Omloopwijzigingen 4 februari
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
13-01-2008 14:04:03
broek53
broek53
In de materieelinzet van het wijzigingsblad 4 februari gaan een paar (leuke) dingen veranderen. Een volgende ICL-stam in de 1500 vervangt de laatste ICM, een setje van 2 IC3-en gaat als gevolg daarvan een aantal slagen in de 3500 maken (de dienst beginnend met de roemruchte 3519). Door wat schuiven met VIRM komen er twee extra zessen naar de serie 3700 (worden er dus totaal vier). En verder wordt zo te zien een setje van vier plan V's uit de 6000 (6019/20 enzo) geruild met een setje van twee DDAR in de 5600 (5620/25 en zo).  

13-01-2008 14:09:17
WesselE
WesselE
Dus alleen treinen 6019 en 6020 gaan straks met DDAR rijden in de ochtendspits?


'Okeh'
 

13-01-2008 14:15:48
stefanvdw
stefanvdw
Volgens mij wordt bedoeld dat die DDAR in die omloop van tr6019/6020 etc. blijft rijden en die V's in de omloop van tr5620/5625 etc. Die DDAR blijft daar dus de hele dag rijden in die omloop.  

13-01-2008 14:17:13
WesselE
WesselE
Mooi. Alleen vraag ik me af of het wel verstandig is om treinen in de 5600 met Plan V te rijden.


'Okeh'
 


13-01-2008 14:17:52
broek53
broek53
Ja, de slag 6019/6020 met twee gekoppelde stammen dus. In de avondspits dezelfde stammen in 6059/6060.  

13-01-2008 14:18:03
robbertc
robbertc
Ja, na de 6020 gaat de DDAR solo zn omloop maken, waar het in de 6059 weer wordt versterkt. Volgens mij zal na de 5625 2*V worden afgetrapt en later in de middag weer worden aangekoppeld, zodat iig trein 5661 weer met 4*V rijdt.  

13-01-2008 14:27:45
martw
martw
Ik vraag me af waar dat IRM voor de 3700 uit moet komen. Uit de 3600 of 3000 misschien? Of zal het IRM van wat verder weg gehaald gaan worden?

Martijn
 

13-01-2008 14:28:47
WesselE
WesselE
Wellicht ook uit de 3500, daar rijdt op moment ook erg veel VIRM.


'Okeh'
 

13-01-2008 14:30:49
broek53
broek53
Er komt een VIRM4 uit 3519 enz vrij en er komt een dienst bij omdat de technische revisie in Haarlem is afgelopen. Met wat herschikken van diensten van zessen en vieren blijven daar twee zessen aan over, die naar de 3700 gaan.  

13-01-2008 14:51:06
hvondelen
hvondelen
Quote
WesselE: Mooi. Alleen vraag ik me af of het wel verstandig is om treinen in de 5600 met Plan V te rijden.

Dat vraag ik me ook af aangezien je 3 plan v's er voor nodig hebt om aan dezelfde zitplaatsen te voldoen als één DD-AR stam.
Waar haal je die dan vandaan?

Laatst bewerkt door hvondelen op 13-01-2008 15:15


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

13-01-2008 15:07:56
nielsie21
nielsie21
Laat die DD-AR maar komen%02%  

13-01-2008 15:09:42
broek53
broek53
Het opmerkelijke aan de ruiling is dat 5620 en 6020 qua telcijfers vrijwel precies dezelfde bezetting hebben. Ik zou het logischer gevonden hebben om een vijfde tweetje aan 6020 toe te voegen; er blijft nu toch plan V over uit de 3700.  

13-01-2008 15:20:55
WesselE
WesselE
Ja, maar mensen weigeren gewoon om in het 4e V'tje te stappen in de (1)6000 omdat het te ver lopen is, dus laat staan een eventueel 5e stel. Bij DDAR heb je dit probleem een stuk minder, aangezien je dan maar twee stellen hebt en je er beter doorheen kunt lopen.


'Okeh'
 

13-01-2008 15:33:54
train85
train85
Ook gaan er van de 3 pendels in de 17400, 2 pendels met SGMm rijden en 1 met SGM. Nu 1 pendel met SGMm en 2 met SGM.  

13-01-2008 15:47:49
rogier
rogier
Gaat het SGM dan ergens anders naartoe, of verdwijnen ze uit de omloop?  

13-01-2008 15:49:45
broek53
broek53
Weet je dat zeker? De omloop van het wijzigingsblad geeft dat niet aan.  

13-01-2008 15:54:13
train85
train85
Ik heb daar afgelopen vrijdag nog naar gekeken in VPT (plannerssysteem) en zag dat met ingaande week 6.  

13-01-2008 15:56:56
floriss
floriss
Voor degene die niet dagelijks met deze trajecten te maken hebben:

6000 stoptrein Utrecht Centraal - Geldermalsen - Tiel
5600 stoptrein Utrecht Centraal - Amersfoort - Zwolle

Wellicht voor een hoop forumleden overbodige info, maar onder andere voor mij zeer nuttig om de berichten in dit topic te kunnen volgen

Met dank voor de correctie, bericht aangepast.

Laatst bewerkt door floriss op 13-01-2008 16:07
 

13-01-2008 16:09:34
thejag
thejag
Quote
Wellicht voor een hoop forumleden overbodige info, maar onder andere voor mij zeer nuttig om de berichten in dit topic te kunnen volgen

Ik gebruik zelf deze lijst van Koen (aestudent) wel eens om 'het te kunnen volgen': http://home.planet.nl/~duijn181/cu2/matNSR2007.htm (is wel 2007, update Koen?)


grt, Michiel
 

13-01-2008 16:20:19
floriss
floriss
Bedankt voor de link. Ik heb even snel gekeken om de somda website onder Overig, daar vind je ook alle treinnummers van de dienstregeling 2008.

Verder had ik toch nog een vraag over de aanstaande bladwijziging:

Volgens mij keren de stoptreinen 60xx (Utrecht - Tiel) en 160xx (Utrecht - Den Bosch) op elkaar in Utrecht Centraal. Met andere woorden de stoptrein van Tiel naar Utrecht aankomst bijvoorbeeld 10.58 uur, wordt de stoptrein naar Den Bosch vertrek 11.14 uur.

Betekent dit dan ook dat de DDAR die naar de 6000 gaan, in de 16000 terecht kunnen komen?
 

13-01-2008 16:25:26
broek53
broek53
Een van de twee wel, ja, en ook in de 13600 naar Breda, die weer aan de 16000 vast zit. 16027-13637/13632-16032/6039/3640/16047-13647/13652-16052/6059/6060 (slagje met z'n tweetjes)/ 16067-13667/13672-16072.

Laatst bewerkt door broek53 op 13-01-2008 16:26
 

13-01-2008 16:31:30
Iceman
Iceman
Geen veranderingen in 4500? Het blijft hier 3 keer DDM1, en 2 keer DD-AR?


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

13-01-2008 16:40:54
broek53
broek53
In de omloop volgens het wijzigingsblad wel, die is al in december afgesloten. Als er iets in de 4500 gaat veranderen (wat ik zeker verwacht) dan gaat dat in eerste instantie in de dagelijkse wijzigingen, vooruitlopend op het wijzigingsblad april.  

13-01-2008 17:49:20
aestudent
aestudent
Quote
Michiel: Ik gebruik zelf deze lijst van Koen (aestudent) wel eens om 'het te kunnen volgen': http://home.planet.nl/~duijn181/cu2/matNSR2007.htm (is wel 2007, update Koen?)
Misschien later dit jaar voor drgl 2009.
 

15-01-2008 20:15:23
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
broek53: Het opmerkelijke aan de ruiling is dat 5620 en 6020 qua telcijfers vrijwel precies dezelfde bezetting hebben. Ik zou het logischer gevonden hebben om een vijfde tweetje aan 6020 toe te voegen; er blijft nu toch plan V over uit de 3700.
En waar gaat dat Plan V naar toe, is dat al bekend? Want ik vindt dat er nog wel een treintje in de 7000 verlengd mag worden (7015, afgelopen donderdag weer uitermate gezellig en vol).
 

15-01-2008 20:34:35
broek53
broek53
In vergelijking met de huidige inzet gaat er eentje extra naar Zeeland (12100), drie op reserve (qua dienst dan) en het geheel wordt met 1 dienst ingekrompen. Dat zal de eerste terzijdestellingen wel moeten opvangen%09%  

18-01-2008 00:18:12
broek53
broek53
Zonder meteen een nieuw topic te openen, alvast een voormelding voor de wijzigingen in april: de negende stam ICL komt in omloop en wordt de tweede stam die in de 2000 gaat rijden. VIRM hieruit verhuist naar de 3700 (het vijfde stel) en maakt een plan T + V vrij - waardoor een dienst plan T vervalt en (en stel 503 aan de kant kan...)  

18-01-2008 10:11:04
julius
julius
Quote
broek53: de negende stam ICL komt in omloop en wordt de tweede stam die in de 2000 gaat rijden.
Is er nog sprake van die ICR/ICK-mix? Overigens rijdt er m.i. in de praktijk al weken geen ICL in de 2000.
 

18-01-2008 10:56:33
broek53
broek53
Zag een rijtuig of 18 op rij in de Watergraafsmeer staan, dus dat er een ICL-stam minder in dienst is, is niet zo vreemd %03% Over de gemengde stammetjes is het akelig stil, vind ik, maar het kan zijn dat er achter de schermen hard aan gewerkt wordt en ze ineens op de baan komen - je weet maar nooit... Ik zal eens kijken of de geruchtenvogel nog eens wil overvliegen  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


18-01-2008 14:15:23
treinfan
treinfan
webguy had het een paar weken terug over msn nog erover dat hij gemengde stammen had gezien te Mt, nu zegt hij dat de laatste keer dat hij te Mt was (27-12) er 2 stammetjes stonden

Laatst bewerkt door treinfan op 18-01-2008 14:17