Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
13-03-2009 07:43:55 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Een paar berichten eerder las je dat het om gezelschapsvervoer gaat. Waarschijnlijk heeft de organisator de trein rond deze tijd besteld. |
13-03-2009 15:54:44 | ||
---|---|---|
Duitje
|
@joahn93 Omdat hij niet later gaat rijden Ik neem aan dat hij MET bestickering Utcw-Hlm gaat rijden, of krijg hij hierna pas de bestickering? |
13-03-2009 16:27:27 | ||
---|---|---|
Tjuk
|
Quote Ja met bestikkering op heenweg dus, want ik ga er niet vanuit wanneer hij terug is te Utctw dat die dan pas wordt bestickerd %08%. |
13-03-2009 16:56:52 | ||
---|---|---|
train85
|
Hij krijgt in Utctw de stickers voordat de rit naar Hlm aanvangt. |
14-03-2009 10:04:08 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
admin: discussies opgeschoond. Ter herinnering: deze discussie staat niet in de Ditjes & Datjes categorie, dus het is geen chatbox! Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
15-03-2009 11:25:46 | ||
---|---|---|
nohab
|
Ik heb hem net gefotografeerd, maar geen sticker te zien. |
15-03-2009 19:57:12 | ||
---|---|---|
ettenrail
|
Maar die zaten er wel op Op de ramen waren kleine stickkertjes op geplakt, waar een NS logo opstond met daaronder 'hofodsponser boekenweek' En daarnaast een stickkertje met 'tjielp tjielp, de literaire Zoo. Boekenweek 2009 11 t/m 21 maart' |
15-03-2009 20:17:02 | ||
---|---|---|
icetha
|
Quote Toch wel: er zaten kleine transparante stickers (ong A5 formaat)op enkele ruiten op stel 2402. Maar zelfs op video nauwelijks te zien... http://www.youtube.com/watch?v=TvWMo4mMPO8 Alleen van dichtbij te herkennen. Er zaten slechts handjevol mensen aan boord,waarschijnlijk van NSR zelf... |
15-03-2009 20:25:41 | ||
---|---|---|
MarkJB
|
Ik zag hem ook gezien (te Mas), waar hij met volle snelheid voorbij kwam. Ze hadden die stickers ook niet echt opvallend aangebracht, ik heb er niks van gezien Als het iets met boeken/lezen te maken heeft (zoals nu dus) hadden ze misschien beter de 9514 kunnen gebruiken Laatst bewerkt door MarkJB op 15-03-2009 20:26 |
15-03-2009 21:16:39 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Quote Dat handjevol mensen bestond uit schakers, die een schaaktournooitje hielden (in de trein ja!) én boekenlezers, geen idee wie die lezers dan waren... http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
15-03-2009 21:49:07 | ||
---|---|---|
geertw
|
Er was ook een item over deze trein in het NOS Journaal van 20.00 uur. http://www.ovinnederland.nl/ |
16-03-2009 00:39:29 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Juist, daar haalde ik dat schaak gebeuren vandaan http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
16-03-2009 09:52:07 | ||
---|---|---|
noof
|
Quote In een SLT nog wel, hoe saai... doe het eens in een Plan V en dan lekker schokkend over de wissels.. |
16-03-2009 10:02:26 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Als ik het zo bekeek stond de SLT stil in Hlm. Maar misschien was het in het filmpje wel anders om 20 uur, want ik zag het om 16 uur. Wel werd er snel gespeeld, misschien om wissel schokken voor te zijn?%08% jaapfan. |
16-03-2009 12:27:39 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ook in het Opvallende Dingen topic van vandaag gemeld: De 2402 rijdt vandaag een hele dienst (zo lijkt het): 9821/16/31/26/41/36/51/46/61/56/71/66/81/76. |
16-03-2009 14:51:47 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Zal 't over een uurtje of twee wel melden of de 2402 ook de avondspits aandurfde (hopelijk live vanuit die SLT): 9856 komt precies mooi uit om eens een proefritje Ut-Gd te maken op weg naar huis Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-03-2009 14:54:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Is er nog geen zesje in een tweede dienst op de baan? |
16-03-2009 15:51:52 | ||
---|---|---|
keesje
|
Zover ik kan overzien staan alle andere stellen nu stil. |
16-03-2009 16:08:48 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Voor wat het waard is: vanmorgen rond 7.40 uur stonden er drie stellen op Utctw. Dat in combinatie met de 2402 in dienst en de spot van de 2403 ergens bij Asd in de buurt bevestigd dat er verder niks rijdt Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-03-2009 16:11:26 | ||
---|---|---|
metrofan
|
Quote Zie http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-491348/ Laatst bewerkt door metrofan op 16-03-2009 16:11 Kijk ook eens op www.fotobos.net |
16-03-2009 16:19:11 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Neehoor, er zijn 7 stellen (2601+2+3+4, 2401+2+3). 3+2=5. Dus zijn er ergens nog 2 stellen;) |
16-03-2009 16:21:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 2604 staat nog op de Bokkeduinen en er staat een stel in Leidschendam, zover ik weet. |
16-03-2009 16:24:30 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
@mdj: omschreef 't even verkeerd... in ieder geval heb ik in de afgelopen weken nooit meer dan 4 stellen op Utctw gezien als er geen SLT's reden. Dan klopt de stelling dus weer wel Laatst bewerkt door daniel_ddr op 16-03-2009 16:24 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-03-2009 19:42:58 | ||
---|---|---|
mdj
|
Excuus. Volgens de opvallende dingen van vandaag:Quote En daarmee maakt het aantal op 8;) (2401 t/m 4, 2601 t/m 4) En dan klopt mijn stelling weer wel:p Laatst bewerkt door mdj op 16-03-2009 19:47, reden: ooow... Hoe irritant zijn mensen die hun gelijk pr |
16-03-2009 20:11:15 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Wat me trouwens vandaag in de 2402 opviel is dat de omroep van Utt rijkelijk laat plaatsvindt, namelijk als de trein al aan het perron staat. Toevallig onjuiste GPS-coördinaten in de systemen voor de locatie van dat station? Alle andere stations werden namelijk wel vóór aankomst omgeroepen. En ook wel een opmerkelijke keuze van de tussenstations bij de omroep in Woerden: "deze sprinter rijdt verder naar Gouda Goverwelle, Gouda, Zoetermeer Oost en Den Haag Centraal", dat had toch wel wat meer over het traject verspreid kunnen worden zou je zeggen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-03-2009 20:41:25 | ||
---|---|---|
trdl85
|
Misschien roept het systeem alleen de eerstvolgende 3 stations/haltes om en de eindbestemming ? |
16-03-2009 21:40:38 | ||
---|---|---|
bogger
|
Quote Voor mn gevoel gaat de aflevering nu opeens wat sneller, kan dat kloppen? Streeft men trouwens naar een zelfde afleveringspatroon (op den duur) zoals bij de nieuwe VIRMpjes (eentje per week tops) alvast bdankt%02% |
16-03-2009 21:49:11 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteLijkt het wel op ja. Trouwens opvallend dat'ie dat bij Woerden wel deed maar bij Gouda niet terwijl je op beide stations meerdere richtingen uit kunt Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-03-2009 22:08:04 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quotedat is wel het doel, de ene week een viertje en de andere week een zesje... Laatst bewerkt door admin op 17-03-2009 10:22, reden: Quote ingekort |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-03-2009 22:26:01 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De serie-aflevering is begonnen he... |
17-03-2009 00:13:37 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteBij de remproef voor tr 9881 te Gvc ging het fout en kreeg het stel een eer hardnekkige ATB-storing en werd uiteindelijk opgeheven. Naadje, met m'n eerste SLT-rit kwam is dus niet eens een cm vooruit %03% |
17-03-2009 12:19:19 | ||
---|---|---|
metrofan
|
Quote Rijdt de SLT woensdag dezelfde diensten? Kijk ook eens op www.fotobos.net |
17-03-2009 12:29:44 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Het is vandaag opgestart in de 9841. Lijkt dus dat-ie de hele week dezelfde dienst draait. |
17-03-2009 12:34:39 | ||
---|---|---|
jacokran
|
QuoteOm 22:00 stond het stel nog in gvc. Het leek erop dat men direct van de gelegenheid gebruik maakte om storingsmonteurs op te leiden. |
17-03-2009 12:59:27 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Als ik goed begrijp rijden er nu twee SLT diensten? - De 9845 etc... die elke dag twee slagen rijdt. - En een tweede die dus de hele dag rijdt? Laatst bewerkt door aarclay op 17-03-2009 12:59 Choo choo..... |
17-03-2009 13:03:04 | ||
---|---|---|
train85
|
Vandaag rijdt alleen de 2402. |
17-03-2009 13:31:18 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Er zouden een 6 en een 4 de hele dag rijden. Het is tot nu alleen de 4 die de hele dag heeft gereden. De 6 nog niet. |
17-03-2009 17:08:58 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteJa, of ze hadden echt problemen om de storing op te lossen natuurlijk |
17-03-2009 20:35:38 | ||
---|---|---|
julius
|
Afgelopen week een ritje in stel 2603 gemaakt. Trein was enkele minuten te laat, wat ook netjes op het reisinfoscherm werd gemeld in de vorm van een rode streep onder de 'verwachte aankomsttijd'. Opvallend vond ik dan weer wel dat er niet bij staat hoeveel minuten die vertraging dan bedraagt. Net treinstel verder, stoelen zijn wat mij betreft inderdaad een grote verbetering ten opzichte van SGM. |
17-03-2009 20:49:36 | ||
---|---|---|
jacokran
|
QuoteKan, maar als je een hardnekkige ATB storing op wil lossen zou ik niet kijken naar front- en sluitseinen, deuren en verlichting... Ik geef toe, ik ben geen storingsmonteur en mijn kennis van SLT gaat niet verder dan dat ik hem kan aanwijzen tussen een stelletje V's (bij wijze van spreken)%08% |
18-03-2009 16:26:44 | ||
---|---|---|
groen47
|
Vanmiddag zoefde de 2603 langs Vught. zie foto: http://www.flickr.com/photos/groen47/3365736130/sizes/l/ |
18-03-2009 17:54:59 | ||
---|---|---|
bogger
|
De 2403 nog steeds te Asd, met koersdisplays op Nm. Laatst bewerkt door admin op 18-03-2009 20:06, reden: Verboden onderwerp verwijderd |
18-03-2009 22:01:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Is het misschien handiger om hier alleen het nieuws over de SLT te plaatsen, en spotmeldingen gewoon in de opvallende dingen topics te doen... |
19-03-2009 11:16:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
* volgende week komt de tweede complete dienst (van een zesje) in de vaart * in het weekend wordt pas gereden vanaf 20 april * alle acht aanwezige stellen zijn inmiddels door NS overgenomen van de fabrikant * vandaag en/of morgen komen de 2405 en 2605 in NL aan |
19-03-2009 20:25:43 | ||
---|---|---|
sik214
|
De 2405 zag ik om 16.50 uur in Den Bosch op spoor 2 staan. Vertrekrichting onbekend. |
19-03-2009 20:49:14 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Ik heb deze week ook van de gelegenheid gebruik gemaakt SLT uit te proberen (wat een end ut-gvc met een stopper). De trein is mooi, rijdt erg goed. Wat wel een beetje vervelend gaat worden "Ding-dong-ding, Goedenmiddag dames en heren (pauze), het volgende station is....". Mijn advies zou zijn om de begroeting bij de kleine stations achterwege te laten. Afspelen bij de overstapstations en als er veel reizigers instappen (zoals Gd in de 9800). |
19-03-2009 21:10:47 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Ach, alles went. Een goed voorbeeld zijn de GTW's bij Arriva en Veolia. Op het begin valt het op en lijkt het irritant. Na verloop van tijd is het gemeengoed. Net als het piepje dat aangeeft dat de deuren sluiten. |
22-03-2009 10:45:32 | ||
---|---|---|
floriss
|
Bovendien zullen behalve liefhebbers, maar weinig mensen het gehele traject per stoptrein afleggen. Dus het aantal keer dat je dat gepingel en omroepen van de haltes hoort, zal voor de meeste reizigers beperkt blijven tot drie a vier haltes/stations. Als je het zo'n end vindt om Utrecht - Den Haag met een stoptrein af te leggen, waarom dan niet op Gouda overgestapt op de Intercity? Of met de Intercity naar Gouda en verder met de stoptrein naar Den Haag. Aan de andere kant. Geduld is een schone zaak en je ziet nog eens wat onderweg. |
22-03-2009 18:20:03 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Meestal ga ik per ic van Ut naar gvc, maar SLT vond ik een goede reden om een keer het hele traject te reizen. Zelfs al hoor je maar 3 of 4 keer de halte omroep, een "goedenmiddag" is eigenlijk een welkom, reizigers die al in de trein zitten, sterker nog, die gaan uitstappen ga je geen welkom heten. Goed het is een beetje muggenzifterij, maar wel iets wat redelijk makkelijk aan te passen is. Laatst bewerkt door jacokran op 22-03-2009 18:20 |
23-03-2009 12:55:01 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
admin: 2 berichten in strijd met de forumregels verwijderd Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
23-03-2009 13:10:07 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote Moet eerlijk zeggen dat Goedemiddag bij iedere station omgeroepen wordt onzin is. Dat gebeurt nergens ter wereld. Er zijn verschillende methodes om de omroep te organiseren: Vertrek station 1: "ding-dong" goedemiddag dames en heren welkom in de trein naar.... deze stopt o.a. te .... en .... tussenstations: "ding" het volgende station is .... overstap station: "ding" het volgende station is .... hier kunt overstappen op .... en op ....; na vertrek zie vertrek station 1(uiteraard andere tussenstations) Aankomst eindpunt: "ding-dong" dames en heren station .... is het eindpunt van deze trein, bedankt voor het reizen met .... en vergeet bij het uitstappen uw persoonlijke spullen niet. |
23-03-2009 16:51:34 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Hmm, in de ICE/IC/EC worden alle nieuw ingestapte reizigers welkom geheten, alle reizigers die gaan uitstappen krijgen daar nog een prettige dag gewenst. |
23-03-2009 17:09:04 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
In stoptreinen lijkt het mij ook een tikkie teveel van het goede. Ik zit er niet op te wachten als ik bijvoorbeeld van Uitgeest naar Amsterdam reis, dan is slechts halteafroep bij de kleine stationnetjes wel afdoende. In Zaandam, Sloterdijk en Centraal lijkt het me dan wel weer op zijn plaats. |
23-03-2009 18:39:20 | ||
---|---|---|
martijn
|
Vandaag stond de 2604 de hele dag in Zwolle |
23-03-2009 18:51:23 | ||
---|---|---|
superboer
|
Dat staat ie al zeker vanaf Zaterdag. |
23-03-2009 19:56:12 | ||
---|---|---|
raoul
|
Daar stond hij vragdaavond laat ook al. Toen ik met een bevriende HC op weg naar huis ging. (laatste trien Zl- Mp) Hij was einde dienst en ik nam toevallig die trein! Hij vertelde mij dat ze vanuit de standplaats Zl instructie erop krijgen, maar dat de HC's en Machinisten dat in EIGENtijd moeten doen. Hij en zijn collega vertelden doodleuk, dat doen we gewoon NIET! Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
23-03-2009 20:10:53 | ||
---|---|---|
mikos
|
En die SLT blijft ook nog wel even in Zwolle. Zoals (ook elders) al gezegd: Voor instructie. |
23-03-2009 20:25:43 | ||
---|---|---|
Virm-4
|
Oewh dan ben ik benieuwd welke andere treinseries in de toekomst met SLT gaan rijden... (ik neem aan dat ze dat niet zomaar doen) Weet iemand dit al?? |
23-03-2009 20:43:02 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Elders in dit topic waren er geluiden over de series 7400 en 17400. |
23-03-2009 20:43:41 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Ja, maar eerst gaan de series 9700/9800 en 19800 met SLT rijden 'Okeh' |
23-03-2009 20:45:30 | ||
---|---|---|
Virm-4
|
Okee dankje, maar waarom moet er dan een SLT in Zl staan? |
23-03-2009 20:46:47 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Quote |
23-03-2009 20:49:34 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Omdat personeel uit Zwolle niet alleen op en neer rijdt naar Groningen? |
23-03-2009 20:50:11 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
Misschien ook omdat STPL Zl wel op de 7400/17400/9800/19800 zou kunnen rijden, en dan moeten ze het materieel wel kennen natuurlijk! |
23-03-2009 20:50:43 | ||
---|---|---|
superboer
|
QuoteDat er een SLT in Zl staat betekend niet meteen dat er ook SLT van/naar Zwolle gaat rijden. Machinisten rijden door heel het land en zullen ongetwijfeld ook series rijden waar SLT in gaat rijden. Edit: Ik ben niet de 1e zie ik...%08% Laatst bewerkt door superboer op 23-03-2009 20:51 |
23-03-2009 20:53:44 | ||
---|---|---|
smarkie
|
dat slt's op andere plaatsen staan heeft te maken met de opleiding voor HC's. de opleiding voor de machinisten is nu voornamelijk bestemd voor de standplaatsen GVC, UT en straks ook RTD. maar het komt dus meer voor dat hc's elders uit het land een 9800 moeten sleutelen. dus vandaar Mcn NS International Rtd |
23-03-2009 21:16:49 | ||
---|---|---|
maurits
|
In hoeverre moet een SLT trouwens nog gesleuteld worden? Gaan die deuren niet automatisch dicht en worden dan door de machinist vergrendeld? (Vergelijkbaar met andere modern materieel als de Lint en de GTW). Of gaat het net zo als in het SGMm, alle deuren sluiten wel automatisch, maar de HC moet toch nog een deur openen, op z'n fluitje blazen en dan sleutelen en het vertrekbevel geven. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
23-03-2009 21:26:57 | ||
---|---|---|
htmtram
|
door de ontsporing reed SLT 2401 tussen Den haag en Woerden iedegeval die van 14.53 Den haag - Woerden. De Mcn kreeg met moeite de bestemming op de display's |
23-03-2009 21:33:22 | ||
---|---|---|
geertw
|
Quote Er zitten nog gewoon sleutelogen bij iedere deur. Of de mcn de deuren kan vergrendelen uit de cabine (zoals bij SGM) weet ik niet. http://www.ovinnederland.nl/ |
23-03-2009 22:28:50 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
ja hij kan ze idd vergrendelen en ik geloof dat de SLT ook vanaf Amsterdam Zuid ging rijden als het hele park zo`n beetje indienst is |
24-03-2009 00:10:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Het lijkt me zowieso wel handig als iemand een sluitcommando geeft zodat het niet meer mogelijk is om deuren open te drukken op vertrektijd.... |
24-03-2009 08:00:28 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteEh ja, als het hele park in dienst is komt SLT op zo'n beetje elk station in Nederland he... |
24-03-2009 15:28:43 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
overdrijven is ook een vak %06% |
24-03-2009 17:57:21 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Goed dan, langs 80% van alle stations die NSR bediend lijkt me toch niet overdreven. Als het hele park in dienst is zal hij gerust ook langs Overveen komen, Koog Bloemetjes, Soest Zuid, Zaltbommel, Ravenstein of met andere woorden langs vrijwel elk willekeurig NS-Station. Laatst bewerkt door ruysdael op 24-03-2009 17:57 |
24-03-2009 19:22:49 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
we zien het van zelf waar ze rijden. houd er wel rekening mee er zijn ook nog Plan V en SGMM, DDAR en DDM |
24-03-2009 19:27:44 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Plan V gaat er op een niet al te lange termijn uit (streefjaar is 2011), DD-AR wordt omgebouwd tot IC en dat zal ongetwijfeld ook gelden voor het DDM1. Wat dan nog overblijft is SLT en SGMm, waardoor SLT dus wel degelijk in een heel groot gedeelte van Nederland te vinden zal zijn. 'Okeh' |
24-03-2009 19:29:54 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Dat is alweer achterhaald.De mcn van Lls krijgen ook opleiding op de SLT de komende weken Gr Joop mcn Lls |
24-03-2009 22:17:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zoals ook uit de opvallendedingen op te maken viel: vandaag de aankomst van de 2605 uit Duitsland en de afnamerit van de 2405. |
25-03-2009 21:14:44 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteAppeltje-koek verhaal. Want HC's/mcn krijgen de eerste instructie gewoon uitbetaald. (die tijd staat niet in de rooster, maar moeten ze schrijven) Als ze zakken, moeten ze wel in hun eigen tijd terug komen. |
26-03-2009 11:07:25 | ||
---|---|---|
raoul
|
Blijkbaar in Zwolle dus niet! Ik heb het van 2 HC's tegelijk gehoord op de terugweg naar huis, misschien kan het al veranderd zijn, maar vrijdag was het gewoon in eigen tijd. Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
26-03-2009 11:55:33 | ||
---|---|---|
mikos
|
En ja, dat blijft ook in eigen tijd... Er zijn inschrijflijsten waar men zich op dient in te schrijven. En de opzet is dat dat in eigen tijd blijft. En zolang er geen officieel bericht komt van het management, blijft het in eigen tijd. Maarre, Seinhuis, zakken voor instructie? Lijkt mij stug, hoor... |
26-03-2009 14:46:27 | ||
---|---|---|
smarkie
|
instructie is gewoon een C in je rooster, reistijd is wel eigentijd dat is altijd zo geweest (ik weet niet beter) en zakken voor instructie is volgens mij echt onmogelijk. of je moet niet komen Mcn NS International Rtd |
26-03-2009 15:53:13 | ||
---|---|---|
mikos
|
Even voor de duidelijkheid: Bij ons in Zwolle is de instructie in eigen tijd en dus géén C in ons rooster. %03% Dit ivm 'onderbezetting' van HC's in Zwolle. Maar goed, dat heeft verder met de SLT niets van doen. |
26-03-2009 18:14:40 | ||
---|---|---|
lucky
|
Hoor ik discriminatie onder het personeel? Op de 1ne standplaats wel in eigen tijd, in de anders standplaats niet... Lekker eerlijk.. |
26-03-2009 19:09:39 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Is dat ook de reden dat de SLT in Zl weer is vertrokken? Op deze manier valt er weinig instructie op te geven ook.. |
26-03-2009 19:39:10 | ||
---|---|---|
raoul
|
Vanmiddag zag ik hem ergens anders staan op het terrein, aan de andere kant van het schoonmaak gedeelte ergens! Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
26-03-2009 19:41:25 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ok, dat kan ook... dan is-ie verhuisd. Stond niet meer op zn oude stekkie in ieder geval... |
27-03-2009 17:46:17 | ||
---|---|---|
mikos
|
Nog gekker: Het stel dat er eerst stond, was de 2604. Deze is dus vervangen door de 2601, die nu aan de andere kant van het emplacement staat. Heb het ding vandaag van binnen mogen bekijken, ziet er erg netjes uit, maar er zijn nog een flink aantal (praktische) zaken die aangepast moeten gaan worden. Maar daar zou de reiziger in principe geen last van moeten hebben... |
27-03-2009 19:47:05 | ||
---|---|---|
robbertc
|
[nieuwsgierig] |
27-03-2009 19:50:50 | ||
---|---|---|
mikos
|
Hehe, hendels van stroomafnemers midden op de stuurtafel, net als een noodknop die daarnaast zit.. Allemaal niet echt handig geplaatst. Enne, wel eens geprobeerd die deuren af te sluiten? Pff... %03% |
27-03-2009 23:15:44 | ||
---|---|---|
geertw
|
Leg dan even uit wat daar mis mee is, want nu snap ik nog niet wat je wilt zeggen. http://www.ovinnederland.nl/ |
28-03-2009 00:30:46 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteDe schakelaar stroomafnemer op/neer zit rechts op de stuurtafel, niet midden op. |
28-03-2009 10:12:37 | ||
---|---|---|
webguy
|
Quote Hmm, ik dacht juist dat die stuurtafel wel redelijk ergonomisch ontwikkeld was, een beetje naar het ontwerp van de VIRM. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
28-03-2009 16:20:39 | ||
---|---|---|
mikos
|
Ja, die hendels voor de stroomafnemer zitten een tik naar rechts, ja. %03% Maar nog altijd midden op de stuurtafel. Je zou zo'n ding maar per ongeluk aanraken tijdens de rit. Wat ik dus wil zeggen: Geen enkele beveiliging of iets eromheen. Het afsluiten van de deuren is, net als bij veel ander materieel, moeilijk omdat de juiste knoppen en hendels vrij hoog zitten (niet iedereen kan daar zomaar bij). Vervolgens moet er nog aan een cilindervormige hendel gedraaid worden, waar je erg veel grip voor moet hebben en ook dat heeft niet iedereen (zeker niet als je er van jezelf al niet goed bij kunt). Het is inderdaad net een VIRM wat betreft de stuurtafel, maar die stroomafnemerknop zit dus op heel de verkeerde plaats, of er moet een beveiligend stuk plastic omheen gebouwd worden. |
31-03-2009 02:34:04 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
rijd(en) er nu eigenlijk nog SLT('s) in dienst? zo ja: rijd(en) er(/ze) een de hele dag en welke slagen dan? en rijd er nog een maar een paar slagen? twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
31-03-2009 08:05:46 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Leg dan ook ff uit waarom er een bescherming op zou moeten zitten. (men zou de stroomafnemer kunnen laten zakken in de onbediende cabine) Maar als hc moet je ook gewoon van al die schakelaartjes afblijven,ook in de onbediende cabine. Gr Joop mcn Lls |
31-03-2009 11:34:06 | ||
---|---|---|
mikos
|
Daar is het toch ook een hendel voor de stroomafnemer voor, Joop? %08% Maar je hebt gelijk. Moet ik er van afblijven? Ohw? %08% |
31-03-2009 20:00:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat zal wel meevallen zolang je geen stuurstroomsleutel omgedraait hebt in die cabine... |
31-03-2009 20:09:28 | ||
---|---|---|
mikos
|
Dat is dus juist waar ik over viel: Die schijnen (zo is mij uitgelegd) niet achter een stuurstroomsleutelbeveiliging te zitten... |
31-03-2009 21:26:37 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Inderdaad,je kan de stroomafnemer laten zakken zonder dat je daar een stuur stroom sleutel voor nodig hebt.Maar....... het kan nog gekker.De stellen kunnen tijdens het rijden gewoon gesplitst worden. Ook hier is geen stuur stroom sleutel voor nodig. Gr Joop mcn Lls |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |