09-01-2008 15:18:38
jeanpierre
jeanpierre
n.a.v. de melding in het opvallende zaken forum heb ik de volgende vraag. Hoe vindt nu de reguliere inzet plaats van de diverse schouwtreinen BAM, Volker Rail, Eurailscout). Wat ik in ieder geval gezien heb is:
BAM unimat 203 donderdag emplacement Apeldoorn;
Eurailscout VST07-x woensdag Utrecht - Arnhem v.v.
Zijn er mensen die dit aan kunnen vullen (evt. ook met treinnummers)?
bvd, Jean-Pierre
 

09-01-2008 16:12:51
sik214
sik214
Donderdag VST-07-x op (Amf-)Hvs-Ndb.
Vrijdags Hgl (tot half december dus met mob.wpl*).

*Die mobiele werkplaats was volgens mij ook voor de schouw en (kleine reparaties).
 

09-01-2008 17:36:27
aestudent
aestudent
Volgens mij is die inzet min of meer willekeurig, d.w.z. waar het nodig is. Ik neem tenminste niet aan dat er iets van een standaardomloop bestaat voor de schouwmeuk?  

09-01-2008 17:58:12
manuel25
manuel25
Ik heb verder niet veel verstand van schouwtreinen. Maar vroeger, 2 jaar gelezen ongeveer, kwam er zondagmiddag rond 14 uur altijd een meettrein over Lw-Stv, altijd om dezelfde tijd. Komt er de laatste tijd nog wel eens een meettrein over Lw-Stv? Ik heb het sinds 2007 nooit meer gezien... Of gebeurt dat 's nachts?  


09-01-2008 19:56:01
kbrandsma
kbrandsma
Op http://www.noordnedroute.com/grootspoor.htm staan bij April 2007 nog twee foto's van UFM120 ter hoogte van Oudega, gemaakt op zondag 15 april 2007.  

09-01-2008 21:10:56
manuel25
manuel25
Leuke foto's! jammer dat ik toen nog niet zo veel met treinen bezig was.
Weet jij ook of die de laatste tijd ook rijdt? Ik zou graag een aantal foto's willen maken hier in de buurt.

Laatst bewerkt door manuel25 op 09-01-2008 21:12
 

09-01-2008 21:21:00
ems
ems
Quote
sik214: Vrijdags Hgl (tot half december dus met mob.wpl*).

Inzet mobiele werkplaats van VolkerRail te Hengelo is verplaatst naar Donderdag.

Quote
aetudent: Volgens mij is die inzet min of meer willekeurig, d.w.z. waar het nodig is. Ik neem tenminste niet aan dat er iets van een standaardomloop bestaat voor de schouwmeuk?
Tuurlijk! Er wordt gewoon maar een beetje op los gereden...Nee, schouw is wettelijk verplicht; Alle emplacementen worden eens per week geschouwd; Grotendeels middels mobiele werkplaatsen of Videoschouw. Dit zit wel degelijk in een omloop (bijv. zoals hierboven genoemd in Hengelo)

Groet, Edwin
 

09-01-2008 21:27:45
kbrandsma
kbrandsma
Quote
manuel25: Weet jij ook of die de laatste tijd ook rijdt? Ik zou graag een aantal foto's willen maken hier in de buurt.

Ik heb geen idee. Ik woon nu eenmaal niet dusdanig dichtbij de spoorlijn of heb genoeg vrij uitzicht om dat waar te kunnen nemen. Daarnaast ben ik zondag's vrijwel nooit in Sneek.
 

10-01-2008 11:22:18
aestudent
aestudent
Quote
ems: Er wordt gewoon maar een beetje op los gereden...Nee, schouw is wettelijk verplicht; Alle emplacementen worden eens per week geschouwd;
Dat snap ik ook wel, maar moet dat elke week op precies dezelfde tijd door precies hetzelfde materieel dan?
 

10-01-2008 11:24:24
timtrein
timtrein
Dat lijkt me wel zo praktisch ja, dan kun je gewoon een omloop van een week maken, dan kun je elke week hetzelfde doen in plaats van het telkens allemaal opnieuw te moeten bedenken  

10-01-2008 11:31:13
jeanpierre
jeanpierre
Om sommige stations (bijv. Apeldoorn) wordt 1 a 2 maal per week de vertrekperrons aangepast voor het schouwen. Dat is dus al voor het hele jaar ingepland. Volgens mij is/ was dit ook in Eindhoven, wat nog het landelijke nieuws heeft gehaald omdat NS er bezwaar tegen maakte (maar bleek later een foutje van ProRail o.i.d.). Vandaar dat ik ook verwacht dat er een vaste "omloop" is voor het diverse schouwmaterieel.  

10-01-2008 15:03:49
willy84
willy84
Het is op termijn de bedoeling om een aantal gewone reizigerstreinen te voorzien van apparatuur, zodat het schouwen gewoon tijdens de dienst uitgevoerd kan worden. Net als Sandite aanbrengen dus, dat idee.
Termijn en verdere details weet ik voor de rest niks vanaf.