Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
27-01-2008 16:07:05 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Die afschermplaten op het dak komen er nog wel lijkt me. Maar aangezien er waarschijnlijk nog wel wat gesleuteld zal moeten worden op het dak zitten ze er nog niet op. En het lijkt trouwens ook wel alsof zelfs de stuurtafel nog in het plastic zit |
27-01-2008 16:16:39 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
QuoteZoals al eerder op diverse plaatsen gemeld, ja, er moeten nog wat platen op enzo. Is net zoals bij de Protos een testrijtuig, dus ze gaan niet moeilijk doen over wat cosmetische zaken. |
27-01-2008 16:18:08 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Plus dat als ze er steeds aan moeten sleutelen zitten die platen alleen maar in de weg Shqiperise-lopers? |
27-01-2008 17:46:22 | ||
---|---|---|
idolaat
|
QuoteVoel je vrij om een plaat je gebruiken.. http://www.flickr.com/photos/idolaat Of laat me even weten als ik je eentje moet mailen... |
27-01-2008 19:48:26 | ||
---|---|---|
treinfreak
|
Dus deze komt net als die testprotos niet in dienst ? wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
27-01-2008 19:52:44 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Uiteindelijk zal dit treinstel wel in dienst komen, maar zal eerst als teststel dienen. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
27-01-2008 20:19:18 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Quote http://i184.photobucket.com/albums/x302/ZugChef/spoorvinderRAW/NSR-SLT2402-Amfbkd.jpg Wie was er eerder, jij of ik |
27-01-2008 21:10:38 | ||
---|---|---|
lw-o
|
dat ns logo op de neus had van mij wel blauw gemogen, net als op de zijkant. vind dit zo raar staan. Virm is verrekte fijn spul |
27-01-2008 21:16:55 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Leuk treintje, valt me niks tegen. |
27-01-2008 21:31:28 | ||
---|---|---|
idolaat
|
@ zugchef ik was er tussen 12:30 en 12:45. Laatst bewerkt door idolaat op 27-01-2008 21:32 |
27-01-2008 21:36:26 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
Was jij dat dan met dat kindje? Ik was er namelijk ook rond 12.30 met me pa om de nieuwe sprinter te fotografen. groetjes, Nick Menke |
27-01-2008 21:37:47 | ||
---|---|---|
idolaat
|
klopt helemaal. Heb dat mannetje ook al besmet met het treinvirus. |
27-01-2008 21:51:27 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
QuoteThanks! Plaatje aangepast. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
27-01-2008 21:52:38 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
@ idolaat: kan ik me voorstellen%08% hierbij mijn foto: http://i168.photobucket.com/albums/u190/nickeyboy/Dagjeweekenddagkaart012-1.jpg groetjes Nick Menke |
27-01-2008 21:52:39 | ||
---|---|---|
bultena
|
Ik zou het logo dat in het midden van de kop zit, een kleurtje geven. Vind het nu een beetje flets. EDIT: Zie net dat iemand dat een half uur geleden al met mij eens was. Laatst bewerkt door bultena op 27-01-2008 21:53 |
27-01-2008 21:56:41 | ||
---|---|---|
rick
|
Mwoah, bij DM '90 is dat logo op de neus ook in dezelfde blauwe kleur als het front. |
27-01-2008 22:13:48 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Even een tip voor de Bokkespotters zonder auto die deze week nog in actie willen komen, je kunt ook vanaf Amersfoort NS met bus 70 richting Hilversum en uitstappen bij de halte Soesterweg, als je vanaf daar dan de Soesterweg inloopt kom je na ongeveer 300 meter direct achter de Bokkeduinen uit. Zelf vind ik het stel er best aardig uit zien. Ik mag hopen dat NS er ook nog even wat remproefritten mee gaat houden voordat ze de stellen van Bombardier afnemen. DB heeft met haar stelletjes 423 t/m 426 niet echt een goede ervaring op dit gebied . Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
27-01-2008 22:16:49 | ||
---|---|---|
gertjan
|
De stellen hebben dan ook een ander remsysteem als de ET 423-426'ers - - - Hierlangs afscheuren - - - |
27-01-2008 22:19:46 | ||
---|---|---|
maurits
|
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze ook magneetremmen en zandstrooiers hebben? Iemand enig idee? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
28-01-2008 18:54:13 | ||
---|---|---|
metrofan
|
Bombadier was vandaag bezich het stel te testen. Hierbij een paar foto's van mij: http://aycu22.webshots.com/image/41101/2005718162954662739_rs.jpg http://aycu27.webshots.com/image/41746/2005761886863008572_rs.jpg |
28-01-2008 19:14:24 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Ik zie dat alleen de koersaanwijzers aan de zijkant werken. Er zit er toch ook een boven de voorruit? Of toch niet? |
28-01-2008 19:22:23 | ||
---|---|---|
lucky
|
Ik denk dat die apart instelbaar zijn. Bij de Gtw's van arriva is dat ook het geval. Binnen, zijkant en voor kunnen als je wilt 3 verschillende dingen laten zien. |
28-01-2008 20:09:37 | ||
---|---|---|
floriss
|
Een schitterend mooie trein. Een waardige opvolger voor onze Plan V en T. Verder wat de deuren betreft, ik meen op de computertekeningen die destijds werden vrijgeven, na het bezoek van belangstellenden in Duitsland ongeveer een jaar geleden, dat een deel van de tweede klas wordt uitgevoerd met met zijwaartse stoelen. Ik kan mij voorstellen dat dit met een deel eerste en tweede klas lastig uit te voeren is. In de twee middenbakken zitten alleen tweede klas stoelen. Ik vermoed dat het gedeelte tussen de twee deuren, met andere woorden het middendeel per rijtuig is uitgevoerd met zijwaartse stoelen. Dit zal ook het gedeelte zijn, waar fietsers, gehandicapten en ouderen hun hulpmiddel kunnen stallen. |
28-01-2008 21:00:21 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Nog nooit een rollator gezien in de trein, wel kinderwagens. Of toch, het zijn tegenwoordig de opa's en oma's die met de kinderen op stap gaan. |
28-01-2008 21:09:07 | ||
---|---|---|
floriss
|
Dat heeft er wellicht ook mee te maken dat de huidige treinen, daar niet voor ingericht zijn. Probeer maar eens zonder zo'n speciale uitklapbare plank met een scootmobiel of een rollator in een Plan V te stappen. Overigens heb ik in Zutphen wel eens iemand zien instappen in een Lint met een rollator. Door de geringe afstand tussen trein en perron in combinatie met een nihil hoogteverschil is dat geen enkel probleem. |
28-01-2008 21:34:02 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Die tekeningen staan in dit draadje op een ander forum: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=354959&page=2 Lijkt inderdaad op langszitten in de middenbakken. |
28-01-2008 21:40:06 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Waneer komt deze trein in reizigersdienst? |
28-01-2008 21:41:32 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Als de tests voldoende zijn afgerond denk ik - - - Hierlangs afscheuren - - - |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-01-2008 21:44:08 | ||
---|---|---|
floriss
|
Correctie een deel van de middenbakken. Namelijk het deel tussen de twee deuren. Het overige deel bestaat gewoon uit stoelen die in de rijrichting zijn geplaatst. Met twee middenbakken met alleen maar zijwaartse stoelen, haal je geen 222 zitplaatsen in de S70. Laatst bewerkt door floriss op 28-01-2008 21:45 |
28-01-2008 21:49:38 | ||
---|---|---|
floriss
|
Quote Volgens planning van NSR medio najaar 2008. Dat zou dus per september kunnen zijn, maar ook pas in de december met ingang van de nieuwe dienstregeling. Eerste gegadigden zijn de de 19800 en 9800, gevolgd door de 7400 en 17400. 9800 Den Haag Centraal - Gouda - Utrecht Centraal 19800 Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle 7400 Breukelen - Rhenen (vanaf 2009) 1740 (Amsterdam Bijlmer -) Breukelen - Utrecht Centraal (- Veenendaal Centrum) (vanaf 2009) Laatst bewerkt door floriss op 28-01-2008 21:50 |
29-01-2008 09:50:19 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Floriss, bedankt voor je andwoord, daar heb ik meer aan dan de andwoord van gertjan. Heeft iemand vandaag deze trein wel of juist niet zien rijden? Laatst bewerkt door seinhuis op 29-01-2008 09:50 |
29-01-2008 10:05:11 | ||
---|---|---|
remcons
|
Ik heb hem tussen 9 en kwart voor 10 niet op Apd gezien. Remco |
29-01-2008 12:50:55 | ||
---|---|---|
raoul1
|
Ik heb hem wel te Amf gezien. Hij kwam uit de ri. Apd. Dat pas om 10.39u ipv 09.59u... Hij zit aardig in de plus. |
29-01-2008 14:49:23 | ||
---|---|---|
treinfreak
|
Komen ze ook nog in andere series of alleen in die 4 ? wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
29-01-2008 14:50:44 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Volgens ReisThijs op OHIH heeft deze trein te hoogte van de Biltstraat +60. |
29-01-2008 14:52:58 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
@Treinfreak: als je de post van Floriss goed leest, lees je ook dat de eerste gegadigde de (1)9800 en de (1)7400 zijn, dus kun je daaruit opmaken dat er daarna ook andere series aan de beurt komen. Verder kun je ook berekenen dat de hoeveelheid besteld SLT wel heel veel is voor uitsluitend die treinseries. |
29-01-2008 15:31:49 | ||
---|---|---|
tgvfan
|
De trein rijd... maar dan is dan ook meteen alles mee gezecht. Bij vertrek van de Bokkenduinen al een bescheiden +30. Bij doorkomt op de maliebaan als 82111 al +65 en de 82212 heeft niet meer bestaan en is onder een bijsturingsnummer ingelegd van Ed naar Amf. Bij doorkost van Utm ongeveer +140 van het oorspronkelijke plan. Laatst bewerkt door tgvfan op 29-01-2008 15:32 |
29-01-2008 16:40:58 | ||
---|---|---|
rob46
|
SLT 2402 kwam inderdaad met +60 uit de ri Ut in Ed binnen en daar werd een ruime koffiepauze ingelegd, het stel was in Ed van 11.50/13.40 te bewonderen. |
29-01-2008 17:26:36 | ||
---|---|---|
blizzard_r
|
Doorgaans doe je dat ruim voor vertrektijd, zodat je tijdig kunt wegrijden. gelukig heb ik omstreeks 13:40 in Bhv de handoek in de ring gegooit, het was toch knap fris. |
29-01-2008 17:28:01 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Dat is het leuke van materieel, je kan zomaar een storing krijgen. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
29-01-2008 19:02:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Zowieso is er bij een testrit geen essentie om op tijd te rijden, het verzamelen van info is een stuk belangrijker. En als je daar soms meer tijd voor nodig blijkt te hebben, zal het zo moeten zijn.. |
30-01-2008 10:27:34 | ||
---|---|---|
remcons
|
SLT 2402 kwam vandaag in trein 82110 met +3 in Apd, en hij vertrok in trein 82111 met +10 terug naar Amersfoort (Ede-Wageningen). Enkele foto's: http://img227.imageshack.us/img227/8347/imgp2426wn3.jpg http://img214.imageshack.us/img214/866/imgp2434tr1.jpg http://img227.imageshack.us/img227/1476/imgp2440xv9.jpg Remco |
30-01-2008 13:58:47 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
In trein 82111 op tijd door Utm - Utrecht Maliebaan. In trein 82212 bij een kwartier te laat. Voor foto's zie mijn site - http://robvanderwoude654.fotopic.net/c1242581.html (latest upload) |
30-01-2008 14:10:41 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
Ligt het nou aan mij, de trein of jou camera? Die twee onderste frontseinen zijn bijna niet te zien. %03% |
30-01-2008 14:13:48 | ||
---|---|---|
Somda
|
Het ligt er maar net hoe je er voor staat.Aan de camera zal het niet liggen. |
30-01-2008 14:20:25 | ||
---|---|---|
rob46
|
Ik heb mijn prenten van gisteren even bekeken maar daar zijn de frontseinen, uit dezelfde hoek vastgelegd, prima zichtbaar. Dit prentje is aan de "harde" kant en dan is het effect van de seinen minder. |
30-01-2008 14:39:29 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Vanmorgen dus gezien op Ed, kwam iets te laat binnen. Mooie trein, ziet er nog behoorlijk ruim uit ook. De langszit is maar in één van de twee tussenbakken. Apart: als ik het goed zag waren er vijf rijen eerste klaszittingen achter de twee ramen, De banken staan dus niet in lijn met de ramen! Voor de spotters is het nummer ook nog een keer aangebracht op één van de tussenbakken. De displays van de twee bakken aan de Ah-se kant toonden "Project SLT / LED-Display" (de andere twee waren leeg). Trouwens goed dat er ook displays op de tussenbakken zitten! Laatst bewerkt door bjornl op 30-01-2008 15:29 |
30-01-2008 15:19:53 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Ik hoop dat je dat niet goed gezien hebt met die eerste klas stoelen. Dat zou het toppunt zijn: bredere ramen in de eerste klas inbouwen, en dan de stoelen op 2e klas afstand erin zetten! Hadden ze bijna de illusie gewekt dat er weer onderscheid zou komen tussen eerste en tweede klas in een sprinter/stoptrein (na de dramatische dieptepunten DM90 en verbouwde wadloper). Kan iemand deze waarneming bevestigen? |
30-01-2008 15:28:47 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Overigens leek het er wel op dat de stoelen in de eerste klas verder uit elkaar stonden dan in de tweede klas. |
30-01-2008 16:18:47 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Ander opvallend punt: NS is afgestapt van gele frontseinen!! Zal wel met de Europese richtlijnen te maken hebben... |
30-01-2008 16:22:12 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Quote QuoteOok miijn opname van vanmiddag om 14:36 - trein 82114 kwam dus op tijd door - laten geen licht van de frontseinen op de foto zien. De lichten branden wel. Vanaf afstand wit licht te zien. |
30-01-2008 16:30:01 | ||
---|---|---|
berkel73
|
Tsja, witte frontseinen met direct daaromheen een wit vlak, dan zie je ze overdag gewoon slechter... |
30-01-2008 16:31:48 | ||
---|---|---|
ijsm
|
Hm, zouden ze bij IVW alweer na zitten te denken over een nieuwe frontseinenrichtlijn? |
30-01-2008 16:39:07 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Het is wel enigzins OT, maar ik denk dat witte frontseinen juist beter zijn, in wit licht zit namelijk alle kleuren, in geel licht ook wel maar vooral veel geel licht. Daardoor kan je het beter zien denk ik zo. Over dat wit op wit: uit de verte zie je (vooral in het duister) eerder de frontseinen dan het witte front, lijkt mij geen probleem. Ik denk dat witte seinen juist veiliger zijn, omdat straatlampen geel zijn kan iemand de gele frontseinen in het donker aanzien voor een straatlantaarn en heeft pas later door dat het een trein is. En ze ziet ze van verder weg aan komen, zo zullen er nog wel wat voorbeelden te bedenken zijn. Ik vind zelf witte frontseinen mooier, maar dat is meer een kwestie van smaak. Laatst bewerkt door manuel25 op 30-01-2008 16:42 |
30-01-2008 16:47:54 | ||
---|---|---|
daan1714
|
Trein 82114 reed vandaag mooi op tijd en kwam om 15.00 door Klp. De daarop volgende 82115 kwam met een kleine + langs Klp om 15.59. |
30-01-2008 16:55:56 | ||
---|---|---|
webguy
|
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de trein prima zichtbaar is overdag. Pas als je echt een meter of 5 er vanaf staat zie je inderdaad niet veel verschil meer tussen de witte achtergrond en het licht zelf. Voor de rest zijn de LED lichten erg fel en prima zichtbaar (vergelijkbaar eigenlijk met de Protos). Voor vanmiddag vertrok 'ie op tijd uit Ede ri. Ah, maar kwam terug met +10. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
30-01-2008 17:22:33 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Bijgaande slechte opname toont dat de frontseinen vanaf een afstand wel degelijk goed te zien zijn. Op foto's heeft het het effect dat wit tegen wit de helderheid van het licht voor een deel doet wegvallen. robhttp://img180.imageshack.us/img180/5678/slt2402utmslechtresizefd1.jpg |
30-01-2008 17:36:36 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteKlopt die heb ik ook gezien kwam om 16.33 uur door Lak>Amf. |
30-01-2008 18:19:13 | ||
---|---|---|
dannytrein
|
wat gaat leidschendam doen? ff serieus .... uitleg |
30-01-2008 18:22:40 | ||
---|---|---|
ijsm
|
Wat probeer je nou te zeggen? Laatst bewerkt door ijsm op 30-01-2008 18:22 |
30-01-2008 18:46:51 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Ik vind het wel onderscheidend dat in Nederland als één van de weinige landen (zo niet enige) gele frontseinen worden gevoerd. Helaas wordt door die Europese eenheidsworst alles overal hetzelfde... Het communisme is er niks bij... %05% Maar je hebt gelijk: veiligheid voor alles!! %08% |
30-01-2008 20:18:57 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Ik heb vandaag in Den Dolder langs de vrije baan mijn geluk beproefd. Weleenswaar 16 minuten te laat kwam er geheel onverwacht (de IC naar Amfs moest eigenlijk komen) een splinternieuwe SLT aan gereden. Voor een uitgebreide () fotoserie zie http://www.spoortechniek.nl Laatst bewerkt door nielske90 op 30-01-2008 20:19 |
30-01-2008 21:59:41 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote Wat mij betreft wel, hoor. Ik kan me voorstellen dat het onderscheid tussen drie witte seinen en één wit sein bij deze trein moeilijk te zien is op een zonnige dag. Hoe erg dat is: geen idee |
30-01-2008 22:12:59 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Discussie over de link naar spoortechniek is verwijderd. Deeplinks zijn in principe toegestaan, mits de eigenaar van de site ermee akkoord gaat. In dit geval heeft de eigenaar liever een link naar zijn startpagina, dat respecteren wij. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
30-01-2008 22:24:25 | ||
---|---|---|
Marc-sch
|
Quote Dankje, ontopic! De frontseinen zijn vrij duidelijk vind ik, maar de sluitseinen daarintegen niet echt...die tonen meer roze dan rood. Als je dat vergelijkt met de sluitseinen van gloeilampen, die zijn echt knalrood. Overigens ben ik voor de witte frontseinen, in verband met verwarring met gele seinen en tegemoetkomende treinen. |
30-01-2008 22:50:48 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Dat is ook mijn ervaring. Vandaag in Dld moest de IC naar Amfs eraan komen. De overweg ging dicht en ik zag heel in de verte witte lichten. Dat kon nooit een ICM zijn, en het was idd de SLT met +16. De sluitseinen waren inderdaad slecht zichtbaar, toen ie de bocht omging. Die zie je 's avonds echt niet goed.... |
30-01-2008 23:04:06 | ||
---|---|---|
bultena
|
Wie zouden de sluitseinen eigenlijk goed moeten kunnen waarnemen, de achterliggers? Ik denk dat die als ze er recht achter rijden, weinig problemen mee hebben. |
31-01-2008 05:47:09 | ||
---|---|---|
edegroot
|
QuoteHet is ook meer om gezien te worden, dan zelf iets te zien. Wat met meer voertuigen zo is |
31-01-2008 06:58:27 | ||
---|---|---|
lucky
|
Ja en nee... Er is net gister of eergister een test uitgevoerd met een ander soort frontlampen zodat machinisten meer kunnen zien. |
31-01-2008 12:06:10 | ||
---|---|---|
railion
|
ik vind de achterlichten wat zwak |
31-01-2008 18:38:53 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
volgens interne bronnen komt de 2402 vrijdag na 21.00 uur naar OB leidschendam |
31-01-2008 21:44:21 | ||
---|---|---|
mren
|
QuoteDM'90 zit juist voor een stoptrein bijzonder goed, en hier is de 1e klas niet louter cosmetisch zoals bij de wadlopers, maar je zit meer apart (en dus zonder gebel en ge-mp3 om je heen), en armsteunen zijn ook prettiger bij krant lezen (en meteen voetsteun aan de andere kant tussen de zittingen). |
31-01-2008 22:56:06 | ||
---|---|---|
rambons
|
Vandaag in Arnhem reed de 2402 mooi op tijd de 82118/9, treinstel bleef lekker lang op spoor 5 staan en tijd genoeg om leuke plaatjes te kunnen maken, ook nog de aankomst en vertrek gefilmd%02% http://nl.youtube.com/watch?v=MoLg_cazdvw http://nl.youtube.com/watch?v=WjjcpZocFDI |
31-01-2008 23:12:25 | ||
---|---|---|
thijs
|
Gaaf! Het lijkt me zo'n mooi treintje! Als het goed is ben ik morgenmiddag in Ah om de SLT te spotten |
31-01-2008 23:58:25 | ||
---|---|---|
Somda
|
NSR krijgt van Prorail geen infra korting voor het gebruik van "stille"treinen. Wat een herrie.Wel een leuke trein zo op het eerste oogopslag. |
01-02-2008 18:38:08 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
de overbrenging is verplaatst naar maandag rond 21.00 |
02-02-2008 12:31:08 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ik ben gister naar Amersfoort/Bokkeduinen geweest, foto's van oa de 2402 staan online op mijn site: http://treinfan.waarisdetrein.nl/ |
04-02-2008 20:58:19 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Rond 18:48 op Ut sp 13, vertrokken naar het westen direct na binnenkomst 3067. Nog even goed naar binnen gekeken en er zitten toch echt vijf zitrijen achter die twee grote eersteklasramen. |
05-02-2008 14:11:30 | ||
---|---|---|
mark
|
Mark: Er hoeft hier niet zoveel naar tijden en drgl's gevraagd te worden, wanneer deze bekend zijn zullen deze verschijnen! |
05-02-2008 14:25:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Stel staat deze week in Leidschendam, vanaf volgende week de testerij op Ehv - Vl, is de bedoeling. |
05-02-2008 15:51:10 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
het lijkt mij wel leuk dat op ten duur de nieuwe sprinter naar Leeuwarden en/of Groningen komt. dan puilt mijn foto toestel weer eens uit. |
05-02-2008 16:03:41 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Alleen geen idee wat ie daar moet...%03%Veel lijntjes zijn daar diesel, dus kan ie al niet komen. Om naar Lw en terug te rijden heeft ook niet zoveel nut, omdat de testritten wel ergens anders worden gedaan (zoals gewoonlijk weer Hm-Hrt lees ik net), dus je zult toch echt zuidelijker moeten gaan, wil je hem binnekort een keer zien... Laatst bewerkt door nielske90 op 05-02-2008 16:04 |
05-02-2008 16:11:10 | ||
---|---|---|
mat64
|
misschien gaat die nog wel een keer naar onnen |
05-02-2008 16:25:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er is geen reden om op tournee te gaan, voorlopig. Het gaat nu om de toelatingsproeven, en het verblijf op Ehv - Vl zal wel eventjes gaan duren, mag je verwachten. Daar worden alle remproeven gedaan, en dat zijn er nogal wat (en bij snelheden tot 176 km/h, altijd aardig) |
05-02-2008 16:43:47 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Quote Zo hard mag er niet eens gereden worden. De maximumsnelheid is 160 km/h...%03% Laatst bewerkt door nielske90 op 05-02-2008 16:44 |
05-02-2008 16:50:46 | ||
---|---|---|
fastguy84
|
maximum (gewenste) toegelaten snelheid + 10% = testsnelheid 160 + 10% = 176 |
05-02-2008 16:51:33 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Waarschijnlijk geldt dat alleen voor de dienstenm, niet voor testritten waar op max snelheid gereden mag worden. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
05-02-2008 17:06:50 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Mits het baanvak het toelaat En aangezien er niet veel bochten en hobbels in het spoor zitten tussen Dn en Hrt ... Enige probleem is dan de aansturing van de overwegen, maar die worden toch al voorzien van overwegwachters als ze 160 gaan rijden - - - Hierlangs afscheuren - - - |
05-02-2008 21:33:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJa, dat klopt. Het is dan ook niets nieuws. Hier gaat het dan vooral om remproeven voor de typekeuring en vandaar dat dit van oudsher gebruikte baanvak daarvoor steeds wordt benut. Maar bijvoorbeeld alle nieuwe VIRM-stellen van de laatste lichtingen reden hun afnameproefritten (overname van de fabrikant dus) via de Schiphollijn, waar ook verplicht 176 gereden moest worden. |
06-02-2008 11:52:02 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Maar kan die trein wel op een snelheid komen van 176 KM per uur? |
06-02-2008 11:56:36 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat zal ie wel moeten dus, anders word ie niet toegelaten voor 160 km/u |
06-02-2008 14:32:03 | ||
---|---|---|
rick
|
En anders krijgt ie hulp, net als de Buffels kregen die daar 154 km/u moesten rijden (voor meer acceleratievermogen werd een ICM-III als opdruk gebruikt). |
06-02-2008 15:50:46 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Haalt hij makkelijk. Een ICE 1 heeft 12 kW/ton (bij 12 rijtuigen), SLT heeft 13 kW/ton. Dus 250 moet theoretisch nog wel mogelijk zijn Maar dan kom je ook andere draaistellen en motoren aan het monteren. |
06-02-2008 17:21:49 | ||
---|---|---|
user37
|
Topsnelheid is niet alleen afhankelijk van motorvermogen. Overigens zou een VW Transporter dan met tussen de 40 en 60 kW/ton helemaal snel moeten zijn. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |