Trein van Bad Bentheim naar Oldenzaal
Forum: Algemeen - Algemeen
15-11-2009 23:04:10
lucky
lucky
Quote
kniesoor:
Quote
lucky: Je hebt al lijn 91 's-Heerenberg - Emmerich (Aansluiting in 's-Heerenberg richting Doetinchem. Daarnaast heb je lijn 58 Emmerich - Nijmegen. Dus in hoeverre het nuttig is om nog een 3de buslijn vanuit Nederland naar Emmerich te laten lopen is de vraag.
Nijmegen - Emmerich kost je twee uur. En bovendien, als je uit Zevenaar komt, is het toch een beetje van de zotten dat je eerst naar Nijmegen moet en vervolgens twee uur met de bus, voor een stukje wat je met de auto misschien 20 minuten kost.


Dan neem je natuurlijk lijn 91... is stukken dichterbij dan eerst naar Nm. Beetje kromme vergelijking.
 

16-11-2009 00:32:11
BGM104
BGM104
Emmerich - Zevenaar met lijn 91, lijn 24 en Syntus trein, dit maandag tm vrijdag overdag. Reistijd = 1 uur en 40 min.

Echt een goed alternatief %04%

Een (snel)bus (Arnhem-)Zevenaar-Emmerich kan dus best wel nuttig zijn. Of een trein, net zoals Bad Bentheim - Oldenzaal, waarmee we weer terug on topic zijn. Het is mooi dat er wat gedaan wordt aan de tranentrekkend slechte grensoverschrijdende verbindingen.
 

16-11-2009 06:58:42
spiketrain
Moderator
spiketrain
spiketrain: graag weer ontopic.


Groet, Spiketrain
 

16-11-2009 12:11:09
AlbertP
AlbertP
Precies wat ik met mijn laatste bericht probeerde duidelijk te maken. Om ontopic te beginnen: op welke termijn zal de dienstregeling die op de vorige pagina (https://www.somda.nl/forum/4035/p237603) is geplaatst, ingaan? Kunnen we dat in de loop van 2010 verwachten of duurt het nog wel een tijdje?  


16-11-2009 12:43:00
tweetyrock
tweetyrock
December 2010  

20-02-2010 16:39:00
dennistd
dennistd
Uit het mat'64-topic:
Quote
thijs: Nee, er komt dus een kwartierdienst Hgl-Odz. Bestaande serie 31200 Zp-Odz blijft gewoon rijden.

Nee, een halve kwartiersdienst, aangezien de 31500 (Hgl-Bh) maar 1x per uur gaat rijden.
 

20-02-2010 16:59:26
bjornl
bjornl
Uit eerdere berichten meende ik begrepen te hebben dat in het "andere halfuur" wel tussen Odz en Hgl gereden werd? Of gingen ze er toen misschien nog van uit dat het een vervanging zou zijn van de huidige dienst?  

20-02-2010 17:13:36
dennistd
dennistd
Komt mij niet bekend voor, volgens mij is er steeds nog sprake geweest van een uursdienst bovenop de bestaande halfuursdienst.  

06-11-2010 00:53:52
waalkade
waalkade
Heb eens bij ns.nl gekeken voor een reisje op 12-12 van Oldenzaal naar Bad Bentheim.
Ze kunnen wel tijden geven maar geen prijs.
Daarvoor verwijzen ze je naar Hispeed, met een drietal vrij hoge prijzen.
Weet iemand al wat het gaat kosten en waar je kaartjes kan kopen?
 

06-11-2010 00:58:04
mark
mark
Retourtje Hgl-Bh is een tientje. Vanaf Odz zal het rond de 8 euro zijn.  

06-11-2010 00:58:42
maurits
maurits
Ik heb die vraag al neergelegd bij de vervoerder (Syntus) en opdrachtgever (Regio Twente). Het accepteren van bijvoorbeeld Duitse Ländertickets of het SWT kan zeker bijdragen aan het succes van de verbinding.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

07-11-2010 12:41:37
SchuurB
SchuurB
Quote
SchuurB: Twee minuten overstap is wel erg weinig; is het zelfs niet zo dat men in Duitsland een minimumoverstaptijd van 6 minuten hanteert?


Ik quote hier inderdaad mezelf; mijn vermoeden bleek juist: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,5087140

De 20100 is inmiddels alweer in Hafas aangepast en staat nu aangegeven als trein tussen Hgl en Odz%09%

Edit: geen idee of dit al bekend was, maar de IC van 7:21 uit Bad Bentheim naar Berlin Ostbahnhof rijdt met ingang van de nieuwe dienstregeling ook niet meer. Zonde.

Laatst bewerkt door SchuurB op 07-11-2010 13:05
 

07-11-2010 17:45:59
HZwoferink
HZwoferink
Quote
SchuurB:
Quote
SchuurB: Twee minuten overstap is wel erg weinig; is het zelfs niet zo dat men in Duitsland een minimumoverstaptijd van 6 minuten hanteert?


Ik quote hier inderdaad mezelf; mijn vermoeden bleek juist: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,5087140


3 minuten overstap tijd hoeft geen probleem te zijn. Het kan alleen als Syntus op spoor 2 komt en de Westfalenbahn op spoor 3. Een kaartje kun je gewoon in de Westfalenbahn kopen, dus dat is geen probleem Zowel DB, als NS geven nog geen prijs of sporen aan. Misschien is het handig een Duitse kaart automaat in Hgl & Odz te zetten

Laatst bewerkt door HZwoferink op 07-11-2010 17:47


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

07-11-2010 18:08:50
dlm4yjp
dlm4yjp
Dan moeten ze eerst maar een DB kaartautomaat uitvinden die met Nederlandse bankpassen omweg kan


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-11-2010 18:11:53
TheKnitter
TheKnitter
Dat zou fijn zijn. Maar die DB automaten werken wel makkelijk. Je kan er ook briefgeld in dumpen.  

07-11-2010 18:14:10
dlm4yjp
dlm4yjp
Klopt, maar dat is nou net het gene wat ik niet fijn vindt, los geld...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-11-2010 18:20:13
kniesoor
kniesoor
Oei, jouw mening is wel van het grootste belang inderdaad.

Veel mensen verkiezen contact geld weer boven een pasje, dus met een beetje goede wil...
 

07-11-2010 18:23:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik denk al... wat doen toch al die betaalautomaten hier...
"iedereen betaald toch contant?"


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-11-2010 18:46:06
mdj
mdj
Zet je er een pinapparaat naast, probleem? waar?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

07-11-2010 18:50:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
HZwoferink: %Een kaartje kun je gewoon in de Westfalenbahn kopen


Zullen ze heel leuk vinden mdj met jouw theorie...
pinapparaat van zo'n 2,5 ton in de trein.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 07-11-2010 18:50


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-11-2010 19:01:12
mdj
mdj
Tegenwoordig heb je van die kleine zuiltjes (oa bij supermarkten en in duitsland op de U- en S-bahnstations), die zullen vast geen 2,5 ton zijn...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

07-11-2010 19:10:51
wilcot
wilcot
Quote
dlm4yjp: Dan moeten ze eerst maar een DB kaartautomaat uitvinden die met Nederlandse bankpassen omweg kan


In Duitsland kun je gewoon pinnen aan de automaat. Dus waarom zou het niet kunnen. Als ik in Kn een SWT koop heb ik nooit een probleem. Wat ze moeten afschaffen om de lijnen rendabel te maken is het extra tarief voor grens-overschrijdend reizen. In Vl staat trouwens een DB-automaat komt deze ook in Odz. In Es staat er toch ook een.
 

07-11-2010 19:18:38
dlm4yjp
dlm4yjp
De duitse automaten pakken slecht een half handje vol de nederlandse passen, een hoop mensen zijn gewoon dus de dupe als ze daar staan.

@ mdj & kniesoor: waarom jullie zo fel tegen mij keren vraag ik me af, het is immers een eigen keuze via welke manier je wilt betalen.
Echter als je iets aanbied, met notabene het het bekende betaallogo, dan moet je er wel voor zorgen dat die passen dan ook werken.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-11-2010 19:25:04
SchuurB
SchuurB
@ Henk

Klopt, mij lijkt die overstap ook voldoende, maar daarmee verschijnt de overstap niet in Hafas. Dat weten wij spoorwegnerds, maar weet de ongetrainde reiziger het ook?

Overigens was ik wel te snel met mijn onheilstijding over IC 2243, die is gewoon nog niet ingevoerd: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,5085439,5085592
Phew%05%
 

07-11-2010 19:31:32
waalkade
waalkade
Andersom, komt er een Nederlandse automaat in Bad Bentheim?
Het lijkt mij voor Bentheimers aantrekkelijker om in Hengelo te winkelen of te roken dan andersom.
 

07-11-2010 20:23:39
wilcot
wilcot
In Kn staat er ook geen nederlands automaat. Ik denk dus van niet. Maar in Vl heb je genoeg tijd om een nederlands kaartje te kopen aan loket of automaat. Zoals ik het nu lees heb je die tijd in Bh niet.  

07-11-2010 22:33:18
HZwoferink
HZwoferink
Een kaartje Bh - Hgl kun je gewoon uit de automaat bij de DB halen Ik weet niet hoe het nu zit, nu de kaartautomaat in Bh een grote software update heeft gehad

@ dlm4yjp, ik heb al lange tijd problemen met mijn europas van de Rabobank, de meeste DB automaten vinden mijn pin terminal niet. Trouwens bij de OBB kan ik wel pinnen %08%

Laatst bewerkt door HZwoferink op 07-11-2010 22:37


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

07-11-2010 22:38:18
waalkade
waalkade
Ik meen dat je in Leer, een ander grensstation, wel je strippenkaart kan afstempelen. Is te lang geleden dat ik daar geweest ben.
Staan daar nu ondertussen automaten om een Nederlands kaartje te kopen?
Of kan je daar al met de OV-Chip terecht?
 

07-11-2010 22:43:49
waalkade
waalkade
Quote
HZwoferink: @ dlm4yjp, ik heb al lange tijd problemen met mijn europas van de Rabobank, de meeste DB automaten vinden mijn pin terminal niet. Trouwens bij de OBB kan ik wel pinnen %08%
De NS automaten hebben ook moeite met (ING)pinpassen. Ik moest herhaaldelijk op een andere automaat verder om een kaartje te krijgen. Tegenwoordig gebruik ik daarom meestal maar mijn OV-Chip kaart.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-11-2010 22:48:22
dlm4yjp
dlm4yjp
Dat van de ING is bekend, even een belletje naar de ING doen voor een nieuwe pas!


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-11-2010 22:53:40
mdj
mdj
Zelfs bij mijn oude pas (die blauw/paarse, van de Postbank nog) waarvan de magneetstrip een aantal barsten in zaten, had ik er geen problemen mee...

Nu heb ik die oranje, maar ook daar geen problemen mee.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

07-11-2010 22:54:21
gertjan
gertjan
Quote
waalkade: Ik meen dat je in Leer, een ander grensstation, wel je strippenkaart kan afstempelen. Is te lang geleden dat ik daar geweest ben.
Staan daar nu ondertussen automaten om een Nederlands kaartje te kopen?
Of kan je daar al met de OV-Chip terecht?
OV-Chip is bij Arriva Trein nog niet in gebruik, dus in Leer kan je daar dus ook niet mee terecht


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

07-11-2010 23:30:35
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Quote
dlm4yjp: Dat van de ING is bekend, even een belletje naar de ING doen voor een nieuwe pas!


zal in sommige gevallen helpen, maar mijn pas is nieuw en doet het net zo rot als de oude

Laatst bewerkt door spiketrain op 07-11-2010 23:34, reden: Grof taalgebruik aangepast.


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

07-11-2010 23:35:23
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: on-topic a.u.b..


Groet, Spiketrain
 

07-11-2010 23:36:55
dlm4yjp
dlm4yjp
Klopt, het is ook nogsteeds niet bekend waardoor het komt, het enige wat bekend is, is dat het met de beveiligingscode te maken heeft, de ene keer pakt het wel, de andere keer niet. Meerdere banken hebben hier overigens last van


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

08-11-2010 13:29:01
reisthijs
reisthijs
Quote
waalkade: Ik meen dat je in Leer, een ander grensstation, wel je strippenkaart kan afstempelen. Is te lang geleden dat ik daar geweest ben.
Staan daar nu ondertussen automaten om een Nederlands kaartje te kopen?
In Leer staan een Nederlandse stempelpaal en een niet in gebruik zijnde Arriva-kaartautomaat. Je kan er wel bij de DB-automaat voordelige kaartjes voor Leer-Groningen krijgen (tarief gebaseerd op de strippenkaart). Zou mooi zijn als dat in Bentheim ook zou kunnen (je kan er nu natuurlijk wel kaartjes naar Hengelo krijgen maar die zijn erg duur voor dat kleine stukje).

Laatst bewerkt door reisthijs op 08-11-2010 13:30
 

08-11-2010 17:40:35
kleine_man
kleine_man
Quote
dlm4yjp: Dan moeten ze eerst maar een DB kaartautomaat uitvinden die met Nederlandse bankpassen omweg kan


Hebben die WFB dingen geen automaat in de trein? Aangezien ze als RB rijden.
 

08-11-2010 21:24:28
gotrain
gotrain
Ik heb gehoord dat je kaartjes (enkeltjes en retourtjes)kunt kopen in de trein kopen bij de treinbegeleider.  

08-11-2010 21:28:40
dennistd
dennistd
In de treinen van de WestFalenBahn staat in elk geval een kaartautomaat.  

15-11-2010 13:56:05
qj7141
qj7141
De provincie Overijssel schrijft: http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws/@151553/treinverbinding/  

15-11-2010 14:12:11
nielske90
nielske90
Een speciaal fietskaartje van 1 euro en de inzet van een DM'90 die plaats biedt aan 6 fietsen. Volgens mij geen handige combinatie...  

15-11-2010 14:13:34
mren
mren
"Dag conducteur, doe mij een jaartrajectkaart. Heeft u terug van 1500 euro?"  

15-11-2010 14:16:38
TheKnitter
TheKnitter
Enkeltje Hgl-Bh zal met de stopper €4,50 kosten. Alleen te koop bij de conducteur. Zal vast weer te maken hebben dat NS alleen het internationale TCV-tarief kent (vergelijkbaar met het Duitse IC-tarief) en wil gebruiken..

De prijzen variëren tussen de €4,50 (enkele reis Hengelo - Bad Bentheim) en € 1.080,- (jaartrajectkaart Hengelo - Bad Bentheim). Tevens zullen er speciale tickets verkrijgbaar zijn, zoals bijvoorbeeld het Syntus Superticket (€12,-) en een speciaal fietsticket (€1,-)
Bron: Provincie Overijssel

Laatst bewerkt door TheKnitter op 15-11-2010 14:18
 

15-11-2010 14:55:46
dennistd
dennistd
Mocht er erg veel toeloop van fietsen zijn dan zou je eventueel met een klein beetje werk de sta-ruimte van de DM'90 ook om kunnen vormen tot fietsenruimte. En daarin kun je er flink wat kwijt.  

15-11-2010 15:21:07
maxime
maxime
Quote
mren: "Dag conducteur, doe mij een jaartrajectkaart. Heeft u terug van 1500 euro?"


Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn met zoveel geld op zak. Een portable pinapparaatje kan hier natuurlijk een oplossing voor zijn.
 

15-11-2010 15:39:26
mren
mren
Jammer dat het Nedersaksenländerticket en normale NL-tarief niet geldig zijn, die dubbele tariefsintegratie werkt op Es-G wel heel goed. Daar is het in vrij willekeurige treinen overdag zo druk dat het aantal reiziers niet eens in een solo DM'90 zou passen.

Laatst bewerkt door mren op 15-11-2010 15:55, reden: aantal zou ipv aantal zouden ;)
 

15-11-2010 15:43:48
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
waarmee ik me direct afvraag: als ik nu een SOV (of een regulier vervoersbewijs) toon plus een overgangs(grens)kaartje naar Bh, dan mag dat dus niet? Dat zou wel een gemiste kans zijn, dit maakt het nodeloos ingewikkeld (nog afgezien van de trend dat mensen steeds minder contant geld op zak hebben...)  

15-11-2010 16:15:00
dvdhoven
dvdhoven
Quote
mren: Jammer dat het Nedersaksenländerticket en normale NL-tarief niet geldig zijn, die dubbele tariefsintegratie werkt op Es-G wel heel goed.
Ik ben het met je eens dat op dit lijntje het Länderticket geldig zou moeten zijn en in dit geval zowel NRW als Niedersachsen, gezien de verbindingen verderop in Duitsland. En uiteraard ook het Schönes Wochenende. Dan maak je het echt aantrekkelijk.
@dennistd, Notfalls schuiven we de fietsen zo wel in de staruimte. Daar hoeft niets voor te worden aangepast. Op de Emmerlijn is de staruimte ook een ideale fietsplek.
Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat er fietscapaciteit te kort is op een mooie dag. Er ontstaan nu schitterende fietsmogelijkheden.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 15-11-2010 16:15


Dick van den Hoven
 

15-11-2010 16:43:58
edje
edje
Quote
dennistd: Mocht er erg veel toeloop van fietsen zijn dan zou je eventueel met een klein beetje werk de sta-ruimte van de DM'90 ook om kunnen vormen tot fietsenruimte. En daarin kun je er flink wat kwijt.

Moet je wel de schuifdeur eruit slopen want nu is de deur naar de sta-ruimte te smal om daar fatsoenlijk met een fiets doorheen te kunnen.

Overigens vind ik het jammer dat ze niet gelijk een proef doen met een station Losser/de lutte
 

15-11-2010 17:16:50
dennistd
dennistd
Je zit met je aansluiting in zowel Hgl als Bh, en die zijn belangrijker dan een station bij De Lutte denk ik.

Over die fietsen: ik zei dus ook met een klein beetje werk, wat dus inhoudt dat die deur breder zal moeten (zoals bij de rolstoelplaats).

Wat ik me wel afvraag: zijn normale kaartjes wel geldig op het gedeelte Hgl-Odz?

Laatst bewerkt door dennistd op 15-11-2010 17:17
 

15-11-2010 17:18:09
kleine_man
kleine_man
Quote
mren: Jammer dat het Nedersaksenländerticket en normale NL-tarief niet geldig zijn, die dubbele tariefsintegratie werkt op Es-G wel heel goed. Daar is het in vrij willekeurige treinen overdag zo druk dat het aantal reiziers niet eens in een solo DM'90 zou passen.


Ik begin toch steeds meer gelijkenis met de dienst Arnhem - Emmerich te zien %07%..............

Jammer voor al die mensen die hier tijd en energie in steken.
 

15-11-2010 18:49:06
thom
thom
Quote
nielske90: Een speciaal fietskaartje van 1 euro en de inzet van een DM'90 die plaats biedt aan 6 fietsen. Volgens mij geen handige combinatie...

t'Is niet zo dat ineens heel NL met de fiets daar de trein in gaat hoor

Een kaartje van een euro zorgt er niet meteen voor dat heel NL daarheen gaat met de fiets, je hebt dat ding nodig aan het eindpunt, of niet natuurlijk...
 

15-11-2010 18:51:57
dennistd
dennistd
Hier in de regio lopen de nodige fietsroutes, en komen ook de nodige toeristen om te fietsen. Ik denk dat best een flink aantal mensen hiervan gebruik zal gaan maken.  

15-11-2010 21:01:28
edje
edje
Denk het niet, het fietsennetwerk in Twente houdt niet echt rekening met de stations in Twente
Het zou wel overdreven zijn om daarvoor een DM'90 aan te gaan passen.

Laatst bewerkt door edje op 15-11-2010 21:03
 


15-11-2010 21:21:57
FourRoses
FourRoses
Bestaat de wadfietser nog? of is deze ook inmiddels geëmigreerd naar Polen..

Laatst bewerkt door FourRoses op 15-11-2010 21:22
 

15-11-2010 21:26:32
TheKnitter
TheKnitter
De Wadfietser staat - als het goed is - nog op de Dgr.
Maar de buffels zullen niet snel aangepast worden, denk ik zo.
 

15-11-2010 21:59:20
bogger
bogger
Quote
SleutelMan: waarmee ik me direct afvraag: als ik nu een SOV (of een regulier vervoersbewijs) toon plus een overgangs(grens)kaartje naar Bh, dan mag dat dus niet? Dat zou wel een gemiste kans zijn, dit maakt het nodeloos ingewikkeld (nog afgezien van de trend dat mensen steeds minder contant geld op zak hebben...)


Goed punt. Kan ik net als in de 140 gewoon mijn kaartje BentheimGrens-Rheine vv. kopen?

Daar heeft zelfs een Duitse HC eens moeilijk over gedaan bij mij. Betrof bovenstaand retour en op de heenweg werd ik niet gecontroleerd. Dat ging er bij de HC niet in en vond het vreemd dat er nog geen stempel opstond (in IC Berlin richting Shl)
 

15-11-2010 22:10:45
JcJay
JcJay
Quote
kleine_man:
Quote
mren: Jammer dat het Nedersaksenländerticket en normale NL-tarief niet geldig zijn, die dubbele tariefsintegratie werkt op Es-G wel heel goed. Daar is het in vrij willekeurige treinen overdag zo druk dat het aantal reiziers niet eens in een solo DM'90 zou passen.


Ik begin toch steeds meer gelijkenis met de dienst Arnhem - Emmerich te zien %07%..............

Jammer voor al die mensen die hier tijd en energie in steken.


Maarja, Arnhem-Emmerich... Daar reed Syntus enkel in t weekend met wat, 4 slagen als ik me goed herinner... Dat was bij voorbaat al kansloos. Hengelo-Bad Bentheimzie ik enigzins nog een kans van slagen, simpelweg omdat er 7 dagen per week de hele dag een trein zal rijden mét prima aansluiting op RB.
 

16-11-2010 17:21:44
kleine_man
kleine_man
Hmmmmm..... Een overstap van 3 minuten is niet echt "goed" te noemen. Helemaal niet als je van spoor 1 naar spoor 2 of 3 (of omgekeerd natuurlijk ) moet. Zeker als je je bedenkt dat je wellicht in die 3 minuten nog een kaartje moet kopen. Dan heb ik de kans op vertraging nog niet meegenomen..........

Maar goed tijd zal het leren. Ik ga het toch ergens in 2011 proberen om daar de grens over te gaan.

Weet iemand hoe het zit met de geldigheid van het kruidvatkaartje?
 

16-11-2010 17:56:40
mren
mren
Ik durf de gok wel aan dat het een aparte trein wordt met apart tarief, dus ook geen Kruidvatkaartje (waarschijnlijk zelfs niet eens op Hgl-Odz 'want het is een andere trein').  

17-11-2010 11:49:54
reisthijs
reisthijs
Het enige wat we weten is dat de kaartjes met het speciale voordelige tarief alleen in de trein verkrijgbaar zijn. Over de geldigheid van 'gewone' Nederlandse vervoerbewijzen is niets gezegd...

Quote
kleine_man: Zeker als je je bedenkt dat je wellicht in die 3 minuten nog een kaartje moet kopen.
Niet als je bedenkt dat je ook een kaartje in de trein kan kopen.
 

18-11-2010 08:01:18
edwin82
edwin82
Vanmorgen heb ik de offline versie van DB reisplanner 2011 gedownload maar wat me opviel was dat de verbinding tussen Hgl en Bh er nog niet in staat. De enige mogelijkheid die wordt gegeven is de 140.

Laatst bewerkt door edwin82 op 18-11-2010 08:01
 

18-11-2010 14:05:29
jeanne
jeanne
Dat kan kloppen en staat ook op de site van de DB dat lokaalverkeer nog niet allemaal is opgenomen, maar dat kom nog rond 12/12 met de update.  

25-11-2010 21:49:59
waalkade
waalkade
http://www.grenslandexpress.nl/
Voor een euro op de openingsdag kan je mee%02%
 

25-11-2010 22:12:15
103 220-0
103 220-0
Wat meer info:

Sonntag, 12.12.2010:
Anlässlich der Aufnahme des greunzüberschreitenden Schienenpersonennahverkehrs auf der Strecke Bad Bentheim - Hengelo/NL durch die Bentheimer Eisenbahn AG und Syntus BV bieten die Bentheimer Eisenbahn und wir an diesem Tag Pedelfahrten auf der BE-Strecke zwischen Bad Bentheim und Nordhorn an. Zum Einsatz kommt ein Triebwagen der Baureihe 643 von DB Regio NRW. Auf dem BE-Streckennetz wird an diesem Tag auch der neue Haltepunkt Bad Bentheim Bad in Betrieb genommen. Ausgegeben werden nur am 12.12.2010 besondere Tagesfahrkarten zum Preis von 1,00 Euro (!!), die auf beiden Linien (also sowohl nach Hengelo wie auch nach Nordhorn) gelten. Unser Sonderzug verkehrt ab/bis Münster Hbf - wer Interesse hat, bereits ab/bis Münster zu fahren, melde sich gerne bei uns! Fahrkarten sind direkt im Zug erhältlich.
Nähere Infos zum Fahrplan: siehe Anlage!
http://www.asm-muenster.de
 

25-11-2010 22:21:40
TheKnitter
TheKnitter
Ik zit daar te kijken, maar kan het niet echt vinden.. Of ligt dat aan mij?  

25-11-2010 22:32:27
train85
train85
Ga naar: http://www.grenslandexpress.nl daar heb je de meeste info.
Voor tijden van de ritten die extra gaan rijden zal ik deze week hier plaatsen.
 

26-11-2010 08:12:03
edwin82
edwin82
Ik heb zojuist de dienstregeling bekeken. Er staat een storende fout in.
De retourrit staat ook beschreven als Hengelo, Oldenzaal en Bad Bentheim ipv andersom.
 

08-12-2010 20:59:40
frer
frer
Ik heb via bahn.de eens gekeken of men een cross-platform te Bad Bentheim op de WestFalenBahn heeft gecreeërd. En dat is het geval! Aankomst/Vertek Syntus sp3 (*.54/*10); V/A WFB sp2 (*.57/*.04).
Bravo! Dat biedt kansen voor (inter)regionale reizigers, kaartverkoop bij zowel Syntus als WFB in de trein.
 

08-12-2010 21:10:16
maurits
maurits
Qua aansluitingen vormt het inderdaad een prima verbinding. En door de goede aansluiting op de 1700 in Hgl is het bijvoorbeeld ook een interessante verbinding voor de reizigers tussen Gvc/Rtd en bijvoorbeeld Osnabrück.

Normale internationale treinkaartjes worden overigens ook geaccepteerd op de Grensland Express.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

08-12-2010 22:18:46
HZwoferink
HZwoferink
Beetje jammer dat WFB de meeste PIN terminals niet pakt Anders had het nét even iets mooier geweest %08%


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

09-12-2010 09:21:22
kleine_man
kleine_man
Maar als je dat van te voren weet, dan kan je genoeg contanten meenemen  

09-12-2010 10:17:30
maurits
maurits
Quote
HZwoferink: Beetje jammer dat WFB de meeste PIN terminals niet pakt Anders had het nét even iets mooier geweest %08%


Wellicht gaat dat beter als de EMV-chip (het nieuwe pinnen) straks goed ingevoerd is. Bij veel winkels in Duitsland betaal je al met deze chip als je pint.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

09-12-2010 22:41:17
thom
thom
Die chip werkt in veel winkels al  

09-12-2010 23:01:11
wilcot
wilcot
Op DSO word gemeld dat de 12-12 een 643 van DB regio rijdt. Er zouden toch DM'90 gaan rijden?  

09-12-2010 23:16:24
train85
train85
DM90 tussen Hgl-Bh en DB643 Nordhorn-Bad Bentheim.  

10-12-2010 09:00:38
TheKnitter
TheKnitter
Quote
wilcot: Op DSO word gemeld dat de 12-12 een 643 van DB regio rijdt. Er zouden toch DM'90 gaan rijden?

Bentheim-Nordhorn met een BR643.
Hengelo-Bentheim met een buffel
 

20-02-2011 18:01:12
mren
mren
Syntus meldt dat op de Grenslandexpres ook het
Schönes-Wochenende-Ticket, het Niedersachsen-Ticket en de BahnCard 100
gelden, en wel tot Hengelo:

http://www.grenslandexpress.nl/reisinformatie/kaartsoorten/duitse_vervoerbewijzen.aspx

Laatst bewerkt door mren op 20-02-2011 18:02
 

08-07-2011 20:46:26
treintim
treintim
Even een topic-kick als het mag... ben namelijk benieuwd waar de Grensland Express wordt gewassen. Rijdt het vaste DM'90-stel elke week van Hengelo naar Enschede op en neer d.m.v. een vaste LM of gaat dit op een andere manier?

Laatst bewerkt door treintim op 08-07-2011 20:46
 

08-07-2011 21:13:04
NS-APD
NS-APD
Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast%08%


Werkzaam bij Arriva
 

08-07-2011 21:20:57
thom
thom
Vind je dat nou echt lollig? t'Is gewoon onnodig afzeiken van Syntus volgens mij terwijl er gewoon een normale vraag gesteld wordt... %03%

Laatst bewerkt door thom op 08-07-2011 21:22
 

08-07-2011 21:25:29
AgentX
AgentX
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 21:13:04 https://www.somda.nl/forum/4035/p344842/): Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast%08%


Dat zou alsnóg betekenen dat er eens per jaar een LM naar een wasgelegenheid georganiseerd moet zijn.
 

08-07-2011 21:34:00
edje
edje
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 21:13:04 https://www.somda.nl/forum/4035/p344842/): Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast%08%


Syntus wast hun treinen normaal wel vaker hoor,
De lintjes van Almelo - Marienberg, bijvoorbeeld elke 2 weken.
Vaak op zondagmorgen.

Voor de DM'90 3436 is het een ander verhaal, op zondagmorgen wassen is alleen mogelijk voor 08:30, maar dan is er geen wasbaas op de wasmachine in Enschede.
Volgens mij zal er eerder gewassen worden na afloop van een rijdag.
 

08-07-2011 22:30:44
HansBeeker
HansBeeker
Er rijden ook wel eens andere Buffels op de Grensland express.  

08-07-2011 22:42:01
tonnie12
tonnie12
Quote
thom (vr 08 jul 2011 21:20:57 https://www.somda.nl/forum/4035/p344845/): Vind je dat nou echt lollig? t'Is gewoon onnodig afzeiken van Syntus volgens mij terwijl er gewoon een normale vraag gesteld wordt... %03%
ga maar n"s kijken in de achterhoek dan zie je hoe schoon de syntustreinen zijn.ronduit smerig.omdat het zo duur is om ze n wasbeurt tegeven wast men ze niet. klaagt men erover dan krijg je "n antwoordt dat men krap in het matrieel zit ofzoiets.terwyl ze s< weekends met bosjes aan de kant staan te nietsen. een omweg van dom bezuinigen en meer niet. dit zegt ook syntuspersoneel.
 

08-07-2011 22:48:36
HansBeeker
HansBeeker
Er word wel gewassen. Heb in Winterswijk wel eens een busje gezien met een hogedrukinstallatie, waarmee de treinen werden schoon gespoten.

Laatst bewerkt door spiketrain op 09-07-2011 15:56, reden: Passage over taalvaardigheid verwijderd.
 

08-07-2011 22:52:56
NS-APD
NS-APD
Quote
thom (vr 08 jul 2011 21:20:57 https://www.somda.nl/forum/4035/p344845/): Vind je dat nou echt lollig? t'Is gewoon onnodig afzeiken van Syntus volgens mij terwijl er gewoon een normale vraag gesteld wordt... %03%


Het is en blijft echt gewoon lollig!
Syntus afzeiken, Syntus zeikt zich zelf dan af hoor.
De Machinist die de late reserve dienst heeft op zondag,
die is de enige die de 'buffels' kan wassen.
Maar de laatste tijd is er of een machinist die geen bevoegheid heeft voor de wasinstallatie of er moet een Lint naar Blerick toe.
Dus dan komt er ook niks van.
(Ik weet niet hoe dat met standplaats Winterswijk/Zutphen/Goor enz. zit)

En ja het is een normale vraag die er gesteld wordt, en ik geef daar antwoord op zoals elke Machinist zou doen bij Syntus!

Laatst bewerkt door NS-APD op 08-07-2011 22:54


Werkzaam bij Arriva
 

08-07-2011 22:53:53
NS-APD
NS-APD
@HansBeeker: Ja maar in Winterswijk mag het niet meer, ivm. milieuverontreiniging.


Werkzaam bij Arriva
 

08-07-2011 23:03:18
NS-APD
NS-APD
Quote
edje (vr 08 jul 2011 21:34:00 https://www.somda.nl/forum/4035/p344848/):
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 21:13:04 https://www.somda.nl/forum/4035/p344842/): Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast%08%


Syntus wast hun treinen normaal wel vaker hoor,
De lintjes van Almelo - Marienberg, bijvoorbeeld elke 2 weken.
Vaak op zondagmorgen.

Voor de DM'90 3436 is het een ander verhaal, op zondagmorgen wassen is alleen mogelijk voor 08:30, maar dan is er geen wasbaas op de wasmachine in Enschede.
Volgens mij zal er eerder gewassen worden na afloop van een rijdag.


Er wordt meestal op zondag gewassen, Een Machinist van Goor, die rijdt een aantal slagen op Hgl-Bh, en komt om 20:30 aan te Hgl,
En heeft dan tot 22:16 de tijd, om het stel te tanken, te wassen en om hem weg te zetten.


Werkzaam bij Arriva
 

09-07-2011 02:37:12
treintim
treintim
Nou kijk, antwoorden te over op mijn vraag, allen hartelijk dank.  

09-07-2011 09:16:02
edje
edje
Quote
HansBeeker (vr 08 jul 2011 22:30:44 https://www.somda.nl/forum/4035/p344862/): Er rijden ook wel eens andere Buffels op de Grensland express.


Ja duh, weet ik ook wel, maar in principe wordt de 3436 ingezet vanwege zijn Grensland express kleuren.
Bij onderhoud of defecten, zal er een DM'90 van Syntus worden ingezet.
 

09-07-2011 10:55:00
edje
edje
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 22:53:53 https://www.somda.nl/forum/4035/p344868/): @HansBeeker: Ja maar in Winterswijk mag het niet meer, ivm. milieuverontreiniging.


Waar wil je in Winterswijk een trein wassen? bij de plaatselijke tankstation %08%

Het vuil wat op de lintjes zit, zit er allang muurvast op.
paar jaar geleden door Syntus zelf veroorzaakt, door in een periode waar de trein juist extra vuil wordt, niet te wassen.
Toen de Linten nog in Hengelo in onderhoud waren, werden ze, afhankelijk van hoe smerig en hoeveel tijd er nog was, regelmatig naar Enschede gereden door een Storingsmonteur om daar gewassen te worden.
Het is mij daar zelf al eens overkomen dat van een lint spontaan een spiegel (die ingeklapt was) eraf werd geslagen door de wasborstels.
 

09-07-2011 15:37:20
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: off-topic bericht verwijderd.


Groet, Spiketrain
 

09-07-2011 23:10:01
kleine_man
kleine_man
In Arnhem wassen is ook wat moeilijk door de werkzaamheden. In Zutphen is er volgens mij ook geen wasgelegenheid.

Verder klopt het dat Syntus een materieel tekort heeft. Wassen is nu ff heel moeilijk. Nog een goede 18 maanden en dan is het gebeurd met de lintjes in Arnhem. Dan hebben ze stellen over

Wel een andere vraag: Hoe zit het met de bezetting? Zittie een beetje vol?
 

10-07-2011 01:26:58
thom
thom
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 23:03:18 https://www.somda.nl/forum/4035/p344869/): Ga er maar vanuit dat Syntus hem 1x per jaar wast%08%

Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 21:13:04 https://www.somda.nl/forum/4035/p344842/):
Er wordt meestal op zondag gewassen, Een Machinist van Goor, die rijdt een aantal slagen op Hgl-Bh, en komt om 20:30 aan te Hgl,
En heeft dan tot 22:16 de tijd, om het stel te tanken, te wassen en om hem weg te zetten.

Ja, wat wil je hier nu duidelijk maken?
 

11-07-2011 16:03:04
Geerrritt
Geerrritt
Quote
edje (za 09 jul 2011 10:55:00 https://www.somda.nl/forum/4035/p344915/):
Quote
NS-APD (vr 08 jul 2011 22:53:53 https://www.somda.nl/forum/4035/p344868/): @HansBeeker: Ja maar in Winterswijk mag het niet meer, ivm. milieuverontreiniging.


Waar wil je in Winterswijk een trein wassen? bij de plaatselijke tankstation %08%.

Als het goed is komt er een wasinstallatie in Winterswijk, er is een aantal maanden geleden in ieder geval een vergunning voor afgegeven als ik me niet vergis.
 

11-07-2011 16:22:19
treintim
treintim
Gisteren (zondagavond) even naar Hgl geweest met de trein en de Grensland Express was aardig vies. Deze werd na einde dienst afgerangeerd en klaargezet voor de volgende dag. De machinist vertelde me dat het stel voorlopig niet meer naar de wasstraat zal gaan, en dat ie normaliter woensdagavond na einde dienst (20:30) naar de wasstraat ging (maar dat gebeurt komende tijd dus niet meer). Het verhaal dat het stel op zondagavond gewassen wordt, kan dus even een streep doorheen.

Laatst bewerkt door treintim op 11-07-2011 16:22
 

12-07-2011 16:14:58
mren
mren
Quote
kleine_man (za 09 jul 2011 23:10:01 https://www.somda.nl/forum/4035/p345002/):

Wel een andere vraag: Hoe zit het met de bezetting? Zittie een beetje vol?

Veel reizigers van en naar OdZ, nu met prima IC-aansluiting in Hgl
 

06-12-2012 16:00:32
dennistd
dennistd
Zoals het er nu uitziet is het einde Grensland Express per december 2013 %03%:
http://www.spoornieuws.nl/temp/grenslandeinde.jpg
Bron: TC Tubantia van vanmorgen
 

06-12-2012 17:55:51
bnv
bnv
Blijkbaar is men dus niet meer bereid vanaf december 2013 er nog geld in te stoppen. Jammer, maar.............

Optie 1: alsnog sponsors vinden. De Gemeente Oldenzaal heeft zich zeer zeker ingespannen dit project van de grond te krijgen maar als ik kijk naar de financiële situatie van de Gemeente Oldenzaal op dit moment..........en dan heb ik het nog niet eens over de andere deelnemers in dit project.
Optie 2: dienst laten vervallen
Optie 3: doortrekken Regionalzug Rheine-Bentheim naar Hengelo.(dat vereist bicourante stellen zoals die er ook moeten komen op Ah-Emmerik en verder mocht dat werkelijkheid worden).
Optie 4: De 140 serie Shl-Berlin Schlesischer Bahnhof ook in de toekomst laten stoppen en toegankelijk maken voor locaal verkeer Hgl-Odz-Bh, ook qua tariefstelling.