Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
26-02-2008 20:15:08
daan-ns
daan-ns
is niet als aanval bedoeld..
Toevallig plaats ik het nu hier, omdat het me heel veel opvalt.
Is zeker niet persoonlijk bedoeld! Gewoon in het algemeen.


Groetjes Daan
 

26-02-2008 20:22:42
WesselE
WesselE
Ik vind het in ieder geval leesbaar. Maar even naar jordy:

Er is ergens vorig jaar een "test" geweest in Utrecht Centraal, waarbij reizigers stoelen konden beoordelen welke stoelen lekker zaten en welke niet. De stoel die het beste is beoordeeld, komen in de nieuwe SLT's. Ik ga er dus ook stiekem van uit, dat deze stoelen wél lekker zitten


'Okeh'
 

26-02-2008 20:25:23
hvondelen
hvondelen
Vandaag stond er een SLT op Bokkeduinen rond 17.00uur, ik kon niet zien of het de 2400 of de 2600 was.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

26-02-2008 20:31:35
jordydl1
jordydl1
staat de 2402 niet in de wp van ldd  


26-02-2008 20:34:33
daan-ns
daan-ns
Volgens mij wel.
Ik zal het morgenochtend nog even nakijken


Groetjes Daan
 

26-02-2008 20:38:32
jordydl1
jordydl1
dan moet hvondelen waarschijlijk toch de 2602 gezien hebben aangezien die normaal de bokkeduinen nog als standplaats heefd

Laatst bewerkt door jordydl1 op 26-02-2008 20:38
 

26-02-2008 20:49:41
mren
mren
Quote
WesselE:
Er is ergens vorig jaar een "test" geweest in Utrecht Centraal, waarbij reizigers stoelen konden beoordelen welke stoelen lekker zaten en welke niet. De stoel die het beste is beoordeeld, komen in de nieuwe SLT's. Ik ga er dus ook stiekem van uit, dat deze stoelen wél lekker zitten


De keuze bestond uit houten plank 1 met stofje 1, houten plank 2 met stofje 2, houten plank 2 met stofje 1 en houten plank 1 met stofje 2, dus dan is het niet verwonderlijk dat de SLT is voorzien van houten planken met stofjes.
 

26-02-2008 20:54:08
jordydl1
jordydl1
correctie: plastic plank met stukje stof
hout is nog uit de oertijd
 

26-02-2008 22:27:35
berkel73
berkel73
Quote
hvondelen: Vandaag stond er een SLT op Bokkeduinen rond 17.00uur, ik kon niet zien of het de 2400 of de 2600 was.
Was de 2602, zag hem vanuit trein 756 om 16:55 .
 

27-02-2008 01:59:40
willy84
willy84
@ houten plankje:
Was natuurlijk wel te verwachten. Vind het gewoon jammer dat het comfort langzaam achteruit gaat in de trein.
Die houten plank met stofje in de huidige SGMm ziet er ook al niet meer uit, terwijl het nog niet eens zo oud is.%04%jammer
 

27-02-2008 14:53:20
hvondelen
hvondelen
Het gaat allemaal om bezuinigingen, duurzaamheid, hoe lichter en makkelijker hoe beter in de sprinters, want, zo zeggen ze, het is niet voor lange afstanden%03%
Maar de Nieuwe ICMm's vind ik prima zitten hoor, je zit alleen wat meer recht op dan bij de ICM's.
Dus aan nieuw materieel zal het niet liggen, maar ik ben het wel met je eens dat de stoelen van vroeger over het algemeen lekkerder zaten dan de stoelen van nu.

Laatst bewerkt door hvondelen op 27-02-2008 14:54


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

27-02-2008 15:41:56
mren
mren
Directe bezuinigingen ja. Maar meer comfort zal ongetwijfeld meer reizigers trekken. En voor 100 euro extra opbrengst per jaar, kan je gekapitaliseerd zo'n 700 euro nu investeren om break-even te draaien.  

27-02-2008 16:47:29
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Comfort is tegenwoordig het sleutelwoord: stations worden meer gepimpt om meer comfort te scheppen, treinen gaan vaker rijden om meer comfort te bieden, treinen worden stiller ivm comfort, stiltezones ivm comfort etc etc.

Ik snap dan ook niet dat het nog niet tot het management is doorgedrongen dat daar ook comfortabele stoelen bij horen. Maar ik heb goede hoop. Er komt vast wel een omslagpunt.
 

27-02-2008 16:53:31
daan-ns
daan-ns
SLT 2402 staat nog steeds in Ldd


Groetjes Daan
 

28-02-2008 17:12:03
daniel81
daniel81
En de 2602 stond gisteravond in Amf op spoor 8, dus zeer goed zichtbaar. Ook leuk dat de 2955 ernaast kwam te staan, maar helaas geen fototoestel bij me%03%  

28-02-2008 20:38:56
ibodejoode
ibodejoode
Ik was gisteren een dagje met RSR aan het trammen. Even rondgekeken op Den Haag LOI. Bijna geluidloos kwam een SLT voorbij. Zo soepeltjes (ik stond er met de rug naar toe) dat ik het later pas in de gaten had. Weet dus niet welke het was. Het was om 13.32 uur. Reed van Leiden ri. Den Haag HS.  

28-02-2008 20:58:18
metrofan
metrofan
Tja, gisterochtend stond de 2402 volgens daan-ns nog in Ldd jij heb hem om 13.32 zie rijden bij Den Haag NOI.
Maar ik heb hem daarna nog (tussen 15.00 en 15.30) in de wp van Ldd zie staan.
 

07-03-2008 23:47:18
db2612
db2612
Staat de SLT nog in Ldd ?  

08-03-2008 09:41:30
rob46
rob46
Gisteren 7-3 reed SLT 2602 Amf-Ut-Ledn-Hlm-Utg-Zd-Ekz a.14.05, Ekz v.14.45,- Hn-Asd-Hvs-Amf en SLT 2402 Ldd-Ehv.  

08-03-2008 09:52:08
nsr1855
nsr1855
Klopt. Net als afgelopen maandag maar toen had die trein geen ritje Ekz maar Hn. Vanwege dat defect bij Had. Toen vertrok hij pas om 16.25 uit Hn.  

08-03-2008 10:09:16
rob46
rob46
Ze waren maandag jl. niet meer welkom in Ekz ivm overbezetting, kregen wel toestemming maar moesten dan tot 19.00 uur op Ekz blijven en dat was wat te veel van het goede. De storing bij Had bleek een losgetrilde stekker op het dak waardoor de snelschakelaar niet meer "in" kwam. Afgesleept door de NT 700 van Rb Hlm.  

08-03-2008 10:35:44
nsr1855
nsr1855
Ja door loc 706. Wat dit dus opleverde:

http://img503.imageshack.us/img503/8350/7062602hadlh5.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/1882/70626021haduv9.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/3124/2602hlmwphkc4.jpg

Foto's zijn gemaakt door me vader met zijn mobiele telefoon
 

08-03-2008 11:48:41
dannytrein
dannytrein
vraag: staat er nu een in ldd? de ritten van bokkeduinen naar ldd heben nooit bij de DRGL's gestaan, of heb ik wat gemist?

Laatst bewerkt door dannytrein op 08-03-2008 11:50
 

08-03-2008 11:51:58
rob46
rob46
Zowel de SLT 2402 als de 2602 worden vrij laat en vaak onder voorbehoud ingelegd, dus je hebt niets gemist.  

08-03-2008 14:50:35
rob46
rob46
SLT 2602 vandaag als tr.84800/801 op pad. Amf-Zl-Gn-Mp-Lw-Zl-Zp-Dv-Amf.  

08-03-2008 17:28:24
dannytrein
dannytrein
Is er al bekend wat de SLT morgen gaat doen?  

08-03-2008 17:29:54
jordydl1
jordydl1
dat is vragen om DRGL's
maar ik ben ook wel benieuwd
 

08-03-2008 17:37:31
wimhoekema
wimhoekema
Keurig rond de klok van enen aangekomen te Lw. Na een lunchstop op spoor 6 weer met de driekoppige bemanning in zuidelijke richting vertrokken. Een paar leuke plaatjes kunnen maken van deze eerste SLT in Lw

Wim
 

08-03-2008 17:41:51
j.jager
j.jager
Hier een 2 tal foto's tijdens het vertrek uit Gn om 11.30.
http://i29.tinypic.com/jr4ays.jpg, http://i26.tinypic.com/25uk4lj.jpg

Laatst bewerkt door j.jager op 08-03-2008 17:42
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


08-03-2008 18:36:50
rob46
rob46
Quote
dannytrein: Is er al bekend wat de SLT morgen gaat doen?

GDST Bokkeduinen

Laatst bewerkt door rob46 op 08-03-2008 18:37
 

08-03-2008 18:39:09
jordydl1
jordydl1
dit is meestal zo op zondag  

08-03-2008 19:15:43
justin150
justin150
Edit Mark: Vragen naar diensteregelingen is niet toegestaan!  

08-03-2008 21:38:57
wimhoekema
wimhoekema
in Leeuwarden vanmiddag:
http://83.83.69.50/bnls/DSC00975.jpg
http://83.83.69.50/bnls/DSC00978_1.jpg

mzzl,
Wim
 

08-03-2008 22:11:40
manuel25
manuel25
Vooral die laatste is mooi. de SLT heeft wel wat weg van de GTW, alleen is 'ie wat hoger.  

09-03-2008 15:23:26
kbrandsma
kbrandsma
Mooie foto's uit het Friesche.  

09-03-2008 17:44:06
railnijn
railnijn
maandag gaat 2602 snelheids proeven doen tussen schiphol en denhaag mariahoeve  

11-03-2008 09:08:00
rob46
rob46
Yep, planning voor 10-3 was Amf-Wp-Hfd (5 slagen naar Gv) en retour Hfd-Wp-Amf.  

11-03-2008 10:07:02
nielske90
nielske90
De 2402 stond gisteren om 17.42 GDST te Helmond. Betekent dit dat er weer testritten gereden worden tussen Hm en Hrt  

11-03-2008 10:16:42
railnijn
railnijn
ja klopt tot en met de pasen  

11-03-2008 13:49:41
rob46
rob46
2602 zou vandaag volgens planning Amf-Zl-Mrb-Emn-Mrb-Zl-Amf moeten rijden.  

11-03-2008 16:20:58
railnijn
railnijn
nee gaat hij donderdag doen  

11-03-2008 16:22:59
rob46
rob46
Hoezo "nee"? Ik lees net deze spot
stefanuzz ; SLT 2602 kwam om 12.51 langs IJbrzl -> Amf tussen de IC en de stopper

Laatst bewerkt door rob46 op 11-03-2008 16:25
 

11-03-2008 17:10:41
stefanuzz
stefanuzz
Met het bewijs > http://i28.tinypic.com/fzagew.jpg

Laatst bewerkt door stefanuzz op 11-03-2008 17:10
 

11-03-2008 18:04:07
railnijn
railnijn
onee klopt ik had het verkeerd gezien

ik was er gisteren zelf bij of beter gezegd aanwezig
 

11-03-2008 20:43:33
nsr1855
nsr1855
Gaat dat ding morgen nou nog rijden. Had er iets van vernomen...  

11-03-2008 21:48:22
willemNS
willemNS
De 4 delige wel, stond vandaag weer in Hm om te rijden tussen Hm en Hrt, de 6 delige weet ik niets van.  

11-03-2008 21:55:59
nielske90
nielske90
Hierboven staat dan ook dat de 2402 nog tot Pasen tussen Hm en Hrt proefrijdt. Overnachting is vermoedelijk telkens in Hm...

EDIT: Een van de Flex-medewerkers die aan het testrijden is woont in Helmond, vandaar dat ze hem telkens daar laten overnachten...

Laatst bewerkt door nielske90 op 12-03-2008 15:54
 

11-03-2008 22:51:33
ICMM
ICMM
Ik zag hem vandaag station Zwolle binnenrijden.

http://nl.tinypic.com/player.php?v=x4j51z&s=3

Laatst bewerkt door ICMM op 11-03-2008 22:52
 

12-03-2008 11:49:18
idolaat
idolaat
gezien het aantal bakken moet dat toch echt de 2602 zijn!  

12-03-2008 14:47:03
rob46
rob46
Vandaag staat 2602 op de rol voor Amf-Ut-Ledn-Hlm-Utg-Zd-Ekz-Asd-Hvs-Ut-Amf.  

12-03-2008 14:50:06
nsr1855
nsr1855
Klopt, gezien te Sptn en Utg  

12-03-2008 17:28:34
dutchtrain
dutchtrain
Stel 2402 kwam rond half 1 door Tilburg rijden afgelopen maandagmiddag.  

12-03-2008 17:34:44
nielske90
nielske90
Richting?%03%
Maar goed, hij is waarschijnlijk onderweg geweest van Ldd naar het testtraject Hm-Hrt...

Vanmorgen stond de 2402 wederom in Hm op spoor 3, om 8.15. Waren ze gisteren pas 10.45 begonnen, nu kwamen de eerste medewerkers in hesje al om 8.15...
 

16-03-2008 00:03:40
tibbels
tibbels
De 2602 heeft afgelopen vrijdag (14 Maart) weer een slag Zwolle-Emmen v.v. gemaakt, maar heeft iemand hier misschien een treinnummer van??
Voor foto's kijk www.Torro-Trains.com

M.vr.gr Robert

Laatst bewerkt door tibbels op 16-03-2008 00:04
 


16-03-2008 00:59:06
railfan
railfan
Vandaag werd weer met 2402 getest op Hm-Hrt.
EDIT door edegroot: tekst verwijderd ivm overtreding forumregels
 

16-03-2008 10:40:00
taurus
taurus
Ik was er al bang voor. Misschien moet er 's nachts gewoon eens een beveiligingsbedrijf staan omdat soort lui eens op heterdaad te betrappen. Het loopt de spuigaten uit met die troep.  

16-03-2008 11:20:55
spoorhaas
spoorhaas
Ze moeten hem gewoon niet in Hm laten staan maar gewoon 's nachts proberen te laten overnachten in Ehv..

Want op dit soort onbeveiligde plaatsen kan je er op wachten...

Maargoed, ik ga er verder niet op in, omdat het in strijd is met de regels..
 

16-03-2008 11:35:12
nielske90
nielske90
Quote
railfan: Vandaag werd weer met 2402 getest op Hm-Hrt.
Dat het stel vaak in Hellemond overnacht is te merken, alle 4 de bakken hebben inmiddels alternatieve beschildering...


Om ongeveer 18.30uur heb ik niks gezien, toen ik er voorbij kwam. Voor zover ik het heb kunnen zien zat er aan de perronzijde te Hm niks...
 

16-03-2008 13:16:56
admin
Moderator
admin
Quote
spoorhaas: Maargoed, ik ga er verder niet op in, omdat het in strijd is met de regels..
admin: Inderdaad, einde discussie aub!


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

16-03-2008 21:24:46
willemNS
willemNS
edegroot: Post verwijderd ivm overtreding forumregels.. vriendelijk verzoek om deze een keer door te lezen. Er is zojuist gevraagd te stoppen met deze discussie. Iedereen die zich nu nog geroepen voelt dit toch te doen kan rekenen op directe verwijdering van berichten.  

17-03-2008 16:35:57
jordydl1
jordydl1
wet iemand wat de 2602 gisyer heeft gedaan?
heb hem om 09.00 uur niet op de bkd zien staan
 

17-03-2008 18:29:28
sik214
sik214
Ik zag hem gisteren rond half 12 op de Bokkeduinen staan!  

18-03-2008 18:12:50
tibbels
tibbels
Hij (de 2602) heeft vanmiddag een slag Zwolle Emmen gemaakt, heb hem rond kwart over 2 hier te Coevorden gespot,

Groetzels

Laatst bewerkt door tibbels op 18-03-2008 18:13
 

18-03-2008 23:05:40
webguy
webguy
Ik heb 'm rond 16:00 door Amersfoort (station) zien komen...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

18-03-2008 23:11:44
willy84
willy84
Vraag:
Hoeveel sneller zal de nieuwe sprinter tussen Amsterdam CS en Amersfoort zijn tov de "oude" SGMm?
En aanvullend daarop:
SGMm schijnt nu met bepert optrek vermogen te rijden ivm gekoppeld rijden met de citysprintertjes. Hoeveel zou het verschil qua tijd dan tussen Amterdam CS-Amersfoort zijn?
 

18-03-2008 23:33:04
timtrein
timtrein
Die verschillen zullen niet meer zijn dan een tot hooguit enkele minuten, die orde van grootte.  

19-03-2008 09:44:22
mdeen
mdeen
Quote
willy84:
En aanvullend daarop:
SGMm schijnt nu met bepert optrek vermogen te rijden ivm gekoppeld rijden met de citysprintertjes.
Ik denk dat dat eerder andersom is. De tweetjes en drietjes hebben evenveel vermogen en evenveel aangedreven assen. Alleen zijn de tweetjes een stuk lichter, dus ik denk dat die sneller optrekken.
Daaruit redenerend zou de aanzet van de tweetjes begrensd moeten zijn.
Maar waarom zou dat nu pas ingevoerd zijn? Ik neem toch aan dat er al 25 jaar lang gemengd gereden wordt?
 

19-03-2008 10:16:37
bjornl
bjornl
Dat was ingevoerd toen SGMm gecombineerd met ongereviseerde SGM-drietjes gingen rijden.  

19-03-2008 13:53:57
seinhuis
seinhuis
Volgens mij is het ook zo dat de citypannels (SGM-II) een max. snelheid hebben van 125 km/u.  

19-03-2008 14:12:57
broek53
broek53
Het gaat om de aanzetversnelling. De drietjes hebben bij hun renovatie een chopperinstallatie gekregen, waarmee ze sneller kunnen optrekken. De tweetjes hebben nog een weerstand-schakeling met een schakelwals, en dat gaat allemaal wat trager. Daarom zijn de drietjes in hun aanzet software-matig begrensd tot wat een installatie van een tweetje (ongeveer) aankan. In den beginnen was dat nodig omdat verbouwde en onverbouwde drietjes gekoppeld moetsen kunnen rijden, nu dus nog omdat de tweetjes ineens niet afgevoerd zijn, maar zelfs vrolijk in de dienst rijden. De tweetjes krijgen bij hun renovatie nu ook choppers, dus zodra de laatste naar Denemarken afgereisd is, kan de turbo op het SGMm.  

19-03-2008 14:30:58
webguy
webguy
Dat klinkt erg niet-efficient... Is het niet mogelijk voor de software om te weten of 'ie gekoppeld is met enkel gereviseerde sprinters of ook met oude? Lijkt me niet al te ingewikkeld: nu duurt het 3-4 jaar (in totaal) voordat de NS voordeel heeft van de betere aanzetprestaties...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

19-03-2008 14:32:08
bjornl
bjornl
Quote
seinhuis: Volgens mij is het ook zo dat de citypannels (SGM-II) een max. snelheid hebben van 125 km/u.
Hetzelfde gold en geldt voor de drietjes, zowel onverbouwd als verbouwd: Vmax=125 km/h.
 

19-03-2008 14:41:35
broek53
broek53
Quote
webguy: Dat klinkt erg niet-efficient... Is het niet mogelijk voor de software om te weten of 'ie gekoppeld is met enkel gereviseerde sprinters of ook met oude? Lijkt me niet al te ingewikkeld: nu duurt het 3-4 jaar (in totaal) voordat de NS voordeel heeft van de betere aanzetprestaties...
Zekers, maar dat is nu een soort wijsheid achteraf. Oorspronkelijk zou dit duren zolang de revisie van de drietjes zelf gaande was, want de tweetjes waren helemaal niet in beeld. Die reden op de Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn en zouden in 2006 aan de kant gaan.
 

19-03-2008 16:10:40
webguy
webguy
Ah, en dat is zeker weer te duur om aan te gaan passen, want het is maar software... Aan de andere kant: die paar seconden zullen in de realiteit niks uitmaken (maar als je dat natuurlijk vermenigvuldigd per x treinstellen over x jaar zou het qua gebruik en onderhoud veel schelen...)


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

19-03-2008 19:55:45
willy84
willy84
Quote
timtrein: Die verschillen zullen niet meer zijn dan een tot hooguit enkele minuten, die orde van grootte.

Als dat zo is (?) dan valt me dan wel tegen. Had eigenlijk gehoopt op 4 of 5 minuten ofzo.
Ik zat namelijk met de gedachte hoe je in Amersfoot aansluiting kunt bieden op de sprinter naar Vathorst als de 2800 naar Deventer gaat rijden. Zodat Schothort nog steeds een aantrekkelijke verbinding met Utrecht houdt, buiten de normale stoptrein.
 

19-03-2008 20:07:08
nedtrain25
nedtrain25
eind 2009 moet alle sprinter 2 wagenstellen gereviseerd zijn. er staaan er al 8 in denemarken. eerste word eind april begin mei tergug verwacht.  

20-03-2008 12:29:07
timtrein
timtrein
Sprinters trekken nu al aardig vlot op, he? Het in- en uitstappen en afremmen zal niet wezenlijk veranderen, alleen dus een (klein) beetje extra sneller optrekken.

Misschien dat de SLeT-jes nog iets sneller optrekken, maar er is ook de beperking dat de mensen moeten kunnen blijven zitten he? En je moet de spijkers niet uit het spoor trekken... %02%
 

20-03-2008 13:58:15
mdeen
mdeen
Hogere topsnelheid telt ook mee. Op trajecten waar je 140 mag kan dat ook nog een paar minuten schelen.  

20-03-2008 17:36:39
broek53
broek53
Zeker, maar een hogere topsnelheid krijgen ze niet. Die wordt bepaald door andere dingen dan de vermogenselektronica, en dat is niet veranderd.  

20-03-2008 17:48:18
Somda
Somda
Quote
mdeen: Hogere topsnelheid telt ook mee. Op trajecten waar je 140 mag kan dat ook nog een paar minuten schelen.

Op de flevolijn is de dienstregeling met SGMm goed te rijden.
Dus die 120 km/h is hard zat.
(geld trouwens ook voor ander mat maar dat ter zijde)
 

20-03-2008 17:53:10
broek53
broek53
Dat zegt meer over de dienstregeling dan over (de topsnelheid van) het materieel.  

20-03-2008 17:56:44
bjornl
bjornl
Zoals eerder al gemeld is het op Ut-Ah toch wel een probleem. Een paar minuten vertraging sijpelt zo door in de achteroplopende 3000. Als er een keertje VIRM of Mat '64 loopt heb je een veel grotere kans om nog op tijd op Klp aan te komen, is mijn ervaring. Topsnelheid zou hier dus een grotere invloed hebben dan accelleratie!  

20-03-2008 18:06:50
Somda
Somda
Als de 7400 op tijd (mag) vertekken uit Ut naar Rhn,is het volgens mijn ervaring geen probleem.Overal netjes op tijd.
En op de terugweg is mijn ervaring dat het ook geen probleem is.
Wat mij wel is opgevallen dat als je richting Rhn gaat,je bij Maarn Goederen voor een rood sein loopt.Is de vaart er flink uit gehaald,komt het sein er weer bij.En van Rhn naar Ut,kom je vaak op geel Mrn binnen hobbelen.Dat zijn dus dingen die niet mee helpen,maar de sprinter red het prima op die lijn.
 

20-03-2008 20:10:54
bjornl
bjornl
keistad: inderdaad, als de 7400 op tijd weg mag gaat het allemaal (meestal) prima. Als ie dat niet mag haalt ie het ook niet meer in met SGM(m), maar de twee afwijkende keren die ik meemaakte waar de 7400 enkele minuten te laat wegging en met Mat '64 of VIRM reed kwamen we met de 3000 dus wél op tijd aan in Klp.  

25-03-2008 18:36:46
david_meye
david_meye
Zag vanochtend de SLT-IV 2402 rihting Gd/Rtd rijden in Wd om 09.58.  

27-03-2008 09:57:18
nielske90
nielske90
En vanmorgen stond ie weer op zijn inmiddels vertrouwde plekje, spoor 3 in Helmond.  

27-03-2008 15:49:24
spurt2244
spurt2244
het lijkt mij ook wel leuk om langs een spoorlijn te wonen waar een hoop test ritten worden gereden bijvoorbeeld tussen Eindhoven-Venlo.  

27-03-2008 17:16:46
nielske90
nielske90
Dat is het ook...%08%
Overigens worden de testen wat ik heb begrepen uitgevoerd tussen Dn en Hrt, waarbij de keringen plaatsvinden in Hrt en Hm...

Om 15.15 stond ie er (personeel hield koffiepauze), om 16.00 niet meer. Hij heeft vandaag dus gewoon weer testritten gereden...
 

31-03-2008 09:37:42
train85
train85
De 2402 kwam om 09:24 uur door Ut >Ht.  

31-03-2008 11:48:22
nielske90
nielske90
Zal ie dan wel weer teruggaan naar zijn stekkie in Helmond...

Laatst bewerkt door nielske90 op 31-03-2008 11:48
 

31-03-2008 22:20:22
floriss
floriss
Ik heb even wat in het vervoersplan zitten bladeren welke de NS heeft ingediend het Locov en is goedgekeurd door de minister van Verkeer en Waterstaat op 11 februari 2008. Het complete rapport is terug te vinden via de site van het Locov.

Ik zag daar enkele zaken volgens mij wel de moeite van het lezen waard zijn:

- Er ligt een voorstel van Prorail, waar de NS onder enkele technische voorwaarden mee akkoord gaat, om de perrons aan te passen naar 76cm, dit ter verbetering van de toegankelijkheid voor mindervaliden in treinen met een gelijkvloerse instap. Dit zou op verzoek van NS het eerste moeten plaatsvinden op trajecten waar de S70 en S100 gaan rijden.
- Over de S70 en S100 gesproken. Ik kwam tevens in een voetnoot de mogelijk inzet van deze nieuwe Sprinters tegen gebaseerd op de plannen van zomer 2007.
De eerste 35 treinstellen worden, zoals al was bekend ingezet in de 9800 en 19800 en de 7400 en 17400.
De tweede serie van 64 treinstellen staat ingepland voor de Sprinterdiensten:
- 4300 Lelystad Centrum - Duivendrecht - Schiphol/Hoofddorp
- 4600 Almere Oostvaarders - Weesp - Amsterdam Centraal
- 3300 Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp (-Den Haag Centraal)
- 6300 Haarlem - Leiden Centraal - Den Haag Centraal

Het is maar dat we het weten
 

31-03-2008 22:25:19
NDS
NDS
Is er iets bekend waneer er meer S70 en S100 stellen richting Nederland komen, dus waneer de levering echt op gang komt?

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

31-03-2008 22:34:21
willy84
willy84
Quote
floriss: Het is maar dat we het weten
Ook leuk om te weten waar het materieel dat er nu in zit, heen gaat%08%
 

31-03-2008 23:08:22
broek53
broek53
Vergeet alles maar wat er na de 7400/17400 staat. Dat was duidelijk de stand van plannen van toen, en daar verandert zonder enige twijfel van alles aan.  

31-03-2008 23:18:12
broek53
broek53
Quote
mftrains: Is er iets bekend waneer er meer S70 en S100 stellen richting Nederland komen, dus waneer de levering echt op gang komt?

Dat is een kwestie van geduld%09%. Als de stellen die er nu zijn, het hele toelatingsprogramma hebben afgewerkt, gaan ze terug naar de fabriek. De 2401 en 2601 rijden de technische proefritten in Duitsland. Als dat llemaal in orde blijkt te zijn, gaat de seriebouw pas van start. De vier protostellen staan genoteerd voor aflevering in oktober, de serieaflevering begint in februari 2009 - maar dan ook meteen goed, met een stel per week.
 

31-03-2008 23:28:53
Somda
Somda
De 2602 stond vanmorgen GDST om 11:30 op de Bokkeduinen.
Wat ik weten wil is of die stellen de beoogd 176 km/h hebben gehaald
 

31-03-2008 23:35:20
NDS
NDS
Quote
broek53:
Quote
mftrains: Is er iets bekend waneer er meer S70 en S100 stellen richting Nederland komen, dus waneer de levering echt op gang komt?

Dat is een kwestie van geduld%09%. Als de stellen die er nu zijn, het hele toelatingsprogramma hebben afgewerkt, gaan ze terug naar de fabriek. De 2401 en 2601 rijden de technische proefritten in Duitsland. Als dat llemaal in orde blijkt te zijn, gaat de seriebouw pas van start. De vier protostellen staan genoteerd voor aflevering in oktober, de serieaflevering begint in februari 2009 - maar dan ook meteen goed, met een stel per week.

Mooi dat wilde ik weten, ik krijg zo een beetje inzicht in wat de plannen zijn, bedankt, groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

01-04-2008 19:31:21
kbrandsma
kbrandsma
Eén stel per week!?
Dan zijn ze ondertussen zeker al bezig met het produceren van een flink aantal casco's neem ik aan. Dan de techniek erin, afbouwen, inregelen, testritje, nawerk en vóila.
 

01-04-2008 21:56:03
thom
thom
Als je lees, lees je dat de seriebouw pas Na de testfase begint  

01-04-2008 22:54:39
timtrein
timtrein
Ja, maar dat wil niet zeggen dat ze niet alvast met casco's bezig zijn...  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl