Omgeleide CARGO??? 5/6 Jan door wrkzmhdn Vl-Ehv
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
02-01-2008 13:24:00
rambons
rambons
5 en 6 Januari ligt Hm-Ehv er uit. Zodoende denk ik dat de goederentreinen hierdoor ook omgeleid gaan worden. Nu is mijn vraag, zal dat dit weekend gebeuren via de Maaslijn?? Dat dus in Nijmegen kopgemaakt word en dan naar Venlo gereden gaat worden. Of dat alles dan bij Emmerich de grens over gaat, of als laatste optie dat er 1 spoor beschikbaar blijft voor goederentreinen? En hoe zit het dan? Mocht er inderdaad omleidingen zijn via Emmerich, wat doet Veolia dat met de Blerick shuttle van zaterdag, deze kunnen dan denk ik niet anders dan omrijden over de maaslijn. Aanstaande weekend worden de EETC treinen ook omgeleid en neem ik aan dat er voor de goederen ook wat omgeleidingen zijn. En als ik kijk naar het verleden dat in juni en december 2006 ook al een keer goederentreinen over de maaslijn werden omgeleid zou het dus best kunnen dat het nu ook het geval is. Op rolandrail stond er nog niks over dus vandaar dat ik het hier probeer te vragen.  

02-01-2008 13:41:02
keesje
keesje
Maak je geen illussies: er gaan geen goederentreinen rijden tussen Vl en Nm. Wel worden enkele goederentreinen vanaf Vl omgeleid via Rm naar Ehv en v.v. De rest gaat via Em.  

02-01-2008 13:46:05
stefanuzz
stefanuzz
Interessant om even te weten ja, aanstaande zondag een rondje NL gepland en in de planning stond een bezoekje aan venlo, maar dat wordt em dus niet waarschijnlijk  

02-01-2008 13:52:00
keesje
keesje
De treinen die omgeleid worden via Vl-Rm-Wt-Ehv zijn vooral de ertstreinen (genummerd 487xx).

Laatst bewerkt door keesje op 02-01-2008 13:52
 


02-01-2008 13:56:49
rambons
rambons
Lijkt me juist heel erg onhandig via Rm omdat je dan in Rm kop moet gaan maken en vervolgens in Venlo nog een keer om richting Duitsland te rijden. En ik maak helemaal geen illussies, ik kijk naar het verleden omdat er toen wel werd omgeleid via Nm-Vl.  

02-01-2008 14:01:21
keesje
keesje
Klopt, nu gebeurt het in ieder geval niet gepland via Vry-Bmr. En inderdaad, van de treinen die vanaf Vl via Rm omrijden, moet de loc twee keer omrijden. Het heeft ook vast te maken met de capaciteit rondom Em, want daar is niet oneindig veel ruimte om alles langs om te leiden. Ook de werkzaamheden tussen Ut en Asd (dus ook de beperkingen te Ut) zullen meespelen om daar zo min mogelijk omgeleide treinen langs te laten rijden.

Dus in deze situatie is de route Kn-Vl-Rm-Ehv-Kfh zo onlogisch nog niet
 

02-01-2008 15:29:13
riktrain
riktrain
Maar je kan geen cargo's via Ut-Ah-Nm sturen want dan moet je alsnog kopmaken in Ah  

02-01-2008 15:36:12
gertjan
gertjan
Je kan ook nog bij Tb linksaf hoor ... Om bij Htda rechtsaf te gaan, en dan kom je ook in Ah, zonder kopmaken.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

02-01-2008 15:38:58
riktrain
riktrain
ow ja zo kan natuurlijk ook. Maar Gert-jan ik had het over cargo's die naar Venlo moeten, die kan je niet over Ut-Ah-Nm-Vl sturen ivm kopmaken in Ah

Laatst bewerkt door riktrain op 02-01-2008 15:43
 

02-01-2008 15:47:24
rambons
rambons
En wat ook was gebeurt 9 december 2006 dat ERS Railways niet op de hoogte was van werkzaamheden tussen en Vl en Ehv. En dat men toen in eens geinproviseerd via Vl-Nm ging rijden en ja toen zag je in eens vanaf de open dag in Nijmegen een ERS Class 66 vanaf Venlo komen. Maar goed ERS zal nu wel via Nm naar Em rijden, ook leuk opzich. En ben ook benieuwd wat Veolia doet met zijn Blerick shuttle op zaterdag.

Laatst bewerkt door rambons op 02-01-2008 15:48
 

02-01-2008 15:51:43
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik denk dat ERS nu wel op de hoogte is en het naar aller waarschijnlijkheid op dezelfde manier zal uitvoeren als met de vorige buitendienststelling en er voor zorgen dat er op het traject een hulploc aanwezig is om de trein de Maaslijn op en af te slepen.  

02-01-2008 16:23:23
waalkade
waalkade
Quote
riktrain: Maar je kan geen cargo's via Ut-Ah-Nm sturen want dan moet je alsnog kopmaken in Ah
Of in Ahg.
Zelfs meegemaakt dat treinen Kfh ri Vl twee keer Nm aandeden. Men vond het schijnbaar makkelijker om in Ahg kop te maken.
Volle ertstreinen zul je op de noordelijke maasroute niet gauw aantreffen.
De maasbrug bij Katwijk heeft zijn beperkingen.
Lege ertstreinen heb ik in Nm wel eens gezien.
 

02-01-2008 16:53:07
jbt
jbt
Graag wil ik even terug naar twee en een halve maand geleden, toen tijdens de stremming van de brug bij Blerick gedurende negen dagen alle ertstreinen en alle ERS-treinen via Roermond werden omgeleid. Prorail heeft het liefste dat via Emmerich wordt gereden, maar de ertstrein mag daar niet langs en de capaciteit van Emmerich is ook maar beperkt. Dat is in die week in oktober wel duidelijk gebleken. Ik ga er dan ook van uit dat de erts en ERS komend weekend weer via Roermond zullen gaan.  

02-01-2008 17:32:49
rudolfph
rudolfph
Quote
rambons: Lijkt me juist heel erg onhandig via Rm omdat je dan in Rm kop moet gaan maken en vervolgens in Venlo nog een keer om richting Duitsland te rijden. En ik maak helemaal geen illussies, ik kijk naar het verleden omdat er toen wel werd omgeleid via Nm-Vl.
Het maakt dan niet uit of je via Nm of Rm rijdt, is allebei een keer kop maken. In Vl moet er sowieso van loc gewisseld worden (bij de ertstreinen althans) om verder te rijden. En het is zelfs sneller om dan de nieuwe loc aan de achterkant van de trein te plaatsen dan aan de voorkant.
 

02-01-2008 18:43:49
thieskes
thieskes
bij ertstreinen is het niet meer verplicht (het moet niet meer) indien de loc aangepast is aan het duitse spoor (haaievin op de huif van sommige 64xx/65xx locs)

Laatst bewerkt door thieskes op 02-01-2008 18:44


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

02-01-2008 19:28:38
ijsm
ijsm
Quote
jbt: Prorail heeft het liefste dat via Emmerich wordt gereden, maar de ertstrein mag daar niet langs en de capaciteit van Emmerich is ook maar beperkt.
Waarom mogen die daar niet komen dan?
 

02-01-2008 20:14:46
mdeen
mdeen
Quote
waalkade:
Volle ertstreinen zul je op de noordelijke maasroute niet gauw aantreffen.
De maasbrug bij Katwijk heeft zijn beperkingen.
Lege ertstreinen heb ik in Nm wel eens gezien.

Niet alleen de brug bij Katwijk. Mo-Vl is beladingsklasse D2 en dan ook nog eens met Vmax 60 km/h. Ik denk dat je dan een massieve verstoring in de personendienst krijgt als je zoiets de Maaslijn op stuurt. Zijn er ertstreinen die C2 zijn?
Vl-Rm is wel D4, maar Vmax 80 km/h (weet je ook direkt waarom dat verstoringen geeft).
 

02-01-2008 20:18:26
rambons
rambons
Quote
jbt: Graag wil ik even terug naar twee en een halve maand geleden, toen tijdens de stremming van de brug bij Blerick gedurende negen dagen alle ertstreinen en alle ERS-treinen via Roermond werden omgeleid. Prorail heeft het liefste dat via Emmerich wordt gereden, maar de ertstrein mag daar niet langs en de capaciteit van Emmerich is ook maar beperkt. Dat is in die week in oktober wel duidelijk gebleken. Ik ga er dan ook van uit dat de erts en ERS komend weekend weer via Roermond zullen gaan.


Ja dat kwam omdat ze niet over de brug konden, en je moet ook eerst de brug over wil je de maaslijn op kunnen. Vandaar dat ze via Roermond zijn gegaan denk ik en de rest via Emmerich. En het is heel raar dat prorail het liefst via Emmerich in een keer wil rijden want ik heb zat meegemaakt vroeger dat er op de maaslijn goederentreinen gingen omdat er niet via Ehv gereden kon worden. Zelfs meegemaakt dat de reizigersdienst ervoor werd aangepast. Maar goed misschien rijd Veolia Cargo met zijn Blerick shuttle wel via Nm omdat de maaslijn bij Blerich uitkomt.

En over die ertstreinen, graag even terug naar begin Juni 2006 toen alle zaterdagse ertstreinen zowel vol als leeg over de maaslijn werden gestuurd.

Laatst bewerkt door rambons op 02-01-2008 20:20
 

02-01-2008 20:28:45
rick
rick
Quote
thieskes: bij ertstreinen is het niet meer verplicht (het moet niet meer) indien de loc aangepast is aan het duitse spoor (haaievin op de huif van sommige 64xx/65xx locs)
Al heeft de haaievin daar weinig mee te maken. Het gaat meer om de aanwezig Indusi en of de loc binnen het Duitse profiel past.