24-04-2014 23:19:54 | ||
---|---|---|
edje
|
In de Info van de provincie, zie ik staan dat er aanpassingen moet komen in Hengelo aan de perrons en seinen, nou vraag ik me af. Wat moet er veranderd worden ? |
24-04-2014 23:23:03 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Ik ken niet direct de eisen voor de nieuwe concessie. Het belangrijkste punt is wie de treinen gaat financieren. Is dat Niedersachsen (LNVG) dan is de kans groot dat dit nieuw materieel is. Gaat een vervoerder de treinen financieren dan zou deze kunnen aanhaken op Eigen uitstaande raamovereenkomsten (Arriva en DB hebben bijvoorbeeld diverse raamovereenkomsten lopen). Bij het bestellen kan je opnemen dat dit makkelijk om te bouwen is. Deze kosten zullen ook terechtkomen bij Overijsel. Gezien het risicomijdend gedrag in Nederland........... Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
25-04-2014 00:03:02 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Quote Daar is hier geen sprake van omdat Overijssel een keuze maakt, zij het dat de staten er wel veel moeite mee hebben gezien de eerder dit jaar gemaakte bezuinigingskeuzes op het OV in Overijssel. Het is Ja of Nee en geen ja, maar. Jeanne Kok |
25-04-2014 01:02:09 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Het perron zal wel verlaagd moeten worden naar Duitse maatstaven, daar kunnen ze dan mooi het zakspoortje voor nemen, dat ligt er anders toch maar werkloos bij. %08% Wat er aan de seinen veranderd zou moeten worden is mij ook een raadsel eerlijk gezegd. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
25-04-2014 08:49:06 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ik vraag me af of het perron verlaagd moet worden. In Enschede is spoor 4 ook niet verlaagd en de Talenten hebben dezelfde norm als de Flirten qua instap. En ook in Münster zijn de perrons (pas vernieuwd) gewoon hoog. En is er niet een Europese norm van 76cm BS? Dick van den Hoven |
25-04-2014 09:42:13 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Misschien een heel domme vraag, maar zou het niet goedkoper zijn om in plaats van bicourant materieel, de spanningssluis in Hgl te leggen? |
25-04-2014 10:57:40 | ||
---|---|---|
sik214
|
Kan, maar dan moet je een apart zijperron aanleggen om geen spannings-kruisingen te krijgen. Daarbij wordt voor 1.500v-materieel Bh dan onbereikbaar (o.a. ICB en goederenvervoerder die met dat materieel straks ook al niet meer naar Em kunnen). |
25-04-2014 12:04:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Bij Zevenaar is de grens door Prorail volledig gesloten voor de Duitse bovenleidingspanning, dus ik denk niet dat ze 'm bij deze grensovergang ineens ver landinwaarts zullen gedogen. |
25-04-2014 14:55:05 | ||
---|---|---|
gummbahla
|
Bovendien lijkt me deze oplossing niet goedkoper te zijn dat het ombouwen van een paar treinen. |
25-04-2014 22:38:50 | ||
---|---|---|
charta
|
Quote Je krijgt dan ook problemen met de serie 140. Die moeten dan meerspanningslocs krijgen. (Ik ga er vanuit dat domme vragen niet bestaan). Laatst bewerkt door charta op 25-04-2014 22:40 |
25-04-2014 22:42:54 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Of locwisselen in Hgl i.p.v. Bh... Shqiperise-lopers? |
25-04-2014 22:50:44 | ||
---|---|---|
charta
|
Dan houd je aan de oostzijde altijd de kruising met lijn naar Es. |
26-04-2014 07:03:19 | ||
---|---|---|
dennistd
|
En Hgl heeft op dat moment al 10 treinen per uur per richting, dus daar is geen perroncapaciteit voor |
26-04-2014 11:02:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dat zou best kunnen, maar dat is het probleem nooit geweest, want dan leggen we er een perron bij. Gebeurde ook te Deventer, Zwolle, Amersfoort, Utrecht, Arnhem, Den Bosch, Breda, Eindhoven, Maastricht, Heerlen, Den Haag HS, Leiden, Zaandam, Alkmaar, Lage Zwaluwe, Dordrecht, Rotterdam CS, Gouda, Woerden, Breukelen, Hilversum, Weesp, en dan ben ik er vast in die paar tellen nog wel een vergeten. |
26-04-2014 14:02:25 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Is in Woerden niet gebeurd hoor. Hoewel, perron 5/6 is later pas gebouwd, maar perron 3/4 is daardoor gesneuveld. Niets veranderd daar dus. |
26-04-2014 14:31:49 | ||
---|---|---|
edje
|
Dus om te voorkomen, dat 6 treinstellen moeten worden ingericht voor diensten op Nederlands grondgebied, willen jullie Hengelo compleet ombouwen. Ik denk dat de kosten voor het ombouwen van de bovenleiding + de kosten van een extra perron, vele malen hoger uitkomt dan het verbouwen van 6 treinstellen. |
26-04-2014 17:43:21 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Wel, ik ken de situatie van toen en die van nu heel goed. Op de plek van het tweede perron en het ene tussenspoor liggen nu vier sporen en er is wel degelijk een nieuw perron gebouwd terwijl het aantal perronsporen toenam van drie naar vier. En daar ging het om. |
27-04-2014 13:20:09 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Het probleem is dat sp. 11 te Hgl te kort is voor meer dan een FLIRT en in de spits rijden er enkele omlopen van die RB 61 met twee stellen. Bijplaatsen en aftrappen kost in Duitsland (te) veel tijd en 'tailtracken' in Hgl wordt vast geen succes. Laatst bewerkt door SchuurB op 27-04-2014 13:20 |
27-04-2014 13:24:29 | ||
---|---|---|
mkns
|
Quote Wat is Tailtracken? |
27-04-2014 13:32:27 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Kort gezegd: niet keren langs het perron maar op een speciaal keerspoor buiten het perron. Procedure: stoppen langs perron, volk eruit, trein leeg naar keerspoor en vlak voor vertrektijd weer voorrijden. Bekendste voorbeeld dat ik in Nederland ken is Breukelen, maar het gebeurt op meer plekken. |
27-04-2014 13:33:12 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteDit verhaal begrijp ik niet. Bijplaatsen en aftrappen van een Flirt gaat snel. Als je uitgaat van het huidige patroon, dan rijdt ie in ongeveer de drgl van de Grensland. Dus tijd genoeg om een stel af te trappen in Bentheim. Op de terugweg, uitgaande van de drgl van de Grensland is er ook weer tijd om te combineren. Iets dergelijks halen ze in Gronau ook uit met de Talenten. Dick van den Hoven |
27-04-2014 13:57:40 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Je bedoelt dat ze 'm er van achter tegenaan rijden? Dat zou inderdaad kunnen op spoor 1 in Bentheim, die had ik nog niet bedacht. Ik dacht zelf aan Oldenzaal, dan heb je voordeel van het Nederlandse geel-knipper, dat in Duitsland niet bestaat. Dienstregeling van de Grenslander lijkt me niet zo aantrekkelijk meer, nu er een matige aansluiting bestaat op de IC. Als je het voor elkaar zou krijgen wat eerder in Hgl te zijn (.20 bijv.) en NL-kaartjes in de trein verkoopt, dan kun je er een hoop meer mee. Dan moet je echter zo snel mogelijk door Bentheim. Overigens heb je weinig drgl-vrijheid, je zit in Herford in een knoop en in Salzbergen en Rheine met gelijkvloerse kruisingen. |
27-04-2014 14:30:19 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Neen, er zijn twee sporen met een perron aan de zuidzijde naast gelegd, het huidige spoor 5 (205) en (206) 6. Op de plek van het voormalige tweede perron (langs spoor 204) ligt nu één spoor (spoor 203), niet vier. Er zijn dus altijd al twee perrons geweest. (En een korte periode heeft inderdaad het middenperron er nog gelegen, maar dat is dus later verdwenen) |
27-04-2014 14:44:51 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Tjonge jonge. Je moet maar gelijk willen hebben. Ik heb aan de verbouwing van Woerden (en een drietal andere knelpunten) in de jaren 80 nog wel eens een artikel in Op de Rails gewijd, met de tekeningen erbij. Maar goed, ik laat het hierbij. |
27-04-2014 18:07:44 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Hoewel afgelopen week de laatste Nederlandse hobbel weggenomen leek te zijn, door aannemen van de motie in de Overijsselse staten, zijn ze er nog geen zins. Deze maand moeten ook Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen nog overeenstemming zien te bereiken over het Duitse gedeelte van de financiering om de dienst van Bielefeld naar Bad-Bentheim door te kunnen trekken naar Hengelo. Er is nog jaarlijks gat ter grote van 200 000 euro niet gedekt. Naar het schijnt is Noordrijn-Westfalen bereid daar van 150 000 euro voor haar rekening te nemen, maar houd Nedersaksen de hand nog op de knip. http://www.noz.de/deutschland-welt/niedersachsen/artikel/470084/neue-zugverbindung-nach-hengelo-gefahrdet http://www.radiobielefeld.de/nachrichten/lokalnachrichten/detail-ansicht/article/streit-um-bahnstrecke-nach-bielefeld.html Laatst bewerkt door jeanne op 27-04-2014 18:09 Jeanne Kok |
29-04-2014 22:02:28 | ||
---|---|---|
jeanne
|
De verkeersministers van Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen hebben overeenstemming berijkt. "Die Finanzierung der Bahnlinie RB61 von Bielefeld über Osnabrück und Bad Bentheim ins niederländische Hengelo ist geklärt" http://www.noz.de/deutschland-welt/niedersachsen/artikel/470932/regionalzug-fahrt-kunftig-von-osnabruck-bis-hengelo Jeanne Kok |
30-04-2014 20:47:47 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Ben ik de enige die zijn vraagtekens heeft bij de door de provincie geraamde 1,5 miljoen euro meerinvesteringen per treinstel? Dit is toch een idioot hoog bedrag voor extra beveiliging (ATB) en (een beetje) elektronica om 1800V DC om te vormen? Bovendien heeft men bij Stadler dergelijke treinen al in ontwerp (Arnhem - Emmerich), waarbij het gros van de ontwikkelingskosten bij deze bestelling al is betaald (al kan men hierdoor bij een tweede bestelling een hogere vraagprijs rekenen vanwege concurrentie voordeel), maar dan nog. Laatst bewerkt door kbrandsma op 30-04-2014 20:52 |
30-04-2014 23:39:30 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Iedere leverancier heeft die techniek al wel op de plank liggen. De meerprijs zit in integratie van de verschillende technieken (het is wel handig als alles op elkaar past) en zit ook in materieeltoelating. Als de nieuwe stoptreindienst Hengelo - Bielefeld gaat rijden met hetzelfde materieel als Arnhem - Düsseldorf (d.w.z. FLIRT 3) is het mogelijk om mee te liften op die bestelling en gebruikt te maken van de materieeltoelating die Abellio nodig heeft. Dat trucje hebben Arriva en Veolia in het verleden al geflikt met de GTW's die nu op de decentrale lijnen rondrijden. Als men voor Hengelo - Bielefeld besluit om ander materieel aan te schaffen geldt dit niet meer. De redenen om te kiezen voor ander materieel kunnen legio zijn, bijvoorbeeld omdat men meer capaciteit nodig heeft (dubbeldeksmaterieel) of omdat een andere leverancier een aantrekkelijker aanbod doet. Juist omdat er hier nog de nodige vraagtekens zijn wordt er meer geld gereserveerd voor het benodigde materieel. Kiest men uiteindelijk voor een FLIRT 3 dan is er een kans dat dit een leuke financiële meevaller oplevert. Laatst bewerkt door AlexNL op 30-04-2014 23:40 |
01-05-2014 07:04:19 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Ik mis even hoe je aan 1,5 miljoen per treinstel komt? Ik zie 2,55 miljoen per jaar extra exploitatiekosten. Hoe zich dat omslaat naar operationele kosten en aanschafkosten staat er niet bij. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-05-2014 10:22:35 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Quote "Om de grensoverschrijdende treindienst mogelijk te maken moeten treinen worden aangeschaft die zowel voor het Duitse als het Nederlandse stroomsysteem geschikt zijn. Dat kost per treinstel ongeveer € 1,5 mln en er zijn zes treinstellen nodig." Maar verderop staat ook dat de aanschafkosten van de treinen niet vaststaan. De provincie wil gewoon het zekere voor het onzekere nemen door nu ruim te reserveren. Laatst bewerkt door reisthijs op 01-05-2014 10:24 |
03-05-2014 16:11:41 | ||
---|---|---|
gummbahla
|
Bij diverse eerdere FLIRT bestellingen lijkt de aanschafprijs rond de 4-5 miljoen euro per stel te schommelen. 30% meerkosten voor zo'n verbouwing lijken mij dan ook wat veel, maar 'better safe than sorry'. |
04-05-2014 18:19:19 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Quote http://spoornieuws.nl/temp/hgl_bielefeld_ps.pdf Op pagina 2, 4e alinea staat dit bedrag genoemd. |
05-05-2014 10:49:24 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Volgens mij staat er dat het aanschaffen van bicourante treinstellen 1,5 miljoen per stuk kost, niet dat het ombouwen van een treinstel 1,5 miljoen kost |
05-05-2014 11:24:27 | ||
---|---|---|
gummbahla
|
Zo lijkt het wel ja, maar voor die prijs zou ik ze direct kopen. Het lijkt me dat het toch echt de ombouwkosten betreffen. |
05-05-2014 14:57:17 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Het bedrag van de meerkosten om door te kunnen naar Hengelo is een optelsom van extra te maken kilometers, aangepast en/of extra materieel. Ik begrijp niet waarom er nu zo in de cijfers om gespit moet worden. Laten we gewoon blij zijn met de bereikte overeenkomst tussen de partijen die deze aanbesteding mogelijk gemaakt hebben en zich op zo'n korte termijn gecommitteerde aan een bepaalde verdelingssleutel. Opzich mag dit al een politiek wonder genoemd worden. Tot dat de RB61 effectief aanbesteed is, wachten we voor nu gewoon eventjes af. Later zien we wel effectief hoe veel geld er bij zal moeten. Misschien moeten de betrokken partijen dan op nieuw nog eens om de tafel! Laatst bewerkt door jeanne op 05-05-2014 21:19 Jeanne Kok |
08-05-2014 22:09:21 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
De reden waarom ik de meerinvesteringen voor bicourant uit het document aanhaal is dat een GTW op basis van de bestellingen van Arriva / Veolia tussen de 3 en 4 miljoen euro per treinstel kost. 1,5 miljoen euro meerinvesteringen per treinstel is dan een enorm bedrag. Laten we inderdaad afwachten, want wellicht vallen de geraamde meerinvesteringen in werkelijkheid bij de aanbesteding nogal wat lager uit. |
08-05-2014 23:46:56 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Railjournal spreekt over operationele meerkosten waarvan Nederland €1,55m betaald en Duitse overheden €1m. http://www.railjournal.com/index.php/main-line/new-dutch-german-regional-services-planned.html?channel=542 |
09-05-2014 11:55:04 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ja, dat is een bedrag dat men denkt nodig te hebben en komt uit de stukken van de betrokken overheden. Er is nog steeds niet aanbesteed en dus zijn de uitkomsten ook niet definitief. Voorlopig is afwachten het device. Laatst bewerkt door jeanne op 09-05-2014 11:56 Jeanne Kok |
09-05-2014 12:22:30 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Het verwarrende is dat er ogenschijnlijk sprake is van twee bedragen van 1,5 miljoen euro: 1) (om?)bouwkosten per treinstel (+overige eenmalige investeringen?) 2) jaarlijkse benodigde exploitatiebijdrage |
11-06-2014 08:02:10 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
En je kon er op wachten. De vraag voor een treinstation bij De Lutte http://www.tubantia.nl/regio/losser/losser-wil-station-bij-de-lutte-1.4398965 Dick van den Hoven |
11-06-2014 15:19:01 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Volgens mij heeft De Lutte een veel te laag potentieel reizigersaanbod: Er wonen maar 2400 mensen (+ nog 1200 in het buitengebied). Op dit moment is er alleen een buurtbusverbinding met Oldenzaal die in de ochtendspits een halfuursdienst rijdt en daarna tot ongeveer 19u een uursdienst. Op zaterdag ook een uursdienst en op zondag wordt helemaal niet gereden. De Lutte is nog iets kleiner dan Gramsbergen, dat zo'n 125 reizigers per dag (250 in- en uitstappers) telt. Ook Gramsbergen heeft alleen een buurtbusverbinding. En ook Gramsbergen wordt 1x per uur bediend, net als een eventueel station De Lutte. Ik kom dan ook niet verder dan zo'n 100 reizigers per dag maximaal... Een station zou wel kunnen trouwens in de dienstregeling: je hebt immers geen overstaptijd in Bentheim meer nodig zoals met de Grensland Express het geval was, en die tijd kun je in een haltering in De Lutte steken. |
13-06-2014 00:12:38 | ||
---|---|---|
charta
|
Halte in De Lutte is weggegooid geld. De halte komt buiten het dorp te liggen en her Lutterzand is nog wel "een stief kwartier goans". De buurtbus is een goed alternatief. Ik heb nog nooit gezien dat er reizigers achterbleven. |
29-06-2014 20:56:53 | ||
---|---|---|
jeanne
|
De WestfalenBahn heeft de lease uitgeschreven voor het materieel van het Teutoburger Wald-Net met de lijnen: - RE 78 (Rheda-Wiedenbrueck -) Bielefeld - Nienburg - RB 61 Bielefeld - Osnabrueck - Hengelo - RB 65 Muenster - Rheine - RB 66 Muenster - Osnabrueck - RB 72 Herford - Altenbeken - Paderborn Het plakken van de link gaat helaas niet goed! ht*tp://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:216111-2014:TEXT:*DE:HTML&tabId=1 'copy-paste' zonden de twee * Laatst bewerkt door jeanne op 29-06-2014 22:55 Jeanne Kok |
29-06-2014 22:49:22 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Is het al zeker dat de Westfalenbahn gewonnen heeft dan? Begin mei is de aanbesteding pas gestart namelijk. edit: uit de link van jeanne Quote Korte samenvatting: als we de aanbesteding van de lijnen niet winnen gaat deze aanbesteding ook niet door Laatst bewerkt door dennistd op 30-06-2014 00:18 |
06-11-2014 14:47:08 | ||
---|---|---|
maurits
|
En Eurobahn heeft de aanbesteding gewonnen: http://www.ovmagazine.nl/2014/11/eurobahn-gaat-op-hengelo-bielefeld-rijden-1241/ Volgens http://www.zughalt.de/2014/11/keolis-gewinnt-teutoburger-wald-netz-eurobahn-loest-westfalenbahn-und-db-regio-ab/ wordt het bestaande materieel overgenomen, maar worden er ook nieuwe Flirts besteld met 266 zitplaatsen ipv 180 nu. Daaruit concluderend kunnen we dus waarschijnlijk 4- of 5-delige Flirt-3-treinstellen in Hengelo verwachten vanaf eind 2017. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
06-11-2014 15:26:45 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wel aardig dat Syntus dus Hgl-Odz samen met z'n zusje gaat rijden, dat scheelt weer een set chipkaartpalen op Hgl en Odz %02% En misschien kunnen ze nog wel enkele andere schaalvoordelen verzinnen. |
06-11-2014 15:30:38 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Zo, de Eurobahn krijgt dan een groot net! Kunnen ze eventueel doorkoppelingen maken in Münster en Bielefeld. Dick van den Hoven |
06-11-2014 16:20:07 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Weten we ook wie de andere gegadigden waren? Behalve de Westfalenbahn? |
06-11-2014 18:41:48 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Volgens Sporenplan (het overzicht nuttige perronlengten is onvindbaar) is spoortje 11 te Hgl 84 meter. De tabel op http://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Flirt laat zien dat een FLIRT-4 "ca. 219 Sitzplätze" en een FLIRT-5 "ca. 274 Sitzplätze" heeft. In het laatste geval heb je 90,3 m trein; ik ben benieuwd wat ze de komende 3 jaar uit de hoge hoed gaan toveren. |
06-11-2014 18:50:42 | ||
---|---|---|
sfj
|
De pagina is veranderd, ik heb er vorige week nog een excelletje vandaan gehaald: https://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur Toevallig opgeslagen op mijn laptop, spoor 11 = 86 meter. Iemand die het wil hebben wil ik het wel mailen Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
06-11-2014 19:01:24 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Een FLIRT-5 komt in dit geval overeen met het aantal zitplaatsen: in beide kopbakken staat één rij stoelen minder vanwege de grotere technische ruimte voor de NL-geschikte stellen. Zie ook deze PDF over de Abellio-stellen: http://www.stadlerrail.com/media/uploads/STA1320008_FLIRT_Abellio_d.pdf Laatst bewerkt door dennistd op 06-11-2014 19:01 |
24-02-2015 20:54:41 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Maar even hier, omdat het enig verband heeft. In de laatste Eisenbahn Magazin, 3/2015, stond in een kort artikeltje dat met ingang van december 2017 een uurdienst gaat rijden tussen Bad Bentheim en Neuenhaus in aansluiting op de lijn Bielefeld - Hengelo. Tractie wordt een dieselmotorwagen, Vmax wordt 80 km/h. De kosten voor aanpassing van de infrastructuur bedragen € 18 miljoen. Men heeft nog plannen voor de verdere toekomst, men denkt aan Coevorden, Emmen en zelfs Groningen!!! Volgens mij moeten ze dan wel rap aankloppen bij de gemeente Coevorden want die wil de brug in de stad slopen en die brug lijkt me redelijk essentieel als je met een reizigerstrein van/naar Coevorden wilt vanuit Bad Bentheim. Je kunt wel via de nieuwe brug, maar dat wordt een beetje mal met ergens kopmaken. In het slechtse geval wordt dat Gramsbergen of zelfs Hardenberg. Tussen Emmen en Groningen ontbreken ook nog een aantal kilometers spoor en het is niet afzienbaar dat die er snel komen. Laatst bewerkt door dvdhoven op 24-02-2015 20:55 Dick van den Hoven |
24-02-2015 21:29:39 | ||
---|---|---|
maurits
|
Volgens dit artikel uit de Grafschafter Nachrichten (http://www.gn-online.de/Nachrichten/SPNV-Faellt-Mitte-Februar-die-Entscheidung-97009.html) zou de beslissing midden februari vallen, dus inmiddels zou er wel meer bekend moeten zijn. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
24-02-2015 21:40:33 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik heb net een kwartier druk lopen zoeken, maar nieuwer dan het artikel dat @maurits hierboven aanhaalt kan ik niet vinden. Blijkbaar is de beslissing dan toch nog niet gevallen (of alleen nog nergens gepubliceerd). |
12-03-2015 16:15:14 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Volgens Tubantia is de kogel door de kerk: http://www.tubantia.nl/regio/oldenzaal/nordhorn-krijgt-weer-reizigersstation-1.4804862 Dick van den Hoven |
15-03-2015 22:50:32 | ||
---|---|---|
jeanne
|
De gunning van Teutoburger - Wald - Netz aan Keolis/Eurobahn gaat een volgende ronde in. De Westfalenbahn gaat ook in hoger beroep de gunning aanvechten. Jeanne Kok |
14-04-2015 18:13:03 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
De berichten over reactivering op de Bentheimer Eisenbahn zijn afgesplitst naar https://www.somda.nl/forum/16478/Reactiveringen+in+Nedersaksen/ Met vriendelijke groet, Het moderator team |
30-06-2015 22:54:00 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Westfalenbahn heeft het bezwaar tegen de gunning ingetrokken: http://www.asm-muenster.de/front_content.php?idcat=15&idart=611lang=1 Eurobahn gaat nu gewoon rijden vanaf december 2017: http://www.noz.de/deutschland-welt/wirtschaft/artikel/590947/westfalenbahn-gibt-teutoburger-wald-netz-auf |
30-06-2015 23:09:14 | ||
---|---|---|
edje
|
Mooi. Ik hoorde in de wandelgangen dat personeel van Syntus het stuk Bentheim - Hengelo ging rijden. ivm regelgeving en communicatie. |
30-06-2015 23:22:42 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Zou best kunnen: de machinist uit Bielefeld heeft dan in Bentheim een minuut of 50 pauze, terwijl de Syntus-machinist na 10 minuten weer terug kan naar Hengelo. Zeker icm Zp-Odz, Es-Zl en Zl-Kpn lijkt me zo best een afwisselend en efficiënt rooster te maken. |
01-07-2015 06:41:53 | ||
---|---|---|
Dre
|
Benieuwd hoe men het gaat oplossen als de volgende bewering klopt. Uit het volgende artikel http://www.noz.de/deutschland-welt/wirtschaft/artikel/563840/privatbahnen-kampfen-um-teutoburger-wald-netz blijkt "Weil die Züge über Bad Bentheim hinaus ins niederländische Hengelo fahren sollen, sind speziele Fahrzeuge nötig. Die hätten dem Vernehmen nach bis Januar bestellt sein müssen. Nun arbeitet der Verband NWL an einer Ersatzlösung, damit es doch noch klappt". (oftewel: Bicourante treinstellen met Nederlands beveiligingssysteem zouden in januari 2015 al besteld moeten zijn om m.i.v. december 2017 ook direct zonder enige vorm van 'Ersatzverkehr' naar Hgl te kunnen rijden, er wordt aan een oplossing gewerkt zodat het toch allemaal gaat lukken). |
01-07-2015 06:48:27 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Nou als Syntus mee gaat doen, kan een tijdelijke terugkeer van de Grensland een mogelijkheid zijn. Met een Lint of DM90 Hgl - Bh vv rijden en dan Flirt voor de rest in Duitsland. Dick van den Hoven |
10-07-2015 13:01:26 | ||
---|---|---|
bond
|
Keolis wint definitief de concessie in Teutoburger Wald, daarmee ook RB61 naar Hengelo (m.i.v. december 2017). Bron: Railwaygazette http://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/keolis-wins-battle-of-teutoburger-wald.html Laatst bewerkt door bond op 10-07-2015 13:19 |
14-09-2015 23:31:08 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De treinen zijn besteld: http://www.alpha-trains.eu/infocenter-infos-news--de-press=61-Im+Auftrag+von+Alpha+Trains+produziert+Stadler+acht+Regionaltriebzuege+des+Typs+FLIRT+mit+Mehrsystemtechnik+fuer+Keolis+Deutschland.html (Duits) of https://www.facebook.com/NVBS.Twente/posts/522811711210625?notif_t=like (Nederlandse vertaling) |