Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
27-08-2015 17:04:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat zou volgens jou de doortrapte bijbedoeling zijn, dan? Het is overigens niet anders dan NS steeds heeft gemeld. |
27-08-2015 17:24:02 | ||
---|---|---|
daniel81
|
De kritiek zal niet zozeer een 'vertrapte bijbedoeling' zijn, maar dat NS er mee wegkomt om gedurende 2/3 van de concessieperiode niet aan de eisen te voldoen. |
27-08-2015 17:53:12 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ns kan de treinen echt niet missen op t moment. Er is al een materieeltekort, hou er rekening mee dat het inbouwen van zo'n toilet zo'n grote ingreep is dat een stel misschien wel een maand aan de kant staat (bij wijze van) Verder is er geen werkplaats capaciteit op het moment, mede door de revisie van DDM 1 en natuurlijk de VIRM. 2021 is een prima datum omdat dan de Flirts en SNGs in dienst zijn en het project VIRMm1 is afgerond. Voor het uitvoeren van een concessie is het belangrijker dat je treinen tot je beschikking hebt, niet dat je toiletten aan kan bieden |
27-08-2015 19:09:49 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij moet het ook pas vanaf 2025 (volgende concessie). Mcn Asd |
27-08-2015 19:28:09 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
@VIRMm1: aannemelijk gaan ze retour Siemens/Bombardier, daar is immers de opdracht aan verleend. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-08-2015 19:47:53 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Dat hangt er maar vanaf welke keuzes je als NS zijnde maakt, je kunt er ook voor kiezen om de VIRM revisie uit te stellen en de SLT toiletinbouw eerst te doen. Laatst bewerkt door Frontier op 27-08-2015 19:48 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
27-08-2015 22:14:09 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Siemens/Bombardier kan ook een paar man naar Nederland sturen om die treinen hier om te bouwen. Een serieproductie in Nederland opstarten (je praat immers toch over meer dan 100 treinstellen) is goedkoper dan al die treinen weer naar Duitsland te brengen. Voor wat ik had begrepen zou dit project op de Zaanstraat of in Haarlem plaats gaan vinden. Zeker weten doe ik dat niet, dat moet ik erbij vertellen. |
27-08-2015 22:22:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Op de Zaanstraat zijn wel vaker sporen verhuurd aan bv Strukton, AnsaldoBreda en Bombardier voor wat projecten... |
28-08-2015 11:10:58 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Wat is er mis met de huidige treeplanken en wat wordt er anders aan de nieuwe treeplanken? |
28-08-2015 12:29:17 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De huidige zijn zeer storingsgevoelig, of dat ook de reden is dat ze vervangen worden weet ik niet. |
28-08-2015 12:32:30 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat valt tegenwoordig wel mee, volgensmij was er ooit de wens om een gleufvrije overstap te maken (treeplank komt tot de perronrand, Bombardier heeft al eerder zulke systemen geleverd.) Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-08-2015 14:52:05 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Dat valt ook wel weer mee. De meeste deurstoringen zitten niet in de traptrede zelf, maar in de aansturing en signalering. In de jaren dat ik nu SLT heb gereden, heb ik hooguit een keer of drie deurstoringen gehad die gerelateerd waren aan de traptreden. Groetjes, Emiel |
28-08-2015 14:57:40 | ||
---|---|---|
albertjan9
|
Als ik het artikel goed begrijp worden het uitschuiftreeplanken (zoals bij GTW's) in plaats van de huidige klaptreetjes? |
28-08-2015 16:22:07 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Citaat van aarclay: Volgens bronnen zou de 2658 weer hersteld zijn, en een proefrit maken / gemaakt hebben. Kan iemand dit bevestigen? |
04-09-2015 15:12:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Eind augustus was men bezig de "in Duitsland herstelde kop" te plaatsen, dus het lijkt mij nog wat vroeg voor proefritten |
05-09-2015 11:22:42 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Van een betrouwbare bron hoorde ik dat de prognose voor de herindienststelling van SLT 2658 5 september is. |
05-09-2015 14:33:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
Prognoses zijn geduldig - en aan voortdurende aanpassing onderhevig, dat blijkt maar weer. |
11-09-2015 19:07:29 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
SLT 2431 staat op de sporen bij hlm aan de westkant. Deze is hersteld van aanrijdingsschade. |
18-10-2015 18:37:57 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Volgens de GPS lijkt de SLT2658 weer op de rails te staan, bij Amr: http://www.treinenweb.nl/spots/2658 Laatste update: 2015-10-15T01:42:57 Ik gok op een proefritje, waarna hij asap de dienst in gaat? Laatst bewerkt door aarclay op 18-10-2015 18:39 Choo choo..... |
19-10-2015 07:14:01 | ||
---|---|---|
sik214
|
Probeer je nieuwsgaring uit te lokken? Die link van je site geeft aan dat somda.nl de basis is. In de spotsdatabase is er echter geen activiteit te vinden van de 2658 na september 2014 (open dag Haarlem). |
19-10-2015 11:23:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Als er ook bij staat "Track and Tracing (Bèta)" moet je daar niet teveel waarde aan hechten, zeker niet bij dit soort terzijde staande treinstellen. Op de echte T&T is het stel nog niet te vinden, dus zal gewoon nog in Hlm staan. |
19-10-2015 11:27:55 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Track en trace wordt bij de NS niet openbaar gemaakt. Als de 2658 weer op de baan verschijnt moeten we het puur hebben van de spots. |
19-10-2015 11:34:00 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Somda is de basis voor de getoonde tabel, niet voor de GPS-gegevens. De data van deze gegevens komt wel bij de NS vandaan. De vraag is alleen waarom de GPS-data opeens recentelijk uit Amr terecht komt? Ik zal in ieder geval in de aankomende update (vandaag?) dit even verduidelijken zodat de verwarring tussen Somda en de GPS-gegevens verdwenen is. En mocht deze toch wel om één of andere redenen in Amr staan, dan is er natuurlijk een kleinere kans dat hij als GDST gespot wordt, dan dat hij in actieve dienst rijdt, omdat hij toch niet in beweging is. Laatst bewerkt door aarclay op 19-10-2015 11:43 Choo choo..... |
19-10-2015 11:42:14 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Wat jij wil |
19-10-2015 12:16:49 | ||
---|---|---|
KmNS1
|
Vandaag 19-10-2015 heb ik in de ochtend geen SLT zien staan in Amr, dus ook geen SLT 2658. |
19-10-2015 12:40:20 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Aparte GPS-spot dus. Dan wachten we gewoon af tot iemand wat te melden heeft, of tot de 'spot' in beweging komt, wat meer zekerheid geeft. Ik meen dat de planning was dat hij een herstelperiode zou hebben van een jaar. Dus de herstelling moet wel flink gevorderd zijn nadat ik hem vorig jaar tijdens de opendag aantrof. Afwachten.... Laatst bewerkt door aarclay op 19-10-2015 12:42 Choo choo..... |
19-10-2015 13:09:50 | ||
---|---|---|
gose91
|
Stel staat in de systemen als Niet beschikbaar voor dienst Geregistreerde locatie is RB Haarlem |
19-10-2015 15:38:51 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Die hele GPS-datastroom zit vol fouten en bijzonderheden, dit soort afleidingen eruit doen is erg lastig en link. In het beste geval moet je het uit de interne Tracking halen. |
19-10-2015 16:00:36 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De 2658 zendt (nog) geen signaal uit! Laatst bewerkt door MasterE op 19-10-2015 16:00 Mcn Asd |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-10-2015 16:29:43 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Duidelijk! Een 'glitch' dus ergens. Choo choo..... |
19-10-2015 17:18:19 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
En al zou de 2658 klaar zijn in haarlem moet ie nog naar Ldd voor onderhoud en jaarbeurten . |
19-10-2015 17:47:06 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Een paar weken terug stak de 2658 op een middag ineens deels uit de werkplaats in Hlmwph, daarna niet meer gesignaleerd dus aannemelijk staat hij nog altijd binnen en is het project nog niet voltooid. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
19-10-2015 22:18:12 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
De prognose voor de herindienststelling van de 2658 is 23 oktober. Ik herhaal: progonose |
19-10-2015 22:20:41 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
En nu weer terug naar de feiten en ontwikkelingen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
19-10-2015 23:26:33 | ||
---|---|---|
bacr
|
2658 van Hlm nr Ldd? Domme vraag misschien, maar als dat SLTje al in Hlm staat, waarom kan het stel daar dat niet al onderhoud en jaarbeurt krijgen? Is dat dan niet dubbelop dat het stel pas via Ldd weer in dienst komt? |
19-10-2015 23:29:47 | ||
---|---|---|
thom
|
Omdat Haarlem een lokatie is voor revisie en schadeherstel en een heel andere outillage heeft dan een werkplaats als Leidschendam die juist ingericht is voor het regulier onderhoud. Idem met het personeel, dat is opgeleid voor de taken die uitgevoerd worden op de locatie. Laatst bewerkt door thom op 19-10-2015 23:30 |
22-10-2015 14:26:03 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Op het terrein van RB hlm staat een SLT 6 buiten. Nummer niet kunnen zien. MOGELIJK de 2658? |
22-10-2015 16:36:48 | ||
---|---|---|
Frontier
|
MOGELIJK ook niet, er staan immers dikwijls SLT6 stellen daar. %05% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-10-2015 20:25:16 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Inderdaad, de SLT krijgt momenteel zijn eerste revisie en daarom staan er SLTs in Haarlem. Ik meen dat ze ongeveer bij 20-25 zijn (dus 2420/2620-2425/2625) |
22-10-2015 20:42:41 | ||
---|---|---|
michaben
|
Voor de 2600en kan dit kloppen, de 2621 en 2624 ontbreken beide al enkele weken, en zouden dus best daar kunnen staan. In de 2400 serie kan ik geen langdurig afwezigen bespeuren, deze serie doet het sowieso erg goed momenteel, met 65 van de 69 stellen die vandaag dienst hebben gedaan. Als de NS van alle materieelseries een inzetbaarheid van 93% kan verwachten zou er geen materieeltekort zijn. |
22-10-2015 21:29:24 | ||
---|---|---|
thom
|
2621 en 2624 inderdaad in RB Hlm. |
03-12-2015 11:23:50 | ||
---|---|---|
ToH
|
Interessant filmpje over het plaatsen van een nieuwe cabine in SLT 2658: https://www.youtube.com/watch?v=lNAwd9ahGOc |
03-12-2015 13:16:29 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zeker een interessant filmpje met een mooi kijkje achter de schermen van zo'n haast unieke operatie. Het valt me op dat de cabine zo goed als kant-en-klaar wordt opgeleverd, en dat alles met enig werk weer te combineren en aan te sluiten is. Het komt er op neer dat ze dus de oude kop afgesneden hebben, het chassis onder de cabine weer volgens de normen en constructie-eisen weer opnieuw hebben opgebouwd, waarna er een nieuwe maat-werk kop op geplaatst werd. De kosten van 6,5 mln euro (wat NedTrain bevestigde tijdens de opendag in 2014) kan ik niet volledig verklaren, maar dat geloof ik wel gezien het technisch onderzoek, bouw van nieuw maatwerk en de arbeidsuren en kosten. Kan iemand bevestigen of de tussenbakken ook een flinke optater gehad hebben van onderen? En op een blog op internet trof ik deze opleverdatum aan: december 2015. Laatst bewerkt door aarclay op 03-12-2015 14:56 Choo choo..... |
03-12-2015 16:57:27 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Voor de liefhebbers, de 2658 staat hedenmiddag voor het eerst in volle glorie buiten op het erf te Hlmwph. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
03-12-2015 17:06:43 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
De prognose was laatst 23 december. Aangezien het stel nu compleet buiten staat is de kans groot dat deze prognose gehaald wordt. |
03-12-2015 23:00:54 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
QuoteHet vernieuwen vindt plaats In op de werkplaats Ook hier weer een overschot aan communicatie adviseurs en een tekort aan neerlandici%04% Laatst bewerkt door cuneo56 op 03-12-2015 23:01 |
04-12-2015 07:30:34 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Hij ziet er in ieder geval zeer mooi uit! #DiscoverEU |
05-12-2015 06:42:37 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
De 2658 staat inmiddels in Ldd voor onderhoud en jaarbeurten |
05-12-2015 11:33:05 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Gesleept neem ik aan, of op eigen kracht? Choo choo..... |
05-12-2015 11:35:00 | ||
---|---|---|
thom
|
Als ie daar pas onderhoud krijgt, dan zal ie niet op eigen kracht gereden hebben hé.... |
05-12-2015 12:02:53 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Hij is op eigen kracht naar Ldd gekomen |
05-12-2015 12:25:46 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Een bericht is verwijderd. A.u.b. bij de ontwikkelingen SLT blijven. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
22-12-2015 16:50:52 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De NS gaat de verhouding tussen de 1ste en 2de klasse bij de SLT-6 passen, om de drukte in treinen tegen te gaan. Hiermee moeten er ongeveer 1000 extra zitplaatsen vrijkomen voor tweedeklas reizende reizigers. Gezien de comfort tussen de eerste en tweede klas nihil is, op een lampje in de het bagagerek na, zal dit vast wel worden gedeklasseerd met A4'tjes of stickers. Ik zie een buitendienststelling om de banken om te wisselen niet zo snel gebeuren. Ik ga er zelf vanuit dat dit de middelste 1e klas coupé is. Laatst bewerkt door aarclay op 22-12-2015 17:52 Choo choo..... |
22-12-2015 17:24:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Een onjuiste formulering, er komt natuurlijk geen enkele zitplaats bij want het aantal stoelen blijft gelijk. Wel komen er meer zitplaatsen beschikbaar voor tweede klas reizigers... |
22-12-2015 17:28:21 | ||
---|---|---|
michaben
|
Het is een investering van 1 miljoen euro, gereed zomer 2016. Dat zullen dan toch wel iets meer dan A4'tjes met rollen tape zijn die het personeel zelf mag opplakken bij het begin van de dienst. |
22-12-2015 17:42:06 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Omdat dit geen technische ombouw is, kan je hier veel flexibeler mee omgaan en hoeft het evenmin in een werkplaats of service lokatie te gebeuren. Wijzigingen in de Roken / Niet roken verhouding zijn b.v. in het verleden in Leeuwarden uitgevoerd door externen bij het ICM. Met een paar man kun je tussen ochtend en avond spits best een SLT'tje aanpassen dunkt me. |
22-12-2015 17:57:58 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Gezien het ombouwtraject van coupe's tot zomer 2016 duurt, is het dus een permanente oplossing. Alhoewel ik ook wel wat zie in een tijdelijke deklassering met briefjes/stickers op de ramen/wanden. De ICM 4444 was toen ook op deze wijze gedeklasseerd. Choo choo..... |
22-12-2015 17:59:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Als ik hierboven lees dat de uitvoering een miljoen kost, dan denk ik dat het zeker meer is dan wat A4tjes ophangen. Ik gok dan meer op een gelijk goede en permanente oplossing met het aanpassen van bekleding, stickers ed, en dat kan prima tijdens een reguliere onderhoudsbeurt in een OB, of je hebt nog kans dat men het als apart project gaat behandelen met een binnenkomst op de Zaanstraat. |
22-12-2015 18:02:55 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Het kan mooi gelijktijdig met de revisie die momenteel gaande is, aangezien de stellen dan sowieso al in Haarlem zijn. De stellen die al geweest kunnen dan nog een keer terugkomen, een paar stoelhoezen en wat stickers aanpassen, meer zal het niet zijn. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-12-2015 18:06:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
En nu maar hopen dat het op gedegen onderzoek gebaseerd is en het effect niet is dat een aantal eersteklassereizigers voortaan tweede klas mag staan. |
22-12-2015 18:16:33 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Zet een pallet met zitkussens, rugkussens en hoofdsteunen weg op iedere servicelocatie waar SLT komt en iedere dienst kunnen er zo 1 of 2 stellen omgebouwd worden. Echt waar, het is zo weinig werk. Enkel de leesverlichting is een ander verhaal, maar deze hoeft niet eens weg eigenlijk... |
22-12-2015 18:38:06 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Als ze de zittingen op voorraad hebben, dan kan dat. Misschien moeten ze deze nog bestellen, want ik geloof niet meer dat ze zelf nog onderhoud aan stoelkussens en rugleuningen uitvoeren, wat vroeger nog was. Choo choo..... |
23-12-2015 00:19:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat bestellen zal de minste moeite wel zijn in dit verhaal, of je ze nou besteld of zelf maakt... |
28-12-2015 22:05:58 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De 2658 lijkt nog niet gespot te zijn. Toch nog onverwachte complicaties, of inmiddels toch al in dienst zonder oplettend oog van Somda'ers? De GPS is nog steeds verkeerd helaas. |
29-12-2015 12:56:37 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Staat nog steeds in Ldd |
01-01-2016 22:46:30 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat duurt wel lang. Of is dat normaal bij een jaarbeurt en een reeks CW's die dit treinstel mist? |
01-01-2016 23:00:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Wacht het allemaal gewoon eens rustig af, steeds maar overal over vragen maakt het topic ook niet overzichtelijker en fijner om te lezen... |
02-01-2016 10:04:27 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik hoor het wel als iemand van dichtbij er meer over weet. Update op Twitter van Treinmonteur Jelle: "2658 kan bijna de dienst in. Nadat Hlm hem heeft opgelapt krijgt ie bij ons een zeer uitgebreid onderhoudspakket. Alles voor 100% kwaliteit" Zal dus geen dágen meer duren, verwacht ik zo. Laatst bewerkt door aarclay op 03-01-2016 14:01 |
02-01-2016 10:06:49 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Open anders een los topic over dit soort zaken, dan houden we het overzicht hier. Dit is al vaker geadviseerd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
17-01-2016 21:12:32 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Aankomende week zal de 2658 als het goed is een afname proefrit rijden, en als dat goed verloopt zal het stel snel weer ingezet gaan worden |
22-01-2016 13:10:36 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
SLT 2658 vertrok vanmiddag om 12.58 als LM uit Hn. Gezien het vertrektijdstip vermoedelijk richting Amsterdam. Snelle mobiele foto op mijn Flickr pagina. |
22-01-2016 13:45:34 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Nice! Hij is er weer! #DiscoverEU |
29-01-2016 14:34:24 | ||
---|---|---|
gose91
|
In de 2602 is de middelste eersteklas "gedeklasseerd". Eind februari wordt gestart met serieombouw |
29-01-2016 19:24:31 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Hoe is dit gedaan? Ander stickertje, anders stoelbekleding of zelfs andere stoelen zonder armleuning in het midden? |
30-01-2016 00:57:50 | ||
---|---|---|
gose91
|
Ik moet het ook maar hebben van foto's. Extra witte band aan de buitenzijde eraf, 1 vervangen door 2 Klapdeurtjes binnenin eruit, bevestigingen afgedekt "Andere hoes over de stoelkussens" Dat van die armleuning is een terechte vraag. De LED-verlichting in de rekken weet ik ook niet. Stel is aangepast in een technisch centrum, dus die zal niet lang uit de roulatie zijn denk ik. |
30-01-2016 01:05:41 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
De LED-verlichting is makkelijk op te lossen: stekkertje eruittrekken, klaar. %02% |
30-01-2016 11:55:56 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik denk dat de mensen in een TC wel over een document van de technische bouw van een SLT beschikken, en anders hebben de 2e klas-reizigers maar mazzel bij het lezen van een boek. Laatst bewerkt door aarclay op 30-01-2016 19:36 Choo choo..... |
30-01-2016 11:58:49 | ||
---|---|---|
train85
|
Geeft nauwelijks extra licht. Alleen klein beetje in het donker. |
30-01-2016 19:28:22 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Die mensen hebben gewoon een Constructie Wijziging bij de hand waar precies in beschreven staat wat ze moeten doen, die hoeven zelf het wiel niet uit te vinden... |
30-01-2016 19:33:16 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ja, dat snap ik ook wel, Thom!! Choo choo..... |
30-01-2016 19:49:09 | ||
---|---|---|
thom
|
Rustig maar hoor.... %03% |
01-02-2016 21:10:47 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De leesverlichting is een nog, evenals de armleuningen. Overigens doet de T&T van 2658 het weer. Er moeten nog wat deuren afgesteld worden en dan is het stel weer gereed voor de dienst (na de laatste proefrit) |
01-02-2016 21:45:56 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De interne T&T zal je bedoelen, want volgens de GPS staat het stel nog steeds in Amr. Thanks voor de statusupdate. Laatst bewerkt door aarclay op 01-02-2016 21:46 Choo choo..... |
01-02-2016 22:26:04 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ja ik bedoel inderdaad de interne T&T, excuses. Die geeft nu Ldd aan. Maar dat betekend in ieder geval dat een aantal leden van hier het stel weer in de gaten kunnen gaan houden waar ie opduikt. |
01-02-2016 23:04:09 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat hij in Amr staat lijkt mij overigens een fout in de wal-systemen, of iemand van NedTrain kan deze kans aangrijpen om het aan te passen. Ik houd hem in de gaten als ik met de trein reis! Laatst bewerkt door aarclay op 01-02-2016 23:06 Choo choo..... |
05-02-2016 15:36:54 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Het filmpje over de ombouw van eerste naar tweede klas in de SLT6: https://www.youtube.com/watch?v=ITrwkQHwp00 |
05-02-2016 15:56:36 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Zitvlakken worden dus verwisseld en de tussendeuren verwijderd. We krijgen dus zestien 2e-klasplaatsen met middenarmleuningen. %08% Ik weet al wat m'n favoriete plekje in een SLT-VI wordt. |
05-02-2016 17:42:39 | ||
---|---|---|
AgentX
|
"Bijna duizend nieuwe zitplaatsen gaan we creëren." Ik hoop niet dat we deze quote morgen bovenaan alle kranten zien staan, want daar klopt natuurlijk niets van. |
05-02-2016 19:14:06 | ||
---|---|---|
Roy
|
Ze hebben de zitplekken beschikbaar gemaakt voor de tweede klas reiziger, ze zijn niet nieuw inderdaad. |
05-02-2016 21:49:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er is een grote spinning-campagne gaande rond die SLT-zitplaatsen en die moet het domme volk inderdaad wijsmaken dat er meer zitplaatsen bij komen. Dat is gewoon een leugen. Daarnaast zal het nog niets uitmaken ook, want NSR maakt de inzetplanning al jaren niet meer op het onderscheid tussen beide klassen. |
06-02-2016 07:41:30 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Die zitplaatsen waren er altijd al, maar daar moest je voorheen iets meer voor betalen. En dat willen die zuunige Nederlanders natuurlijk niet.... %08% Shqiperise-lopers? |
06-02-2016 07:53:39 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Quoteniet overdrijven, in de brief van NS aan de staatssecretaris staat duidelijk dat er per saldo niets verandert, maar dat de verhouding 1e/2e klas verandert. Dat het nu door de media anders wordt opgepakt en NS blijkbaar niet genegen is dat te ontkennen, tja. |
06-02-2016 20:25:27 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Nee zo is het niet, NS brengt het ook met die insteek naar buiten (uiteraard) |
12-02-2016 14:42:56 | ||
---|---|---|
japadm
|
In stel 2602 is de middelste 1e klasse omgebouwd naar 2e klasse. De glazen draaideuren zijn verdwenen, de zijwanden zijn nog aanwezig incl rode markeringen zoals dat bij de 1e klas is. Tevens brand de led verlichting gewoon nog. Laatst bewerkt door japadm op 12-02-2016 16:33 |
12-02-2016 19:45:17 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Psst, lees eens een bericht of tien à vijftien terug? Laatst bewerkt door moderator op 12-02-2016 19:46 Met vriendelijke groet, Het moderator team |
19-02-2016 01:44:40 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Volgens de spots is de 2658 weer in dienst, en gisteren gespot bij Zoetermeer. In totaal bijna 4 jaar eruit geweest. |
01-03-2016 12:26:20 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Treinstel 2660 is het tweede treinstel dat de ombouw 1e klas naar 2e klas ondergaat (in het TC te Utrecht Cartesiusweg). |
02-03-2016 15:57:37 | ||
---|---|---|
geert
|
Dat is maandag al gebeurt, stond maandag einde middag op Utctw met 2e klas in het midden |
03-03-2016 00:32:46 | ||
---|---|---|
jochem
|
Sinds 2-3 is de 2447 het nieuwe instructiestel voor NSO te Amf. De 2412 is voorlopig in de Zanderij geparkeerd in afwachting van afvoer als sleepstel. |
04-03-2016 22:41:49 | ||
---|---|---|
erwin_6610
|
de 1e klas in de 2607 is inmiddels ook gedeclasseerd. Zat er vandaag in vanuit gvc als 5065 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |