Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
28-04-2010 08:55:42
taigagaai
Moderator
taigagaai
Vind deze inzet dan ook meteen in het weekend plaats of niet?  

28-04-2010 09:07:05
AlbertP
AlbertP
Vanaf 3 mei staat in dit topic. Dat is maandag.  

28-04-2010 09:25:00
robbertc
robbertc
Ze staan wel ook voor het weekend ingepland. Maar dat staan ze ook al een tijdje in bijvoorbeeld de 9800 (maar weet niet of dat ook echt gebeurd..)  

28-04-2010 09:28:10
AlbertP
AlbertP
Mijn ervaring is dat de planning in het weekend niet echt te vertrouwen is. Doordeweeks klopt er meer van, maar ik heb al vaker in dit topic, of opvallende dingen, gelezen dat er in het weekend geen SLT in de 9800 reed.  


28-04-2010 09:30:44
taigagaai
Moderator
taigagaai
Mijn vraag ging ook voor het weekend wat na 3 mei komt, dus 8&9 mei. Ik zie het wel op 8 mei als ik naar Rtd en Hlds ga.  

28-04-2010 10:43:09
Jeffrenzo
Jeffrenzo
wat gaat er met het vrij gekomen SGM gebeuren? de 4000 in?


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

28-04-2010 11:54:02
railnijn
railnijn
hooguit de zondag want de stellen worden zat op zondag nacht uitgewisseld  

28-04-2010 12:42:18
broek53
broek53
Per heden nieuw in het NSR-theater: de 2432 (is dus in dienst gesteld).  

28-04-2010 17:23:25
broek53
broek53
Er is sprake van de inzet van SLT op de Zeeuwse Lijn op Koninginnedag, zelfs concreet over de 2624 en 2626. Hoe concreet het precies is, durf ik niet te zeggen.  

28-04-2010 17:39:32
aarclay
aarclay
Ik vraag me af, is de RIS op deze lijn ook al voorbereid? SLT zal in normale dienst (nog) niet op de Zeeuwse lijn rijden.

Ik was er even benieuwd naar.


Choo choo.....
 

28-04-2010 18:51:06
bruno
bruno
Ja, dat RIS is gewoon te gebruiken voor alle reguliere treinen in Nederland Voor extra treinen moet het handmatig worden ingevoerd, en worden de tussenstations niet vermeld.  

28-04-2010 19:00:03
MDDM
MDDM
Treinnummer invoeren en de RIS doet de rest.


Gr Joop mcn Lls
 

28-04-2010 21:27:46
keesje
keesje
Quote
broek53: Er is sprake van de inzet van SLT op de Zeeuwse Lijn op Koninginnedag, zelfs concreet over de 2624 en 2626. Hoe concreet het precies is, durf ik niet te zeggen.


Er rijden extra pendels in een half uursdienst tussen Gs en Vs v.v., naast de reguliere 12100 (die allemaal met VIRM VI rijden) en de 2100 die allemaal met 10 bakken naar Vs doorrijden.

De extra pendels staan niet met SLT gepland, maar dat zegt (nog) niks over de daadwerkelijke inzet.
 

29-04-2010 10:45:26
broek53
broek53
Vandaag over naar NSR: de 2629.
En er zal morgen inderdaad met SLT-zessen in de pendeldienst op de Zeeuwse Lijn gereden worden.
 

29-04-2010 11:00:12
keesje
keesje
Vanwaar de inzet van SLT in die pendeldienst? Stukje promotie?  

29-04-2010 13:28:49
jorgo
jorgo
Zou me niet verbazen. Hare Majesteit is ook in de buurt, en ongetwijfeld de nodige camera's...  

29-04-2010 17:29:43
broek53
broek53
Inzet SLT op de Hoekse Lijn vanaf 3/5 gaat door. Ook op Ut - Brn zit de inzet eraan te komen, maar nog niet volgende week.  

29-04-2010 20:26:51
mdj
mdj
In het kader van dat je een vinger geeft en meteen de hele hand willen: De gehele 4100+4200 met SLT, of slechts een enkele omloop?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

29-04-2010 21:13:39
keesje
keesje
Quote
broek53: Er is sprake van de inzet van SLT op de Zeeuwse Lijn op Koninginnedag, zelfs concreet over de 2624 en 2626. Hoe concreet het precies is, durf ik niet te zeggen.


Deze stellen staan nog steeds in Amf, dus ik denk niet dat deze het worden. Wel is vanmiddag de 2605 vanuit Rtd naar Rsd gekomen. Als ik me goed herinner staat er nog een ander stel voor instructie in Rsd, dus wellicht dat deze ook gebruikt zal worden.
 

29-04-2010 22:11:57
train85
train85
Quote
mdj: In het kader van dat je een vinger geeft en meteen de hele hand willen: De gehele 4100+4200 met SLT, of slechts een enkele omloop?
4100, 4200 en 14100 alles met SLT4.
 

29-04-2010 23:00:42
broek53
broek53
Volgens mijn inlichtingen: komende week 5 stellen, vanaf 10 mei 7 stellen.  

02-05-2010 21:01:54
lekbrug
lekbrug
om 18.40 in Ut de 2618 zien testrijden en ook nog 2 (gekoppelde) SLT-IV tussen Gdm en Ut.

Laatst bewerkt door lekbrug op 02-05-2010 21:03
 

02-05-2010 22:02:38
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
train85:
Quote
mdj: In het kader van dat je een vinger geeft en meteen de hele hand willen: De gehele 4100+4200 met SLT, of slechts een enkele omloop?
4100, 4200 en 14100 alles met SLT4.
Morgen rond 6.45 uur zal ik wel live melden wat er rijdt op de Hoekse Lijn


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-05-2010 22:04:06
train85
train85
Ben zeer benieuwd of ons werk niet voor niets is geweest.  

03-05-2010 18:09:54
les7
les7
SLT S70 rijdt, in de 4100 en 4200. In de 14100 kan je pas volgende week zien, omdat die nu niet rijdt in verband met vakantiedienstregeling.

Laatst bewerkt door les7 op 03-05-2010 18:10
 

03-05-2010 18:24:43
dionysus
dionysus
is er al meer bekend wat betreft de perronproblemen op de 7400 serie met SLT???  

03-05-2010 19:19:48
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Quote
les7: SLT S70

wat houd S70 in?


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

03-05-2010 19:22:52
superboer
superboer
SLT-IV.  

03-05-2010 19:30:50
jzwoferink
jzwoferink
Dat dit type treinstel 70 m. lang is,dus een SLT IV.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


03-05-2010 20:29:28
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
les7: SLT S70 rijdt, in de 4100 en 4200.
Al rijdt er nu weer één setje SGMm rond op de Hoekse Lijn, de 2418 ging vanmiddag namelijk in staking. Zie hier het verhaal van de machinist: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&t=4119#p89341


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

03-05-2010 21:22:32
wilmardo
wilmardo
Vandaag de eerste SLT's op de Hoekse lijn vandaag! nog wel wat problemen zoals Daniël al aangaf maar het was toch weer eens wat anders, op de link hier onder staan mijn foto's van treinstel 2430 dus, ik had achteraf beter nog kunnen wachten maar ik had er echt geen zin meer in omdat het regende, het was koud en het waaide daar op de dijk verschrikkelijk hard. Maar morgen ga ik nog een poging doen om ze dan toch allemaal op de foto te krijgen. Maar dus hier staan de foto's + andere dingen van de hoekse lijn

http://sites.google.com/site/wilmarwortel/grootspoorfoto-s-1/hoekse-lijn-bijzonderheden-1

Gr Wilmar

Laatst bewerkt door wilmardo op 03-05-2010 21:53, reden: fout treinnummer
 

03-05-2010 21:34:38
keesje
keesje
De 2431 staat sinds 29/4 te Amf en was niet op de Hoekse Lijn vandaag.  

03-05-2010 21:52:00
wilmardo
wilmardo
Oh, dat is dan een foutje, want ik kan het treinnummer op de foto niet lezen omdat er daar precies een druppel op de lens moet zitten. Maar ik hoor net dat het de 2430 was dus ik zal het even snel veranderen want stom is het wel.

Gr Wilmar
 

06-05-2010 09:55:18
damart
damart
De 2608 stond gisteren met gestreken panto's te Haarlem op een van de opstelsporen in het verlengde van spoor 1, die doorgaans worden gebruikt om materieel dat voor de werkplaats bestemd is te stallen.  

06-05-2010 10:54:29
broek53
broek53
Quote
dionysus: is er al meer bekend wat betreft de perronproblemen op de 7400 serie met SLT???
Ik heb alleen vernomen dat de perrons in Veenendaal Centrum nog een stukje verlengd moeten worden. Daar passen nu geen IV + VI (=170 meter) langs. Of dat iets te maken heeft met het feit dat SLT er nu (bij nader inzien) toch nog niet wordt ingezet, weet ik niet.
 

06-05-2010 10:57:39
broek53
broek53
Plan is nog steeds om vanaf 10 mei de serie 5500 Ut - Brn te gaan rijden met SLT, d.w.z. met drie zessen. Op de Hoekse lijn komen er twee vieren bij (totaal 7), omdat de 14100 weer gaat rijden.  

06-05-2010 11:01:32
gerard4653
gerard4653
Alleen ma/vr, of betekent dit ook de vervanging van MAT in de 5500 in het weekeinde?
Dit in verband met de planning voor een MAT-dagje binnenkort.
 

06-05-2010 11:27:30
broek53
broek53
Druk uitwisseldagje in SLT-land. Verwacht en/of gaande zijn de overbrenging van de nieuwe 2632 de ene kant op en de terugkeer van de 2625 en 2628 naar Duitsland via Venlo, plus de komst van een nieuwe vier en de terugkeer van een "oudere" via Sittard.  

06-05-2010 11:33:26
abbm
abbm
Ik heb vernomen dat de mcn in Hrl de opleiding voor SLT medio juli krijgen.

Dus ik heb een gevoel dat we hier de SLT krijgen.
 

06-05-2010 11:34:57
daniel_ddr
daniel_ddr
De begin deze week defect geraakte 2418 stond vanmorgen nogsteeds te Rtd in de tuin... wacht men net zolang tot 'ie zichzelf repareert ofzo?%08%

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 06-05-2010 11:35


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

06-05-2010 11:38:00
woepje
woepje
Quote
abbm: Ik heb vernomen dat de mcn in Hrl de opleiding voor SLT medio juli krijgen.

Dus ik heb een gevoel dat we hier de SLT krijgen.
Dat kan best inderdaad. Echter, hier in Gn staat ook een SLT (aannemelijk voor opleiding?) en volgens mij is Gn ongeveer wel het laatste gebied waar NSR met SLT komt aanzetten in de reizigersdienst lijkt mij. Maar omdat een mcn uit Gn, Hrl, Mt, en andere uithoeken ook weleens in de Randstad moet rijden en waar het aldaar wemelt van de SLT ritjes straks, is een opleiding wel handig.
 

06-05-2010 11:47:12
aarclay
aarclay
Quote
daniël_ddr: De begin deze week defect geraakte 2418 stond vanmorgen nogsteeds te Rtd in de tuin... wacht men net zolang tot 'ie zichzelf repareert ofzo?%08%

Of men wacht op een bepaald onderdeel die in bestelling is om het probleem te repareren?


Choo choo.....
 

06-05-2010 11:52:51
martijnmet
Moderator
martijnmet
Quote
broek53: Ik heb alleen vernomen dat de perrons in Veenendaal Centrum nog een stukje verlengd moeten worden. Daar passen nu geen IV + VI (=170 meter) langs. Of dat iets te maken heeft met het feit dat SLT er nu (bij nader inzien) toch nog niet wordt ingezet, weet ik niet.

De perrons te Vndc hebben een nuttige lengte van 162 meter. Dus dat is inderdaad wel te kort voor een IV + VI. Maar volgens mij mogen ze te Vndw het ook nog wel iets verlengen, want anders komt het wel heel precies (Vndw=171 meter).
 

06-05-2010 11:53:52
ijnte
ijnte
Quote
broek53:
Quote
dionysus: is er al meer bekend wat betreft de perronproblemen op de 7400 serie met SLT???
Ik heb alleen vernomen dat de perrons in Veenendaal Centrum nog een stukje verlengd moeten worden. Daar passen nu geen IV + VI (=170 meter) langs. Of dat iets te maken heeft met het feit dat SLT er nu (bij nader inzien) toch nog niet wordt ingezet, weet ik niet.

Perron bij Vndc wordt met ongeveer 13 meter verlengd om inderdaad een effectieve opstellengte te krijgen van 170 meter. Werkelijke lengte wordt dan zo ongeveer 185 meter.

Laatst bewerkt door ijnte op 06-05-2010 11:56
 

06-05-2010 12:14:07
broek53
broek53
Quote
broek53: Druk uitwisseldagje in SLT-land. Verwacht en/of gaande zijn de overbrenging van de nieuwe 2632 de ene kant op en de terugkeer van de 2625 en 2628 naar Duitsland via Venlo, plus de komst van een nieuwe vier en de terugkeer van een "oudere" via Sittard.
Uit Amersfoort zijn de 2625 + 2628 inmiddels vertrokken naar Venlo, erachteraan gaan de 2408 + 2433 richting Sittard.
 

06-05-2010 12:17:50
robbertc
robbertc
Waarom is dat eigenlijk? Moeten er meer SLT's terug naar Duitsland?

Laatst bewerkt door robbertc op 06-05-2010 12:18
 

06-05-2010 12:33:01
JeroeNL
JeroeNL
Quote
broek53:Uit Amersfoort zijn de 2625 + 2628 inmiddels vertrokken naar Venlo.
Om 12:30 door Hmh naar Venlo.
 

06-05-2010 13:16:30
j.jager
j.jager
Quote
woepje:
Quote
abbm: Ik heb vernomen dat de mcn in Hrl de opleiding voor SLT medio juli krijgen.

Dus ik heb een gevoel dat we hier de SLT krijgen.
Dat kan best inderdaad. Echter, hier in Gn staat ook een SLT (aannemelijk voor opleiding?) en volgens mij is Gn ongeveer wel het laatste gebied waar NSR met SLT komt aanzetten in de reizigersdienst lijkt mij. Maar omdat een mcn uit Gn, Hrl, Mt, en andere uithoeken ook weleens in de Randstad moet rijden en waar het aldaar wemelt van de SLT ritjes straks, is een opleiding wel handig.
Als een MCN ergens op mag rijden dan wil dat nog niet zeggen dat het betreffende materieel ook in het betreffende gebied komt te rijden. Zo rijden ze vanuit standplaats Gn ondermeer op o.a. Mat64, Sgm, DDAR, terwijl dit materieel zo goed als niet in Gn komt. Zo zal dat ook wel eerst met de SLT zijn.
 

06-05-2010 13:23:52
broek53
broek53
Zo zal het wel blijvend met SLT zijn. Ik bedoel: de grove inzetplanning is nu: SLT in de brede Randstad, SGM in het oosten en zuiden, en voorshands nog steeds ICM in de stopdiensten in het noorden.  

06-05-2010 13:55:08
dionysus
dionysus
Quote
martijnmet:
Quote
broek53: Ik heb alleen vernomen dat de perrons in Veenendaal Centrum nog een stukje verlengd moeten worden. Daar passen nu geen IV + VI (=170 meter) langs. Of dat iets te maken heeft met het feit dat SLT er nu (bij nader inzien) toch nog niet wordt ingezet, weet ik niet.

De perrons te Vndc hebben een nuttige lengte van 162 meter. Dus dat is inderdaad wel te kort voor een IV + VI. Maar volgens mij mogen ze te Vndw het ook nog wel iets verlengen, want anders komt het wel heel precies (Vndw=171 meter).

Als ik dit zo lees, moet het zeker in de late uren totaal geen probleem zijn om dus op de 7400 te rijden met SLT, omdat die dan korter is, maar dat zal omlooptechnisch wel niet zo goed gaan.
Dit geintje zal natuurlijk ook wel gelden mocht SLT ooit eens in het oosten van het land terecht komen. Voor zover ik weet zijn de perrons van de stopstations tussen Apd en Es allemaal 6 bakken (Op Rsn na, misschien is Esd ook wel langer), dus zo ongeveer ruim 150 meter. (ondanks perron lengtes natuurlijk wel bij onderwerp SLT blijven )
 

06-05-2010 14:04:17
mren
mren
Ik meen dat voor de 7900 het station dat het meest beperkt is in perronlengte Hengelo is, maar dat zal nog wel zijn in de tijd dat de 7900 en 31200 in Hengelo kruisten.  

06-05-2010 14:08:21
woepje
woepje
Quote
j.jager: Als een MCN ergens op mag rijden dan wil dat nog niet zeggen dat het betreffende materieel ook in het betreffende gebied komt te rijden. Zo rijden ze vanuit standplaats Gn ondermeer op o.a. Mat64, Sgm, DDAR, terwijl dit materieel zo goed als niet in Gn komt. Zo zal dat ook wel eerst met de SLT zijn.
En dat zei ik dus ook:

Quote
woepje: Maar omdat een mcn uit Gn, Hrl, Mt, en andere uithoeken ook weleens in de Randstad moet rijden en waar het aldaar wemelt van de SLT ritjes straks, is een opleiding wel handig.
 

06-05-2010 14:12:19
edje
edje
Quote
mren: Ik meen dat voor de 7900 het station dat het meest beperkt is in perronlengte Hengelo is, maar dat zal nog wel zijn in de tijd dat de 7900 en 31200 in Hengelo kruisten.


in de tijd dat 7900 en 31200 in Hgl kruisten, had de 7900 plek op spoor 2b en 3a, en die zijn toch echt allebei geschikt voor 6 bakken DM'90, het is krap maar het past.
 

06-05-2010 14:12:33
train85
train85
De 2 SLT4 zijn om 14.11 uur van Ut richting Ht gegaan.  


06-05-2010 15:22:44
rick
rick
Quote
damart: De 2608 stond gisteren met gestreken panto's te Haarlem op een van de opstelsporen in het verlengde van spoor 1, die doorgaans worden gebruikt om materieel dat voor de werkplaats bestemd is te stallen.
Die stond er een week geleden ook al.
 

06-05-2010 17:06:51
mantaray
mantaray
Quote
daniël_ddr: De begin deze week defect geraakte 2418 stond vanmorgen nogsteeds te Rtd in de tuin... wacht men net zolang tot 'ie zichzelf repareert ofzo?%08%


ik heb de 2418 vandaag een controle beurt gegeven , mankeert niks aan
zal wel op reserve staan
 

06-05-2010 23:16:28
TheKnitter
TheKnitter
Vast niet, want toen hij op de Hoekse Lijn reed, waren er problemen met de vergrendeling van de deuren. De groene lamp ging niet branden, en na veel sleutelen konden ze dan toch vertrekken - tot het echt niet meer ging.
Althans, zo viel te lezen op OVinNederland: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&t=4119#p89341

Laatst bewerkt door admin op 16-05-2010 21:15, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten
 

07-05-2010 00:00:38
MDDM
MDDM
Dat was maandag.We zijn inmiddels een paar dagen verder en in die dagen zal er vast wel het e.e.a aan geknutseld zijn. En mantaray zal, zo maak ik op uit zijn reactie storing/controle monteur zijn. Weet dus waar hij het over heeft.


Gr Joop mcn Lls
 

07-05-2010 07:39:54
mantaray
mantaray
inderdaad ben storingsmonteur , en nog even in de systemen gekeken de 2418 heeft geen deur problemen meer , echter nog wel een defekte printplaat in de atb , maar bij testen is dat niet te merken stel is trouwens weer verdwenen
geen idee waarheen ( atb is trouwes ook gemaakt , dus stel zal wel weer tijden ! )

Laatst bewerkt door spiketrain op 07-05-2010 07:55, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

07-05-2010 09:55:43
smarkie
smarkie
Quote
robbertc: Waarom is dat eigenlijk? Moeten er meer SLT's terug naar Duitsland?

garantie werk aan defecte airco hoorde ik van de collega die ze wegbracht.

Laatst bewerkt door smarkie op 07-05-2010 14:33, reden: quote toegevoegd voor de duidelijkheid


Mcn NS International Rtd
 

07-05-2010 10:03:50
broek53
broek53
Ik neem aan dat je het nu hebt over de SLT';s die terug zijn naar Duitsland?  

07-05-2010 13:14:17
broek53
broek53
De voor gisteren aangekondigde 2632 is pas vandaag van Vl naar Amf gekomen.
De 2434 waarvan een paar maal vorige week sprake is geweest, lijkt uiteindelijk samen met de 2410 op 2 mei via Sittard naar Leidschendam te zijn gekomen; inmiddels staan deze stellen op de Bokkeduinen.
 

08-05-2010 01:18:35
ruysdael
ruysdael
Quote
abbm: Dus ik heb een gevoel dat we hier de SLT krijgen.
Ik heb het gevoel dat de Limburgse machinisten ook rijden met treinen tussen Utrecht en Alkmaar en dus vroeg of laat bekendheid zullen moeten hebben met de SLT voor de Randstadse stoptreinen.
 

09-05-2010 17:34:45
taigagaai
Moderator
taigagaai
SLT wordt misschien ook verkocht aan Polen Net nieuw en meteen weg met dat spul Gisteren reed er namelijk een groep Polen mee van de Poolse spoorwegmaatschappij PKM, die een aantal lijnen rond Dantzig exploiteren met voor Poolse begrippen nieuw materieel. Op Hoek van Holland Strand werd de 2420 uitgebreid gefotografeerd door ongeveer 15 personen. Ook reed er een extra machinist mee die Pools sprak om uitleg te geven over het treinstel.
Wie weet rijdt er over een aantal jaren naast Wadlopers ook SLT stellen door Polen
 

09-05-2010 18:02:06
abbm
abbm
Voor hetzelfde willen zij ook SLT bestellen?  

09-05-2010 21:20:20
thom
thom
Dat zegt ie toch.. ?  

09-05-2010 21:54:07
himym
himym
Quote
SLT wordt misschien ook verkocht aan Polen. Net nieuw en meteen weg met dat spul


Het gaat meer om deze tekst...
 

09-05-2010 22:08:48
edje
edje
En dat geloof je, Taigagaai is altijd wel in voor een geintje, sommige geloven ook echt alles he.

Laatst bewerkt door edje op 09-05-2010 22:11
 

09-05-2010 22:23:11
keesje
keesje
De 2416 ging vandaag vanuit Asd via Hrl terug naar Duitsland.  

09-05-2010 22:53:09
abbm
abbm
Waarom gaan ze terug naar Duitsland?  

09-05-2010 22:59:45
raymond16
raymond16
Kijk even een aantal berichten boven je. Daar is het ook al gevraagd en is het antwoord ook te vinden (of als zoekwoord airco gebruiken)

Laatst bewerkt door raymond16 op 09-05-2010 23:00
 

09-05-2010 23:08:44
Railprutse
Railprutse
Quatsch. Die 2416 is voorzien van andere Software en getest in Nederland.
De defekte Airco is alleen van de 2625 en 2628.
 

10-05-2010 08:13:35
broek53
broek53
En de 2408 en 2433?  

10-05-2010 08:14:28
broek53
broek53
Quote
keesje: De 2416 ging vandaag vanuit Asd via Hrl terug naar Duitsland.
Uit Duitsland is in ruil ervoor de 2409 gekomen. Die kreeg men echter niet aan de praat en is in Heerlen blijven staan.
 

10-05-2010 12:53:50
broek53
broek53
... en vanmorgen al tamelijk vroeg de grens over: de 2634 (in Venlo dus).  

10-05-2010 12:55:48
superboer
superboer
Quote
broek53: Plan is nog steeds om vanaf 10 mei de serie 5500 Ut - Brn te gaan rijden met SLT, d.w.z. met drie zessen.
Dat is blijkbaar uitgesteld. Vanmorgen reden er 2 SGM-III en een combi van 2x SGM-II.
 

10-05-2010 13:18:33
robbertc
robbertc
Dat van die Hoekse Lijn stond ook per vorige week maandag in de plannen. De 5500 (nog) niet.  

10-05-2010 16:08:26
AlbertP
AlbertP
Volgens https://www.somda.nl/nieuws/165#1a is de 2424 niet in NL maar wel in dienst. Dit is duidelijk fout: de 2424 mist in het rijtje welke stellen in Nederland zijn.  

10-05-2010 16:57:54
martw
martw
Ook stel 2429 is inmiddels in Nederland én in dienst, het stel reed vanmiddag de 9840.

Martijn

Edit: ook dit stel staat in het lijstje als 'in dienst', maar niet in de lijst als 'aanwezig in Nederland'.

Laatst bewerkt door martw op 10-05-2010 16:58
 

10-05-2010 17:20:08
279
279
Quote
rick:
Quote
damart: De 2608 stond gisteren met gestreken panto's te Haarlem op een van de opstelsporen in het verlengde van spoor 1, die doorgaans worden gebruikt om materieel dat voor de werkplaats bestemd is te stallen.
Die stond er een week geleden ook al.


de 2608 moet weggesleept worden. stel is "dood".
mag alleen met een stel met het zelfde softwareprogram als de 2608
(of deze een oud of een nieuw program heeft moet je mij niet vragen....).
 

10-05-2010 17:53:33
taigagaai
Moderator
taigagaai
2424 & 2429 zijn toegevoegd aan de stellen in Nederland.  

10-05-2010 19:52:42
Jeffrenzo
Jeffrenzo
eerst stond hier iets over rode en groene stickers, maar vandaag zat ik in de 9858 en de 2602 en de 2424 hadden beide een blauwe sticker.
ik heb geen idee of er nog andere kleuren stickers zijn en of het nieuw of oud betekend, maar het viel mij wel op


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

10-05-2010 19:53:22
smarkie
smarkie
Quote
abbm: Waarom gaan ze terug naar Duitsland?

meestal van reparaties die onder de garantie vallen en meer tijd en ruimte nodig hebben dan wat er mogelijk is in een werkplaats of op een opstelterrein


Mcn NS International Rtd
 

10-05-2010 20:01:53
smarkie
smarkie
Quote
Jeffrenzo: eerst stond hier iets over rode en groene stickers, maar vandaag zat ik in de 9858 en de 2602 en de 2424 hadden beide een blauwe sticker.
ik heb geen idee of er nog andere kleuren stickers zijn en of het nieuw of oud betekend, maar het viel mij wel op

ze hebben de kleur rood vervangen voor de kleur blauw.
rood wordt namelijk gebruikt in treinen waar de noodrem van afgesloten is.
blauw is voor de oude software en groen is dan dus voor de nieuwe software


Mcn NS International Rtd
 

10-05-2010 20:14:41
Jeffrenzo
Jeffrenzo
bedankt, weet ik dat ook weer


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

11-05-2010 13:04:08
mat64
mat64
iemand enig idee of er dit weekend ook op de hoekselijn SLT gepland staat ?  

11-05-2010 13:56:53
broek53
broek53
Tot mijn niet geringe verbazing zag ik vanmorgen ook SLT staan op het omheinde terrein voor de loods in Amersfoort, naast de Wadlopers en DE3-en dus.  

11-05-2010 14:13:11
mich
mich
Als ik het goed gezien heb kwam vanmorgen de 2625 in Vl het land in met de loc van het testcentrum wegberg/wildenrath en werd even later tot leven gewekt om rond 11 uur richting Ehv te vertrekken.  

11-05-2010 14:25:34
nielske90
nielske90
Klopt, dat VI'je kwam om 11.47 langs Vga richting Ut ev.  

11-05-2010 16:15:18
broek53
broek53
Voor de administratie: gisteren (10/5) formeel in dienst gesteld (= overgenomen door NSR): 2431, 2434 en 2631.

Laatst bewerkt door broek53 op 11-05-2010 16:16
 

11-05-2010 16:59:30
keesje
keesje
Quote
mat64: iemand enig idee of er dit weekend ook op de hoekselijn SLT gepland staat ?


Dat is al een week zo dus ik zou niet weten waarom er komend weekend geen SLT zou moeten rijden daar.
 

12-05-2010 11:52:06
broek53
broek53
Vandaag nieuw in het theater: de 2635, die inmiddels al het land in is.  

12-05-2010 12:26:46
keesje
keesje
En de 2412 ging er bij Vl vanmorgen vandoor naar Duitsland.

Laatst bewerkt door keesje op 12-05-2010 12:27
 

13-05-2010 03:15:51
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
broek53: Tot mijn niet geringe verbazing zag ik vanmorgen ook SLT staan op het omheinde terrein voor de loods in Amersfoort, naast de Wadlopers en DE3-en dus.


Check, die zag ik afgelopen Zondag om ca. 8:15 al, dacht dat deze al waren gezien, schijnbaar niet dus Er stonden er toen 2, waarvan de voorste sowieso een 6-je was.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 13-05-2010 03:16


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

13-05-2010 08:26:30
broek53
broek53
Quote
keesje: En de 2412 ging er bij Vl vanmorgen vandoor naar Duitsland.
Volgens het OD was dat de 2612. Dat is ook waarschijnlijker, omdat de zesjes via Venlo plegen te gaan en de 2612 een van de stellen is die met gewijzigde software hebben proefgereden 2611, 2612 en 2416).
 

13-05-2010 09:36:07
broek53
broek53
Tussenstand: Misschien goed om op te merken dat de levering van SLT in rap tempo het oorspronkelijke leverschema aan het naderen is. Er zit nog wel een flink aantal "gaten" in de serie, maar in dat schema stond de 2635, die gisteren is aangekomen, ook werkelijk gepland voor levering deze week. De 2634 (en 2435) zijn trouwens de eerste stellen van vervolgorder-2.
Anders is het natuurlijk met de inzet. Volgens de oorspronkelijke schema's (van alweer een hele tijd geleden natuurlijk) zouden er sinds het wijzigingsblad van april 64 stellen in omloop hebben moeten zitten... Er zijn nu 27 vieren en 25 zessen in het bezit van NSR.
 

13-05-2010 12:41:37
keesje
keesje
Vanmorgen een kortstondige inzet van SLT 2428 in de 7400, maar dat avontuur hield rond 9.45 uur te Ut op toen het in 7426 onderweg was.

@Broek53: Inderdaad, het was de 2612 en niet de 2412 die gisteren naar Duitsland ging.
 

13-05-2010 13:08:26
bart
bart
Wat ik begrepen heb rijdt men morgen (vrijdag) weer voor instructie met een SLT door Noord-Holland. Iemand enig idee hoe laat het stel zich ongeveer tussen Heerhugowaard en Hoorn ophoudt?

Laatst bewerkt door bart op 13-05-2010 13:09
 

13-05-2010 13:12:06
keesje
keesje
Dat is wel gepland inderdaad. De tijden zijn hetzelfde als gisteren en eergisteren.  

13-05-2010 17:28:31
broek53
broek53
Links en rechts lees ik dat er 99 stellen SLT komen. Het is velen ontgaan kennelijk dat NS eind van de zomer 2009 de derde optie op een vervolgorder heeft verzilverd, zijnde nog eens 32 stellen. Daar is niets geheims aan; het staat gewoon in het jaarverslag 2009.
(De basis-order SLT 17 zessen en 18 vieren. Er waren vijf opties op extra bestellingen, elke optie is 32 stellen groot; 16 IV en 16 VI. In september 2007 heeft NS de eerste twee opties al "gelicht" (dus 64 stellen bijbesteld) en in 2009 is, zoals gezegd, de derde optie gelicht.)

Laatst bewerkt door broek53 op 13-05-2010 19:32
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl