Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
27-01-2008 16:07:05
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Die afschermplaten op het dak komen er nog wel lijkt me. Maar aangezien er waarschijnlijk nog wel wat gesleuteld zal moeten worden op het dak zitten ze er nog niet op.

En het lijkt trouwens ook wel alsof zelfs de stuurtafel nog in het plastic zit
 

27-01-2008 16:16:39
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
webguy: Ben ik nou gek of lijkt het alsof er op de bovenkant nog platen horen die wat bovenop zit afschermt? (ala Protos)
Zoals al eerder op diverse plaatsen gemeld, ja, er moeten nog wat platen op enzo. Is net zoals bij de Protos een testrijtuig, dus ze gaan niet moeilijk doen over wat cosmetische zaken.
 

27-01-2008 16:18:08
dh3201
dh3201
Plus dat als ze er steeds aan moeten sleutelen zitten die platen alleen maar in de weg


Shqiperise-lopers?
 

27-01-2008 17:46:22
idolaat
idolaat
Quote
admin: Heeft er iemand een goede foto van de kop van het ding die we bij de DRGLs kunnen en mogen gebruiken?
Voel je vrij om een plaat je gebruiken.. http://www.flickr.com/photos/idolaat Of laat me even weten als ik je eentje moet mailen...
 


27-01-2008 19:48:26
treinfreak
treinfreak
Dus deze komt net als die testprotos niet in dienst ?


wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!
 

27-01-2008 19:52:44
gertjan
gertjan
Uiteindelijk zal dit treinstel wel in dienst komen, maar zal eerst als teststel dienen.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

27-01-2008 20:19:18
zugchef
zugchef
Quote
idolaat: Ik ben nog even wat kiekjes wezen maken.. http://www.flickr.com/photos/idolaat/

http://i184.photobucket.com/albums/x302/ZugChef/spoorvinderRAW/NSR-SLT2402-Amfbkd.jpg Wie was er eerder, jij of ik
 

27-01-2008 21:10:38
lw-o
lw-o
dat ns logo op de neus had van mij wel blauw gemogen, net als op de zijkant. vind dit zo raar staan.


Virm is verrekte fijn spul
 

27-01-2008 21:16:55
bouwe
bouwe
Leuk treintje, valt me niks tegen.  

27-01-2008 21:31:28
idolaat
idolaat
@ zugchef

ik was er tussen 12:30 en 12:45.

Laatst bewerkt door idolaat op 27-01-2008 21:32
 

27-01-2008 21:36:26
nickeyboy
nickeyboy
Was jij dat dan met dat kindje?
Ik was er namelijk ook rond 12.30 met me pa om de nieuwe sprinter te fotografen.

groetjes,
Nick Menke
 

27-01-2008 21:37:47
idolaat
idolaat
klopt helemaal. Heb dat mannetje ook al besmet met het treinvirus.  

27-01-2008 21:51:27
admin
Moderator
admin
Quote
idolaat: Voel je vrij om een plaat je gebruiken..
Thanks! Plaatje aangepast.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

27-01-2008 21:52:38
nickeyboy
nickeyboy
@ idolaat: kan ik me voorstellen%08%

hierbij mijn foto: http://i168.photobucket.com/albums/u190/nickeyboy/Dagjeweekenddagkaart012-1.jpg

groetjes
Nick Menke
 

27-01-2008 21:52:39
bultena
bultena
Ik zou het logo dat in het midden van de kop zit, een kleurtje geven. Vind het nu een beetje flets.
EDIT: Zie net dat iemand dat een half uur geleden al met mij eens was.

Laatst bewerkt door bultena op 27-01-2008 21:53
 

27-01-2008 21:56:41
rick
rick
Mwoah, bij DM '90 is dat logo op de neus ook in dezelfde blauwe kleur als het front.  

27-01-2008 22:13:48
maurits
maurits
Quote
Marc-sch: Wat een hopeloos eind lopen... 2km!l


Even een tip voor de Bokkespotters zonder auto die deze week nog in actie willen komen, je kunt ook vanaf Amersfoort NS met bus 70 richting Hilversum en uitstappen bij de halte Soesterweg, als je vanaf daar dan de Soesterweg inloopt kom je na ongeveer 300 meter direct achter de Bokkeduinen uit.

Zelf vind ik het stel er best aardig uit zien. Ik mag hopen dat NS er ook nog even wat remproefritten mee gaat houden voordat ze de stellen van Bombardier afnemen. DB heeft met haar stelletjes 423 t/m 426 niet echt een goede ervaring op dit gebied .


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

27-01-2008 22:16:49
gertjan
gertjan
De stellen hebben dan ook een ander remsysteem als de ET 423-426'ers


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

27-01-2008 22:19:46
maurits
maurits
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze ook magneetremmen en zandstrooiers hebben? Iemand enig idee?


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

28-01-2008 10:55:53
Somda
Somda
Quote
dvdhoven: En dan ook graag de magneetremmen van de Br 422 De originele Br425 (en 423) hebben remprestaties van een oude krant.

Magneetremmen hebben niks met de remprestatie's te maken.
Het is een toegevoegde (veiligheids)rem.Magneetremmen worden ook niet bij de remberekeningen mee gerekend.Ze zijn overigens wel gemonteerd.%08%
 

28-01-2008 18:54:13
metrofan
metrofan
Bombadier was vandaag bezich het stel te testen.
Hierbij een paar foto's van mij:

http://aycu22.webshots.com/image/41101/2005718162954662739_rs.jpg
http://aycu27.webshots.com/image/41746/2005761886863008572_rs.jpg
 

28-01-2008 19:14:24
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Ik zie dat alleen de koersaanwijzers aan de zijkant werken. Er zit er toch ook een boven de voorruit? Of toch niet?  

28-01-2008 19:22:23
lucky
lucky
Ik denk dat die apart instelbaar zijn. Bij de Gtw's van arriva is dat ook het geval. Binnen, zijkant en voor kunnen als je wilt 3 verschillende dingen laten zien.  

28-01-2008 20:09:37
floriss
floriss
Een schitterend mooie trein. Een waardige opvolger voor onze Plan V en T.

Verder wat de deuren betreft, ik meen op de computertekeningen die destijds werden vrijgeven, na het bezoek van belangstellenden in Duitsland ongeveer een jaar geleden, dat een deel van de tweede klas wordt uitgevoerd met met zijwaartse stoelen. Ik kan mij voorstellen dat dit met een deel eerste en tweede klas lastig uit te voeren is. In de twee middenbakken zitten alleen tweede klas stoelen. Ik vermoed dat het gedeelte tussen de twee deuren, met andere woorden het middendeel per rijtuig is uitgevoerd met zijwaartse stoelen.
Dit zal ook het gedeelte zijn, waar fietsers, gehandicapten en ouderen hun hulpmiddel kunnen stallen.
 

28-01-2008 21:00:21
waalkade
waalkade
Nog nooit een rollator gezien in de trein, wel kinderwagens. Of toch, het zijn tegenwoordig de opa's en oma's die met de kinderen op stap gaan.  

28-01-2008 21:09:07
floriss
floriss
Dat heeft er wellicht ook mee te maken dat de huidige treinen, daar niet voor ingericht zijn. Probeer maar eens zonder zo'n speciale uitklapbare plank met een scootmobiel of een rollator in een Plan V te stappen. Overigens heb ik in Zutphen wel eens iemand zien instappen in een Lint met een rollator. Door de geringe afstand tussen trein en perron in combinatie met een nihil hoogteverschil is dat geen enkel probleem.  

28-01-2008 21:34:02
bjornl
bjornl
Die tekeningen staan in dit draadje op een ander forum: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=354959&page=2

Lijkt inderdaad op langszitten in de middenbakken.
 

28-01-2008 21:40:06
seinhuis
seinhuis
Waneer komt deze trein in reizigersdienst?  

28-01-2008 21:41:32
gertjan
gertjan
Als de tests voldoende zijn afgerond denk ik


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-01-2008 21:44:08
floriss
floriss
Correctie een deel van de middenbakken. Namelijk het deel tussen de twee deuren. Het overige deel bestaat gewoon uit stoelen die in de rijrichting zijn geplaatst. Met twee middenbakken met alleen maar zijwaartse stoelen, haal je geen 222 zitplaatsen in de S70.

Laatst bewerkt door floriss op 28-01-2008 21:45
 

28-01-2008 21:49:38
floriss
floriss
Quote
seinhuis: Waneer komt deze trein in reizigersdienst?


Volgens planning van NSR medio najaar 2008. Dat zou dus per september kunnen zijn, maar ook pas in de december met ingang van de nieuwe dienstregeling.
Eerste gegadigden zijn de de 19800 en 9800, gevolgd door de 7400 en 17400.

9800 Den Haag Centraal - Gouda - Utrecht Centraal
19800 Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle
7400 Breukelen - Rhenen (vanaf 2009)
1740 (Amsterdam Bijlmer -) Breukelen - Utrecht Centraal (- Veenendaal Centrum) (vanaf 2009)

Laatst bewerkt door floriss op 28-01-2008 21:50
 

29-01-2008 09:50:19
seinhuis
seinhuis
Floriss, bedankt voor je andwoord, daar heb ik meer aan dan de andwoord van gertjan.

Heeft iemand vandaag deze trein wel of juist niet zien rijden?

Laatst bewerkt door seinhuis op 29-01-2008 09:50
 

29-01-2008 10:05:11
remcons
remcons
Ik heb hem tussen 9 en kwart voor 10 niet op Apd gezien.


Remco
 

29-01-2008 12:50:55
raoul1
raoul1
Ik heb hem wel te Amf gezien. Hij kwam uit de ri. Apd. Dat pas om 10.39u ipv 09.59u... Hij zit aardig in de plus.  

29-01-2008 14:49:23
treinfreak
treinfreak
Komen ze ook nog in andere series of alleen in die 4 ?


wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!
 

29-01-2008 14:50:44
seinhuis
seinhuis
Volgens ReisThijs op OHIH heeft deze trein te hoogte van de Biltstraat +60.  

29-01-2008 14:52:58
rudolfph
rudolfph
@Treinfreak: als je de post van Floriss goed leest, lees je ook dat de eerste gegadigde de (1)9800 en de (1)7400 zijn, dus kun je daaruit opmaken dat er daarna ook andere series aan de beurt komen. Verder kun je ook berekenen dat de hoeveelheid besteld SLT wel heel veel is voor uitsluitend die treinseries.  

29-01-2008 15:31:49
tgvfan
tgvfan
De trein rijd... maar dan is dan ook meteen alles mee gezecht.

Bij vertrek van de Bokkenduinen al een bescheiden +30. Bij doorkomt op de maliebaan als 82111 al +65 en de 82212 heeft niet meer bestaan en is onder een bijsturingsnummer ingelegd van Ed naar Amf. Bij doorkost van Utm ongeveer +140 van het oorspronkelijke plan.

Laatst bewerkt door tgvfan op 29-01-2008 15:32
 

29-01-2008 16:40:58
rob46
rob46
SLT 2402 kwam inderdaad met +60 uit de ri Ut in Ed binnen en daar werd een ruime koffiepauze ingelegd, het stel was in Ed van 11.50/13.40 te bewonderen.  

29-01-2008 17:15:10
Somda
Somda
Quote
tgvfan: De trein rijd... maar dan is dan ook meteen alles mee gezecht.

Bij vertrek van de Bokkenduinen al een bescheiden +30. Bij doorkomt op de maliebaan als 82111 al +65 en de 82212 heeft niet meer bestaan en is onder een bijsturingsnummer ingelegd van Ed naar Amf. Bij doorkost van Utm ongeveer +140 van het oorspronkelijke plan.

Daarom noemen ze het ook testritten.%08%Er zal bij aanvang al het e.e.a. getest zijn.
 

29-01-2008 17:26:36
blizzard_r
blizzard_r
Doorgaans doe je dat ruim voor vertrektijd, zodat je tijdig kunt wegrijden. gelukig heb ik omstreeks 13:40 in Bhv de handoek in de ring gegooit, het was toch knap fris.  

29-01-2008 17:28:01
gertjan
gertjan
Dat is het leuke van materieel, je kan zomaar een storing krijgen.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

29-01-2008 19:02:08
thom
thom
Zowieso is er bij een testrit geen essentie om op tijd te rijden, het verzamelen van info is een stuk belangrijker.
En als je daar soms meer tijd voor nodig blijkt te hebben, zal het zo moeten zijn..
 

30-01-2008 10:27:34
remcons
remcons
SLT 2402 kwam vandaag in trein 82110 met +3 in Apd, en hij vertrok in trein 82111 met +10 terug naar Amersfoort (Ede-Wageningen).
Enkele foto's: http://img227.imageshack.us/img227/8347/imgp2426wn3.jpg http://img214.imageshack.us/img214/866/imgp2434tr1.jpg http://img227.imageshack.us/img227/1476/imgp2440xv9.jpg


Remco
 

30-01-2008 13:58:47
wouderobva
wouderobva
In trein 82111 op tijd door Utm - Utrecht Maliebaan. In trein 82212 bij een kwartier te laat. Voor foto's zie mijn site - http://robvanderwoude654.fotopic.net/c1242581.html (latest upload)  

30-01-2008 14:10:41
stefanuzz
stefanuzz
Ligt het nou aan mij, de trein of jou camera? Die twee onderste frontseinen zijn bijna niet te zien. %03%  

30-01-2008 14:13:48
Somda
Somda
Het ligt er maar net hoe je er voor staat.Aan de camera zal het niet liggen.  

30-01-2008 14:20:25
rob46
rob46
Ik heb mijn prenten van gisteren even bekeken maar daar zijn de frontseinen, uit dezelfde hoek vastgelegd, prima zichtbaar. Dit prentje is aan de "harde" kant en dan is het effect van de seinen minder.  

30-01-2008 14:39:29
bjornl
bjornl
Vanmorgen dus gezien op Ed, kwam iets te laat binnen. Mooie trein, ziet er nog behoorlijk ruim uit ook. De langszit is maar in één van de twee tussenbakken. Apart: als ik het goed zag waren er vijf rijen eerste klaszittingen achter de twee ramen, De banken staan dus niet in lijn met de ramen!

Voor de spotters is het nummer ook nog een keer aangebracht op één van de tussenbakken. De displays van de twee bakken aan de Ah-se kant toonden "Project SLT / LED-Display" (de andere twee waren leeg). Trouwens goed dat er ook displays op de tussenbakken zitten!

Laatst bewerkt door bjornl op 30-01-2008 15:29
 

30-01-2008 15:19:53
jorgo
jorgo
Ik hoop dat je dat niet goed gezien hebt met die eerste klas stoelen.

Dat zou het toppunt zijn: bredere ramen in de eerste klas inbouwen, en dan de stoelen op 2e klas afstand erin zetten!
Hadden ze bijna de illusie gewekt dat er weer onderscheid zou komen tussen eerste en tweede klas in een sprinter/stoptrein (na de dramatische dieptepunten DM90 en verbouwde wadloper).

Kan iemand deze waarneming bevestigen?
 

30-01-2008 15:28:47
bjornl
bjornl
Overigens leek het er wel op dat de stoelen in de eerste klas verder uit elkaar stonden dan in de tweede klas.  

30-01-2008 16:18:47
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Ander opvallend punt: NS is afgestapt van gele frontseinen!! Zal wel met de Europese richtlijnen te maken hebben...  

30-01-2008 16:22:12
wouderobva
wouderobva
Quote
stefanuzz: Ligt het nou aan mij, de trein of jou camera? Die twee onderste frontseinen zijn bijna niet te zien. %03%

Quote
keistad: Het ligt er maar net hoe je er voor staat.Aan de camera zal het niet liggen.
Ook miijn opname van vanmiddag om 14:36 - trein 82114 kwam dus op tijd door - laten geen licht van de frontseinen op de foto zien. De lichten branden wel. Vanaf afstand wit licht te zien.
 

30-01-2008 16:30:01
berkel73
berkel73
Tsja, witte frontseinen met direct daaromheen een wit vlak, dan zie je ze overdag gewoon slechter...  


30-01-2008 16:31:48
ijsm
ijsm
Hm, zouden ze bij IVW alweer na zitten te denken over een nieuwe frontseinenrichtlijn?  

30-01-2008 16:39:07
manuel25
manuel25
Het is wel enigzins OT, maar ik denk dat witte frontseinen juist beter zijn, in wit licht zit namelijk alle kleuren, in geel licht ook wel maar vooral veel geel licht. Daardoor kan je het beter zien denk ik zo. Over dat wit op wit: uit de verte zie je (vooral in het duister) eerder de frontseinen dan het witte front, lijkt mij geen probleem.
Ik denk dat witte seinen juist veiliger zijn, omdat straatlampen geel zijn kan iemand de gele frontseinen in het donker aanzien voor een straatlantaarn en heeft pas later door dat het een trein is. En ze ziet ze van verder weg aan komen, zo zullen er nog wel wat voorbeelden te bedenken zijn.
Ik vind zelf witte frontseinen mooier, maar dat is meer een kwestie van smaak.

Laatst bewerkt door manuel25 op 30-01-2008 16:42
 

30-01-2008 16:47:54
daan1714
daan1714
Trein 82114 reed vandaag mooi op tijd en kwam om 15.00 door Klp. De daarop volgende 82115 kwam met een kleine + langs Klp om 15.59.  

30-01-2008 16:55:56
webguy
webguy
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de trein prima zichtbaar is overdag. Pas als je echt een meter of 5 er vanaf staat zie je inderdaad niet veel verschil meer tussen de witte achtergrond en het licht zelf. Voor de rest zijn de LED lichten erg fel en prima zichtbaar (vergelijkbaar eigenlijk met de Protos).
Voor vanmiddag vertrok 'ie op tijd uit Ede ri. Ah, maar kwam terug met +10.


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

30-01-2008 17:12:49
Somda
Somda
Quote
Mcn-Ut: Ander opvallend punt: NS is afgestapt van gele frontseinen!! Zal wel met de Europese richtlijnen te maken hebben...

Als de nieuwe frontseinen een betere zicht geeft in het donker kan je het eigenlijk alleen maar toe juichen.Toch?Met die ouderwedse gele lampie's zie je s'avond toch een stuk minder.
 

30-01-2008 17:22:33
wouderobva
wouderobva
Bijgaande slechte opname toont dat de frontseinen vanaf een afstand wel degelijk goed te zien zijn. Op foto's heeft het het effect dat wit tegen wit de helderheid van het licht voor een deel doet wegvallen. robhttp://img180.imageshack.us/img180/5678/slt2402utmslechtresizefd1.jpg  

30-01-2008 17:36:36
train85
train85
Quote
daan1714: Trein 82114 reed vandaag mooi op tijd en kwam om 15.00 door Klp. De daarop volgende 82115 kwam met een kleine + langs Klp om 15.59.
Klopt die heb ik ook gezien kwam om 16.33 uur door Lak>Amf.
 

30-01-2008 18:19:13
dannytrein
dannytrein
wat gaat leidschendam doen? ff serieus .... uitleg  

30-01-2008 18:22:40
ijsm
ijsm
Wat probeer je nou te zeggen?

Laatst bewerkt door ijsm op 30-01-2008 18:22
 

30-01-2008 18:46:51
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Ik vind het wel onderscheidend dat in Nederland als één van de weinige landen (zo niet enige) gele frontseinen worden gevoerd. Helaas wordt door die Europese eenheidsworst alles overal hetzelfde... Het communisme is er niks bij... %05%

Maar je hebt gelijk: veiligheid voor alles!! %08%
 

30-01-2008 20:18:57
nielske90
nielske90
Ik heb vandaag in Den Dolder langs de vrije baan mijn geluk beproefd. Weleenswaar 16 minuten te laat kwam er geheel onverwacht (de IC naar Amfs moest eigenlijk komen) een splinternieuwe SLT aan gereden.

Voor een uitgebreide () fotoserie zie http://www.spoortechniek.nl

Laatst bewerkt door nielske90 op 30-01-2008 20:19
 

30-01-2008 21:59:41
bjornl
bjornl
Quote
keistad: Als de nieuwe frontseinen een betere zicht geeft in het donker kan je het eigenlijk alleen maar toe juichen.Toch?Met die ouderwedse gele lampie's zie je s'avond toch een stuk minder.

Wat mij betreft wel, hoor. Ik kan me voorstellen dat het onderscheid tussen drie witte seinen en één wit sein bij deze trein moeilijk te zien is op een zonnige dag. Hoe erg dat is: geen idee
 

30-01-2008 22:12:59
admin
Moderator
admin
Discussie over de link naar spoortechniek is verwijderd. Deeplinks zijn in principe toegestaan, mits de eigenaar van de site ermee akkoord gaat.
In dit geval heeft de eigenaar liever een link naar zijn startpagina, dat respecteren wij.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

30-01-2008 22:24:25
Marc-sch
Marc-sch
Quote
admin: Discussie over de link naar spoortechniek is verwijderd. Deeplinks zijn in principe toegestaan, mits de eigenaar van de site ermee akkoord gaat.
In dit geval heeft de eigenaar liever een link naar zijn startpagina, dat respecteren wij.


Dankje, ontopic!

De frontseinen zijn vrij duidelijk vind ik, maar de sluitseinen daarintegen niet echt...die tonen meer roze dan rood. Als je dat vergelijkt met de sluitseinen van gloeilampen, die zijn echt knalrood.

Overigens ben ik voor de witte frontseinen, in verband met verwarring met gele seinen en tegemoetkomende treinen.
 

30-01-2008 22:50:48
nielske90
nielske90
Dat is ook mijn ervaring. Vandaag in Dld moest de IC naar Amfs eraan komen. De overweg ging dicht en ik zag heel in de verte witte lichten. Dat kon nooit een ICM zijn, en het was idd de SLT met +16.

De sluitseinen waren inderdaad slecht zichtbaar, toen ie de bocht omging. Die zie je 's avonds echt niet goed....
 

30-01-2008 23:04:06
bultena
bultena
Wie zouden de sluitseinen eigenlijk goed moeten kunnen waarnemen, de achterliggers? Ik denk dat die als ze er recht achter rijden, weinig problemen mee hebben.  

31-01-2008 05:47:09
edegroot
edegroot
Quote
keistad: Met die ouderwedse gele lampie's zie je s'avond toch een stuk minder.
Het is ook meer om gezien te worden, dan zelf iets te zien. Wat met meer voertuigen zo is
 

31-01-2008 06:58:27
lucky
lucky
Ja en nee... Er is net gister of eergister een test uitgevoerd met een ander soort frontlampen zodat machinisten meer kunnen zien.  

31-01-2008 10:44:25
Somda
Somda
Quote
edegroot:
Quote
keistad: Met die ouderwedse gele lampie's zie je s'avond toch een stuk minder.
Het is ook meer om gezien te worden, dan zelf iets te zien. Wat met meer voertuigen zo is

Mocht dat de (ware) reden zijn,dan snap ik niet dat er nu een SGMm rondrijd met nieuwe front en sluit seinen.Die zie je s'avond toch wel.
 

31-01-2008 12:06:10
railion
railion
ik vind de achterlichten wat zwak  

31-01-2008 18:38:53
nedtrain25
nedtrain25
volgens interne bronnen komt de 2402 vrijdag na 21.00 uur naar OB leidschendam  

31-01-2008 21:44:21
mren
mren
Quote
jorgo: Hadden ze bijna de illusie gewekt dat er weer onderscheid zou komen tussen eerste en tweede klas in een sprinter/stoptrein (na de dramatische dieptepunten DM90 en verbouwde wadloper).
DM'90 zit juist voor een stoptrein bijzonder goed, en hier is de 1e klas niet louter cosmetisch zoals bij de wadlopers, maar je zit meer apart (en dus zonder gebel en ge-mp3 om je heen), en armsteunen zijn ook prettiger bij krant lezen (en meteen voetsteun aan de andere kant tussen de zittingen).
 

31-01-2008 22:56:06
rambons
rambons
Vandaag in Arnhem reed de 2402 mooi op tijd de 82118/9, treinstel bleef lekker lang op spoor 5 staan en tijd genoeg om leuke plaatjes te kunnen maken, ook nog de aankomst en vertrek gefilmd%02%

http://nl.youtube.com/watch?v=MoLg_cazdvw
http://nl.youtube.com/watch?v=WjjcpZocFDI
 

31-01-2008 23:12:25
thijs
thijs
Gaaf! Het lijkt me zo'n mooi treintje! Als het goed is ben ik morgenmiddag in Ah om de SLT te spotten  

31-01-2008 23:58:25
Somda
Somda
NSR krijgt van Prorail geen infra korting voor het gebruik van "stille"treinen.
Wat een herrie.Wel een leuke trein zo op het eerste oogopslag.
 

01-02-2008 18:38:08
nedtrain25
nedtrain25
de overbrenging is verplaatst naar maandag rond 21.00  

02-02-2008 12:31:08
treinfan
treinfan
Ik ben gister naar Amersfoort/Bokkeduinen geweest, foto's van oa de 2402 staan online op mijn site: http://treinfan.waarisdetrein.nl/  

04-02-2008 20:58:19
bjornl
bjornl
Rond 18:48 op Ut sp 13, vertrokken naar het westen direct na binnenkomst 3067. Nog even goed naar binnen gekeken en er zitten toch echt vijf zitrijen achter die twee grote eersteklasramen.  

05-02-2008 14:11:30
mark
mark
Mark: Er hoeft hier niet zoveel naar tijden en drgl's gevraagd te worden, wanneer deze bekend zijn zullen deze verschijnen!  

05-02-2008 14:25:59
broek53
broek53
Stel staat deze week in Leidschendam, vanaf volgende week de testerij op Ehv - Vl, is de bedoeling.  

05-02-2008 15:51:10
spurt2244
spurt2244
het lijkt mij wel leuk dat op ten duur de nieuwe sprinter naar Leeuwarden en/of Groningen komt. dan puilt mijn foto toestel weer eens uit.  

05-02-2008 16:03:41
nielske90
nielske90
Alleen geen idee wat ie daar moet...%03%Veel lijntjes zijn daar diesel, dus kan ie al niet komen. Om naar Lw en terug te rijden heeft ook niet zoveel nut, omdat de testritten wel ergens anders worden gedaan (zoals gewoonlijk weer Hm-Hrt lees ik net), dus je zult toch echt zuidelijker moeten gaan, wil je hem binnekort een keer zien...

Laatst bewerkt door nielske90 op 05-02-2008 16:04
 

05-02-2008 16:11:10
mat64
mat64
misschien gaat die nog wel een keer naar onnen  

05-02-2008 16:25:14
broek53
broek53
Er is geen reden om op tournee te gaan, voorlopig. Het gaat nu om de toelatingsproeven, en het verblijf op Ehv - Vl zal wel eventjes gaan duren, mag je verwachten. Daar worden alle remproeven gedaan, en dat zijn er nogal wat (en bij snelheden tot 176 km/h, altijd aardig)  

05-02-2008 16:43:47
nielske90
nielske90
Quote
broek53: (en bij snelheden tot 176 km/h, altijd aardig)


Zo hard mag er niet eens gereden worden. De maximumsnelheid is 160 km/h...%03%

Laatst bewerkt door nielske90 op 05-02-2008 16:44
 

05-02-2008 16:50:46
fastguy84
fastguy84
maximum (gewenste) toegelaten snelheid + 10% = testsnelheid
160 + 10% = 176
 

05-02-2008 16:51:33
hvondelen
hvondelen
Waarschijnlijk geldt dat alleen voor de dienstenm, niet voor testritten waar op max snelheid gereden mag worden.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

05-02-2008 16:52:34
Somda
Somda
Quote
nielske90:
Quote
broek53: (en bij snelheden tot 176 km/h, altijd aardig)


Zo hard mag er niet eens gereden worden. De maximumsnelheid is 160 km/h...%03%

Bij testen van materieel mag dat dus wel.

Laatst bewerkt door Somda op 05-02-2008 16:53
 

05-02-2008 17:06:50
gertjan
gertjan
Mits het baanvak het toelaat En aangezien er niet veel bochten en hobbels in het spoor zitten tussen Dn en Hrt ...

Enige probleem is dan de aansturing van de overwegen, maar die worden toch al voorzien van overwegwachters als ze 160 gaan rijden


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

05-02-2008 18:48:48
Somda
Somda
Er ligt nog een braak liggend stuk spoor bij Hfd.Mooi vlak, lekker stevig in een betonnen bak en zonder overwegen.%08% Een collega uit Ut heeft ook dik 160 gereden tussen Hfd en Ledn met een VIRM.Wel is waar het e.e.a in de software en ATB aangepast,maar volgens hem was de trein sneller op op stoom dan de VIRM zoals die nu rond hobbelt.Maar goed,we (ik) dwaal wat af.  

05-02-2008 21:33:11
broek53
broek53
Quote
fastguy84: maximum (gewenste) toegelaten snelheid + 10% = testsnelheid
160 + 10% = 176
Ja, dat klopt. Het is dan ook niets nieuws. Hier gaat het dan vooral om remproeven voor de typekeuring en vandaar dat dit van oudsher gebruikte baanvak daarvoor steeds wordt benut. Maar bijvoorbeeld alle nieuwe VIRM-stellen van de laatste lichtingen reden hun afnameproefritten (overname van de fabrikant dus) via de Schiphollijn, waar ook verplicht 176 gereden moest worden.
 

06-02-2008 11:52:02
seinhuis
seinhuis
Maar kan die trein wel op een snelheid komen van 176 KM per uur?  

06-02-2008 11:56:36
thom
thom
Dat zal ie wel moeten dus, anders word ie niet toegelaten voor 160 km/u  

06-02-2008 14:32:03
rick
rick
En anders krijgt ie hulp, net als de Buffels kregen die daar 154 km/u moesten rijden (voor meer acceleratievermogen werd een ICM-III als opdruk gebruikt).  

06-02-2008 15:50:46
mdeen
mdeen
Haalt hij makkelijk. Een ICE 1 heeft 12 kW/ton (bij 12 rijtuigen), SLT heeft 13 kW/ton. Dus 250 moet theoretisch nog wel mogelijk zijn
Maar dan kom je ook andere draaistellen en motoren aan het monteren.
 

06-02-2008 17:21:49
user37
user37
Topsnelheid is niet alleen afhankelijk van motorvermogen. Overigens zou een VW Transporter dan met tussen de 40 en 60 kW/ton helemaal snel moeten zijn.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl