35 op spoor 4a. Dat deed bij mij de vraag oprijzen: wanneer worden de eerste SLT's in de reizigersdienst ingezet? Hierbij speelt ook een rol: hoe verlopen de testritten tot nu toe? De kans is natuurlijk groot dat niemand hier daar enig idee van heeft. Maar als iemand deze vragen wél zou kunnen beantwoorden, zou dat mooi zijn. Laatst bewerkt door pav op 05-09-2008 02:54 |
05-09-2008 09:13:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Inderdaad: op de proefritten naar wens verlopen, daarover is in zoverre weing bekend dat het nog puur een zaak van de fabrikanten en Lloyd's Register is, maar er zijn geen geluiden dat het niet goed zou gaan. De Officiële Presentatie staat op de rol voor 27 oktober en in die tijd moeten ook de eerste opleiding voor machinisten en storingsmonteurs lopen. Alles met oog op inzet - het is hier al vaker genoemd - per drgl 2009 (dus vanaf 14/12) in de 19800 Gouda - Den Haag en/of de 9800. Dat begint heel bescheiden (met twee of drie diensten, meen ik) en is feitelijk nog een proefbedrijf. |
05-09-2008 14:38:54 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
tussen gouda en den haag? dan komt er hier toch nog iets soort van boeiends langs (behalve de hsl zodra die z'n naam eer aan gaat doen) twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
05-09-2008 14:57:52 | ||
---|---|---|
trdl85
|
SLT wordt inderdaad (als alles goed gaat) ingezet m.i.v. de dienstregeling 2009. Waarschijnlijk zal SLT de 19800 omloop voor z'n rekening nemen (hier zijn namelijk maar 3 diensten voor nodig). Maar er zijn ook geruchten dat de SLT gedeeltelijk in de 9800 omloop te vinden zal zijn, en de 19800 met SGMm gaat rijden. Laatst bewerkt door trdl85 op 05-09-2008 14:58 |
05-09-2008 15:13:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tsja, waar 't begint, begint 't, maar in de loop van het jaar rijdt SLT natuurlijk zowel de 9800 als de 19800 integraal. De instroom zal vrij vlot gaan, immers. |
05-09-2008 15:39:03 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Laatste stand voor 2009 was SLT in zowel 19800 als 9800. Maar terwijl ik dat typ kan het alweer veranderd zijn... In ieder geval wordt de 9800 vanaf 2009 een heuse Sprinter (en de 5500 weer een stoptrein). |
05-09-2008 15:44:32 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Mijn vader (mcn) heeft de vraag gehad of die binnenkort opleiding wilt hebben op deze trein. Als je het aan mij vraag, is dit een goed teken%02% |
06-09-2008 12:22:22 | ||
---|---|---|
robbertc
|
De bedoeling is dat het per december begint in twee omlopen in de 9800. Eén omloop gereden door een SLT-IV en een andere door een SLT-VI. |
06-09-2008 12:26:58 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Niet een kwestie van willen,maar gewoon doen lijkt mij. De reden is dat de dames en heren van o.a. Ut die treinserie rijden.%08% Of ziet hij in het rooster waar ze ook Apn Gd rijden? Quote Dat ligt er maar aan in welk opzicht je dat bedoeld Seinhuis Laatst bewerkt door MDDM op 06-09-2008 12:27 |
06-09-2008 12:27:05 | ||
---|---|---|
lucky
|
Een SLT-IV heeft minder zitplaatsen dan 2x Plan V. Dus ook daar is het de bedoeling dat redelijke groepen staan in de spits neem ik aan? |
06-09-2008 12:30:32 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Daar zijn SLTs wel op gebouwd ja (heb laatst eens naar binnen staan gluren in zo'n ding) |
06-09-2008 13:24:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Niet vergeten dat de SLT korte bakken heeft. Een SLT4 is 70 meter, en dat is dus zelfs een paar meter korter dan een SGM3. Een SLT6 is 100 meter en die is dus beter vergelijkbaar met 2xV. |
30-09-2008 16:18:10 | ||
---|---|---|
MVB87
|
Hoe zit het momenteel met de SLT's? Zijn er nog proefritten? En weet iemand hoeveel er al geproduceerd zijn op dit moment? |
30-09-2008 16:27:21 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Vandaag zag ik toevallig rond 9.00 een SLT door Cl komen richting Gdm. Dat zul dus wel een proefrit geweest zijn. 'Okeh' |
30-09-2008 16:57:13 | ||
---|---|---|
NDS
|
een week terug stonden er 2 rijtuigen bakken op platte wagens met houten platen voor de deur en raam openingen op station Hennigsdorf. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
30-09-2008 17:42:27 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
ik zag er rond 16.50 1 door Ledn rijden Laatst bewerkt door Jeffrenzo op 30-09-2008 18:22 twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
30-09-2008 17:45:27 | ||
---|---|---|
superboer
|
Ldn bestaat niet. Ik neem aan dat je Ledn(Leiden) bedoeld? Garantie tot aan de voordeur. |
30-09-2008 18:23:10 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
bedankt, heb het aan gepast, ik dacht dat het ldn was twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
30-09-2008 19:32:09 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteDie zag ik inderdaad rond 8:45 uur door Ut komen,terwijl die maandag nog op Bkd stond. |
30-09-2008 19:46:04 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
de nieuwe sprinter heb ik nog maar 1 keer gezien van de zomer in Helmond%02% |
30-09-2008 21:32:34 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteKleinigheidje, de bedenker van de installatieautomaat was de heer Stotz (met een Z). |
30-09-2008 21:42:30 | ||
---|---|---|
mich
|
Oke, weer wat geleerd |
08-10-2008 21:43:57 | ||
---|---|---|
joahn93
|
hoi, ik zag vandaag rond een uur of 1 bij zoetermeer een SLT-4 rijden richting UT centraal.( stond ook op koersbord ). ik zag dat hij waarschijnlijk eerder gespot was maar wat ik raar vond, de trein leek te remmen voor het station om daar tot stilstand te komen. is ie al in dienst. ik denk van niet maar even zeker weten. MvG |
08-10-2008 21:47:08 | ||
---|---|---|
jordydl1
|
nee de SLT is nog niet in dienst maar dit was een testrit/proefrit. Laatst bewerkt door jordydl1 op 08-10-2008 21:48 |
08-10-2008 21:47:57 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Deze S70, of SLT-IV, hoe je het wilt noemen, is nog niet in dienst. Wel zijn er proefritten om te kijken of de rijtijden gehaald worden. En daarbij moet dan ook gestopt worden op de stations |
08-10-2008 22:11:50 | ||
---|---|---|
rogier
|
QuoteHij vertrok om 1245 u van Ztm richting Ypb. Zie ook opvallende dingen. |
14-10-2008 08:24:26 | ||
---|---|---|
treinenvid
|
Wanneer gaan de eerste eigenlijk de dienst in? Enkele maanden geleden was dat "oktober 2008" (het zal nu natuurlijk wel oktober 2018 geworden zijn (typefoutje), de NS kennende, maar je weet maar nooit) |
14-10-2008 08:35:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Is er enige aanleiding tot dit ongebreidelde cynisme? Wat eenieder er verder over moge babbelen en gebabbeld hebben, de plannen zijn nooit anders geweest dan: aflevering van de eerste stellen aan NS in oktober 2008, opleiding etc. voor het proefbedrijf in november en december, proefbedrijf = eerste inzet start per dienstregeling 2009 in de serie 9800. Daarmee zeg ik niet dat dat ook allemaal gehaald wordt, uiteraard. Maar voorlopig is er niets "NS kennende" aan, want de stellen zijn nog niet eens afgeleverd en hoeven dat ook nog niet te zijn. Laatst bewerkt door broek53 op 14-10-2008 08:36 |
14-10-2008 09:05:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote In December in de 9800. En verrek, dat is mijn route |
14-10-2008 10:07:48 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Topictitel aangepast van "Nieuwe sprinters" naar "Nieuwe SLT-sprinters" om onderscheid te maken met SGM(m). |
20-10-2008 14:15:36 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Vraagje: waarom heeft een 4-tje andere bakcodes bij de kopbakken dan een 6-je? Ik zou denken dat die bakken gelijk zijn aan elkaar. Zelfde voor de mB1 en mB2/3. Laatst bewerkt door mdeen op 21-10-2008 08:44 |
20-10-2008 15:30:27 | ||
---|---|---|
rick
|
Pure gok: het maakt onderscheid tussen de bouwer (Siemens of Bombardier). |
20-10-2008 15:53:05 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
Gisteren stonden er 2 op Utdd. |
20-10-2008 19:58:22 | ||
---|---|---|
SZwoferink
|
ik heb zaterdag bij utrecht een viertje en een zesje gezien%02% Laatst bewerkt door SZwoferink op 20-10-2008 20:05 |
20-10-2008 20:14:28 | ||
---|---|---|
luytjes
|
@Thijmen: Ik denk dat je Utctw bedoelt, want daar zag ik ze donderdag staan. @SZwoferink: Lijkt me logisch, omdat iemand boven jou ze daar op zondag heeft gezien. Laatst bewerkt door luytjes op 20-10-2008 20:17 |
20-10-2008 21:09:17 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Quote Eerlijk gezegd vind ik het toch ook wel heel erg lang gaan duren voordat er eindelijk eens iets gaat rijden. Te meer daar de ervaring leert dat je met alleen proefritjes toch niet alle kinderziekten er uit krijgt. Laatst bewerkt door fabrierban op 20-10-2008 21:10 |
20-10-2008 21:14:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Van mij mag je het lang vinden, maar mijn punt was alleen dat alles tot nu toe loopt volgens de planning van een jaar terug. M.a.w: er is geen achterstand of vertraging en dus geen aanleiding tot cynisme over het halen ervan. |
20-10-2008 21:18:07 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Ik had alleen wel verwacht dat in dat jaar een proefbedrijf met reizigers op een stille lijn zou zijn inbegrepen. Nu ben ik bang dat de stellen eind dit jaar met de kinderziektes er nog in op hoofdnet worden los gelaten. |
20-10-2008 21:24:34 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Welke kinderziektes moeten er boven komen in een proefbedrijf met reizigers dan? Volgens mij kun je 99% van de kinderziektes ook vangen in een proefbedrijf zonder reizigers. |
20-10-2008 21:25:51 | ||
---|---|---|
lucky
|
Ik denk vooral aan deur problemen. Gewoon het vele openen en sluiten van die dingen. En of met overvolle treinen waardoor er reiziger tegen aan duwen enzo. |
20-10-2008 22:34:54 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik verwacht dat er redelijk standaard deuren in zitten, hint: BR 423 etc... |
20-10-2008 22:42:15 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Ik ben er niet heel erg in thuis, maar de SLT is toch gebaseerd op een bestaand Duits treinstel? In dat geval zou ik veel minder problemen verwachten dan met een geheel nieuw type (Protos, anyone?). |
20-10-2008 22:53:27 | ||
---|---|---|
webguy
|
En tegenwoordig heb je 'deursystemen', die door onderleveranciers worden gemaakt en voor meer doeleinden worden gebruikt. Wel nieuw geloof ik met dit stel was elektrische deuren ipv lucht toch? Weet niet of dat ook in andere (duitse) stellen zit... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
20-10-2008 22:59:02 | ||
---|---|---|
lucky
|
De GTW's in het noorden waren ook niet helemaal nieuw, maar toch zijn daar flink wat problemen geweest met de deuren. Dus dat zegt niet alles. |
20-10-2008 23:05:32 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Tja, maar op een zeker moment zijn de storingen toch wel uit een bepaald deursysteem lijkt me. Om jouw voorbeeld erbij te nemen: heb nog geen geluiden opgevangen over deurproblemen bij de E-GTW's op Ddr-Gdm. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-10-2008 09:06:40 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Dat komt doordat men al ervaring hebben gehad met de D-GTW in het noorden en rond de maas. |
21-10-2008 10:04:34 | ||
---|---|---|
htmtram
|
Zaterdag of zondag stond een SLT 4 en een SLT 6 op Utrecht cartesiusweg |
21-10-2008 10:48:38 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
|
Zitten we hier nu bij "Recente spots" of kom ik gewoon steeds op de verkeerde pagina terecht als ik het SLT-topic probeer te openen? In ieder geval: natúúrlijk staan die stellen daar het grootste deel van hun tijd te niksen: het is de huidige uitvalsbasis van het materieel. |
21-10-2008 20:54:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Zou eht, de Diesel steleltjes worden onderhouden door Voith, en de E stelletjes door Nedtrain, het erop werkende personeel zal gezien de afstand niet zoveel uitgewisseld worden, dus ik denk dat het ervaring hebben tegenvalt... |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |