Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
23-07-2014 17:03:52
sfj
Die rijdt al zeker een half jaar zo rond Sjaak, als het niet meer is. Past wat beter in od denk ik.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

23-07-2014 17:32:40
aarclay
aarclay
Die rijdt al een half jaar en een dag testritjes. Niet zo heel bijzonder in dit topic.

Dit had beter in het OD-topic gekund (zie ook deze https://www.somda.nl/od link)


Choo choo.....
 

23-07-2014 20:00:02
Frontier
Frontier
Hedenmiddag stapte daar een machinist uit met een ERTMS-hesje aan, dat vond ik dan wel opvallend opzich, maar wellicht dat die er ook al een half jaar zijn dan. %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

23-07-2014 20:01:58
Ovindel
Ovindel
"Test Train European rail safety"
Misschien hadden ze daar nog "system" achter kunnen plakken. Nu is het wel heel raar Engels.
 


23-07-2014 20:09:43
maigoda
maigoda
Quote
Frontier (wo 23 jul 2014 20:00:02 https://www.somda.nl/forum/4263/p502418/): Hedenmiddag stapte daar een machinist uit met een ERTMS-hesje aan, dat vond ik dan wel opvallend opzich, maar wellicht dat die er ook al een half jaar zijn dan. %08%

Dat klopt. Die zijn er al zeker een half jaar, inclusief vestjes en speldjes.
Groetjes,
Emiel
 

23-07-2014 23:35:58
thom
thom
Daar rijdt die al geruime tijd mee rond, hoelang is wel terug te vinden eerder in dit topic.

Chips.. in de val getrapt die heet "Lees de volgende pagina ook nog even "

Laatst bewerkt door thom op 23-07-2014 23:36
 

24-07-2014 12:10:12
sjaak72
sjaak72
Ik ben in ieder geval weer helemaal bij m.b.t. SLT 2611.  

24-07-2014 18:52:41
BGM104
BGM104
Is Ut de enige knoop waar het omroepsysteem van SLT er een potje van maakt? Voor Ut wordt in de 7400 uit Rhn altijd opgeroepen dat de Sprinter naar Zl vertrekt van spoor 11. Onjuist informatie natuurlijk, maar zou die mededeling nu over de 500/12500 of 5600 moeten gaan?  

24-07-2014 18:59:38
martw
martw
Als je bij die omroep op de schermen kijkt, zie je dat ze weldegelijk de IC naar Zl en verder bedoelt. Het verwarrende is alleen dat de (12)500 en 5600 op dezelfde tijd vertrekken.
Mijn vermoeden is dan ook dat de omroep in de SLT het woord "Intercity" niet kent. Ik heb bij binnenkomst in Ut ook weleens gehoord dat de "Sprinter" naar Nm van spoor 12 zou vertrekken. Dit terwijl er geen Sprinter naar Nm rijdt vanaf Ut, wel een IC.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

24-07-2014 19:15:49
M-BASS
M-BASS
Is er toevallig iets bekend of 2658 nog hersteld wordt?  

24-07-2014 19:18:48
lol
lol
Is het woord ''Intercity'' dan niet ingesproken? Lijkt me dan een aardige blunder. Voor de forensen is dat niet zo'n probleem, die weten waarschijnlijk wel dat het een fout is. Maar voor de incidentele reiziger toch wel verwarrend.


Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen
 

24-07-2014 20:57:35
aarclay
aarclay
Quote
M-BASS (do 24 jul 2014 19:15:49 https://www.somda.nl/forum/4263/p502517/): Is er toevallig iets bekend of 2658 nog hersteld wordt?

Schijnt nog steeds in de wpl te staan. Ik denk dat het niet echt heel veel prioriteit heeft, als ik al naar de termijn kijk. Zo was er ook eens een SGM die 2 jaar in de hallen van de wpl gestaan heeft.

Het zou zelfs in mijn gedachten al een optie kunnen zijn om de trein bij de aanstaande revisie voor de SLT als prototype te kunnen gebruiken.

Als er mensen meer weten, dan horen we het graag, en anders zien we hem wel op de oplegger of op de rails verschijnen.

Laatst bewerkt door aarclay op 24-07-2014 20:59


Choo choo.....
 

24-07-2014 21:37:45
sfj
Check wat betreft de omroep in SLT, ik heb inderdaad het idee dat er slt's zijn die het woord "intercity" niet aan boord hebben. Al vaker opgevallen, nooit aan gedacht om te melden hier.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

24-07-2014 22:29:58
broek53
broek53
Er wordt in Haarlem op het moment gewerkt/hersteld aan de mAB4 en de mB3 van de 2658.
De 2601 is eind juni binnengekomen voor de pre-try-out van het eerste LangeTermijnOnderhoud.
 

24-07-2014 22:58:27
AgentX
AgentX
Uit eigen ervaringen kan ik melden dat "Intercity", "Stoptrein", "Sneltrein" en zelfs "Fyra" zijn gesproken voor zowel de SGM- als SLT-stem.  

25-07-2014 04:10:39
Amazonous
Amazonous
Yup, maar het systeem heeft de nodige problemen en beperkingen verders.  

25-07-2014 22:22:49
aarclay
aarclay
Quote
broek53 (do 24 jul 2014 22:29:58 https://www.somda.nl/forum/4263/p502537/): Er wordt in Haarlem op het moment gewerkt/hersteld aan de mAB4 en de mB3 van de 2658.
De 2601 is eind juni binnengekomen voor de pre-try-out van het eerste LangeTermijnOnderhoud.

Klopt. Dit hoorde ik vandaag nog van een kennis. Komende weken gaat de kop eraf, en zal Bombardier/Siemens een nieuwe kop leveren. Daarna wordt er nog enige tijd gewerkt aan het interieur, deze heeft ook de nodige klappen gekregen tijdens de crash. Herstel zal nog wel enige tijd duren....

20 september kunnen we de werkzaamheden vast wel zien tijdens de open dag.

Laatst bewerkt door aarclay op 25-07-2014 22:23


Choo choo.....
 

27-07-2014 09:01:20
M-BASS
M-BASS
Bedankt voor de info omtrent 2658. Blijft bij mij nog 2 vragen over:

- De B die als 2e rijtuig reed, is die niet beschadigd; of is die al hersteld?
- De 2 laatste rijtuigen zijn niet beschadigd?
 

03-08-2014 21:23:38
Wellie
Wellie
Het viel me laatst op dat de lak van de treeplanken en van de zijbeplating (op het dak) voor een groot gedeelte of zelf helemaal verdwenen was.


Machinist NSR
 

03-08-2014 21:48:41
sfj
Dat valt mij zeker bij de treeplanken veel op.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

10-08-2014 23:14:11
RBNrd
RBNrd
In Onnen staat de 2604 voor het bestrijden van de corrosie en nog wat werkzaamheden. Dit zullen alle stellen ondergaan in Onnen.  

12-08-2014 21:58:11
joostb1
joostb1
Treinstel 2659, vanmiddag in treinnummer 4046, heeft aan de buitenzijde een kapotte bestemmingsdisplay. Het plastic en tape, waarmee het is afgeplakt, flapperde flink in de rijwind.


Heimatbahnhof Wormerveer. Honderden gebruikers; even zovele stijlen en smaken. Sta jezelf toe om even in de war te mogen zijn van andermans bijdragen. Dan zijn normatieve reacties niet nodig!
 

13-08-2014 16:10:02
aarclay
aarclay
Was dat niet afgeplakt met een plasticzak met het NS of OV-chipkaart logo op?
In dat geval rijdt hij dan wel erg lang rond.


Choo choo.....
 

26-09-2014 20:15:50
Dead_Devil
Dead_Devil
Het valt me op dat er een aantal slt stellen flink sneller optrekt dan ik eerder heb ervaren je wordt lichtelijk in je stoel gedrukt. Iets met motor revisie oid? Wie kan mij meer vertellen o.a. stel 2661 geeft me dit idee  

26-09-2014 21:16:52
dlm4yjp
dlm4yjp
Het kan zijn dat inderdaad de tractiebeperking eraf is gehaald, nu alle draaistellen nagelopen zijn zal dit wel zijn aangepast.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

27-09-2014 09:34:42
Dead_Devil
Dead_Devil
Oke dit levert wel een forse tijd winst op. Gisteren Culemborg - 'S-Hertogenbosch gedaan om 19:59 vertrokken en om 20:22 stond ik in 'S-Hertogenbosch en kon ik mooi de Sprinter naar Oss halen levert ook een licht achtbaan gevoel op haha%08%  

27-09-2014 10:14:42
rolandrail
rolandrail
Daar is niet meer acceleratie voor nodig, dat is een kwestie van geen EZR toepassen en als de IC die de SLT inhaalt in Gdm dat ook niet doet én de 3600 naar Rsd heel erg op tijd vertrekt (.20) dan is aankomen om .22 mogelijk.  

27-09-2014 11:51:11
Dead_Devil
Dead_Devil
Mag ik vragen wat EZR is? klinkt als een begrenzing ofzo  

27-09-2014 11:59:58
marciekemp
marciekemp
EZR staat voor Energie Zuinig Rijden  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


29-09-2014 19:29:27
timtrein
timtrein
De media melden dat in 2021 vrijwel alle sprinters een WC hebben. Al in het eerste kwartaal van 2018 wordt begonnen met plaatsing. Over 3,5 jaar dus al... http://www.nu.nl/politiek/3890518/medio-2021-in-elke-sprintertrein-wc.html  

29-09-2014 19:37:53
aarclay
aarclay
Zonde dat het eigenlijk toch best zolang duurt. De klachten over de toiletten in de SLT spelen al weer vele jaren, en nu breekt het moment aan dat de SLT zijn R1-revisie zal krijgen. Helaas beperkt tot aan de wiel- en draaistellen...

Ik meen trouwens dat de 2444 een paar jaar geleden als proef gebruikt werd om een simpele try-out toilet in te bouwen.


Choo choo.....
 

29-09-2014 21:26:38
thom
thom
Hoe je het ook wend of keert, vooralsnog is deze prognose van inbouw éérder dan wat men eerder gemeld had, en dan moeten alle stellen ervan voorzien.

Daarnaast moet je je niet vergissen in wat het inbouwen van een toilet voorstelt daar zitten nog best wat haken en ogen aan met betrekking tot de sterkte constructie van de bak en de gevolgen tov de rijeigenschapen met ineens een paar 100 liter klotsend water aan boord.

Verder hoeft een revisie aan wiel- en draaistellen niet te betekenen dat de bak langdurig stilstaat; met een wisselset draaistellen is een stel al sneller op de baan dan dat jij een toilet kunt inbouwen

Vergeet ook niet Hlm geen ongelimiteerde capaciteit heeft, ze kunnen ook niet alles tegelijk en de planning daar loopt wel over een paar jaar vooruit en is al aardig gevuld met VIRM ed...

Laatst bewerkt door thom op 29-09-2014 21:30
 

29-09-2014 21:35:09
dvdhoven
dvdhoven
RB Haarlem is niet de enige, die toiletten kan inbouwen of treinen revideren.
Er zal een aanbesteding komen en daar kan Haarlem een bod doen, maar of ze het krijgen is vers 2.


Dick van den Hoven
 

29-09-2014 21:37:51
thom
thom
Zeker waar, maar de vraag is of NS verplicht is om deze inbouw aan te besteden?

Gezien het feit dat Hlm er al eens naar gekeken heeft zou me niks verbazen als dat niet hoeft nl en NS gaat vast niet zomaar naar een ander bedrijf dan hun eigen dochter onderneming

Laatst bewerkt door thom op 29-09-2014 21:39
 

29-09-2014 22:48:57
aarclay
aarclay
Is het geen aanbesteding op de fabrikant van de toilet, Welke zo goed als kant en klaar geleverd zal worden? En deze door NedTrain wordt ingebouwd. Ik kan niet geloven dat ze voor modernisering van hun materieel zelf ook verplicht worden een aanbesteding te doen?


Choo choo.....
 

29-09-2014 23:06:26
sfj
Het kan allemaal. Overheden en bedrijven met een publiekrechtelijke functie (volgens mij valt NS daar onder, ben geen jurist) moeten opdrachten met een bepaalde waarde aanbesteden tegenwoordig. Er zijn veel factoren van toepassing, als ik de aanbestedingswet goed begrijp is dat de kortst mogelijke samenvatting.

Meer info daarover is op deze site goed uiteengezet vind ik, als je zin hebt om daarover wat meer te lezen. : http://www.pianoo.nl/inkoopproces/fase-1-voorbereiden-inkoopopdracht/aanbestedingsplicht
Op www.tenderned.nl worden de documenten gepubliceerd, daar staat nu nog niks voor zover ik kan vinden, maar wel loopt er een aanbesteding van NedTrain voor transport/vervoer van treinonderdelen: https://www.tenderned.nl/tenderned-web/aankondiging/detail/samenvatting/akid/8b5613553a2a20557af888257225ef2f/cid/835630 .

Laatst bewerkt door sfj op 29-09-2014 23:07


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

30-09-2014 09:15:05
daniel81
daniel81
De grote vraag is dan of dit een separate opdracht is of een nogal groot uitgevallen CW die aan de lopende band plaatsvinden en binnen een onderhoudscontract zullen vallen.  

12-11-2014 23:04:31
nedtrain25
nedtrain25
De 2611 is in Ldd ontdaan van de ERMTS stickers op de ramen en buitendeuren. Tevens is de testopstelling verwijderd. Hierbij is de 2611 een "gewone" ERMTS SLT geworden en zal in de gewone reizigersdienst verschijnen. Ook is vandaag de 2601 uit Hlm naar Ldd gekomen voor onderhoud. Het stel glimt weer helemaal na een grote onderhoudsbeurt aan de bakken en een revisiebeurt van de draaistellen.  

26-01-2015 11:36:42
aarclay
aarclay
Zojuist is mij opgevallen dat in de SLT de reisinformatie schermen in de kopbak aan de kopwand een paar centimeters zijn verschoven. De exacte reden is mij niet duidelijk, maar misschien omdat lange reizigers hun hoofd tegen het scherm aanstootten?
Het is duidelijk herkenbaar doordat er een witte plastic plaat zit naast het scherm.

Laatst bewerkt door aarclay op 26-01-2015 11:37


Choo choo.....
 

26-01-2015 11:52:22
albertjan9
albertjan9
En heb je dat in meerdere SLT's zo gezien?  

26-01-2015 12:06:06
aarclay
aarclay
Tot nu toe in twee verschillende SLT's zelfs van de drie die ik recentelijk genomen heb.


Choo choo.....
 

26-01-2015 15:27:11
MasterE
MasterE
Ik zit nu in de 2647 als 4650 die heeft het ook.  

26-01-2015 15:55:40
AgentX
AgentX
De 2646 (nog) niet, volgens mijn waarneming deze morgen.  

26-01-2015 16:11:18
klaass16
klaass16
Wie weet hoe ver ze met stel 2658 zijn? Op de open dag in Hlm 20 sep vorig jaar zag ik dat de kop los van de kopbak was.


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

26-01-2015 16:37:13
aarclay
aarclay
De planning was toen dat het een anderhalf jaar zou duren. Het is niet alleen de kopbak die geraakt is, maar de andere bakken hebben ook een flinke klap gehad, en zijn redelijk krom. Ik verwacht dat inmiddels de nieuwe kop erop zal zitten.

Als een insider wat meer te melden heeft, dan horen we dat wel.

Laatst bewerkt door aarclay op 26-01-2015 16:42


Choo choo.....
 

26-01-2015 17:44:23
koploper1
koploper1
Quote
aarclay (ma 26 jan 2015 11:36:42 https://www.somda.nl/forum/4263/p524246/): Zojuist is mij opgevallen dat in de SLT de reisinformatie schermen in de kopbak aan de kopwand een paar centimeters zijn verschoven. De exacte reden is mij niet duidelijk, maar misschien omdat lange reizigers hun hoofd tegen het scherm aanstootten?
Het is duidelijk herkenbaar doordat er een witte plastic plaat zit naast het scherm.

Dit is een constructie wijziging die momenteel wordt uitgevoerd.
Van horen zeggen dat deze constructie wijziging gebeurd naar aanleiding van het ongeluk bij Amsterdam waarbij passagiers hun hoofd hebben gestoten.
 

30-01-2015 14:19:59
martijnham
martijnham
Nog een foto van een verplaats reisinformatiescherm en de genoemde plaat naast het scherm: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2015_0156_1.jpg
Omdat een plaatje soms meer zegt dan woorden.
 

30-01-2015 15:30:47
john2
john2
Als de tekst nu eens op zijn Nederlands was neergezet, dan kan een doodgewone Nederlandse man zoals ik dit ook lezen. Waarom moet nou altijd alles op zijn buitenlands?  

30-01-2015 15:33:40
sfj
Die foto is gewoon rondom Schiphol gemaakt John, daar wordt de tekst ook in het Engels gedaan, dat is ontzettend handig. Er staat Utrecht Centraal onder trouwens, doet me denken dat SLT op meer trajecten meertalig is geworden.

Laatst bewerkt door sfj op 30-01-2015 15:34


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

30-01-2015 15:40:49
aarclay
aarclay
Als een SLT aan het eind van zijn dienst kopmaakt, dan worden deze berichten in zowel Nederlands als Engels getoond. Dit is geen CW (softwareupgrade) en is altijd al zo geweest.


Choo choo.....
 

30-01-2015 15:41:13
Bert13
Bert13
Wordt op alle eindpunten al jaren in twee talen getoond, ik zie het probleem van toeristen helpen echt niet Maar misschien ligt dat in Zuid-Limburg gevoelig..  

30-01-2015 16:06:41
hellfire
hellfire
Quote
Bert13 (vr 30 jan 2015 15:41:13 https://www.somda.nl/forum/4263/p524931/): Maar misschien ligt dat in Zuid-Limburg gevoelig..

Nee hoor. In Zuid-Limburg heeft men geen enkele moeite met toeristen of met Engelssprekenden. Alleen, als je vaker berichten van john2 leest, dan kom je er op een gegeven moment achter dat hij geen Engels spreekt. (Geen enkel probleem, John!) Daarnaast verwacht ik niet dat hij vaak in een SLT zal zitten, dus de tweetaligheid van de berichten zal hem onbekend zijn. Was de foto op een ander moment genomen, dan had er Nederlandse tekst gestaan en was die opmerking niet gekomen.
 

30-01-2015 16:51:21
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
aarclay (vr 30 jan 2015 15:40:49 https://www.somda.nl/forum/4263/p524930/): Als een SLT aan het eind van zijn dienst kopmaakt, dan worden deze berichten in zowel Nederlands als Engels getoond. Dit is geen CW (softwareupgrade) en is altijd al zo geweest.


Wat heeft een Constructie Wijziging in hemelsnaam te maken met een softwareupdate??? Nogmaals, als je iets niet zeker weet, gebruik dan geen termen die je onbekend zijn.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

30-01-2015 17:11:30
john2
john2
Quote
hellfire (vr 30 jan 2015 16:06:41 https://www.somda.nl/forum/4263/p524935/):
Quote
Bert13 (vr 30 jan 2015 15:41:13 https://www.somda.nl/forum/4263/p524931/): Maar misschien ligt dat in Zuid-Limburg gevoelig..

Nee hoor. In Zuid-Limburg heeft men geen enkele moeite met toeristen of met Engelssprekenden. Alleen, als je vaker berichten van john2 leest, dan kom je er op een gegeven moment achter dat hij geen Engels spreekt. (Geen enkel probleem, John!) Daarnaast verwacht ik niet dat hij vaak in een SLT zal zitten, dus de tweetaligheid van de berichten zal hem onbekend zijn. Was de foto op een ander moment genomen, dan had er Nederlandse tekst gestaan en was die opmerking niet gekomen.

Bedank voor het begrip dat ik geen Engels sprekende man ben. Heb zelf geen moeite als er in toeristische gebieden zoals in zuid Limburg Engels, Frans of Duits word gesproken. Met Duits kan ik wel aardig mee uit voeten. Als ik op station Maastricht ben dan hoor ik ook wel met de treinen die naar Luik rijden omroepen in het Nederlands, Engels en natuurlijk Frans. Maar de ergernis bij mij zit dar er maar klakkeloos word aangenomen dat iedereen zich met Engels kan redden. En dat iedereen bij TV (sport) uitzendingen iedere term in het Engels weet wat de betreffende term die genoemd word, ook weet wat die in het Nederlands betekent.
 


31-01-2015 21:23:12
aarclay
aarclay
Tel even tot 10 en haal diep adem, dlm4yjp, voordat je als een dolle stier hier binnen komt razen.

Een constructiewijziging hoeft niet per se een materiële wijziging te zijn, heb ik een paar jaar geleden gelezen.
Ook een firmwareupgrade bleek er toen al onder te vallen.

Het is toch zo dat elke wijziging aan het materieel al gedocumenteerd wordt als een CW? Hoe zou je anders bijhouden welk stel versie 2.01 i.p.v. 2.0 heeft?

CW is gewoon een algemene term, heb ik begrepen, die nu een ruimere lading dekt vergeleken met vroeger.

Laatst bewerkt door aarclay op 12-02-2015 13:16


Choo choo.....
 

31-01-2015 23:28:45
thom
thom
Die software updates houdt men wel gewoon in het Nedtrain systeem bij wat ook gewoon het onderhoud registreert...

Het is geen wijziging, gewoon een update van een bestaand systeem, systeem technisch veranderd er niets.
 

01-02-2015 02:38:29
AlexNL
AlexNL
Ik zat eerder deze week in een SLT waarbij me opviel dat het scherm in de kopbak op een nogal vreemde plek leek te hangen, ik wist toen niet zeker of dat nou altijd al zo was. Niet dus, dat is een verandering.


Ik heb mij overigens al vaker zitten ergeren aan de tenenkrommend slechte kwaliteit van de Engelstalige infomatie in een SLT. "This train runs further to" is daar nog een goed voorbeeld van, je zult veel moeite moeten doen om een Engelsman te vinden die dát z'n strot uit krijgt.

Laatst bewerkt door moderator op 01-02-2015 11:51, reden: zie ingreep hieronder
 

01-02-2015 11:51:59
moderator
Moderator
moderator
Enkele irrelevante opmerkingen over spelling verwijderd.  

01-02-2015 12:47:30
klaass16
klaass16
Het verplaatsen van het infoscherm, word dat ook door gevoerd in de 2de klas??

Als je op de 4zitters boven het draaistel zit, kun je je ook stoten aan dat infoscherm


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

12-02-2015 10:15:50
279
279
ik heb het niet zo bijgehouden, maar was 2401 als eerste in revisie?
die is gisteren "ontslagen" uit RB Hlm.
 

12-02-2015 10:25:06
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 2601 was de eerste. Die is in juni 2014 in revisie gegaan en in november afgeleverd. Van de 2401 weet ik zo niet of die in revisie was.  

04-03-2015 17:31:20
Rolffiej19
Rolffiej19
2402 vandaag afgeleverd door Hlm en staat nu 17:30 GDST te Hlm

Edit: En zojuist kwam ik de 2602 tegen bij de Laa ook gereviseerd%08%

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 04-03-2015 17:59


MCN ASD
 

04-03-2015 19:14:21
klaass16
klaass16
Ik ben een leek in slt revisies..

Mijn vraag was: waarom ze nu al gereviseerd worden, terwijl ze het nieuwste van NS zijn (9547-9597 niet mee gerekend)

Volgens mij werden sowieso de draaistellen ook mee genomen in het revisie proces

kan iemand misschien uitleg geven? Alvast bedankt


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

04-03-2015 19:24:54
aarclay
aarclay
De eerste SLT werd op 24 jan 2008 afgeleverd, dat is al weer iets meer dan 7 jaar geleden. Met proefritten erbij kan je mogelijk al op 7,5 jaar komen.

Anders is het een beetje vroeg gezien de revisies normaal elke 7,5 jaar plaats vinden, maar ik heb begrepen dat het hard nodig was vanwege slijtage. Verder was de revisie alleen maar gericht op de draaistellen.

Laatst bewerkt door aarclay op 04-03-2015 19:28


Choo choo.....
 

31-03-2015 13:29:31
sebasss
sebasss
Stel 2616 heeft nog de oude RIS stem. Wat is hier de reden van?  

31-03-2015 13:30:53
albertjan9
albertjan9
Die van Loes van der Schaft?  

31-03-2015 17:26:14
TSNL250
TSNL250
Gewoon... vegeten :/  

31-03-2015 18:01:18
VIRMm1
VIRMm1
Quote
sebasss (di 31 mrt 2015 13:29:31 https://www.somda.nl/forum/4263/p533948/): Stel 2616 heeft nog de oude RIS stem. Wat is hier de reden van?

Zou kunnen dat die vergeten is de 'updaten'.
Dit moet handmatig gebeuren door een storingsmonteur. Evenals de SGMm.
 

31-03-2015 19:24:26
sebasss
sebasss
Aah gewoon vergeten. Bedankt iig.

PS: Ook een Roosendaaler?

Laatst bewerkt door sebasss op 31-03-2015 20:03
 

28-04-2015 21:42:17
aarclay
aarclay
Volgens de GPS-positie-radar staat de 2431, die recentelijk in aanrijding kwam met de bierfiets, nog steeds in Ehv. Kan dat kloppen? Te veel schade soms om naar Hlm te rijden soms? Of staat dat ding inmiddels al in Haarlem en heeft de GPS een klap van de molen gehad? Of is het gewoon even wachten?
Ik dacht dat treinen na enkele dagen al overgebracht werden naar het terrein van de werkplaats in Haarlem?


Choo choo.....
 

28-04-2015 21:45:34
thom
thom
Je één na laatste zin verwoord het goed, wacht het gewoon even af...

Zo'n haast hoeft het allemaal niet te hebben om een stel in Haarlem te krijgen, en dat kan zoveel verschillende redenen hebben...
 

28-04-2015 22:07:31
Frontier
Frontier
Heb de 2431 tot op heden nog niet in Haarlem zien staan.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

29-04-2015 00:17:12
wilcot
wilcot
Stond vanmiddag om 15.30 nog bij de Nedtrain werkplaats. Heeft schade aan cabineruit en crashbumper is eraf. (Gezien vanuit de trein)  

29-04-2015 09:19:22
maigoda
maigoda
Quote
aarclay (di 28 apr 2015 21:42:17 https://www.somda.nl/forum/4263/p537259/):
Ik dacht dat treinen na enkele dagen al overgebracht werden naar het terrein van de werkplaats in Haarlem?

Dat ligt er maar aan. Als het stel nog niet is vrijgegeven wegens onderzoek, dan valt er weinig anders te doen dan in Ehv te blijven.
Groetjes,
Emiel
 

30-04-2015 22:08:56
aarclay
aarclay
Deze 2431 staat nu bij Haarlem op een zijspoortje, in de bocht naast de bekende driehoek.


Choo choo.....
 

27-07-2015 12:32:26
aarclay
aarclay
Uit nieuwsgierigheid was ik benieuwd of er meer bekend is over het herstel van de 2658. Vorig jaar september/oktober zouden ze de nieuwe kop erop zetten, hoe staan de zaken nu?
Volgens een informatiebord tijdens de open dag in Haarlem, was de doorlooptijd 1 jaar, en zou de schade €6,5 miljoen (!) euro zijn.

Laatst bewerkt door aarclay op 27-07-2015 12:41


Choo choo.....
 

27-07-2015 13:23:32
gvttreinen
gvttreinen
Nieuw in SLT`s, althans...deze sticker opgemerkt...zitten nogal verstopt!
http://i989.photobucket.com/albums/af11/Gvtrail/4e730695-7358-4035-877f-f5597eacab43_zpsqrpso0xz.jpg
Nieuwe trend?
 

27-07-2015 13:37:21
AJT
AJT
Die hebt ik deze maand voor het eerst, maar dan met ander uiterlijk in ICM gezien.  

27-07-2015 14:50:09
Sietse
Sietse
Heeft waarschijnlijk hiermee te maken: http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/2014/10/aparte-plekken-voor-invaliden-in-treinen-ns

Overigens is mijn ervaring dat dit door de meeste reizigers genegeerd wordt.
 

27-07-2015 15:29:49
Diedje
Diedje
Ben wel benieuwd wat het beleid hieromtrend is als je een melding zou doen bij de Hc. Of deze ingrijpt of niet. Want de meesten of letten er niet op, zijn te druk met het vinden van een eigen zitplaats of hebben over het algemeen schijt aan een ander  

27-07-2015 19:19:17
AlexNL
AlexNL
Een liggende uitvoering van dat stickertje zit inderdaad in ICM, ongeveer midden boven de zetel.

Het is meer een geste: als er iemand komt die zwanger of invalide is die wilt zitten (en er is geen plek), dan is het idee dat jij je plek aan diegene aanbiedt. Het is geen absoluut verbod.
 

27-07-2015 19:20:25
gose91
gose91
Dat daar stickers voor nodig zijn...  

27-07-2015 19:25:52
TSNL250
TSNL250
Tijdens mijn bezoek aan hlmwp op 3 juni was de 2658 klaar om een nieuwe kop te krijgen.  

27-07-2015 20:02:16
thom
thom
Quote
gose91 (ma 27 jul 2015 19:20:25 https://www.somda.nl/forum/4263/p547287/): Dat daar stickers voor nodig zijn...

Is daar wat nieuws aan dan?
 

27-07-2015 21:11:03
sebasss
sebasss
Stickers zijn al een hele tijd aanwezig.  

27-07-2015 21:38:50
daniel_ddr
daniel_ddr
Het aparte is wel dat er zitplaatsen gereserveerd voor invaliden én zitplaatsen gereserveerd voor zwangeren zijn, dat zijn twee verschillende stickertjes. Dus theoretisch kan een invalide persoon een zwangere verzoeken op te staan als die op een plek gereserveerd voor invaliden in een drukke trein zit
Eén stickersoort voor beide categorieën (zoals je dat veelal in bussen ziet, al is daar tegenwoordig juist de bekleding anders op die plekken) had dus logischer geweest.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

28-07-2015 11:38:35
john2
john2
In lijnbussen zijn er ook plaatsen voor zwangere, invaliden en oudere mensen.
En opstaan voor iemand die minder valide, zwanger of senior is misstaat niemand. En in trams en metro's zal je ook wel van zo'n plaatsen hebben.

Laatst bewerkt door john2 op 28-07-2015 11:40, reden: Meer tekst er bij gezet
 

28-07-2015 12:25:59
Bert13
Bert13
Dat is toch precies wat al betoogd werd?  

28-07-2015 13:32:14
john2
john2
Wou het nog even benadrukken!  

28-07-2015 13:39:47
snowie
snowie
Terug naar SLT ???  

31-07-2015 20:07:45
TSNL250
TSNL250
SLT 2604 staat aan de noordkant van hlm op het werkplaats spoor. Is dit de volgende voor de LT1 revisie?
Tijd:
19.54
 

31-07-2015 20:28:42
koploper1
koploper1
De 2604 is 3 maanden geleden al afgeleverd, dus ik denk voor nawerk.
De volgende in rij is de 2614.

Laatst bewerkt door moderator op 31-07-2015 20:38, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

31-07-2015 22:44:53
taigagaai
Moderator
taigagaai
Is er een overzicht bekend van welke stellen al hun LT1 hebben gehad en wanneer? Op de Rails publiceert het helaas niet meer.  

01-08-2015 11:29:54
Lovers83
Lovers83
Hierzo: http://www.railwiki.nl/index.php/SLT_(SprinterLight_Train)

Zie kopje "Afleverdata"...Er valt niet zoveel te publiceren
 

01-08-2015 12:28:00
mdj
mdj
De vraagsteller en auteur van dat stuk zijn dezelfde persoon, Lovers83;)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

01-08-2015 12:29:34
PimTH
PimTH
De onvolprezen Railwiki-auteur is toch echt @taigagaai...

EDIT laat maar zitten... @taigagaai = @verwoert?
 

01-08-2015 14:59:15
snowie
snowie
Yup ...  

27-08-2015 12:39:06
aarclay
aarclay
Volgens bronnen zou de 2658 weer hersteld zijn, en een proefrit maken / gemaakt hebben. Kan iemand dit bevestigen? Na een ruim jaar zal de trein van al wel hersteld zijn, lijkt me

Laatst bewerkt door aarclay op 27-08-2015 21:22
 

27-08-2015 15:08:15
ToH
ToH
Bombardier en Siemens mogen toiletten en nieuwe treeplanken bouwen in de SLT.

BRON: http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/sprinter-lighttrain-upgrade-contract-awarded.html

Laatst bewerkt door ToH op 27-08-2015 15:08
 

27-08-2015 16:05:11
Diedje
Diedje
Toch briljant.. om de concessie voor het HRN te mogen rijden moeten er toiletten en treeplanken gemaakt worden.. concessie loopt tot 2024, daarom doen ze het pas uiterlijk 2021....  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl