Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Nieuwe versie AV script

Vrijdag 21 dec 2007 - 20:42:57
webguy
webguy
Voor de geïnteresseerden meld ik het hier maar even: Ik heb een nieuwe versie van m'n AV script online gezet. Je kan op waarisdetrein.nl of mobiel.waarisdetrein.nl de AV nieuwe stijl bekijken (met tijden dus zoals die ook op mobiel.ns.nl komen), met de treinnummers. De NS site laat de treinnummers niet zien. Zie je een bug, laat het alsjeblieft weten!

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!

Vrijdag 21 dec 2007 - 20:46:45
kevinevers
kevinevers
@webguy: Even een vraagje, klopt het dat er een aantal stations (zoals Echt EC, Beek-Elsloo BK en Bunde BDE) niet op je site vermeldt worden?

Vrijdag 21 dec 2007 - 20:51:01
webguy
webguy
Klopt, momenteel staan er alleen stations in die ook in de oude stijl AV voorkomen. Stations die in de nieuwe stijl wel voorkomen maar niet in de oude staan er niet in. Sowieso kan ik voor die stations geen treinnummers laten zien, de oude en nieuwe worden namelijk gelinkt...

Vrijdag 21 dec 2007 - 21:10:27
justin
justin
webguy: Zie je een bug, laat het alsjeblieft weten!
nou Ddr/Dr bug is er in ieder geval uit. Ik zie alleen zo 1-2-3 het verschil niet.

Wat misschien een optie is (maar denk ik wel veel ruimte vergt, maar dat weet ik niet), is ook de andere stations te kunnen toevoegen. Sinds afgelopen maandag heeft de NS namelijk ook van alle andere stations de vertrektijden toegevoegd, inclusief de vertraging, tot op de minuut nauwkeurig.

Verder vind ik je site extreem handig, hij staat altijd aan bij het spotten, scheelt me enorm veel terugzoektijd bij het invoeren namelijk, aangezien ik ze direct kan koppelen aan mijn spots.

Sporten + NS = Prima te doen

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!

Vrijdag 21 dec 2007 - 21:14:24
geertw
geertw
De andere stations kunnen toegevoegd worden omdat die niet op NS.nl beschikbaar zijn (dus alleen op de mobiele versie). Daarom kunnen er ook geen treinnummers aan vertrekkende treinen gekoppeld worden op de stations die er niet in staan.

http://www.ovinnederland.nl/

Vrijdag 21 dec 2007 - 22:21:41
fastguy84
fastguy84
webguy: Voor de geïnteresseerden meld ik het hier maar even: Ik heb een nieuwe versie van m'n AV script online gezet. [...] De NS site laat de treinnummers niet zien. Zie je een bug, laat het alsjeblieft weten!
Om te beginnen: dankjewel! Zoals justin al zei is de Ddr (en ook de Ddzd en Ww)-bug eruit, fijn. Het enige vreemde wat ik op dit moment zie is dit op station Vl en ik kopieer maar eventjes:
jouw site:
22:10 - > (1)
22:19 - 1984 > Den Haag Centraal (4A)
ns.nl:
22:04 Moenchengladbach H 3a Stoptrein 9039 NS +5 minuten
22:10 1 13211 Extra Trein, +10 minuten
22:19 Den Haag Centraal 4A Helmond, Rotterdam C , Den Haag HS Intercity 1984 NS Stopt tot Deurne op tussengelegen stations
m.ns.nl:
V 22:10 Moenchengladbach H
INT
Extra trein
V 22:19 Den Haag Centraal
Intercity spoor 4A
Via Helmond, Rotterdam C, Den Haag HS
V 22:24 Moenchengladbach H
Rijdt vandaag niet
V 22:24 Moenchengladbach H
Rijdt vandaag niet

Vreemd... vrij uitzonderlijke situatie maar misschien kan het je helpen om je 'koppelings' variabelen/voorwaarden aan te scherpen. Ik zie de laatste dagen op m.ns.nl trouwens wel meer vreemde dingen (op Ut een Extra trein naar Wgm via Vspa bijvoorbeeld, dus letterlijk die afkortingen).

Vrijdag 21 dec 2007 - 22:40:52
webguy
webguy
Ik heb net een bug gefixt, er was inderdaad een probleempje met het linken van tijd en bestemming. Hij laat nu alle treinen van ns.nl zien, en de vertragingen van mobiel.ns.nl.
Overigens is er nog een bugje: treinen die worden opgeheven pakt 'ie nog niet...

Laatst bewerkt door webguy op Vrijdag 21 dec 2007 om 22:42:33

Zondag 23 dec 2007 - 21:12:51
dumpy_dump
dumpy_dump
Volgens Justin (mobiel online) wordt nu ongeveer de helft van de treinen, met name stoptreinen, niet weergegeven in dit script.

Zondag 23 dec 2007 - 21:15:01
webguy
webguy
't klopt idd nog niet helemaal... Heeft waarschijnlijk er mee te maken dat ik nu ook link op basis van de eindbestemming, alleen op tijd de treinen linken durfde ik niet. Ik zal de komende dagen flink blijven kijken: maar het is moeilijk om te testen en in dit geval te kunnen zien wat nou klopt

Laatst bewerkt door webguy op Zondag 23 dec 2007 om 21:15:51

Zondag 23 dec 2007 - 21:25:43
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Kun je hier suggesties doen voor nieuwe stations of is dat nou technisch onhaalbaar? Wezep lijkt me wel leuk (hoe logisch)

Voor de rest: de actuele tijd is ook een bugje..

Laatst bewerkt door stefanuzz op Zondag 23 dec 2007 om 21:28:10

Zondag 23 dec 2007 - 21:42:35
fastguy84
fastguy84
@Joel

Ik heb altijd begrepen dat de tijd het enige in 'het systeem' was dat niet aangepast kon worden, dus dat lijkt me een van de sterkste variabelen, bijvoorbeeld i.c.m. spoor (alleen spoornummer is misschien al voldoende, dus geen perronfase?). Ik denk niet dat het ooit voorkomt dat in dezelfde minuut van één spoor twee treinen vertrekken... (misschien wel als er een vertraging heeft en dan spoorwijziging krijgt?)

Zou het (als tijdelijke oplossing - en om heel moeilijk gedoe te voorkomen) niet mogelijk zijn om alles wat jouw script niet voldoende 'zeker' kan koppelen, gewoon zonder nummer weer te geven (in plaats daarvan de tekst ST, SP, IC of INT ofzo)?

En op die manier ook alle 'niet-op-de-vaste-ns-site-ondersteunde' stations weer te geven, alsmede alle tijden die in de wat verdere toekomst liggen (de mobiele site heeft een veel grotere horizon dan de desktop-ns-site, vooral bij station Vl, die heeft een max van 5 op de desktop-site en (op dit moment) 14 op de mobiele)?

En wat betreft betatesten: misschien handig als je op het moment dat je er aan gaat sleutelen dat hier te melden en via de Somdachat betatesters in te schakelen?

Zondag 23 dec 2007 - 21:44:27
webguy
webguy
Ten eerste, over die nieuwe stations: het is heel makkelijk te doen, maar je krijgt dan geen treinnummers...

Over die actuele tijd, ik zie nu idd dat daar iets niet klopt... In Ede pakt 'ie wel de tijd maar in Amsterdam en Rotterdam pakt 'ie de eerste trein, oops

Edit: De bugs zijn nu gefixt... De tijd klopt weer en de treinen als 't goed is ook. Over de tijd: de klok van mobiel.ns.nl staat een paar min voor (2 a 3) dus daarom kan het zijn dat treinen die volgens de actuele tijd bovenaan al zouden moeten vertrekken en geen vertraging hebben er toch nog staan: ze staan dan nog wel op NS.nl.
Oh, en over de nieuwe stations, daar ga ik nu mee aan de gang

Laatst bewerkt door webguy op Zondag 23 dec 2007 om 22:42:53

Zondag 23 dec 2007 - 23:19:01
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
webguy: De tijd klopt weer en de treinen als 't goed is ook. Over de tijd: de klok van mobiel.ns.nl staat een paar min voor (2 a 3)
Je kunt daarvoor toch gewoon de functie time() gebruiken?

Zondag 23 dec 2007 - 23:28:58
webguy
webguy
Inprincipe wel ja, maar het is realistischer om de tijd van de pagina af te pakken: voorkomt problemen met winter/zomertijd aan mijn kant en ook is het handig om te weten welke tijd de server heeft

Verder ben ik bijna klaar om alle stations toe te laten, al heeft dat natuurlijk weinig extras (maar, mijn sitetje ondersteunt meer telefoons - de mobiel.ns.nl site kom ik wel op maar ik kan niks invullen op mijn eigen telefoon)

En edit: alle stations werken nu, alleen met treinnummers voor de "ns.nl actuele vertraging" stations. Verder ontbreken bij de andere stations nog wel spoornummers, maar die komen morgen wel.

Laatst bewerkt door webguy op Maandag 24 dec 2007 om 00:07:19

Maandag 24 dec 2007 - 00:24:04
justin
justin
Wel, ik kreeg zojuist een heleboel errors.

Maar nu zie ik ze wel werken op mijn telefoon.
Alle stoptreinen op Ddr
de tijd klopt

Wat wel opvallend is, is dat de lettergrootte kleiner is geworden, maar misschien komt dat door mijn instellingen.

Prima zo!

Maandag 24 dec 2007 - 00:42:35
geertw
geertw
Gebruik je nu je de tijd van NS.nl of je eigen servertijd? Hij loopt nu namelijk goed

Maandag 24 dec 2007 - 00:52:10
webguy
webguy
De tijd loopt nu goed, idd, hij gebruikt de tijd van mobiel.ns.nl, die met 2 minuten afwijkt van de ns.nl tijd

Woensdag 30 apr 2008 - 13:57:11
webguy
webguy
Even een kleine topickick... Zoals sommigen al weten ging mijn AV script kapot met het veranderen van de NS site omdat de treinnummers ontbraken. Vanmorgen heb ik 't scriptje weer gemaakt door de Hafas Vertrekstaten te gebruiken als informatiebron. Voordeel daarvan is dat er nu info is met treinnummers voor alle Nederlandse stations. Er zijn misschien een aantal stations die het nog niet doen, als die worden gemeld maak ik die: dan weet Hafas niet welk station wordt bedoeld. Voor degenen die de link niet weten: mobiel.waarisdetrein.nl

Woensdag 30 apr 2008 - 15:22:26
bloober
bloober
Twitter mattlinssen
Zomaar eens wat geprobeerd en bij 's-Hertogenbosch (Ht) zie ik geen treinnummers.

Groetjes, Bloober

Woensdag 30 apr 2008 - 15:41:53
webguy
webguy
En nu weer wel... Bedankt voor het melden: ik kan niet alle stations gaan testen, maar er zijn enkele gevallen waar Hafas niet kan uitmaken wel station je nou precies bedoelt. Dit moet dan even handmatig worden toegevoegd

Woensdag 30 apr 2008 - 18:31:25
treinfan
treinfan
Als ik St (soest) invoer, gaat er ook iets niet helemaal goed, met treinen naar Paderborn Hbf
Edits: Beth (Best Halte) en Htnc (houten Castellum) geven ongeldig station
Ijt (ijlst) ook

Laatst bewerkt door treinfan op Woensdag 30 apr 2008 om 18:42:52

[Bezig met laden...]

Woensdag 30 apr 2008 - 18:38:54
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Op station Helmond (Hm) worden geen treinnummers weergegeven...

EDIT: Verder zou het mij wel prettig lijken als je ook weer gewoon volledige stationsnamen kan intypen, voor het geval een afkorting niet bekend is...

Laatst bewerkt door nielske90 op Woensdag 30 apr 2008 om 18:41:51

Woensdag 30 apr 2008 - 19:06:06
rogier
rogier
Flickr rogierp
treinfan: Als ik St (soest) invoer, gaat er ook iets niet helemaal goed, met treinen naar Paderborn Hbf
Hafas geeft waarschijnlijk keurig wat er gevraagd wordt: de vertrekkende treinen in Soest (en dat ligt idd in Duitsland).
St is Soest (Nl).

Laatst bewerkt door rogier op Woensdag 30 apr 2008 om 19:06:30

Woensdag 30 apr 2008 - 19:07:20
webguy
webguy
De bovenstaande stations zijn gemaakt, behalve Houten Castellum: die kent de NS AV niet (Hafas uiteraard wel!). Over de naam van een station ipv de afkorting: dat komt eraan in de volgende versie, ik wil namelijk ook duitse stations er in gaan verwerken

Edit: Soest is gemaakt, (NL) moest er inderdaad achter, zo ook bij Emmen...

Edit 2:
nielske90:EDIT: Verder zou het mij wel prettig lijken als je ook weer gewoon volledige stationsnamen kan intypen, voor het geval een afkorting niet bekend is...
Is gerealiseerd...

Laatst bewerkt door webguy op Woensdag 30 apr 2008 om 23:03:27

Zondag 04 mei 2008 - 15:58:55
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Als ik nu bij de AV van bijvoorbeeld Vndw kijk is voor een groot deel het treinnummer niet beschikbaar:

Station: Vndw
Nu: 15:54

16:12 - 7455 > Rhenen [2]
16:18 - 7454 > Amsterdam Zuid [1]
16:42 - ?? > Rhenen [2]
16:48 - ?? > Amsterdam Zuid [1]
17:12 - ?? > Rhenen [2]
17:18 - ?? > Amsterdam Zuid [1]
17:42 - ?? > Rhenen [2]
17:48 - ?? > Amsterdam Zuid [1]
18:12 - ?? > Rhenen [2]
18:18 - ?? > Amsterdam Zuid [1]

Dit is ook zo bij Db, Klp en Ed. Verder heb ik niet gekeken.

Zondag 04 mei 2008 - 16:14:24
superboer
superboer
Twitter OVMaik Youtube maik17
Klopt, dat is mij ook al opgevallen. Is bij de stations in de Achterhoek ook zo.

Garantie tot aan de voordeur.

Zondag 04 mei 2008 - 16:29:34
david_meye
david_meye
Twitter MeteoKrommenie Facebook DavidMeyer25
Ja bij mij ook vooral Gdg en Bdg en Wd.

Zondag 04 mei 2008 - 18:00:43
ruysdael
ruysdael
Hafas, geeft net als ns.nl geen treinnummertjes meer af
Nog even, en die nummertjes worden ook niet meer in de spoorboekjes gezet..

Laatst bewerkt door ruysdael op Zondag 04 mei 2008 om 18:05:10

Zondag 04 mei 2008 - 18:08:02
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Huh? Ik krijg anders nog gewoon treinnummertjes te zien hoor: reiseauskunft.bahn.de

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Zondag 04 mei 2008 - 18:18:32
ruysdael
ruysdael
reiseauskunft.bahn.de hier krijg ik geen treinnummers meer te zien?

Zondag 04 mei 2008 - 18:33:39
rogier
rogier
Flickr rogierp
Dat is al altijd zo geweest, treinnummers staan in het Detailansicht.

Zondag 04 mei 2008 - 20:55:34
webguy
webguy
Ik heb het een en ander omgegooid zodat alle treinen uit de NS AV worden getoond, zodat je ook extra treinen ziet. Eerder werden alleen de treinen getoond die ook in Hafas stonden. Probleem echter is dat de NS AV x aantal treinen vanaf nu toont, maar Hafas altijd een uur (maar ik kijk dan weer 20 min van te voren, om vertraagde treinen op te kunnen vangen), ongeacht hoeveel treinen er dan rijden. Ik ga nog effe kijken wat ik hier aan ga doen: of veel minder treinen tonen of wat meer data uit Hafas zien te trekken.

Zondag 04 mei 2008 - 21:19:35
fred67nl
fred67nl
ass-er: Hafas, geeft net als ns.nl geen treinnummertjes meer af
Nog even, en die nummertjes worden ook niet meer in de spoorboekjes gezet..
En waar om doen ze dat niet meer DB en NS?? En m.i.v. wanneer gaat ze dat doen in NL?? Wordt spotten dan een uitstervende hobby??

Groet,
Fred

Zondag 04 mei 2008 - 22:34:05
geertw
geertw
Het eerste deel van ass-ers bericht klopte niet, het tweede deel was slechts een vermoeden...

Maandag 05 mei 2008 - 21:40:29
fastguy84
fastguy84
Bedankt voor de update

* Lg lijkt niet te werken; foutmeldingen en geen enkel treinnummer
* Bij samengesteld stations voluit (Ede=Wageningen, Geleen=Lutterade) wordt het deel achter het streepje niet met hoofdletter geschreven.
* Er gaat 'iets' mis bij Vl, de int naar Moenchengladbach krijgt geen treinnummer, maar een latere binnenlandse trein krijgt wel een nummer? Hetzelfde zie ik in Ehv, de 22:05 naar Ht krijgt geen nummer, de 22:17 naar Dn wel?
* En bij 'Venlo' komen foutmeldingen op regel 95 van je functions.php en komen er (dus) helemaal geen treinnummers in beeld.

Dinsdag 06 mei 2008 - 13:04:23
dennis3
dennis3
bij hgl en hglo zijn er wel treinnummers maar ze zijn er niet allemaal ong. de helft

Woensdag 12 nov 2008 - 20:32:51
martijnmet
Moderator
martijnmet
Vanmiddag heeft de NS zijn mobiele website geüpdatet. Hierdoor doet alleen de AV Script het niet meer. Zou het mogelijk zijn dat deze ook geüpdatet wordt? Want ik vind het script erg handig werken!

Woensdag 12 nov 2008 - 20:37:50
david_meye
david_meye
Bij doet de AV het wel.

Woensdag 12 nov 2008 - 20:54:22
martijnmet
Moderator
martijnmet
Dan bedoel je neem ik aan de AV van de mobiele NS site. Die doet het inderdaad gewoon. Maar de AV van webguy haalt de gegevens van deze mobiele NS site. Maar doordat de mobiele NS site is veranderd gaat dat ophalen van de gegevens niet meer goed. Dit gebeurt bijvoorbeeld ook bij de Iphone App Trein. En deze applicatie doet het om dezelfde reden het nu ook niet meer.

Woensdag 12 nov 2008 - 21:10:23
david_meye
david_meye
Ja dat bedoel ik ook.

Woensdag 12 nov 2008 - 22:11:47
webguy
webguy
Mijn AV site is gefixt. Aanpassingen waren minimaal: de NS gaat ooit nog eens goede HTML schrijven... Beetje jammer voor de iPhone App: als daarvoor geen server API voor wordt gebruikt betekent dat een update voor iedereen. Een API is trouwens beschikbaar voor m'n dienst zodat AV ook in andere applicaties is te integreren, met treinnummers.

Woensdag 12 nov 2008 - 22:17:41
justin
justin
Ah dat verklaart een hoop. Rond 17.30 kon ik het niet meer gebruiken... Dus de hele avond maar met somda I-mode gedaan.

Woensdag 12 nov 2008 - 22:24:00
superboer
superboer
@Webguy, het werkt bijna weer perfect. Alleen staan alle treinen er nog in als "opgeheven"

Woensdag 12 nov 2008 - 22:43:11
david_meye
david_meye
Dat klopt.

Woensdag 12 nov 2008 - 23:06:07
webguy
webguy
Oops, sorry voor de valse melding: gevalletje twee verschillende servers Nu doet 'ie 't wel

Vrijdag 05 dec 2008 - 23:18:26
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Zelfde probleem, ik weet niet of meer mensen dit hebben, in ieder geval heb ik het bij mobiel.waarisdetrein.nl , alle treinen zijn weer eens opgeheven.

Vrijdag 05 dec 2008 - 23:21:44
maxje
maxje
Ik zie het ook nu alle treinen staan opgeheveven volgens die link.

Zaterdag 06 dec 2008 - 00:17:26
webguy
webguy
Klopt, ik zal het morgen gaan oplossen... Alle treinen zijn opgeheven idd

EDIT: Is gefixt. Had er mee te maken dat de NS nu ook Engels antwoord geeft

Laatst bewerkt door webguy op Zaterdag 06 dec 2008 om 16:06:23

Zaterdag 06 dec 2008 - 22:04:15
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
mooi, bedankt

nu moet traphic.nl het nog leren, die hebben sinds hetzelfde moment geen actuele vertrektijden meer van heel nederland.

Zaterdag 06 dec 2008 - 22:43:21
webguy
webguy
Yup, dat is het jammere van het systeem Leuk zou zijn als de NS een manier zou hebben om die data uit te lezen, maar zoals de NS is doen ze dat tuurlijk niet: stel je voor dat je je informatie ter beschikking stelt Wel is het zo dat ik de data ter beschikkin stel: je kan dus redelijk snel mijn data hergebruiken.

Laatst bewerkt door webguy op Zaterdag 06 dec 2008 om 22:43:37

Vrijdag 23 jan 2009 - 18:38:46
superboer
superboer
Inmiddels zijn er op de m.ns.nl weer wat dingen aangepast waardoor deze AV niet meer werkt

Vrijdag 23 jan 2009 - 18:46:21
kevinevers
kevinevers
Klopt, het stukje /mobiel/ is uit de link gehaald.

Vrijdag 23 jan 2009 - 19:44:59
train85
train85
mobiel.ns.nl werkt bij mij nog wel.

www.mat64.nl

Vrijdag 23 jan 2009 - 20:42:53
superboer
superboer
volgens mij gaat dit topic over mobiel.waarisdetrein.nl, die werkt dus niet meer.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!

Zaterdag 24 jan 2009 - 01:01:27
webguy
webguy
En nu weer wel...

Zaterdag 24 jan 2009 - 23:47:03
superboer
superboer
Mijn dank is wederom groot, heb er vandaag weer uitgebreid gebruik van gemaakt!

Zaterdag 14 mrt 2009 - 09:58:59
superboer
superboer
Ik heb hier gisteren weer volop gebruik van gemaakt en ik las dat de "lastige series" 5700/5000 enz zijn toegevoegd. Het viel me alleen op dat op diverse stations treinseries ontbreken. Op Ut ontbreekt bijvoorbeeld de 5700 ri Ledn, op Uto staat alleen de 5700 naar Ut erin. Op Gvc ontbreekt de 5100 ri Ddr, op Gv staat enkel de 5100 ri Gvc erin. Ik merkte dat er op meer stations treinen ontbraken, is dit al bekend of is het een nieuw probleem?

Momenteel werkt het trouwens helemaal niet, maar dat lijkt een probleem met m.ns.nl te zijn

Zaterdag 14 mrt 2009 - 10:14:25
webguy
webguy
Ik zal eens goed kijken: er is inderdaad het een en ander veranderd aan de code om treinen te selecteren zodat de andere treinen er ook in komen.
Tja en m.ns.nl schijnt erg moelijk online te houden te zijn, ik merk dat vooral rond verstoringen de site vaak offline is: ronduit belachelijk. Ik ga de uptime binnenkort eens meten. Weet iemand of de iPhone applicatie Trein nog werkt als m.ns.nl offline is?

Dinsdag 17 mrt 2009 - 14:48:09
webguy
webguy
Vandaag nog eens gekeken: stond idd nog een klein foutje in. Nu worden alle treinen weer getoond, inclusief trein # Heb meteen ook de eindbestemmingen verbeterd, dat is nu de daadwerkelijke eindbestemming, niet een punt ergens tussenin.

Laatst bewerkt door webguy op Dinsdag 17 mrt 2009 om 14:48:46

Dinsdag 17 mrt 2009 - 15:24:07
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
IE vind de feed niet echt lief meer als je een niet bestaande stationsafkorting opvraagt.
Kan dat nog worden gerepareerd?

Laatst bewerkt door aarclay op Dinsdag 17 mrt 2009 om 15:25:32

Choo choo.....

Dinsdag 17 mrt 2009 - 15:30:04
fastguy84
fastguy84
En als je toch bezig bent, heb ik ook nog wel iets te zeuren Nu worden veel vertreksporen rood gekleurd (gewijzigd) terwijl dat helemaal niet het geval is. Zie bijv. ieder half uur in Std de treinen ri. Mt/Hrl. Op m.ns.nl worden alleen de treinen rood gekleurd die daadwerkelijk gespoorwijzigd zijn, zou je niet kunnen filteren op de aanwezigheid van (even zonder haakjes: font color="red" ) in de bron van m.ns.nl bij het bepalen van een spoorwijziging?

Dinsdag 17 mrt 2009 - 15:31:30
aarclay
aarclay
Dat had ik al aangekaart per MSN gisteren.
Trouwens, even uit interesse, wat doen jullie met deze API die WebGuy maakt?
Eigen gebruik, of openbaar op je site?
Just interesting

Laatst bewerkt door aarclay op Dinsdag 17 mrt 2009 om 15:32:41

Choo choo.....

Dinsdag 17 mrt 2009 - 15:44:15
fastguy84
fastguy84
Eigen gebruik - heb het met sleutelwoord (bij mij 'avm' - Actuele Vertrektijden Mobiel) ingesteld op mijn Vuurvosje, dus als iemand belt 'hoe laat gaat mijn trein' oid, dan tik ik snel ff "avm ut" en heb ik het direct in beeld. Snelheid dus vooral.
Daarnaast op mijn PocketPC - onderweg. Helaas zitten er ook nadelen aan: kwam zaterdag uit de schouwburg, keek snel ff en zag mijn trein als 'opgeheven' staan. Daarom nog wat verteld en toen naar het station geslenterd om de volgende te nemen en zag toen dat 'ie alsnog reed - gemist. Maar dat neem ik de leverancier van de data kwalijk, niet de boodschapper .

Dinsdag 17 mrt 2009 - 20:27:54
webguy
webguy
De reden dat de sporen rood kleuren is dat de het actuele spoor afwijkt van het spoor dat in Hafas staat, wat dus meestal planmatig is. Kennelijk verschilt Hafas/DB dus vaak van het planmatige / NS.

Dat altijd rood worden wat Aarclay meld is alleen van toepassing in de API, en heeft dus niet te maken met wat fastguy84 bedoeld.

Laatst bewerkt door webguy op Dinsdag 17 mrt 2009 om 20:28:29

Woensdag 18 mrt 2009 - 08:54:39
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Bij station Goor worden alleen de treinen naar Zutphen aangegeven, die naar Oldenzaal missen. Op m.ns.nl staan ze er wel gewoon in.

Edit: het lijkt te komen door dezelfde vertrektijd. Op Ut missen ook de intercity naar Almo en Shl, terwijl de stopper naar Tl wel vermeld wordt. Allemaal 8.58u vertrektijd.

Laatst bewerkt door dennistd op Woensdag 18 mrt 2009 om 08:56:45

Woensdag 18 mrt 2009 - 16:22:30
NS-APD
NS-APD
Twitter DB4055 Facebook Dave5126
Even iets anders...

m.ns.nl heeft nu een nieuw dingetje erbij gekregen...
die kun je downloaden op je mobiel
Ik probeer het nog uit

Een super mooi programma al zeg ik het zelf

Laatst bewerkt door admin op Woensdag 18 mrt 2009 om 17:43:55, reden: Zinnen in hoofdletters worden niet gewaardeerd

Woensdag 18 mrt 2009 - 17:54:05
train85
train85
En als ik vragen mag wat is dat dan precies, ik zie niks veranderd?

www.mat64.nl

Woensdag 18 mrt 2009 - 17:59:42
bjornl
bjornl
Onder het gebruikelijke menu staat een resiplanner xtra-link. Een lokale applicatie waarin je onder andere favoriete reizen kan vastleggen.

Woensdag 18 mrt 2009 - 18:17:35
NS-APD
NS-APD
www.ns.nl

Laatst bewerkt door NS-APD op Woensdag 18 mrt 2009 om 18:17:48

Woensdag 18 mrt 2009 - 20:11:58
mren
mren
bjornl: Onder het gebruikelijke menu staat een resiplanner xtra-link. Een lokale applicatie waarin je onder andere favoriete reizen kan vastleggen.
Iets wat de mobiele DB-site al jaren als java-applet heeft. Geeft dan de eerstvolgende reismogelijkheden op een van te voren opgegeven relatie, als Enschede-Breda ofzo.

Donderdag 19 mrt 2009 - 07:34:52
NS-APD
NS-APD
Nu weer iets anders...

mobiel.waarisdetrein.nl doet het sinds gister (bij mij) niet meer,
misschien door de extra functie van NS??

Donderdag 19 mrt 2009 - 15:32:55
webguy
webguy
Het lijkt me handig als we dit topic inderdaad toespitsen op waarisdetrein.nl/mobiel en bugmeldigen daarvoor.
Inmiddels heb ik het script geupdate: iemand bij de NS was zo vriendelijk het soort spatie aan te passen... Heerlijk wat een prutswerk Er zijn meteen ook wat bugjes gefixt en aanpassingen gemaakt achter de schermen. Ik kan niet alle stations testen, dus als je rare dingen ziet: meld het graag!

Verder is de API nu aangepast en is iets logischer opgebouwd, nu redelijk "beta". Als je actuele vertrektijden wil gebruiken ergens of een leuk idee hebt voor een toepassing, laat maar weten!

Laatst bewerkt door webguy op Donderdag 19 mrt 2009 om 15:34:24

Donderdag 19 mrt 2009 - 15:44:02
raymond16
raymond16
Sommige sporen worden weergegeven alsof ze vertraging zijn, bijvoorbeeld op Ut
15:48 - 20550 > Rotterdam Centraal [+8b]
15:55 - 852 > Schagen [+7]

Echter zijn die treinen gewoon op tijd.

Laatst bewerkt door raymond16 op Donderdag 19 mrt 2009 om 15:47:14

Donderdag 19 mrt 2009 - 15:45:42
fugazi
fugazi
Mooi gemaakt die AV met treinnummer, erg handig

Donderdag 19 mrt 2009 - 15:52:40
webguy
webguy
raymond16: Sommige sporen worden weergegeven alsof ze vertraging zijn,
Echter zijn die treinen gewoon op tijd.
Klopt, is direct aangepast, kwestie van een extra +'je

Donderdag 19 mrt 2009 - 16:52:31
bruno
bruno
Youtube trainspotterzwd Flickr spoorpunt
- In Ddr is de 9237 gespoorweizigd naar spoor 1, maar daar vertrok ie altijd al van
- De 5056 vertrekt vanaf spoor 3, dat is ook al erg lang zo
- Zelfde geld voor de 5161 op spoor 4 en de 2256 op spoor 2
- Mischien handig om ook a/b of c achter het spoornummer te vermelden?

Donderdag 19 mrt 2009 - 17:09:58
superboer
superboer
Ik dacht dat ik het al ergens gelezen had, maar kan het niet meer terug vinden: Op stations waar 2 treinen op precies dezelfde tijd vertrekken wordt er maar 1 getoond, daardoor missen er nog verschillende treinen in de AV. Een voorbeeld: In Didam vertrekken de treinen naar Doetinchem en Arnhem beide om .08 en .38, enkel de treinen naar Doetinchem worden getoond. Als de 30700 niet meer rijdt worden de treinen naar Arnhem wel getoond. Dit probleem lijkt zich op alle stations voor te doen.

Donderdag 19 mrt 2009 - 17:14:50
fugazi
fugazi
En aanvullend op Superboer, in Rv worden alleen de treinen naar Rm weergegeven. Hier vertrekken ook de treinen op hetzelfde tijdstip.

Edit: hetzelfde bij Hvs, hier vertrekken de 1500 richting Amf en de 5800 richting Asd ook tegelijkertijd. De treinen worden om en om weergegeven In Ut zit ook een grote bug, er worden slechts enkele treinen weergegeven.

Laatst bewerkt door fugazi op Donderdag 19 mrt 2009 om 17:28:52

Donderdag 19 mrt 2009 - 17:18:17
david_meye
david_meye
En het zelfde geld voor Hn de treinen naar Asb worden wel getoond en de trein naar Amr weer niet en de vertrekken bijden on 20 over en 50 voor heel

Donderdag 19 mrt 2009 - 17:53:20
webguy
webguy
bruno: - In Ddr is de 9237 gespoorweizigd naar spoor 1, maar daar vertrok ie altijd al van
- Mischien handig om ook a/b of c achter het spoornummer te vermelden?
Daar moet ik nog aan werken. Momenteel wordt er gekeken of het spoor afwijkt van het planmatige: dat wat op Hafas in de dienstregeling staat. Hafas loopt dus iets achter, of die sporen zijn alleen in 't NS dagplan veranderd ofzo.
bruno:Ik dacht dat ik het al ergens gelezen had, maar kan het niet meer terug vinden: Op stations waar 2 treinen op precies dezelfde tijd vertrekken wordt er maar 1 getoond, daardoor missen er nog verschillende treinen in de AV. Een voorbeeld:...
Er was inderdaad een ander probleem, dit is iets heel anders waardoor de helft van de treinen niet worden getoond. Ook opgelost nu...

Bedankt voor alle meldingen, als het goed is klopt t nu weer

Donderdag 19 mrt 2009 - 18:14:47
bruno
bruno
Youtube trainspotterzwd Flickr spoorpunt
In Hafas staat toch echt spoor 1, en tevens vertrekt de benelux al jaaaren vanaf spoor 1, dus geen recente wijziging.

Donderdag 19 mrt 2009 - 19:52:53
AlbertP
AlbertP
Veel Duitse stations doen het (maar er wordt geen tijd weergegeven bij "Nu:"); maar Kall niet want DB/Hafas weet niet welk station dit is (keuze uit Kall, Kall-Scheven, Kall-Urft enz.).
Verder zou het handig zijn om meer Nederlandse afkortingen van Duitse stations erin te zetten (deze begrijpt Hafas nog niet):
Ahbf: Aachen Hbf (geeft geen fout 'ongeldig station' maar doet het niet)
Ahs: Ahaus
Arnsb: Arnsberg (vaak streepje i.p.v. spoornummer)
Augsb: Augsburg Hbf
Baden: Baden-Baden (deze rare weergave is een fout in Somda)
Badhar: Bad Harzburg
Badwil: Bad Wildungen
Berlic: Berlin-Lichtenberg
Berlis: Berlin-Spandau
Berzoo: Berlin Zoologischer Garten
Bunde: lastig punt. Er is een Duits en een Nederlands station met deze naam. Verder is er in Duitsland nog een station Bünde (Westf).
Dh: Dalheim, wordt als Diepholz begrepen
Dins: Dinslaken
Dresdn: Dresden-Neustadt
Em: Emmerich, wordt als Emmendingen begrepen
Esnd: Essen, wordt als Essen (België) begrepen.
Franfl: Frankfurt Flughafen Regionalbahnhof, wordt als Frankfurt (Main) Hbf begrepen
Frank: Frankfurt (Main) Hbf (geeft geen fout 'ongeldig station' maar doet het niet)
Freibb: Freiburg (Breisgau)
G: Gronau, wordt als Gera Hbf begrepen
Gelder: Geldern
Goch: Goch, werkt nog niet.
Greven: Greven, werkt nog niet.
Hamh: Hamburg Hbf
Hamm: Hamm Hbf
Hann: Hannover Hbf
Hz: Herzogenrath, wordt als Herzberg (Elster) begrepen. Overigens wordt niet het spoornummer, maar [on time ] (!) genoemd.
Ibbenb: Ibbenbüren
Kdr: Düren (geeft geen fout ongeldig station maar doet het niet; wordt door Hafas als bus/tramstation Eckdrift in Schwerin herkend)
Kempen: Kempen Bahnhof
Khb: Heimbach, wordt als Köln Hbf herkend.
Kn: wordt als Konstanz herkend.
Kohl: Kohlscheid
Korb: Korbach
Kvlr: Kevelaer, wordt als Köln Hbf herkend.
Leipz: Leipzig Hbf
Linzr: Linz am Rhein, wordt als Linz Hbf (Oostenrijk!) herkend.
Magdeb: Magdeburg Hbf
Mcgb: wordt als Mainz Hbf herkend.
Mesch: Meschede
Münchh: München Hbf
Münchp: München Pasing, wordt als München Hbf herkend.
Oberh: Oberhausen Hbf
Oberhw: Oberhausen West, wordt als Oberhausen Hbf herkend.
Offen: Offenburg
Olden: Oldenburg
Pass: Passau Hbf
Platt: Plattling
Putt: Puttgarden
Rathen: Rathenow
Regenb: Regensburg
Rosenh: Rosenheim
Sa: Salzbergen
Spb: Springbiel, wordt als Spremberg herkend.
Stdal: Stendal, wordt als Stade herkend.
Stola: Stolberg-Altstadt
Stolmb: Stolberg Mühlener Bahnhof
Stolr: Stolberg Rathaus, wordt als Stolberg (Rheinl) Hbf herkend.
Stolsm: Stolberg Schneidmühle, wordt als Stolberg (Rheinl) Hbf herkend.
V: Kleve
Viers: Viersen
Willin: Willingen
Wr: Weener, wordt als Wernigerode herkend.
X: Xanten
Zwisch: Bad Zwischenahn
Een aantal van deze gaat niet goed omdat DB/Hafas een lijst met mogelijkheden geeft. Als een plaats meerdere stations heeft en er wordt geen stationsnaam achter getypt betekent dat waarschijnlijk het centraal station: soms het station zonder extra naam erachter, of met de naam 'Bahnhof' erachter.
In Duitsland gaat het fout als Hafas een lijstje geeft. In Nederland gaat het goed.
Verder zou het sneller kunnen zijn om niet Hafas, maar mobile.bahn.de te gebruiken.

Laatst bewerkt door AlbertP op Vrijdag 20 mrt 2009 om 16:20:44

Donderdag 19 mrt 2009 - 20:30:22
daniel_ddr
daniel_ddr
bruno: In Hafas staat toch echt spoor 1, en tevens vertrekt de benelux al jaaaren vanaf spoor 1, dus geen recente wijziging.
De benelux vertrekt planmatig van 1bc Komt trouwens in de AV van NS zelf ook regelmatig voor dat er treinen van 1 naar 1b gespoorwijzigd zijn ofzo in Ddr.

Ik krijg trouwens nogsteeds een plusje voor gewijzigde vertreksporen, zo vertrekt de 9253 met +25 van spoor +1 in Ddr nu

Laatst bewerkt door daniel_ddr op Donderdag 19 mrt 2009 om 20:31:58

Donderdag 19 mrt 2009 - 23:07:23
bloober
bloober
Twitter mattlinssen
@albertpool: HAFAS kent een handige functie om de lijstjes te omzeilen. Door een uitroepteken achter de stationsnaam te plaatsen wordt direct het station getoond. Tik je op webguy's applicatie bijv. in 'Kall!' krijg je wel de vertrektijden van station Kall.

EDIT: Ik kom overigens niet meer op de mobiele NS-site. Er moet een of ander .action bestand gedownload worden... Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Laatst bewerkt door bloober op Donderdag 19 mrt 2009 om 23:10:40

Groetjes, Bloober

Donderdag 19 mrt 2009 - 23:19:32
webguy
webguy
Je browser doet dan raar... Hij ziet het niet als een HTML pagina maar als een download. (technisch verhaal, iets met MIME types) Probeer eens een andere browser...
bloober: Door een uitroepteken achter de stationsnaam te plaatsen wordt direct het station getoond.
M'n scriptje gebruikt ook een database van stations die Hafas niet in een keer herkent. Een andere truc is om er # en het Duits stations nummer achter te zetten (voor NL is dat iets met 8400.....), dan weet Hafas ook precies welk station je bedoeld. Ooit ga ik inderdaad het systeem herzien qua verkortingen: vlekkeloos werkt het nu niet. Dit was ooit begonnen als "proof-of-concept" handigheidje, maar lijkt er op dat aardig wat mensen het nu gebruiken

Laatst bewerkt door webguy op Donderdag 19 mrt 2009 om 23:24:40

Vrijdag 20 mrt 2009 - 06:52:20
NS-APD
NS-APD
bloober:

EDIT: Ik kom overigens niet meer op de mobiele NS-site. Er moet een of ander .action bestand gedownload worden... Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
Ik moet ook iets downloaden , op mijn mobiel kan ik niet eens downloaden , lekker gedaan

Vrijdag 20 mrt 2009 - 09:26:28
AlbertP
AlbertP
Dit is een fout in je mobiel. Die van mij hoeft het niet te downloaden, kan het overigens wel.
Maar ik heb een ander probleem, NS Mobiel reageert niet op de knop om de vertrektijden op te vragen...

Ook de site van webguy heeft een probleem: als je 'Berlin Ost' invoert geeft Hafas een lijst van allerlei stations: Berlin-Lichterfelde Ost, Berlin-Friedrichsfelde Ost, Berlin Ostbahnhof, Berlin Ostkreuz en nog een lijst tramstations. In Nederland bedoelen we meestal Ostbahnhof, maar 'Berlin Ost!' geeft de vertrektijden van Berlin Ostkreuz. Bij de stations van de Rurtalbahn (Heimbach-Linnich) wordt behalve bij Düren het perronnummer n.a. weergegeven. Ook bij stations waar meerdere perrons in gebruik zijn als Heimbach (Eifel) en Untermaubach-Schlagstein.

Laatst bewerkt door AlbertP op Vrijdag 20 mrt 2009 om 16:40:39

Maandag 23 mrt 2009 - 15:54:45
superboer
superboer
Heb toch nog een klein bugje gevonden. Bij opgeheven treinen verdwijnt nu alleen het perronspoor, zouden de opgeheven treinen weer doorgestreept kunnen worden zoals dat voorheen ook het geval was?

Donderdag 26 mrt 2009 - 19:57:19
aarclay
aarclay
Nu is de API helemaal kapot:

Parse error: syntax error, unexpected '=', expecting ',' or ')' in /usr/home/deb6511/domains/waarisdetrein.nl/public_html/mobiel/api.php on line 39

Laatst bewerkt door aarclay op Woensdag 03 mrt 2010 om 12:38:39

Choo choo.....

Donderdag 26 mrt 2009 - 20:02:31
NS-APD
NS-APD
Zal wel iets met jouw computer te maken hebben, bij mij doet ie het gewoon

Donderdag 26 mrt 2009 - 20:14:44
ruysdael
ruysdael
Syntax Error . Die van de rekenmachines!!!

Donderdag 26 mrt 2009 - 21:29:25
aarclay
aarclay
NS-APD: Zal wel iets met jouw computer te maken hebben, bij mij doet ie het gewoon
Ik doel op de API, die is stuque.
En nee: waarisdetrein.nl

En het werkt weer

Laatst bewerkt door admin op Vrijdag 27 mrt 2009 om 10:11:09, reden: Quote hersteld

Choo choo.....

Zaterdag 28 mrt 2009 - 20:26:36
dennistd
dennistd
Bij Borne wordt zowel bij Bn als Borne de melding ongeldig station gegeven.

Zondag 29 mrt 2009 - 11:26:29
bloober
bloober
Twitter mattlinssen
Zet een uitroepteken achter Borne en je krijgt het station wel.

Groetjes, Bloober

Zondag 10 mei 2009 - 18:48:00
AlbertP
AlbertP
Bij buitenlandse stations staat er geen treinnummer meer maar 0 bij de eerst vertrekkende trein, 1 bij de volgende, 2 bij de derde trein, 3 bij de vierde trein: zie mobiel.waarisdetrein.nl

Donderdag 21 mei 2009 - 14:51:39
webguy
webguy
Het heeft effe geduurd, maar die bug van buitenlandse treinen is weer gefixt. Als het goed is werkt dat allemaal weer. Borne/Bn werkt ook nu.
Verder nog wat dingen op de achtergrond aangepast (wat IPs gebanned wegens misbruik) en ik hou statistieken bij.

Als er nog meer opmerkingen zijn, laat maar weten! Ik zit beetje te spelen met wat ik in de toekomst er mee wil en hoe ik het kan uitbouwen, ook ideeen daarvoor zijn welkom!

Donderdag 21 mei 2009 - 15:30:59
fastguy84
fastguy84
Ieder uur vertrekt vanaf Mt nog de trein naar "Liège-Guillemins" ipv "Liège-Guillemins". In het kader van 'als je toch bezig bent'.

Donderdag 21 mei 2009 - 16:23:52
webguy
webguy
Fixed!

Donderdag 21 mei 2009 - 17:42:38
dennistd
dennistd
Volgens m.ns.nl rijdt de intercity van 18.16u van Aml naar Es niet, maar rijdt er wel een extra intercity op dezelfde tijd (aannemelijk met een 30xxxx nummer). Deze komt niet terug op jouw AV, terwijl de eigenlijke trein wel als opgeheven staat aangegeven.

Donderdag 21 mei 2009 - 18:42:29
webguy
webguy
Bedankt! Was een erg obscure bug: moest wel ff zoeken, maar gevonden en aangepast.

Dinsdag 26 mei 2009 - 15:37:38
fastguy84
fastguy84
Heb nu weer een nieuwe, vreemde, bug op station Mt. Ik krijg een combinatie van stations Ut en Mt te zien, zie hieronder (debuginfo: de 'Not Found' staan tussen de einde-h1 en de begin-p in de html):

Actuele Vertrektijden
Not FoundNot FoundNot FoundNot FoundNot FoundNot FoundNot FoundNot FoundNot FoundNot FoundNot Found

Station: Mt
Nu: 15:33

15:23 - ?? > Nijmegen [14] +10

15:30 - 32145 > Heerlen [12b]

15:35 - ?? > Baarn [8a]

15:35 - ?? > Den Haag Centraal [12a]

15:37 - ?? > Nijmegen [14]

15:38 - ?? > Heerlen / Maastricht [15]

15:38 - ?? > Weesp [3]

15:40 - 6860 > Roermond [5] +1

15:43 - ?? > Breda [19b]

15:43 - ?? > Schiphol [7]

15:45 - 32053 > Kerkrade Centrum [Opgeheven]

15:45 - ?? > Rhenen [14b]

15:47 - ?? > Leeuwarden [12] +9

15:47 - 32052 > Maastricht Randwyck [5a]

15:48 - ?? > Rotterdam Centraal [8b] +10

--
Edit: Mt heeft geen perronspoor 12b, wellicht helpt dat nog bij het zoeken waar het fout gaat?

Laatst bewerkt door fastguy84 op Dinsdag 26 mei 2009 om 15:40:35

Dinsdag 26 mei 2009 - 15:46:59
ruysdael
ruysdael
Als je in de reisplanner (op ns.nl) je reis naar Ut plant (dus in het veld "Ut" intypt) dan krijg je ook een reis naar Mt, misschien heeft het daarmee te maken?

Dinsdag 26 mei 2009 - 15:50:11
webguy
webguy
Ja, hij is beetje case-sensitive geworden de NS AV. mt ziet 'ie als Utrecht, en Mt als Maastricht. Daar gaat het fout... DB haalt wel de goede data op en zo gaat het fout. Ik zal het straks even maken.

Edit: gefixt!

Laatst bewerkt door webguy op Dinsdag 26 mei 2009 om 17:10:15

Zondag 22 nov 2009 - 17:57:47
superboer
superboer
Wederom een kick

m.ns.nl laat sinds eens tijdje verstoringen boven de AV zien waardoor er op mobiel.waarisdetrein.nl geen tijden meer zichtbaar zijn.

Zondag 22 nov 2009 - 21:38:57
webguy
webguy
Inderdaad, heb het net aangepast. Hij filterde wel de werkzaamheden er uit, maar nog niet de verstoringen. Nu wel

Maandag 23 nov 2009 - 19:45:53
AlbertP
AlbertP
Diverse buitenlandse stations waaronder Kall (D) moet ik met een uitroepteken erachter invoeren, wil er wat zinnigers uitkomen dan '(!) Ongeldig station'.
En misschien een idee om, als een verkorting is ingevuld, de volledige stationsnaam te plaatsen bij 'Station:'.

Maandag 23 nov 2009 - 20:48:25
daniel_ddr
daniel_ddr
Als je de AV opvraagt via m.ovinnederland.nl dan doet 'ie dat al (die draait verder op exact hetzelfde script met dus ook dezelfde uitvoer)

Dinsdag 24 nov 2009 - 18:37:04
webguy
webguy
AlbertPool: Diverse buitenlandse stations waaronder Kall (D) moet ik met een uitroepteken erachter invoeren, wil er wat zinnigers uitkomen dan '(!) Ongeldig station'.
En misschien een idee om, als een verkorting is ingevuld, de volledige stationsnaam te plaatsen bij 'Station:'.
Zal ik naar kijken, dacht dat ik dat al eens had gefixt. Hmm, en volledige naam bij station, dat werkt alleen voor NS Stations goed...

Woensdag 25 nov 2009 - 21:29:02
AlbertP
AlbertP
Actuele vertrektijden is erg traag nu, NS Mobiel is uit de lucht, en ik krijg geen zinniger resultaat dan dit:

Station: Ed
Nu:

- ?? > []

- ?? > []

En verder denkt Google dat de taal van je Actuele Vertrektijden Roemeens is.

Edit: de pagina Status werkt ook niet goed.
Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to m.ns.nl:80 (Operation timed out) in /usr/home/deb6511/domains/waarisdetrein.nl/public_html/mobiel/includes/snoopy.class.php on line 1149
- NS Mobiel: Offline
- DB: Online

Laatst bewerkt door AlbertP op Woensdag 25 nov 2009 om 21:29:56

Woensdag 25 nov 2009 - 21:32:31
woepje
woepje
Twitter Woepje Facebook profile.php?id=100003823340869
De gewone website van NS.nl ligt ook een hele tijd plat. Dus alles is gewoon in de storing.

Woensdag 25 nov 2009 - 21:35:48
AlbertP
AlbertP
Dit geeft ook aan, dat de DB site bij NL stations blijkbaar niet goed wordt ingelezen. Anders zouden er geen vraagtekens komen aangezien deze gewoon treinen vermeldt.

Edit: NS site is weer online. Maar er gaat nog wel iets fout als de vertrektijden van NL stations alleen op de DB site kan worden ingelezen.

Nog een edit: bij 'Nu: ' staat niet de tijd maar de stationsnaam:
Station: Asd
Nu: Amsterdam
21:36 - 5879 > Amersfoort [10b]
21:37 - 881 > Heerlen / Maastricht [5b]

En bij deze laatste trein staat geen tekst IC.

Laatst bewerkt door AlbertP op Woensdag 25 nov 2009 om 21:40:22

Donderdag 26 nov 2009 - 12:10:40
visscher
visscher
Het was dus een DOS aanval op de NS site zie ook www.nu.nl

Donderdag 26 nov 2009 - 16:31:59
webguy
webguy
Klopt, het gaat inderdaad niet helemaal goed als de NS site down is. De status pagina werkt dus wel, maar zal ik repareren zodat je dat niet ziet.
De reden dat DB stations niet werken is dat er eerst wordt gecontroleerd of de NS dat station herkent. Dat mislukt dus als de site down is.
Verder haal ik expres alle 'IC' en stoptrein qualificaties weg. Dat is in mijn ogen irrelevante informatie en daarmee wordt het alleen maar drukker op het scherm. Dit was ooit ontworpen voor een telefoon met een schermpje van 126x126 En daarom werkt het ook op bijna alle telefoons...

Donderdag 26 nov 2009 - 16:56:56
AlbertP
AlbertP
Ik heb het nog wel op een 126x126 telefoon gebruikt. Niet dat het erg storend is om 'IC' te zien, maar het zal zo toch beter leesbaar zijn.

En G (= Gronau(Westf)) wordt nog niet goed begrepen. De vertrektijden wijzen erop dat DB dit als Gera Hbf ziet. Gronau intypen levert '(!) ongeldig station', Gronau! wordt als Bad Vilbel-Gronau begrepen en alleen Gronau(Westf) levert de vertrektijden van de Gronau die meestal door Nederlanders wordt bedoeld.

Donderdag 26 nov 2009 - 17:18:50
webguy
webguy
Een oplossing voor de duitste stations komt binnenkort. Momenteel wordt wat je typt direct naar HAFAS zonder controle, en dan krijg je te zien of dat klopt of niet. Het proramma heeft geen kennis over stations. Dat hoop ik binnenkort te veranderen.

Donderdag 26 nov 2009 - 17:23:23
dennistd
dennistd
En als je dan toch bezig bent (), zou je er dan ook voor willen zorgen dat Enschede de Eschmarke (Ese) en Glanerbrug (Gbr) gaan werken? Deze werken nu alleen met volledige naam en uitroepteken, de NS-site meldt ze als onverwachte fout namelijk.

Donderdag 26 nov 2009 - 19:16:20
webguy
webguy
Ik denk niet dat de NS daar informatie over heeft dan... Ben bang dat het dus aan de NS ligt

Donderdag 26 nov 2009 - 19:50:28
AlbertP
AlbertP
NS heeft er wel informatie over maar momenteel nog de nasleep van de storing, waardoor nog niet alles in de actuele vertektijden goed staat.

Donderdag 26 nov 2009 - 20:43:35
webguy
webguy
Ik heb nog nooit de actuele vertrektijden van Enschede De Eschmarke Glanerbrug gezien... Ze hebben voor het lijntje naar Gronau geen actuele vertrektijden. Overigens lijkt me dat wel logisch omdat de NS die info vast van Prorail krijgt en als ik het goed heb is dat stuk spoor Duits wat verkeersleiding betreft. Niet heel gek dus dat er geen gegevens voor zijn.

Donderdag 26 nov 2009 - 21:25:11
AlbertP
AlbertP
Je kunt Ese (als De Eschmarke) en Gbr wel invullen bij de actuele vertektijden alleen verschijnt er niet zo veel zinnigs. En het is inderdaad Duits wat verkeersleiding betreft (seinen ook). Ook in de AV van Es mist de Gronautrein

Maandag 28 dec 2009 - 21:07:36
webguy
webguy
Een nieuwe versie is gisteravond geplaatst. Als het goed is zijn er nu geen tot weinig treinen meer zonder nummer. Als die er wel zijn, laat het hier maar weten.
Als je verder nog ideeen hebt wat ik kan verbeteren, laat maar weten, hier of als commentaar op waarisdetrein.nl

Maandag 28 dec 2009 - 22:36:56
fastguy84
fastguy84
Station: Hrl
Nu: 22:32
[knip]
00:15 - ?? > Kerkrade Centrum [2]
00:15 - 32088 > Maastricht [4]
00:45 - 32090 > Maastricht [4]

en:

Station: Mdb
Nu: 22:35
22:35 - 12177 > Vlissingen [1]
22:58 - 2181 > Vlissingen [1]
23:22 - 12186 > Roosendaal [2]
23:35 - 12181 > Vlissingen [1]
00:37 - ?? > Vlissingen [2]
00:59 - ?? > Vlissingen [2]

Verder zie ik geen ?? meer, ook niet bij buitenlandse stations. Top!

Maandag 28 dec 2009 - 23:11:09
dennistd
dennistd
Één puntje:
- In 's-Hertogenbosch ontbreekt de '

Laatst bewerkt door dennistd op Maandag 28 dec 2009 om 23:12:14

Maandag 28 dec 2009 - 23:19:01
mdj
mdj
als ik een AV opvraag, kan ik dat een (1) keer doen, de andere keer word ik doorgelinkt naar http:// mobiel.waarisdetrein.nl/mobiel. (maar dan zonder spatie). En daar mag ik niet in, volgens de foutmelding.

Dan moet ik de pagina eerst F5-en, en dan de volgende opvragen.

Bij twijfel: gebruik beton.

Maandag 28 dec 2009 - 23:22:20
webguy
webguy
Verder zie ik geen ?? meer, ook niet bij buitenlandse stations. Top!
Die tweede kan ik niks aan doen: de (nieuwe) derde infobron kijkt niet erg ver vooruit. Die eerste fout zie ik momenteel niet, maar houd ik in de gaten.

Verder zal ik naar 's-Hertogenbosch kijken of ik wat kan doen.

Maandag 28 dec 2009 - 23:44:23
webguy
webguy
mdj: als ik een AV opvraag, kan ik dat een (1) keer doen, de andere keer word ik doorgelinkt naar http:// mobiel.waarisdetrein.nl/mobiel. (maar dan zonder spatie). En daar mag ik niet in, volgens de foutmelding.
Is gerepareerd

Dinsdag 29 dec 2009 - 12:45:10
fastguy84
fastguy84
Ik heb er nog eentje voor je:
Station: Mt
Nu: 12:33
12:35 - ?? > Eijsden []
[knip]
13:09 - 0 > Eijsden []
Het betreft hier overigens lijn 8, in dit geval rit 029 en 031. Maar ik denk dat niemand er wakker van ligt als je ze schrapt.

Dinsdag 29 dec 2009 - 13:57:47
aarclay
aarclay
Ziet er weer netjes uit. Ook leuk dat de API geupdated is met 'via' mogelijkheid.

Als je nu drie informatiebronnen hebt, kan je de derde ook aangeven op de Status pagina? Mocht die plat liggen, dan weten we dat het resultaat iets onbetrouwbaar zou kunnen zijn.

En als je bijv. naar: waarisdetrein.nl gaat, zou het handig zijn dat i.pv. Asd wat bovenaan staat ook 'Amsterdam Centraal' zou staan.

Laatst bewerkt door aarclay op Dinsdag 29 dec 2009 om 14:04:21

Choo choo.....

Vrijdag 01 jan 2010 - 14:00:51
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
Ik zat ook even te kijken, en kwam op een foutje.
Als ik Ddt (Dordrecht) intik, kom ik bij allemaal buitenlandse locaties(Duitsland?)
Waarschijnlijk een foutje in het systeem?

Vrijdag 01 jan 2010 - 14:02:53
raymond16
raymond16
Nee, de afkorting van Dordrecht is Ddr Je vult het dus zelf fout in.

Laatst bewerkt door raymond16 op Vrijdag 01 jan 2010 om 14:03:05

Vrijdag 01 jan 2010 - 15:38:16
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
Oja, je hebt helemaal gelijk
Mijn fout..

Donderdag 07 jan 2010 - 14:00:12
AlbertP
AlbertP
Ddt wordt door Hafas als Düsseldorf gezien. En, als bij een verstoring een extra trein wordt ingelegd, staat er '??' bij deze trein. Waarschijnlijk omdat Hafas ze niet kent (is niet aan NL verkeersleiding gekoppeld), en de NS vertrektijden geen treinnummers doorgeeft.

Donderdag 07 jan 2010 - 16:02:34
webguy
webguy
Heb je een voorbeeld van die missende treinnummers? Als het goed is wordt er nu moeite gedaan om die nummers te gaan zoeken. Ik zie momenteel zo snel niet een heringelegde trein. Als je die wel ziet, kan je me MSN'en (zie profiel) met het station...

Donderdag 07 jan 2010 - 16:45:28
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Vanmiddag rond 14.00 viel het mij op dat alle treinen die vanaf Hglo vertrokken naar Zp als treinnummer "??" hadden. Dat waren de trein die vanaf 14.10 vertrokken tot plm 15.40(?) weet niet tot hoe ver dat normaal doorloopt. Inmiddels worden de juiste nummers wel weer weergegeven.

Laatst bewerkt door taigagaai op Donderdag 07 jan 2010 om 16:46:24

Woensdag 03 mrt 2010 - 12:35:09
aarclay
aarclay
Vanuit Maastricht:
13:09 - ?? > Eijsden []

Het lijkt erop dat Eijsden weer gereactiveerd is volgens de AV?
Maar dit ziet er eerder uit naar een bugje.

Laatst bewerkt door aarclay op Woensdag 03 mrt 2010 om 12:35:59

Choo choo.....

Woensdag 03 mrt 2010 - 12:40:01
webguy
webguy
Die wordt in de AV weergegeven als Bus Ik zal wel een keer kijken of ze er uit te filteren zijn.

Maandag 15 mrt 2010 - 12:57:38
aarclay
aarclay
www.waarisdetrein.nl

Hij is stuk. Overal geeft hij aan dat er geen treinen zijn.

Choo choo.....

Maandag 15 mrt 2010 - 14:05:39
treinnl
treinnl
Weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar de NS heeft haar mobiele site geupdate. Nu bijvoorbeeld ook een moderne versie, met meer opmaak, en favoriete stations die worden bijgehouden.

Maandag 15 mrt 2010 - 14:29:33
dennistd
dennistd
Daar heb ik webguy al over gemaild, hij zou er vanmiddag naar gaan kijken.

Maandag 15 mrt 2010 - 16:05:52
webguy
webguy
En t is weer gemaakt Kleine aanpassing voor de nieuwe site inderdaad...

Maandag 15 mrt 2010 - 23:50:05
mren
mren
treinnl: Weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar de NS heeft haar mobiele site geupdate. Nu bijvoorbeeld ook een moderne versie, met meer opmaak, en favoriete stations die worden bijgehouden.
En wederom geldt het adagium dat moderner niet altijd beter is...

Maandag 15 mrt 2010 - 23:52:03
mark
mark
Meer opmaak en mobiel gaan meestal niet zo goed samen, althans bij mij niet. Een zo kaal mogelijke site laadt ook het snelst...

Dinsdag 16 mrt 2010 - 07:23:31
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
je kan altijd nog onderin op classic drukken, heb je gewoon de oude AV...

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Dinsdag 16 mrt 2010 - 09:11:40
webguy
webguy
Nee, dat is jammergenoeg niet helemaal zo. Op mijn telefoon krijg ik ook bij de classic versie de AV wel iets beter vormgegeven dan voorheen, maar de reisplanner is echt niet veel soeps: het reisadvies wordt helemaal naar de rechterkant geduwd.

Laatst bewerkt door webguy op Dinsdag 16 mrt 2010 om 09:15:44

Dinsdag 16 mrt 2010 - 15:50:03
AlbertP
AlbertP
Op mijn telefoon doet de hele NS-mobiel site het niet: er gebeurt niets bij het klikken op de knoppen.

Dinsdag 16 mrt 2010 - 17:45:30
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Dat kan kloppen albert, mocht je al een wat oudere telefoon hebben dan kan het zijn dat deze niet meer ondersteund word of dat er een nieuwere firmware voor je telefoon is uitgekomen .

Dinsdag 16 mrt 2010 - 17:51:51
mren
mren
Ofdat NS -net als met hun gewone site- uiterlijk voor gebruiksgemak stelt.

Dinsdag 16 mrt 2010 - 19:52:02
AlbertP
AlbertP
Telefoon deze zomer gekocht. Overigens maar €30, dus dat zal het wel zijn.

Woensdag 17 mrt 2010 - 01:27:48
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Alvast een lijstje met een aantal standaard ondersteunde mobiele browsers:
-Opera Mini
-Opera Mobile
-Mozilla Firefox Mobile
-Internet Explorer Mobile

algemene, op java gebaseerde, browsers (denk oa. aan netfront) zullen niet/slecht worden ondersteund.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op Woensdag 17 mrt 2010 om 01:28:12

Zaterdag 03 apr 2010 - 21:36:07
webguy
webguy
Ff terug on topic...
Ik heb weer eens gesleuteld aan de AV, nu kan je het station ook kiezen dat dichtstbijzijnd is van je huidige locatie. Het werkt iig met iPhone, Android en Blackberry maar ook met Firefox en Chrome. Laat weten als je het test of het werkt en wat ik kan verbeteren...

Zondag 04 apr 2010 - 12:06:19
AlbertP
AlbertP
Bij mij geeft de AV station Edc. Ik spot overigens meestal op Ed ipv Edc, maar dat kan de AV niet weten. Het klopt inderdaad dat Edc (iets) dichterbij is.

Zondag 04 apr 2010 - 12:28:01
webguy
webguy
Dan woon je dus in Veldhuizen of Kernhem waarschijnlijk...
Omdat dat soms een minder belangrijk station dichterbij is heb ik ook onderaan een zin toegevoegd met een alternatief, tweede station.

Zondag 04 apr 2010 - 16:13:25
AlbertP
AlbertP
Inderdaad, Veldhuizen.

Zondag 04 apr 2010 - 16:42:25
martijnmet
Moderator
martijnmet
Op mijn iPhone werkt het ook prima! Het enige nadeel is dat ik steeds toestemming moet geven dat de huidige locatie gebruikt wordt, maar daar kan jij natuurlijk niks aan veranderen.

Ik gebruik trouwens bladwijzers voor de stations waar ik het meest langs kom, dus de homepagina zie ik weinig. Misschien is het een idee om onderaan elke pagina ook de mogelijkheid te geven om daar de huidige locatie te selecteren?

Zondag 04 apr 2010 - 18:28:28
marcelloch
marcelloch
Facebook mpchenevert
op mijn Nokia 5800 werkt het niet... ook niet als ik het net op ga via mijn data-abbonement... (hi)

Zondag 04 apr 2010 - 18:34:55
AlbertP
AlbertP
Op mijn Nokia 1680 ook niet, nou goed...
Ook Opera Mini kan het niet.

Zondag 04 apr 2010 - 20:31:25
webguy
webguy
De volgende browsers worden ondersteund:
- iPhone OS 3.x,
- Browsers met Google Gears ondersteuning (Chrome, Android, [Windows Mobile])
- Blackberry (8820, 9000,...)
- webOS Application Platform (Palm Pre, nog niet in NL)
- Firefox (Mozilla Geode)

Nokia telefoons niet, daar kan het alleen als ik er een 'widget' van zou maken. Misschien komt dat nog een keer.

Laatst bewerkt door webguy op Maandag 05 apr 2010 om 15:13:25

Maandag 05 apr 2010 - 11:05:24
AlbertP
AlbertP
Vul bij browsers met Gears ondersteuning even aan: Chrome.

Dinsdag 01 mrt 2011 - 20:08:32
aarclay
aarclay
Kan dit topic nog steeds worden gebruikt voor bugmeldingen?

Ik zie bij Ws dit staan:

20:55 - ARR20328 > Groningen [1]
20:55 - ARR20329 > Leer (Ostfriesland) [2]

Kan die 'ARR' er uitgefilterd worden?

Choo choo.....

Dinsdag 01 mrt 2011 - 21:30:22
webguy
webguy
K zal er eens naar kijken...

Dinsdag 04 okt 2011 - 21:28:09
superboer
superboer
*Kleine schop*

Afgelopen zaterdag nog dankbaar gebruik van gemaakt, maar inmiddels krijg ik alleen maar foutmeldingen:

Warning: reset() [function.reset]: Passed variable is not an array or object in /home/deb6511/domains/waarisdetrein.nl/public_html/mobiel/includes/plugin/NsDb.plug.php on line 22

Warning: end() [function.end]: Passed variable is not an array or object in /home/deb6511/domains/waarisdetrein.nl/public_html/mobiel/includes/plugin/NsDb.plug.php on line 23

Warning: mktime() expects parameter 1 to be long, string given in /home/deb6511/domains/waarisdetrein.nl/public_html/mobiel/includes/plugin/NsDb.plug.php on line 26

Warning: mktime() expects parameter 1 to be long, string given in /home/deb6511/domains/waarisdetrein.nl/public_html/mobiel/includes/plugin/NsDb.plug.php on line 29

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/deb6511/domains/waarisdetrein.nl/public_html/mobiel/includes/plugin/NsDb.plug.php on line 190
Ah

Er zijn geen treinen gevonden

Dinsdag 04 okt 2011 - 21:50:23
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Inderdaad, heb ik sinds vandaag ook last van.

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Dinsdag 04 okt 2011 - 22:36:26
aarclay
aarclay
En ik heb ook last ervan, met de API.

Choo choo.....

Donderdag 13 okt 2011 - 13:48:19
webguy
webguy
Sorry mensen dat het zo lang duurde, had niet door dat er nog zoveel mensen hiervan gebruik maakten. Sinds klopt het (bijna) allemaal weer.

Ik zal binnenkort het een en ander aanpassen zodat het weer wat soepeler werkt Zijn er nog dingen die mensen graag willen zien?

Donderdag 13 okt 2011 - 17:53:32
superboer
superboer
De enige verbetering die ik momenteel kan verzinnen is het correct tonen van treinnummers bij verstoringen en werkzaamheden, maar ik weet niet of dat makkelijk te realiseren is...

Donderdag 13 okt 2011 - 18:24:30
rogier
rogier
Flickr rogierp
Dat zou inderdaad zeer welkom zijn.

Donderdag 13 okt 2011 - 22:15:05
webguy
webguy
Hmm, dat wordt dus deels opgelost door de nieuwe NS API, vooral bij werkzaamheden, maar bij verstoringen blijft lastig als het niet in API staat (niet altijd worden nummers aangepast).

Zondag 05 feb 2012 - 22:37:47
webguy
webguy
Het is even geleden, maar het is er dan eindelijk... een nieuwe versie met de NS API. Als het goed is is alles nu sneller, en werkt het soepeler (zover de NS info klopt). Lees hier meer waarisdetrein.nl

Overigens ook bedankt aan alle gebruikers, ook hier, voor de 2,7 miljoen keer dat de AV is bekeken in de laatste 2 jaar!

Zondag 05 feb 2012 - 23:22:16
treinfan
treinfan
Het is me weer gelukt een bugje te vinden: een bus ipv trein wordt niet meer aangekondigd als een bus, maar met treinnummer 0

[Bezig met laden...]

Maandag 06 feb 2012 - 11:32:43
webguy
webguy
Die ga ik oplossen, als ik een station kan vinden waar bussen rijden

Maandag 06 feb 2012 - 18:24:48
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Maar zo staat dat ook in de reisplanner. Wanneer er vervangend busvervoer rijdt, rijdt dat volgens de Reisplanner onder treinnummer 0.

Zondag 10 nov 2013 - 19:21:21
webguy
webguy
Dit topic is al behoorlijk oud, maar om even het stof er af te blazen - er is een nieuwe versie met behoorlijk wat wijzigingen. Het is nu mogelijk om dezelfde data die op de borden op de perrons hangen te gebruiken als externe ontwikkelaar, dus ik heb het scriptje daarop aangepast.

Dat betekent onder andere:
- Betere detectie en de reden van afwijkingen (“Rijdt niet vanwege geplande werkzaamheden“)
- De geplande en de actuele eindbestemming naast elkaar
- Dezelfde vertragingen als op het bord, maar dan op de minuut (of preciezer, ga maar even met je muis op de vertraging staan)
- Via (met je muis over de bestemming) bevat meer route informatie

Binnenkort hoop ik ook materieelsamenstellingen er op te zetten (geen nummers helaas...)

Lees meer over de wijzigingen hier waarisdetrein.nl

Kijk bijvoorbeeld naar Utrecht: waarisdetrein.nl

Mocht je nog vragen/opmerkingen/wensen hebben, laat maar weten!

Laatst bewerkt door webguy op Zondag 10 nov 2013 om 19:21:52

Zondag 10 nov 2013 - 19:35:05
marciekemp
marciekemp
Materieel samenstellingen kloppen nog niet helemaal bijvoorbeeld trein 7667 zou volgens de site met 2x mat'64 moeten rijden maar dit was met maar 1 stel namelijk de 441

Zondag 10 nov 2013 - 19:40:00
webguy
webguy
"de site", bedoel je dit? ovtijden.com - Is van iemand anders, maar het gaat soms fout als er actueel minder stellen dan gepland worden ingezet.

Zondag 10 nov 2013 - 19:42:56
daniel_ddr
daniel_ddr
Daar staat overigens ook gewoon keurig dat er één stel rijdt, die (2) slaat op het aantal bakken Had 'ie met 2x V gereden dan zou er MAT'64 (2) + MAT'64 (2) gestaan hebben.

Zondag 10 nov 2013 - 20:19:01
Amazonous
Amazonous
webguy (zo 10 nov 2013 19:40:00 somda.nl): "de site", bedoel je dit? ovtijden.com - Is van iemand anders, maar het gaat soms fout als er actueel minder stellen dan gepland worden ingezet.
DVS wil nog wel eens de fout in gaan als er last-minute gewijzigd wordt. Staan intussen ook de nodige tickets voor open

Inderdaad daniel_ddr, dat slaat op het element MaterieelAanduiding wat normaliter het aantal bakjes is, maar soms ook bijvoorbeeld "PBKA", "3M", "1700", "E186" of "AVMZ" toont.

Laatst bewerkt door Amazonous op Zondag 10 nov 2013 om 21:28:24