Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
05-07-2018 11:11:31 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteGelukkig is het hypothetische regeltje enkel in dit forumtopic bedacht, wat een discussie weer...%03% |
12-07-2018 08:06:14 | ||
---|---|---|
DVR
|
De 2416 staat vanaf morgen (13-07-18) in Heerlen klaar om volgende week naar Aken afgevoerd te worden voor WC en schuiftrede inbouw. Laatst bewerkt door DVR op 12-07-2018 09:06 |
12-07-2018 09:55:00 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Het feit dat uitgerekend een machinist er heel serieus op reageerde geeft wel aan dat ik er niet ver naast zat hoe er bij NSR gedacht wordt Gelukkig lijkt het in de praktijk toch niet zo'n vaart te gaan lopen Laatst bewerkt door daniel81 op 12-07-2018 09:55 |
12-07-2018 10:23:13 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Volgens mij is het in deze context handiger om niet te spreken over "afgevoerd" maar "overgebracht" of zo. Ik weet dat SLT niet heel robuust materieel is, maar voor afvoeren lijkt het me nog wat vroeg... |
12-07-2018 11:25:28 | ||
---|---|---|
thom
|
"Afvoeren naar een werkplaats" is geen ongebruikelijke term hoor |
12-07-2018 11:53:39 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Overbrengen is ook gebruikelijk. En afvoeren kan je inderdaad verkeerd opvatten. Laatst bewerkt door sjoerd op 12-07-2018 18:33 |
12-07-2018 16:24:12 | ||
---|---|---|
DVR
|
De kern van het bericht is dat er weer voor het eerst sinds lange tijd n SLT naar Aken gaat. Of dat materieel nu afgevoerd, overgebracht of over de schutting wordt gegooid is toch niet relevant. Dus beperk het commentaar dan svp ook tot de kern. |
12-07-2018 17:39:49 | ||
---|---|---|
geert
|
Mogen we hier uit afleiden dat de toelating ook rond is? |
12-07-2018 18:32:14 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
In dit geval gaat het commentaar niet over de inhoud van de bijdrage die we (bijna) allemaal wel snapten. Op dit forum worden echter ook goede vragen gesteld en door serieuze deelnemers uitstekend beantwoord. En soms is er aanleiding om het spoorjargon wat te verduidelijken. Ik zie niet in wat daar mis mee is; het is in elk geval heel goed bedoeld.%02% |
08-08-2018 14:54:43 | ||
---|---|---|
mcn-NS
|
Eind deze week gaan treinstellen: 2424 en 2601 de dienst in. Na de zomer gaat de 2416 ook de dienst in. De serie productie van de aanpassingen begint eind dit jaar |
09-08-2018 12:30:33 | ||
---|---|---|
icened
|
Primeur: https://www.treinreiziger.nl/eerste-vernieuwde-sprinter-slt-wc-op-spoor/ https://www.ad.nl/binnenland/eerste-vernieuwde-sprinters-met-wc-vanaf-vandaag-op-het-spoor~aa11c7d6/ SNG stroomt straks in. Kunnen ze gefaseerd de SLT eventjes van het spoor afhalen. |
09-08-2018 13:10:35 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat staat los van elkander. Het hele project is fors vertraagd ten opzichte van de originele plannen. |
09-08-2018 20:49:21 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hoe worden de treinstelnummers eigenlijk bepaald die steeds naar Aken gaan? Van de 2601 weten we dat dat de eerste zesdelige SLT was, en dat de 2424 voorheen al als proef reed met enkel de schuiftrede. Maar waarom is daarna de 2416 aan de beurt? Choo choo..... |
09-08-2018 20:58:23 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Welke het beste uitkomt voor de werkplaats. Zoals je zelf zegt maakt het eigenlijk niet uit in welke volgorde de ombouw plaatsvindt. |
09-08-2018 21:48:08 | ||
---|---|---|
geert
|
Diverse nieuwssites maken melding van de start van deze stellen in de normale dienst. Deze sites maken ook melding van het opknappen van de rest van het interieur van deze trein. Wat is daar aan gedaan? |
09-08-2018 22:02:02 | ||
---|---|---|
BusNL
|
In de 2424 zijn alle stoelen opnieuw bekleed (zowel eerste als tweede klas). Ze hebben nu ongeveer de zelfde stof en kleur als Flirt-3, SNG, V-IRMm, ICRmh, DDZ. Verder is er bij de rolstoel/fietsdeur een uitschuifplank gekomen (ongeveer het zelfde als Flirt-3). Laatst bewerkt door BusNL op 09-08-2018 22:10 |
09-08-2018 22:06:55 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Op dit moment alleen de 2424. De 2601 schijnt nog geen 'stoelombouw' gehad te hebben. |
09-08-2018 22:10:21 | ||
---|---|---|
BusNL
|
Klopt! vergeten toe te voegen |
09-08-2018 23:26:23 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Is die stoelombouw van de 2424 dan elders gedaan, of ook meteen in Aachen? Ik weet wel dat begin volgend jaar alle SLT's in de servicewerkplaats in Utrecht worden voorzien van nieuwe stoelbekleding. Een werkje wat per trein een klein dagje zal duren. Of zou deze in de tussentijd daarheen zijn geweest? Laatst bewerkt door aarclay op 09-08-2018 23:28 Choo choo..... |
10-08-2018 11:28:51 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
2424 ken al eerder gedaan in NL. Zal idd volgend jaar elke dag een trein in TC Ut behandeld gaan worden. |
10-08-2018 19:00:30 | ||
---|---|---|
fermon
|
Krijgen de SLT's bij de ombouw ook wifi? |
10-08-2018 19:45:49 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Nee |
12-08-2018 16:17:26 | ||
---|---|---|
koekje
|
WiFi volgt pas bij de inbouw van OBIS (2). Dat gaat nog even duren. |
12-08-2018 20:49:58 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Volgens ForEyeT die de aanpassingen doet, zijn ze al bezig met OBIS 2. Vorige maand zijn ze gestart, en ze verwachten eind dit jaar in alle 365 IC's vervangen te hebben. Ik maak hier niet uit op dat SLT het ook krijgt, tenzij het een ander project wordt. Bron: https://www.foreyet.nl/-voorziet-treinen-van-tweede-generatie-on-board-information-services Laatst bewerkt door aarclay op 12-08-2018 20:52 Choo choo..... |
12-08-2018 21:20:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Er was toch al veel langer een nieuwere versie van OBIS in een aantal stellen? Of was dat de pilot die nu in alle treinen doorgevoerd wordt? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-08-2018 23:00:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik heb wel eens iemand gesproken, en die zei dat die pilot OBIS 1.8 was, en dat ze later (nu dus) alles overzetten naar OBIS 2.0. Iets anders lettertype, witte achtergrond bij de werkzaamheden, mobile-friendly inlogportaal. Ik kan uit het artikel opmaken dat OBIS 2.0 meer data kan verwerken. Het zal mij niks verbazen dat de NS nu zelf bijv. een GPS-routekaartje kan maken, of de snelheid kan laten zien, of misschien zelfs aan welke kant van de rijrichting de deuren worden ontgrendeld. Choo choo..... |
13-08-2018 01:33:14 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Nu dan toch echt, echt, echt, voor het eggie. Meer grapjes mag ik niet publiekelijk maken %08% Laatst bewerkt door Amazonous op 13-08-2018 01:33 |
14-08-2018 19:53:03 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Bij de twee 'nieuwe' SLT's verbaast het me trouwens wel enorm dat er voor gekozen is om de nieuwe uitschuiftrede enkel bij de invalide-ingang te plaatsen. Dan moet een invalide reiziger altijd maar weten waar die deur stopt (want het zou zelfstandig moeten kunnen) en hebben reizigers met kinderwagens ondervinden nog altijd hinder van dat grote gat bij de deur. Datzelfde geldt voor de reizigers die slecht ter been zijn. Is dit slechts tijdelijk voor het testen, of krijgen alle SLT's maar één deurpaar met uitschuiftredes? |
14-08-2018 22:34:12 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Nee, die treeplanken komen alleen bij deze plek. Maar op de deuren staat wel aangegeven dat het een rolstoelvriendelijke instap is. Dus ze kunnen mindervaliden het makkelijk vinden. En ook als er assistentie bij zou zijn. Ik denk dat deze plek in de trein ook prima is voor een kinderwagen (met de hoop dat er tussentijds geen rolstoel naar binnen komt). Eigenlijk zou je niet eens met een rolstoel/kinderwagen/fiets een andere deur moeten pakken, omdat je anders op een krap balkon komt. De FLIRT heeft de treden wel overal, maar dat was denk ik omdat dit met de inbouw makkelijker zou zijn. Bij SLT moeten ze weer een hoop slopen en inbouwen. Kost extra tijd, en is ook duurder. Laatst bewerkt door aarclay op 14-08-2018 22:38 Choo choo..... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-08-2018 22:48:19 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dan nog zul je als rolstoelgebruiker moeten weten waar die deur in de trein zit. Als jij als rolstoelgebruiker bij de lift naar beneden komt, en de deur zit ergens aan de andere kant van de trein, zal daar bij vertrek wel op gewacht moeten worden. |
14-08-2018 22:54:33 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
De multifunctionele ruimte zit ongeveer in het midden van een SLT en dan zijn er geloof ik handige Apps die je laten zien of er een of twee stellen aankomen in je trein. Dat is dus redelijk te overzien toch? |
14-08-2018 22:56:10 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Quote Heb je het "invalidenbalkon" al eens gezien? Die is behoorlijk krap, bijna net zo krap als de overige balkons. Blijft een rare keus, want je houdt het probleem wat AgentX zegt. Datzelfde geldt voor kinderwagens, iets wat ik enorm vaak tegen kom. Quote Toilet inbouwen is gratis? Volgensmij zit de schuiftrede op dezelfde manier verwerkt als de huidige klaptreden. Quote Die zit in de tweede bak, zowel bij de zesjes als viertjes. Ik vind de keus voor enkel één deur onlogisch. Als je dan toch duur aan het ombouwen bent... In- en uitstappen moet overal als maar sneller, maar geef ook invalide dan die optie... Laatst bewerkt door Daniel1 op 14-08-2018 22:58 |
14-08-2018 22:56:47 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat er weinig Hc's een probleem van zullen maken om daar even op te wachten eerlijk gezegd. Ook toen de rolstoeler met een brug aan boord geholpen moest worden, was het soms de vraag waar het invalide balkon zich bevond. |
14-08-2018 23:32:21 | ||
---|---|---|
MasterE
|
En zo is er altijd weer wat te zeiken! Wees blij dat het toilet en schuiftrede erin zitten/komen. Laatst bewerkt door MasterE op 14-08-2018 23:32 Mcn Asd |
14-08-2018 23:45:09 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Om in de sferen te blijven: het is altijd oppassen geblazen met berichten in de trend van 'wij van WC-eend'. Kritische reizigers zijn zeer nuttig. En de baas die graag wil dat de treinen op tienden van minuten punctueel rijden, kan zich ongetwijfeld vinden in bovenstaande argumenten. |
15-08-2018 00:27:33 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Het invalidenbalkon in de toilet-SLT (geef het beestje eens een naam) is wel krap, dat geef ik toe, maar wel beter geschikt dan andere plekken. Denk aan Call-for-aid en toilet op hoogstens een paar meter afstand. De schuiftreden zit boven de plek waar de klaptreden zitten. De klaptreden zie je nog zitten, maar zitten uiteraar gewoon vast, en het lijkt mij ook dat het klapmechanisme ook verwijderd is. https://www.youtube.com/watch?v=zNIxGgfpZMg Ik denk zelf dat het inderdaad gewoon te duur werd als deze treden overal werden toegepast. Het gat bij de andere deuren blijft, maar het is alsnog beter dan een hoge instap. Over een jaar of 10 is alles laagvloers. Quote En nu kunnen we echt zeiken.... in het toilet uiteraard Laatst bewerkt door aarclay op 15-08-2018 00:36 Choo choo..... |
15-08-2018 07:53:04 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteMits de mcn zijn trein goed neerzet dus rekening houd met afwijkende lengte SLT en posities treinlengteborden, nog steeds is het gokken. |
15-08-2018 17:39:45 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote SLTt? %08% |
17-08-2018 08:42:43 | ||
---|---|---|
lex_t
|
De 2424 eens bekeken,: Netjes ingebouwd, maar ik vind het zonde van de open ruimte, en de wat krap geworden balkons. De capaciteit is behoorlijk afgenomen. Ook jammer van de doorkijk, qua sociale veiligheid. Maar er zullen vast wel mensen zijn die in de ochtendspitsd tussen Almere Poort en Diemen uitgebreid naar t toilet willen. Dan zit je iig nog ruimer dan de machinist. |
17-08-2018 08:59:43 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Tja, met zulke beweegredenen bestelde NS dus ooit sprinters zonder toilet... In werkelijkheid worden sprinters niet uitsluitend voor korte ritjes gebruikt. |
17-08-2018 09:52:39 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ja, hoewel slechts zelden zal iemand het helemaal doen, maar op vrijdag met de 7384, van Rhenen naar Den Helder 02:56 in een SLT |
17-08-2018 15:19:53 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
NS bedacht toendestijds zelf dat reizigers nooit langer dan 30 minuten in een stoptrein zaten. Ten tijden van de eerste levering van SLT heeft een hc heeft dat onderzocht, n.b. met statistieken van NS zelf, en bewees het tegendeel. Uiteraard werd niets gedaan met dat onderzoek. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
17-08-2018 18:10:55 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Had het ook niet te maken met de veiligheid in de trein, en dat de conducteur er anders geen overzicht over had? Volgens mij waren dat ook genoemde argumenten om een toilet achterwege te laten. Choo choo..... |
17-08-2018 20:52:48 | ||
---|---|---|
nohab
|
De genoemde inderdaad, maar de belangrijkste werd uiteraard niet genoemd. En dat is het kostenplaatje dat nu eenmaal met toiletten gepaard gaat. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
18-08-2018 22:25:15 | ||
---|---|---|
timtrein
|
En het toegankelijkheidsverhaal maakt het extra ingewikkeld natuurlijk. |
18-08-2018 22:35:28 | ||
---|---|---|
lol
|
Quote Dat daar überhaupt een onderzoek voor nodig was. Dat kan de NS toch zelf wel bedenken neem ik aan? Zij maken immers zelf de dienstregeling (in samenwerking met Prorail weliswaar, maar dan nog). Neem de 7800 Wd - Gvc of de 4000 Wd - Asd of Wd - Rtd . Ontzettend veel Woerdenaren die daar noodgedwongen gebruik van maken door gebrek aan een alternatief (intercity). Alleen al met de 7800 Wd - Gvc ben je al bijna een uur onderweg in een SLT. En dit zal zeker niet het enige traject zijn. Laatst bewerkt door lol op 18-08-2018 22:36 |
19-08-2018 12:22:42 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Dat zijn nog verbindingen waar je een alternatief hebt door in Gd over te stappen op een IC als je nodig moet (behalve die verbinding naar Asd natuurlijk). Zelfs met een verbinding als Tl - Ut (waar toch echt de meeste reizigers naar Ut zullen reizen) ga je al over het halve uur heen. En daar is overduidelijk geen optie tot overstappen op een trein met WC. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-08-2018 13:08:53 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Tja, maar dat vertraagt je reis alleen maar, dus dat doet natuurlijk geen mens. |
19-08-2018 13:30:40 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
In Gdm je behoeften doen...19 minuten de tijd ervoor |
19-08-2018 13:33:03 | ||
---|---|---|
lol
|
Quote Die overstappen op Gd in de richting Gvc en Rtd zijn belabberd. De intercity vertrekt vlak voor aankomst van de 7800 /4000. Dus je moet altijd een kwartier wachten op de volgende intercity. Dat doet natuurlijk niemand want je bent dan altijd een kwartier langer onderweg, dan kan je beter blijven zitten. Of als je heel nodig moet kan je op Gd nog naar het toilet (tegen betaling), want een kwartier wachten op een intercity red je dan niet..... |
19-08-2018 14:04:22 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Vanuit de 4000 heb je een overstap van minder dan 10 minuten naar Gvc. Wat mij betreft is dat eentje in de categorie netjes. |
19-08-2018 14:23:10 | ||
---|---|---|
treinfan
|
En in de avond slechts 3 minuten overstaptijd naar Gvc vanuit de 7800 |
20-08-2018 07:03:12 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Het is ook allemaal een vergoeilijkingspraatje van NS om naar reiziger en vooral de concessiehouder aan te tonen dat je met minder (geld, service) ook treinen kunt rijden. Want het gaat NS echt niet om die toiletten. Het gaat erom dat geen toiletten goedkoper is. |
20-08-2018 10:51:43 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Maar het gaat de reiziger wél om toiletten. |
20-08-2018 11:59:25 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Ja, maar wat de reiziger wil en wat NS vindt dat de reiziger wil (zo je wil: denkt wat de reiziger wil, de reiziger wijs maakt wat de reiziger wil, de overheid aan de neus hangt wat de reiziger wil) zijn twee verschillende dingen. Punt van de zaak is dat het NS alleen om de kosten gaat en dat in een zo publieksvriendelijk mogelijk pakje wil gieten. En daar ook zonder probleem een leugentje voor eigen bestwil aan vast hangt. |
20-08-2018 12:01:37 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteReizigers delen geen concessies uit. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
20-08-2018 13:24:29 | ||
---|---|---|
phantom
|
Nee maar als de reizigers niet instappen,maar wegblijven dan krijgt NS ook geen geld voor het treintje wat ze daar rijden %03% %08% En als dat met meer treintjes gebeurt dan verdient het rijk er ook niks aan en dat vinden zij niet leuk,dus gaan die vragen stellen(als t goed is) aan NS,om te zien wat er aan de hand is. Bovendien,het was toch volgens NS zo dat de reiziger op 1,2,3 stond/staat Laatst bewerkt door phantom op 20-08-2018 13:25 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
20-08-2018 13:35:23 | ||
---|---|---|
nohab
|
De reizigers stappen heus wel in, die hebben nauwelijks een keus. Die vragen zijn al gesteld. De reiziger staat bij NS op plaats zoveel, op 1, 2 en 3 heeft die nog nooit gestaan. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
20-08-2018 19:53:32 | ||
---|---|---|
rogier
|
Quote Dat is de law of inverse relevance: "The less you intend to do about something, the more you have to keep talking about it." Reiziger met hoofdletter R...... |
20-08-2018 22:03:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Lekker NS bashen, want daar draait het alleen om geld en daardoor dus geen toilet... Hoe zat dat ookal weer bij Arriva, Veolia en Connexxion om eens wat te noemen ? Die hebben het toilet om andere reden achterwege gelaten denk je? |
20-08-2018 23:14:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
1. De discussie over toiletten ja of nee hebben we al een keer of vijf helemaal doorlopen en het is wel heel opmerkelijk dat er nu weer over NS heen gezeken moet worden op het moment dat de toiletten er juist komen. 2. Dit topic gaat over de ontwikkelingen bij SLT. Daar komen toiletten en schuiftreden in, punt. 3. Zullen we het bashen van NS maar eens aan Beter OV en dergelijke overlaten? (zo denk ik erover ten minste) |
21-08-2018 08:45:53 | ||
---|---|---|
jeanne
|
En niet alle jij. |
21-08-2018 18:51:47 | ||
---|---|---|
lol
|
Quote Arriva en Veolia hebben gewoon toiletten in hun GTW's. Quote Die toiletten komen er dankzij druk uit de politiek. Niet dankzij de NS, want als het aan NS had gelegen hadden de sprinters (zowel de SLT's als de nieuwe FLIRT's en CAF's) gewoon geen toiletten gehad. |
21-08-2018 19:31:11 | ||
---|---|---|
thijss
|
Quote De stellen in de achterhoek niet en volgens mij op de merwedelijn ook niet. |
21-08-2018 20:08:31 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Klopt, het is maar net waar de opdrachtgever om vraagt. Zo hebben de Linten van Syntus voor Zp-Odz in 2013 een toilet gekregen, terwijl die voor Aml-Mrb (Arriva) juist een 1e klas kregen. |
21-08-2018 21:10:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik geef het op. De groeten allemaal |
21-08-2018 22:25:00 | ||
---|---|---|
snowie
|
Het grote toiletten topic is het geworden %03% |
21-08-2018 22:37:35 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ja hier zakt mn broek toch wel van af. Kunnen we niet ophouden over die toiletten te zeiken? |
22-08-2018 07:00:25 | ||
---|---|---|
gose91
|
Ja, het is beter als je ín een toilet zeikt! Verder is het een beetje van de pot gerukt dat uitgerekend hier het inbouwen van toiletten weer afgekeurd wordt (eigenlijk vind ik het bijna hilarisch). Ik hoop zelf dat deze inbouw de inmiddels opgebouwde betrouwbaarheid van SLT niet teveel gaat schaden. Elk stel heeft er immers maar één, dus als ie stuk is moet het stel weer binnen zoveel tijd aan de kant. We gaan het meemaken |
23-08-2018 18:49:28 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Even iets heel anders dan maar. De ding dong is weg voor de omroepen. Is dit nieuw? Laatst hoorde ik trouwens ook het volgende bericht bij Schiphol: 'Dames en heren, let op uw eigendommen. Er kunnen tasjesdieven en zakkenrollers actief zijn in deze trein'. Is dit ook nieuw? Nog nooit eerder gehoord namelijk, en daarna ook nooit meer... |
23-08-2018 18:57:06 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Uit m'n hoofd kan ik als mcn de ding dong, omroep zakkenrollers Nederlands en Engels in ik dacht naast in trein ook op station om laten roepen, combineren en gladde perrons. En mogelijk nog iets, maar het zelf omroepen gaat meestal sneller dan het zoeken in de omroeplijst dus hoor je meestal gewoon mij of een collega omroepen. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 23-08-2018 18:59 |
24-08-2018 00:14:37 | ||
---|---|---|
aarclay
|
In de SLT heb ik ooit eens een stem van Aad Veenman gehoord met iets in de trant van: "Dames en heren. Welkom aan boord tijdens de eerste rit van deze nieuwe NS Sprinter Light Train" Opmerkelijk detail: Deze SLT was al enkele jaren oud. Volgens mij is het niet handmatig in te stellen? Mogelijk dat het er inmiddels al softwarematig eruit gesloopt is? Iemand die dit 'grapje' herkent? Laatst bewerkt door aarclay op 24-08-2018 00:18 Choo choo..... |
24-08-2018 08:46:12 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Foei: de mensen nog aanspreken met Dames en Heren. Dat is toch: Beste Reiziger? |
24-08-2018 10:28:50 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Je kan ook gewoon een mp3'tje vanaf je telefoon afspelen en die voor de microfoon in de cabine houden. Werkt prima. |
24-08-2018 13:46:21 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En dat mp3-tje (met vorig topman Aad Veenman zelfs!) zou een machinist dus voor de grap van zijn telefoon draaien in een niet zo nieuwe trein? En vervolgens nog de reizigers informeren dat het systeem in de war was. Ik zou eerder denken aan een 'hidden feature', of iets wat na een reset van RIS wordt/werd afgespeeld. En ja, het is misschien wel 6 jaar geleden dat ik het hoorde. Laatst bewerkt door aarclay op 24-08-2018 13:54 Choo choo..... |
24-08-2018 14:06:02 | ||
---|---|---|
mren
|
Omroepen kan altijd beter met de hand: https://www.youtube.com/watch?v=pVWCEKDDI-E |
24-08-2018 14:39:44 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Klopt, maar ik blijf benieuwd of anderen dat grapje herkennen? Choo choo..... |
26-08-2018 22:12:04 | ||
---|---|---|
DVR
|
Morgen 27-08 komt de 2416 weer terug naar Heerlen na ombouw bij Talbot services in Aken. Stel gaat als het goed is vanuit Heerlen rechtstreeks de reizigersdienst in. |
26-08-2018 23:51:18 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En dat is nummero drie... Overigens bijzonder dat hij direct in de dienst gaat. Moet er niet van te voren een check in de werkplaats plaatsvinden of een indienststelling met wat acties? Laatst bewerkt door aarclay op 26-08-2018 23:53 Choo choo..... |
27-08-2018 08:49:25 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Zal waarschijnlijk wel een A controle krijgen voordat ie de dienst in gaat. Als ie verder nog niet aan onderhoud toe is zal ie niet naar de werkplaats hoeven |
28-08-2018 19:02:51 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Het is me opgevallen dat sinds vorige week (?) de irritante Ding-Dong weg is voor de omroep van de stations. Had dat niet eerder gekund? %08% |
28-08-2018 19:26:43 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Hoop dat ze dat bij de Flirts ook gaan doen. En dan dat "Beste reizigers" ook schrappen. Dan blijf je bij de kernboodschap: Het volgende station is ..." |
28-08-2018 23:02:20 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Laat ze eerst maar bij de Flirt een fatsoenlijke omroep doen, dan een Google Voice stem met slechte intonatie. (oké, ik geef toe dat er verbeteringen zijn toegepast, en is 'Wijchen' onder meer aangepast naar 'Wiegen') Dat 'Beste reizigers' mogen ze wel doen op de grote stations, als er een knooppunt-omroep is met overstappen en dergelijke. Laatst bewerkt door aarclay op 29-08-2018 11:45 Choo choo..... |
29-08-2018 04:48:30 | ||
---|---|---|
WesselE
|
QuoteTreinstel is bij aankomst in Hrl niet afgenomen door NSR, moet eerdaags weer worden teruggereden naar Talbot Aken. 'Okeh' |
29-08-2018 08:49:59 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Quote Ik hoop dat Wijchen is aangepast naar Wiechen zoals de officiële uitspraak luidt. Mcn Asd |
29-08-2018 09:00:06 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Nu het toch over "hopen" gaat: hopelijk wordt het irritante "eh" eruit gehaald voorafgaande bij het aankondigen dat het om de "sprinter" naar ... gaat. |
29-08-2018 11:47:42 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Juist'em. Je raakt er gewoon in de war van.... Rare Gelderlanders Laatst bewerkt door aarclay op 29-08-2018 11:49 Choo choo..... |
29-08-2018 11:57:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Och, het zit hem misschien in de WIJ want Wijlre werd ook op tig manieren uitgesproken. Is er hier een Limlander die weet hoe het moet? Alhoewel: de uitspraak van PrinsenBEEK klinkt in sommige treinen ook als PRINsenbeek, en BreDA vindt de spreekstalmeester kennelijk te kort en te zeker want dat wordt Breda-a? inclusief vraagteken. |
29-08-2018 12:07:38 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Deze halve Limlander zegt WIELre. |
29-08-2018 12:24:47 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Er zit in ieder geval zeker geen ij-klank in. De meeste Limburgers zeggen op het einde ook niet "re" (met een stomme e) maar "ree" (ré). Het volgende, wat ik gevonden heb op http://www.toeristeninformatie.nl/wijlre/ , bevestigt dat:Quote Kleine toevoeging van mijn kant: Mtr is dus ook Maastricht RandWIEck, en niet RandWIJck. Laatst bewerkt door umbusko op 29-08-2018 12:26 |
29-08-2018 12:32:10 | ||
---|---|---|
phantom
|
Zo was/is dat ook met zevenbergen,de ene zegt t goed en de andere maakt er zeven-bergen van %08% Maar goed terug komend OT,wat is er dan mis met de 2416 dat deze alweer gelijk terug maar naar Aken/Aachen ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
29-08-2018 13:05:38 | ||
---|---|---|
gose91
|
Er staat een melding op de 2416 "Toiletdeur wil niet sluiten". Lijkt me een gevalletje garantie |
29-08-2018 13:33:12 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Lijkt me dat een monteur naar Heerlen met een busje goedkoper is dan een treinstel naar Aachen slepen. |
29-08-2018 13:57:36 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat is maar de vraag wat en hoe groot het probleem uiteindelijk is |
29-08-2018 14:15:11 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Neem dan gelijk die 2601 mee |
29-08-2018 17:33:13 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Na het defect op 10 aug. kwam deze 23 aug. weer in dienst, volgens de radar. Maar is weer enkele dagen niet in actieve dienst, zag ik. Choo choo..... |
29-08-2018 17:50:14 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Correct, opnieuw na plusminus een dag defect gegaan. |
29-08-2018 19:04:19 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Inderdaad zelfde toiletdeur probleem als bij de 2601 dus trein is niet geaccepteerd door NS en moet door het Consortium gerepareerd worden en dus niet zoals gesuggereerd door een NS monteur want treinstel is niet overgedragen aan NS. Reparatie zal waarschijnlijk in Heerlen plaatsvinden. |
29-08-2018 19:40:34 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Waar werd dat dan gesuggereerd? |
29-08-2018 21:26:56 | ||
---|---|---|
gose91
|
We gaan het weer te ingewikkeld maken, mensen. Trein is stuk, moet gemaakt worden, dus nog effe geen 2416. Hoe Aachen dat regelt moet zij bedenken |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |