Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
16-06-2010 16:12:50
maxim
maxim
Volgens mij heel simpel: Geen toilet  

16-06-2010 16:21:53
kniesoor
kniesoor
Het gaat vooral over structureel inzetten van Sprinter-materieel in een IC-serie denk ik. Dat lijkt me hoe dan ook onwenselijk.  

16-06-2010 16:43:58
Joey666
Joey666
Waarom niet keren op de 5600, die keert op zich zelf terug, net als de 5500.
Alleen in de spits zitten een paar dubbele MDDM's van de 5700 serie.

Als je 4900 serie los zal rijden, dan heb je aan 6x IRM voldoende aan.
Of in de toekomst met DDZ.
Dan ben je ook van de gezeur van mat 64 en SGM ook af. Moet een keertje gebeuren.
En de 5700 serie en de 5800 serie mooi met SLT laten rijden.

Zag verderop dingen staan met trein types http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1175591767039/welke+treintypen+zijn+er?p=1175591764597

maar nu dwalen we een beetje af.
Deze discussie was ook een jaar gelden gevoerd.
Net als waarom er in de 12100 serie IRM rijdt, etc, etc etc,

Maar er mag wel onderscheid in treinen komen.

Laatst bewerkt door Joey666 op 16-06-2010 16:49
 

16-06-2010 16:50:55
mren
mren
Quote
Joey666: Waarom niet keren op de 5600


Omdat de 5600 veel drukker is dan de 5500 en je dan de 5500 te groot en/of de 5600 te klein rijdt.

Bovendien is het vrij willekeurig aan elkaar knopen van treinseries niet echt handig, maar soms noodzaak om te lange keringen op kostbare perron(capaciteit) te voorkomen.

Laatst bewerkt door mren op 16-06-2010 16:52
 


16-06-2010 16:52:10
mdj
mdj
Als je in de 4900 SLT inzet, kunnen de rijtijden wat krapper worden, waardoor er nu wel tijd is om in Bsmz, Hvsn en Hor te stoppen?

Laatst bewerkt door mdj op 16-06-2010 16:54


Bij twijfel: gebruik beton.
 

16-06-2010 16:56:33
kleine_man
kleine_man
Quote
reisthijs: "onbegrijpelijk" is een beter woord. Als IC-materieel in stoptreinen, stoptreinmaterieel in IC's of sneltreinen, stoptreinmaterieel in Sprinterseries of Sprintermaterieel in stoptreinseries wel mag waarom is Sprintermaterieel in IC's dan ineens wel een probleem?


Betere kwaliteit mag altijd. IC-materieel zal in zijn algemeenheid een hoger comfort bieden dan een SLT. Als je SLT als IC gaat inzetten heb je een kwaliteitsachteruitgang. Er is bijvoorbeeld gee toilet aan boord. En je weet hoe graag ik daar van hou!! %08%
 

16-06-2010 17:05:54
broek53
broek53
Zie hier de in omvang grootste uitwas van de blunder om een tweetreinensysteem te introduceren, de definitie van een van die treinsoorten (de stoptrein) buitengewoon nauw te maken (alles dat een station overslaat is een intercity) en vervolgens de materieelinzet vast te knopen aan de treinsoort.
Het 4900-probleem (en het 5400-probleem) is opgelost als je (alleen maar) accepteert dat er stoptreinen bestaan die op een enkel stationnetje niet stoppen. Zoals de 5800 in de huidige dienst niet stopt te Asd Science Park (ja, ik weet het: bovendien een Sprinter die met DDAR gereden wordt, maar dat is weer een ander deel van de discussie...). Terug naar SLT maar weer?
 

16-06-2010 17:14:08
Joey666
Joey666
Om kort en klein te zijn.

Als de SLT volledig in dienst is, en de DDZ treinen komen eraan.
Dan denk ik dat het met de DDAR/MDDM's in de 5600 en 5800 einde verhaal gaat worden.

Wat daar in de plaats komt rijden? dat weet ik niet.

Grote kans op SGM en SLT. Maar dat is pas in orde in 2011 of misschien nog later.
 

16-06-2010 17:29:32
broek53
broek53
Je hebt helemaal gelijk: met het verdwijnen van DDAR en mat '64 als multi-inzetbaar materieel, wordt het probleem dat ik schetste onoplosbaar.  

16-06-2010 20:09:34
klaass16
klaass16
vandaag een SLT6 in de 5100:P

de ziektes worden minder?
 

16-06-2010 21:43:55
Daan!
Daan!
Dat bestaat niet. SLT VI wel.  

17-06-2010 01:06:51
dlm4yjp
dlm4yjp
Zucht... weer lekker precies bezig, als je het goed wilt doen, doe het dan écht goed: Een SLT Type S100 was het


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

17-06-2010 11:08:45
Daan!
Daan!
OK, ik herken mijn meerdere%02%  

17-06-2010 14:24:15
luytjes
luytjes
Als je een S100 en een S70 aan elkaar koppelt, krijg je dan een S170? Of blijft het S100+S70?  

17-06-2010 14:30:49
nielske90
nielske90
Quote
luytjes: Als je een S100 en een S70 aan elkaar koppelt, krijg je dan een S170?
één S170? Nee, het blijven twee stellen. Wordt niet opeens één treinstel ofzo...
 

17-06-2010 14:32:10
maxim
maxim
Volgens mij is er geen sprake van een doorloopkop . En zelfs dan, logisch redenerend blijven het natuurlijk 2 treinstellen

Edit: men was mij alweer voor...

Laatst bewerkt door maxim op 17-06-2010 14:32
 

17-06-2010 15:37:28
luytjes
luytjes
Maar los van de redenatie van twee treinspotters, hoe gaat NS zelf met deze aanduidingen om?  

17-06-2010 15:43:04
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik denk dan gewoon SLT-IV/VI

dat is namelijk ongeveer hetzelfde als met de NMBS2800'en, deze staan ook gewoon als HLE28 in het systeem en de HiSpeed traxx'en als BR186 terwijl de originele naam toch echt TRAXX F140 MS2 is van beide partijen

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 17-06-2010 15:44


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

17-06-2010 20:54:50
broek53
broek53
Op vr 18/6 wordt ook de 2637 door NSR overgenomen van de fabrikant.  

19-06-2010 21:43:02
joahn93
joahn93
vandaag SLT in de 9800 gezien en ook op brug over hollandsch diep ri. Rsd  

19-06-2010 22:10:36
ns1700
ns1700
? is gewoon? wat wel opviel is dat er een aantal SLT-VI reden in de 5100...
de 2619 en 2629 zeker

@broek53, ik dacht dat je zei dat altijd IV gepland stond.
 

19-06-2010 23:03:47
broek53
broek53
Dat heb ik zeker niet gezegd, al was het maar omdat ik de planning van juni niet ken.  

20-06-2010 11:06:28
raymond16
raymond16
De enige series waar over gezegd is dat er enkel SLT IV in zit zijn de 4100 en 4200.  

20-06-2010 11:27:20
dionysus
dionysus
Quote
joahn93: vandaag SLT in de 9800 gezien en ook op brug over hollandsch diep ri. Rsd


Zowaar, een keer in de 9800 in het weekend (halve 9800,meer is het ook niet). Zou dan toch een keer het moment komen dat de 9800 in de toekomst niet alleen in de dienstkaartjes is voorzien van de letters SLT, maar dat het dan ook echt gebeurd.
In de wandelgangen had ik destijds wel eens iets gehoord over het niet rijden van SLT in de weekenden. Dat zou te maken hebben met garantie en de mannetjes van Bombardier, die er dus niet in het weekend zijn. Alleen is die gedachte compleet overboord gezet, omdat het nu dus in het weekend wel in de andere treinseries rijdt. 7400 nog niet, maar dat was hier al vermeld ivm perronlengtes
 

20-06-2010 12:59:32
himym
himym
Wanneer worden die perrons dan aangepast voor SLT?  

20-06-2010 13:47:41
dionysus
dionysus
Het leek er op dat ze bezig waren op Vndc, tenminste de laatste keer dat ik langs kwam

Laatst bewerkt door spiketrain op 20-06-2010 14:06, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

20-06-2010 15:56:31
broek53
broek53
Het zou ook wel zo ongeveer moeten, aangezien de bedoeling is dat op 6 september SLT de hele dienst daar overneemt.  

20-06-2010 23:12:37
train85
train85
Quote
dionysus: Het leek er op dat ze bezig waren op Vndc, tenminste de laatste keer dat ik langs kwam
Je hebt helemaal gelijk ze zijn in Vndc aan de westkant bezig om het perron iets te gaan verlengen en Vndw zal ook binnenkort gaan beginnen.
 

22-06-2010 08:51:39
broek53
broek53
Nagekomen bericht: 2437 gearriveerd op de Bokkeduinen op 17 juni; 2627 (voor de derde keer) op 21 juni.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


22-06-2010 10:41:27
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst SLT beleefd, in de 5100. Het interieur is me bar tegen gevallen. Mijn benen kon ik niet kwijt, en de stoelen waren veel te hard en zaten niet prettig. Wat mij betreft mogen ze retour Duitsland %05%  

22-06-2010 10:46:30
Railprutse
Railprutse
Ja Natuurlijk...  

22-06-2010 11:46:17
reisthijs
reisthijs
Is het dan ook de bedoeling om vanaf september in de 7400 en/of 17400 combinaties van 10 bakken SLT (IV + VI zijn samen 170 meter) in te zetten? Want voor kortere treinen hoeft niet gewacht te worden tot de perrons zijn verlengd.  

22-06-2010 18:15:27
treinfan
treinfan
Quote
broek53: Nagekomen bericht: 2437 gearriveerd op de Bokkeduinen op 17 juni;
en vandaag op afnameproefrit
 

23-06-2010 15:41:34
broek53
broek53
en vandaag dan ook door NSR overgenomen .  

23-06-2010 19:36:17
bjornl
bjornl
Voor de echte fanaten: ik heb vanmiddag bij het langsrijden even een filmpje geschoten met mijn telefoon (dus lage kwaliteit) van de werkzaamheden aan de zuidzijde van Vndc: http://www.youtube.com/watch?v=enYgimiJRuk  

25-06-2010 10:06:50
broek53
broek53
Het moordende tempo is eruit, omdat de levering van stellen zo ongeveer op schema is -- maar vandaag komt dan toch de 2638.  

25-06-2010 13:54:46
nielske90
nielske90
Noteer hem maar als 'binnen' want hij kwam zojuist langs Vga ri.Bkd.  

25-06-2010 20:38:03
groen47
groen47
En een foto in Ht: http://www.flickr.com/photos/groen47/4733122887/sizes/l/  

28-06-2010 12:52:37
broek53
broek53
Verzuimd te melden tot nu toe: op 11 juni zijn de 2407 en 2612 in dienst gesteld (lees: door NSR overgenomen van de fabrikant).  

28-06-2010 20:13:42
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
broek53: Het moordende tempo is eruit, omdat de levering van stellen zo ongeveer op schema is.
Klopt het dat de 2422 en 2633 nog ontbreken in de nummerreeksen? Zoals in het nieuwsbericht te lezen is, loopt de nummering bijna door, met uitzondering van de genoemde nummers.
 

28-06-2010 20:26:00
broek53
broek53
Ja, dat klopt. Ze zijn allebei ook nog niet in NL. En verder is de 2627 wel in het land, maar nog niet in dienst.

Trouwens: vandaag is de 2438 aangekomen.

Laatst bewerkt door broek53 op 28-06-2010 20:26
 

28-06-2010 20:33:42
taigagaai
Moderator
taigagaai
Bedankt voor de update.  

05-07-2010 19:49:08
broek53
broek53
Vandaag aan het arriveren: de 2439.  

06-07-2010 20:26:27
broek53
broek53
Op 5/7 bij NSR nieuw in de gelederen opgenomen: 2438, 2638 en 2627.  

07-07-2010 06:21:06
nohab
nohab
Zijn er al plannen om ze in de regio Amsterdam in te zetten?  

07-07-2010 11:17:09
bjornl
bjornl
Hierboven lees ik vanaf 6 september integraal de 7400 en 17400, waarmee ze in Asd komen (7400 spits) en daarvandaan verder in de 14700, toch?

Laatst bewerkt door bjornl op 07-07-2010 11:17
 

07-07-2010 12:01:07
broek53
broek53
Correct, dat is nog steeds de bedoeling.  

07-07-2010 22:44:37
timtrein
timtrein
Nog twee maand. Verwachten ze dan ook "bij" te zijn met de opleiding / herinstructie? (zal trouwens wel wat zijn, kan bijna in één keer het restpark mat'64 aan de kant...)  

08-07-2010 11:35:30
train85
train85
De 2639 om 11.33 uur door Ut.  

08-07-2010 14:05:17
klaass16
klaass16
is de 2623 na vertrek uit Gn voor instructie alweer in dienst geweest?  

08-07-2010 14:22:28
broek53
broek53
Quote
train85: De 2639 om 11.33 uur door Ut.
Voor de duidelijkheid: dat is inderdaad de nieuweling van vandaag.
 

08-07-2010 14:37:01
broek53
broek53
Quote
timtrein: Nog twee maand. Verwachten ze dan ook "bij" te zijn met de opleiding / herinstructie? (zal trouwens wel wat zijn, kan bijna in één keer het restpark mat'64 aan de kant...)
Of "ze" "bij" zijn met opleiding, weet ik niet, maar veel kan het hoe dan ook niet schelen. De standplaatsen Rotterdam, Utrecht en Den Haag rijden immers al volop op SLT, dus het zal hooguit in Amsterdam en Alkmaar etc. misschien nog knellen. Ik kan mij ook nauwelijks voorstellen dat het zaakje wéér in dagplan zou worden teruggedraaid. In de opsomming hierboven hebben we overigens de 4000 nog niet eens genoemd, die onverbrekelijk aan dat cluster vast zit (omdat de 14700 en 4000 op elkaar keren in Utg).
 

08-07-2010 14:39:22
smarkie
smarkie
probleem zit hem ook op de andere standplaatsen die bijvoorbeeld ook hoek van holland rijden. sommige mcn'n hebben hem nog niet gehad en dan kan de reserve mcn van rtd mee om te begeleiden of om te rijden.


Mcn NS International Rtd
 

08-07-2010 14:48:02
ruysdael
ruysdael
Quote
broek53: De standplaatsen Rotterdam, Utrecht en Den Haag rijden immers al volop op SLT, dus het zal hooguit in Amsterdam en Alkmaar etc. misschien nog knellen.
Er zijn meer standplaatsen die op de Zaanlijn rijden. Maastricht en Lelystad bijvoorbeeld.
 


08-07-2010 15:54:14
broek53
broek53
Zeker! Ik bedoelde eigenlijk aan te geven (te suggereren iig) dat in die directe omgeving zoveel machinisten SLT al kennen, dat je makkelijker een aantal machinistendiensten kunt wijzigen (mocht er een machinistenserie van een bepaalde standplaats SLT nog niet kennen) dan de materieelinzet van vier treinseries terugdraaien.  

08-07-2010 17:26:37
Onno
Onno
Iemand enig idee wanneer SLT ingezet wordt op de verbinding Leiden - Amsterdam Zuid - Hilversum - Utrecht?  

08-07-2010 17:30:58
himym
himym
Kon dat niet omdat de 5700 gekoppeld zit aan de 4900 wat een IC-dienst is en zodoende geen SLT (planmatig) op ingezet kan worden?  

08-07-2010 23:06:02
bjornl
bjornl
Vorige pagina:
Quote
dionysus: Volgens mij is de 5700 ook wel een leuke om met SLT te doen.

Quote
robbertc: Nopes, zit aan de 4900 gekoppeld, dat is een heuse IC en daar mag geen Sprinter in..
 

10-07-2010 20:23:57
MarkJB
MarkJB
De 5700 lijkt mij geen geweldige serie voor SLT, omdat het toch een vrij lange dienst is.


Vaarwel Mat'64...
 

10-07-2010 21:00:53
bjornl
bjornl
Het gaat er niet om hoe lang de dienst is, maar om hoe lang mensen erin zitten. Anders kan je inzet in de spits-7400/14700 ook wel achterwege laten.  

10-07-2010 21:06:33
MasterE
MasterE
Of op zondag de 4000 Amr-Rtd.  

10-07-2010 21:59:48
smarkie
smarkie
40 minuten voor reizigers is net te doen zegt men, maar die 2,5 uur van personeel? jammer dat het altijd om de reizigers gaat en het personeel vergeten wordt. er zijn genoeg diensten waarin je 5000/5700 mag rijden vanuit ddr naar ut dus waar kan je dan naar toilet? juist in utrecht en heel misschien in leiden.


Mcn NS International Rtd
 

11-07-2010 16:59:37
klaass16
klaass16
Gister vanuit de trein gezien: 2x SLT op Zlr
welke 2 stellen staan hier?

Laatst bewerkt door klaass16 op 16-07-2010 16:43
 

12-07-2010 00:08:20
gertjan
gertjan
Vandaag op Gdm snel een gesprekje gehad met een HC en Mcn van NSR.
In de SLT zit camerabewaking ... maar er staat nergens op of in de trein aangegeven dat er camera's zijn.
Wij meende alle 3 dat dit toch wel verplicht was (iets met privacy enzo). Kijk naar de zoetermeerlijn en de GTW's. Daar was/is aangegeven dat je camerabewaking hebt.
Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

12-07-2010 01:21:49
thom
thom
Is dat misschien nog niet in gebruik?  

12-07-2010 15:08:18
edwin01.10
edwin01.10
Toch wordt er in de SLT wel aangegeven dat er camerabewaking is.

Op de borden met huisregels die in de trein hangen staat aangegeven dat de trein is voorzien van camerabewaking en dat personeel geen toegang heeft tot de opgenomen beelden. Mogelijk hebben nog niet alle stellen deze borden, maar ik heb ze in elk geval al wel gezien.

Laatst bewerkt door edwin01.10 op 12-07-2010 15:08


Mvg Edwin, HC Rtd
 

12-07-2010 18:22:22
smarkie
smarkie
Quote
thom: Is dat misschien nog niet in gebruik?

is al sinds het begin in gebruik, het enige wat we kunnen zien of het aan of uit staat, maar zelf aan of uitzetten of bekijken is niet mogelijk


Mcn NS International Rtd
 

12-07-2010 18:59:29
dlm4yjp
dlm4yjp
Onee? zit een leuke zekeringkast achterin de cabine, zal er vast wel eentje tussen zitten voor het camerasysteem


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

12-07-2010 20:42:01
thom
thom
En wat bereikt een Mcn of Hc daarmee... ?  

12-07-2010 22:12:38
dlm4yjp
dlm4yjp
Niets, mij maakt zo'n camerasysteem ook weinig uit, het heeft meer een preventieve werking dan een actieve.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

12-07-2010 23:40:13
mren
mren
Quote
thom: En wat bereikt een Mcn of Hc daarmee... ?

Niets, maar een fatsoenlijk ontwerper houdt daar rekening mee. Zo zit bij (meen ik) DAF de snelheidsbegrenzer op de zelfde zekering als de verlichting zodat de begrenzer niet eenvoudig uitgezet kan worden.
 

13-07-2010 11:03:48
smarkie
smarkie
Quote
dlm4yjp: Onee? zit een leuke zekeringkast achterin de cabine, zal er vast wel eentje tussen zitten voor het camerasysteem


meestal zijn de zekeringen waar het treinpersoneel bij kan, voor systemen die gereset mogen/kunnen worden. ga er dan ook maar van uit dat dit camera systeem daar niet zit, misschien zit het wel in een andere kast een apparte zekering of zit ie bij iets anders geplaatst en is niet genoemd op het plaatje.
zal wat wezen reiziger wordt in elkaar geslagen of beroofd "rustig aan mevrouw/meneer we bekijken de beelden even" OEPS geen beelden omdat zekering uit stond.................


Mcn NS International Rtd
 

15-07-2010 14:23:35
himym
himym
Al nieuws wanneer de ontbrekende 2422 en 2633 in NL aankomen? Deze twee zouden beide reeksen (2401-2439 en 2601-2639) compleet maken.  

15-07-2010 14:45:14
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
mren:
Quote
thom: En wat bereikt een Mcn of Hc daarmee... ?

Niets, maar een fatsoenlijk ontwerper houdt daar rekening mee. Zo zit bij (meen ik) DAF de snelheidsbegrenzer op de zelfde zekering als de verlichting zodat de begrenzer niet eenvoudig uitgezet kan worden.


Dat heeft weer met iets totaal anders te maken mren...
Die snelheidsbegrenser én tagograaf zitten inderdaad vaak aan andere systemen gekoppeld (niet aan de verlichting overigens) maar dat komt omdat dat systeem verplicht is, een camerasysteem is een optie


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

15-07-2010 15:29:31
broek53
broek53
Quote
himym: Al nieuws wanneer de ontbrekende 2422 en 2633 in NL aankomen? Deze twee zouden beide reeksen (2401-2439 en 2601-2639) compleet maken.
De 2422 zou deze week nog komen. Dat zou dus morgen moeten zijn.
 

16-07-2010 12:42:42
smarkie
smarkie
Quote
meestal zijn de zekeringen waar het treinpersoneel bij kan, voor systemen die gereset mogen/kunnen worden. ga er dan ook maar van uit dat dit camera systeem daar niet zit, ...


van de week met een slt op pad geweest en wat schetst mijn verbazing: er zit een zekering met de tekst videosysteem. als je die uitzet blijft het diagnosescherm wel zeggen dat het cctv is ingeschakeld dus het zal niet het hele systeem plat leggen gok ik zo


Mcn NS International Rtd
 

16-07-2010 14:15:29
dlm4yjp
dlm4yjp
Waarschijnlijk gooi je dan de spanning van de camera´s er vanaf, de recorderunit zal waarschijnlijk weer een aparte zekering hebben


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

16-07-2010 15:02:03
mich
mich
zonder camera's heeft die recorderunit ook niks om op te nemen he In GTW is alles uitschakelbaar in ieder geval.  

16-07-2010 20:38:01
broek53
broek53
Zoals verwacht, de 2422 heden aangekomen in NL  

17-07-2010 18:58:11
treintim
treintim
Achter een Rurtalbahn-locomotief, zie: http://www.lucpeulen.nl/?ID=011045  

17-07-2010 22:14:37
bjornl
bjornl
De verlengde perrons te Vndc zijn betegeld ( http://www.flickr.com/photos/bjornlammers/4802207121/ ), in Vndw nog geen activiteit te zien.  

18-07-2010 01:58:26
train85
train85
Die 2 stations worden door hetzelfde bedrijf gedaan, dus die deed eerst station centrum en daarna komt west aan de buurt.  

19-07-2010 23:32:14
thom
thom
Quote
dlm4yjp:
Quote
mren:
Quote
thom: En wat bereikt een Mcn of Hc daarmee... ?

Niets, maar een fatsoenlijk ontwerper houdt daar rekening mee. Zo zit bij (meen ik) DAF de snelheidsbegrenzer op de zelfde zekering als de verlichting zodat de begrenzer niet eenvoudig uitgezet kan worden.


Dat heeft weer met iets totaal anders te maken mren...
Die snelheidsbegrenser én tagograaf zitten inderdaad vaak aan andere systemen gekoppeld (niet aan de verlichting overigens) maar dat komt omdat dat systeem verplicht is, een camerasysteem is een optie

ATB is daarintegen verplicht, en is ook gewoon afgezekerd met een automaatje en een schakelaar.
Daar zit echter alleen een zegeldraadje doorheen zo dat ie niet om willekeur uitgezet wordt.
 

20-07-2010 06:21:25
martijnmet
Moderator
martijnmet
En daarnaast zijn ook de schakelaars van de stoorstroomdetectie, groene lamp, noodrem en de dodeman voorzien van een verzegeling.  

23-07-2010 09:32:36
broek53
broek53
Vandaag in het land verwacht: de 2640.  

23-07-2010 11:03:59
himym
himym
Dit is toch al onderdeel van order nummer 3?  

23-07-2010 13:58:39
Erikvd12
Erikvd12
Order 3 begint met de 2650 dus niet.  

24-07-2010 00:02:09
himym
himym
Van 13 mei:
Quote
broek53: De basis-order SLT 17 zessen en 18 vieren. Er waren vijf opties op extra bestellingen, elke optie is 32 stellen groot; 16 IV en 16 VI. In september 2007 heeft NS de eerste twee opties al "gelicht" (dus 64 stellen bijbesteld) en in 2009 is, zoals gezegd, de derde optie gelicht.

Hoe zit het hier dan mee? Als ik goed tel zit ik al in order drie vanaf 2634..
 

24-07-2010 08:03:07
bjornl
bjornl
Mogelijk is er verwarring over "derde order" vs "derde optie"?
Basisorder/eerste order: 2401-2418/2601-2617
Eerste optie/tweede order: 2419-2434/2618-2633
Tweede optie/derde order: 2435-2450/2634-2649 (*)
Derde optie/vierde order: 2451-2469/2650-2662 (*)

(*) ervan uitgaande dat broek53 hier ook de derde optie bedoelde, en niet de tweede:
Quote
broek53: Mij is verteld dat de derde order SLT niet, zoals eerder gemeld, uit 16 vieren en 16 zessen zal bestaan, maar uit 19 vieren en 13 zessen. In totaal zijn er dan 69 vieren en 62 zessen.
 

27-07-2010 16:36:41
broek53
broek53
Van welke order & optie dan ook: vandaag verschijnt de 2440 in het land.

In dienst gesteld inmiddels: 2439 op 16 juli en 2639 op 21 juli.

Laatst bewerkt door broek53 op 27-07-2010 16:40
 

04-08-2010 13:20:08
mark
mark
2440 had gisteren de afleveringsproefrit dus die zal binnenkort in dienst gesteld worden.  

04-08-2010 23:38:36
aarclay
aarclay
De RIS schijnt nog niet lekker te werken, heb ik het idee, en dan met name de aansluitingen die men in Utrecht moet zien.

Zo ziet men wel de tijden, en ik geloof ook de sporen, alleen de bestemmingen ontbreken. Behoorlijk onduidelijk zo....


Choo choo.....
 

04-08-2010 23:46:55
TheKnitter
TheKnitter
En dat is niet in Utrecht
Dat hebben alle SLT's. Ook tussen Dordrecht en Rotterdam etc.
11.05 (niks) / (niks) 14
Dat staat er bijvoorbeeld.
 

05-08-2010 00:29:00
Jeffrenzo
Jeffrenzo
das ook zo op gouda, iig de laatste keer dat ik mee ging.
het viel mij een tijdje geleden al op, volgens mij is het sinds het moment dat ze met de andere software versie zijn gaan rijden


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

05-08-2010 00:41:16
TheKnitter
TheKnitter
Je hebt het bij elk station waar er overstappen worden weergegeven. Zal dus een softwarematige fout zijn..  

05-08-2010 02:31:44
ruysdael
ruysdael
Ik vind het zo zonde dat de letters op de koersdisplays zo miniscuul zijn. De displays zijn al vrij klein, maar ze worden ook nog niet eens voor 100% benut...  

05-08-2010 02:52:01
dlm4yjp
dlm4yjp
Heb de tijd, niet iedere trein is meteen perfect


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

05-08-2010 10:38:59
jacokran
jacokran
Nee, maar het heeft wel gewerkt...  

09-08-2010 15:56:07
broek53
broek53
2440 en 2640 zijn op 6 augustus in dienst gesteld bij NSR. De 2422 is op 28 juli de gelederen komen versterken. In de reeks ontbreekt nu alleen nog de 2633 (is ook niet in NL).  

11-08-2010 10:01:59
jacokran
jacokran
Ik zat in trein 9810 vanochtend. Het viel mij op dat er zowel in Wd als in Gd niets op de schermen werd vermeld over aansluitingen.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl