Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
26-08-2016 00:26:13 | ||
---|---|---|
thom
|
Had je dat idee met 20 aan de kant staande stellen, en een paar dagen een minimale inzet dan nog niet? |
26-08-2016 00:33:46 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteEen gevalletje: 'Het blauwe draadje had aan het gele draadje vastgemaakt moeten worden, maar is per ongeluk aan het groene draadje vastgemaakt. En toen BOEM! Foutje moet kunnen baas!' %08% |
26-08-2016 08:27:37 | ||
---|---|---|
bacr
|
Gevalletje kleurenblinde monteur |
26-08-2016 08:37:23 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Met foute software kun je behoorlijke schade maken hoor. Software gaat tegenwoordig een stuk verder dan letters op een scherm laten verschijnen, met een foute driver update kan je je thuiscomputer ook opblazen omdat de driver opeens een te hoog voltage naar een bepaald onderdeel stuurt. Daarom worden die dingen ook uitgebreid getest en gecertificeerd. En natuurlijk, als je fysiek de draden moet veranderen kunnen er nog tig dingen fout gaan, zelfs al klopt de software. |
26-08-2016 13:21:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Het probleem is dat in de SLT zitten HMI-systemen (De zogenaamde diagnose schermen) zodra die crashen(of opgeblazen worden) kan je er niks meer mee aangezien het de computer en scherm ineen zijn. Nu moeten bij die SLT`s er compleet nieuwe HMI Systemen ingebouwd worden.. Foutje bedankt%08% MCN ASD |
26-08-2016 14:57:37 | ||
---|---|---|
phantom
|
Ja das best handig die vooruitgang,proberen zoveel mogelijk in 1 apparaat te stoppen,en als t dan stuk gaat dan heb je gelijk niks meer %08% (vroegah toen schermpjes en "pc's " nog losse componenten waren,dan haalde je t ene er tussen uit en verving je dat door een werkend exemplaar,was t probleem makkelijker te verhelpen ) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
26-08-2016 15:08:35 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Een drukknop is ook een HMI De HMI van een SLT is een combinatie van scherm en drukknoppen (touchscreen). En die heb je in vele varianten. De spoorwegbranche een beetje kennende zal er wel een exotisch model gebruikt zijn, dus levertijd. Laatst bewerkt door kiekkiek op 26-08-2016 15:09 |
26-08-2016 18:27:55 | ||
---|---|---|
NSR-fan
|
Bij een SLT zit het HMI scherm rechts in de stuutafel, de bijbehorende computer in de kast links achter de machinist. Vanzelfsprekend werken deze samen maar zijn dus niet één geheel. De flinke computer zou nog geen eens op die plek in de stuurtafel passen. De kast rechts achter de machinist herbergt oa de kabelbomen / verdeling laagspanning en de bijbehorende zekeringen (stotzen) en schakelaars. Verder is alles elektronisch aangestuurd, op de snelremstand remkraan en de noodknop ontluchten trein leiding na. Met een defect scherm kan een SLT niet rijden, een VIRM en DDZ weer wel. Laatst bewerkt door NSR-fan op 26-08-2016 19:01 |
26-08-2016 21:19:42 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Als het materieel zo stuk gaat van een enkele software-update, dan lijkt me dat er een fikse claim naar de leverancier gaat. Shqiperise-lopers? |
27-08-2016 01:26:31 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote Het probleem is dat de machinist aan het begin de trein samenstelling moet accorderen ( door software geregeld ). Wordt dit niet gedaan, dan is er geen tractie vrijgave. Dit accorderen moet op de hmi gedaan worden. Als deze stuk is, heb je een probleem. Laatst bewerkt door koploper1 op 27-08-2016 01:27 |
27-08-2016 07:07:41 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
En je denkt dat ik dat niet weet? MCN ASD |
27-08-2016 10:10:14 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote Is meer voor de meelezende😊 |
27-08-2016 11:31:27 | ||
---|---|---|
NSR-fan
|
Bedankt Koploper1 voor deze aanvulling en uitleg. |
27-08-2016 14:57:05 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Quote Sinds wanneer heeft DDZ een diagnosescherm in de cabine FR1908 |
27-08-2016 15:33:28 | ||
---|---|---|
NSR-fan
|
Sinds de bouw van de mDDM. |
27-08-2016 16:24:09 | ||
---|---|---|
ToH
|
Joahn93, deze zit op de achterwand van de cabine van de mDDM, niet op de stuurtafel zelf. |
27-08-2016 17:09:10 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Quote En daarnaast heeft de mcn ook niets met dit diagnosescherm te maken, alleen de storingsmonteur. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 27-08-2016 17:09 |
27-08-2016 17:26:49 | ||
---|---|---|
NSR-fan
|
Maar neem aan dat een machinist het scherm wel kan uitlezen bij een storing, al is het maar in een poging achter oorzaak storing te komen. |
27-08-2016 20:13:36 | ||
---|---|---|
molenaar12
|
Nee. Een machinist doet er niets mee. Wordt ook geen instructie voor gegeven. |
27-08-2016 21:11:40 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Ik heb het toch al zeker een aantal malen gebruikt. Erg handig voor het stellen van de correcte diagnose bij problemen. Daar wordt het MBN ook weer blij van, dan weten ze precies wat er aan de hand is. |
27-08-2016 22:18:10 | ||
---|---|---|
NSR-fan
|
Heel goed MTIX. Aan deze zelfredzaamheid herken je de goede Meester ! |
27-08-2016 22:32:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Haleluja! Blijkbaar is er geen regel of voorschrift die het gebruik van het diagnosescherm door anderen dan daarvoor opgeleid en geautoriseerd personeel verbiedt. |
27-08-2016 23:02:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Nouja, het is niet voorgeschreven dat je het mag gebruiken, dus dan mag het toch eigenlijk niet %08%? |
28-08-2016 05:58:08 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Al vind ik het knap dat je het scherm van de mDDm kan gebruiken zonder instructie... Die van Slt en virm spreken aardig voor zich, maar bij mDDm zie je door de vele knoppen en opties het bos niet meer |
28-08-2016 17:18:19 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Het gaat vast een keer gebeuren dat een machinist dat storingsscherm uitleest, er ergens een verkeerde conclusie getrokken wordt en er iets mis gaat. En dan komt er gewoon een oekaze dat een machinist moet doen "wat een machinist moet doen". Oogkleppen op en tractie geven. En vooral niet nadenken. Meedenken is al helemaal uit den boze. |
28-08-2016 17:35:59 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Wat kan er misgaan door een verkeerde conclusie door het uitlezen van een diagnosescherm? Het enige wat ik kan bedenken is dat de stmt iets langer bezig is met het oplossen van de storing. |
28-08-2016 19:46:29 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Wat er kan misgaan door de afwezigheid van een protocol is vele malen minder erg dan dat wat er fout gaat voor de bedrijfsvoering en voor het treinpersoneel indien er wel een protocol is. Daarvan hebben we deze week ook weer uitvoerig kunnen genieten bij de SLT-treinstellen. Laten we dus maar genieten van alles wat nog aan het vakmanschap en aan de ervaring van het treinpersoneel wordt overgelaten! %02% |
28-08-2016 19:46:38 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Wat dacht je van een stel onterecht naar een OB sturen terwijl het prima op een service locatie had gekunnen? Enig idee wat zo'n geintje kost? |
28-08-2016 20:21:28 | ||
---|---|---|
gose91
|
Ik heb ergens eens een bedrag van een 2 met vier nullen gehoord en dan staat 'ie er alleen nog maar. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-08-2016 20:40:08 | ||
---|---|---|
NSR-fan
|
20.000 euro om een stel af te leveren bij Nedtrain, hoe bedenk je het ! Verder is de melding van een machinist slechts een voormelding. Er komt altijd eerst een stmt ter plekke voordat wordt besloten of het stel naar een gaat. Deze stmt doet eerst zelf onderzoek. Praktijk is dus compleet anders dan hier bedacht. |
28-08-2016 21:00:33 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Niks altijd stmt, dat is afhankelijk van de opgestelde afhandeling van een melding. Als die onjuist is door een mcn die zijn diagnose verkeerd uitleest, gaat het stel misschien onterecht naar een OB. En 20.000 is niks, chef. Bedenk je eens hoeveel mensen bezig is om een trein naar een OB te krijgen met een extra machinist, extra treinnummer, laat staan hoeveel loze kilometers een stel dan maakt. Laatst bewerkt door gose91 op 28-08-2016 21:01 |
28-08-2016 21:35:35 | ||
---|---|---|
Apda
|
Les 1 van de cursus 'Kostprijzen berekenen' : De kostprijs is een mening en niet een feit. Je kunt uitkomen waar je maar wilt. |
28-08-2016 21:41:59 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Ja, dat krijg je er nou van met onderhoudsbedrijven op waardeloze locaties in uithoeken. Nu valt Ldd daar toevallig niet onder, maar neem voor de grap eens ICM/VIRM/DDAR/DDM-1 wat bij het minste of geringste het hele land door moet naar On of Mt, nooit begrepen waarom dat niet eens naar een centraler punt in het land verplaatst kan worden, maar wellicht ligt dat aan mij. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
28-08-2016 21:42:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
@ Apda: Wellicht wel, wellicht niet. Ik heb mijn studenten altijd voorgehouden kritisch te zijn over wat zij gedoceerd krijgen. In de wetenschap staat namelijk niets eeuwig vast. Laatst bewerkt door sjoerd op 28-08-2016 21:43 |
28-08-2016 21:46:26 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Liggen die onderhoudslocaties niet van oudsher in de uithoeken, o.a. om de werkgelegenheid (toentertijd) daar te stimuleren? |
28-08-2016 22:24:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
Niet van oudsher, nee. De spoorwegen waren er een eeuw geleden ook niet om de werkgelegenheid in landsdelen te stimuleren. Dat heeft NS wel gedaan toen Onnen als nieuwe werkplaats gebouwd werd. Daarentegen is in 1974 merkwaardigerwijs de lijnwerkplaats Utrecht gesloten, recent nog merkwardiger de gemoderniseerde lijnwerkplaats Amsterdam Zaanstraat en de werkplaats Zwolle. |
28-08-2016 22:26:43 | ||
---|---|---|
NSR-fan
|
Quote Dat moet dan wel een geheel nieuwe werkwijze zijn |
28-08-2016 22:35:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Nouja, waarom is dat een mening? Aan alle actie's van Nedtrain hangt gewoon een prijskaartje wat doorberekend word aan de klant NSR. Alleen het leeg afvoeren van een treinstel naar een SB/OB zal op de grote hoop belanden bij NSR... |
28-08-2016 22:41:07 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Kilometers kosten geld. Je moet een mcn hebben, het stel trekt stroom (is ook niet gratis) en het stel maakt kms dus slijtage wat ook weer geld kost. Bij een ob gaan er een aantal man personeel aan de gang, die hebben ook een uurtarief. Een merkwaardig besluit om centrale locaties te sluiten want dit proces is duur zo. |
28-08-2016 22:49:54 | ||
---|---|---|
Frontier
|
En ook nog eens slecht voor het milieu, waar je uiteraard niemand van NS over hoort, want het milieu telt alleen als het zo uitkomt. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
28-08-2016 22:58:40 | ||
---|---|---|
thom
|
Het idee was ooit dat de werkplaatsen dichtbij de locatie's zaten waar het materieel startte en uitliep aan het eind van de dag. Alleen met de huidige verdelingen gaat dat niet helemaal meer op... |
29-08-2016 00:06:30 | ||
---|---|---|
NSR-fan
|
Quote De 20.000 euro was slechts voor het overbrengen van de trein van een locatie in Nederland naar een OB Nedtrain. Dus niet evt een herstelling, volgens Gose91. Wat is de bron daarvan, cq Hoe kom je aan zo'n bedrag ? Een NSR machinist kost E 350 per dag incl. alle sociale premies, belastingen en toeslagen. Daarvoor kan je hem 9 en een half uur laten werken. Een SLT rijdt voor rond de Euro 15,- de kilometer. Dienstregeling maken en invoeren, 20 minuten werk. Er blijft een flink bedrag over ! Waar zijn die ruim 18.000 euro dan voor ? |
29-08-2016 05:57:18 | ||
---|---|---|
selivio
|
https://www.prorail.nl/sites/default/files/3709315_netverklaring_2017_versie_1.3.pdf Als ik de netverklaring even doorscroll, vraag ik mij ook wel een beetje af waar de 20.000 vandaan komt. %09% |
29-08-2016 06:24:20 | ||
---|---|---|
gose91
|
Kijk eens verder naar het puur rijden van een trein . Wat er allemaal bij het uit dienst nemen van een stel gaat lopen misschien? Ander stel voorbrengen? Zo'n reservestel inzet gereed maken is ook niet gratis. Melding van treinpersoneel moet bij de juiste personen komen, afstemming over het binnennemen. Er zijn genoeg mensen die maar een kwartiertje met zoiets bezig zijn, ongetwijfeld met meeste bij NedTrain, maar alles bij elkaar kom je echt wel aan zo'n bedrag. |
29-08-2016 07:19:45 | ||
---|---|---|
rick
|
Als het stel niet defect gaat werken die mensen opeens niet of krijgen ze dan niet betaald? |
29-08-2016 07:53:12 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Laten we ook niet vergeten dat NedTrain gewoon van NS is... |
29-08-2016 07:54:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Deze discussie gaat volledig macro- en micro-economisch ontsporen. Met SLT heeft het niet specifiek te maken. |
29-08-2016 09:00:54 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Als je de kostprijs van het hebben van een werkplaats en het personeel wat er rondloopt doorberekend naar iedere trein die binnenkomt dan snap ik die 20.000 euro wel. Maar dat is natuurlijk onzin als een trein er met een paar minuten weer buiten staat waardoor de volgende sneller naar binnen kan. Het daadwerkelijk rondrijden met de trein naar en van de werkplaats is echt niet meer dan duizend euro. |
29-08-2016 10:44:06 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Quote Inderdaad. Graag weer terug on topic. Als er behoefte is om over dit onderwerp verder te discussiëren dan kan er een nieuw topic worden gestart. |
05-09-2016 15:02:17 | ||
---|---|---|
plant
|
Nog niet eerder gezien in de digitale bronnen, ik zie o.a. de 2658 en de 2661 rondrijden als SLT 'ES-6'. Iemand enig idee waar dit voor staat? Sandite-stellen? |
05-09-2016 15:13:46 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Zonet ook op Rijdendetreinen de 2464 en 2469 als SLT ES-4. En ik vraag me net als @plant enorm af, waar dat voor staat... %03% #DiscoverEU |
05-09-2016 15:18:24 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Dat zijn de stellen die de nieuwe software versie hebben SW31 MCN ASD |
05-09-2016 15:18:43 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
ES stellen zijn sw-31 stellen. Deze worden als het goed is weer terug verbouwd, of zijn dit al. Soms vergeet met alleen de stickers te verwijderen. |
30-10-2016 22:50:30 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Van een ander forum:Quote Iemand enig idee hoe het er voor staat met de 2424? |
16-11-2016 06:47:12 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
2424 zal eind deze maand weer terugkeren in de reizigersdienst met 2 uitschuiftredes die een aantal maanden als proef mee zullen draaien. Bij geslaagde proef gaat het stel terug voor inbouw toilet. |
16-11-2016 16:30:44 | ||
---|---|---|
spotter
|
Morgenmiddag gaat de 2424 van Hrl naar Ldd. |
16-11-2016 18:03:07 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Gaat de SLT 2424 op eigen kracht verder na Hrl of zal ze helemaal naar Ldd worden gesleept? Met andere woorden, is ze direct inzetbaar of moeten er nog werkzaamheden gedaan worden. Laatst bewerkt door Astraea op 16-11-2016 18:04 |
16-11-2016 18:04:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Die zal wel gesleept gaan, dat stel heeft natuurlijk geen geldig onderhoud meer. |
16-11-2016 18:33:46 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Geen toelating bedoel je? Of is er een revisietermijn verstreken? Volgens mij is de revisie van SLT al wel eventjes beëindigd? Choo choo..... |
16-11-2016 18:36:27 | ||
---|---|---|
thom
|
Hohoho, geen paniek en niet zo moeilijk denken gelijk...! Ik bedoel gewoon het reguliere onderhoud. Elke beurt heeft een bepaalde geldigheid en de laatste onderhoudsbeurt van dat stel zal allang wel verlopen zijn. Laatst bewerkt door thom op 16-11-2016 18:37 |
20-11-2016 09:14:10 | ||
---|---|---|
DVR
|
Ter info de 2424 is afgelopen donderdag 17-11-2016 van Aken neer Heerlen gesleept en is na diverse controles om 13.33 uur op eigen kracht naar Leidschendam gereden. Uiteraard is er bij IL&T toelating voor de schuiftrede aangevraagd en verkregen. |
21-11-2016 13:25:19 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Als ik het goed heb begrepen vanuit het od-topic van 21-11 is de 2424 weer terug in reizigersdienst om vervolgens in juni 2017 wederom naar Aken te gaan voor proefinbouw toilet. Overigens heb ik elders op het Internet vernomen dat de uitschuiftrede is geplaatst bij de deuren 7 en 8. |
21-11-2016 13:28:22 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat zou dan één balkon zijn. |
21-11-2016 16:13:03 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Het balkon wat voor rolstoelers bedoeld is. Daar gaat ook het toilet geplaatst worden. |
21-11-2016 17:47:25 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Quote Iemand enig idee waarom het een paar maandjes later is geworden? |
21-11-2016 17:56:07 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Geen idee waarom het is uitgesteld, al bestaat bij mij het vermoeden dat mijn bron het niet bij het juiste eind had. Ga daar dan ook maar van uit. %02% |
21-11-2016 20:05:43 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Hoe staat het eigenlijk met die viertjes die zijn opgeblazen bij die mislukte upgrade van een paar maanden terug? |
21-11-2016 20:24:07 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Je hebt vast OdR niet gelezen. Maarre, (bronnen van) Michiel zat(en) (gelukkig maar voor NS) fout en het viel dus wel allemaal mee. Als het goed is rijden ze gewoon weer hun rondjes. Laatst bewerkt door Jan-Mark op 21-11-2016 20:27 |
21-11-2016 20:58:49 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Zonder update dus? Komt er nog wel een nieuwe update? |
21-11-2016 21:01:35 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Zonder update inderdaad. Of er nog een nieuwe komt, zou ik niet weten. |
21-11-2016 21:52:31 | ||
---|---|---|
spotter
|
De update wordt opnieuw uitgevoerd in week 1 van 2017. |
21-11-2016 23:00:29 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Dat klopt Quote Gelukkig! |
21-11-2016 23:43:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik weet niet of je het "meevallen" kunt noemen als een software update mislukt, waarbij ook nogeens wat hardware sneuveld waardoor het eea te herstellen is en terug gevallen word op de oude situatie. Ik vrees dat dat geintje deze of gene wel flink geld gekost heeft... |
22-11-2016 13:35:26 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Mag ik uit nieuwsgierigheid ragen wat er gaat wijzigen in de software update? is het voor het reizigers info systeem? of puur voor de besturing van de trein f misschien allebei en meer? Iemand die daar inzage in heeft? Laatst bewerkt door Dead_Devil op 22-11-2016 13:36 |
22-11-2016 15:09:49 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Niet veel spannends voor de reiziger. Heb even teruggespiekt... https://www.somda.nl/forum/4263/p580416/Ontwikkelingen+SLT/ En mogelijk voorbereidingen voor de toekomstige snufjes, zoals de nieuwe uitschuiftrede en de toilet. Choo choo..... |
30-11-2016 10:20:58 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Gaat nog niet helemaal zoals het hoort met slt2424, getuige onderstaand bericht wat ik tegenkwam op een ander forum Quote |
30-11-2016 10:27:34 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Mag ik hieruit nou opmaken dat het circa 2 jaar geleden opgeknapte Ht niet de juiste perron hoogte heeft? of zijn de uitschuif trede van SLT op verkeerde hoogte geplaatst Laatst bewerkt door moderator op 30-11-2016 13:53, reden: Quoot voorgaande bericht verwijderd |
30-11-2016 10:44:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Je mag er op zijn minst uit opmaken dat het een valse illusie is dat spoor altijd op dezelfde hoogte blijft liggen en/of dat een perron ook wel eens een stukje zakt. |
30-11-2016 10:53:45 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Dat begrijp ik uiteraard vooral met al het langs denderende goedereverkeer en het getril dat dit veroorzaakt maar wordt hier dan geen rekening mee gehouden in een vorm van een buffer hoogte of zoiets? Laatst bewerkt door moderator op 30-11-2016 13:53, reden: Quoot voorgaande bericht verwijderd |
30-11-2016 11:00:28 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Meeste reizigers houden hier gewoon zelf rekening mee, door de voetjes iets verder op te tillen bij het in- en uitstappen. |
30-11-2016 11:18:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet spoor zakt langzaam in het ballastbed en wordt eens in de zoveel tijd gelicht en gestopt. Bufferhoogte is niet zo'n goed idee, want dan krijg je precies het effect dat zich nu met de 2424 voordeed... Laatst bewerkt door moderator op 30-11-2016 13:54, reden: Quoot aangepast. |
30-11-2016 11:20:22 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Aah ik snap het bedankt voor deze ophelderende informatie %02% Laatst bewerkt door moderator op 30-11-2016 13:54, reden: Quoot voorgaande bericht verwijderd |
30-11-2016 15:35:03 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Als het de bedoeling is dat de plank uitschuift tot deze de perronrand raakt, dan is het voor de werking van die plank toch niet erg dat het perron iets te hoog is? Het gaat juist mis bij een te laag perron. Voor het doel van een gelijkvloerse instap is een te hoog perron natuurlijk weer niet goed. Laatst bewerkt door reisthijs op 30-11-2016 15:35 |
30-11-2016 17:23:58 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Te hoog perron is geen probleem. Door diverse sensoren wordt de perronwand gedetecteerd. Vervolgens sluit de plank weer een klein beetje zodat de plank niet gaat wringen tegen de perronwand wanneer reizigers instappen. Een te laag perron zou in theorie niet kunnen maar blijkbaar is dat nu toch gebeurd. Hierdoor schuift de treeplank over het perron en vervolgens zal deze gaan buigen wanneer reizigers erop gaan staan of wanneer er in wordt gestapt en de bak gaat schommelen. Op die manier is de uitschuiftrede geen lang leven beschoren. |
30-11-2016 17:40:40 | ||
---|---|---|
mich
|
En wederom een les dat wat in theorie niet kan in de praktijk gebeurd. Laatst bewerkt door mich op 30-11-2016 17:40 |
30-11-2016 17:42:51 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Kunnen de sensoren misschien worden aangepast dat ze ook een perronrand onder de schuiftrede kunnen detecteren voordat de trede daar overheen schuift? Shqiperise-lopers? |
30-11-2016 18:22:11 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ik ken de nieuwe schuiftredes van SLT niet maar bij de FLIRT zitten daar 2 'voelers' die nog een centimeter of 2 onder de tredeplank hangen. In dat geval zou het perron dus al 3 centimeter lager moeten zijn dan de onderkant van de tredeplank voordat ie eroverheen kan schuiven. |
30-11-2016 20:03:48 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Zo zou het bij SLT ook moeten werken. Als de trede tegen de perronrand komt schuift de trede 3 cm terug. Als de voelers niets voelen schuift de trede terug naar de zelfde breedte als de huidige klap trede. Mcn Asd |
30-11-2016 20:47:05 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Bij Flirt is dat niet het geval want dan gaan ze maximaal uitgeklapt staan. |
30-11-2016 21:09:34 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Misschien moet men (Prorail) dan eens meer aandacht besteden aan het eens écht op hetzelfde niveau brengen van elk perron in Nederland. Sommige perrons zijn ook veel hoger dan de hoogte van de treinvloer. Op Rotterdam Blaak is dit bijvoorbeeld het geval. Zo werkt dat gelijkvloers instappen natuurlijk nogsteeds niet... |
30-11-2016 21:10:18 | ||
---|---|---|
koekje
|
NS FLIRT niet. Als er geen perron 'gevoelt' wordt gaan ze naar dezelfde breedte als de SLT uitklaptredes. |
30-11-2016 21:36:56 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Klopt niet wat je daar typt koekje. Ze gaan echt naar de uiterste stand en die is zeker 3 keer zo lang als bij SLT. |
30-11-2016 22:29:35 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Wordt op Rtb met de komende werkzaamheden niet wat aan de hoogte gedaan? |
30-11-2016 23:17:08 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Er wordt daar in elk geval wat aan de perronvloer gedaan, maar dat zal niet voor het aanpassen van de hoogte zijn gezien het onderdeel van de constructie is. In die tunnel zal dus het spoor omhoog moeten, maar past dat met het PVR? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
01-12-2016 00:02:37 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Er wordt gerept over aanpassing van de perronhoogte bij Rtb, maar er wordt zowel over verlagen perron (afschaven) als verhogen spoor (omhoog brengen) gesproken. Ik gok een combinatie van beide. Shl is nog een veel groter probleem, daar hebben we al de laagste BVL van Nederland op 4,85m. Een idee is nu om het te vervangen door een stroomrail, zodat het spoor omhoog kan. Je moet er maar wat voor over hebben om aan P76 te voldoen... |
01-12-2016 08:27:34 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Zo'n oplossing verzin je een keer tegen veel kosten.. Als het je daarna elders kan helpen wordt je er alleen maar blij van. |
01-12-2016 08:44:38 | ||
---|---|---|
koekje
|
Quote Dan heeft de FLIRT waar jij instructie op hebt gehad (als je een collega bent) andere software gehad. Degene waar wij mee bezig ging gaat niet naar de uiterste stand als er geen perron gedetecteerd wordt. |
01-12-2016 12:32:44 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ja, ik werk bijna dagelijks met Flirt tegenwoordig en ze doen het allemaal. Het hoort ook zo te gaan. |
01-12-2016 12:47:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Gelukkig rijdt de 2424 daarom een tijdje op proef met deze nieuwe treden om te kijken hoe of wat Hier is dus de vraag of het probleem de treden zijn, of dat Prorail de afgesproken perron hoogte niet op orde heeft. |
20-01-2017 06:09:18 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
In 2018 krijgt SLT een grote revisie. Onderdeel hiervan is eindelijk het vervangen van de stoffen bekleding door kuntleer. SLT 2401 krijgt als test in week 4 8 nieuwe zittingen die blijven zitten tot aan deze revisie. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |