05-01-2008 20:15:26 | ||
---|---|---|
dikboom
|
Beste mensen, Het valt mij op dat het aantal VIRM stellen welke On aandoen af is genomen. Is het misschien zo dat storingen aan de stellen behandeld worden in de nieuwe werkplaats van NedTrain te Asd? (On heeft dan het onderhoud nog?) Weet iemand hier meer over? Groet, Meindert Dikboom |
05-01-2008 20:45:58 | ||
---|---|---|
thom
|
De nieuwe werkplaats in Asd is alleen voor HSL materieel. VIRM zal er dus niet komen |
05-01-2008 21:12:08 | ||
---|---|---|
railion
|
nouw misschien hoeft de VIRM op dit moment geen onderhoud te hebben Maar je weet nooit of ze terug komen |
05-01-2008 21:50:02 | ||
---|---|---|
willy84
|
Niet geheel juist, het is idd opgezet voor onderhoud aan de HSL stellen maar overdag zouden er dan ook andere typen binnen kunnen staan, omdat het onderhoud aan de HSL stellen zoveel mogelijk s'nachts gebeurd. Momenteel doet deze werkplaats al ervaring op met de ICR rijtuigen van de Benelux. |
07-01-2008 08:34:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker, het is een loods waar je fijn droog en overdekt kunt sleutelen aan allerlei materieel, maar echt regulier onderhoud wordt daar niet aan gepleegd. WEL aan de HST-Prio-rijtuigen (de huidige Benelux dus): die zijn daadwerkelijk in onderhoud in het OB Watergraafsmeer. |
07-01-2008 21:09:50 | ||
---|---|---|
floriss
|
Waarom wordt onderhoud aan VIRM uberhaupt in Onnen gepleegd. Volgens mij is de Noord/Oost zo´n een beetje de enige regio waar dit materieel planmatig nauwelijks komt. Afgezien van een enkele 500 trein. Waarom wordt dit onderhoud niet bijvoorbeeld in Leidschendam of Maastricht gedaan |
07-01-2008 21:13:18 | ||
---|---|---|
sik214
|
Misschien omdat de andere werkplaatsen al vol zitten en Onnen weinig te doen heeft (niet rendabel!) als al hun VIRM weggaat. |
07-01-2008 21:19:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Je vraagt het je inderdaad af. Nu kun je je inmiddels ook afvragen welke andere materieelsoort dan ICM er dan wèl handig in Onnen in onderhoud zou kunnen, natuurlijk. Ik zou het niet weten. |
07-01-2008 21:24:34 | ||
---|---|---|
salieri
|
Deel van het DM'90 ofzo? Aangezien ze ook eigenlijk jarenlang DH ervaring hebben. Samen met Zwolle kunnen zij het DM'90 samen onderhouden... Verder komt er niet zo heel veel ander materieel hier in het Noorden, afgezien van het DM'90 en ICM, met momenteel het VIRM. |
07-01-2008 21:28:16 | ||
---|---|---|
stephan90
|
En is het niet mogelijk om wat Mat'64 naar Onnen te verhuizen. Die komen met onder andere de 3700 in Zl... |
07-01-2008 21:40:15 | ||
---|---|---|
salieri
|
Is het niet beter om dat in Zwolle te onderhouden, en ook deels in de randstad? De 9100 is nou eenmaal geen mat'64, dus je zou sowieso stellen DM'90 reserve moeten houden in Groningen als er te weinig mat'64 stellen zijn om weer in de dienst te krijgen na onderhoud in Onnen. De 3700 komt in Zwolle, dan zou je beter de 3700 stellen eventueel in Zwolle kunnen houden. Laatst bewerkt door salieri op 07-01-2008 21:41 |
07-01-2008 21:43:52 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Ik bedoelde het eigenlijk ook alleen maar als "ruilmiddel" tegen het VIRM. |
07-01-2008 21:47:13 | ||
---|---|---|
woepje
|
Heb ergens (een hele tijd terug) gelezen dat men die nieuwe VIRM-IV's ook in On wil gaan onderhouden. Dat men er zelfs extra sporen voor wil aanleggen op het emplacement van On. Het bericht kan ik niet meer terugvinden en ik heb verder ook geen idee wat hier waar van is of niet. |
07-01-2008 21:53:56 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Het is inderdaad de bedoeling dat (alle) nieuwe VIRM'en in On worden onderhouden. Hoe dat allemaal gaat lukken, wordt nog bekeken |
07-01-2008 22:01:24 | ||
---|---|---|
salieri
|
Onnen heeft ook nog een rangeerheuvel... En volgens mij gebruiken ze die ook niet meer. Kunnen ze deze dan niet beter weghalen? En er beter en nieuw spoor voor neerleggen? |
07-01-2008 22:07:25 | ||
---|---|---|
micky
|
staat daar niet die sik op? |
08-01-2008 09:55:43 | ||
---|---|---|
daan-ns
|
Ldd raakt al het VIRM materieel kwijt. Dat gaat ook allemaal naar Onnen Groetjes Daan |
08-01-2008 17:50:17 | ||
---|---|---|
raoul
|
Quote Dan zal het mij niet verbazen als er toch niet wat meer standaard slagen met VIRM naar het noorden gaat komen! Bv. een enkele slag uit Schiphol voor uitwisseling op de 3500 misschien? |
08-01-2008 19:41:34 | ||
---|---|---|
dikboom
|
Quote Ik weet wel dat On o.a. gekozen is om de lange VIRM stellen in de werkplaats te kunnen schuiven. Verder hebben de uitloopsporen in On zoveel lengte dat er met de 6 bakken uitbundig gerangeerd kan worden. Er is zelfs een bundel sporen waarop stellen rustig kunnen wachten op onderdelen. Ik noem dat altijd de "wachtkamer". Formeel wordt er per dag een VIRM stel in onderhoud genomen en wordt aangeleverd door trein 561. Zo'n stel wordt meestal enkele dagen in On in en om de werkplaats behandeld. Groet, Meindert Dikboom. Laatst bewerkt door dikboom op 09-01-2008 20:13 |
08-01-2008 20:35:14 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteDat zou best kunnen. Als men ook viertjes gaat onderhouden dan kan men ook 8 bakken of 10 bakken inzetten naar het noorden ipv van het zware geweld van 12 bakken. Want dat is voor Groningen (en al helemaal voor Leeuwarden) zwaar overdreven. De treinseries naar Gn zullen in de toekomst drukker worden omdat ze ook Gvc -> Ledn -> Shl gaan rijden.. en ook op den duur op Shl/Asdz -> Almere en daar zal het tegen die tijd ook niet al te rustig te zijn (treinserie staat gepland om in de top 3 van drukste treinseries te worden). Dat je zo nu en dan kan uitwisselen met On door in de spits meer van die 526/561 ritjes in te zetten, kan dan best handig zijn... QuoteDoor trein 561 mag ik aannemen. 526 zal wel de rit zijn dat het materieel On uitrolt (op de overige LM ritjes naar Wgm of Asd na dan)... |
09-01-2008 20:12:19 | ||
---|---|---|
dikboom
|
QuoteQuoteDoor trein 561 mag ik aannemen. 526 zal wel de rit zijn dat het materieel On uitrolt (op de overige LM ritjes naar Wgm of Asd na dan)... Ja, het moet de 561 zijn. Groet, Meindert Dikboom. |
10-01-2008 21:01:57 | ||
---|---|---|
floriss
|
Quote Bedankt voor je reactie en je uitleg. |