Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
22-10-2012 10:49:58 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Het zal mij niets verbazen als ze op Almo grootschalig gaan aftappen en bijplaatsen met die twee nieuwe lange keersporen die in de dienstregeling niet nodig zijn. |
22-10-2012 12:04:55 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Splitsen en combineren wordt nu ook al gedaan Gr Joop mcn Lls |
22-10-2012 12:07:55 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Een keer of drie per dag. Maar dat zou zomaar veel vaker kunnen gebeuren en met meer stellen dan nu. Ik weet niet hoe druk de 4300'en gaan worden in 2013 maar de 4900 zal vast en zeker rustiger blijven en laten die treinen nou net op elkaar gaan keren bij Almere Oostvaarders. |
22-10-2012 12:11:05 | ||
---|---|---|
MDDM
|
4300 is over de hele dag gezien best wel een drukke trein. Maar we gaan het allemaal wel beleven wat de heren en dames planners bedacht hebben. Gr Joop mcn Lls |
22-10-2012 13:55:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dan hoop ik maar dat men aan een milieuvrgunning heeft gedacht. Tailtracken is één ding, opstellen iets anders (daar kan men in Hoorn Kersenboogerd van meepraten...) |
22-10-2012 14:16:16 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Daar iets opstellen is vragen om ellende. En er zijn geen veilige looppaden naar die 2 opstelsporen. Zal zeer aannemelijk dus niet gaan gebeuren.. (Ervaringen met die 2 opstelsporen te Lls in het achterhoofd houdend, welke zijn afgekeurd) Gr Joop mcn Lls |
22-10-2012 15:28:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mooi. Klopt ook, want in Lelystad liggen ook geen opstelsporen, maar keersporen. Ik bedoel: met die functie zijn ze aangelegd. Met SLT heeft het overigens niks meer te maken, zie ik nu. Laatst bewerkt door broek53 op 22-10-2012 15:29 |
22-10-2012 15:46:40 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Helemaal niks nee En die 2 sporen bij Almo zijn ook keer sporen . Terug naar slt dan maar weer Gr Joop mcn Lls |
28-10-2012 09:58:24 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
En er is beeld vanuit haarlem %08% http://i49.tinypic.com/9fz9zm.jpg Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-11-2012 00:30:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
De hier vaker besproken 2445 is op 2 november afgeleverd door Haarlem. Het stel heeft bijna 17 maanden in Haarlem gestaan met een beetje botsschade, maar veel meer om Haarlemmers vertrouwd te maken met SLT en voor retrofit-beproevingen. Het is ook het stel waarin de mock-up van een toilet geplaatst is geweest. |
15-11-2012 00:49:55 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
vandaag dus 15-11 zal de 2464 weer ten tonele verschijnen na een tijd in Ldd voor opleidingen gestaan te hebben. het treinstel heeft pas 37.000 km op de teller staan. het stel zal beginnen als 80301 vanuit Ldd. |
15-11-2012 07:59:28 | ||
---|---|---|
icened
|
Wanneer gaan treinmachinisten wegleerritten met de SLT doen op de Hanzelijn? Of blijft tot vlak voor 6 december alleen wegleerritten met de trein plan V? |
15-11-2012 08:36:44 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Waariom met SLT wegleerritten rijden? Wegleren is bedoeld om, de naam zegt het al, de eg te leren. Of je dat met een plan V, een SLT of een loc doet maakt niet uit. Dan neem je msterieel wat je het makkelijkst kan missen en geschikt is om meerdere machinisten mee te nemen. Als ik een andere auto krijg, hoef ik ook niet nog een keer rijlessen te nemen. Laatst bewerkt door jacokran op 15-11-2012 08:39 |
15-11-2012 20:29:29 | ||
---|---|---|
icened
|
Ach dan hadden ze het ook wel met een locomotief serie 1700 kunnen doen. Zijn er ook genoeg van. Laatst bewerkt door icened op 15-11-2012 20:30 |
15-11-2012 21:13:40 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ja of een 1800, of elk ander materieel wat terzijde staat en niet rijdt... /sarcasmmodus off Laatst bewerkt door AgentX op 15-11-2012 22:13 |
15-11-2012 21:39:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als het terzijde staat en niet rijdt, kun je het juist niet gebruiken voor wegleren. Dat is precies de reden dat het plan V geworden is: dat staat in royale mate op reserve en niet terzijde. Maar aangezien dit in de verste verte niets meer met SLT te maken heeft.... |
15-11-2012 21:42:31 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: het wegleren op de Hanzelijn mag besproken worden in https://www.somda.nl/forum/4710/10/. Terug weer naar SLT. Groet, Spiketrain |
15-11-2012 21:47:26 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Spiketrain: zie bericht hierboven. Laatst bewerkt door spiketrain op 15-11-2012 21:57 |
15-11-2012 23:26:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Het voordeel van SLT, of andere treinstellen, is dat die een ruimere cabine hebben dan een lok heeft en dus meerdere mensen uitzicht biedt |
27-01-2013 14:32:55 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Er gaat in de zomer een proef plaats vinden met ERTMS in tien SLT treinstellen op Amsterdam - Utrecht. Tevens gaat de maximum snelheid voor deze tien stellen omhoog van 140 naar 160 kilometer per uur. Zie ook http://www.ovmagazine.nl/nieuws/na-zeven-jaar-alsnog-ertmsproef-op-traject-amsterdamutrecht |
27-01-2013 14:39:35 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Waarom wordt SLT gebruikt voor dit soort tests, en geen IC materieel? Er is namelijk ruim IC materieel voor handen, dit in tegenstelling tot het stoptrein (sorry sprinter) materieel. |
27-01-2013 14:49:03 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
SLT treinstellen zijn bij de bouw al voorbereid op de inbouw van ERTMS. |
27-01-2013 14:50:08 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Waarschijnlijk omdat het makkelijker is een deelpark sprintermaterieel op deze plek te houden dan het is om een deelpark IC-materieel op die plek te houden. |
27-01-2013 14:57:08 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote SLT heeft toch (afgezien van de ATB die tot 140 toestaat) al een maximumsnelheid van 160 km/h? |
27-01-2013 15:26:04 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Ik heb al eens gezocht naar de maximum materieelsnelheid, maar die kan ik nergens vinden. Zowel in de documentatie als in de cabine is er niets over te vinden. Edit: in een schrijven van Siemens/Bombardier staat dat de SLT gebouwd is voor een snelheid van 160 km/h. Maar dat zegt niets over welke maximum snelheid geldig is binnen de toelating in NL. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 27-01-2013 15:34 |
27-01-2013 15:56:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tot de afnameproefrit behoorde in ieder geval de rit met 176 km/h op de Schiphollijn, net als destijds bij VIRM-4. |
27-01-2013 16:37:59 | ||
---|---|---|
trdl85
|
Toch wel raar dat er 176 wordt gereden terwijl de baanvaksnelheid dit niet toestaat, maar dat geheel terzijde |
27-01-2013 17:06:44 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Vmax + 10%. De stellen hebben dus een toelating voor 160 km/u. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
27-01-2013 18:27:18 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Dat duidt inderdaad op een max van 160 km/h. Blijft het vreemd dat het in de cabine niet staat aangegeven, terwijl dat in de cabine van de VIRM wel staat aangegeven. Groetjes, Emiel |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-01-2013 18:29:59 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Dat gebeurt op Ledn-Gvm ook. Er zitten ook geen overwegen en in overleg met Prorail mag dat gewoon. Want hoe wil je anders 10% meer halen van 160 km/h? Groetjes, Emiel |
27-01-2013 18:50:17 | ||
---|---|---|
mren
|
Mannetjes met rode vlaggen bij de overwegen, zoals op Dn-Vl. |
27-01-2013 19:28:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tsja, dat is dan ook de charme van de Schiphollijn. |
27-01-2013 21:43:49 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Interessant, dus de ERTMS informatie zal dan zichtbaar worden op het diagnose-scherm rechts van de machinist? En vanwege veiligheidsoverwegingen staat deze nu uit als de trein boven de 20 km/h rijdt? Bij VIRM is dat namelijk wel zo, maar ook bij SLT lijkt me? Laatst bewerkt door aarclay op 27-01-2013 21:44 Choo choo..... |
27-01-2013 22:15:00 | ||
---|---|---|
joahn93
|
diagnosescherm bij SLT blijft aan, bij Virm valt ie inderdaad weg FR1908 |
27-01-2013 22:55:06 | ||
---|---|---|
MasterE
|
DMI wordt geplaatst waar nu de snelheidsmeter zit. Dus recht voor je. Mcn Asd |
27-01-2013 22:55:41 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Een maand geleden werd nog gemeld dat in februari een SLT-VI gereed is, die uitgebreid zal worden getest en pas in augustus zullen er 5 IV en 5 VI klaar zijn om te worden ingezet op Asd-Ut. De pilot duurt dan tot september 2014. |
28-01-2013 10:42:27 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Sterker nog: die van de VIRM kun je zelfs gewoon uitzetten. Een VIRM kan gewoon rijden zonder scherm: de remproef kun je gewoon buitenom nemen. Dat kan met een SLT niet, mede omdat je pas wat kan als de materieelsamenstelling bevestigd is, maar ook omdat je bij een SLT geen remproef meer kunt nemen buitenom. Is het scherm stuk, kun je vanuit die cabine niet rijden. Groetjes, Emiel |
10-03-2013 09:26:39 | ||
---|---|---|
gummbahla
|
Ik zag gisteren in een SLT (meen 2620) dat het infoscherm de snelheid en binnen- en buitentemperatuur weergaf. Is dat nieuw, of heb ik heel lang iets over het hoofd gezien? |
10-03-2013 09:30:13 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Dat was vanaf het begin zo. |
10-03-2013 12:31:45 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Dat is al vanaf het begin zo inderdaad. |
10-03-2013 12:45:04 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Zo is het inderdaad al vanaf het begin. Maar bij kort opeenvolgende stops zul je dat scherm amper of niet zien, dan is het scherm te druk met andere informatie. |
10-03-2013 19:58:16 | ||
---|---|---|
gummbahla
|
Ah kijk, weer wat geleerd |
12-03-2013 14:25:34 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Op de facebookpagina van de waterfraafsmeer zijn wat fotos geplaatst van een toilet in de SLT. Het welbekende oranje wc hokje van boels zoals op bouwplaaten en evenementen. Weet iemand of dit een geap is, of serieuze testen? %08% |
12-03-2013 14:26:49 | ||
---|---|---|
279
|
een hele oude grap! |
12-03-2013 14:28:28 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Zo oud dat hij bejaard is, het idee dat je het serieus wil nemen vind ik bijna beangstigend. |
12-03-2013 19:54:06 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Als je logisch nadenkt gaat de NS met miljoenen reiizgers per dag wel voor een fatsoenlijke oplossing i.p.v. een lachwekkende oplossing. Ze zijn al uitgelachen na de plaszak (of speelde dat NA die foto?) Dus trek je conclusies maar.... Ik kan wel vertellen dat er een SLT een jaar lang in Hlmwpl heeft gestaan waar een prototype toilet is ingebouwd, puur om te kijken hoe het past. Maar dit was nooit een gebruiksklaar ontwerp geweest waarna het weer uitgebouwd is. Laatst bewerkt door aarclay op 12-03-2013 19:55 Choo choo..... |
12-03-2013 20:35:39 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
admin: enkele flauwe grappen over toiletten verwijderd, terug naar het onderwerp en houd het aub enigszins serieus Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
12-03-2013 22:33:36 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
ik kan melden dat er over 2 jaar een jaarbeurt komt in Hlm waar een aantal wijzingingen bij SLT aangebracht zullen worden waaronder het inbouwen van een toilet |
12-03-2013 22:59:17 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Waarom over 2 jaar pas? |
12-03-2013 23:06:11 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Wellicht omdat men in Hlm nog meer te doen heeft? De verbouwing naar DDZ, om maar iets te noemen? Het zorgt in ieder geval voor een knap staaltje ironie. Juist door de toiletten voorlopig niet te plaatsen, blijkt dat de reiziger de pot op kan. %08% Met vriendelijke groet, Robin |
12-03-2013 23:12:09 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Plus dat er nog verbouwingsstations moeten worden gebouwd/gerealiseerd door NedTrain, en de bouw van de toilet-onderdelen, en mogelijk wordt er iemand gezocht die deze gaat bouwen. NedTrain krijgt alle onderdelen namelijk aangeleverd zoals in een autofabriek. Laatst bewerkt door aarclay op 12-03-2013 23:13 Choo choo..... |
12-03-2013 23:12:58 | ||
---|---|---|
sik214
|
QuoteVanwege de verplichting per 2015?? |
12-03-2013 23:13:53 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Het had net zo goed over één jaar gekund. Hoe eerder hoe beter, maar NedTrain is ook maar beperkt. Choo choo..... |
12-03-2013 23:14:55 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik reis over het algemeen nooit langer dan een half uur met een SLT. Op de meeste trajecten kun je in die tijd ook gewoon een comfortabelere IC mét toilet nemen. Maar juist omdat de verplichting al in 2015 geldt, dan hebben ze toch nog anderhalf jaar? Of is het zo dat vanaf 2015 begonnen moet worden met inbouwen van toiletten? Laatst bewerkt door admin op 13-03-2013 07:41, reden: Het geciteerde bericht is verwijderd |
12-03-2013 23:18:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteZeker niet, want die geldt alleen voor nieuwbouw-materieel. De algehele angst was toen dat het SLT pas voorzien zou worden bij een eerste echte revisie; in dat opzicht zou tussentijds aanbrengen zoals hier voorspeld, betekenen dat dat zeker 5 jaar eerder gebeurt. |
12-03-2013 23:19:31 | ||
---|---|---|
sfj
|
Het ligt iets anders, namelijk: vanaf 2015 mogen er geen treinen zonder toiletten meer worden besteld. Vanaf 2025 moeten alle treinen er van zijn voorzien. Zie onder andere dit artikel van de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/1861737/2011/03/18/In-2015-moeten-alle-treinen-een-wc-hebben.dhtml Overigens hebben we hier ook gewoon een topic over toiletten in de trein, persoonlijk vind ik deze discussie daar ook wat beter passen https://www.somda.nl/forum/9486/h_toiletten/ Laatst bewerkt door sfj op 12-03-2013 23:24 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
12-03-2013 23:31:23 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Oh, zo zat het. Ik wist dat er iets niet klopte. Dus vanaf 2015 mag er geen materieel zonder toilet meer in bestelling gaan. En vanaf 2025 moet AL het materieel over een toilet beschikken. |
13-03-2013 07:42:35 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
admin: nogmaals wat flauwe grappen verwijderd, vanaf nu serieus! Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
16-03-2013 00:47:54 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteInmiddels is de 2611 voorzien van de STM-ATB module en rijdt sinds deze week blijkbaar proefritten. Zie ook de recente spots van het stel. |
24-03-2013 23:05:17 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Even een foto'tje van de 2658, die vorig jaar april in A'dam gebotst was: https://pbs.twimg.com/media/BGI3HLfCMAEhpTn.jpg Iemand enig idee hoe het met het herstel van het stelletje staat? Choo choo..... |
24-03-2013 23:25:45 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Volgensmij was deze allang al hersteld maar diende deze nu als prototype toiletinbouw (al hoewel ik over dat laatste nu wat minder zeker ben). Laatst bewerkt door dlm4yjp op 24-03-2013 23:29 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
24-03-2013 23:43:22 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat was toch de 2445, welke als retrofit-treinstel diende? Deze had toch een mock-up van een toilet, welke inmiddels weer uit gebouwd is, waarna het stel weer in dienst kwam? Laatst bewerkt door aarclay op 24-03-2013 23:45 Choo choo..... |
24-03-2013 23:51:01 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Kan mij herinneren dat er 2 stellen daarvoor werden gebruikt 24xx en 26xx reeks. Maar dat gedeelte kunnen we beter over laten aan de kenners hier Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-05-2013 20:37:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wie gedacht had dat het na de VIRM-actie weer stil zou worden in de Zaanstraat, heeft het mis. Maandag begint daar de retrofit-actie aan het SLT, met een doorlooptijd van een maand of drie. Ook zullen daar binnenkort 7 stellen SLT worden voorzien van ETCS ten behoeve van de langlopende proef op Amsterdam - Utrecht. |
29-05-2013 20:42:26 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Wat wordt er naast ETCS nog te bij-ingeknutseld dan? |
29-05-2013 21:21:23 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Er moeten nog 9 stellen worden voorzien van ETCS. Mcn Asd |
29-05-2013 21:24:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op mijn lijstje staan er voor de Zaanstraat 7 (3 vieren en 4 zessen), maar misschien gebeurt het elders ook wel. |
29-05-2013 21:27:02 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Totaal moet volgens mij 5 & 5 zijn en vooralsnog is alleen de 2611 omgebouwd. Plannen kunnen natuurlijk altijd wijzigen of het gebeurd elders? Morgen weet ik meer. Mcn Asd |
29-05-2013 21:37:42 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteWelke twee vieren moeten dan van ETCS voorzien zijn? De 2611 is medio maart afgeleverd met een ATB STM module voor ETCS. |
29-05-2013 22:07:01 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Wat gaat er aan de SLT's gebeuren dan tijdens de retrofit-actie? |
29-05-2013 23:00:50 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Bij een retrofit actie zullen alle treinstellen aan elkaar gelijk gemaakt worden. Tijdens de bouw of tijdens de dienstuitvoeringen komen verbeterpunten naar voren. Die zullen dan in een keer worden uitgevoerd. Zie het als een uitgebreide beurt met constructiewijzigingen. Bij de 1700'n heette dit GAS (Gelijk Aan Serie) en bij de 6400 ALS (Alle locomotieven S??) Als ik het goed onthouden heb. |
29-05-2013 23:26:51 | ||
---|---|---|
rick
|
ALI, Alle Locs Identiek. |
29-05-2013 23:34:39 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En waar gaat het dan inhoudelijk om? Alle prullenbakjes op de juiste plekken hangen ofzo? |
29-05-2013 23:40:55 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat zal niet zozeer om interieur gaan, dat moet je meer zoeken in de hoek van de techniek en software ed... |
30-05-2013 00:25:13 | ||
---|---|---|
BGM104
|
...hopelijk dat deze actie een fatsoenlijk werkende omroepinstallatie gaat opleveren voor de HC en Mcn. En zo zullen er wel meer verbeterpunten zijn. |
30-05-2013 00:36:54 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Quote Is drie maanden niet een erg lange doorlooptijd voor een retrofit-actie? |
30-05-2013 00:42:40 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hoeveel SLT'tjes zijn er? 131 stuks. En hoeveel sporen zijn er beschikbaar? Ik vermoed 2? Dan zal je per een paar dagen per SLT wel voldoende aan 3 maanden hebben. Ik weet niet wat er verder allemaal tot in de verre details gebeurt met SLT, maar ik vind 1,5 a 2 dagen wel normaal. Quote Zijn die dan afwijkend in de eerste series? Laatst bewerkt door aarclay op 30-05-2013 00:45 Choo choo..... |
30-05-2013 01:03:34 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nee, dat was slechts een voorbeeld. Ik probeer uit te vissen wat dat "Retrofit" inhoudelijk inhoudt. |
30-05-2013 14:05:52 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Ik heb begrepen dat de microfoons vervangen gaan worden door betere. Dus dat je normaal kunt omroepen zonder de microfoon eerst zowat "in je strot te douwe". Groetjes, Emiel |
30-05-2013 14:11:11 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Wat blijkt te helpen bij omroepen in SLT is je hand om de microfoon doen zodat wat je zegt alleen de bovenkant van de microfoon in kan. Eerlijk is eerlijk, ik keek de hc die me die tip aan de hand deed schaapachtig aan maar hij had wel gelijk . Neemt niet weg dat we voor in de cabine gewoon acuut terug moeten naar de omroephoorn, die kunnen we pakken en gebruiken en ondertussen gewoon naar buiten blijven kijken als machinist. |
30-05-2013 14:13:10 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteHopelijk eindelijk een volumedimmer in de cabine op de deursluiten/atb-gong. Het keiharde gehoorbeschadigende kabaal dat daar uit komt is ondanks klachten vanaf het begin nog steeds niets aan gedaan. Laatst bewerkt door rolandrail op 30-05-2013 14:14 |
30-05-2013 15:02:58 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteJa, dat was hem. Dank je. |
30-05-2013 15:04:16 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Quote O, ik dacht aan drie maanden per SLT . Nee, drie maanden voor 131 stellen is best snel. |
30-05-2013 23:18:56 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteDie optie is er al. Beetje omslachtig om even snel te doen. Als je een keer retten hebt op ctw of oz even aan stmt vragen hoe het moet.QuoteHopelijk eindelijk een volumedimmer in de cabine op de deursluiten/atb-gong. Het keiharde gehoorbeschadigende kabaal dat daar uit komt is ondanks klachten vanaf het begin nog steeds niets aan gedaan. Gr Joop mcn Lls |
28-06-2013 18:54:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Bij het retrofitten in de Zaanstraat is nu ook de eerste (na proefstel 2611) SLT binnengerold die van ERTMS voorzien wordt: de 2411. |
29-06-2013 00:28:28 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Is het toeval dat beide SLT's het volgnummer 11 hebben, of zit hier nog iets achter? |
29-06-2013 00:31:43 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Dat viel mij ook al op inderdaad. |
29-06-2013 10:31:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op de planning voor ERTMS staan: 2411, 2414, 2419, 2614, 2615, 2617 en 2619. |
29-06-2013 10:49:25 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dan missen we nog 2 viertjes. Laatst bewerkt door MasterE op 29-06-2013 10:50 Mcn Asd |
29-06-2013 11:00:25 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
En weer bijna allemaal dezelfde volgnummers |
29-06-2013 11:10:10 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dan worden het vast de 2415 en 2417. Mcn Asd |
29-06-2013 20:04:28 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Voor de geïnteresseerde: Een foto van de SLT 2611 in Lw op 27-06-13. Geen idee wat die daar moest. http://www.flickr.com/photos/55301942@N08/9149227949/ Er zitten ook stickers op de buitenste deuren van het stel, hier heb ik helaas geen goede foto van kunnen maken. |
29-06-2013 20:11:18 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Daarop staat dat het een ERTMS-testtreinstel is, en dat deze niet voor reizigers beschikbaar is. Choo choo..... |
29-06-2013 21:34:29 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteVandaag stond die op de Bokkeduinen de gehele dag: http://www.flickr.com/photos/treinflorian/9169511028/ |
29-06-2013 22:15:17 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Als het stel niet gebruikt wordt voor proeven staat het op de Bkd. Mcn Asd |
13-07-2013 13:39:39 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Ik heb nog een vraag over het RIS. Het viel mij laatst op dat geplande wijzigingen in de dienstregeling niet bekend zijn in het RIS. De 7400 was vanwege werkzaamheden verlengd van Breukelen naar Bijlmer. Helaas hield het RIS er na Breukelen mee op en kon de HC de rest omroepen (wat hij overigens netjes en verstaanbaar deed). Komt hier nog een keer een aanpassing voor? |
13-07-2013 18:06:41 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dat denk ik niet. In de RIS zitten alleen de standaard treinnummer-series en houdt geen rekening met werkzaamheden. Het systeem is niet op afstand bij te sturen. Het systeem is zoiezo al zo flexibel als een blok beton. Het enige wat "extra" kan is een treinnummer invoeren en een eindstation kiezen die voor het eindstation ligt. Zoals afgelopen weken met de 16000: Zaltbommel. Al moet je wel weten hoe dat moet, want dat is met de instructie nooit aan de orde gekomen. Groetjes, Emiel |
14-07-2013 19:31:38 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Jammer, klinkt als een gemiste kans. Dank voor de info. |
14-07-2013 20:27:56 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Wat ik wel eens doe bij wkz'n e.d is een treinnr kiezen op de betreffende route dat qua tijden het dichtst in de buurt ligt van het gewijzigde treinnr. Zoals b.v. toen de 13600 door reed naar Zlw, zocht ik in Bd een 5100-nr op en voerde dat in met als eindbestemming Zlw, en terug idem. De tijden kloppen dan natuurlijk niet maar er staat in elk geval een bestemming op de trein en de stations worden omgeroepen. M'n werkgever adviseert bij wkz'n de RIS uit te schakelen maar dat is natuurlijk een zwaktebod. Mooier is de RIS in SGMm, bijvoorbeeld tijdens Pinkpop met 28000-treinnummers een halfuursdienst savonds tussen Hrl en Std. Als je in SGM een normaal treinnr invoert wat qua drgl al is verstreken komt de bestemming keurig op de trein en binnen de stations ook maar zónder tijden en roept de RIS keurig om. Kortom, met wat goedwil is best wat mogelijk met de RIS maar die mogelijkheden zijn dus improvisatiewerk van het rijdend personeel. |
18-07-2013 09:35:28 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Zojuist gespot in reizigersdienst: SLT 2413 met ERTMS-stickers. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |