Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
14-12-2011 23:48:53 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Vanavond zat ik in de nieuwste SLT, de 2660, die nog als nieuw rook %02%. Wat mij opviel was dat bij binnenkomst te Ut er een aantal aansluitende treinen werden genoemd en getoond, maar dat was lang niet compleet. Ik kon er geen logica in ontdekken welke treinen wel en niet getoond worden. Het waren in elk geval niet de eerste x vertrekkende treinen. Ik kwam om 20:42 aan vanuit Bkl (weet ff het treinnr niet) en de 1775 werd b.v. niet genoemd, maar de 5675 wel. Weet iemand hoe dat zit? |
15-12-2011 06:27:05 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Nee, die logica ontgaat me ook in het geheel, als in om .11 met een 4600 in Asd aankomt, wordt vrolijk de 4500 van .39 weergegeven, maar als de 14500 rijdt, wordt die gelukkig wel aangegeven. Hij is wel scherp, als je een van de aansluitingen niet meer kan halen, telt-ie er keurig +15 of +30 bij op voor de volgende trein He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
15-12-2011 09:29:32 | ||
---|---|---|
microshit
|
Wat ik wel altijd merk: bij aankomst met de 6000 in Utrecht hoor/zie je altijd de overstap op de IC richting Amsterdam Centraal (vertrek meestal van spoor 7). Echter als deze gespoorwijzigd wordt, komt er nog een omroep achteraan "De SPRINTER naar Amsterdam Centraal vertrekt van spoor 5". Dat gaat dus niet helemaal lekker |
16-12-2011 22:09:24 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Wat me ook opvalt is dat de Fyra niet wordt genoemd als overstapmogelijkheid, bijvoorbeeld bij aankomst te Schiphol. |
16-12-2011 22:18:11 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Even over de toilettenkwestie: ik heb begrepen dat de aanvoer van de nieuwe SLT's op het huidige tempo doorgaat. Ze worden allemaal afgeleverd zonder toilet en het lijkt er op dat er extra bakken met toiletvoorziening komen. De exacte samenstelling is nog niet bekend, maar het mag wel duidelijk zijn dat we in 2025 niet meer van SLT-IV en SLT-VI zullen spreken. Voordat dit project enigszins op gang is, zijn we in elk geval weer 4 jaar verder. |
17-12-2011 00:00:55 | ||
---|---|---|
lw-o
|
de bakken kunnen natuurlijk ook een bak in een zesje vervangen waarna de overgebleven bakken + wc bak van een viertje weer een zesje kan maken. |
17-12-2011 00:25:34 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik heb begrepen dat er wel degelijk extra bakken gemaakt gaan worden. |
17-12-2011 09:02:26 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Inbouw van een toiletmodule in het bestaande treinstel zal de capaciteit wel te laag doen worden door het vervallen van plaatsen. Dure oplossing deze extra bakken overigens. Maar extra capaciteit is nooit weg natuurlijk. Laatst bewerkt door Harold27 op 17-12-2011 09:02 |
17-12-2011 10:36:54 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Ik hoop dat er dan extra 'power' bijkomt. In vergelijking met hun Duitse voorbeeld is de aanzetsnelheid erg povertjes... (ja, ik weet het, 1,5 kV vs 15 kV). |
17-12-2011 11:13:08 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Aanzet snelheid is aangepast. Gr Joop mcn Lls |
17-12-2011 11:17:45 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wat bedoel je daarmee? Is dat recent gebeurd? ('Aangepast' is doorgaans een eufemisme voor 'verslechterd'.%09%) Quote Dat zegt lw-o toch ook? Zijn suggestie is dat er uit de zesjes een bak genomen wordt en dat die wordt vervangen door een nieuwe bak met toilet. De vrijgekomen bakken worden toegevoegd aan de viertjes en ook die krijgen een nieuwe bak met toilet, waardoor het toch allemaal weer zesjes worden Laatst bewerkt door daniel81 op 17-12-2011 11:19 |
17-12-2011 11:28:13 | ||
---|---|---|
ns1700
|
Quotegeloof me, ze trekken ondanks dat @MDDM zegt dat ze zijn afgesteld nog keihard op als ze echt op volle kracht weg willen dus eigenlijk ben ik er best blij mee want nog sneller en je word keihard in je stoel gedrukt. groeten uit Spoorzone |
17-12-2011 11:28:52 | ||
---|---|---|
MDDM
|
daniel81 Is vanaf het begin al aangepast. Trekt minder snel op dan dat ze kunnen. NS1700 Valt wel mee hoor. Zo spectaculair is het allemaal niet. Laatst bewerkt door MDDM op 17-12-2011 11:30 Gr Joop mcn Lls |
17-12-2011 12:02:45 | ||
---|---|---|
thom
|
Opvallend blijf ik vinden dat er gezegd wordt dat er balken bij komen vanwege de toiletten. Echter is er volgens mij officieel nog niks geuit daarom trend, en gezien de gevoeligheid van de toilet discussie verwacht ik zo iets snel in de media... |
17-12-2011 22:30:00 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Dat is, als ik het goed heb begrepen, ook de bedoeling. |
18-12-2011 00:20:03 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dan zou de kleinste eenheid een zesje worden? Dat lijkt me wel, eh, optimistisch. |
18-12-2011 01:36:49 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
In de kamerbrief van 18 november (http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2011/11/18/kamerbrief-van-minister-schultz-van-haegen-ienm-over-de-hsa-problematiek-en-beleidsvoornemen-hoofdrailnet/lp-i-m-0000001302.pdf, PDF) staat het volgende te lezen:Quote Hoe men dus precies de toiletten wil gaan plaatsen is nog niet bekend, wel weten we nu dat dat dus nog de nodige jaren op zich gaat laten wachten %09% De formulering is ook grappig: "treinen noch Sprinters", want een SLT is volgens de schrijver dus geen trein? %08% Laatst bewerkt door AlexNL op 18-12-2011 01:38 |
19-12-2011 23:54:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Lijkt me dus iets waar helemaal nog geen concreet besluit over gemaakt is... |
20-12-2011 07:38:40 | ||
---|---|---|
wilcot
|
concreet niet maar er is wel een plicht opgenomen in het vernieuwde contract. Anders zou men het materiaal wel erg snel afschrijven he. %02%%02% |
21-12-2011 20:21:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
2461 op 16 december in dienst getreden bij NSR. |
18-01-2012 22:52:02 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Vandaag is de 2422 binnengelopen in Ldd voor gereedmaken voor transport naar Vl a.s. vrijdag waarna het stel gesleept naar Tsjechié vertrekt voor winterproeven. |
18-01-2012 23:19:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dezelfde proeven als van vorig jaar? Choo choo..... |
20-01-2012 17:57:54 | ||
---|---|---|
rbeijers
|
Vanochtend is stel 2661 via Vl het land binnengekomen. Laatst bewerkt door rbeijers op 20-01-2012 19:47 |
21-01-2012 04:18:41 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Slt stellen kampen met de Stoorstroom problematiek en er mogen nu max 2 stellen gekoppeld rijden inplaats van 3 Dus ik neem aan dat het daarvoor is%08% MCN ASD |
21-01-2012 05:14:26 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Van de week stond er in de railpocket wat anders. Er mag wel met drie stellen gereden worden, maar alleen als er een stel in opzending wordt gezet (voorste of achterste). Tenzij natuurlijk de maatregel is aangescherpt na donderdag. Groetjes, Emiel |
21-01-2012 10:56:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteOm daar iets aan te beproeven, zouden ze hooguit in Wildenrath weer gemeten moeten worden. De 2422 gaat ietsje verder weg, naar de Ring van Velim. Vorige winter was daar ook een stel heen. |
21-01-2012 14:13:03 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het dan dezelfde tests zijn als vorig jaar. Want was het SLT niet op verschillende punten aangepast in het afgelopen jaar? Met vriendelijke groet, Robin |
21-01-2012 14:54:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, een hele reeks. Anders zouden ze bij de eerste sneeuwval opnieuw stilstaan.. |
21-01-2012 15:09:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De 2422 verliet gisteravond rond 22.45 Nederland en ging bij Venlo de grens over. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-01-2012 13:25:55 | ||
---|---|---|
aarclay
|
We wisten al dat 'Loes van der Schaft' bijna een jaar geleden is overleden (zie ook deze http://www.villamedia.nl/personalia/bericht/loes-van-der-schaft-54-overleden/). Zij heeft de omroep in de SGM ingesproken, maar nu vroeg ik me af, is Tuffy Vos nou de stem in de SLT's? En hoe is dit ingesproken? Per plaatsnaam? Choo choo..... |
23-01-2012 14:44:01 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Tegenwoordig is het zo dat de persoon die inspreekt alle berichten niet inspreekt maar een aantal klanken. Hiermee genereert de computer dan de benodigde lettergrepen. Of dat ook gebeurd bij de omroep in de SGMm vraag ik me af, maar ik vermoed van wel. Ik geloof dat er iets van 1000 verschillende combinaties moeten worden ingesproken en dat ze dan nooit meer nodig is. |
23-01-2012 14:59:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag in dit theater de opkomst ten tonele van de 2462. |
23-01-2012 15:08:49 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Kwam omstreeks 12.25 uur bij Lg de grens over. Momenteel onderweg in de omgeving van Ut. |
23-01-2012 16:46:56 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Dat is opzich een hele slimme manier, maar of die klanken altijd lekker op elkaar aansluiten is een tweede... Heb je daar niet nog een ongelofelijke tijd aan mixen voor nodig? |
23-01-2012 19:36:45 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Alleen een slimme computer, lijkt me... |
23-01-2012 20:16:14 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik heb het idee dat de plaatsnamen wel aan de hand van de klanken moeten worden ingevoerd. Fonetisch dus... W-oe-r-d-e-n U-t-r-e-g-t S-e-n-t-r-aa-l Want Utrecht Maliebaan snapt de SLT-omroepster weer niet (of misschien nu wel). Laatst bewerkt door aarclay op 23-01-2012 20:17 Choo choo..... |
23-01-2012 20:20:33 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Mijn TomTom spreekt namen ook een soort van fonetisch uit, en dat gaat verrassend vaak goed. Het is natuurlijk ook ondoenlijk om alle straten en steden van Europa "even" in te spreken |
23-01-2012 20:29:19 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Nou jah, of het goed gaat. Het klinkt soms wel wat idioot... Lange klanken spreekt hij kort uit. Hoorntjesweg wordt: Horntjeswg, en ja, de laatste 'e' hoor je niet. Klemtonen liggen erg verkeerd... Da's TomTom, de stemproducer (of hoe dat ding mag heten) van de SLT klinkt weel duidelijker. Choo choo..... |
23-01-2012 21:20:21 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Voor alle duidelijkheid: die manier van schrijven is bepaald nog geen fonetisch. |
23-01-2012 21:47:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Hooguit beroerd nederlands Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
23-01-2012 21:49:39 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: terug naar SLT. Groet, Spiketrain |
02-02-2012 08:45:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op 1 februari aangekomen: de 2662. |
02-02-2012 09:10:13 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Vreemd, want dat laatste deed de SLT naar mijn weten het laatste jaar probleemloos. Alleen moet je wel het treinnummer invoeren en bevestigen. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor sommige iets teveel moeite is voor die paar minuten... Groetjes, Emiel |
02-02-2012 09:36:43 | ||
---|---|---|
aarclay
|
We zullen zien, binnenkort ga ik weer een ritje maken. Ik meen dat dit vorig jaar feb. nog zo was. Laatst bewerkt door aarclay op 02-02-2012 09:37 Choo choo..... |
02-02-2012 11:19:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Heden aan het materieelpark van NSR toegevoegd: 2661. |
07-02-2012 16:06:27 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
En 2662 is ook in het land. 07-02-2012 gezien in Amf Dick van den Hoven |
07-02-2012 16:21:42 | ||
---|---|---|
mdj
|
En dat zou de laatste SLT-VI moeten zijn... Bij twijfel: gebruik beton. |
07-02-2012 21:34:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vijf berichten hierboven is de aankomst reeds gemeld. |
08-02-2012 08:32:21 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Gisteren zat ik in een SLT-zesje (als ik me niet vergis de 2632) van Breda naar 's-Hertogenbosch. Bij iedere wissel die dat ding nam klonkt het alsof er vuurwerk (meer specifiek: gillende keukenmeiden) werd afgestoken. Ik dacht eerst dat het van iemand z'n mobieltje afkwam, maar toen het bij volgende wissels weer gebeurde was het me wel duidelijk dat het van de trein afkwam. Waar komt dat geluid vandaan? Wat veroorzaakt het? |
08-02-2012 09:54:31 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Staat al eerder in dit topic. |
08-02-2012 11:52:00 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ik zal je wel even helpen https://www.somda.nl/forum/zoeken/ Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-02-2012 11:03:40 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
rbeijers meldt Aachen Hbf (D) 10:58 ri Hz ev RTB V156 met NSR 2463 Laatst bewerkt door ehbk2006 op 13-02-2012 12:13 |
13-02-2012 17:15:42 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
De 2462 is sinds gisteren inmiddels ook al in de rijdende dienst te bewonderen. |
13-02-2012 18:12:18 | ||
---|---|---|
NSR521
|
Wat mij de laatste tijd opvalt bij een aantal SLT`s is dat de schermen van de reizigersinformatie helemaal wit zijn, zonder enige blauwe rand op het scherm. Bij aankomst van een station word er wel omgeroepen. Is dat misschien een fout in de software? Laatst bewerkt door NSR521 op 13-02-2012 18:14 |
15-02-2012 10:32:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteOfficieel opgenomen in het materieelpark van NSR op 7 februari. |
15-02-2012 11:25:02 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Geen fout in de software, maar uitval van de schermen. Dat komt nog wel eens voor (wat dan tot gevolg heeft dat ik in de cabine bij elke stations-stop voor elk scherm wat uitgevallen is de bijbehorende c-melding op het scherm moet "accorderen"). Groetjes, Emiel |
15-02-2012 12:15:25 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Maar hoe en waarom vallen die schermen dan uit? Dat lijkt me toch eerder een softwarefout? Dat scherm hoort van begin tot eind gewoon de stations aan te geven. Laatst bewerkt door aarclay op 15-02-2012 12:15 Choo choo..... |
15-02-2012 12:18:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Ja, natuurlijk hoort dat ding dat gewoon aan te geven, maar als iets niet werkt omdat het de geest gegeven heeft, dan doet ie dat dus een keer niet |
15-02-2012 12:58:58 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Het uitvallen zit in de hardware, niet in de software. Als het in de software zou zitten, dan zou de omroep het namelijk ook niet doen. En ik begrijp uit je verhaal dat de omroep het nog wel doet. Ik maak het ook nog wel eens mee dat ze het aan het begin van de rit wel doen en verderop de rit krijg ik een C-storing "info-scherm uitgevallen". Dan blijft de omroep zelf gewoon doorgaan, alleen één of meerdere schermen werken dan niet. Groetjes, Emiel |
16-02-2012 14:38:31 | ||
---|---|---|
woutervh
|
De schermen en de omroep krijgen hun gegevens van de trein. Deze zijn echter van verschillende fabrikanten. Een werkende omroep is dus geen garantie voor werkende schermen, en omgekeerd... In verband met de omroep. Deze is ingesproken per woord of per zin, dus er zit geen algoritme achter die van letters woorden maakt Laatst bewerkt door woutervh op 16-02-2012 14:40, reden: nog wat toegevoegd ivm omroep |
16-02-2012 15:32:50 | ||
---|---|---|
jacokran
|
QuoteHet elke keer opnieuw accorderen van een storing vind ik opvallend, Als ik de software ontworpen zou hebben, dan zou ik bestaande storingen allen presenteren bij het opbouwen van een cabine. En nieuwe storing zou ik wel direct presenteren. Alleen storingen die betrekking hebben op de rij eigenschappen van het materieel, of het comfort van de passagiers lijkt mij de moeite waard om regelmatig opnieuw te presenteren. Dat ook dit type storing elke keer gepresenteerd wordt klinkt als dat de software onvoldoende onderscheid maakt tussen verschillende storingen. |
16-02-2012 15:49:04 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Nou, het zit vrees ik iets ingewikkelder als het gaat om die specifieke C-storing (infoscherm uitgevallen). De reden zou kunnen zijn dat het systeem elke zoveel tijd probeert de schermen weer in werking te krijgen. Voor elke keer dat dat niet lukt, wordt er weer een C-storing gegenereerd. Alleen wordt die pas zichtbaar als je stil staat, zoals bij een stationement. Overigens heb ik de ideale methode "ontwikkeld" om redelijk snel van die specifieke C-storing af te zijn: gewoon negeren. Alleen als het buiten donker is, is dat witte scherm wat irritant en dan plaats ik gewoon een afscherming over het scherm. Groetjes, Emiel |
16-02-2012 16:19:48 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Ja, met een 'automatiseringsbril' op klinkt dat wel logisch. Een nuttige verbetering kan dan zijn om maar een beperkt aantal keer een reset te proberen, maar dat is lastiger te implementeren. |
16-02-2012 16:41:53 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Tijdens de laatste ronde "werkoverleg" zijn we bijgepraat over o.a. de SLT door een van de personen achter het project. Men is bezig met een nieuwe softwareversie en daar zullen tal van meldingen verdwijnen, waaronder vele C-meldingen, maar ook de (in mijn ogen zinloze) M-meldingen van slip en blokkeren. Met name die laatste voegen niets toe, omdat dat ook zonder melding wel merkbaar is, maar ook omdat die M-meldingen vrij snel weer weg zijn als de situatie genormaliseerd is. Groetjes, Emiel |
17-02-2012 01:50:01 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Zou voor de STMT ook ideaal zijn als er veel "onnodige" meldingen gaan verdwijnen. Want als voorbeeld dat er tractie gegeven wordt, staat in de meldlijst voor de STMT als zijnde een storing %03% Gr Joop mcn Lls |
17-02-2012 02:44:11 | ||
---|---|---|
maigoda
|
De meest lachwekkende C-storing was toch wel "Geen ventilatie/luchttoevoer cabine". Gegeven oplossingssuggestie: open naar behoefte raam!!!! (wat niet gaat, want er hangt in de cabine geen noodhamer). Toen ik NBM ervoor belde, pleurde aan de andere kant van de lijn iemand met de slappe lach van z'n stoel... Groetjes, Emiel |
17-02-2012 11:32:40 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
haha jah klopt %08% moet je dan niet dat luikje achter je boven de Glazen deur openmaken ? MCN ASD |
17-02-2012 12:43:17 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Klopt, dat had er ook moeten staan als melding. En NBM zei dat ook (nadat hij weer bijgekomen was van de slappe lach). Is overigens ook bij de instructie aan de orde geweest. Groetjes, Emiel |
23-02-2012 20:42:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
In dienst gekomen: 2662 op 17 februari, 2463 op 23 februari. |
01-03-2012 20:19:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
In de nacht van 27 op 28 februari (!) aangekomen in Amersfoort: 2464. |
12-03-2012 10:47:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
... en op 9 maart toegevoegd aan het materieelpark van NSR. |
12-03-2012 11:30:33 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
thanks, overzicht is bijgewerkt. |
13-03-2012 16:20:08 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
De NS 2422 in Kassel: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5816267 |
13-03-2012 16:25:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Enige tijd geleden was er een SLT naar NedTrain gegaan voor het bekijken voor een toekomstige inbouw van de toiletten? Zijn er al vorderingen op dit gebied. Van horen zeggen heb ik vernomen dat er op dit moment een SLT als test onderhanden wordt genomen? Choo choo..... |
13-03-2012 18:42:41 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Sterker nog: ik heb begrepen dat er een zo goed als kant en klare SLT met toilet in Haarlem staat. Meer dan dat weet ik niet overigens. |
13-03-2012 18:56:55 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Zal wel over een goede 2 weken te bezichtigen zijn%08% |
13-03-2012 19:25:17 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Daar hoor ik dan graag meer over |
13-03-2012 19:49:47 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Foto's zijn al uitgelekt: http://img695.imageshack.us/img695/4696/12078511526zywm.jpg Ik ben benieuwd naar de plaatsing van de toilet in dat geval. Quote Waar dan? Of komt hij dan in dient? Laatst bewerkt door aarclay op 13-03-2012 19:51 Choo choo..... |
13-03-2012 19:58:30 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Mag jij eens raden wat voor datum het over een goede twee weken is He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-03-2012 19:59:55 | ||
---|---|---|
AgentX
|
... kikker in je bil!! |
13-03-2012 20:05:01 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: zullen we het weer serieus over SLT gaan hebben? Groet, Spiketrain |
14-03-2012 16:31:36 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
Vandaag is de NSR 2465 het land ingekomen via Hz. |
14-03-2012 16:56:09 | ||
---|---|---|
nielsie21
|
Zojuist SLT 2664 voorop in trein 6059. |
22-03-2012 22:43:58 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Het lijkt erop dat Station Maliebaan nog niet in de omroep van de SLT geprogrammeerd zit? De RIS geeft het wel weer keurig aan, maar de omroep kent die naam nog niet.... "Het volgende station is **kggzrrr**.... Station **kggzrrr**" Het betrof een redelijk nieuwe SLT, de 2650. Zijn er mensen die wel eens 'Station Maliebaan' hebben gehoord? Choo choo..... |
22-03-2012 23:28:59 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Loesje heeft het kennelijk nooit ingesproken |
22-03-2012 23:54:15 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Inderdaad toch van Loes, ik twijfelde er aan. Maar het schijnt wel ingesproken te zijn, maar de tekst is nooit aan het station gekoppeld, als ik dit zo lees: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=14825&start=18 Het schijnt dat als een achterste treinstel achter zal blijven op een eerder station, volgens de RIS dat er een omroep zal klinken over het splitsen, gevolgd door de treinstelnummers (bijv. 2406 = vierentwintig-nul-zes) en de omroep dat het treinstel achterblijft op het station waar die nu staat. Laatst bewerkt door aarclay op 22-03-2012 23:58 Choo choo..... |
23-03-2012 08:46:12 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Enkele dagen geleden viel mijn in SLT 2653 op dat bij elke vertrekprocedure twee pieptonen door alle luidsprekers kwamen, een bij het sleutelen van de deuren door de HC en een lagere toon bij het aansluitend dichtgooien door de HC van zijn 'eigen' deur. Toen er te Shl nog iemand tussen de dichtgaande deuren naar binnen stapte, wisselden de twee tonen elkaar snel af als een soort alarm. |
23-03-2012 09:26:19 | ||
---|---|---|
molenaar12
|
Typisch, normaal gesproken hoort alleen de machinist dit. Het is voor hem het signaal dat de deuren worden gesloten. Laatst bewerkt door spiketrain op 23-03-2012 10:11, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
23-03-2012 11:34:39 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Heb tot twee keer toe meegemaakt dat een SLT trein na het kopmaken geheel dienst weigerd met als gevolg complete opheffing of vette vertraging (vanwege reset) En dat terwijl de trein netjes op tijd binnen is gekomen. Diverse oorzaken of? |
23-03-2012 12:44:42 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Kan zijn dat er dan ook een machinistenwissel is geweest en de aankomende machinist de stuurstroomsleutel nog niet heeft uitgenomen en de opstappende machinist de stuurstroomsleutel al plaatst en omdraait. Staat garant voor een shut-down, want twee maal stuurstroom in gaat de computer van flippen. Groetjes, Emiel |
23-03-2012 13:06:44 | ||
---|---|---|
john2
|
Lijkt me dat het als Maigoda het weer geeft, er dan geen communicatie is tussen beide machinisten. |
23-03-2012 13:36:40 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Of slechte software. Het lijkt me een beetje vreemd dat een systeem in elkaar duikt op het moment dat er twee keer stuurstroom op staat. Het moet toch te regelen zijn dat er "gewoon" een foutmelding verschijnt als aan beide kanten de trein bediend wil worden? |
23-03-2012 13:52:40 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Elke machinist heeft in de opleiding SLT gehad dat je voor het opbouwen op de 'achterwand' moet kijken of de lamp "gereed continu" brand of knippert. Als dat niet zo is: niet de stuurstroom inzetten. Alleen het probleem nog altijd: niet elke machinist rijdt geregeld op SLT. Dus kan het nog steeds voorkomen dat iemand pas na maanden een SLT voor geschoteld krijgt. En dan kunnen dit soort dingetjes gebeuren. En of het slechte software is... Tja, wat zal ik daar nou eens op antwoorden? Groetjes, Emiel |
23-03-2012 18:57:13 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteRecent nog mogen ervaren dat je zonder problemen Ut-Bkl-Ut-Rhn kunt rijden bij het ombouwen in Rhn een dusdanig softwarevastloper voor je kiezen krijgt dat zelfs de stroomafnemerschakelaar en snelschakelaar niet meer te bedienen waren, geen enkele knop reageerde meer, een softreset was dus ook niet meer mogelijk, de compressors (van beide stellen) wilden ook niet meer. Daar sta je dan om 01u00 in Rhn of all places Een stmt kon niet komen want die was al naar een te Ac gestrande SLT (die een losgeslagen rotatiedemper had die nog maar aan 1 boutje vast zat...) dus ik mocht probleem m.b.v. de hulpdesk in een lang op zien te lossen. Lang verhaal kort: we zijn een uur bezig geweest om de trein weer dienstvaardig te krijgen. Dat is uiteindelijk gelukt door álle stotzen uit te gooien en na een tijdje weer in. Daardoor wilden de compressors weer, starten de schermen in de cabine nét ver genoeg op om alsnog shutdown te kunnen doen en ps toen wilde de trein het pas weer helemaal doen. We vertrokken om 02u00, geen reiziger die er last van had want laatste trein naar Rhn die leeg retour Ut gaat, maar de aannemer die op 5 plekken tussen Rhn en Har aan de gang wilde was not amused %08% |
26-03-2012 20:03:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Morgen opgenomen in het materieelpark van NSR: de 2465. |
26-03-2012 20:09:56 | ||
---|---|---|
jacokran
|
QuoteHoe gaat dat eigenlijk bij ander materieel dat met een gewone sleutel geactiveerd wordt (ICMm, SGMm, VIRM). Is er een mechanische blokkering? Laatst bewerkt door jacokran op 26-03-2012 20:10 |
26-03-2012 20:51:02 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Dan is er idd een blokkering en een meldlamp die gaat branden. Overigens is DDZ en SLT ook met een domsleutel in te schakelen. Gr Joop mcn Lls |
26-03-2012 22:21:37 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteDe software om alle "foute" handelingen te voorkomen past mogelijk niet in de hardware. Op zich is het verdedigbaar om in een professionele omgeving te kiezen voor een sobere software en een simpele kleine (trage) hardware. Hoe simpeler in het algemeen, hoe minder kans op falen. |
26-03-2012 22:51:07 | ||
---|---|---|
Mearten279
|
Quote Is al bekend waar ie gaat rijden? |
26-03-2012 23:06:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Neen, hij gaat 'gewoon' de tombola van de materieelomloop in, dus daar waar op een gegeven moment een SLT nodig is. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |