Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
04-11-2009 13:45:37 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Mogen wij ook weten waar die testritten waren? |
04-11-2009 14:30:15 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
oja, misschien ook wel handig ik heb ze sowieso gezien bij Ztm en Gd twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
04-11-2009 16:28:51 | ||
---|---|---|
thom
|
Op deze manier heeft het melden van V, M of A weinig nut... Laatst bewerkt door thom op 04-11-2009 16:29 |
04-11-2009 19:59:55 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Je kunt beter Ztm-kant en Gd-kant zeggen ipv V en A in dit geval. M is wel zinnig. Laatst bewerkt door AlbertP op 04-11-2009 20:00 |
04-11-2009 21:27:33 | ||
---|---|---|
janltv
|
Aankomende avond weer, beginnend op de Binckhorst, 3 slagjes Gvc naar Goverwelle en weer terug naar de Binckhorst. |
05-11-2009 10:44:49 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
Quote zo, aangepast twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
10-11-2009 14:50:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aan de spots van maandag jl. te zien is het voornemen doorgegaan om ingaande deze week het SLT-stel in de serie 19800 de hele dag (ook in de spitsen) te laten rijden. Volgende week zou dan ook het stel in de 9700 de hele dag moeten gaan rijden. Maar meer dan twee stellen per dag rijden er dan dus nog steeds niet. |
11-11-2009 21:10:32 | ||
---|---|---|
keesje
|
Vanochtend zag ik er weer één in 19823 te Gd, waarbij het me opviel dat het relatief lang duurde (zo'n 10 seconden na stilstand) voordat de deuren open gingen. |
11-11-2009 21:24:00 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteDa's knap, de serie 9700 rijdt immers alleen in de spits, dus hoe moet dat stel de hele dag gaan rijden Verder vandaag inderdaad een SLT uit Den Haag in de avondspits gezien. In de 19865 om precies te zijn, die overigens ook aardig richting de +10 zat. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-11-2009 21:36:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
In de 9700 rijden ze tot nu toe alleen in de avondspits. |
11-11-2009 22:04:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Hmm, waren rare SGMm's dan die ik aan het begin van de proefperiode 's ochtends op Rtd zag anders. Ze leken verdacht veel op SLT's Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-11-2009 23:04:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mijn inlichtingen zijn dat er al maandenlang in de 9700 alleen in de avondspits gereden wordt. Als dat niet zo is, dan is dat niet zo en zal ik mijn zegslieden daarop aanspreken. |
11-11-2009 23:15:00 | ||
---|---|---|
giuseppe
|
De laatste tijd staat er vaker rond 17.00u viertjes (ook wel eens gekoppeld) op de sporen vlakbij perronspoor 1 in Eindhoven. Opleidingsritten? |
11-11-2009 23:15:22 | ||
---|---|---|
keesje
|
Een snelle blik in T&T kan in ieder geval nog wel wat verhullen over de laatste dagen. Alleen lukt dat nu even niet en houd je tegoed. |
17-11-2009 09:52:56 | ||
---|---|---|
spoorfan10
|
Ik zag vandaag in ieder geval om ongeveer 7.20 een zesje binnenkomen in Rotterdam Centraal uit de richting Gouda. Spoorfan |
17-11-2009 09:58:38 | ||
---|---|---|
keesje
|
Gisteren heeft gereden: 2401: twee slagen Gvc-Gdg in de middag. 2404: leeg van Bkh naar Ldd. 2406: ochtend en middag in de 9700. 2409: reed 's avonds een slag Amf-Lw, gecombineerd met de 2608! 2603: gisteren niks, maar vanmorgen in de 19800. 2604: in de ochtend een paar slagen Gvc-Gdg en 's avonds naar Ldd. 2608: zie 2409. |
17-11-2009 10:03:25 | ||
---|---|---|
janltv
|
Jullie vergeten de proefritten 's avonds in het pad van de 19800 tussen Goverwelle en het Hollandse spoor. Meestal met 1 stel een slag of 3. |
20-11-2009 20:36:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
De plannen worden wekelijks bijgesteld, maar op het moment is het plan om volgende week dagelijks met vijf stellen te gaan rijden: 2 vieren in de 9700 en 3 zessen in de 19800. De weken erna komt er nog een stel bij, zodat dan met zes stellen in de 9700 en 19800 gereden wordt. |
20-11-2009 21:48:41 | ||
---|---|---|
joahn93
|
is ook bekend welke treinen de 3 zessen gaan rijden in de 19800 gaan rijden?? Johan |
20-11-2009 23:58:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als ik het goed begrepen heb, worden er diensten gereden zodanig dat het past in machinistendiensten en diensten van begeleiders - en dat kan per dag wisselen. |
21-11-2009 10:17:02 | ||
---|---|---|
janltv
|
QuoteVolgens mij zitten er maar 3 stellen in de omloop van de 19800. Dus dat zullen dan alle treinen worden. Laatst bewerkt door admin op 21-11-2009 12:12, reden: Quote ingekort |
21-11-2009 12:29:36 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Gecombineerde inzet dus nog steeds niet? |
21-11-2009 16:37:46 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Er is inmiddels ook een opfrisfolder voor de SLT voor machinisten in de maak. Er zijn er namelijk bij die in oktober vorig jaar instructie hebben gehad en er sindsdien geen meter mee hebben gereden. Dan zakt de kennis toch wel snel weg... |
21-11-2009 19:43:03 | ||
---|---|---|
smarkie
|
als die net zo wordt als de quick reference gids van den haag dan ben ik erg benieuwd. gelukkig is het voor mij nog maar 3 maanden geleden dat ik er mee mocht rijden %03% Mcn NS International Rtd |
22-11-2009 12:19:51 | ||
---|---|---|
giuseppe
|
2623 draait zijn rondjes in Wildenrath http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4544270 Dus dat betekent dat er al bijna 50 SLT's zijn |
22-11-2009 15:36:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Melding uit het zuiden: op vrijdag 20/11 heeft de RTB een SLT-viertje uit Duitsland naar Sittard gesleept. Onbekend of het een reeds eerder geïmporteerd exemplaar was dat even terug geweest is, of een hele nieuwe. |
22-11-2009 21:40:58 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Quote yes, met de slt naar school en terug. yihaa |
23-11-2009 19:04:27 | ||
---|---|---|
joahn93
|
vanochtend met de 2601 naar school gegaan. op gouda stond de 2405 voor de richting rotterdam. even later kwam er een viertje door die richting Den haag ging. 's middags de 2401 terug richting zoetermeer |
23-11-2009 22:14:51 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
klopt, heb vandaag ook in de 2601 gezeten, als trein 19863. Wat me opviel is dat het relatief lang duurde bij elke stop voordat de deuren waren ontgrendeld (ongeveer 10 seconden). Deurproblemen nog niet opgelost of was het een incident? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-11-2009 23:32:06 | ||
---|---|---|
janltv
|
Ligt niet aan de deuren naar aan de treeplank die uitschuift. Beetje hetzelfde als met de Spurtjes en Veliossen. Duurt gewoon eventjes. |
24-11-2009 07:39:30 | ||
---|---|---|
motje
|
Ook herkenbaar dat reizigers dan tig keer achter elkaar op het knopje drukken ("hij gaat niet open"), terwijl een keer voldoende is. |
24-11-2009 08:56:24 | ||
---|---|---|
keesje
|
Vanmorgen in dienst: 2401 in o.a. 19825. 2405 in 9721/14/27/20/33. 2601 in 19823/16. 2602 in 19821/14/27/20/etc. |
24-11-2009 09:14:07 | ||
---|---|---|
ijnte
|
Kijk, langzaam komt het toch op stoom Even afwachten of de stellen het deze keer wel doorstaan.. |
24-11-2009 12:12:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote "naar school gegaan" lijkt mij nou niet echt duidelijk voor de mensen op het forum hier |
24-11-2009 12:31:16 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Quote Zeker afwachten, ik zie in het lijstje geen gekoppelde stellen staan. |
24-11-2009 12:52:02 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Gekoppelde stellen zijn ook niet nodig in de 9700 en 19800 |
24-11-2009 12:56:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Neen, maar op een gegeven moment wel in het proefbedrijf. |
24-11-2009 15:39:42 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
In Sittard stond om 14:13 Rurtalbahn V152 met stel 2407 klaar om te vertrekken richting Talbot in Aachen. Ik neem aan dat dit stel een update krijgt? |
24-11-2009 16:52:46 | ||
---|---|---|
Railprutse
|
QuoteBomdardier Transportation in Aachen... Laatst bewerkt door Railprutse op 24-11-2009 20:49 |
24-11-2009 17:41:04 | ||
---|---|---|
Noodrem
|
Het viertje is van Dgr afgehaald, en er is een zesje bijgeplaatst. De voorste betreft de 2609. De achterste heb ik geen nummertje van. |
24-11-2009 17:52:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
2608 |
24-11-2009 17:57:19 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
De 2602 is gisteravond vanaf Utctw naar Gvc vetrokken om vandaag dus dienst te doen in de 19800. Was voor de betreffende mcn nog even goed nadenken hoe het ook alweer allemaal werkte. En natuurlijk ook meteen de nodige storingen bij het opstarten... maar wel verholpen! %08% |
24-11-2009 18:45:08 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Gekoppelde stellen vormen nou juist de essentie van de problemen, dus die zijn júist nodig om de boel definitief geregeld te krijgen! |
24-11-2009 20:36:56 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
Quote Het vroegere Talbot dus... Laatst bewerkt door ehbk2006 op 24-11-2009 20:37 |
24-11-2009 21:53:32 | ||
---|---|---|
luytjes
|
QuoteEn terecht ... Als je op het knopje drukt moet er gewoon iets gebeuren ter bevestiging dat je goed hebt gedrukt (oftewel deur gaat open). Dat hoeft niet tien seconden te duren. Dat de reizigers dat - terecht - niet snappen maakt de reiziger nog niet dom Laatst bewerkt door luytjes op 24-11-2009 21:54 |
24-11-2009 23:27:39 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ah, daarom zie je de mensen ook altijd tig keer drukken op het knopje bij de verkeerslichten.... Shqiperise-lopers? |
25-11-2009 08:53:38 | ||
---|---|---|
bjornl
|
En daarom geven steeds meer knopjes bij verkeerslichten feedback. Ik vind het niet zo raar hoor, het is logisch dat je een directe reactie verwacht en dat je, als die niet komt, voor de zekerheid nog een keer drukt. |
25-11-2009 11:52:53 | ||
---|---|---|
mren
|
Dat is ook bij drukknopjes in de trein. Van SLT weet ik het niet, maar Talents hebben ledjes in de deuropeningknopjes die aangeven dat ze doorhebben dat je gedrukt hebt, maar dat je nog even geduld moet hebben voor de deur open gaan. Bij verkeerlichten zijn inderdaad voorbeelden bekend van aftellende witte ledjes rond het rode licht. |
25-11-2009 11:59:38 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Bij GTW's wordt het knopje ook omringd door groen licht wanneer er op gedrukt word, maar dat spreekt bij de meeste reizigers ook tot verbeelding. 'Okeh' |
25-11-2009 15:46:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Om het hier ook maar even bij te houden (en niet alleen in de OD): 20/11 is de 2417 in het land gekomen (door de RTB naar Std) en naar Ldd gegaan, en op 24/11 naar de Bokkeduinen. Vandaag de 2611 via Vl het land in, naar Bkd - en de 2608 (van Dgr) retour. En ook op 24/11 is de 2407 teruggegaan naar Duitsland. @edit: de levering van SLT's gaat inderdaad weer "los". NS rekent er zelfs een beetje op dat eind maart de achterstand ingehaald zal zijn (!). Dat impliceert dus (kennelijk) dat NS overgaat tot het overnemen van de stellen, en naar ik aanneem ook tot het inzetten ervan Laatst bewerkt door broek53 op 25-11-2009 20:33 |
25-11-2009 20:57:08 | ||
---|---|---|
treintim
|
Tien seconden is wel érg lang voordat de deuren opengaan, is dat in Veolia GTW's ook zo lang? Voor mijn gevoel veel korter. Oja, het zal vast wel ooit in een grijs verleden aan de orde zijn geweest, maar hoe lang worden de langste stoptreinen van NS in de toekomst? Wat nu 8 bakken Mat'64 is, hoeveel bakken SLT zal dat worden bijv.. Méér dan acht lijkt mij wel logisch op zich. Laatst bewerkt door treintim op 25-11-2009 20:57 |
25-11-2009 21:06:43 | ||
---|---|---|
luytjes
|
De maximale lengte van SLT is gelijk gesteld aan de standaard perronlengte voor Sprinterstations in de Randstad van 270 meter, wat weer overeenkomt met 10 normale rijtuigbakken. Oftewel 2x zes (S100) en 1x vier (S70). |
25-11-2009 21:07:28 | ||
---|---|---|
bjornl
|
QuoteNou, daar zou ik niet zomaar van uitgaan. Een viertje SLT heeft ongeveer 220 zitplaatsen, twee stellen Plan V ongeveer 250. Tel daarbij op dat een SLT veel meer staanplaatsen heeft en dat de langste treinen in de spits ingezet worden, waarin vaker op "volle capaciteit" (dus inclusief staanplaatsen) wordt gepland en je komt op ongeveer dezelfde aantallen bakken uit. Een grotere kans op langere treinen heb je waar SLT 8 of 9 bakken SGMm vervangt. Overigens was enkele jaren terug 10 bakken Mat '64 niet bepaald een uitzondering. Laatst bewerkt door bjornl op 25-11-2009 21:08 |
25-11-2009 21:12:57 | ||
---|---|---|
treintim
|
Mmmh, dan zullen we wel zien of de testritten van nu op volle sterkte (12-14 bakken, zoals van vanavond) in de toekomst (in normale reizigersdienst) nog te zien zullen zijn. Misschien niet dus. Laatst bewerkt door treintim op 25-11-2009 21:14 |
25-11-2009 21:14:31 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
SLT-IV: 69 m SLT-VI: 101 m SGM-II: 51 m SGM-III: 76 m Plan V: 51 m Plan T: 100 m Lijkt me duidelijk. SLT vier zit tussen een normale 2 en 3 bak in. En SLT zesbak is zo lang als een normale vierbak. |
25-11-2009 21:25:18 | ||
---|---|---|
nielske90
|
QuoteDat soort testritten hebben in ieder geval 15 april 2008 al plaatsgevonden op Ehv-Hm, waarbij met 14 bakken werd gereden (2401 + 2403? + 2602). |
25-11-2009 21:54:29 | ||
---|---|---|
treintim
|
Oja, ik zie het op foto's als deze http://www.flickr.com/photos/arnold49/2418817701/sizes/o/ . Toch een respectabele lengte. |
25-11-2009 22:29:05 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Als ik het zo gok dan zullen combinaties van meer dan 12 bakken SLT wel zeldzaam zijn, want dan heb je al héél veel capaciteit. 2x IV of IV+VI zal wel veel te zien zijn, en in de spitsen VI+VI ook vast wel, dat is ook wat er nu zo'n beetje rondrijdt aan capaciteit. |
25-11-2009 22:48:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Mja, maar zoals al gezegd is de zitplaatscapaciteit per meter verschillend, dus is dat totaal niet te vergelijken... |
25-11-2009 22:53:31 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Let er op dat, zeker bij Sprinters, je niet veel meer hebt aan de term 'zitplaatscapaciteit'.. |
25-11-2009 22:55:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Daar zit wel wat in, reizigerscapaciteit dan... %08% |
26-11-2009 00:13:35 | ||
---|---|---|
NDS
|
Als je 2xDDAR door SLT gaat vervangen zul je toch redelijke treinen krijgen, zit ik goed als ik er vanuit ga dat een SLT VI een DDAR vervangt? Dan zou je naar treinen van 12 bakken gaan. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
26-11-2009 09:39:59 | ||
---|---|---|
Dre
|
12 bakken SLT zijn geen 12 bakken van normale baklengte (zoals al het andere materieel heeft). Zoals hierboven al een keer voorgerekend, 2x SLT S100 (VI) komt overeen met 2x Plan T en dus met 8 'normale' bakken. |
26-11-2009 09:50:41 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Dat zegt hij ook niet. Ik denk dat het een hele redelijke gok is, in een ander topic is al eens voorbij gekomen dat de capaciteit per bak van DD-AR redelijk overeenkomt met SGMm. Dan zou een SLT-VI, die ongeveer even lang is als een DD-AR, dus ook ongeveer evenveel capaciteit moeten hebben. |
26-11-2009 11:22:14 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Vergeet niet dat DDAR dubbeldeks is en je dus veel meer capaciteit per bak hebt. Laatst bewerkt door AlbertP op 26-11-2009 11:26 |
26-11-2009 11:27:28 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Nee, het is al meerdere malen gezegd en mensen moeten het niet door elkaar halen: De zitplaatscapaciteit van DD-AR is groter, de totale vervoerscapaciteit van SGMm is per bak even groot als dat van DD-AR, doordat SGMm ook nog een hoop staanplaatsen heeft. |
26-11-2009 11:32:40 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Hadden we het hier niet over SLT? Of bedoel je dat hier waar je SGMm schrijft? Het lijkt me tenminste dat SLT meer capaciteit heeft dan SGMm. Het aantal zitplaatsen in 2x DDAR verschilt overigens weinig van het aantal zitplaatsen in de maximale samenstelling SLT (16 bakjes). Laatst bewerkt door reisthijs op 26-11-2009 11:38 |
26-11-2009 12:16:21 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Met SGM is het al vaker ter sprake gekomen, maar er geldt dat SLT relatief (per meter trein) evenveel capaciteit heeft als SGM |
28-11-2009 20:21:23 | ||
---|---|---|
superboer
|
Of het positief is weet ik niet maar vanmiddag kon ik geen SLT ontdekken op de Dijksgracht. |
29-11-2009 15:33:35 | ||
---|---|---|
Elwood
|
Misschien gaat het dan toch nog goed komen met de SLT, voorzichtig positief verwacht ik per 13-12 instroom in meerdere trein serie’s. Word vervolgd. Ps. echt een prima trein om mee te rijden. |
29-11-2009 20:35:33 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Voor de MCN bedoel je? |
29-11-2009 21:23:15 | ||
---|---|---|
ettenrail
|
Ik denk het. Maar voor de reiziger vind ik het een prima treintje voor korte afstanden. Beter dan SGM naar mijn idee |
30-11-2009 00:07:09 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Het is voor de mcn idd een prima trein om mee te rijden.%02% Gr Joop mcn Lls |
30-11-2009 10:33:07 | ||
---|---|---|
Elwood
|
Quote Inderdaad. |
30-11-2009 17:45:15 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
Om 17:30 stonden de 2408 en 2409 op Std wachtend op vervoer richting Bombardier Aachen. |
30-11-2009 19:19:34 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Dan gaat er vast nog wat gebeuren als ze terug gaan. |
30-11-2009 20:34:14 | ||
---|---|---|
joahn93
|
ik heb vandaag geen SLT gezien in de 19800, wel in de 9700 |
30-11-2009 20:51:51 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ook vandaag leek inderdaad alleen de 2406 actief, in de 9700.. |
30-11-2009 20:57:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er treed steeds hetzelfde soort ATB-storing op bij steeds verschillende stellen in de buurt van Zoetermeer. Dat zal dus iets met de baanapparatuur te maken hebben waar specifiek de ATB van SLT op aanslaat (of afslaat, of blokkeert of zo). Daarom worden ze niet in de 19800 ingezet totdat dat gevonden is. |
30-11-2009 21:13:39 | ||
---|---|---|
janltv
|
Quote Vanochtend zaten er 3 stellen SLT in de 9700. |
30-11-2009 21:37:59 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ok, excuus, dan heb ik niet goed gekeken.. Viel me op dat er opvallend weinig reden. Klopt dus ook, gezien het bericht van broek53 |
30-11-2009 22:03:34 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Niet dat het wat helpt, maar maakt niemand zich eigenlijk wel eens zorgen over het steeds maar niet volledig in dienst komen van SLT. Zelfs voor modern materieel duurt het toch wel erg lang. En het kan dan zo'n fijn materieel zijn voor machinisten (van harte gegund!)en er zo mooi uitzien, gewoon doen waar het voor gemaakt is zou nu eindelijk wel eens fijn zijn: zonder grote problemen passagiers vervoeren. Hopelijk komt het snel goed, voordat de pers erachter komt en weer een fijn verhaal heeft om het spoor zwart te maken. |
30-11-2009 22:29:34 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Zorgen maken over het al dan niet in dienst komen van een trein is wel wat zwaar. Daar hebben we de directie van NSR voor.Dat het lang duurt is voor de fabrikant(en) een zware hoofd breker. NSR neemt gewoon de stellen pas af als er geen problemen meer mee zijn. Grootste probleem is ATB. Gr Joop mcn Lls |
30-11-2009 22:39:25 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Ik lig er ook niet wakker van hoor! |
30-11-2009 22:42:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteNou, ik krijg niet de indruk dat er hele afdelingen luchtig fluitend rondlopen totdat het een keertje in orde komt, neen. En als ze zich ergens zorgen maken, dan is het wel bij de fabrikenten, voor wie dit een reuze strop dreigt te worden. Ondertussen prijst NS zich gelukkig dat er mat '64 is dat eenvoudig op de rails kan worden gehouden ter vervanging... |
01-12-2009 08:27:48 | ||
---|---|---|
maxime
|
Nu las ik een paar berichten eerder dat er storingen optraden met de baanapparatuur rond Zoetermeer. Is het een fout in de ATB installaties in de stellen zelf, waardoor deze in storing gaat, of ligt het aan de baanapparatuur? Als het laatste het geval is, kun je de stellen terug blijven sturen, maar veel is er in de stellen dan niet aan te doen toch? Dacht gisteren al dat er iets niet in de haak was omdat er een SGMm voor de 19800 klaarstond te Gvc en geen SLT. Ik heb er wel al een keer in mogen zitten en vond het een geweldige trein! Ik was niet de enige die dat vond, want ik hoorde veel positieve geluiden over de trein. Het ontlokte natuurlijk ook discussies over wat slecht mat is....en jawel: DDAR of beter "die lelijke oude dubbeldekkers" moesten het zwaar ontgelden, "hondekoppen" konden nog wel, maar van die nieuwe treinen (SLT) mochten er wel wat meer komen. NS is wel op het goede pad dus! Laatst bewerkt door maxime op 01-12-2009 08:29 |
01-12-2009 08:50:46 | ||
---|---|---|
ijnte
|
De vraag kun je deels zelf beantwoorden: Er rijdt wel ander materieel probleemloos rondt rondom Zoetermeer, dus het zal wel niet aan de ATB van de baan liggen. Wat al eerder is aangehaald in dit topic, is dat de SLT mogelijk wat gevoeliger is voor kleine afwijkingen in het ATB signaal. Ik meen dat er zo'n 6.5A (minimaal) door de spoorstaaf moet lopen om een fatsoenlijk ATB signaal te ontvangen in de trein (maximaal 2.5A ruisstroom). Daar zit natuurlijk ook wel een marge in, en wellicht heeft de SLT moeite met de onder- dan wel bovengrens van dit ATB signaal van de baan. Het zal niet te maken moeten hebben met een ATB code-hik (korte onderbreking van de ATB code bij en sectiewisseling), want dit is vastgesteld op maximaal 4 te missen ATB pulsen voordat de ATB apparatuur in de trein ingrijpt. Waar andere (oudere) stellen hier geen probleem mee hebben, heeft de SLT dit blijkbaar wel. Het probleem ligt dus hier in de trein (naar alle waarschijnlijkheid), en niet in de baan (uitzonderingen daargelaten). Laatst bewerkt door ijnte op 01-12-2009 08:51 |
01-12-2009 10:15:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik geef mijn mening zo voor een betere, maar ik constateer wel dat het SLt in eerste instantie geen speciale last had bij Zoetermeer en nu wel - vandaar de opmerking dat er ook wel iets in de baan zal zitten (en dat hoeft niet per se de ATB zelf te zijn, dat is zelfs niet waarschijnlijk) waar de ATB van SLT kennelijk heel heftig op reageert. Verglijk het maar met de 75 Hz-detectie die alleen de locs 1800 bezitten, waardoor zij de enige zijn die stranden bij bepaalde slechte lassen of een verborgen spoorstaafbreuk. |
01-12-2009 10:24:32 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij zijnn alle treinen voorzien van een 75 Hz-detectie (Stoorstroom). Laatst bewerkt door spiketrain op 01-12-2009 10:31, reden: Quoot laatste bericht verwijderd |
01-12-2009 10:25:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
In ieder geval is de 1800 de enige waarvan de snelschakelaar eruit gegooid wordt als het optreedt. |
01-12-2009 11:19:19 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ja, en dat is om er voor te zorgen dat de locomotief zelf nooit een 75 Hz genererende bron wordt, wat onder ongunstige omstandigheden misschien zou kunnen optreden. |
01-12-2009 18:15:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Yep, en je moest eens weten hoeveel DDM-1 met dat verschijnsel al gestrand is - zeker omdat nergens werd aangegeven in de loc waarom de snelschakelaar er nu uit lag. Dat is inmiddels gewijzigd, heb ik begrepen. On topic: vanmiddag/avond en morgenmiddag/avond worden er door de RTB viertjes van Hz naar Hrl gesleept, die op eigen kracht naar de Bokkeduinen doorgaan. |
01-12-2009 18:17:20 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Zou het iets te maken kunnen hebben met de kruising van de HSL? |
01-12-2009 19:20:06 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ook even interessant te melden hier: Afgelopen week zijn er weer ritjes Amf-Gv-Amf geweest, aannemelijk afnameproefritten: Er werd globaal hetzelfde pad gebruikt als eerder bij de SLT's en de VIRM4's, uit waarnemingen kan ik zeggen: Vertrektijd Amf +/- 12.40 (achter trein 5840 aan) aankomsttijd Amf +/- 16.15 (zit rond Hvs vlak achter de 5753). 26 november was het de beurt aan de 2417, vandaag (1 december) aan de 2611, welke overigens de 2417 meenam (2611 zat op heen en terugweg voorop, er is dus te Gv omgelopen/gedriehoekt). Laatst bewerkt door treinfan op 01-12-2009 20:48 |
01-12-2009 20:12:48 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Hoe hard rijden ze wel niet dan, in een half uurtje van Amf naar Gv op en neer? Shqiperise-lopers? |
01-12-2009 20:48:48 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ik was even niet wakker en had een verkeerde tijd in m'n hoofd, het is aangepast |
02-12-2009 00:41:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
Afgelopen avond (1/12) het land in via Hz-Hrl en vervolgens oek naar de Bokkeduinen: de 2416. op 1/12 in de middag via Venlo gearriveerd: 2612. Voorspeld wordt voor komende avond 2/12 in ieder geval nog een 2400 via Landgraaf. Laatst bewerkt door broek53 op 02-12-2009 00:42 |
02-12-2009 08:35:04 | ||
---|---|---|
keesje
|
De 2412 arriveerde rond 15.35 uur gistermiddag in Ut, komend vanuit zuidelijke richting. De 2407 is op 24/11 naar Duitsland gegaan (via Hrl) en de 2409 op 30/11 (ook via Hrl). De 2608 is op 25/11 via Vl de grens overgegaan. Laatst bewerkt door keesje op 02-12-2009 08:38 |
02-12-2009 08:50:49 | ||
---|---|---|
jacokran
|
De nieuwe SLT's en ook de VIRM-4 reden (en rijden) dus op eigen kracht vanaf de grens naar Bokkeduinen. Vraag ik mij af wie de trein dan rijdt? De fabrikant is geen toegelaten vervoerder en NS nog geen eigenaar van het stel. Onder wiens verantwoordelijkheid rijdt de trein? Laatst bewerkt door jacokran op 02-12-2009 08:51 |
02-12-2009 10:23:00 | ||
---|---|---|
lint27
|
Een trein hoeft niet op de toelating van de eigenaar te rijden. Zo rijdt de VSM ook op de toelating van ACTS, dus waarom zouden deze stellen niet al gewoon op de toelating van NSR kunnen rijden? |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |