Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
02-12-2009 11:22:49 | ||
---|---|---|
Railprutse
|
Die Rurtalbahn rijd van de Aachen en Venlo tot Amersfoort. En rijdt ook de Proef Ritten in Nederland. |
02-12-2009 12:13:12 | ||
---|---|---|
thom
|
mja, maar aangezien de stellen nog niet door NSR afgenomen zijn, kan ik me ergens voorstellen dat ze niet de verantwoordig van het transport op zich nemen. (En toen zag ik pagina 2...) Laatst bewerkt door thom op 02-12-2009 12:13 |
02-12-2009 13:04:40 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Precies, NSR rijdt in opdracht van de fabrikant het stel en bij de officiële afname blijkt er iets niet te kloppen, dan ontstaat er discussie, omdat NSR het stel al gebruikt heeft voor de overdracht. Als de fabrikant een goederenvervoerder inhuurt om het stel af te leveren bij de klant, dan is de vervoerder (volgens de normale procedures) verantwoordelijk tot het stel bij de Bokkeduinen is. Gerelateerd hieraan: VSM rijdt onder toelating van ACTS op de hoofdbaan. Betekent dat dan ook dat ACTS verantwoordelijk is voor het stellen van een machinist met wegbekendheid? |
02-12-2009 13:05:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jazeker. |
02-12-2009 16:40:12 | ||
---|---|---|
logis016
|
QuoteKlopt! Check om 17.20 te Lg Laatst bewerkt door taigagaai op 02-12-2009 16:55, reden: Quote toegevoegd. |
02-12-2009 19:02:44 | ||
---|---|---|
janltv
|
Quote Dat klopt niet helemaal. In Nederland rijdt de boel onder de vlag van RRF. In ieder geval de toelatingsritten. |
02-12-2009 19:19:35 | ||
---|---|---|
Railprutse
|
Dat klopt. Met Personal van Rurtalbahn. Laatst bewerkt door admin op 04-12-2009 10:36, reden: Onnodige quote verwijderd |
02-12-2009 20:41:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteWelk stel? |
03-12-2009 11:12:46 | ||
---|---|---|
mich
|
Quoteof spoorflex Laatst bewerkt door admin op 04-12-2009 10:37, reden: Quote ingekort |
04-12-2009 19:04:02 | ||
---|---|---|
keesje
|
Opvallend bericht: http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/448648/2009/12/04/NS-twijfelt-over-nieuwe-Sprinters.dhtml |
04-12-2009 19:10:37 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Lijkt een afgeleide van het interview dat op deze pagina staat (geluidsfragment): http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/12/4/041209_sprinter.html |
04-12-2009 19:40:18 | ||
---|---|---|
mdewidt
|
En wat te denken van deze Teletekst pagina ? *************************************** Grote problemen bij nieuwe Sprinter *************************************** ` De NS heeft grote problemen bij de invoering van de nieuwe Sprinter.De Sprinter is de eerste trein bij de NS die volledig door de computer wordt bestuurd,maar door storingen komt de trein geregeld tot stilstand. Het duurt dan vijf tot tien minuten voordat hij weer kan rijden.Voor de NS is dat onacceptabel.Er hadden al dertig nieuwe Sprinters moeten rondrijden,maar door de technische problemen zijn dat er pas zes,en die worden ook nog eens heel beperkt ingezet. De NS heeft honderd nieuwe treinen besteld bij Siemens en Bombardier;een investering van 650 miljoen euro. Groeten uit Haspengouw |
04-12-2009 19:44:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, daar staat hetzelfde als in de links daarboven. Voor ons is er niks nieuws aan natuurlijk. Het meest opmerkelijke vind ik eigenlijk dat het bericht komt op het moment dat het erop lijkt dat NS juist weer stellen gaat overnemen. |
04-12-2009 19:52:03 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Voor de liefhebbers: zo dadelijk, als het goed is, ook een item op het NOS Journaal. |
04-12-2009 21:48:22 | ||
---|---|---|
metrofan
|
Zie http://content.nos.nl/player/play/tcm:5-608435/ voor het item Kijk ook eens op www.fotobos.net |
04-12-2009 23:51:34 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Daar verbaasde ik me ook over, had dit nu niet meer verwacht. Misschien is het om de druk op te voeren en er evt. nog een schade vergoeding uit te slepen voor de vertraagde levering door de kinderziektes. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
05-12-2009 11:28:05 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
"De Sprinter is de eerste trein bij de NS die volledig door de computer wordt bestuurd" Mooi, kan ik tenminste een dutje doen onderweg %08% |
05-12-2009 12:24:03 | ||
---|---|---|
mich
|
Ken dat, een trein die voor de computer wordt bestuurd. Werkt geweldig... |
05-12-2009 13:23:24 | ||
---|---|---|
lucky
|
Ik voel een ontslaggolf aankomen. |
05-12-2009 13:28:04 | ||
---|---|---|
keesje
|
Nu nog een compleet DVM-achtige dienstregeling en alles gaat automatisch verder! |
05-12-2009 13:46:44 | ||
---|---|---|
waalkade
|
En een reus op sokken om de treintjes weer in de rails te zetten. Zoals bij Railz in Rtd. |
05-12-2009 16:50:30 | ||
---|---|---|
Elwood
|
Quote Zeer grappig bericht, dus ik zit bijna dagelijks voor nop op de bok van de SLT |
07-12-2009 21:45:58 | ||
---|---|---|
joahn93
|
vandaag 2 slt zesjes in de 19800 en 2x plan v gekoppeld volgens mij |
07-12-2009 22:23:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag in Amf de 2616 gespot, naar ik aanneem vers uit Duitsland. |
09-12-2009 13:36:04 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
En dat is zeker niet de laatste. Blijkbaar is het transport van SLT naar Nederland weer op gang gekomen, in Duitsland staan de viertjes in ieder geval al tot 243x te wachten tot ze de grens over gebracht worden. |
09-12-2009 14:11:45 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ben benieuwd of ze de 2604 op de korrel gaan nemen. Dat stel is al 3x in de buurt van Ztm defect geraakt. Toeval? |
09-12-2009 14:18:57 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote |
09-12-2009 14:31:30 | ||
---|---|---|
keesje
|
Dat heb ik gelezen, maar Michiel heeft het over verschillende stellen en merk op dat het telkens de 2604 betreft. |
09-12-2009 14:39:51 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=197&start=42#p10265 Het probleem is opgelost en inzet in de 19800 gaat weer beginnen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-12-2009 14:46:59 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Leuk en aardig allemaal, maar er reed vanmorgen SLT in de 19800 en wederom is dat niet goed gegaan. Overigens kan ik wel voorstellen dat wel begonnen gaat worden met het verder uitrollen in andere series, omdat er enkel problemen op Gvc-Gd lijken te zijn met die stellen (of zelfs enkel met de 2604) Laatst bewerkt door raymond16 op 09-12-2009 14:47 |
09-12-2009 15:07:12 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Het heeft te maken met storingen bij Ztm door de invloed van wervelstromen van de HSL-bovenleiding waar SLT gevoelig voor is. Er zit een filter voor de tractie-installatie om af te schakelen als er een 75 Hz puls van de ATB op de verkeerde plek de trein binnenkomt, maar die reageert ook op de 50 Hz spanning van de HSL, die met 25 kV een groot magnetisch veld opwekt. Blijkbaar is wel een oplossing gevonden, maar werkt dit niet of zijn niet alle stellen aangepast ??? Het is raar dat het toch weer misgaat terwijl er een oplossing zou zijn. Edit: de 2401, 2602, 2603 en 2604 hebben inmiddels allen in de 19800 gereden gisteren en eergisteren, dus, dat het probleem is opgelost, is duidelijk. Er was dus waarschijnlijk iets anders aan de hand vanochtend. Laatst bewerkt door AlbertP op 09-12-2009 15:16 |
09-12-2009 16:39:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
De 19800 rijdt inmiddels al heel deze week weer vrijwel volledig met SLT, maar wel met kleine vertraginkjes heb ik 't idee. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-12-2009 23:08:44 | ||
---|---|---|
geert
|
Vanmorgen rond 9:00 uur stond er een vast op Vb. Zat in een 2000 die er achter zat (door vertrek met +8 uit Ut). Gingen uiteindelijk terug naar Den Haag Ypenburg en toen maar linker spoor naar Den Haag. Vertraging: +45. |
11-12-2009 01:41:35 | ||
---|---|---|
mfwv
|
http://img4.abload.de/img/100_3419kx94.jpg Een afbeelding van de 2623 op de Teststrecke in Wildenrath. Er zijn inderdaad al veel meer stellen beschikbaar. Zullen behoorlijk wat bakken T en V buiten dienst gaan als de SLT betrouwbaarder rijdt. |
13-12-2009 19:36:51 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
zijn er vanaf vandaag/gaan er vanaf morgen meer diensten met SLT rijden? zo ja, welke? twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
17-12-2009 16:54:24 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Quote |
17-12-2009 19:24:11 | ||
---|---|---|
lw-o
|
hmm, dan toch maar weer wat mat 64 van de opstelterreinen plukken? bijvoorbeeld de 516 en ik meen dat er 4 plan v's vrij snel weer in te zetten zijn? zouden met elkaar 12 bakken zijn.. die moeten de paar SLT's die wel al reden toch kunnen vervangen? |
21-12-2009 12:55:05 | ||
---|---|---|
fastguy84
|
In het Veolia-topic werd dit al even kort aangehaald, een interview met Jacques Huberts, directeur NS Reizigers, afgelopen zaterdag in de Limburgse kranten. Daarin het volgende, voor mij verrassende, citaat:Quote Kan iemand me uitleggen hoe dit rijmt met het onderhoud van Mat'64 in Mt? Want vóór 2012 impliceert dat er dus nog minder dan 2 jaar Mat'64 (gepland) in Limburg rijdt. |
21-12-2009 14:13:32 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Onderhoudsritten van/naar Mt misschien? Er zijn nu immers ook onderhoudsritten van 1700/1800-locs Wgm-Mt, dat kun je ook gewoon met mat'64 doen he. |
21-12-2009 19:09:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tsja, VIRM in Onnen is wat dat betreft net zo idioot. |
09-01-2010 00:09:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ook dit zal wel afhangen van de mate waarin het weer mee- of tegenwerkt komend weekend, maar het plan is nu om maandag de SLT's weer te gaan inzetten in de 9700 en 19800. |
10-01-2010 19:39:27 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Modern materieel is conceptueel natuurlijk de gemakkelijkste aanpassing aan de concurrent. Als ik zie dat je nu op zondag vier keer per uur van Meerssen naar Maastricht kunt, tegen één keer per uur van Beek of Bunde naar Maastricht, dan lijkt het me duidelijk waar het eerste de schoen gaat wringen. Daar helpt geen SLT aan. Nieuwe wijn in oude zakken. |
10-01-2010 23:19:15 | ||
---|---|---|
keesje
|
Nou en wat staat iedereen te dringen om op zondag van Mt naar Mes te gaan... |
11-01-2010 07:18:59 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote volgens mn dienstkaartje van vandaag heb ik 2 slagen rtd - gdg - gvc v.v. dus ben benieuwd vanmiddag Mcn NS International Rtd |
11-01-2010 08:19:29 | ||
---|---|---|
keesje
|
In 9723 is vanmorgen de 2607 begonnen en deze keerde te Gdg op 19816. De 2403 begon aan de Haagse kant met 19823 en kwam met 9716 naar Rtd om daar te keren op 9729. Op een half uur volgt stel 2404 dat nu dus onderweg is in 9718. Laatst bewerkt door keesje op 11-01-2010 08:19 |
11-01-2010 20:06:32 | ||
---|---|---|
joahn93
|
vanmiddag te gd stel 2403 ri. gvc op sp. 3 met panne |
11-01-2010 20:08:05 | ||
---|---|---|
jorgo
|
@ Keesje: Natuurlijk niet, maar dat is niet het punt. Reken maar dat de Heuvellandlijn door de frequentieverhoging (en door het visgraatmodel waarbij bussen uit de dorpen niet meer naar Mt doorrijden maar naar Mes of Vk tbv overstappen op de trein, wat prima is) een impuls aan deze lijn gegeven heeft. De 6800 's avonds en op zondag is een al te mager aanbod. Ik ken genoeg mensen die vanwege de nieuwe geboden flexibiteit de Heuvellandtreinen nemen in plaats van de auto. Het helpt trouwens ook dat je er met je voordelige buskaartje in mag. Ik zou niet weten waarom dit in Bunde en Beek-Elsloo niet ook zou kunnen. Daar gaan mensen nu nl. echt niet 's avonds 50 minuten op het perron wachten omdat er SLT komt. Laatst bewerkt door jorgo op 11-01-2010 20:14 |
11-01-2010 20:10:18 | ||
---|---|---|
keesje
|
Tegenwoordig mag je al blij zijn áls er een SLT komt. De 2403 heeft het dus ok nog geen hele dag uitgehouden. [krasse krasse krasse... ongeschikt!] Laatst bewerkt door keesje op 11-01-2010 21:05 |
11-01-2010 20:22:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteInteressant, maar dit heeft helemaal niets meer met SLT te maken. |
11-01-2010 20:25:09 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Jaa idd haha wel opvallen er zijn een aantal stellen naar Duitsland terug gegaan maar de 2403 en 2607 niet en laat nou net de 2403 met panne staan?? vreemd%08% |
18-01-2010 00:03:53 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Voor de geïnteresseerden: Komende week gat er een SLT naar Roosendaal t.b.v. instructie. |
18-01-2010 00:43:03 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
nog een? ik was er vrijdag en toen stond er al 1 twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
18-01-2010 01:01:19 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Dat zal 'm dan zijn, dan is-ie er eerder dan verwacht |
18-01-2010 05:04:34 | ||
---|---|---|
sm@rkie
|
die staat er al weer ruim een week |
18-01-2010 09:06:43 | ||
---|---|---|
maxime
|
Afgelopen vrijdag stonden er in ieder geval 2 SLT viertjes buiten op het terrein van Bombardier in Aachen. Nummers zijn mij helaas onbekend, maar een van de twee stond zo te zien klaar voor transport (wss. naar Wegberg-Wildenrath) bij de aansluiting van de spoorlijn op het fabrieksterrein. |
19-01-2010 19:46:46 | ||
---|---|---|
joahn93
|
vandaag volgens mij een 2600 in de 9800. dit zag ik rond 7.20 op Ztm. nummer onbekend |
19-01-2010 21:53:14 | ||
---|---|---|
david_meye
|
@joahn93: Dat heb je de 19825 gezien rond die tijd. |
20-01-2010 07:32:39 | ||
---|---|---|
rh_ii
|
Het stikte gisteren van de SLT's tussen Gd en Gvc, vanuit de 19828 (gereden door de 2607) heb ik twee tegentreinen met losse stellen SLT zien rijden. Trein was overigens keurig op tijd (+2 in Gd, -2 in Gvc) en het informatiesysteem werkte ook prima, stiekem zijn het best fijne treinen Bas |
23-01-2010 10:24:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voorzichtig stapje voorwaarts: vanaf maandag 24/1 gaat het aantal diensten van 6 naar 8 en komt er daarmee ook SLT in de 9800. Hoe de verdeling over de 9700, 9800 en 19800 zal zijn, is nog onbekend. |
23-01-2010 10:40:16 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Blijkbaar tot nu geen gekoppelde stellen, maar gaan die vanaf maandag rijden?? Laatst bewerkt door gerard4653 op 23-01-2010 10:44 |
23-01-2010 10:57:35 | ||
---|---|---|
keesje
|
Zou dat nodig zijn in die series? Wellicht in een enkele trein in de 9800, of voldoet een SLT VI ook in de drukste treinen daar? |
23-01-2010 11:08:35 | ||
---|---|---|
geert
|
Ik weet niet wat de capaciteit is van een SLT VI of IV t.o.v. een sprinter, maar 5 bakken SGM is krap in de spits. |
23-01-2010 11:21:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
In de 9800 horen in de eindsituatie losse zessen te rijden, plus een combi van 2 x 4 (althans in de ochtendspits). Dat zegt overigens niets over hoe er maandag gestart wordt. |
23-01-2010 13:30:48 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Quote Ik stelde deze vraag vooral, omdat het natuurlijk heel fijn is als de inzet van SLT steeds wordt opgevoerd, maar dat ik had begrepen dat vooral het gekoppeld rijden het probleem was. Je kunt nu wel een uitgebreide inzet van SLT op de rails zetten, maar wat als bij het gekoppeld rijden over een tijdje opnieuw blijkt dat dat niet werkt. Haal je dan alles weer uit de dienst? Was het niet handiger geweest op zeer kleine schaal het gekoppeld rijden uit te proberen, waarbij bij een positief resultaat je ervan uit kunt gaan, dat los dan ook wel lukt. Laatst bewerkt door gerard4653 op 23-01-2010 13:31 |
23-01-2010 13:38:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nu ja, de fabrikanten testritten zich helemaal suf met gekoppelde stellen, maar inderdaad: de gebruiksproef zou ook wel eens gedaan mogen worden. Laten we ons laten verrassen vanaf maandag. |
23-01-2010 14:55:33 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Hopelijk deze keer zonder "spontaan" defect gaande SLT's bij Ztm. Zou mooi zijn als de SLT's het nu wel volhouden. Laatst bewerkt door raymond16 op 23-01-2010 14:56 |
23-01-2010 15:20:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Sure. En ze rijden al weer een week voorbij Zoetermeer, uiteindelijk. |
24-01-2010 11:01:11 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Quote ja, kan. maar er vertrok 1 SLT ri. Gvc en 1 ri. Gd |
24-01-2010 12:48:55 | ||
---|---|---|
geert
|
Klopt dinsdagochtend heeft er ook een SLT een slag in de 9800 gereden en vorige week woensdag ook al. |
24-01-2010 15:15:22 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Het probleem bij Ztm is een tijdje terug al opgelost. |
24-01-2010 15:56:23 | ||
---|---|---|
ijnte
|
Was dit nou een "spoor" gerelateerd probleem (ATB stroom te laag) of een software probleem van de SLT ? |
24-01-2010 16:49:46 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Het had te maken met wervelstroom/magnetisch veld rond de HSL, waar wisselstroom op de waslijn staat. |
28-01-2010 12:05:42 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote SLT IV: 40+176 SGM-3: 40+184 4 bakken SLT is dus drie bakken SGM. Daaruit volgt dat 5 bakken SGM 6 2/3 bak SLT is. Als je dat met een SLT VI rijdt wordt het dus nog krapper. |
28-01-2010 12:48:33 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
ja als je puur naar zitplaatsen kijkt (wat jij nu doet ). SLT is echter nog meer dan SGMm gericht op staande reizigers die vaak 10-15 min maar in de trein verblijven (en heeft dus ook navenant minder zitplaatsen en grotere balkons)... |
28-01-2010 12:59:36 | ||
---|---|---|
keesje
|
Vanmorgen was er wel weer e.e.a. on tour: De 2601, 2603, 2605, 2607 en 2402 in de stoppertjes rondom Gd, de 2405 is rond 12 uur in Nm aangekomen. De 2407, 2409 en 2608 zijn nog altijd in Duitsland als het goed is. |
28-01-2010 13:54:04 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Die 2405 is dan rond 13.50 weer vertrokken ri Ah, of hij heeft de 2417 afgelost en is de laatste vertrokken. Laatst bewerkt door waalkade op 28-01-2010 13:55 |
28-01-2010 17:35:25 | ||
---|---|---|
willy84
|
Mooie treintjes hoor, maar wat een krappe zitplaatsjes in de 4zits opstelling. Je zit daar zowat in een Combino qua ruimte als alle plaatsen bezet zijn. |
28-01-2010 18:11:16 | ||
---|---|---|
joahn93
|
zowieso vanochtend problemen bij Ztm voor een SLT-VI. daarna de stopper ri. Gvc gereden ddor een SLT op spoor 4. vlak erna een LM ri. Gvc over spoor 3. SLT ri. Gd had een +5 Johan |
28-01-2010 19:51:31 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Vandaag weer een SLT kapot. Rond 15.10 uur werd een, volgens de omroep, defecte SLT afgevoerd van spoor 12 naar Utoz. Nummer helaas onbekend, want de treinnummers zijn echt te klein om van een afstand te spotten! Laatst bewerkt door Mcn-Ut op 28-01-2010 19:51 |
30-01-2010 17:47:34 | ||
---|---|---|
icetha
|
Mogelijk voor de 1e keer in 't weekend: vandaag reed iig de 2606 slag 9841/9836, opname te Wd: http://www.flickr.com/photos/35422840@N03/4316442960/ |
01-02-2010 09:08:14 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Zoals ook al in het OD topic gemeld: 2402 en 2603 verzorgden samen trein 9823. |
01-02-2010 10:07:37 | ||
---|---|---|
maxime
|
Dat is een goed begin van de maand/week! Is het ook zonder problemen gegaan? |
01-02-2010 10:11:41 | ||
---|---|---|
keesje
|
Dat lijkt er wel op: de combi is nu op tijd rijdend onderweg in 9828. Laatst bewerkt door keesje op 01-02-2010 10:12 |
01-02-2010 14:59:07 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Nee, ging vandaag niet goed. De 2402 en de 2603 vielen in Utrecht in trein 9838 uit. Choo choo..... |
01-02-2010 15:06:10 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Waarschijnlijk is dit al een keer aan de orde geweest. De displays van het SLT tonen "Niet Instappen" zodra de trein de eindbestemming heeft bereikt (of uitschakelen stuurstroom, dat weet ik niet). Vandaag dus de situatie dat na aankomst van trein 9823 het materieel "niet instappen" toont en de CTA de 9818. Voor de reiziger wekt dit verwarring. Is het mogelijk dat het display gewoon de oorspronkelijke eindbestemming toont, of anders blanco wordt gemaakt? Laatst bewerkt door jacokran op 01-02-2010 15:07 |
01-02-2010 15:41:32 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
zoals ik zojuist op Gvc zag lijkt het er op wanneer de stuurstroom word uitgeschakeld het koersdisplay veranderd in niet instappen. Overigens is het vandaag voor mij de eerste keer dat ik in een rijdende SLT zit, de 2606 (9857) %08% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-02-2010 17:56:10 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Ja, ik was er op tijd bij met 9828! %08% Maar ik sprak inderdaad weer voor mijn beurt. |
01-02-2010 17:57:33 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote zodra de stuurstroomsleutel wordt omgedraaid in de trein vallen de displays op "niet instappen" mocht er een nieuw treinnummer in ris worden ingevoerd dan komt deze direct in het scherm, mits de deuren zijn ontgrendeld. je ziet nu op gdg ook steeds meer dat bij vertrek naar de opstelsporen er al een andere richting in staat (gedaan met ontgrendelde deuren) Mcn NS International Rtd |
02-02-2010 09:31:10 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Dank voor de uitleg. Even voor mijn beeldvorming: trein 97XX komt aan op gdg, display toont gdg. In RIS wordt het volgende treinnummer ingevoerd (198XX), display toont gvc. Trein vertrekt naar de opstelsporen. mcn draait stuurstroomsleutel om (wat toont het display dan?) mcn bouwt de cabine aan de andere kant weer op, display toont weer gvc, trein rijdt weer naar het perronspoor. |
02-02-2010 17:05:38 | ||
---|---|---|
smarkie
|
ja dit klopt maar voor wat betreft het stukje op de opstelsporen en de sleutel omdraaien moet ik ff kijken, heb donderdagochtend weer eens een slagje gvc-gdg-rtd. hoor je hierna van me Mcn NS International Rtd |
02-02-2010 18:11:23 | ||
---|---|---|
railnijn
|
als je dit tevroeg doet gaat het ris gedeelte van slag het systeem denkt dat je dan weg rijdt richting gouda terwijl je naar het opstel gaat . en je kan hem dan alleen weer goed zetten als je stil staat en de deuren open zijn . dus niet te vroeg hem instellen pas als je op het opstel staat . |
03-02-2010 01:22:51 | ||
---|---|---|
Duitje
|
Volgens mij komen de SLT's langzaam aan in dienst! Vandaag (naja, eigenlijk gisteren) eentje in de 17400/7400 en ik heb er eentje gezien in de 4091. Laatst bewerkt door Duitje op 03-02-2010 01:23 Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
03-02-2010 11:41:57 | ||
---|---|---|
lekbrug
|
4091: gezien in Asd. De 2606 meen ik. |
03-02-2010 12:23:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor wat het waard is in stormachtige tijden waarin SLT, net als ander materieel, algauw verdwaalt: de gedachte inzet van SLT is (nog steeds) 8 stellen (uiteraard ook 8 diensten), waarbij nog steeds de hele 19800 en 9700 gereden wordt (6 diensten), alsmede de diensten die starten in 9812 en 9819. In de omloop zijn (sinds 1 februari) 15 diensten voor SLT opgenomen en de verwachting is dat binnen zeer afzienbare tijd het overnemen van stellen weer van start gaat (te beginnen met de stellen die al wel in NL zijn, maar nog niet overgenomen), zodat die 15 diensten allemaal door SLT gereden kunnen worden. Verder is het gecombineerd rijden geen probleem meer; logisch, anders zou het afnamecircus niet weer op gang komen. |
03-02-2010 12:36:18 | ||
---|---|---|
willy84
|
Dank voor je update! Ik was gister ook wel verbaasd toen ik om ca. 13.00 een SLT bij Utrecht zag met passagiers erin en Breukelen op de displays. Nu de problemen mbt het gekoppeld rijden zijn opgelost lijkt niets meer een grote zegetoch van SLT tegen te houden? Hoeveel stelletjes zijn er eigenlijk al afgenomen en hoeveel staan er in NL en D gereed om overgenomen te worden? |
03-02-2010 13:20:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou ja, het verhaal dat de afname weer volop van start zou gaan en de zegetocht beginnen, heb ik sinds ongeveer september al een paar maal gehoord. Sterker nog (en relevanter): daar komen steeds die aannames over het aantal diensten per wijzigingsblad vandaan. Zoals wij allen weten is dat dus een paar maal weer vies tegengevallen, laatstelijk toen begin december weer nieuwe stellen kwamen en vervolgens de zaak voor de overname weer krakend tot stilstand kwam. De 2601-2607 en 2401-2406 zijn overgenomen, maar zover ik weet zijn er een stuk of drie, vier terug naar de fabrikant. Anderzijds zijn er enkele stellen van de golf van december in het land die nog niet overgenomen zijn: als ik goed geïnformeerd ben, de 2416 + 2417, 2611, 2612 en 2616. In Duitsland moeten vele tientallen stellen staan inmiddels; reken maar uit, bij een gepland tempo van een stel per week die afgeleverd had moeten worden sinds de levering van de 2607... |
03-02-2010 14:50:59 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
Quote ik dacht dat op 1 februari (de 1e dag dat er gekoppeld werd gereden) wel problemen waren? of kwam dit door de mcn? twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
03-02-2010 17:19:59 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Dit is goed nieuws. De laatste tijd wordt het SLT-circus ook steeds concreter door stellen die te zien waren in de 4000, (1)7400 en 8000. Of waren dit niet geplande invalbeurtjes (wat ik me bijna niet kan voorstellen)? |
03-02-2010 17:50:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 4000 en (1)7400 waren 90 % zeker het gevolg van onvoldoende bijsturing, net als het gecombineerd rijden. Er zit alleen een dienst in de dienst waar 4072 en 4091 (zo uit mijn hoofd) in zitten. De 8000 is natuurlijk een bewuste actie van deze of gene instantie geweest. |
03-02-2010 19:51:56 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Treinen 4072 en 4091 worden inderdaad gereden met een stel uit de 9700. SLT nu dus. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |