Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
06-02-2008 22:14:57
thom
thom
Quote
rick: En anders krijgt ie hulp, net als de Buffels kregen die daar 154 km/u moesten rijden (voor meer acceleratievermogen werd een ICM-III als opdruk gebruikt).

Waarom lijkt me dat nou een totaal zinloze opzet?

Als ik dan een ICE neem, kan ik een wadloper nogwel toegelaten krijgen tot 250
 

06-02-2008 22:21:31
rick
rick
Omdat de Buffel zelf niet tot de 154 kon komen op het stuk waar werd proefgereden?  

06-02-2008 22:30:02
thom
thom
Laat ik het me dan zo afvragen, waarom zou je met een Buffel dan 154 willen rijden? Om toegelaten te worden tot een bepaalde snelheid moet ie dat zelf toch kunnen halen die 10% extra ..?
Of heeft dat soms met remvermogen en vertraging van beestje te maken?
 

06-02-2008 22:31:49
mikos
mikos
Wellicht is de opzet van de testbaan te kort om het ding 154 te laten rijden, maar zijn de gewone trajecten wel lang genoeg om ze 154 te laten rijden?


www.ov-ervaringen.nl
 


07-02-2008 00:32:31
mren
mren
Het gaat om remproeven, en wegens de marge die er in zit moet een stel voor toelating met vmax=140 bij 140+10% nog goed in de ankers kunnen, en blijkbaar kunnen de buffels uit zichzelf geen 154km/uur halen, hoewel ik bij 140 (Nvd-Rat) toch wel het idee heb dat ze wel wat power over hebben.  

07-02-2008 10:06:11
mdeen
mdeen
Dan is het vreemd dat je je laat duwen door ander mat. Het lijkt me dat de remkarakteristiek dan volledig anders dus kun je weinig zeggen over hoe een Buffel alleen remt.  

07-02-2008 10:09:13
brugger
brugger
ik zou denken dat dan het andere matrieel word afgestoten op het moment van de rem test  

07-02-2008 10:12:49
mdeen
mdeen
Is dat technisch mogelijk dan? Krijg niet direkt een snelremming als materieel zich tijdens de rit splitst?  

07-02-2008 10:44:53
broek53
broek53
Het verhaal ken ik ook niet, en eerlijk gezegd lijkt het mij sterk. Het gaat er bij dergelijke proeven om wat het materieel zelf kan, daar hoort geen vorm van wat voor hulp dan ook bij.  

07-02-2008 10:52:58
waalkade
waalkade
Quote
mdeen: Is dat technisch mogelijk dan? Krijg niet direkt een snelremming als materieel zich tijdens de rit splitst?
Dat wil men toch testen, die snelremming.
Ot hier. Heb ze overigens wel eens in Emmerich bezig gezien met een goederenwagen waarvan de remmen getest moesten worden. Die wagen kon men onderweg "loslaten".
 

07-02-2008 13:23:52
rick
rick
Quote
broek53: Het verhaal ken ik ook niet, en eerlijk gezegd lijkt het mij sterk. Het gaat er bij dergelijke proeven om wat het materieel zelf kan, daar hoort geen vorm van wat voor hulp dan ook bij.
Een foto staat op blz 28 van 'Spoorwegen in Nederland 1996'.

Er werd getest op 154 km/u, waarbij een ICM (de 4065) meereed om de snelheid te halen op het 18 km lange traject. Er staat niet bij dat het voor remproeven was, alleen dat het snelheidsproeven waren.

En om terug te komen bij de nieuwe Sprinters,ik neem aan dat die zelf wel de benodigde 176 km/u halen.
 

07-02-2008 18:54:35
Somda
Somda
De 2402 haalt in 44 seconden de 140 km/h.In Ldd worden momenteel stroomafnemer testen gedaan.Er worden op de Flevolijn "waarschijnlijk" in de nachtelijke uurtjes wat snelheidsproefjes gedaan.Wanneer wist de mcn die in de testgroep zit nog niet precies.  

07-02-2008 19:00:48
thejag
thejag
ter vergelijking in dit topic https://www.somda.nl/www/forum/4176/, weet jij ook in hoeveel seconden de 2402 de 100 km/u haalt?


grt, Michiel
 

07-02-2008 19:01:15
raymond16
raymond16
Dus ze gaan niet meer naar Dn - Hrt of is dit "extra"?

Laatst bewerkt door raymond16 op 07-02-2008 19:01
 

07-02-2008 19:03:41
Somda
Somda
Quote
thejag: ter vergelijking in dit topic https://www.somda.nl/www/forum/4176/, weet jij ook in hoeveel seconden de 2402 de 100 km/u haalt?

Nee dat weet ik niet.Dat is niet te sprake gekomen.
Mcn vertelde wel dat als hij optrekt je wel,of je stevig moet vasthouden,of dat je lekker moet gaan zitten want hij gaat als een speer uit de startblokken.
 

07-02-2008 19:15:04
aestudent
aestudent
Quote
thejag: ter vergelijking in dit topic https://www.somda.nl/www/forum/4176/, weet jij ook in hoeveel seconden de 2402 de 100 km/u haalt?
In het slechtste geval is de versnelling linear en zit je (als de gegevens kloppen) met 31 seconden op de 100 km/h... Overigens wel netjes, een gemiddelde versnelling van ruim 1,1 m/s².

Laatst bewerkt door aestudent op 07-02-2008 19:15
 

07-02-2008 19:22:45
peterselie
peterselie
Dan moet ik je even corrigeren. Als je uitgaat van 31 seconden tot 100 km/h, dan kom je uit op een gemiddelde versnelling van 0,91 m/s². Iets wat nog steeds netjes is.  

07-02-2008 19:23:20
thejag
thejag
ja precies! En dat is inderdaad het slechtste geval, dus met een tijd van onder de 31 seconden hebben we een nieuwe koploper! (nee, niet zo één)

Laatst bewerkt door thejag op 07-02-2008 19:24


grt, Michiel
 

08-02-2008 09:28:38
aestudent
aestudent
@peterselie: oei... da's wel heel slordig van mij.  

08-02-2008 21:48:34
kbrandsma
kbrandsma
Quote
user37: Topsnelheid is niet alleen afhankelijk van motorvermogen. Overigens zou een VW Transporter dan met tussen de 40 en 60 kW/ton helemaal snel moeten zijn.

Laat die nu net op rubberen banden staan in plaats van stalen wielen. Dat scheelt een hoop. Daarnaast is de vergelijking niet in rechtevenredige verhouding.
 

09-02-2008 19:34:05
prisma
prisma
Ben ik de enige die nog naar de Bokkeduinen gaat ?
Vanochtend zaten er dakplaten op, maar nog niet in de goede kleur.

Laatst bewerkt door prisma op 09-02-2008 20:22
 

09-02-2008 23:18:31
train85
train85
Hoe kun je daar goed komen met de auto of niet op de bokkeduinen?

Laatst bewerkt door train85 op 09-02-2008 23:18
 

10-02-2008 11:38:19
willy84
willy84
Je kan er prima komen. Het is vlakbij het Dierenpark, dus gewoon die borden aanhouden. Als je met je auto voor het hek gaat staan dan gaat het hek meestal nog open ook.  

10-02-2008 12:09:01
seinhuis
seinhuis
Maar je mag niet achter de hek komen%05%  

10-02-2008 18:00:00
treinfan
treinfan
De dakplaten waren vrijdag idd opvallend wit, toen deze van Ldd naar Amf ging.
Een foto gemaakt in de eempolder is te vinden op http://treinfan.waarisdetrein.nl/ -> rest treinenfoto's
(onder fotoverslag 1 februari staan ook nog foto's van dit stel op de bkd)
 

10-02-2008 19:47:35
thom
thom
Quote
seinhuis: Maar je mag niet achter de hek komen%05%

Inderdaad, je hebt er geen moer te zoeken, dus lijkt het me ook niet handig om dat soort zaken te melden hier

Daarnaast hebben ze wel overal camera beveiliging, dus wandel je toch het terrein op word je er vanzelf weer afgetrapt
 

10-02-2008 20:55:35
luytjes
luytjes
Handig zo'n hek, als het voor iedereen open gaat. Hebben ze daar geen PCL ofzo, waar je je eerst bij moet aanmelden %09%  

10-02-2008 23:04:02
thom
thom
Natuurlijk maar die zit achterop het terrein, een eind van het hek vandaan, vandaar die camera's als je je dus niet aanmeld

Laatst bewerkt door thom op 10-02-2008 23:04
 

11-02-2008 17:36:15
stefanvdw
stefanvdw
http://www.b19.rwth-aachen.de/eisenbahn/2008-02-08/1202500829.html

Foto's van het zesje!%02%
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


11-02-2008 17:59:05
user37
user37
Dat ziet er niet uit als een 1500 Volt waslijn.

Edit: wacht, ik zie het al, het is op de "testring". Die zal wel een omschakelbare waslijn hebben...

Laatst bewerkt door user37 op 11-02-2008 18:00
 

11-02-2008 19:03:49
raymond16
raymond16
Wat veel deuren Lijkt wel een metro zo.
Vind het wel wat hebben zo'n SLT trouwens op deze manier qua lengte en kleuren
 

11-02-2008 19:11:32
pptm
pptm
Ligt het aan mij of krijgen de zesjes in verhouding minder eersteklas plaatsen dan de viertjes? Bij beide stellen zie ik de twee ruiten achter de koppen met de 'streep', en bij de zesjes nergens anders.  

11-02-2008 19:36:39
timtrein
timtrein
De zesjes hebben volgens mij in het midden ook 1e klas. Kan zijn dat bij die eerste stellen alle beschrifting en belijning nog niet af is.  

11-02-2008 19:40:12
nielske90
nielske90
Vandaag heeft de 2402 proefgereden tussen Hrt en Ehv. Hij kwam om ongeveer 12.20 aan in Eindhoven uit Horst-Sevenum. Om 17h59 stond ie vlakbij Ehb stil. Later werd ik gebeld dat ie in 's-Hertogenbosch gezien was.
Wat moet ie daar, als ie nog de hele week testritten zou moeten rijden op Ehv-Hrt? Is er een probleem ontstaan bij de testritten, dat ie terugmoet naar Bkd?
 

11-02-2008 23:08:22
manuelspot
manuelspot
Ik heb vandaag op mijn vernieuwde site ook mijn eerste foto's van de sprinter II online gezet.
http://www.manuelspot.nl/manuelspot%202.1_bestanden/Sprinter_II.htm

Ik vind zelf het stel mooi van lelijkheid. Dat zwarte voorop vind ik niet helemaal kloppend in het model. Maar goed smaken verschillen.

Manuel
 

11-02-2008 23:28:00
nielske90
nielske90
Quote
manuelspot: sprinter II


Mooie boel, als iedereen zijn eigen naam gaat verzinnen. Doe mij maar ..... (vul zelf maar in)%03%
Dat ding heet gewoon SLT, wat staat voor Sprinter LightTrain. Daarbij heb je de SLT-IV en de SLT-VI...
 

11-02-2008 23:37:38
manuelspot
manuelspot
hhahaha

Ik vond voorlopig sprinter II nog wel even op zijn plaats. In de loop van de tijd zal dit ding ook wel zijn naam krijgen zoals elk stel dat wel heeft.

Manuel
 

12-02-2008 05:55:19
nedtrain25
nedtrain25
Dat ding heet echt gewoon SLT. sprinter 2 zijn die gele bananen die in denemarken omgebouwd worden.

Edit door admin: het laatste bericht hoef je niet te quoten!
 

12-02-2008 08:26:15
bjornl
bjornl
Naast SLT heten ze ook S70 en S100.  

12-02-2008 09:45:11
thejag
thejag
Leuk, ik had de indeling van de stoelen nog niet gezien, maar ik ben blij met de coach opstelling! Ben niet zo'n hele grote fan van vis-à-vis als je alleen reist


grt, Michiel
 

12-02-2008 10:15:22
jaques
jaques
De 2402 rijdt zojuist (10.13h) Ehv binnen  

12-02-2008 10:43:19
nielske90
nielske90
Ok, heel erg bedankt. Dan ga ik nog even langs de baan staan, en maar hopen dat ie voorbij komt...%02%  

12-02-2008 16:11:45
treinfan
treinfan
De enige namen die van bovenaf (dus vanuit bestuur NS) eraan zijn gegeven zijn S70 (viertje) en S100 (zesje).
Omdat de nieuwe sprinters een lighttrain-sprinter zouden worden (hoewel ze echt niet zo licht zijn) had iemand de naam "Sprinter Lighttrain" bedacht, die is weer afgekort tot SLT en om onderscheid te maken tussen viertjes en zesjes hebben sommigen er -IV of -VI achter geplakt
 

12-02-2008 22:52:49
nielske90
nielske90
Het staat anders officieel gewoon bekend als 'Project SLT', waarom zouden ze dat anders op de LED-displays zetten bij de testritten vandaag?%03% De naam SLT wordt dus zeker wel officieel gebruikt...  

12-02-2008 23:22:38
NDS
NDS
Hier een linkje naar de Duitse Br422; http://s5.directupload.net/file/d/1219/fxrvxv5a_jpg.htm ik zou zeggen kijk en oordeel zelf, als ik een betere foto vind post ik de link daarvan wel ff.

Groetjes Michiel

Edit1: http://img96.imageshack.us/img96/9076/dscf2620kopiekk0.jpg

Nah dan nog maar ff, edit 2(en meteen de laatste):
http://www.bahnstatistik.de/Bilder/4/422-432001vr.jpg
http://www.bahnstatistik.de/Bilder/4/422-432001vr2.jpg
http://www.bahnstatistik.de/Bilder/4/422-432501vr.jpg
Plaatjes van bahnstatistik.de

zo had het Nederlandse spul er volgensmij ook uit kunnen zien

Laatst bewerkt door NDS op 13-02-2008 00:05
 

12-02-2008 23:24:09
webguy
webguy
Hoeft niet... Toen de treinen besteld werden hete het project SLT, dus daar gaat de bouwer vanuit, maar de NS heeft inmiddels als weer besloten 't spul S70 en S100 te noemen als interne term... Verder speelde deels ook zoiets met ICB / ICL...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

13-02-2008 01:59:10
manuelspot
manuelspot
Nou heren ik zal bij de volgende updat gelijk de naam veranderen

Oke ? En dan maak ik er wel SLT van.

Manuel
 

13-02-2008 17:51:27
nielske90
nielske90
Onze sprintvriend stond vandaag om 15h37 half binnen bij de werkplaats van Eindhoven. Zou dit betekenen dat ie tijdens de testritten een spoedreparatie nodig heeft gehad...? %03%  

13-02-2008 19:24:54
stefanuzz
stefanuzz
Zowaar een video van Dutchtrainmanseries22 op YouTube http://www.youtube.com/watch?v=b6uOSX_x4mM - Die dingen zijn wel erg stil, of valt dat wel mee?  

13-02-2008 21:17:17
peterselie
peterselie
Opvallend dat het stel in die video beide panto's op heeft  

14-02-2008 11:04:43
daan-ns
daan-ns
zal wel voor testen zijn..(?)


Groetjes Daan
 

14-02-2008 21:46:37
seinhuis
seinhuis
Vandaag deze trein gezien om 9:15 op Houten. Hij reed richting Geldermalsen.  

18-02-2008 21:27:14
aarclay
aarclay
Volgens het besloten treinentopic op Gathering of Tweakers (ja, die houden zich er ook mee bezig) is de 2602 ook al in Nederland gespot.
Getrokken door 1600 loc met koppelwagen

Laatst bewerkt door aarclay op 18-02-2008 21:27
 

18-02-2008 21:32:42
jordydl1
jordydl1
klopt zie https://www.somda.nl/www/forum/4402/

Laatst bewerkt door jordydl1 op 18-02-2008 21:33
 


18-02-2008 21:37:32
nielske90
nielske90
Klopt. Foto van vandaag van het zesje is te vinden op: http://www.flickr.com/photos/arnold49 (fotosite van Arnold de Vries)

Laatst bewerkt door nielske90 op 18-02-2008 21:37
 

18-02-2008 21:48:17
treinfan
treinfan
en om duidelijk te laten zien dat er 2 nieuwe sprinters zijn plaats ik deze foto die ik was tegengekomen: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007807.jpg  

18-02-2008 22:36:47
nielske90
nielske90
Nog meer OT: Vermoedelijk meer geluk, omdat de tijden van de overbrenging nergens voorbij zijn gekomen... Toch een leuke foto...



Ontopic: Wat gaat er gebeuren met deze SLT-VI? Gaat ie nou ook uitgebreid proefrijden in Nederland?

Laatst bewerkt door nielske90 op 18-02-2008 22:36
 

18-02-2008 22:46:06
broek53
broek53
Jawel, dat is de enige reden dat hij hier is  

19-02-2008 19:31:30
dumpy_dump
dumpy_dump
Hee, ligt het aan mij of mis ik hier een stuk discussie?  

19-02-2008 19:34:16
mark
mark
Ja, flink stuk weggeknipt.

Was het alleen vergeten te melden
 

19-02-2008 19:43:06
thom
thom
Hhmmm reageren dat niet altijd alles op Somda staat is ookal verboden?
Jammer...
 

19-02-2008 19:47:28
mark
mark
Nee, het ontaarde in een oeverloos gezever of de foto wel of niet was bewerkt, dat had niets meer met het onderwerp te maken.

Nu weer on-topic graag
 

19-02-2008 20:57:56
nedtrain25
nedtrain25
laatste nieuws uit wpl LDD de 2402 word morgen omstreeks 19.00 verwacht.
In de werplaats worden de meet stroomafnemers vercangen voor normale stroomafnemers.
 

19-02-2008 21:32:54
treinfan
treinfan
weet iemand of de 2602 nu idd te bkd staat  

19-02-2008 21:34:58
taigagaai
Moderator
taigagaai
De Bkd fungeert als afname en servicelocatie voor alle stellen. Dus het lijkt mij van wel dat de 2602 daar nu ook ergens moet staan...  

20-02-2008 09:04:52
aarclay
aarclay
Quote
nedtrain25: laatste nieuws uit wpl LDD de 2402 word morgen omstreeks 19.00 verwacht.
In de werplaats worden de meet stroomafnemers vercangen voor normale stroomafnemers.

En is de werkplaats nu helemaal omgebouwd voor het onderhoud?
 

20-02-2008 09:10:53
nedtrain25
nedtrain25
nee nog niet. de verbouwing gaat omstreeks half maart pas beginnen. ze hebben nog geen aannemer gevonden die klus wil klaren.  

20-02-2008 11:55:46
sik214
sik214
Quote
taigagaai: De Bkd fungeert als afname en servicelocatie voor alle stellen. Dus het lijkt mij van wel dat de 2602 daar nu ook ergens moet staan...

Ja, gisteren om 16.30 stond de 2602 in de wasstraat (?).
 

20-02-2008 12:17:27
nielske90
nielske90
Het lijkt erop dat de 2402 bij zijn testritten niet meer tot Ehv rijdt, maar in Helmond al keert. Verder denk ik dat de 2402 daar overnacht, aangezien hij vanmorgen en gisterochtend GDST stond. Dit voor langere tijd, en er was ook geen activiteit binnen.  

20-02-2008 21:19:33
jordydl1
jordydl1
is deze inderdaad naar de wpl LDD gegaan?  

20-02-2008 21:43:00
nedtrain25
nedtrain25
ja de 2402 staat inderdaad in LDD  

20-02-2008 21:44:23
raymond16
raymond16
Passeerde rond 15.00 Btl in de richting van Tb.  

21-02-2008 10:43:40
saturn01
saturn01
Quote
Ja, gisteren om 16.30 stond de 2602 in de wasstraat (?).


Vanmorgen 08.00 stond de 2602 weer buiten op de Bkd.

Laatst bewerkt door saturn01 op 21-02-2008 10:44
 

21-02-2008 11:52:10
Somda
Somda
Vanmorgen om 10:00 kwam de 2602 door Asdz richting Shl.  

21-02-2008 12:46:36
treinfreak
treinfreak
Valt mij trouwens op dat het de 2402 en de 2602 die nu aan het testrijden zijn.
Waren de 2401 en de 2601 dan prototypes ?


wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!
 

21-02-2008 14:00:43
waalkade
waalkade
Zie o.a. het eerste bericht.  

21-02-2008 16:25:09
treinfan
treinfan
Quote
keistad: Vanmorgen om 10:00 kwam de 2602 door Asdz richting Shl.
Is de 2602 naar Ldd gegaan
 

21-02-2008 20:39:18
hvondelen
hvondelen
Vanmiddag om 16.17uur kwam de 2602 langs Dmnz op 16.17uur!!
Hij ging ri Wp/Wgm.

Laatst bewerkt door hvondelen op 21-02-2008 20:43


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

22-02-2008 11:10:20
willy84
willy84
Dat heb ik ook gezien! Voor mij de eerste keer dat ik hem voorbij zag komen!  

22-02-2008 12:45:25
luytjes
luytjes
Tijdens de koffiepauze (10:20 uur) zag ik tot mijn grote verbazing de 2602 langs het Zwolse postperron schuiven, uit de richting Amersfoort. Wat moet die Sprinter helemaal in Zwolle?

Laatst bewerkt door luytjes op 22-02-2008 12:46
 

22-02-2008 15:58:28
stefanuzz
stefanuzz
Voor de liefhebbers: http://i29.tinypic.com/294l4ev.jpg - SLT 2602 bij doorkomst te Wezep.  

22-02-2008 19:18:45
dh3201
dh3201
Quote
luytjes: Tijdens de koffiepauze (10:20 uur) zag ik tot mijn grote verbazing de 2602 langs het Zwolse postperron schuiven, uit de richting Amersfoort. Wat moet die Sprinter helemaal in Zwolle?

Even naar Emmen op en neer...


Shqiperise-lopers?
 

22-02-2008 19:53:10
treinfan
treinfan
morgen (zaterdag) staan er ook een foto van de 2602 op mijn site ( http://treinfan.waarisdetrein.nl/ ) online, deze zag ik vandaag te amf.
Opvallend aan de 2602 is dat bij het eerste klas gedeelte in het midden van de trein aan de buitenkant de witte streep boven de ramen ontbreekt
 

22-02-2008 23:28:45
treinfreak
treinfreak
Valt mij ook nog op dat de 2602 ook nog geen dakbedekking heeft


wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!
 

23-02-2008 03:15:25
mren
mren
Quote
sik214: Ja, gisteren om 16.30 stond de 2602 in de wasstraat (?).
Kan ook gewoon zijn om de wasstraat in te regelen op de S100.
 

23-02-2008 11:07:30
rolandrail
rolandrail
Amf heeft geen wasstraat, dat stukje met beschutting is de plek waar de storingsmonteurs enigzins beschut kunnen sleutelen.  

23-02-2008 21:02:41
nielske90
nielske90
Heb nog effe een foto tevoorschijn getoverd, die ik heb gemaakt van de 2402, toen ie afgelopen maandag (18 februari) proefritten aan het doen was. Foto gemaakt te Helmond:
http://img253.imageshack.us/img253/6338/dsc6265ck0.jpg
Iemand die weet wat hier de bedoeling van is?
 

23-02-2008 22:13:33
thom
thom
Kennelijk zit dara een mooi roostertje waardoor men wat leuke draadjes heen kan leiden waaraan wat sensoren zitten omstroomafnemers en draaistellen in de gaten te houden ofzo...

Redelijk gebruikelijk voor proefritten...

Laatst bewerkt door thom op 23-02-2008 22:14
 

24-02-2008 18:56:03
daan-ns
daan-ns
De 2402 stond vandaag in de werkplaats van Ldd.
Wat een grote cabine heeft dat ding!
Ik neem mijn woorden deels terug over z'n uiterlijk. Hij is minder lelijk als op de foto's. Weet iemand wat ie morgen gaat doen?

Laatst bewerkt door daan-ns op 24-02-2008 19:25


Groetjes Daan
 

24-02-2008 21:31:28
timtrein
timtrein
Waarom is die cabine eigenlijk zo hoog t.o.v. de rest van het stel? Ziet er zo raar uit...  

24-02-2008 21:57:29
sander14
sander14
Dan heeft de mcn een beter overzicht over de trein. Er zijn namelijk geen schotten in de trein, zodat de mcn de trein van voor tot achter kan zien. Daarom zit de mcn hoger.  

25-02-2008 15:57:17
mich
mich
Ik meen te zien op een foto in Railmagazine dat de banken hetzelfde frame en vorm hebben als in de GTW...  

25-02-2008 18:09:49
mat64
mat64
2602 vandaag in Zl gezien, ging om 15:35 Richting Dv  

25-02-2008 20:37:35
dh3201
dh3201
Quote
mich: Ik meen te zien op een foto in Railmagazine dat de banken hetzelfde frame en vorm hebben als in de GTW...

Welke GTW? Bijna elke GTW-serie heeft andere banken.
Maar ik neem aan dat je de Veolia GTW's bedoelt


Shqiperise-lopers?
 

25-02-2008 20:52:15
mich
mich
Inderdaad Hoop dat de SLT banken wel zacht zijn dan en een beetje ruimer.  

25-02-2008 21:02:15
jordydl1
jordydl1
de banken staan in een coach opstelling en erg zacht?? ga er maar niet vanuit.
merkte ik ook toen ik een ritje breda-alphen a/d rijn via rtd en gd maakte
(das van oud naar nieuw).
het oudste zat het lekkerst en het nieuwste het minst
maar dat laatste heeft weinig met dit topic te maken

EDIT: @thom: prima leesbaar hoor

Laatst bewerkt door jordydl1 op 26-02-2008 14:27
 

25-02-2008 23:01:13
tweetyrock
tweetyrock
De SLT 2602 stond rond 17.00 GDST te Amersfoort op spoor 8.
Foto hier: http://www.mypixshare.com/images/7702/9531/00000124.JPG
 

26-02-2008 00:02:09
thom
thom
Quote
jordydl1: de banken staan in een coach opstelling en erg zacht?? ga er maar niet vanuit.
merkte ik ook toen ik een ritje breda-alphen a/d rijn via rtd en gd maakte
das van oud naar nieuw en het oudste zat het lekkerst en het nieuwste het minst
maar dat laatste heeft weinig met dit topic te maken

Erg leesbaar is het ook niet, sorry....
 

26-02-2008 17:05:15
daan-ns
daan-ns
ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar het valt me op dat iedereen zich heel erg met andere bezig houdt.
Als we nou eens met z'n allen afspreken dat we ietsje vriendelijker tegen elkaar zijn en er met z'n allen voor zorgen dat we de hobby leuk houden?

:$


Groetjes Daan
 

26-02-2008 19:18:27
thom
thom
Eu, dus het is niet logisch dat ik vraag wat er staat als het niet leesbaar is?
Ik ben niet met anderen bezig, maar ik wil gewoon graag weten wat ie nou bedoeld, is dat ookal fout?
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl