Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
02-12-2009 11:22:49
Railprutse
Railprutse
Die Rurtalbahn rijd van de Aachen en Venlo tot Amersfoort. En rijdt ook de Proef Ritten in Nederland.  

02-12-2009 12:13:12
thom
thom
mja, maar aangezien de stellen nog niet door NSR afgenomen zijn, kan ik me ergens voorstellen dat ze niet de verantwoordig van het transport op zich nemen.

(En toen zag ik pagina 2...)

Laatst bewerkt door thom op 02-12-2009 12:13
 

02-12-2009 13:04:40
jacokran
jacokran
Precies, NSR rijdt in opdracht van de fabrikant het stel en bij de officiële afname blijkt er iets niet te kloppen, dan ontstaat er discussie, omdat NSR het stel al gebruikt heeft voor de overdracht.

Als de fabrikant een goederenvervoerder inhuurt om het stel af te leveren bij de klant, dan is de vervoerder (volgens de normale procedures) verantwoordelijk tot het stel bij de Bokkeduinen is.

Gerelateerd hieraan: VSM rijdt onder toelating van ACTS op de hoofdbaan. Betekent dat dan ook dat ACTS verantwoordelijk is voor het stellen van een machinist met wegbekendheid?
 

02-12-2009 13:05:21
broek53
broek53
Jazeker.  


02-12-2009 16:40:12
logis016
logis016
Quote
Broek53: Afgelopen avond (1/12) het land in via Hz-Hrl en vervolgens oek naar de Bokkeduinen: de 2416. op 1/12 in de middag via Venlo gearriveerd: 2612. Voorspeld wordt voor komende avond 2/12 in ieder geval nog een 2400 via Landgraaf.
Klopt! Check om 17.20 te Lg

Laatst bewerkt door taigagaai op 02-12-2009 16:55, reden: Quote toegevoegd.
 

02-12-2009 19:02:44
janltv
janltv
Quote
Railprutse: Die Rurtalbahn rijd van de Aachen en Venlo tot Amersfoort. En rijdt ook de Proef Ritten in Nederland.


Dat klopt niet helemaal. In Nederland rijdt de boel onder de vlag van RRF. In ieder geval de toelatingsritten.
 

02-12-2009 19:19:35
Railprutse
Railprutse
Dat klopt. Met Personal van Rurtalbahn.

Laatst bewerkt door admin op 04-12-2009 10:36, reden: Onnodige quote verwijderd
 

02-12-2009 20:41:21
broek53
broek53
Quote
logis016:
Quote
Broek53: Afgelopen avond (1/12) het land in via Hz-Hrl en vervolgens oek naar de Bokkeduinen: de 2416. op 1/12 in de middag via Venlo gearriveerd: 2612. Voorspeld wordt voor komende avond 2/12 in ieder geval nog een 2400 via Landgraaf.
Klopt! Check om 17.20 te Lg
Welk stel?
 

03-12-2009 11:12:46
mich
mich
Quote
Railprutse: Dat klopt. Met Personal van Rurtalbahn.
of spoorflex

Laatst bewerkt door admin op 04-12-2009 10:37, reden: Quote ingekort
 

04-12-2009 19:04:02
keesje
keesje
Opvallend bericht:
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/448648/2009/12/04/NS-twijfelt-over-nieuwe-Sprinters.dhtml
 

04-12-2009 19:10:37
bjornl
bjornl
Lijkt een afgeleide van het interview dat op deze pagina staat (geluidsfragment): http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/12/4/041209_sprinter.html  

04-12-2009 19:40:18
mdewidt
mdewidt
En wat te denken van deze Teletekst pagina ?

***************************************
Grote problemen bij nieuwe Sprinter

***************************************
` De NS heeft grote problemen bij de
invoering van de nieuwe Sprinter.De
Sprinter is de eerste trein bij de NS
die volledig door de computer wordt
bestuurd,maar door storingen komt de
trein geregeld tot stilstand.

Het duurt dan vijf tot tien minuten
voordat hij weer kan rijden.Voor de NS
is dat onacceptabel.Er hadden al dertig
nieuwe Sprinters moeten rondrijden,maar
door de technische problemen zijn dat
er pas zes,en die worden ook nog eens
heel beperkt ingezet.

De NS heeft honderd nieuwe treinen
besteld bij Siemens en Bombardier;een
investering van 650 miljoen euro.


Groeten uit Haspengouw
 

04-12-2009 19:44:23
broek53
broek53
Ja, daar staat hetzelfde als in de links daarboven. Voor ons is er niks nieuws aan natuurlijk. Het meest opmerkelijke vind ik eigenlijk dat het bericht komt op het moment dat het erop lijkt dat NS juist weer stellen gaat overnemen.  

04-12-2009 19:52:03
robbertc
robbertc
Voor de liefhebbers: zo dadelijk, als het goed is, ook een item op het NOS Journaal.  

04-12-2009 21:48:22
metrofan
metrofan
Zie http://content.nos.nl/player/play/tcm:5-608435/ voor het item


Kijk ook eens op www.fotobos.net
 

04-12-2009 23:51:34
NDS
NDS
Quote
broek53: Het meest opmerkelijke vind ik eigenlijk dat het bericht komt op het moment dat het erop lijkt dat NS juist weer stellen gaat overnemen.

Daar verbaasde ik me ook over, had dit nu niet meer verwacht. Misschien is het om de druk op te voeren en er evt. nog een schade vergoeding uit te slepen voor de vertraagde levering door de kinderziektes.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

05-12-2009 11:28:05
rolandrail
rolandrail
"De Sprinter is de eerste trein bij de NS die volledig door de computer wordt bestuurd" Mooi, kan ik tenminste een dutje doen onderweg %08%  

05-12-2009 12:24:03
mich
mich
Ken dat, een trein die voor de computer wordt bestuurd. Werkt geweldig...  

05-12-2009 13:23:24
lucky
lucky
Ik voel een ontslaggolf aankomen.  

05-12-2009 13:28:04
keesje
keesje
Nu nog een compleet DVM-achtige dienstregeling en alles gaat automatisch verder!  

05-12-2009 13:46:44
waalkade
waalkade
En een reus op sokken om de treintjes weer in de rails te zetten.
Zoals bij Railz in Rtd.
 

05-12-2009 16:50:30
Elwood
Elwood
Quote
rolandrail: "De Sprinter is de eerste trein bij de NS die volledig door de computer wordt bestuurd" Mooi, kan ik tenminste een dutje doen onderweg %08%


Zeer grappig bericht, dus ik zit bijna dagelijks voor nop op de bok van de SLT
 

07-12-2009 21:45:58
joahn93
joahn93
vandaag 2 slt zesjes in de 19800 en 2x plan v gekoppeld volgens mij  

07-12-2009 22:23:28
broek53
broek53
Vandaag in Amf de 2616 gespot, naar ik aanneem vers uit Duitsland.  

09-12-2009 13:36:04
AlbertP
AlbertP
En dat is zeker niet de laatste. Blijkbaar is het transport van SLT naar Nederland weer op gang gekomen, in Duitsland staan de viertjes in ieder geval al tot 243x te wachten tot ze de grens over gebracht worden.  

09-12-2009 14:11:45
keesje
keesje
Ben benieuwd of ze de 2604 op de korrel gaan nemen. Dat stel is al 3x in de buurt van Ztm defect geraakt. Toeval?  

09-12-2009 14:18:57
bjornl
bjornl
Quote
broek53: Er treed steeds hetzelfde soort ATB-storing op bij steeds verschillende stellen in de buurt van Zoetermeer. Dat zal dus iets met de baanapparatuur te maken hebben waar specifiek de ATB van SLT op aanslaat (of afslaat, of blokkeert of zo). Daarom worden ze niet in de 19800 ingezet totdat dat gevonden is.
 

09-12-2009 14:31:30
keesje
keesje
Dat heb ik gelezen, maar Michiel heeft het over verschillende stellen en merk op dat het telkens de 2604 betreft.  

09-12-2009 14:39:51
AlbertP
AlbertP
http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=197&start=42#p10265

Het probleem is opgelost en inzet in de 19800 gaat weer beginnen.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-12-2009 14:46:59
raymond16
raymond16
Leuk en aardig allemaal, maar er reed vanmorgen SLT in de 19800 en wederom is dat niet goed gegaan. Overigens kan ik wel voorstellen dat wel begonnen gaat worden met het verder uitrollen in andere series, omdat er enkel problemen op Gvc-Gd lijken te zijn met die stellen (of zelfs enkel met de 2604)

Laatst bewerkt door raymond16 op 09-12-2009 14:47
 

09-12-2009 15:07:12
AlbertP
AlbertP
Het heeft te maken met storingen bij Ztm door de invloed van wervelstromen van de HSL-bovenleiding waar SLT gevoelig voor is. Er zit een filter voor de tractie-installatie om af te schakelen als er een 75 Hz puls van de ATB op de verkeerde plek de trein binnenkomt, maar die reageert ook op de 50 Hz spanning van de HSL, die met 25 kV een groot magnetisch veld opwekt. Blijkbaar is wel een oplossing gevonden, maar werkt dit niet of zijn niet alle stellen aangepast ??? Het is raar dat het toch weer misgaat terwijl er een oplossing zou zijn.

Edit: de 2401, 2602, 2603 en 2604 hebben inmiddels allen in de 19800 gereden gisteren en eergisteren, dus, dat het probleem is opgelost, is duidelijk. Er was dus waarschijnlijk iets anders aan de hand vanochtend.

Laatst bewerkt door AlbertP op 09-12-2009 15:16
 

09-12-2009 16:39:06
daniel_ddr
daniel_ddr
De 19800 rijdt inmiddels al heel deze week weer vrijwel volledig met SLT, maar wel met kleine vertraginkjes heb ik 't idee.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-12-2009 23:08:44
geert
geert
Vanmorgen rond 9:00 uur stond er een vast op Vb. Zat in een 2000 die er achter zat (door vertrek met +8 uit Ut). Gingen uiteindelijk terug naar Den Haag Ypenburg en toen maar linker spoor naar Den Haag. Vertraging: +45.  

11-12-2009 01:41:35
mfwv
mfwv
http://img4.abload.de/img/100_3419kx94.jpg

Een afbeelding van de 2623 op de Teststrecke in Wildenrath. Er zijn inderdaad al veel meer stellen beschikbaar.

Zullen behoorlijk wat bakken T en V buiten dienst gaan als de SLT betrouwbaarder rijdt.
 

13-12-2009 19:36:51
Jeffrenzo
Jeffrenzo
zijn er vanaf vandaag/gaan er vanaf morgen meer diensten met SLT rijden? zo ja, welke?


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

17-12-2009 16:54:24
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Quote
Broek53: SLT is uit de vaart genomen (gisteren) en rijdt de komende weken zeker niet, zo heeft de NSR-directie besloten. Het blijven teveel kasplantjes met op elke trein een begeleider en niettemin relatief teveel strandingen.
 

17-12-2009 19:24:11
lw-o
lw-o
hmm, dan toch maar weer wat mat 64 van de opstelterreinen plukken?
bijvoorbeeld de 516 en ik meen dat er 4 plan v's vrij snel weer in te zetten zijn? zouden met elkaar 12 bakken zijn.. die moeten de paar SLT's die wel al reden toch kunnen vervangen?
 

21-12-2009 12:55:05
fastguy84
fastguy84
In het Veolia-topic werd dit al even kort aangehaald, een interview met Jacques Huberts, directeur NS Reizigers, afgelopen zaterdag in de Limburgse kranten. Daarin het volgende, voor mij verrassende, citaat:
Quote
Op steeds meer plekken in Nederland
wordt op stoptreinlijnen nieuw of gemo-
derniseerd materieel ingezet. Is Limburg
als laatste aan de beurt?
„Nee, zeker niet. Overigens schiet het
elders in het land nog niet op met de
invoering van onze nieuwste stoptrein,
de Sprinter Light Train. Die moet voor
2015 alle oude stoptreinstellen vervan-
gen, maar de eerste exemplaren hebben
te kampen met kinderziektes. Als die
zijn opgelost, gaan we snel door met de
instroom, waarbij Limburg relatief
vroeg aan de beurt komt. Vóór 2012,
want juist in gebieden waar ook regio-
nale vervoerders actief zijn, willen we
versneld oud materieel gaan aflossen.
Ook dat moet je zien in het licht van de
concurrentie op het spoor. Nu Veolia
door Limburg rijdt met moderne trei-
nen, willen we laten zien dat wij daar
zeker niet voor onder doen.”

Kan iemand me uitleggen hoe dit rijmt met het onderhoud van Mat'64 in Mt? Want vóór 2012 impliceert dat er dus nog minder dan 2 jaar Mat'64 (gepland) in Limburg rijdt.
 

21-12-2009 14:13:32
nielske90
nielske90
Onderhoudsritten van/naar Mt misschien? Er zijn nu immers ook onderhoudsritten van 1700/1800-locs Wgm-Mt, dat kun je ook gewoon met mat'64 doen he.  

21-12-2009 19:09:25
broek53
broek53
Tsja, VIRM in Onnen is wat dat betreft net zo idioot.  

09-01-2010 00:09:43
broek53
broek53
Ook dit zal wel afhangen van de mate waarin het weer mee- of tegenwerkt komend weekend, maar het plan is nu om maandag de SLT's weer te gaan inzetten in de 9700 en 19800.  

10-01-2010 19:39:27
jorgo
jorgo
Modern materieel is conceptueel natuurlijk de gemakkelijkste aanpassing aan de concurrent. Als ik zie dat je nu op zondag vier keer per uur van Meerssen naar Maastricht kunt, tegen één keer per uur van Beek of Bunde naar Maastricht, dan lijkt het me duidelijk waar het eerste de schoen gaat wringen. Daar helpt geen SLT aan. Nieuwe wijn in oude zakken.  

10-01-2010 23:19:15
keesje
keesje
Nou en wat staat iedereen te dringen om op zondag van Mt naar Mes te gaan...  

11-01-2010 07:18:59
smarkie
smarkie
Quote
broek53: Ook dit zal wel afhangen van de mate waarin het weer mee- of tegenwerkt komend weekend, maar het plan is nu om maandag de SLT's weer te gaan inzetten in de 9700 en 19800.

volgens mn dienstkaartje van vandaag heb ik 2 slagen rtd - gdg - gvc v.v. dus ben benieuwd vanmiddag


Mcn NS International Rtd
 

11-01-2010 08:19:29
keesje
keesje
In 9723 is vanmorgen de 2607 begonnen en deze keerde te Gdg op 19816. De 2403 begon aan de Haagse kant met 19823 en kwam met 9716 naar Rtd om daar te keren op 9729. Op een half uur volgt stel 2404 dat nu dus onderweg is in 9718.

Laatst bewerkt door keesje op 11-01-2010 08:19
 

11-01-2010 20:06:32
joahn93
joahn93
vanmiddag te gd stel 2403 ri. gvc op sp. 3 met panne  

11-01-2010 20:08:05
jorgo
jorgo
@ Keesje: Natuurlijk niet, maar dat is niet het punt. Reken maar dat de Heuvellandlijn door de frequentieverhoging (en door het visgraatmodel waarbij bussen uit de dorpen niet meer naar Mt doorrijden maar naar Mes of Vk tbv overstappen op de trein, wat prima is) een impuls aan deze lijn gegeven heeft. De 6800 's avonds en op zondag is een al te mager aanbod. Ik ken genoeg mensen die vanwege de nieuwe geboden flexibiteit de Heuvellandtreinen nemen in plaats van de auto. Het helpt trouwens ook dat je er met je voordelige buskaartje in mag. Ik zou niet weten waarom dit in Bunde en Beek-Elsloo niet ook zou kunnen. Daar gaan mensen nu nl. echt niet 's avonds 50 minuten op het perron wachten omdat er SLT komt.

Laatst bewerkt door jorgo op 11-01-2010 20:14
 

11-01-2010 20:10:18
keesje
keesje
Tegenwoordig mag je al blij zijn áls er een SLT komt. De 2403 heeft het dus ok nog geen hele dag uitgehouden. [krasse krasse krasse... ongeschikt!]

Laatst bewerkt door keesje op 11-01-2010 21:05
 

11-01-2010 20:22:53
broek53
broek53
Quote
jorgo: @ Keesje: Natuurlijk niet, maar dat is niet het punt. Reken maar dat de Heuvellandlijn door de frequentieverhoging (en door het visgraatmodel waarbij bussen uit de dorpen niet meer naar Mt doorrijden maar naar Mes of Vk tbv overstappen op de trein, wat prima is) een impuls aan deze lijn gegeven heeft. De 6800 's avonds en op zondag is een al te mager aanbod. Ik ken genoeg mensen die vanwege de nieuwe geboden flexibiteit de Heuvellandtreinen nemen in plaats van de auto. Het helpt trouwens ook dat je er met je voordelige buskaartje in mag. Ik zou niet weten waarom dit in Bunde en Beek-Elsloo niet ook zou kunnen. Daar gaan mensen nu nl. echt niet 's avonds 50 minuten op het perron wachten omdat er SLT komt.
Interessant, maar dit heeft helemaal niets meer met SLT te maken.
 

11-01-2010 20:25:09
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
keesje: Tegenwoordig mag je al blij zijn áls er een SLT komt. De 2403 heeft het dus ok nog geen hele dag uitgehouden. [krasse krasse krasse... omgeschikt!]


Jaa idd haha wel opvallen er zijn een aantal stellen naar Duitsland terug gegaan maar de 2403 en 2607 niet en laat nou net de 2403 met panne staan?? vreemd%08%
 

18-01-2010 00:03:53
ruysdael
ruysdael
Voor de geïnteresseerden: Komende week gat er een SLT naar Roosendaal t.b.v. instructie.  

18-01-2010 00:43:03
Jeffrenzo
Jeffrenzo
nog een?
ik was er vrijdag en toen stond er al 1


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

18-01-2010 01:01:19
ruysdael
ruysdael
Dat zal 'm dan zijn, dan is-ie er eerder dan verwacht  

18-01-2010 05:04:34
sm@rkie
sm@rkie
die staat er al weer ruim een week  


18-01-2010 09:06:43
maxime
maxime
Afgelopen vrijdag stonden er in ieder geval 2 SLT viertjes buiten op het terrein van Bombardier in Aachen. Nummers zijn mij helaas onbekend, maar een van de twee stond zo te zien klaar voor transport (wss. naar Wegberg-Wildenrath) bij de aansluiting van de spoorlijn op het fabrieksterrein.  

19-01-2010 19:46:46
joahn93
joahn93
vandaag volgens mij een 2600 in de 9800. dit zag ik rond 7.20 op Ztm. nummer onbekend  

19-01-2010 21:53:14
david_meye
david_meye
@joahn93: Dat heb je de 19825 gezien rond die tijd.  

20-01-2010 07:32:39
rh_ii
rh_ii
Het stikte gisteren van de SLT's tussen Gd en Gvc, vanuit de 19828 (gereden door de 2607) heb ik twee tegentreinen met losse stellen SLT zien rijden. Trein was overigens keurig op tijd (+2 in Gd, -2 in Gvc) en het informatiesysteem werkte ook prima, stiekem zijn het best fijne treinen

Bas
 

23-01-2010 10:24:03
broek53
broek53
Voorzichtig stapje voorwaarts: vanaf maandag 24/1 gaat het aantal diensten van 6 naar 8 en komt er daarmee ook SLT in de 9800. Hoe de verdeling over de 9700, 9800 en 19800 zal zijn, is nog onbekend.  

23-01-2010 10:40:16
gerard4653
gerard4653
Blijkbaar tot nu geen gekoppelde stellen, maar gaan die vanaf maandag rijden??

Laatst bewerkt door gerard4653 op 23-01-2010 10:44
 

23-01-2010 10:57:35
keesje
keesje
Zou dat nodig zijn in die series? Wellicht in een enkele trein in de 9800, of voldoet een SLT VI ook in de drukste treinen daar?  

23-01-2010 11:08:35
geert
geert
Ik weet niet wat de capaciteit is van een SLT VI of IV t.o.v. een sprinter, maar 5 bakken SGM is krap in de spits.  

23-01-2010 11:21:35
broek53
broek53
In de 9800 horen in de eindsituatie losse zessen te rijden, plus een combi van 2 x 4 (althans in de ochtendspits). Dat zegt overigens niets over hoe er maandag gestart wordt.  

23-01-2010 13:30:48
gerard4653
gerard4653
Quote
gerard4653: Blijkbaar tot nu geen gekoppelde stellen, maar gaan die vanaf maandag rijden??


Ik stelde deze vraag vooral, omdat het natuurlijk heel fijn is als de inzet van SLT steeds wordt opgevoerd, maar dat ik had begrepen dat vooral het gekoppeld rijden het probleem was.
Je kunt nu wel een uitgebreide inzet van SLT op de rails zetten, maar wat als bij het gekoppeld rijden over een tijdje opnieuw blijkt dat dat niet werkt.
Haal je dan alles weer uit de dienst?
Was het niet handiger geweest op zeer kleine schaal het gekoppeld rijden uit te proberen, waarbij bij een positief resultaat je ervan uit kunt gaan, dat los dan ook wel lukt.

Laatst bewerkt door gerard4653 op 23-01-2010 13:31
 

23-01-2010 13:38:34
broek53
broek53
Nu ja, de fabrikanten testritten zich helemaal suf met gekoppelde stellen, maar inderdaad: de gebruiksproef zou ook wel eens gedaan mogen worden. Laten we ons laten verrassen vanaf maandag.  

23-01-2010 14:55:33
raymond16
raymond16
Hopelijk deze keer zonder "spontaan" defect gaande SLT's bij Ztm. Zou mooi zijn als de SLT's het nu wel volhouden.

Laatst bewerkt door raymond16 op 23-01-2010 14:56
 

23-01-2010 15:20:22
broek53
broek53
Sure. En ze rijden al weer een week voorbij Zoetermeer, uiteindelijk.  

24-01-2010 11:01:11
joahn93
joahn93
Quote
david_meye: @joahn93: Dat heb je de 19825 gezien rond die tijd.


ja, kan. maar er vertrok 1 SLT ri. Gvc en 1 ri. Gd
 

24-01-2010 12:48:55
geert
geert
Klopt dinsdagochtend heeft er ook een SLT een slag in de 9800 gereden en vorige week woensdag ook al.  

24-01-2010 15:15:22
AlbertP
AlbertP
Het probleem bij Ztm is een tijdje terug al opgelost.  

24-01-2010 15:56:23
ijnte
ijnte
Was dit nou een "spoor" gerelateerd probleem (ATB stroom te laag) of een software probleem van de SLT ?  

24-01-2010 16:49:46
AlbertP
AlbertP
Het had te maken met wervelstroom/magnetisch veld rond de HSL, waar wisselstroom op de waslijn staat.  

28-01-2010 12:05:42
mdeen
mdeen
Quote
geert: Ik weet niet wat de capaciteit is van een SLT VI of IV t.o.v. een sprinter, maar 5 bakken SGM is krap in de spits.


SLT IV: 40+176
SGM-3: 40+184

4 bakken SLT is dus drie bakken SGM. Daaruit volgt dat 5 bakken SGM 6 2/3 bak SLT is. Als je dat met een SLT VI rijdt wordt het dus nog krapper.
 

28-01-2010 12:48:33
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
ja als je puur naar zitplaatsen kijkt (wat jij nu doet ). SLT is echter nog meer dan SGMm gericht op staande reizigers die vaak 10-15 min maar in de trein verblijven (en heeft dus ook navenant minder zitplaatsen en grotere balkons)...  

28-01-2010 12:59:36
keesje
keesje
Vanmorgen was er wel weer e.e.a. on tour:

De 2601, 2603, 2605, 2607 en 2402 in de stoppertjes rondom Gd, de 2405 is rond 12 uur in Nm aangekomen.

De 2407, 2409 en 2608 zijn nog altijd in Duitsland als het goed is.
 

28-01-2010 13:54:04
waalkade
waalkade
Die 2405 is dan rond 13.50 weer vertrokken ri Ah, of hij heeft de 2417 afgelost en is de laatste vertrokken.

Laatst bewerkt door waalkade op 28-01-2010 13:55
 

28-01-2010 17:35:25
willy84
willy84
Mooie treintjes hoor, maar wat een krappe zitplaatsjes in de 4zits opstelling. Je zit daar zowat in een Combino qua ruimte als alle plaatsen bezet zijn.  

28-01-2010 18:11:16
joahn93
joahn93
zowieso vanochtend problemen bij Ztm voor een SLT-VI. daarna de stopper ri. Gvc gereden ddor een SLT op spoor 4. vlak erna een LM ri. Gvc over spoor 3. SLT ri. Gd had een +5

Johan
 

28-01-2010 19:51:31
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Vandaag weer een SLT kapot. Rond 15.10 uur werd een, volgens de omroep, defecte SLT afgevoerd van spoor 12 naar Utoz. Nummer helaas onbekend, want de treinnummers zijn echt te klein om van een afstand te spotten!

Laatst bewerkt door Mcn-Ut op 28-01-2010 19:51
 

30-01-2010 17:47:34
icetha
icetha
Mogelijk voor de 1e keer in 't weekend: vandaag reed iig de 2606 slag 9841/9836, opname te Wd: http://www.flickr.com/photos/35422840@N03/4316442960/  

01-02-2010 09:08:14
jacokran
jacokran
Zoals ook al in het OD topic gemeld: 2402 en 2603 verzorgden samen trein 9823.  

01-02-2010 10:07:37
maxime
maxime
Dat is een goed begin van de maand/week! Is het ook zonder problemen gegaan?  

01-02-2010 10:11:41
keesje
keesje
Dat lijkt er wel op: de combi is nu op tijd rijdend onderweg in 9828.

Laatst bewerkt door keesje op 01-02-2010 10:12
 

01-02-2010 14:59:07
aarclay
aarclay
Nee, ging vandaag niet goed. De 2402 en de 2603 vielen in Utrecht in trein 9838 uit.


Choo choo.....
 

01-02-2010 15:06:10
jacokran
jacokran
Waarschijnlijk is dit al een keer aan de orde geweest. De displays van het SLT tonen "Niet Instappen" zodra de trein de eindbestemming heeft bereikt (of uitschakelen stuurstroom, dat weet ik niet). Vandaag dus de situatie dat na aankomst van trein 9823 het materieel "niet instappen" toont en de CTA de 9818. Voor de reiziger wekt dit verwarring. Is het mogelijk dat het display gewoon de oorspronkelijke eindbestemming toont, of anders blanco wordt gemaakt?

Laatst bewerkt door jacokran op 01-02-2010 15:07
 

01-02-2010 15:41:32
dlm4yjp
dlm4yjp
zoals ik zojuist op Gvc zag lijkt het er op wanneer de stuurstroom word uitgeschakeld het koersdisplay veranderd in niet instappen. Overigens is het vandaag voor mij de eerste keer dat ik in een rijdende SLT zit, de 2606 (9857) %08%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

01-02-2010 17:56:10
keesje
keesje
Quote
aarclay: Nee, ging vandaag niet goed. De 2402 en de 2603 vielen in Utrecht in trein 9838 uit.


Ja, ik was er op tijd bij met 9828! %08% Maar ik sprak inderdaad weer voor mijn beurt.
 

01-02-2010 17:57:33
smarkie
smarkie
Quote
jacokran: Is het mogelijk dat het display gewoon de oorspronkelijke eindbestemming toont, of anders blanco wordt gemaakt?

zodra de stuurstroomsleutel wordt omgedraaid in de trein vallen de displays op "niet instappen" mocht er een nieuw treinnummer in ris worden ingevoerd dan komt deze direct in het scherm, mits de deuren zijn ontgrendeld.

je ziet nu op gdg ook steeds meer dat bij vertrek naar de opstelsporen er al een andere richting in staat (gedaan met ontgrendelde deuren)


Mcn NS International Rtd
 

02-02-2010 09:31:10
jacokran
jacokran
Dank voor de uitleg. Even voor mijn beeldvorming: trein 97XX komt aan op gdg, display toont gdg. In RIS wordt het volgende treinnummer ingevoerd (198XX), display toont gvc. Trein vertrekt naar de opstelsporen. mcn draait stuurstroomsleutel om (wat toont het display dan?) mcn bouwt de cabine aan de andere kant weer op, display toont weer gvc, trein rijdt weer naar het perronspoor.  

02-02-2010 17:05:38
smarkie
smarkie
ja dit klopt maar voor wat betreft het stukje op de opstelsporen en de sleutel omdraaien moet ik ff kijken, heb donderdagochtend weer eens een slagje gvc-gdg-rtd. hoor je hierna van me


Mcn NS International Rtd
 

02-02-2010 18:11:23
railnijn
railnijn
als je dit tevroeg doet gaat het ris gedeelte van slag
het systeem denkt dat je dan weg rijdt richting gouda terwijl je naar het opstel gaat .

en je kan hem dan alleen weer goed zetten als je stil staat en de deuren open zijn .

dus niet te vroeg hem instellen pas als je op het opstel staat .
 

03-02-2010 01:22:51
Duitje
Duitje
Volgens mij komen de SLT's langzaam aan in dienst! Vandaag (naja, eigenlijk gisteren) eentje in de 17400/7400 en ik heb er eentje gezien in de 4091.

Laatst bewerkt door Duitje op 03-02-2010 01:23


Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

03-02-2010 11:41:57
lekbrug
lekbrug
4091: gezien in Asd. De 2606 meen ik.  

03-02-2010 12:23:27
broek53
broek53
Voor wat het waard is in stormachtige tijden waarin SLT, net als ander materieel, algauw verdwaalt: de gedachte inzet van SLT is (nog steeds) 8 stellen (uiteraard ook 8 diensten), waarbij nog steeds de hele 19800 en 9700 gereden wordt (6 diensten), alsmede de diensten die starten in 9812 en 9819.
In de omloop zijn (sinds 1 februari) 15 diensten voor SLT opgenomen en de verwachting is dat binnen zeer afzienbare tijd het overnemen van stellen weer van start gaat (te beginnen met de stellen die al wel in NL zijn, maar nog niet overgenomen), zodat die 15 diensten allemaal door SLT gereden kunnen worden. Verder is het gecombineerd rijden geen probleem meer; logisch, anders zou het afnamecircus niet weer op gang komen.
 

03-02-2010 12:36:18
willy84
willy84
Dank voor je update! Ik was gister ook wel verbaasd toen ik om ca. 13.00 een SLT bij Utrecht zag met passagiers erin en Breukelen op de displays.

Nu de problemen mbt het gekoppeld rijden zijn opgelost lijkt niets meer een grote zegetoch van SLT tegen te houden? Hoeveel stelletjes zijn er eigenlijk al afgenomen en hoeveel staan er in NL en D gereed om overgenomen te worden?
 

03-02-2010 13:20:50
broek53
broek53
Nou ja, het verhaal dat de afname weer volop van start zou gaan en de zegetocht beginnen, heb ik sinds ongeveer september al een paar maal gehoord. Sterker nog (en relevanter): daar komen steeds die aannames over het aantal diensten per wijzigingsblad vandaan. Zoals wij allen weten is dat dus een paar maal weer vies tegengevallen, laatstelijk toen begin december weer nieuwe stellen kwamen en vervolgens de zaak voor de overname weer krakend tot stilstand kwam.
De 2601-2607 en 2401-2406 zijn overgenomen, maar zover ik weet zijn er een stuk of drie, vier terug naar de fabrikant. Anderzijds zijn er enkele stellen van de golf van december in het land die nog niet overgenomen zijn: als ik goed geïnformeerd ben, de 2416 + 2417, 2611, 2612 en 2616. In Duitsland moeten vele tientallen stellen staan inmiddels; reken maar uit, bij een gepland tempo van een stel per week die afgeleverd had moeten worden sinds de levering van de 2607...
 

03-02-2010 14:50:59
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Quote
willy84: Nu de problemen mbt het gekoppeld rijden zijn opgelost


ik dacht dat op 1 februari (de 1e dag dat er gekoppeld werd gereden) wel problemen waren? of kwam dit door de mcn?


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

03-02-2010 17:19:59
ruysdael
ruysdael
Dit is goed nieuws. De laatste tijd wordt het SLT-circus ook steeds concreter door stellen die te zien waren in de 4000, (1)7400 en 8000. Of waren dit niet geplande invalbeurtjes (wat ik me bijna niet kan voorstellen)?  

03-02-2010 17:50:17
broek53
broek53
De 4000 en (1)7400 waren 90 % zeker het gevolg van onvoldoende bijsturing, net als het gecombineerd rijden. Er zit alleen een dienst in de dienst waar 4072 en 4091 (zo uit mijn hoofd) in zitten. De 8000 is natuurlijk een bewuste actie van deze of gene instantie geweest.  

03-02-2010 19:51:56
robbertc
robbertc
Treinen 4072 en 4091 worden inderdaad gereden met een stel uit de 9700. SLT nu dus.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl