Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
15-12-2010 13:31:10 | ||
---|---|---|
berkel73
|
QuoteHm, het stel waar ik vanmorgen in zat in trein 7425 was dan blijkbaar de positieve uitzondering, daar toonden in ieder geval de schermen in de trein de volgende 3 of 4 stations, inclusief vertraging. Dat was ook het enige wat in de schermen stond; de overige informatie die er normaal mee afwisselt stond er nu niet (de overige stopstations tot de eindbestemming, overstapmogelijkheden, temperaturen e.d.). Laatst bewerkt door berkel73 op 15-12-2010 13:33 |
15-12-2010 13:35:24 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Door een foute update vanwege de nieuwe dienstregeling van 12-12-10 werkt de omroep niet meer. Dat is inmiddels wel bekend.. Laatst bewerkt door aarclay op 15-12-2010 13:35 Choo choo..... |
15-12-2010 13:44:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 2432 had wat deukenen schrammen vanwege een "aanrijding met een persoon", bij mijn beste weten. Hij zal dus wel niet van de draaistellen af geweest zijn; is inmiddels ook al weer in dienst. |
15-12-2010 13:46:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Die aanrijding dateert alweer van 18 oktober jl. Hebben ze dat stel dan zo laat binnengenomen? |
15-12-2010 13:52:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Neen, op 19 oktober al. Aflevering op 6/12. |
15-12-2010 16:49:43 | ||
---|---|---|
rharmsen
|
Quote Toch wel jammer dat het systeem dan volledig buitenwerking is meteen. Overigens gebrekkige omroep door machinist/conducteur is al wat langer heb ik meegemaakt. Zou dit door middel van instructies en/of veranderingen aan de apparatuur te verbeteren zijn? Nu is het echt irritant... "St....n Br....l.n. ....st..... .... Ut....." En dat in combinatie met lege schermen is niet echt praktisch! Laatst bewerkt door rharmsen op 15-12-2010 16:50 |
15-12-2010 17:01:14 | ||
---|---|---|
Noodrem
|
Vanochtend mogen aanschouwen dat de HC omriep via de installatie naast de deuren. Ging wmbt redelijk goed. Zet alleen die omroep niet aan als iemand op het klapstoeltje voor die microfoon uitgebreid zit te telefoneren. Veel meer als PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP.... komt er niet uit de speakers. %08% Op de terugweg riep de HC om uit de cabine, wat zoiets als H.. Vo.....de ..ti..n .s ..st..da. ..nt..aa.l. Kun je in die cabine alleen omroepen door die microfoon die op de tafel zit, of kun je dit ook nog doen door een telefoonhoorn? |
15-12-2010 18:54:32 | ||
---|---|---|
joaska3
|
Quote Als je je PC een verkeerde update geeft vindt ik het normaal dat je PC niet meer naar behoren werkt. Dus oorzaak en gevolg bij de SLT zijn m.i. niet abnormaal. V.w.b. het stotteren van de omroep dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat de omroeper de afstand tussen zijn spraakorgaan %08% en de microfoon te veel laat variëren. |
15-12-2010 19:00:57 | ||
---|---|---|
joaska3
|
Quote Als de reiziger al niet het fatsoen op kan brengen om even op te staan als de HC de omroep op het balkon wil gebruiken dan moet men niet klagen dat er niet of te weinig omgeroepen wordt. In de cabine zit alleen een staafmicrofoon. De aanwezige hoorn is van de GSM-R. |
15-12-2010 19:24:39 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Vanmiddag in de 2634 was er ook weinig van de omroep te verstaan. Gedurende het bericht valt de stem geregeld even helemaal weg of is nauwelijks hoorbaar. |
15-12-2010 19:29:14 | ||
---|---|---|
Noodrem
|
Quote Even voor de duidelijkheid: ik klaagde nergens over. Het was enkel een geinige anekdote. Kennelijk reageert de microfoon (zoals zoveel overigens) nogal heftig op het signaal van een mobiele telefoon. Mijn radio geeft ook altijd van die aparte geluidjes als mijn mobiel gebeld wordt of als die mobiel een SMS ontvangt. |
15-12-2010 19:29:37 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Laatst toen ik in de 2421 zat, was er ook bijna niks te horen van de omroep. |
15-12-2010 19:44:00 | ||
---|---|---|
rob46
|
Het zit niet mee met de testritten in het buitenland. SLT 2601 staat in het Tsjechische Velim en nog voordat het stel 1 testrit heeft gereden is het deze week frontaal door een Eloc aangereden. Schade aan koppeling en front van de 2601 is het gevolg. Laatst bewerkt door rob46 op 17-12-2010 10:24 |
15-12-2010 20:04:56 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
daar is maar een mogelijke reactie op http://rob.nu/wp-content/uploads/2009/09/facepalm2.jpg twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
15-12-2010 21:17:10 | ||
---|---|---|
thom
|
[En dan zie je gewoon ff een hele volgende pagina over het hoofd.... ] Laatst bewerkt door thom op 15-12-2010 21:17 |
18-12-2010 22:46:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tussen de bedrijven door (en voor de sneeuw uit): de 2648 is op 15/12 in dienst gesteld bij NS. |
22-12-2010 19:45:36 | ||
---|---|---|
forum
|
Hallo ik had? een vraagje. Er zijn vaak software problemen met de SLT en heb gehoord dat NS er andere software heeft inzitten dan de duitse collega's Wat is het verschil tussen de nederlandse en duitse software? En kunnen wij hier in Nederland niet rijden met de duitsesoftware? |
22-12-2010 19:58:39 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Heel simpel: in Duitsland rijden geen SLT's, dus zijn er geen treinen met software voor SLT. |
22-12-2010 20:57:00 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Nou, da's wel héél kort door de bocht De BR 422-426 zijn ook verkapte SLT's (of liever gezegd andersom: de SLT is een verkapte 422-426) Ik weet er niet heel veel van, maar wel 2 dingen: 1) De Duitsers hebben ook veel problemen (gehad) met de software. Zo heeft men op een gegeven moment de automatische deursluiting (na x seconden nadat er voor het laatst iemand de deur gepasseerd had) maar uitgeschakeld, en de indienststelling van de BR 422 heeft ook máánden langer geduurd dan de bedoeling was. 2) NS heeft weer andere eisen in de software t.o.v. DB. Naar ik begrepen heb juist ten aanzien van de deurbediening. |
22-12-2010 21:07:06 | ||
---|---|---|
joaska3
|
Bij ieder materieel zal de systeemsoftware zoals b.v. van het deur, klimaat of luchtsysteem in de centrale computer aan elkaar gekoppeld moeten worden. Dus als er b.v andere systeemleveranciers zijn betrokken bij de bouw van een zelfde type trein dan kan ik dit al kinderziektes opleveren. Ook heeft iedere gebruiker (NS,DB etc.) zijn specifieke wensen die meestal softwarematig vertaald moeten worden. Tevens zal de nieuwe Bombardier ATB ook zeker tot de nodige software kinderziektes geleid hebben. %02% |
22-12-2010 23:38:29 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Er is door VVMC een onderzoek onder het rijdend personeel gehouden over SLT, RTL nieuws heeft het volgende document naar buiten gebracht: http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlnieuws/2010/vvcs-evaluatieproblemensprinter.pdf Laatst bewerkt door SleutelMan op 22-12-2010 23:38 |
23-12-2010 08:16:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En nog iets over SLT's en de winter die niet zo 'vroeg' had mogen beginnen: http://nos.nl/artikel/207127-bijna-alle-nieuwe-sprinters-staan-stil.html |
23-12-2010 09:39:33 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
hallo, op het nieuws heb ik het bericht ook gehoord en daar werd verteld dat ze oudere treinen gaan inzetten om de sprinters op ter vangen betekend dit dat de plan T/ aan de kant gezette plan V stellen weer worden ingezet of kunnen ze het redden met de plan V's die nog in dienst zijn groetjes Jens |
23-12-2010 09:41:34 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Er worden wat extra plan V's opgelapt die aan de kant staan, plan T kun je hoe dan ook wel vergeten Maar goed, die vragen kun je beter stellen in het mat'64 topic, laten we het hier weer over SLT houden. Laatst bewerkt door SleutelMan op 23-12-2010 09:42 |
23-12-2010 13:37:05 | ||
---|---|---|
mren
|
Volgens de NOS rijden 10 van de 95 stellen. |
23-12-2010 18:20:34 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteHet ging ruim genoeg door de bocht: de software is ontworpen voor alle apparatuur in de ene trein en kan daarmee niet een andere trein (met andere apparatuur) aansturen (en ja, men zal ook wel grote delen code gewoon gekopieerd hebben). Veel meer hoef ik er volgens mij niet over te zeggen. |
23-12-2010 21:49:03 | ||
---|---|---|
jorgo
|
http://nos.nl/video/207133-meerderheid-ns-sprintertreinen-kapot.html Het item uit het NOS-journaal van vandaag. De klimaatkamerbeelden zijn erbij gezocht: daar zien we uitgerekend Stadler en Alstom. |
23-12-2010 22:01:17 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Haha hilarisch! "En dat is soms behelpen want het is niet gezegd dat de toiletten en verwarming het áltijd doen". Gelukkig dat die toiletten het in de SLT's wel altijd doen!%02% 'Okeh' |
23-12-2010 23:48:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ze babbelen elkaar nu bijna een week lang na omdat er ooit gemeld is dat de kleinere defecten niet meteen uit de dienst gehaald konden worden en daarom (even) bleven rijden; inderdaad: stellen met een afgesloten toilet en een defecte verwarming in een bak. Daarover leuteren ze nu al een week. Vraagje: iemand van hier die al een stel met defecte verwarming is tegen gekomen? "De mensen moeten het nu doen met oude treinen doen die noodgedwongen weer in gebruik zijn genomen". Ook onwaar. Als ze nu meldden dat er met schandalig te korte treinen haringvervoer gepleegd wordt, dan had je ten minste nog wat. Maar neen, dat stond niet op het papiertje... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-12-2010 23:51:46 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ehm, niet om vervelend te doen hoor broek53: maar als je als haringen in een ton vervoert word heb je ook geen verwarming nodig, het is dan al warm zat (m.a.w. je merkt het waarschijnlijk niet eens op dat de verwarming defect is) Laatst bewerkt door dlm4yjp op 23-12-2010 23:52 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
24-12-2010 00:19:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Verwarming is ook ventilatie, en als jij hutje mudje staat... %08% |
24-12-2010 00:31:02 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Hoewel 'het vast wel eens voor zal komen', meende ik woensdag iets over de boordomroep van een IRM te horen die gereed stond voor vertek als 2800 naar Rtd te Ut waarbij iedereen na het sluiten van de deuren er weer uit werd gestuurd wegens defecte verwarming. Stel was kennelijk wel zo uit Amf gekomen iets eerder. Persoonlijk zou ik gewoon blijven zitten die drie kwartiertjes. En natuurlijk omroepen om reizigers zelf te keus te laten om kouder mee te reizen of op het perron af te wachten hoe laat de 1700 gaat (aangezien de mobiele AV geen treinvertragingen meer aangaf op dat moment). Lijkt me ook niet dat meteen zo'n hele IRM koud staat, maar hooguit een enkele bak of verdieping? In onverbouwd ICM wel eens meegemaakt dat in het in één bak steenkoud is en in de andere bakken gewoon warm. En uiteraard (wat vaker) in ICRm-stammen waar de temperatuur per bak aardig kan variëren, zeker in de zomer. |
24-12-2010 00:33:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Ligt er maar aan wat er precies defect is, als de ventilatie er ook de brui aan gegeven heeft. Dan ga jij het geen 3 kwartier uithouden in die VIRM zonder enige mogelijke vorm van ventilatie... Zonder ventilatie doorrijden, is echt niet verstandig... |
24-12-2010 01:08:41 | ||
---|---|---|
forum
|
ICMm kan gewoon rijden zonder ventilatie ( Raampjes ) |
24-12-2010 01:09:47 | ||
---|---|---|
thom
|
Echter ging het over VIRM welke die raampjes niet heeft |
24-12-2010 01:14:31 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Het ging hier toch over SLT? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
24-12-2010 01:40:18 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Vandaag had ik een bak in de 9200 die naast geen verwarming, ook geen verlichting had, en daarnaast weigerden de buitendeuren ook nog eens dienst. Zonder het rijtuig hadden we echter iedereen enkel met een hoop gepers mee kunnen krijgen |
24-12-2010 06:12:24 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: terug naar SLT. Groet, Spiketrain |
24-12-2010 10:46:12 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
artikel uit de Volkskrant van vandaag: http://tweakers.net/ext/f/jybfrkcNoanJTwQ5nkqaBCfX/full.jpg Hoewel er dezelfde onzin over verwarming c.q. toiletproblemen wordt nagepraat, is het qua cijfers wel interessant (als ze kloppen), van de 95 stellen zijn er 67 defect en staan er 28 dusdanig geparkeerd dat men er niet bij kan. Tsja, dan snap ik alle acties met het mat'64 en (eventueel DDM-1) wel |
24-12-2010 10:49:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dan zou er per saldo niet eentje rijden, dus heel duidelijk heeft men iets verkeerd begrepen. Laatst bewerkt door broek53 op 03-02-2011 23:37 |
24-12-2010 10:54:41 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
oeps. Tsja, ik heb het zo gelezen in het artikel, tijd om de journalisten eens rekencursus te geven geloof ik |
24-12-2010 15:43:02 | ||
---|---|---|
john563
|
Ik heb toch uit de eerste hand dat er gister daadwerkelijk 85 slt-en met defect stonden, (bron struckton) Laatst bewerkt door SleutelMan op 24-12-2010 20:46 |
24-12-2010 16:04:50 | ||
---|---|---|
berkel73
|
QuoteMooi is deze zin: "In het contract staat dat de treinen volledig moeten kunnen functioneren onder alle klimaatomstandigheden die zich normaal in Nederland kunnen voordoen, en bij temperaturen tussen min 25 en plus 40 graden Celcius". Waarmee erkend wordt dat dit weer dus normaal is voor Nederland, en alle extreem weer-beweringen van NS dus door henzelf zijn ontkracht %02% [hoewel de sneeuwhoeveelheden van vorige week vrijdag/zaterdag wat mij betreft niet onder normaal hoeven te vallen, en misschien de Limburgse omstandigheden in de afgelopen 24 uur ook niet]. Laatst bewerkt door berkel73 op 24-12-2010 16:08 |
24-12-2010 20:47:41 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
SleutelMan: Ik heb zojuist wat berichten verwijderd die op de man speelden. We behandelen elkaar hier op Somda met respect! |
24-12-2010 22:28:52 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Ja, en heb er drie dagen op rij in gezeten! Het was de 2947. Dit was 2 weken terug. |
24-12-2010 22:45:17 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Ik heb ook al een defecte verwarming gehad afgelopen week, in een SGM-II. 'Okeh' |
24-12-2010 23:18:54 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
zullen we eventuele ontwikkelingen over defect materieel ergens anders houden (zeg het winterperikelen topic)? We hadden het hier over SLT namelijk Laatst bewerkt door SleutelMan op 24-12-2010 23:19 |
25-12-2010 09:59:42 | ||
---|---|---|
Somda
|
Weet iemand hoe het met stel 2601 is. Die naar horen zeggen aangereden is in Velim. Wordt er een vervangende stel gestuurd |
25-12-2010 10:20:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik zou zeggen dat we nu wel weten hoe een SLT zich in de stuivende sneeuw houdt . Een volgende missie wordt interessant als Bombardier/Siemens zeggen de zaak te hebben opgelost - en als het met dit weer nog een tijdje duurt, kun je de test daarvan zelfs in eigen land of in Wildenrath houden, denk ik. |
25-12-2010 10:45:57 | ||
---|---|---|
Railprutse
|
QuoteEen kleine Schade! Is alweer gemaakt. %02% Laatst bewerkt door Railprutse op 25-12-2010 10:46 |
25-12-2010 10:45:57 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote De schade schijnt alleen wat plaatwerk te betreffen. Dat kunnen ze daar vast wel fixen. Aan het testen komt men daar voorlopig nog niet toe. De testbaan schijnt al helemaal volgeboekt te zijn. Shqiperise-lopers? |
25-12-2010 13:58:39 | ||
---|---|---|
279
|
op Gv is vrijdagavond een trein neergezet bestaande uit 1739+ 2x SLT6+ SLT4 bestemd voor Aswpl. helaas duurde het nogal lang voordat alles aan elkaar zat zodat de begeleidingsploeg van Nedtrain aan zijn uren zat en de boel bleef staan tot na het weekend. |
26-12-2010 17:38:17 | ||
---|---|---|
joaska3
|
Heren voor de SLT in Velim is er het TOPIC NS treinen naar het buitenland voor winterproof. Hier geef ik antwoord op de vraag. |
27-12-2010 08:40:11 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Vanmorgen in de 2603 een werkend RIS, waarbij ook de snelheid van de trein en de binnen- en buitentemperatuur werd weergegeven. De route klopte, evenals de tijden. De automatische omroep werkte ook, als wordt dat elke keer 'dames en heren, goedemorgen, het volgende station is... ' een beetje vervelend. Op mijn reisje Bd-Ht per 13600 is mij nu al 5x goedemorgen gewenst! Wat nog haperde is de weergave van de aansluitingen op de knoopstations: de tijden en sporen klopten, echter ontbraken de bestemmingen van de aansluitende treinen. |
27-12-2010 09:03:41 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Yep, ook in de 2440 hetzelfde euvel, wel vertrektijden/sporen aangegeven maar niet de bestemmingen...mag je erbij gokken. |
27-12-2010 09:06:22 | ||
---|---|---|
klaass16
|
admin: daar hebben we niet zo veel aan Laatst bewerkt door admin op 27-12-2010 09:35 |
03-01-2011 21:30:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tussen alle bedrijven door is op 31 december nog eventjes de 2449 bij NSR in dienst gekomen. En op 4 januari arriveert de 2649 uit D op de Bokkeduinen. Laatst bewerkt door broek53 op 04-01-2011 11:17 |
04-01-2011 12:56:28 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Ik zat gisteravond in de 26**. Op de brug bij Gouda viel de hoogspanning even weg. Vervolgens leek de klimaatregeling van slag. De binnentemperatuur was de hele tijd een aangename 20 graden, maar na de brug ging de airco vol aan, dat werd toch wel fris... Pas na Gdg besloot de klimaatregeling dat 20 graden best een comfortabele temperatuur is.... Ik had zelf de indruk dat de klimaatregeling van slag raakte door de stroomonderbreking. klinkt dat bekend? |
04-01-2011 13:21:09 | ||
---|---|---|
train85
|
Stel 2649 in het land gezien te Ut om 13.20 uur. Laatst bewerkt door train85 op 04-01-2011 22:14 |
04-01-2011 22:08:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Is het niet handiger de spotmeldingen gewoon in de OD topics te plaatsen? |
04-01-2011 22:15:48 | ||
---|---|---|
train85
|
Spotmeldingen van mij als ik de nieuwste SLT zie die dezelfde dag in het land is gekomen, meldt ik hier als dat nog niet gemeld is. De rest van de spotmeldingen meldt ik niet in OD, maar als spot zelf. |
05-01-2011 19:35:56 | ||
---|---|---|
joaska3
|
Quote%02% Dit is "Winterhard" stel nummer 98. %02% |
05-01-2011 20:29:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is wel de laatste zes van de tweede vervolgbestelling, als ik het goed heb, |
05-01-2011 21:07:53 | ||
---|---|---|
joaska3
|
Broek53 Je hebt het goed bijgehouden. 2649 is inderdaad de laatste 6 van de 2e bestelling. Hierna is het voor de zesjes even afleverstilte. Volgende week de 2450 als laatste 4 van de 2e bestelling. Hierna is het ook voor de viertjes even afleverstilte. |
10-01-2011 21:57:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
2649 in dienst bij NSR op heden, 10-1. |
10-01-2011 22:44:40 | ||
---|---|---|
timtrein
|
En hoe is de tussenstand defect / in dienst n.a.v. de winter-perikelen? Laatst bewerkt door timtrein op 10-01-2011 22:45 |
11-01-2011 17:00:02 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
het gaat nu wel weer redelijk Bombardier is druk bezig in de zaanstaat om de defecten aan de SLT`s te herstellen waaronder enkele spoelen die gerepareerd worden en nog wat andere mankementen die niet tegen de sneeuw konden (waren LEK) + Software update`s |
12-01-2011 19:52:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
2450 vandaag in Nederland aangekomen; het laatste stel van de tweede vervolgbestelling dus. Het blijft nu stil tot ongeveer half maart. |
28-01-2011 17:46:16 | ||
---|---|---|
joaska3
|
Er is gestart met het aanbrengen van donkere folie op de achterwand en vluchtdeur. Er zijn namelijk al diverse SLT stellen hiermee gezien. Weet iemand of dit definitief of een gebruikers proef is? Laatst bewerkt door joaska3 op 28-01-2011 17:46 |
28-01-2011 17:48:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
2450 per 25 januari in dienst bij NSR. |
28-01-2011 17:57:33 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Stel 2650 en 2651 staan al weer te wachten op de testbaan te Wildenrath. waarom moeten die daar zo lang blijven? |
28-01-2011 20:24:31 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Vandeweek zag ik SLT-VI 2629 met geblindeerde cabinedeur en -ramen rijden. |
29-01-2011 19:31:10 | ||
---|---|---|
joaska3
|
Quote Dit zijn de eerste stellen van de 3e bestelling deze serie stroomt langzamer in dan de eerste 2 bestellingen. Bij het sluiten van een contract wordt uiteraard ook een afleverplanning inclusief boeteclausules vastgelegd. Het eerste stel van de derde bestelling wordt volgens deze planning pas half maart afgeleverd. Als Siemens er voor kiest om de productie in hetzelfde tempo als in het verleden door te laten lopen dan lopen ze inderdaad voor op de aflevering. Overigens worden de zesjes in Wildenrath pas samengesteld dus niet alles wat daar staat is al klaar voor aflevering. Laatst bewerkt door joaska3 op 29-01-2011 19:32 |
29-01-2011 21:43:34 | ||
---|---|---|
fugazi
|
De laatste tijd valt me op dat SLT tijdens een haltering wel erg vaak op de typhoon gaat, laatst ook langs een erg druk perron. Enthousiaste machinisten of zit de typhoon op een gevoelige plek? |
29-01-2011 23:45:50 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Zal vast aan de machinist liggen, want het gebeurd niet vaak hoor. Althans, ik maak het zelden mee in de 5100 of op andere stations waar een SLT langs komt... Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
30-01-2011 00:06:05 | ||
---|---|---|
mich
|
Als SLT net als GTW een electrisch tyfoonpedaal heeft kan het daaraan liggen. Die druk je veel sneller per ongeluk in dan een zwaar pneumatisch pedaal. Laatst bewerkt door mich op 30-01-2011 00:07 |
30-01-2011 01:57:54 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteErg druk perron, mensen dicht langs de rand, dan is een tikkie op de typhoon zo gedaan Gr Joop mcn Lls |
30-01-2011 15:41:24 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Komt die 3e bestelling er dan? De SLT was toch afbesteld? Of wordt de vervolgserie toch met toilet afgeleverd? |
30-01-2011 16:14:01 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
De 3e bestelling was al geplaatst voordat de discussie in de tweede kamer over het toiletgebruik in de sprinters was geweest. Dit is de laatste optie die de NS heeft gelicht, de overige 2 opties worden niet gelicht i.v.m. de verplichting dat in al het materieel per 2015 een toilet moet zitten. |
30-01-2011 17:06:29 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Dat over 2015 geldt dan alleen voor het HRN zeker? Want in 2030 moeten alle treinen zeker voorzien zijn van toiletten. Gr Joop mcn Lls |
30-01-2011 17:17:48 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Is inderdaad 1 van de voorwaarden voor het onderhands gunnen van het HRN aan de NSR. Sowieso moet al het nieuwe materieel ervan voorzien zijn, de exacte termijn (en plannen van de NS) over de inbouw van toiletten in SLT zijn (nog) niet bekend. Laatst bewerkt door SleutelMan op 30-01-2011 17:18 |
30-01-2011 17:21:37 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteKan iemand dit bevestigen? |
30-01-2011 19:56:52 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteIs dat naar aanleiding van de motie Bashir? Als dat zo is is er ook nog een minister nodig die zo'n motie honoreert want moties zijn niet bindend. Of dat moet al gebeurd zijn en ik heb dat gemist. |
30-01-2011 20:12:17 | ||
---|---|---|
joaska3
|
Quote Er is druk overleg gaande tussen NSFSC en het Consortium over de 4e optie. Als deze gelicht wordt dan zeker met een toilet. Het toilet zal dan grote gelijkenis hebben met het Talent toilet. Overigens komt dit Talent toilet als complete unit uit Bahrein. |
30-01-2011 21:55:29 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote En vandaag heb ik SLT-IV 2440 eveneens met zwart folie gezien. |
30-01-2011 22:54:25 | ||
---|---|---|
plant
|
Ik kan uit ervaring melden dat het al om veel meer stellen gaat (>15/20). Youri |
31-01-2011 09:15:49 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Alle stellen krijgen donkere folie op de achterwand. Gr Joop mcn Lls |
31-01-2011 10:33:43 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quotebevestigd maar er zit nog een pedaal om de voetplaat omhoog of omlaag te bewegen, dit zit allemaal erg dicht bij elkaar, dus een vergissing is zo gemaakt. |
31-01-2011 11:40:52 | ||
---|---|---|
microshit
|
Overigens viel me vanmorgen in stel 2603 op dat RIS wel werkte, zoals het hoorde, maar de overstappen (bij Gdm en Ut) waren niet zichtbaar door het kiezen van een blauw lettertype... |
31-01-2011 11:46:44 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Wat me trouwens twee weken geleden al opviel is dat de omroep niet meer bij elk station 'goedemorgen of goedemiddag' erbij omroept. In plaats daarvan hoor je een kleine 'tik'. |
31-01-2011 13:55:29 | ||
---|---|---|
martw
|
Zou dat van de treinserie afhangen? De weinige keren dat ik namelijk een SLT in de 9800 trof, kreeg ik zowel bij Utt, Vtn als Wd de 'gebruikelijke' omroep, dus mét een Goedemorgen/Goedemiddag/Goedenavond erbij. Martijn |
31-01-2011 15:47:43 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat zou goed kunnen, kan ook wezen dat daar nog de oudere versie van RIS mét groet in zit. Vanmorgen heb ik geen goedemorgen gehoord tussen Wd-Bkl. Laatst bewerkt door AgentX op 31-01-2011 15:48 |
31-01-2011 16:47:09 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ook geen groet meer in de zin van: ,, Dames en heren, goedemorgen. Deze Sprinter rijdt naar Gouda en Rotterdam Centraal."? Dat vond ik namelijk wèl wat hebben. |
31-01-2011 17:02:30 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Het klinkt wel netjes, maar een sprinter stopt nogal vaak. Ik werd eerlijk gezegd al snel moe van al die omroepen. Het station omroepen is heel prettig, alleen elke 3 a 4 minuten 'goedemorgen' horen vind ik nèt teveel!;) |
31-01-2011 17:26:22 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat hoor ik niet zo vaak. Ik reis dagelijks tussen Wd-Bkl, en daar beginnen geen treinseries. Ik heb wel een tijd gehad dat je dat in Wd in de SGMm'en hoorde. |
31-01-2011 17:29:11 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Zoals ik al zei, alleen wanneer de stations waar de SPR stopt worden omgeroepen, en dat is enkel op de grotere stations, dacht ik. |
31-01-2011 17:35:02 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En aangezien Wd daar volgens de SLT's niet meer toe behoort |
31-01-2011 17:49:41 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Volgens mij is er een aanpassing gekomen. Ik reis bijna dagelijks met de 7600 en allen bij overstapstations is dat hele goede.... riedel te horen. Voor de rest worden alleen de stops afgeroepen. |
31-01-2011 17:57:18 | ||
---|---|---|
plant
|
Volgens mij zijn er op het moment drie verschillende mogelijkheden met betrekking tot het RIS: - Géén info (zoals we dat kennen sinds DRGL2011) - "oude" versie (met groet) - "nieuwere" versie (zonder groet) De laatste versie wint zeker terrein, géén info kom ik al heel lang niet meer tegen, maar ik heb nog regelmatig stellen die de reiziger een goedemorgen wensen. Youri |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |